Ik beslis weinig. Ik ben de handgranaat die zichzelf in een situatie begeeft waar hij wel of niet af gaat. Waar ik op "af ga" is vooraf afgesteld maar of die situatie zich wel of niet voor doet is van te voren onbekend. Dat er uiteindelijk confetti uit blijkt te komen en dat daardoor een paar apen erg zijn geschrokken, 2 zijn er boos geworden en eentje zit in een hoekje te huilen, doet er niet toe.quote:Op maandag 21 mei 2012 20:58 schreef Gray het volgende:
[..]
Nee, dat zijn de posts die aan je gepresenteerd worden, zoals de handgranaat aan de aap. TRU is de kooi. En jij maakt de keuze die posts op te blazen tot een verhitte situatie.
In andere woorden ben jij degene die minachtend reageert op het gegeven materiaal.quote:Op maandag 21 mei 2012 02:08 schreef SpecialK het volgende:
http://www.msnbc.msn.com/(...)e-caused-ufo-lights/
Boom!
[b]Die minachtende toon van mij[/b] komt naar boven als ik mensen dingen zie zeggen die ze niet zouden zeggen als ze 10 minuten zouden investeren in wat onderzoek.
[b]het ligt aan jou/jullie of die toon naar boven gaat komen.[/b]
Game on.
Maar hoe je het ook wendt of keert, of benoemt (zoals TRU-users apen noemen), loop die kooi niet op te fokken.quote:Op maandag 21 mei 2012 11:24 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik leg een handgranaat in een apenkooi. Uiteindelijk is dat mijn doen maar als die apen nou lief blijven spelen met hun eigen speelgoedjes zoals gewaarschuwd gaat er niks mis.
Als je niet in staat bent voor jezelf te denken, maar geheel aan anderen overlaat hoe jij moet denken en handelen, dan heb je uberhaupt niets bij te dragen.quote:Op maandag 21 mei 2012 21:08 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik beslis weinig. Ik ben de handgranaat die zichzelf in een situatie begeeft waar hij wel of niet af gaat. Waar ik op "af ga" is vooraf afgesteld maar of die situatie zich wel of niet voor doet is van te voren onbekend. Dat er uiteindelijk confetti uit blijkt te komen en dat daardoor een paar apen erg zijn geschrokken, 2 zijn er boos geworden en eentje zit in een hoekje te huilen, doet er niet toe.
Jij probeert mijn metafoor te veranderen naar iets wat jij wellicht logischer vind klinken. Dat is ok maar zo is het metafoor niet per se bedoeld.
Jij bent persoon 2 uit de volgende situatie:
Persoon 1: stel nou he ik was een vis en jij was een hamer
Persoon 2: WAT? KAN NIET MAN IK BEN OOK EEN VIS EN DIE HAMER DAT IS EEN ECHTE HAMER!!!!
Persoon 1: ohwwwkeee. Ik beslis hoe mijn metafoor gaat, niet jij.
Persoon 1: .. bitch![]()
Gaaf!quote:Op maandag 21 mei 2012 21:29 schreef SpecialK het volgende:
En Pi mag je inderdaad met recht mysterieus noemen.
Hier enkele onconventionele situaties waar pi terug komt.
Ja hoi. i is een letter. Geen cijfer.quote:Zo is het kwadraat van het getal i gelijk aan -1. De wortel van een negatief getal trekken is normaliter echter niet mogelijk in de wiskunde!
Hoi, in de wiskunde staat i voor een getal, net als e (het getal van Euler) en Pi.quote:Op maandag 21 mei 2012 21:51 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja hoi. i is een letter. Geen cijfer.
Tot zover les 1.
Zo ongeveer:quote:Op maandag 21 mei 2012 21:52 schreef vosss het volgende:
En ik zou niet weten wat i2 zou moeten zijn verder dan i * i.
En al helemaal niet hoe dat -1 zou moeten worden
quote:In de wiskunde zijn complexe getallen een uitbreiding van de reële getallen. Zoals de reële getallen overeenkomen met punten op een rechte lijn, correspondeert elk complex getal met een punt uit een vlak. Een complex getal is zodoende een paar reële getallen a en b, dat gewoonlijk weergegeven wordt als a + bi. Hierin is i (soms wordt ook j gebruikt) een bijzonder complex getal, de imaginaire eenheid, met als eigenschap i2 = –1. Met complexe getallen in de vorm a + bi kan gewoon gerekend worden, met de extra rekenregel dat overal i2 vervangen wordt door –1.
De schrijfwijze z = a + bi laat zien dat een complex getal in feite een lineaire combinatie is van een reëel getal en een imaginair getal.
De extra mogelijkheden die het rekenen met complexe getallen biedt, hebben geleid tot allerlei nuttige toepassingen in vooral alles wat met trillingen en golven te maken heeft, zoals het grootste deel van de natuurkunde, de elektrotechniek, de meet- en regeltechniek en vele andere technische disciplines.
Alle respect voor dat onderzoek!quote:Op maandag 21 mei 2012 12:03 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Daar zit dus blijkbaar een verhaaltje achter.
[..]
http://www.straightdope.c(...)or-bumblebees-to-fly
quote:Op maandag 21 mei 2012 21:57 schreef Gray het volgende:
[..]
Hoi, in de wiskunde staat i voor een getal, net als e (het getal van Euler) en Pi.![]()
Lees dit maar eens slimmerd:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Complex_getal
[..]
Zo ongeveer:
[..]
[ afbeelding ]
Nou, dat vind ik nou niet zo raar. Die druk is niet het probleem (binnen = buiten), de energietoevoer is een probleem, maar wordt opgelost door regenen van organisch materiaal.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 06:29 schreef Metalfrost het volgende:
Dat er op de diepste punten van de oceaan, onder alle druk, leven te vinden is.
Die druk is niet zo bijzonder. Ja, voor een mens lijkt het onoverkomelijk. Maar vergeet niet dat voor die vissen de oppervlaktedruk onmiddellijk dodelijk isquote:Op dinsdag 22 mei 2012 06:29 schreef Metalfrost het volgende:
Dat er op de diepste punten van de oceaan, onder alle druk, leven te vinden is.
Ik vind de diepte niet zo zeer mysterieus eerder al het (onondekte) leven dat er in zit,quote:Op dinsdag 22 mei 2012 00:51 schreef smitjew het volgende:
Ben ik de enige die de diepte van oceaanen en zeeën mysterieus vind ?
Andere verwoording: dat het leven op aarde vanuit het oogpunt van de mens in alle hoeken en gaten te vinden is.quote:Op woensdag 23 mei 2012 01:08 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nou, dat vind ik nou niet zo raar. Die druk is niet het probleem (binnen = buiten), de energietoevoer is een probleem, maar wordt opgelost door regenen van organisch materiaal.
Kun je dat wat nader uitleggen?quote:Op woensdag 23 mei 2012 01:08 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nou, dat vind ik nou niet zo raar. Die druk is niet het probleem (binnen = buiten), de energietoevoer is een probleem, maar wordt opgelost door regenen van organisch materiaal.
Op hele grote dieptes daalt een constante 'damp' neer van organisch materiaal. Hele kleine deeltjes plantaardig en dierlijk afval en uitwerpselen van hogere zeelagen. De grote stukken worden opgegeten voor ze de bodem bereiken, maar door die constante 'regen' kunnen er kleine diertjes leven die aan het begin staan van een hele voedselketenquote:
... en nog niet op "de bodem"quote:
Dat is nou net het mysterieuze in dezequote:Op woensdag 23 mei 2012 19:09 schreef Tropanzia het volgende:
Interessant die Money Pit, hoe konden ze vroeger zo diep boren/graven?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |