abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111301899
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 18:52 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Waar is de ernstige mishandeling gebleven?

:') :') :')
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_111302121
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 19:37 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

:') :') :')
Weltschmerz heeft zo'n bord voor zijn kop, dat krijg je toch niet weg. Hij is nu waarschijnlijk een klacht aan het schrijven over die vieze vuile racistische Volkskrant omdat ze zo'n ongenuanceerd stuk vol verzinsels hebben gepubliceerd. :D
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_111302184
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 19:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Weltschmerz heeft zo'n bord voor zijn kop, dat krijg je toch niet weg. Hij is nu waarschijnlijk een klacht aan het schrijven over die vieze vuile racistische Volkskrant omdat ze zo'n ongenuanceerd stuk vol verzinsels hebben gepubliceerd. :D
Ten kostte van de arme welwillende Marokkanen.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 20:01:21 #64
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_111303199
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 11:25 schreef just_a_girl_2 het volgende:

[..]

Wat we hier uit kunnen opmaken is dat IEDEREEN wel in mindere of meerdere mate racist(isch) is.
Spreek aub voor jezelf.

Ik heb zoveel zowel goede als slechte ervaringen gehad met mensen van bijna alle afkomsten en het enige dat me is opgevallen is dat je ondanks de culturele verschillen toch altijd het zelfde scala aan typisch menselijke eigenschappen tegenkomt:

Alle mensen hebben 'hokjes' nodig om de wereld te kunnen ordenen. Sommige mensen kunnen alleen niet buiten de hokjes kunnen stappen en andere wel. Naast dat mensen de hokjes voor ordening en 'opslag' van eerdere ervaringen gebruiken verschilt de mate waarin mensen de in hokjes geplaatste ervaringen extrapoleren en de mate waarin men deze weer in oude hokjes plaatst.

Voorbeeld:

- Persoon 1. komt 10 valse honden tegen en 1 goede en koppelt honden aan 10 valse en 1 goede zonder er conclusies aan te verbinden bij ontmoeting van andere honden

- Persoon 2. komt 10 valse honden tegen en 1 goede en koppelt honden hierdoor in het 'alert-hokje' waardoor hij bij andere extra voorzichtig is

- Persoon 3. Komt 10 valse honden tegen en 1 goede en haat hierdoor alle honden

- Persoon 4. Komt 10 valse honden tegen en 1 goede maar classificeert honden niet op diersoort en ras maar op andere kenmerken (zoals het gevaarlijk uitzien, veel/weinig blaffen)

Etc.

Culturele aspecten hebben vaak vooral betrekking op de manier waarop gedragingen en racisme zich uiten. Daarnaast hebben ze uiteraard ook grote invloed op wie welke ervaring op welke manier in een hokje plaatst.

Toch zijn de karaktereigenschappen in mijn ervaring doorslaggevend en vind je persoon 1,2,3,4, etc binnen alle culturen, rassen.

Maar goed, dat is mijn ervaring en kijk op dit onderwerp.
Krekker is de bom!
pi_111303283
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 18:52 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Waar is de ernstige mishandeling gebleven? Krabbel je nu terug?

Er staat duidelijk in het bericht dat de zwangere vrouw ook flink wat klappen en schoppen te verduren kreeg, kort daarop een miskraam.

Idd, nergens geen mishandeling te bekennen.......
Slaap maar rustig verder hoor........
60 HRC
pi_111303311
1 en 4 zijn gewoon dom. Iets met ezel en steen.
pi_111303320
quote:

[..]

Je fantasie slaat nu helemaal op hol. Maar goed, een verzinsel meer of minder kijk je niet op. Ik vind het een slecht stuk, omdat het kennelijk zonder verzinsels niet heftig genoeg was of zo, terwijl die schrijver misschien best wat zinnigs te vertellen had over racisme onder Marokkanen.

Maar goed, was de mishandeling nou ernstig of niet?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_111303388
Het is duidelijk dat Weltschermz ver boven het niveau van veel users boven mij opereert en ze er geen vat op kunnen krijgen.

Als hij kritisch moet zijn richting de Marokkaanse gemeenschap en de islam zal hij dat niet laten. Daar zijn legio voorbeelden van.

Dit gaat over iets anders, iets fundamenteels, maar boven een bepaald niveau.
pi_111303441
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 20:04 schreef De_Guidance het volgende:
Het is duidelijk dat Weltschermz ver boven het niveau van veel users boven mij opereert en ze er geen vat op kunnen krijgen.

Als hij kritisch moet zijn richting de Marokkaanse gemeenschap en de islam zal hij dat niet laten. Daar zijn legio voorbeelden van.

Dit gaat over iets anders, iets fundamenteels, maar boven een bepaald niveau.
Ah de Turk komt zijn racistische geloofsgenoten beschermen.
pi_111303585
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 20:03 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Maar goed, was de mishandeling nou ernstig of niet?
Er staat niet in de berichtgeving direct dat het ernstige mishandeling betrof. In de berichtgeving wordt wel duidelijk op een verband vechtpartij - miskraam gewezen.

Ernstige mishandeling????? Ligt er maar net aan of je bovenstaand ernstig vind of niet. Ik vermoed dat de gemiddelde mens dit als behoorlijk ernstig zou noemen.
60 HRC
  dinsdag 8 mei 2012 @ 20:10:54 #71
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_111303783
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 20:03 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
1 en 4 zijn gewoon dom. Iets met ezel en steen.
Persoon 1 absoluut.

Persoon 4 ben ik het niet met je eens. Persoon 4 leert ook van zijn ervaringen maar baseert zijn groepsindelingen op de ervaring zelf en niet op andere overeenkomsten die mogelijk niet eens de echte oorzaak van het probleem zijn..

Persoon 4 leert door zijn classificatie misschien nog wel vele malen beter valse honden te herkennen en kan hier mogelijk zelfs voordeel uit halen tov persoon 2 en 3. Hoeft natuurlijk niet, hangt totaal van zijn eigen vaardigheden mbt het indelen af.

Persoonlijk ga ik voorzover mogelijk liever terug naar de basis ipv ik een 'trucje' aanleer, zeker wanneer dat trucje in mijn ogen een gevaarlijk trucje is. Dus wat dat betreft denk ik dat ik zelf ergens tussen persoon 2 en 4 zit.
Krekker is de bom!
pi_111303900
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 20:07 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Er staat niet in de berichtgeving direct dat het ernstige mishandeling betrof. In de berichtgeving wordt wel duidelijk op een verband vechtpartij - miskraam gewezen.

Ernstige mishandeling????? Ligt er maar net aan of je bovenstaand ernstig vind of niet. Ik vermoed dat de gemiddelde mens dit als behoorlijk ernstig zou noemen.
Weltschmerz en Dè Guidance vinden dat geen ernstige mishandeling, ze opereren boven het kleinzielige niveau om zwangere negerhoeren die door arme, door de Telegraaf gediscrimineerde, Marokkanen per ongeluk een miskraam geslagen worden daar voor te veroordelen.
pi_111303906
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 20:05 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ah de Turk komt zijn racistische geloofsgenoten beschermen.
Wie bescherm ik waar?
En sinds wanneer ben ik gelovig?
pi_111303956
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 20:12 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Weltschmerz en Dè Guidance vinden dat geen ernstige mishandeling, ze opereren boven het kleinzielige niveau om zwangere negerhoeren die door arme, door de Telegraaf gediscrimineerde, Marokkanen per ongeluk een miskraam geslagen worden daar voor te veroordelen.
Wat ?
Waar heb ik dat gezegd ?

Grappig trouwens , toen een Haagse Ingrid een doof islamitisch meisje mishandelde kon je er wel om lachen en meldde je trots dat je de Ingrid waarschijnlijk kende.

Zegt genoeg over je motieven.
pi_111304107
quote:
5s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 20:12 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

En sinds wanneer ben ik gelovig?
De_Guidance met ondertitel Moral high groud.

