Wat een enorm goede post is en ik verder van m'n zondagsrust ga genietenquote:Op zondag 6 mei 2012 12:49 schreef Rave_NL het volgende:
Yvonne, op verzoek nog even een linkje naar mijn discussie met Puma over dit onderwerp. Hopelijk draagt het nog bij aan de discussie hier.
[DEF] SC#350 Bacon
Ik heb voor onderstaande posts geen begrip nee:quote:Op zondag 6 mei 2012 11:21 schreef yvonne het volgende:
[..]
Gaan we op deze voet verder of kom je met tegenargumenten?
Hakken in het zand en vooral geen begrip kunnen opbrengen voor andere standpunten?
quote:Op zondag 6 mei 2012 11:03 schreef Re het volgende:
hoeveel jodenclubjes zijn er eigenlijk? CIDI, NIOD, TAF...
quote:
Sue me.quote:Op zondag 6 mei 2012 11:44 schreef Re het volgende:
[..]
Jazeker minachtend. Ik vind het schofterig hoe deze clubjes opereren. Aan de andere kant misschien wel waardering want ze hebben zo wel de discussie opengegooid door de grondsoldaat neer te zetten als joodse massamoordenaar en holocaust initiator. Geloof dat het in Vorden iig leidde tot meer respect voor de Duitse soldaat. Fucking backfire!
duidelijke post, mooiquote:Op zondag 6 mei 2012 12:49 schreef Rave_NL het volgende:
Yvonne, op verzoek nog even een linkje naar mijn discussie met Puma over dit onderwerp. Hopelijk draagt het nog bij aan de discussie hier.
[DEF] SC#350 Bacon
Er is geen sprake van dat die oorlogsmisdadiger nazaten had. In elk geval is die jongen geen nazaat van hem.quote:Op zondag 6 mei 2012 12:10 schreef Re het volgende:
Immers de nazaat van de oorlogsmisdadiger is nog net binnen de 3de generatie
Als we dan toch doorgaan: ja, dat is dan wel consequent. Maar dan is het even consequent om ons niks aan te trekken van gevoelige jodenzieltjes van na de oorlog.quote:Op zondag 6 mei 2012 11:49 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Zo herinner ik me dat interview niet.
Wél.....dat zijn mening was dat na/oorlogse gebeurtenissen niet herdacht moet worden met de 4mei herdenkingen. Dan is het konsekwent om die naoorlogse NSBkindereren uit te sluiten.
Ijzersterk!quote:
quote:onvergevelijke praktijken van de SS daargelaten
Nog geen 3 generaties, bedoel je?quote:
Welkom terug trouwens, Kees22.quote:
OK.quote:
In elk geval leed van de moeder van die oudoom. Tijdens de oorlog. Onschuldig aan wat dan ook.quote:Op zondag 6 mei 2012 13:39 schreef sp3c het volgende:
maar het ging hier toch niet echt over de SS of de Wehrmacht of de bezetting of de holocaust
gewoon een jongetje dat door de oorlog de broer van zijn opa nooit heeft kunnen leren kennen, dat de koningin geen krans gaat leggen bij het graf van die soldaat gaat leggen geloof ik nog wel en die 10 Duitse militairen in Vorden oid herdenken vind ik ook nergens voor nodig, daarvoor kun je als burgemeester op de Duitse herdenkingsdag even langsgaan als je het er echt tijd voor vind
maar ik snap niet zo heel goed waarom het verhaal van dat jongetje geen Nederlands oorlogsleed is
dat ookquote:Op zondag 6 mei 2012 13:41 schreef Kees22 het volgende:
[..]
In elk geval leed van de moeder van die oudoom. Tijdens de oorlog. Onschuldig aan wat dan ook.
Mmm, wat mij betreft een vaag verhaal waar niet zoveel van klopt.quote:
De rechter heeft één ieder gewoon de vrijheid gegeven om te doen wat hij of zij juist acht in deze. De rechter heeft alleen de gemeente, althans haar officiële vertegenwoordigers, gebonden, hetgeen niet zo gek is omdat zij in deze niet zichzelf als natuurlijk persoon vertegenwoordigen!quote:door een rechterlijke macht VERBOTEN
Duitsers herdenken hun doden in november ofzoquote:Op zondag 6 mei 2012 13:42 schreef ems. het volgende:
Infantiel actiecomité dat zich druk maakt om niets. Gewoon lekker duitsers herdenken en hun laten huilen.
Die post van mij waar ik net naar refereerde kwam als een reactie op een opmerking over mijn mening over dat 'foute' gedicht. Misschien een idee om die post hier ook te plaatsen om het compleet te maken.quote:Op zondag 6 mei 2012 13:39 schreef sp3c het volgende:
maar het ging hier toch niet echt over de SS of de Wehrmacht of de bezetting of de holocaust
gewoon een jongetje dat door de oorlog de broer van zijn opa nooit heeft kunnen leren kennen, dat de koningin geen krans gaat leggen bij het graf van die soldaat gaat leggen geloof ik nog wel en die 10 Duitse militairen in Vorden oid herdenken vind ik ook nergens voor nodig, daarvoor kun je als burgemeester op de Duitse herdenkingsdag even langsgaan als je het er echt tijd voor vind
maar ik snap niet zo heel goed waarom het verhaal van dat jongetje geen Nederlands oorlogsleed is
Ik zie geen reden om dat niet ook op 4 mei te doen.quote:Op zondag 6 mei 2012 13:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
Duitsers herdenken hun doden in november ofzo
ik zie niet zo veel reden omdat ook maar op 4 mei te gaan doen eerlijk gezegd
als ik 2x dezelfde discussie op verschillende plaatsen ga voeren raakt mijn hoofd in de warquote:Op zondag 6 mei 2012 13:52 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Die post van mij waar ik net naar refereerde kwam als een reactie op een opmerking over mijn mening over dat 'foute' gedicht. Misschien een idee om die post hier ook te plaatsen om het compleet te maken.
[DEF] SC#349 Stilte op de Greb
ik zie ook geen reden om met zijn allen achter een voetbal aan te rennen maar ik zou het dan alsnog raar vinden als iemand er met een hockeystick tegenaan begint te meppen omdat de sporten een beetje op elkaar lijkenquote:Op zondag 6 mei 2012 13:57 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik zie geen reden om dat niet ook op 4 mei te doen.
Eerlijkgezegd zie ik helemaal geen reden om zo collectief te herdenken maar dat terzijde
Dat zou ik ook raar vinden ja. Maar dat vind ik heel wat anders dan waar het om gaat.quote:Op zondag 6 mei 2012 14:01 schreef sp3c het volgende:
ik zie ook geen reden om met zijn allen achter een voetbal aan te rennen maar ik zou het dan alsnog raar vinden als iemand er met een hockeystick tegenaan begint te meppen omdat de sporten een beetje op elkaar lijken
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |