abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 mei 2012 @ 21:33:58 #101
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_111308687
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 21:19 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Liggen in elkaars verlengde. De kern van het probleem is teveel mensen die hier niet horen, niet de NLe normen en waarden delen en ronduit een kankerhekel aan dit land en zijn ECHTE inwoners hebben.
Probleem 1. Teveel mensen die geen binding hebben en zelfs ageren tegen de maatschappij. Dit probleem komt voor onder zowel autochtoon als allochtoon, en is onder andere te wijten aan mentaliteitsproblemen, intellectuele capaciteiten (of het gebrek daaraan) en bijbehorende achterstandspositie.

Met de komst van groepen allochtonen is dit probleme sterk toegenomen en zijn ook factoren als een ander streng geloof (opnieuw), de vorming van nieuwe lagere sociale klassen die elkaar naar beneden trekken een rol gaan spelen bij de problemen. Daarnaast hebben taalproblemen de boel verergerd.

Probleem 2. Men weet niet hoe men de problemen moet aanpakken. Een deel heeft de problemen lange tijd ontkend en wilde criminelen teveel (op het rechte pad) helpen ipv ze echt aan te pakken, terwijl een ander deel de problemen in feite ook een soort van ontkende, door de verkeerde schuldigen en oorzaken aan te wijzen (allochtonen in het algemeen en het allochtoon zijn).

Uiteindelijk is het hierdoor een soort van 'je bent met ons of tegen ons' discussie geworden waarbij iedereen die de boel een beetje nuanceert in het kamp van de ander (links, rechts, allochtonenknuffelaar, racist, etc) wordt geschopt waarna er niet meer naar de persoon geluisterd wordt.

Dit gecombineerd met een totaal onterecht 'wij versus zij' gevoel, waarmee het beeld wordt geschetst dat we in dit land twee groepen hebben die in strijd met elkaar zijn: autochtonen en allochtonen.

Dit terwijl we juist met z'n allen zouden moeten strijden tegen het tuig dat zich buiten de maatschappij plaatst. En als blijkt dat 3 kwart van dit tuig allochtoon is, so be it. Dan strijden we met z'n allen tegen tuig waarvan 3 kwart allochtoon en 1 kwart autochtoon.

Dat laatste is hoe ik het graag had gezien. X-ray daarentegen begint liever aan de onmogelijke taak alle Moslims het land uit te schoppen vermoed ik (feel free to correct me if I'm wrong).
Krekker is de bom!
  dinsdag 8 mei 2012 @ 21:35:12 #102
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_111308757
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 21:25 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Er is geen daadwerkelijk spreidingsbeleid en dat is er ook nooit geweest en zal er ook nooit komen. Daar staat tegenover dat er ook nooit een concentratiebeleid is geweest zoals linksen altijd beweren want daar heeft de NLe staat helemaal geen middelen toe.
In bepaalde wijken van Amsterdam is men bezig met spreidingsbeleid door middel van variatie in huizenprijzen en een mix van koop en sociale huur.
Krekker is de bom!
pi_111308925
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 21:33 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Probleem 1. Teveel mensen die geen binding hebben en zelfs ageren tegen de maatschappij. Dit probleem komt voor onder zowel autochtoon als allochtoon, en is onder andere te wijten aan mentaliteitsproblemen, intellectuele capaciteiten (of het gebrek daaraan) en bijbehorende achterstandspositie.

Met de komst van groepen allochtonen is dit probleme sterk toegenomen en zijn ook factoren als een ander streng geloof (opnieuw), de vorming van nieuwe lagere sociale klassen die elkaar naar beneden trekken een rol gaan spelen bij de problemen. Daarnaast hebben taalproblemen de boel verergerd.

Probleem 2. Men weet niet hoe men de problemen moet aanpakken. Een deel heeft de problemen lange tijd ontkend en wilde criminelen teveel (op het rechte pad) helpen ipv ze echt aan te pakken, terwijl een ander deel de problemen in feite ook een soort van ontkende, door de verkeerde schuldigen en oorzaken aan te wijzen (allochtonen in het algemeen en het allochtoon zijn).

Dit gecombineerd met een totaal onterecht 'wij versus zij' gevoel, waarmee het beeld wordt geschetst dat we in dit land twee groepen hebben die in strijd met elkaar zijn: autochtonen en allochtonen.

Dit terwijl we juist met z'n allen zouden moeten strijden tegen het tuig dat zich buiten de maatschappij plaatst. En als blijkt dat 3 kwart van dit tuig allochtoon is, so be it. Dan strijden we met z'n allen tegen tuig waarvan 3 kwart allochtoon en 1 kwart autochtoon.