Mijn eerste vermoedens zouden idd richting geloofswaanzinnige gaan.
60 HRC
pi_111304186
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 20:16 schreef HardMetal het volgende:

[..]

De_Guidance met ondertitel Moral high groud.

Mijn eerste vermoedens zouden idd richting geloofswaanzinnige gaan.
Heel interessant wat je vermoedens verder zijn, maar totaal irrelevant.

D_H noemt iedereen moslim die een bepaalde afkomst heeft en/of het met hem oneens is.
pi_111304655
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 20:17 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Heel interessant wat je vermoedens verder zijn, maar totaal irrelevant.

D_H noemt iedereen moslim die een bepaalde afkomst heeft en/of het met hem oneens is.
Ik kan me er wel wat bij voorstellen hoor, je komt op mij over als behoorlijk verblind voor de problematiek. Ik woon zelf in het centrum van een stad en mijn dagelijkse ervaringen komen aardig overeen zoals beschreven in de media.
60 HRC
pi_111304809
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 20:13 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Wat ?
Waar heb ik dat gezegd ?

Grappig trouwens , toen een Haagse Ingrid een doof islamitisch meisje mishandelde kon je er wel om lachen en meldde je trots dat je de Ingrid waarschijnlijk kende.

Zegt genoeg over je motieven.
Hè jouw motieven zijn ook duidelijk hoor, als je weer eens huilt dat je arme islamitische familie achtergesteld wordt.
pi_111305248
Ben ondertussen wel benieuwd geworden naar de aflevering van P&W van vanavond over racisme onder Marokkanen.
pi_111305573
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 20:07 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Er staat niet in de berichtgeving direct dat het ernstige mishandeling betrof.
Nee, een duw, een klap en een schop geldt nou eenmaal niet meteen als ernstige mishandeling. Het kan het onder omstandigheden wel zijn, maar je hebt mishandeling en ernstige mishandeling en dat zijn verschillende dingen.

quote:
In de berichtgeving wordt wel duidelijk op een verband vechtpartij - miskraam gewezen.
Vertel, hoe ligt dat verband dan?

quote:
Wat, een miskraam op zich?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_111306378
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 20:28 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Hè jouw motieven zijn ook duidelijk hoor, als je weer eens huilt dat je arme islamitische familie achtergesteld wordt.
Oké, whatever.
pi_111306414
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 20:25 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Ik kan me er wel wat bij voorstellen hoor, je komt op mij over als behoorlijk verblind voor de problematiek. Ik woon zelf in het centrum van een stad en mijn dagelijkse ervaringen komen aardig overeen zoals beschreven in de media.
Ik woon in Rotterdam en ik geloof je niet zo.
pi_111306718
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 20:25 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Ik ook, maar die van mij niet. Het is maar wat je wilt zien.
pi_111306877
quote:

[..]

Weltschmerz is toch diegene die te laf is om aan te tonen wat hij roept?
  dinsdag 8 mei 2012 @ 21:02:44 #85
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_111306886
Gelukkig zijn er nog mensen die sociologie studeren.
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
pi_111307015
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 20:55 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Ik woon in Rotterdam en ik geloof je niet zo.
Jij bent dan ook 1 van hun.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 21:08:07 #87
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_111307237
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 21:04 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Jij bent dan ook 1 van hun.
Jij bent je mentaal echt aan het voorbereiden op een oorlog he :')
Krekker is de bom!
pi_111307268
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 21:08 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Jij bent je mentaal echt aan het voorbereiden op een oorlog he :')
He, don't shoot the messenger.
  Moderator dinsdag 8 mei 2012 @ 21:11:29 #89
249559 crew  Lavenderr
pi_111307440
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 21:08 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

De pijlen zijn wel vaker op de verkeerde personen gericht . Op de messenger in dit geval.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 21:12:42 #90
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_111307515
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 21:08 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Wel als hij een uit z'n eigen duim gezogen boodschap probeert te verspreiden :D :W
Krekker is de bom!
  dinsdag 8 mei 2012 @ 21:13:59 #91
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_111307593
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 21:11 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

De pijlen zijn wel vaker op de verkeerde personen gericht . Op de messenger in dit geval.
Ja want de racistische Marokkanen uit het nieuwsbericht lezen natuurlijk mee in dit topic :')
Krekker is de bom!
pi_111307634
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 21:12 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Wel als hij een uit z'n eigen duim gezogen boodschap probeert te verspreiden :D :W
Hij is gewoon onderdeel van dit: http://www.elsevier.nl/we(...)-2012-allochtoon.htm

En dat is een probleem. Een heel groot probleem.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 21:16:26 #93
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_111307728
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 21:14 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Hij is gewoon onderdeel van dit: http://www.elsevier.nl/we(...)-2012-allochtoon.htm

Nee hoor. Het probleem in Rotterdam zijn de hoofdzakelijk allochtone en in mindere mate autochtone burgers die zich misdragen.

-edit-
En natuurlijk de achterliggende oorzaken
Krekker is de bom!
  Moderator dinsdag 8 mei 2012 @ 21:18:32 #94
249559 crew  Lavenderr
pi_111307859
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 21:13 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Ja want de racistische Marokkanen uit het nieuwsbericht lezen natuurlijk mee in dit topic :')
Denk het niet. Die zijn druk met andere dingen.
pi_111307939
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 21:16 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Nee hoor. Het probleem in Rotterdam zijn de hoofdzakelijk allochtone en in mindere mate autochtone burgers die zich misdragen.

-edit-
En natuurlijk de achterliggende oorzaken
Liggen in elkaars verlengde. De kern van het probleem is teveel mensen die hier niet horen, niet de NLe normen en waarden delen en ronduit een kankerhekel aan dit land en zijn ECHTE inwoners hebben.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 21:21:12 #96
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_111308016
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 21:18 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Denk het niet. Die zijn druk met andere dingen.
Dat lijkt mij ook. Vandaar dat hier dus wordt gediscussieerd over het onderwerp en over de bijbehorende meningen en visies. Commentaar op zo'n visie lijkt me dus geen pijl die op de verkeerde persoon wordt gericht.
Krekker is de bom!
pi_111308098
Ik geef Krekker in deze gelijk. Ben blij dat hij in elk geval aangeeft dat er een probleem is. Alhoewel het natuurlijk onverstandig is om amper spreidingsbeleid toe te passen in een stad als Rotterdam. Gelukkig is dat aan het veranderen de laatste paar jaar, en dat ook gelukkig op een goede en eerlijke manier.
  Moderator dinsdag 8 mei 2012 @ 21:25:10 #98
249559 crew  Lavenderr
pi_111308208
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 21:21 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Dat lijkt mij ook. Vandaar dat hier dus wordt gediscussieerd over het onderwerp en over de bijbehorende meningen en visies. Commentaar op zo'n visie lijkt me dus geen pijl die op de verkeerde persoon wordt gericht.
Zo bedoelde ik het niet.
Ik vind dat ipv dat er ronduit gezegd wordt dat het 5 klootzakjes zijn die heel laf een vrouw aftuigen omdat ze met een zwarte man omgaat gaan sommigen hier de boodschapper aanvallen of de boel downplayen.
pi_111308224
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 21:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ik geef Krekker in deze gelijk. Ben blij dat hij in elk geval aangeeft dat er een probleem is. Alhoewel het natuurlijk onverstandig is om amper spreidingsbeleid toe te passen in een stad als Rotterdam. Gelukkig is dat aan het veranderen de laatste paar jaar, en dat ook gelukkig op een goede en eerlijke manier.
Er is geen daadwerkelijk spreidingsbeleid en dat is er ook nooit geweest en zal er ook nooit komen. Daar staat tegenover dat er ook nooit een concentratiebeleid is geweest zoals linksen altijd beweren want daar heeft de NLe staat helemaal geen middelen toe.
pi_111308330
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 21:25 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Er is geen daadwerkelijk spreidingsbeleid en dat is er ook nooit geweest en zal er ook nooit komen. Daar staat tegenover dat er ook nooit een concentratiebeleid is geweest zoals linksen altijd beweren want daar heeft de NLe staat helemaal geen middelen toe.
Spreiding op basis van inkomen is al jaren een gebruikte methode in R'dam. En met veel succes, het lost een hoop ellende op, men wil het nu ook in andere steden toe gaan passen.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 21:33:58 #101
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_111308687
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 21:19 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Liggen in elkaars verlengde. De kern van het probleem is teveel mensen die hier niet horen, niet de NLe normen en waarden delen en ronduit een kankerhekel aan dit land en zijn ECHTE inwoners hebben.
Probleem 1. Teveel mensen die geen binding hebben en zelfs ageren tegen de maatschappij. Dit probleem komt voor onder zowel autochtoon als allochtoon, en is onder andere te wijten aan mentaliteitsproblemen, intellectuele capaciteiten (of het gebrek daaraan) en bijbehorende achterstandspositie.

