Ja? Ik vind het een zorgwekkende ontwikkeling dat het onderscheid tussen speculaties en feiten niet meer gemaakt hoeft te worden. Hoe waarschijnlijk sommige van die speculaties ook mogen zijn, een racistische opmerking die de aanleiding zou zijn is wat anders dan een zwangere vrouw in elkaar schoppen uit racistische motieven. Ik las in het nieuwsbericht dat er een vechtpartij was ontstaan, dat pleit de betrokkenen niet vrij, het is wel wat anders dan wat die Volkskrantmeneer er met zijn eigen fantasie van maakt. Net als velen hier trouwens, iedereen die maar doet alsof die precies wat er gebeurd is, die lult gewoon uit zijn nek.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 17:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Als het nog niet eerder vermeld is: Ik vind het een positieve ontwikkeling dat er in de Volkskrant zulke berichten geplaatst worden.
Ongelofelijk wat ben jij hypocriet en wat meet je met twee maten door zelf alles te verzinnen en nu opeens niet thuis te geven! Liep je ook voorop bij de Kevin Duijnmeier demo?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 18:15 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja? Ik vind het een zorgwekkende ontwikkeling dat het onderscheid tussen speculaties en feiten niet meer gemaakt hoeft te worden. Hoe waarschijnlijk sommige van die speculaties ook mogen zijn, een racistische opmerking die de aanleiding zou zijn is wat anders dan een zwangere vrouw in elkaar schoppen uit racistische motieven. Ik las in het nieuwsbericht dat er een vechtpartij was ontstaan, dat pleit de betrokkenen niet vrij, het is wel wat anders dan wat die Volkskrantmeneer er met zijn eigen fantasie van maakt. Net als velen hier trouwens, iedereen die maar doet alsof die precies wat er gebeurd is, die lult gewoon uit zijn nek.
Je kunt je ook gewoon bij de bekende feiten houden en dan het probleem van racistisch Marokkanen aankaarten, maar die behoefte is er kennelijk niet.
De bekende feiten laten helemaal niets aan onduidelijkheden over. En als je met 5 man een zwangere vrouw ernstig mishandeld dan noem ik dat geen vechtpartij meer. Goh, wat ongelofelijk ongenuanceerd weer van mij, he.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 18:15 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja? Ik vind het een zorgwekkende ontwikkeling dat het onderscheid tussen speculaties en feiten niet meer gemaakt hoeft te worden. Hoe waarschijnlijk sommige van die speculaties ook mogen zijn, een racistische opmerking die de aanleiding zou zijn is wat anders dan een zwangere vrouw in elkaar schoppen uit racistische motieven. Ik las in het nieuwsbericht dat er een vechtpartij was ontstaan, dat pleit de betrokkenen niet vrij, het is wel wat anders dan wat die Volkskrantmeneer er met zijn eigen fantasie van maakt. Net als velen hier trouwens, iedereen die maar doet alsof die precies wat er gebeurd is, die lult gewoon uit zijn nek.
Je kunt je ook gewoon bij de bekende feiten houden en dan het probleem van racistisch Marokkanen aankaarten, maar die behoefte is er kennelijk niet.
Hoe kom je erbij dat ze ernstig mishandeld is?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 18:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De bekende feiten laten helemaal niets aan onduidelijkheden over. En als je met 5 man een zwangere vrouw ernstig mishandeld dan noem ik dat geen vechtpartij meer. Goh, wat ongelofelijk ongenuanceerd weer van mij, he.
Wow, sprakeloos. Ik wou dat je half zoveel nuance zou gebruiken bij berichten die jou wel goed uitkomen.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 18:35 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat ze ernstig mishandeld is?