Dat laatste is hoe ik het graag had gezien. X-ray daarentegen begint liever aan de onmogelijke taak alle Moslims het land uit te schoppen vermoed ik (feel free to correct me if I'm wrong).
Ook hier sluit ik me bij aan. Met de toevoeging dat ik vind dat LeefbaarRotterdam (tot mijn eigen verbazing) voor veel verbetering heeft gezorgt in de laatste paar jaar.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_111309222
Succesvolle allochtonen van de 2e en 3e generatie trekken de laatste jaren trouwens steeds vaker naar Carnisselande (Barendrecht) en andere wijken net buiten de stad, wat Rotterdam geen goed doet. Geeft ook weer aan dat het probleem niet louter aan de afkomst van bewoners ligt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_111309599
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 21:35 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

In bepaalde wijken van Amsterdam is men bezig met spreidingsbeleid door middel van variatie in huizenprijzen en een mix van koop en sociale huur.
Die mix heeft zo onwijs gefaald in steden als zoetermeer en almere. Het resultaat is pauperwijken met onverkoopbare koopwoningen erin.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 21:52:20 #106
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_111309744
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 21:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Die mix heeft zo onwijs gefaald in steden als zoetermeer en almere. Het resultaat is pauperwijken met onverkoopbare koopwoningen erin.
Heb er ook sterke twijfels bij of het echt zal werken moet ik toegeven. Maar Amsterdam Osdorp lijkt wel iets verbeterd ten opzichte van bijvoorbeeld 10-15 jaar geleden. Al kom ik er niet zo heel vaak, dus mijn eigen ervaringen zijn mbt nieuw beleid zijn wat beperkt.
Krekker is de bom!
pi_111311414
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 21:52 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Heb er ook sterke twijfels bij of het echt zal werken moet ik toegeven. Maar Amsterdam Osdorp lijkt wel iets verbeterd ten opzichte van bijvoorbeeld 10-15 jaar geleden. Al kom ik er niet zo heel vaak, dus mijn eigen ervaringen zijn mbt nieuw beleid zijn wat beperkt.
ik kan dit bevestigen. de buurt was hier 5-10 jaar geleden echt een klote depressieve pauperbuurt met hangjongeren en criminaliteit en ouwe lelijke bruine fucking flatgebouwen, maar sinds de nieuwbouw af is wonen hier steeds meer autochtonen, dus er is zeker sprake van een mix tussen autochtonen en allochtonen nu, ipv alleen maar allochtonen.

met als gevolg dat ik hier niet eens meer wil verhuizen, zo veilig voel ik me hier. de buurt is kleurrijk. het is rustig, chill, relaxed.

daarnaast zijn er meer voorzieningen gekomen, dus ook meer werkgelegenheid,
je ziet nooit meer hangjongeren (af en toe van die jochies die met hun scooter brommen maar geen problemen)

ik kan iedereen verzekeren dat amsterdam osdorp echt met GROTE SPRONGEN vooruit is gegaan, in ieder geval in de wijk waar ik woon (vlak voor osdorp de aker, pieter calandlaan)

ik voel me in amsterdam osdorp veiliger dan ooit ^O^ ik wil hier voorlopig niet meer weg :D

[ Bericht 0% gewijzigd door .Masturbatron. op 08-05-2012 22:27:48 ]
  dinsdag 8 mei 2012 @ 22:34:30 #108
369785 De_Guidance
paarden O+
pi_111312400
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 21:14 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Hij is gewoon onderdeel van dit: http://www.elsevier.nl/we(...)-2012-allochtoon.htm

En dat is een probleem. Een heel groot probleem.
Ik ben dus sowieso een probleem vanwege mijn afkomst en kan dat per definitie niet goed maken, al ben ik de meest voorbeeldige burger op aarde?

Mensen als jij zijn juist onderdeel van het probleem omdat je niet verder kan denken dan wij-zij. Zo komt er nooit een oplossing. Mensen zoals jij zijn zowel in de allochtone als autochtone gemeenschap te vinden helaas.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 22:35:06 #109
369785 De_Guidance
paarden O+
pi_111312438
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 21:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Succesvolle allochtonen van de 2e en 3e generatie trekken de laatste jaren trouwens steeds vaker naar Carnisselande (Barendrecht) en andere wijken net buiten de stad, wat Rotterdam geen goed doet. Geeft ook weer aan dat het probleem niet louter aan de afkomst van bewoners ligt.
Dat zie ik ook gebeuren ja.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 22:37:22 #110
369785 De_Guidance
paarden O+
pi_111312601
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 21:25 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Zo bedoelde ik het niet.
Ik vind dat ipv dat er ronduit gezegd wordt dat het 5 klootzakjes zijn die heel laf een vrouw aftuigen omdat ze met een zwarte man omgaat gaan sommigen hier de boodschapper aanvallen of de boel downplayen.
Ik val DH niet aan vanwege die boodschap maar vanwege iets anders en nergens ben ik de boel aan het downplayen.
Maar van jou komend is dit weer typisch.

Het is geen onderwerp van discussie dat een zwangere vrouw schoppen fout is wat mij betreft..
  dinsdag 8 mei 2012 @ 22:37:34 #111
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_111312612
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 22:19 schreef .Masturbatron. het volgende:

[..]

ik kan dit bevestigen. de buurt was hier 5-10 jaar geleden echt een klote depressieve pauperbuurt met hangjongeren en criminaliteit en ouwe lelijke bruine fucking flatgebouwen, maar sinds de nieuwbouw af is wonen hier steeds meer autochtonen, dus er is zeker sprake van een mix tussen autochtonen en allochtonen nu, ipv alleen maar allochtonen.

met als gevolg dat ik hier niet eens meer wil verhuizen, zo veilig voel ik me hier. de buurt is kleurrijk. het is rustig, chill, relaxed.

daarnaast zijn er meer voorzieningen gekomen, dus ook meer werkgelegenheid,
je ziet nooit meer hangjongeren (af en toe van die jochies die met hun scooter brommen maar geen problemen)

ik kan iedereen verzekeren dat amsterdam osdorp echt met GROTE SPRONGEN vooruit is gegaan, in ieder geval in de wijk waar ik woon (vlak voor osdorp de aker, pieter calandlaan)

ik voel me in amsterdam osdorp veiliger dan ooit ^O^ ik wil hier voorlopig niet meer weg :D
Als de verschillende observaties van users (waaronder ikzelf) hier kloppen ben ik benieuwd waarom het in de ene stad/wijk dan wel lijkt te werken en in de andere niet.

Interessant...
Krekker is de bom!
  dinsdag 8 mei 2012 @ 22:40:24 #112
369785 De_Guidance
paarden O+
pi_111312785
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 21:19 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Liggen in elkaars verlengde. De kern van het probleem is teveel mensen die hier niet horen, niet de NLe normen en waarden delen en ronduit een kankerhekel aan dit land en zijn ECHTE inwoners hebben.
Gaat dit nog steeds over mij?
Je onvermogen om je te kunnen uiten zonder te schelden zegt veel over je intellectuele vaardigheden.

Ik heb geen hekel aan dit land noch de inwoners , vrijwel alle normen en waarden deel en vind dat ik hier hoor. Wat Henkjes als jij daarover denken is gelukkig weinig relevant.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 22:41:40 #113
369785 De_Guidance
paarden O+
pi_111312855
Spreiden gebeurt trouwens op basis van sociaal-economische status en werkt in Rotterdam ook heel goed op veel plaatsen. ^O^
pi_111312957
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 22:37 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Als de verschillende observaties van users (waaronder ikzelf) hier kloppen ben ik benieuwd waarom het in de ene stad/wijk dan wel lijkt te werken en in de andere niet.

Interessant...
in lelijke DICHTE KRAPPE ouwe pauperbuurten heb je, denk ik, sowieso meer criminaliteit en inbraken en probleemjongeren en al dat soort gedoe

en niet om lullig te zijn, maar de concentratie van allochtonen in een wijk ZAL serieuze problemen geven, ik spreek uit ervaring

er MOET een mix, een balans zijn tussen allochtonen en autochtonen binnen een wijk

nieuwbouw, meer open gebied (dus niet volgebouwd en overal steegjes) en meer werkgelegenheid zijn goeie oplossingen! no-brainers! was het maar overal haalbaar...maar het moet lukken!

[ Bericht 0% gewijzigd door .Masturbatron. op 08-05-2012 22:55:01 ]
pi_111313307
ik kan me gwn niet inhouden osdorp is fucking MOOI geworden waar ik woon :D

heerlijke nieuwbouw

maar er zijn nog een heleboel plekken binnen osdorp die echt vernieuwd moeten worden

daar zal hopelijk meer geld voor worden vrijgemaakt in de toekomst maar we zijn goed op weg!
  dinsdag 8 mei 2012 @ 22:53:01 #116
104871 remlof
Europees federalist
pi_111313500
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 21:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Dat Zoetermeer gefaald is komt natuurlijk ook doordat er intolerante figuren zoals jij zijn gaan wonen :P
Yankee go home!
pi_111316362
Zeer teleurstellende "discussie" in Pauw & Witteman over het onderwerp racisme onder Marokkanen. Er was een Marokkaanse dame tegenover de auteur van het opinie-artikel geplaatst. Die man kwam er nauwelijks tussen, die vrouw ratelde aan één stuk door, met het stoom uit de oren. Spreekverhouding ongeveer 80-20.

Triest eigenlijk, want het maakt pijnlijk duidelijk hoe groot het taboe is en hoe groot het onvermogen van Marokkanen om in de spiegel te kijken. En ja, dat laatste is generaliserend. Maar ik ontkom niet aan de indruk dat het voor grote groepen Marokkanen van toepassing is.
pi_111316449
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 23:51 schreef Elfletterig het volgende:
Zeer teleurstellende "discussie" in Pauw & Witteman over het onderwerp racisme onder Marokkanen. Er was een Marokkaanse dame tegenover de auteur van het opinie-artikel geplaatst. Die man kwam er nauwelijks tussen, die vrouw ratelde aan één stuk door, met het stoom uit de oren. Spreekverhouding ongeveer 80-20.

Triest eigenlijk, want het maakt pijnlijk duidelijk hoe groot het taboe is en hoe groot het onvermogen van Marokkanen om in de spiegel te kijken. En ja, dat laatste is generaliserend. Maar ik ontkom niet aan de indruk dat het voor grote groepen Marokkanen van toepassing is.
ja he waarom wordt dit nieuws verdomme niet opgeblazen :(
pi_111316683
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 23:53 schreef .Masturbatron. het volgende:
ja he waarom wordt dit nieuws verdomme niet opgeblazen :(
Opgeblazen? Er zou een discussie over een vraagstuk plaatsvinden, maar het was meer een soort terechtwijzing en afblaf-sessie. De kernvraag kwam niet of nauwelijks aan bod en blijft daarmee dus taboe.
pi_111317011
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 23:58 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Opgeblazen? Er zou een discussie over een vraagstuk plaatsvinden, maar het was meer een soort terechtwijzing en afblaf-sessie. De kernvraag kwam niet of nauwelijks aan bod en blijft daarmee dus taboe.
precies en dat gebeurt natuurlijk niet :N !

volgens mij had ik hier al eerder gepost dat wij met zn allen in een tolerant land leven, en als je je niet daarnaar wilt gedragen dan mag je van mij de fuck oprotten :(
pi_111317138
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 00:06 schreef .Masturbatron. het volgende:
precies! volgens mij had ik hier al eerder gepost dat wij met zn allen in een tolerant land leven, en als je je niet daarnaar wilt gedragen dan mag je van mij de fuck oprotten :(
Fijn, maar daar ging de discussie niet over. Dat de daders van dit misdrijf streng moeten worden bestraft, staat niet ter discussie.

De discussie ging over de vraag in hoeverre Marokko een racismeprobleem heeft. De auteur beschrijft dat zijn zwarte vrouw in Marokko, nota bene in de 'vooruitstrevende', hoog-opgeleide en meer verwesterde stad Casablanca dagelijks verwensingen naar haar hoofd kreeg, vanwege haar huidskleur.

Geen enkele reflectie bij de dame aan tafel. Alleen maar wegwimpelen, alleen maar ageren tegen dat artikel. Een trieste vertoning was het.
pi_111317428
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 00:09 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Fijn, maar daar ging de discussie niet over. Dat de daders van dit misdrijf streng moeten worden bestraft, staat niet ter discussie.

De discussie ging over de vraag in hoeverre Marokko een racismeprobleem heeft. De auteur beschrijft dat zijn zwarte vrouw in Marokko, nota bene in de 'vooruitstrevende', hoog-opgeleide en meer verwesterde stad Casablanca dagelijks verwensingen naar haar hoofd kreeg, vanwege haar huidskleur.

Geen enkele reflectie bij de dame aan tafel. Alleen maar wegwimpelen, alleen maar ageren tegen dat artikel. Een trieste vertoning was het.
wel verdomme dat wil ik wel zien dan :7
ik kijk helaas geen tv dus ik ga die uitzending maar effe zoeken dan!
pi_111317476
De herhaling van P&W zal inmiddels wel van start zijn. Na het oratium van Bleker komt de "discussie"... - tenenkrommend was het.

De uitzending is ook hier terug te zien:
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1251402

[ Bericht 42% gewijzigd door #ANONIEM op 09-05-2012 00:18:32 ]
pi_111317518
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 00:17 schreef Elfletterig het volgende:
De herhaling van P&W zal inmiddels wel van start zijn. Na het oratium van Bleker komt de "discussie"... - tenenkrommend was het.
ja heb hem gevonden!
pi_111317579
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1251402
Het gesprek begint op ruim 24 minuten.

De inleidende vraag: "een naar incident? of is het NIET een incident?" komt totaal niet meer aan bod.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')