Met de komst van groepen allochtonen is dit probleme sterk toegenomen en zijn ook factoren als een ander streng geloof (opnieuw), de vorming van nieuwe lagere sociale klassen die elkaar naar beneden trekken een rol gaan spelen bij de problemen. Daarnaast hebben taalproblemen de boel verergerd.

Probleem 2. Men weet niet hoe men de problemen moet aanpakken. Een deel heeft de problemen lange tijd ontkend en wilde criminelen teveel (op het rechte pad) helpen ipv ze echt aan te pakken, terwijl een ander deel de problemen in feite ook een soort van ontkende, door de verkeerde schuldigen en oorzaken aan te wijzen (allochtonen in het algemeen en het allochtoon zijn).

Uiteindelijk is het hierdoor een soort van 'je bent met ons of tegen ons' discussie geworden waarbij iedereen die de boel een beetje nuanceert in het kamp van de ander (links, rechts, allochtonenknuffelaar, racist, etc) wordt geschopt waarna er niet meer naar de persoon geluisterd wordt.

Dit gecombineerd met een totaal onterecht 'wij versus zij' gevoel, waarmee het beeld wordt geschetst dat we in dit land twee groepen hebben die in strijd met elkaar zijn: autochtonen en allochtonen.

Dit terwijl we juist met z'n allen zouden moeten strijden tegen het tuig dat zich buiten de maatschappij plaatst. En als blijkt dat 3 kwart van dit tuig allochtoon is, so be it. Dan strijden we met z'n allen tegen tuig waarvan 3 kwart allochtoon en 1 kwart autochtoon.

Dat laatste is hoe ik het graag had gezien. X-ray daarentegen begint liever aan de onmogelijke taak alle Moslims het land uit te schoppen vermoed ik (feel free to correct me if I'm wrong).
Krekker is de bom!
  dinsdag 8 mei 2012 @ 21:35:12 #102
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_111308757
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 21:25 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

In bepaalde wijken van Amsterdam is men bezig met spreidingsbeleid door middel van variatie in huizenprijzen en een mix van koop en sociale huur.
Krekker is de bom!
pi_111308925
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 21:33 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Probleem 1. Teveel mensen die geen binding hebben en zelfs ageren tegen de maatschappij. Dit probleem komt voor onder zowel autochtoon als allochtoon, en is onder andere te wijten aan mentaliteitsproblemen, intellectuele capaciteiten (of het gebrek daaraan) en bijbehorende achterstandspositie.

Met de komst van groepen allochtonen is dit probleme sterk toegenomen en zijn ook factoren als een ander streng geloof (opnieuw), de vorming van nieuwe lagere sociale klassen die elkaar naar beneden trekken een rol gaan spelen bij de problemen. Daarnaast hebben taalproblemen de boel verergerd.

Probleem 2. Men weet niet hoe men de problemen moet aanpakken. Een deel heeft de problemen lange tijd ontkend en wilde criminelen teveel (op het rechte pad) helpen ipv ze echt aan te pakken, terwijl een ander deel de problemen in feite ook een soort van ontkende, door de verkeerde schuldigen en oorzaken aan te wijzen (allochtonen in het algemeen en het allochtoon zijn).

Dit gecombineerd met een totaal onterecht 'wij versus zij' gevoel, waarmee het beeld wordt geschetst dat we in dit land twee groepen hebben die in strijd met elkaar zijn: autochtonen en allochtonen.

Dit terwijl we juist met z'n allen zouden moeten strijden tegen het tuig dat zich buiten de maatschappij plaatst. En als blijkt dat 3 kwart van dit tuig allochtoon is, so be it. Dan strijden we met z'n allen tegen tuig waarvan 3 kwart allochtoon en 1 kwart autochtoon.

Dat laatste is hoe ik het graag had gezien. X-ray daarentegen begint liever aan de onmogelijke taak alle Moslims het land uit te schoppen vermoed ik (feel free to correct me if I'm wrong).
Ook hier sluit ik me bij aan. Met de toevoeging dat ik vind dat LeefbaarRotterdam (tot mijn eigen verbazing) voor veel verbetering heeft gezorgt in de laatste paar jaar.
pi_111309222
Succesvolle allochtonen van de 2e en 3e generatie trekken de laatste jaren trouwens steeds vaker naar Carnisselande (Barendrecht) en andere wijken net buiten de stad, wat Rotterdam geen goed doet. Geeft ook weer aan dat het probleem niet louter aan de afkomst van bewoners ligt.
pi_111309599
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 21:35 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

In bepaalde wijken van Amsterdam is men bezig met spreidingsbeleid door middel van variatie in huizenprijzen en een mix van koop en sociale huur.
Die mix heeft zo onwijs gefaald in steden als zoetermeer en almere. Het resultaat is pauperwijken met onverkoopbare koopwoningen erin.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 21:52:20 #106
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_111309744
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 21:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Die mix heeft zo onwijs gefaald in steden als zoetermeer en almere. Het resultaat is pauperwijken met onverkoopbare koopwoningen erin.
Heb er ook sterke twijfels bij of het echt zal werken moet ik toegeven. Maar Amsterdam Osdorp lijkt wel iets verbeterd ten opzichte van bijvoorbeeld 10-15 jaar geleden. Al kom ik er niet zo heel vaak, dus mijn eigen ervaringen zijn mbt nieuw beleid zijn wat beperkt.
Krekker is de bom!
pi_111311414
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 21:52 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Heb er ook sterke twijfels bij of het echt zal werken moet ik toegeven. Maar Amsterdam Osdorp lijkt wel iets verbeterd ten opzichte van bijvoorbeeld 10-15 jaar geleden. Al kom ik er niet zo heel vaak, dus mijn eigen ervaringen zijn mbt nieuw beleid zijn wat beperkt.
ik kan dit bevestigen. de buurt was hier 5-10 jaar geleden echt een klote depressieve pauperbuurt met hangjongeren en criminaliteit en ouwe lelijke bruine fucking flatgebouwen, maar sinds de nieuwbouw af is wonen hier steeds meer autochtonen, dus er is zeker sprake van een mix tussen autochtonen en allochtonen nu, ipv alleen maar allochtonen.

met als gevolg dat ik hier niet eens meer wil verhuizen, zo veilig voel ik me hier. de buurt is kleurrijk. het is rustig, chill, relaxed.

daarnaast zijn er meer voorzieningen gekomen, dus ook meer werkgelegenheid,
je ziet nooit meer hangjongeren (af en toe van die jochies die met hun scooter brommen maar geen problemen)

ik kan iedereen verzekeren dat amsterdam osdorp echt met GROTE SPRONGEN vooruit is gegaan, in ieder geval in de wijk waar ik woon (vlak voor osdorp de aker, pieter calandlaan)

ik voel me in amsterdam osdorp veiliger dan ooit ^O^ ik wil hier voorlopig niet meer weg :D

[ Bericht 0% gewijzigd door .Masturbatron. op 08-05-2012 22:27:48 ]
  dinsdag 8 mei 2012 @ 22:34:30 #108
369785 De_Guidance
paarden O+
pi_111312400
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 21:14 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ik ben dus sowieso een probleem vanwege mijn afkomst en kan dat per definitie niet goed maken, al ben ik de meest voorbeeldige burger op aarde?

Mensen als jij zijn juist onderdeel van het probleem omdat je niet verder kan denken dan wij-zij. Zo komt er nooit een oplossing. Mensen zoals jij zijn zowel in de allochtone als autochtone gemeenschap te vinden helaas.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 22:35:06 #109
369785 De_Guidance
paarden O+
pi_111312438
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 21:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Succesvolle allochtonen van de 2e en 3e generatie trekken de laatste jaren trouwens steeds vaker naar Carnisselande (Barendrecht) en andere wijken net buiten de stad, wat Rotterdam geen goed doet. Geeft ook weer aan dat het probleem niet louter aan de afkomst van bewoners ligt.
Dat zie ik ook gebeuren ja.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 22:37:22 #110
369785 De_Guidance
paarden O+
pi_111312601
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 21:25 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Zo bedoelde ik het niet.
Ik vind dat ipv dat er ronduit gezegd wordt dat het 5 klootzakjes zijn die heel laf een vrouw aftuigen omdat ze met een zwarte man omgaat gaan sommigen hier de boodschapper aanvallen of de boel downplayen.
Ik val DH niet aan vanwege die boodschap maar vanwege iets anders en nergens ben ik de boel aan het downplayen.
Maar van jou komend is dit weer typisch.

Het is geen onderwerp van discussie dat een zwangere vrouw schoppen fout is wat mij betreft..
  dinsdag 8 mei 2012 @ 22:37:34 #111
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_111312612
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 22:19 schreef .Masturbatron. het volgende:

[..]

ik kan dit bevestigen. de buurt was hier 5-10 jaar geleden echt een klote depressieve pauperbuurt met hangjongeren en criminaliteit en ouwe lelijke bruine fucking flatgebouwen, maar sinds de nieuwbouw af is wonen hier steeds meer autochtonen, dus er is zeker sprake van een mix tussen autochtonen en allochtonen nu, ipv alleen maar allochtonen.

met als gevolg dat ik hier niet eens meer wil verhuizen, zo veilig voel ik me hier. de buurt is kleurrijk. het is rustig, chill, relaxed.

daarnaast zijn er meer voorzieningen gekomen, dus ook meer werkgelegenheid,
je ziet nooit meer hangjongeren (af en toe van die jochies die met hun scooter brommen maar geen problemen)

ik kan iedereen verzekeren dat amsterdam osdorp echt met GROTE SPRONGEN vooruit is gegaan, in ieder geval in de wijk waar ik woon (vlak voor osdorp de aker, pieter calandlaan)

ik voel me in amsterdam osdorp veiliger dan ooit ^O^ ik wil hier voorlopig niet meer weg :D
Als de verschillende observaties van users (waaronder ikzelf) hier kloppen ben ik benieuwd waarom het in de ene stad/wijk dan wel lijkt te werken en in de andere niet.

Interessant...
Krekker is de bom!
  dinsdag 8 mei 2012 @ 22:40:24 #112
369785 De_Guidance
paarden O+
pi_111312785
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 21:19 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Gaat dit nog steeds over mij?
Je onvermogen om je te kunnen uiten zonder te schelden zegt veel over je intellectuele vaardigheden.

Ik heb geen hekel aan dit land noch de inwoners , vrijwel alle normen en waarden deel en vind dat ik hier hoor. Wat Henkjes als jij daarover denken is gelukkig weinig relevant.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 22:41:40 #113
369785 De_Guidance
paarden O+
pi_111312855
Spreiden gebeurt trouwens op basis van sociaal-economische status en werkt in Rotterdam ook heel goed op veel plaatsen. ^O^
pi_111312957
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 22:37 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Als de verschillende observaties van users (waaronder ikzelf) hier kloppen ben ik benieuwd waarom het in de ene stad/wijk dan wel lijkt te werken en in de andere niet.

Interessant...
in lelijke DICHTE KRAPPE ouwe pauperbuurten heb je, denk ik, sowieso meer criminaliteit en inbraken en probleemjongeren en al dat soort gedoe

en niet om lullig te zijn, maar de concentratie van allochtonen in een wijk ZAL serieuze problemen geven, ik spreek uit ervaring

er MOET een mix, een balans zijn tussen allochtonen en autochtonen binnen een wijk

nieuwbouw, meer open gebied (dus niet volgebouwd en overal steegjes) en meer werkgelegenheid zijn goeie oplossingen! no-brainers! was het maar overal haalbaar...maar het moet lukken!

[ Bericht 0% gewijzigd door .Masturbatron. op 08-05-2012 22:55:01 ]
pi_111313307
ik kan me gwn niet inhouden osdorp is fucking MOOI geworden waar ik woon :D

heerlijke nieuwbouw

maar er zijn nog een heleboel plekken binnen osdorp die echt vernieuwd moeten worden

daar zal hopelijk meer geld voor worden vrijgemaakt in de toekomst maar we zijn goed op weg!
  dinsdag 8 mei 2012 @ 22:53:01 #116
104871 remlof
Europees federalist
pi_111313500
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 21:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Dat Zoetermeer gefaald is komt natuurlijk ook doordat er intolerante figuren zoals jij zijn gaan wonen :P
Yankee go home!
pi_111316362
Zeer teleurstellende "discussie" in Pauw & Witteman over het onderwerp racisme onder Marokkanen. Er was een Marokkaanse dame tegenover de auteur van het opinie-artikel geplaatst. Die man kwam er nauwelijks tussen, die vrouw ratelde aan één stuk door, met het stoom uit de oren. Spreekverhouding ongeveer 80-20.

Triest eigenlijk, want het maakt pijnlijk duidelijk hoe groot het taboe is en hoe groot het onvermogen van Marokkanen om in de spiegel te kijken. En ja, dat laatste is generaliserend. Maar ik ontkom niet aan de indruk dat het voor grote groepen Marokkanen van toepassing is.
pi_111316449
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 23:51 schreef Elfletterig het volgende:
Zeer teleurstellende "discussie" in Pauw & Witteman over het onderwerp racisme onder Marokkanen. Er was een Marokkaanse dame tegenover de auteur van het opinie-artikel geplaatst. Die man kwam er nauwelijks tussen, die vrouw ratelde aan één stuk door, met het stoom uit de oren. Spreekverhouding ongeveer 80-20.

Triest eigenlijk, want het maakt pijnlijk duidelijk hoe groot het taboe is en hoe groot het onvermogen van Marokkanen om in de spiegel te kijken. En ja, dat laatste is generaliserend. Maar ik ontkom niet aan de indruk dat het voor grote groepen Marokkanen van toepassing is.
ja he waarom wordt dit nieuws verdomme niet opgeblazen :(
pi_111316683
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 23:53 schreef .Masturbatron. het volgende:
ja he waarom wordt dit nieuws verdomme niet opgeblazen :(
Opgeblazen? Er zou een discussie over een vraagstuk plaatsvinden, maar het was meer een soort terechtwijzing en afblaf-sessie. De kernvraag kwam niet of nauwelijks aan bod en blijft daarmee dus taboe.
pi_111317011
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 23:58 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Opgeblazen? Er zou een discussie over een vraagstuk plaatsvinden, maar het was meer een soort terechtwijzing en afblaf-sessie. De kernvraag kwam niet of nauwelijks aan bod en blijft daarmee dus taboe.
precies en dat gebeurt natuurlijk niet :N !

volgens mij had ik hier al eerder gepost dat wij met zn allen in een tolerant land leven, en als je je niet daarnaar wilt gedragen dan mag je van mij de fuck oprotten :(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')