De vijf mannen, rond de twintig, liepen achter hen. Het groepje schold haar uit voor 'negerhoer'. Haar vriend reageerde, waarop bij de Beurspassage een vechtpartij ontstond. Ook de vrouw werd geduwd, geslagen en geschopt.quote:
Waar is de ernstige mishandeling gebleven? Krabbel je nu terug?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 18:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De vijf mannen, rond de twintig, liepen achter hen. Het groepje schold haar uit voor 'negerhoer'. Haar vriend reageerde, waarop bij de Beurspassage een vechtpartij ontstond. Ook de vrouw werd geduwd, geslagen en geschopt.
Waarop jij natuurlijk weer antwoord dat dit helemaal geen mishandeling hoeft te zijn,
Haar vriend reageerde en toen ontstond een vechtpartij.quote:misschien was deze zwangere vrouw wel zo aggressief dat ze bewust een gevecht met alle 5 de mannen aanging.
Ik heb echt geen idee en jij al helemaal niet. Een miskraam is niet een uitzonderlijk iets of zo, zeker niet in de eerste maanden.quote:En dat ze vlak daarna een miskraam kreeg....tja kan gebeuren, heeft er natuurlijk niets mee te maken gehad.
Het heeft niks met nuance, maar met verzinsels tegenover feiten. Ik vraag me altijd af wat iemands motieven zijn om er dingen bij te gaan verzinnen. Is het gewoon whisful thinking?quote:Ik blijf niet aan de gang. Maar nogmaals: Als jij half zoveel nuance zou gebruiken bij berichten die jou wel goed uitkomen dan zou je helemaal geen enkel punt meer kunnen maken. Dat je dat hier wel doet is ronduit triest en zwak.
quote:Op dinsdag 8 mei 2012 18:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Waar is de ernstige mishandeling gebleven?
Weltschmerz heeft zo'n bord voor zijn kop, dat krijg je toch niet weg. Hij is nu waarschijnlijk een klacht aan het schrijven over die vieze vuile racistische Volkskrant omdat ze zo'n ongenuanceerd stuk vol verzinsels hebben gepubliceerd.quote:
Ten kostte van de arme welwillende Marokkanen.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 19:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Weltschmerz heeft zo'n bord voor zijn kop, dat krijg je toch niet weg. Hij is nu waarschijnlijk een klacht aan het schrijven over die vieze vuile racistische Volkskrant omdat ze zo'n ongenuanceerd stuk vol verzinsels hebben gepubliceerd.
Spreek aub voor jezelf.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:25 schreef just_a_girl_2 het volgende:
[..]
Wat we hier uit kunnen opmaken is dat IEDEREEN wel in mindere of meerdere mate racist(isch) is.
Er staat duidelijk in het bericht dat de zwangere vrouw ook flink wat klappen en schoppen te verduren kreeg, kort daarop een miskraam.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 18:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Waar is de ernstige mishandeling gebleven? Krabbel je nu terug?
Je fantasie slaat nu helemaal op hol. Maar goed, een verzinsel meer of minder kijk je niet op. Ik vind het een slecht stuk, omdat het kennelijk zonder verzinsels niet heftig genoeg was of zo, terwijl die schrijver misschien best wat zinnigs te vertellen had over racisme onder Marokkanen.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 19:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Weltschmerz heeft zo'n bord voor zijn kop, dat krijg je toch niet weg. Hij is nu waarschijnlijk een klacht aan het schrijven over die vieze vuile racistische Volkskrant omdat ze zo'n ongenuanceerd stuk vol verzinsels hebben gepubliceerd.
Ah de Turk komt zijn racistische geloofsgenoten beschermen.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 20:04 schreef De_Guidance het volgende:
Het is duidelijk dat Weltschermz ver boven het niveau van veel users boven mij opereert en ze er geen vat op kunnen krijgen.
Als hij kritisch moet zijn richting de Marokkaanse gemeenschap en de islam zal hij dat niet laten. Daar zijn legio voorbeelden van.
Dit gaat over iets anders, iets fundamenteels, maar boven een bepaald niveau.
Er staat niet in de berichtgeving direct dat het ernstige mishandeling betrof. In de berichtgeving wordt wel duidelijk op een verband vechtpartij - miskraam gewezen.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 20:03 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Maar goed, was de mishandeling nou ernstig of niet?
Persoon 1 absoluut.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 20:03 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
1 en 4 zijn gewoon dom. Iets met ezel en steen.
Weltschmerz en Dè Guidance vinden dat geen ernstige mishandeling, ze opereren boven het kleinzielige niveau om zwangere negerhoeren die door arme, door de Telegraaf gediscrimineerde, Marokkanen per ongeluk een miskraam geslagen worden daar voor te veroordelen.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 20:07 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Er staat niet in de berichtgeving direct dat het ernstige mishandeling betrof. In de berichtgeving wordt wel duidelijk op een verband vechtpartij - miskraam gewezen.
Ernstige mishandeling????? Ligt er maar net aan of je bovenstaand ernstig vind of niet. Ik vermoed dat de gemiddelde mens dit als behoorlijk ernstig zou noemen.
Wie bescherm ik waar?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 20:05 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ah de Turk komt zijn racistische geloofsgenoten beschermen.
Wat ?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 20:12 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Weltschmerz en Dè Guidance vinden dat geen ernstige mishandeling, ze opereren boven het kleinzielige niveau om zwangere negerhoeren die door arme, door de Telegraaf gediscrimineerde, Marokkanen per ongeluk een miskraam geslagen worden daar voor te veroordelen.
De_Guidance met ondertitel Moral high groud.quote:
Heel interessant wat je vermoedens verder zijn, maar totaal irrelevant.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 20:16 schreef HardMetal het volgende:
[..]
De_Guidance met ondertitel Moral high groud.
Mijn eerste vermoedens zouden idd richting geloofswaanzinnige gaan.
Ik kan me er wel wat bij voorstellen hoor, je komt op mij over als behoorlijk verblind voor de problematiek. Ik woon zelf in het centrum van een stad en mijn dagelijkse ervaringen komen aardig overeen zoals beschreven in de media.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 20:17 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Heel interessant wat je vermoedens verder zijn, maar totaal irrelevant.
D_H noemt iedereen moslim die een bepaalde afkomst heeft en/of het met hem oneens is.
Hè jouw motieven zijn ook duidelijk hoor, als je weer eens huilt dat je arme islamitische familie achtergesteld wordt.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 20:13 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Wat ?
Waar heb ik dat gezegd ?
Grappig trouwens , toen een Haagse Ingrid een doof islamitisch meisje mishandelde kon je er wel om lachen en meldde je trots dat je de Ingrid waarschijnlijk kende.
Zegt genoeg over je motieven.
Nee, een duw, een klap en een schop geldt nou eenmaal niet meteen als ernstige mishandeling. Het kan het onder omstandigheden wel zijn, maar je hebt mishandeling en ernstige mishandeling en dat zijn verschillende dingen.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 20:07 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Er staat niet in de berichtgeving direct dat het ernstige mishandeling betrof.
Vertel, hoe ligt dat verband dan?quote:In de berichtgeving wordt wel duidelijk op een verband vechtpartij - miskraam gewezen.
Wat, een miskraam op zich?quote:Ernstige mishandeling????? Ligt er maar net aan of je bovenstaand ernstig vind of niet. Ik vermoed dat de gemiddelde mens dit als behoorlijk ernstig zou noemen.
Oké, whatever.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 20:28 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Hè jouw motieven zijn ook duidelijk hoor, als je weer eens huilt dat je arme islamitische familie achtergesteld wordt.
Ik woon in Rotterdam en ik geloof je niet zo.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 20:25 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Ik kan me er wel wat bij voorstellen hoor, je komt op mij over als behoorlijk verblind voor de problematiek. Ik woon zelf in het centrum van een stad en mijn dagelijkse ervaringen komen aardig overeen zoals beschreven in de media.
Ik ook, maar die van mij niet. Het is maar wat je wilt zien.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 20:25 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Ik kan me er wel wat bij voorstellen hoor, je komt op mij over als behoorlijk verblind voor de problematiek. Ik woon zelf in het centrum van een stad en mijn dagelijkse ervaringen komen aardig overeen zoals beschreven in de media.
Weltschmerz is toch diegene die te laf is om aan te tonen wat hij roept?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 19:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Jij bent dan ook 1 van hun.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 20:55 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik woon in Rotterdam en ik geloof je niet zo.
He, don't shoot the messenger.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 21:08 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Jij bent je mentaal echt aan het voorbereiden op een oorlog he
De pijlen zijn wel vaker op de verkeerde personen gericht . Op de messenger in dit geval.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 21:08 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
He, don't shoot the messenger.
Wel als hij een uit z'n eigen duim gezogen boodschap probeert te verspreidenquote:Op dinsdag 8 mei 2012 21:08 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
He, don't shoot the messenger.
Ja want de racistische Marokkanen uit het nieuwsbericht lezen natuurlijk mee in dit topicquote:Op dinsdag 8 mei 2012 21:11 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
De pijlen zijn wel vaker op de verkeerde personen gericht . Op de messenger in dit geval.
Hij is gewoon onderdeel van dit: http://www.elsevier.nl/we(...)-2012-allochtoon.htmquote:Op dinsdag 8 mei 2012 21:12 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wel als hij een uit z'n eigen duim gezogen boodschap probeert te verspreiden![]()
Nee hoor. Het probleem in Rotterdam zijn de hoofdzakelijk allochtone en in mindere mate autochtone burgers die zich misdragen.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 21:14 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Hij is gewoon onderdeel van dit: http://www.elsevier.nl/we(...)-2012-allochtoon.htm
En dat is een probleem. Een heel groot probleem.
Denk het niet. Die zijn druk met andere dingen.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 21:13 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ja want de racistische Marokkanen uit het nieuwsbericht lezen natuurlijk mee in dit topic
Liggen in elkaars verlengde. De kern van het probleem is teveel mensen die hier niet horen, niet de NLe normen en waarden delen en ronduit een kankerhekel aan dit land en zijn ECHTE inwoners hebben.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 21:16 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Nee hoor. Het probleem in Rotterdam zijn de hoofdzakelijk allochtone en in mindere mate autochtone burgers die zich misdragen.
-edit-
En natuurlijk de achterliggende oorzaken
Dat lijkt mij ook. Vandaar dat hier dus wordt gediscussieerd over het onderwerp en over de bijbehorende meningen en visies. Commentaar op zo'n visie lijkt me dus geen pijl die op de verkeerde persoon wordt gericht.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 21:18 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Denk het niet. Die zijn druk met andere dingen.
Zo bedoelde ik het niet.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 21:21 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook. Vandaar dat hier dus wordt gediscussieerd over het onderwerp en over de bijbehorende meningen en visies. Commentaar op zo'n visie lijkt me dus geen pijl die op de verkeerde persoon wordt gericht.
Er is geen daadwerkelijk spreidingsbeleid en dat is er ook nooit geweest en zal er ook nooit komen. Daar staat tegenover dat er ook nooit een concentratiebeleid is geweest zoals linksen altijd beweren want daar heeft de NLe staat helemaal geen middelen toe.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 21:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ik geef Krekker in deze gelijk. Ben blij dat hij in elk geval aangeeft dat er een probleem is. Alhoewel het natuurlijk onverstandig is om amper spreidingsbeleid toe te passen in een stad als Rotterdam. Gelukkig is dat aan het veranderen de laatste paar jaar, en dat ook gelukkig op een goede en eerlijke manier.
Spreiding op basis van inkomen is al jaren een gebruikte methode in R'dam. En met veel succes, het lost een hoop ellende op, men wil het nu ook in andere steden toe gaan passen.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 21:25 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Er is geen daadwerkelijk spreidingsbeleid en dat is er ook nooit geweest en zal er ook nooit komen. Daar staat tegenover dat er ook nooit een concentratiebeleid is geweest zoals linksen altijd beweren want daar heeft de NLe staat helemaal geen middelen toe.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |