abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 mei 2012 @ 19:50:17 #1
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_111177300
Hoe gaat dat in zijn werk in de laatste maanden/weken/dagen?

Je ligt in het ziekenhuis, is het allemaal bergafwaarts vandaar? Hoe is het laatste moment? De laatste adem? Ga je gewoon het hoekje om? Is dat een keuze?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_111177417
Opeens had ik het huidkanker.
Vorig jaar zomer achter gekomen toen ik naar de huisarts ging
om een raar plekje op mijn lichaam te identificeren.

Geopereerd, controle, 'schoon'.
Verder geen benoemenswaardigheden vernomen.
pi_111177456
Ligt er maar net aan hoeveel macht over je leven je aan de mannen in witte pakken geeft .
pi_111177502
Moet je The Bucket List kijken. Kanker is een feestje.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 19:55:14 #5
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_111177514
quote:
6s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 19:53 schreef Salvad0R het volgende:
Ligt er maar net aan hoeveel macht over je leven je aan de mannen in witte pakken geeft .
not this shit again :D
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_111177540
It's a way of life. hihi.
pi_111177608
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 19:55 schreef Michielos het volgende:

[..]

not this shit again :D
Houd je bek joh batti .
pi_111177625
Je ligt niet per se continue in het ziekenhuis.

Een kennis van ons is op 12-jarige leeftijd overleden aan kanker. Zij ging 1 of 2x per week naar het ziekenhuis, de overige dagen was ze thuis en probeerde ze zoveel mogelijk leuke dingen te doen.
pi_111177782
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 19:54 schreef DrDentz het volgende:
Moet je The Bucket List kijken. Kanker is een feestje.
Niet iedereen vindt zo'n rijke man op zijn sterfbed.
Over 2 jaar woont iedereen in cobanland.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 20:12:24 #11
244933 trovey
Nachtoele
pi_111178104
Zal voor ieder persoon anders zijn...ik heb mensen meegemaakt die gewoon alles ontkenden wat er gebeurde, anderen waren niet meer benaderbaar door de omgeving...alle varianten kunnen voorkomen.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_111178221
Het kan zoveel kanten opgaan. Mijn oom ging een week na zijn 50e verjaardag even naar de dokter, omdat hij de laatste tijd vaker last had van zijn buik. Dokter verwees hem door voor een scan.

Na de scan ging alles ontzettend snel. Operatie mocht niet meer baten en ze gingen alleen maar de pijn bestrijden. 2 maanden na zijn 50e verjaardag is hij overleden. Laatste maand in het ziekenhuis doorgebracht.
Vergeet niet dat je uniek bent, net zoals iedereen
pi_111178338
Ligt eraan, wat voor kanker je hebt en hoe snel je het ontdekt. Ik heb er een aantal gekend. Bij de ene gaat het snel en de ander loopt er drie jaar mee rond en sterft dan na een lang ziektebed.
  † In Memoriam † zaterdag 5 mei 2012 @ 21:27:30 #14
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_111181301
Opeens had ik eierstokkanker. Ik was toen 23.
Operatie 1 was 8 dagen ziekenhuis, operatie 2 vlak daarna was 2 maanden ziekenhuis vanwege complicaties door falende artsen. (tijdens operatie 1 hadden ze mn urineleider van nier naar blaas per ongeluk doorgesneden waardoor mijn buik één grote rotzooi was en ik bijna een nier verloor)
En toen begon het chemokuur proces van 6 maanden lang 3 dagen per maand aan het infuus in het ziekenhuis.
Overlevingskans in die tijd was nog geen 50% en nam nog eens af door complicaties.
Ik leef nog steeds, ben amper ziek geweest van de chemo's en heb (tegen verwachting in) geen haaruitval gehad.
Wonderen bestaan! :P

Het ziekteproces heb ik vrijwel alleen doorstaan. Vriend dumpte me, familie woont aan de andere kant van Nederland en vrienden wisten niet goed hoe ze met me om moesten gaan.
Ik was alleen en had niemand anders dan mezelf. Klinkt raar maar ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven.
Dat maakte me sterk en ik wist gewoon dat ik dit zou overleven. Ik wilde niet denken of leven als kankerpatient, er niet aan toegeven (gewoonweg ontkennen dus) en ging tussen de chemokuren door gewoon uit, net als elke andere jonge meid.
Graatmager dus dubbele kleding aan, en met voor het eerst in mijn leven een prachtige volle haardos (!) viel het niemand op dat ik zo ziek was. Het niet zichtbaar ziek zijn heeft enorm geholpen om normaal te kunnen functioneren. Geen meewarrige blikken van anderen, niet walgen van mn uiterlijk en me nog beroerder voelen.

De psychische klap voor sterke Ratel kwam jaren later pas. Heb me wekenlang in bed verstopt en was woedend op alles en iedereen. Wat was mijn leven waard voor mijn familie en zgn vrienden?
Stel dat ik was doodgegaan? Hadden ze dan schijnheilig een toespraak op mijn begrafenis gehouden? En waarom had ik die falende artsen niet aangeklaagd? Hoe durfden ze mijn tig telefoontjes over pijnklachten vlak voor de 2 operatie niet serieus te nemen. 'Kom kom, stel je niet zo aan' waren de letterlijke woorden van een verpleegster. Woorden die me soms nog steeds razend kunnen maken.

Ook dit heb ik alleen verwerkt, mijn eigen keuze. :) Waarom heb ik nog iemand nodig?

Als ik op TV een kankerpatient zie die omringt door liefdevolle familie zwelgt in zelfmedelij ga ik dan ook zowat over mn nek.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_111181538
De een sterft eraan de ander overleeft het. Het ligt er maar net aan. De gevallen die ik ken is het een beetje fifty fifty op het moment.

Laatste tijd lijken het er wel steeds meer te worden die het krijgen in mijn omgeving.

Waarom wil je het eigenlijk weten?
pi_111182255
Ik heb 4 x kanker overleefd. De zwaarste behandeling was een chemo kuur in 2002. Mijn artsen hadden niet verwacht dat ik het zou overleven.

In 2001 baarmoederhalskanker, ontdekt tijdens de geboorte van mijn zoon. Toen hij 9 dagen oud was kreeg ik te horen dat ik een agressieve, snelgroeiende tumor had en op korte termijn geopereerd moest worden.

In 2002 ontdekte ik een uitzaaiing in mijn hals, toen heb ik de chemo gehad. Dat was heel zwaar, ik ben doodziek geweest. Viel twee kilo per week af en ik was niet dik dus werd eng mager.
Beide keren heb ik ook een reeks bestralingen gehad.

In 2005 een melanoom gehad, daar ben ik aan geopereerd.

In 2011 schildklier kanker, veroorzaakt door de bestralingen in mijn hals in 2002.

Nu voel ik me op zich prima, wel veel moe, maar mijn leven staat dus al ruim 10 jaar in het teken van kanker.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 22:02:43 #17
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_111182778
Een vriendin van mij is op haar 37e overleden aan een uitgezaaide baarmoederkanker (let wel, dat is iets anders dan baarmoederHALSkanker wat, algemeen gesproken, een vrij goede prognose heeft als je er maar op tijd bij bent). Het werd op haar 32e ontdekt toen ze in België naar het ziekenhuis ging voor een IVF behandeling (omdat ze dat als alleenstaande wilde met anoniem donorzaad, wat dus in NL niet meer kan) - en in plaats van een zwangerschap kreeg ze héél iets anders... :'(
" 'Alles eruitgehaald' en misschien nog één jaar te leven..."

Dat 'ene jaar' werden er uiteindelijk vijf. Heel lang heeft ze ondanks de chemo's en alle andere ellende nog een vrij normaal leven kunnen leiden, ze ging door met haar studie en haar baan en zo. Iedere x-maanden chemokuur, waar ze heel erg moe van werd, en ze probeerde zich maar zo min mogelijk iets aan te trekken van de idioten die achter haar rug om lachten om haar kale hoofd. (ja sommige mensen hebben echt het IQ van een UI!). Helaas werkte de chemo op een gegeven moment niet meer, toen bleek ze ook nog uitzaaiingen in haar lever en longen te hebben en heeft ze zich nog een tijdje overgeleverd aan experimentele behandelingen die soms meer kwaad deden dan goed. :(
Uiteindelijk heeft ze zelf besloten om maar met de behandelingen te stoppen, want niks hielp meer en de artsen gaven toe dat ze eigenlijk niks meer voor haar konden doen - 'uitbehandeld, u krijgt alleen nog maar palliatieve zorg...'

Eén maand voordat ze overleed kreeg ik een berichtje, terwijl ik op vakantie was, dat 'het niet goed meer ging met C.'. Uiteraard heb ik zodra ik weer thuis was haar opgezocht en we hebben met een hele groep vrienden (ze was gebrouilleerd met haar familie vanwege een mishandelingsverleden, ja sommige mensen zijn echt voor het geluk geboren! :X ) nog een aantal weken voor haar gezorgd, eten gekookt, schoonmaken, enz.
En toen kwam op een gegeven moment het moment dat ze eigenlijk 24 uur per dag verzorging nodig had. Dat was voor ons onmogelijk om vol te houden (banen, kinderen, enz.) en we hebben toen geregeld dat ze naar een Bijna Thuis-huis kon, en wel eentje die geen problemen had met euthanasie want daar had C. dus om gevraagd. Ze wist heel goed dat het einde nabij was en sprak daar ook met ons over.
Uiteindelijk is ze daar al binnen een paar dagen overleden, heel rustig zoals ik toen hoorde - ik was er zelf niet bij, maar een paar goede vrienden van mij wel.

Een heel verdrietig verhaal. :'(
Het laat weer hard tot je doordringen hoe groot je geluk is als je gewoon gezond bent. Veel mensen nemen dat maar voor kennisgeving aan, maar zulk een rotziekte is echt een ramp en het slaat de bodem uit je bestaan - voor zolang dat nog duurt bij de echte pechvogels.

Het enige dat ik kan zeggen hier: HEEL VEEL STERKTE aan iedereen die er mee te maken krijgt, hetzij als patient, maar ook als vriend/familie/verzorgende.

[ Bericht 0% gewijzigd door HetKlusKonijn op 05-05-2012 22:10:29 ]
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_111182815
Ratel, wat ontzettend heftig. Als ik nu zeg dat ik je een enorm stoere sterke vrouw vind dan is dat wat misplaatst, denk ik? Je had geen keuze, je wilde (over)leven. Wat pijnlijk dat je het alleen moest doen. Man man, dappere!
Go hard or go home
  zaterdag 5 mei 2012 @ 22:05:34 #19
323439 HetKlusKonijn
pi_111182890
quote:
15s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 22:03 schreef Noek het volgende:
Ratel, wat ontzettend heftig. Als ik nu zeg dat ik je een enorm stoere sterke vrouw vindt dan is dat wat misplaatst, denk ik? Je had geen keuze, je wilde (over)leven. Wat pijnlijk dat je het alleen moest doen. Man man, dappere!
Zeg dat wel! Wat moet Ratel sterk geweest zijn om dat allemaal in je eentje te verwerken...
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
  † In Memoriam † zaterdag 5 mei 2012 @ 22:09:30 #20
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_111183052
Ik heb twee keer te horen gekregen dat ik hoogst waarschijnlijk kanker had, maar beide keren was het dat toch niet gelukkig. Maar goed dat ze er ook wel eens naast zitten.
pi_111183271
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 21:27 schreef Ratelslangetje het volgende:
Opeens had ik eierstokkanker. Ik was toen 23.
Operatie 1 was 8 dagen ziekenhuis, operatie 2 vlak daarna was 2 maanden ziekenhuis vanwege complicaties door falende artsen. (tijdens operatie 1 hadden ze mn urineleider van nier naar blaas per ongeluk doorgesneden waardoor mijn buik één grote rotzooi was en ik bijna een nier verloor)
En toen begon het chemokuur proces van 6 maanden lang 3 dagen per maand aan het infuus in het ziekenhuis.
Overlevingskans in die tijd was nog geen 50% en nam nog eens af door complicaties.
Ik leef nog steeds, ben amper ziek geweest van de chemo's en heb (tegen verwachting in) geen haaruitval gehad.
Wonderen bestaan! :P

Het ziekteproces heb ik vrijwel alleen doorstaan. Vriend dumpte me, familie woont aan de andere kant van Nederland en vrienden wisten niet goed hoe ze met me om moesten gaan.
Ik was alleen en had niemand anders dan mezelf. Klinkt raar maar ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven.
Dat maakte me sterk en ik wist gewoon dat ik dit zou overleven. Ik wilde niet denken of leven als kankerpatient, er niet aan toegeven (gewoonweg ontkennen dus) en ging tussen de chemokuren door gewoon uit, net als elke andere jonge meid.
Graatmager dus dubbele kleding aan, en met voor het eerst in mijn leven een prachtige volle haardos (!) viel het niemand op dat ik zo ziek was. Het niet zichtbaar ziek zijn heeft enorm geholpen om normaal te kunnen functioneren. Geen meewarrige blikken van anderen, niet walgen van mn uiterlijk en me nog beroerder voelen.

De psychische klap voor sterke Ratel kwam jaren later pas. Heb me wekenlang in bed verstopt en was woedend op alles en iedereen. Wat was mijn leven waard voor mijn familie en zgn vrienden?
Stel dat ik was doodgegaan? Hadden ze dan schijnheilig een toespraak op mijn begrafenis gehouden? En waarom had ik die falende artsen niet aangeklaagd? Hoe durfden ze mijn tig telefoontjes over pijnklachten vlak voor de 2 operatie niet serieus te nemen. 'Kom kom, stel je niet zo aan' waren de letterlijke woorden van een verpleegster. Woorden die me soms nog steeds razend kunnen maken.

Ook dit heb ik alleen verwerkt, mijn eigen keuze. :) Waarom heb ik nog iemand nodig?

Als ik op TV een kankerpatient zie die omringt door liefdevolle familie zwelgt in zelfmedelij ga ik dan ook zowat over mn nek.
Ik heb je verrhaal een paar keer gelezen. Vond het aangrijpend. Eigenlijk vooral vanwege de vraag die je stelt "waarom heb ik nog iemand nodig". Je hebt veel meegemaakt en alleen moeten doorstaan. Maar het lijkt daardoor alsof je nu een slechte relatie met je familie hebt? Verwijt je hun iets? Ik heb zelf een vriendin (gewone vriendin geen relatie) en die heeft ook kanker gehad en is gelukkig genezen. Ik bleef altijd contact houden. Maar ook bij haar haakten veel mensen af. Maar ze zei eens tegen mij "ik ben blij dat ik jou heb want jij bent een van de weinige mensen die niet de hele tijd aan me vraagt hoe het gaat en dat het zo erg is dat ik kanker heb". Ik ging vaak bij haar langs en keek dan tv bij haar zonder dat we het over haar ziekte hadden.
pi_111183679
Och, arme Joy. Vier keer! Wat een marathon.

Hoorde laatst een verhaal van iemand die nu 7 jaren vecht, elke keer levert ze en wint ze de strijd. Als een Ironmanrace wint ze het steeds nipt.

Sterkte!
Go hard or go home
  † In Memoriam † zaterdag 5 mei 2012 @ 22:28:20 #23
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_111183975
quote:
9s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 22:21 schreef Noek het volgende:
Och, arme Joy. Vier keer! Wat een marathon.

Hoorde laatst een verhaal van iemand die nu 7 jaren vecht, elke keer levert ze en wint ze de strijd. Als een Ironmanrace wint ze het steeds nipt.

Sterkte!
Zolang het steeds terugkomt win je een slag, niet de oorlog. De analogie met strijd vind ik sowieso lastig. Je kan met de beste kansen ten onder gaan en met de minste kansen winnen. Daar komt mijns inziens geen wil om te strijden bij kijken, eerder geluk of pech.
pi_111184018
Respect voor ratelslang en alle andere (ex) kanker patiënten, noek bedankt voor je lieve woorden.
De psychische klap komt inderdaad later, in het begin schiet je in een overleef modus. Je gaat van uitslag naar behandeling en andersom.
pi_111184242
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 22:28 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Zolang het steeds terugkomt win je een slag, niet de oorlog. De analogie met strijd vind ik sowieso lastig. Je kan met de beste kansen ten onder gaan en met de minste kansen winnen. Daar komt mijns inziens geen wil om te strijden bij kijken, eerder geluk of pech.
Je hebt gelijk hoor. Al doe ik dan wel haar woorden tekort en dat vind ik niet oké. Als zij er zo mee dealt dan mag ze het wmb noemen zoals ze wil. Wie ben ik dan?
Go hard or go home
  † In Memoriam † zaterdag 5 mei 2012 @ 22:35:40 #26
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_111184361
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 22:33 schreef Noek het volgende:

[..]

Je hebt gelijk hoor. Al doe ik dan wel haar woorden tekort en dat vind ik niet oké. Als zij er zo mee dealt dan mag ze het wmb noemen zoals ze wil. Wie ben ik dan?
Als je ziek bent moet je iets tegen jezelf zeggen ja dat je troost en hoop biedt.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 22:36:57 #27
323439 HetKlusKonijn
pi_111184429
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 22:13 schreef kijkmij het volgende:
Maar ze zei eens tegen mij "ik ben blij dat ik jou heb want jij bent een van de weinige mensen die niet de hele tijd aan me vraagt hoe het gaat en dat het zo erg is dat ik kanker heb". Ik ging vaak bij haar langs en keek dan tv bij haar zonder dat we het over haar ziekte hadden.
Dit herken ik heel sterk.
Als ik bij C. was gingen we vaak samen wat fröbelen - schilderijtjes maken, dingetjes in elkaar prutsen met haaknaalden en kraaltjes - en dat waren heel erg fijne middagen heb ik altijd van haar begrepen.
pi_111196409
_Joy_, ratelslangetje en alle anderen :*
  zondag 6 mei 2012 @ 21:53:28 #29
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_111225070
Mijn moeder had borstkanker. Vorig jaar in de zomervakantie kreeg ze last van haar borst als ze voorover bukte. Ze vond het maar niks en is daarna naar de huisarts gegaan. Die kon niks vinden en zei dat er niks aan de hand was. Mijn moeder was er nog steeds niet gerust op, waardoor de huisarts haar doorverwees naar het ziekenhuis. Daar vertelde ze dat ze iets voelde in haar borst. Artsen konden in het begin niks vinden/voelen. Daarna werden er foto's gemaakt, en daaruit bleek dat er wat zat. De artsen waren er verbaasd over dat mijn moeder dat kon vernemen, want zelf zagen ze niks en konden ze pas na enkele foto's wat zien. Met zo'n naald werd er een stukje weefsel uitgehaald, en daaruit moest uit onderzoek blijken wat het was.
Week later kreeg ze de uitslag: het was kanker. Mijn moeder had het al een beetje verwacht. Maar voor mij persoonlijk sloeg het in als een bom. Een paar weken later lag ze 2 dagen in het ziekenhuis voor een borstbesparende operatie, twee dagen voor mijn verjaardag (oktober). Operatie is goed gegaan, ze hebben het helemaal weg kunnen halen. Direct daarna is ze tot de Kerst met bestralingen bezig geweest, waarop vervolgens de (preventieve) chemokuur begon. Laatste kuur heeft ze nu twee week terug gehad. Inmiddels loopt ze wel met een kaal hoofd rond. Over een tijdje zal ze moeten beginnen met medicatie...

[ Bericht 0% gewijzigd door .Neovo. op 06-05-2012 21:58:50 ]
pi_111227884
Mijn broer heeft nu Lymfeklierkanker.
Hij kreeg een vreemde bult vlak naast nek.
gelijk naar dokter en paar dagen later onder de mes om weefsel weg halen.
uiteindelijk bleek een kanker.
Heeft reeds al 1e chemokuur gehad.
op dit moment is hij nog steeds nuchter ondanks alles.

Hij vecht echt, echt een knokker.
Ook heeft hij echt lieve vriendin die samen blijven wat er ook gebeurt.

Ik lees ook van andere, vooral Rateltje Dat is absoluut ongelooflijk van je wat je allemaal in eentje heb gedaan. met een vol moed om toch doorgaan.

Dat geldt ook voor Joy en andere.

het is wel belangrijk dat wij allen gelukkig en positief blijven.
Ook moet je leven ervan genieten.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  zondag 6 mei 2012 @ 22:53:12 #31
359659 dinosteen
Stenen zijn hard
pi_111229311
-edit: doe even normaal zeg

[ Bericht 84% gewijzigd door Mylene op 07-05-2012 07:54:43 ]
pi_111229711
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 22:53 schreef dinosteen het volgende:
Mijn broer leefde gezond en prima,
Ook op gewicht enz..
Toch kreeg ie een kanker.
En hij is 24 lente jong.

[ Bericht 13% gewijzigd door Mylene op 07-05-2012 07:56:24 ]
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  zondag 6 mei 2012 @ 23:13:04 #33
359659 dinosteen
Stenen zijn hard
pi_111230506
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 22:59 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Mijn broer leefde gezond en prima,
Ook op gewicht enz..
Toch kreeg ie een kanker.
En hij is 24 lente jong.
Nou kan iedereen me wel mongool/idioot noemen. Helaas is het wel waar.
Het is nou ook niet dat ik iemand die kanker krijgt gelijk de schuld geef op zijn levensstijl.

Maar wat denken mensen zelf dat het goed is om elke dag aluminium onder je oksels te spuiten. Voedsel eten met chemische suiker, 5x teveel omega 6 binnenkrijgen welk ontstekingsbevorderend is en dus ook 2x te weinig omega 3 welke juist onstekeningsremmend is. Te veel calcium in verhouding met magnesium door te veel zuivel. Je tanden poetsen met fluoride

De hierboven genoemde dingen geld voor meer dan 90% van de Nederlandse bevolking.
pi_111231017
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 23:13 schreef dinosteen het volgende:

[..]

Het is nou ook niet dat ik iemand die kanker krijgt gelijk de schuld geef op zijn levensstijl.

Maar wat denken mensen zelf dat het goed is om elke dag aluminium onder je oksels te spuiten. Voedsel eten met chemische suiker, 5x teveel omega 6 binnenkrijgen welk ontstekingsbevorderend is en dus ook 2x te weinig omega 3 welke juist onstekeningsremmend is. Te veel calcium in verhouding met magnesium door te veel zuivel. Je tanden poetsen met fluoride

De hierboven genoemde dingen geld voor meer dan 90% van de Nederlandse bevolking.
En toch krijgt echt niet 90% van de bevolking kanker... Maar ik begrijp dat jij je eigen groente kweekt, nooit wat in de supermarkt koopt, je leven lang geen tandpasta en deo gebruikt en het dus ook uiterst onlogisch vindt dat ook jij ziek kan worden?

Niemand verdient het om deze ziekte te krijgen en in zeer veel gevallen kunnen mensen er ook niks aan/tegen doen. Er zit een erfelijke vorm van borstkanker in mijn familie waardoor ik 70% kans heb om het te krijgen. Nu las ik laatst ook nog dat als je op jonge leeftijd voor het eerst ongesteld wordt, je een verhoogde kans hebt. Nog zoiets waar ik niet voor gekozen heb.
pi_111231185
Dinosteen misschien moet je eerst even http://nl.wikipedia.org/wiki/Kanker doornemen.

Staat duidelijk op dat meerdere oorzaken kan en zowel buitenaf en inwendig invloeden.

voordat je hier overdrijven

[ Bericht 9% gewijzigd door Captain_Ghost op 06-05-2012 23:40:30 ]
pi_111231813
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 23:13 schreef dinosteen het volgende:

[..]

En al die kleine kindjes met leukemie leven ook ongezond he? Zelfs kleine babietjes die deze vreselijke ziekte krijgen. Het is allemaal hun eigen schuld.

Idioot.
  zondag 6 mei 2012 @ 23:46:07 #37
359659 dinosteen
Stenen zijn hard
pi_111232136
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2012 23:23 schreef mirannie het volgende:

[..]

En toch krijgt echt niet 90% van de bevolking kanker... Maar ik begrijp dat jij je eigen groente kweekt, nooit wat in de supermarkt koopt, je leven lang geen tandpasta en deo gebruikt en het dus ook uiterst onlogisch vindt dat ook jij ziek kan worden?

Niemand verdient het om deze ziekte te krijgen en in zeer veel gevallen kunnen mensen er ook niks aan/tegen doen. Er zit een erfelijke vorm van borstkanker in mijn familie waardoor ik 70% kans heb om het te krijgen. Nu las ik laatst ook nog dat als je op jonge leeftijd voor het eerst ongesteld wordt, je een verhoogde kans hebt. Nog zoiets waar ik niet voor gekozen heb.
Niemand verdient het om deze ziekte te krijgen ik gun het ook niemand. Alleen denk ik dat bijna niemand deze ziekte hoeft te krijgen.

Sommige mensen hebben betere genen en krijgen minder snel kanker dan anderen. En kunnen ook beter tegen bijvoorbeeld een chemo. Ik slikte vroeger altijd tandpasta door wat hartstikke slecht is zou zo maar kunnen dat ik daardoor eerder ziek word. En mijn kinderen dan ook verhoogde kans hebben op dezelfde ziekte als ik.
  zondag 6 mei 2012 @ 23:50:47 #38
359659 dinosteen
Stenen zijn hard
pi_111232315
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 23:38 schreef Oognip het volgende:

[..]

En al die kleine kindjes met leukemie leven ook ongezond he? Zelfs kleine babietjes die deze vreselijke ziekte krijgen. Het is allemaal hun eigen schuld.

Idioot.
Als je als moeder van de baby niet gezond leeft is je baby ook niet gezond... en kom op zeg nou zelf volgens het voedingscentrum moet je 2 stuks fruit per dag eten, 200 groente per dag en twee keer per week vis. Hoeveel mensen voldoen nu aan die eis?
pi_111232478
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 23:50 schreef dinosteen het volgende:

[..]

Als je als moeder van de baby niet gezond leeft is je baby ook niet gezond... en kom op zeg nou zelf volgens het voedingscentrum moet je 2 stuks fruit per dag eten, 200 groente per dag en twee keer per week vis. Hoeveel mensen voldoen nu aan die eis?
Met jou ga ik echt niet verder praten sneuneus :N
  † In Memoriam † zondag 6 mei 2012 @ 23:57:10 #40
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_111232591
Is dit ineens een kanker is een keuze topic? :(
pi_111232601
Maarja van gewoon buiten lopen kun je het ook krijgen door al die uitlaatgassen tegenwoordig. Dan moet je je eigenlijk compleet isoleren van de buitenwereld om helemaal kankerproof te blijven.
pi_111232638
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 23:57 schreef DrDentz het volgende:
Maarja van gewoon buiten lopen kun je het ook krijgen door al die uitlaatgassen tegenwoordig. Dan moet je je eigenlijk compleet isoleren van de buitenwereld om helemaal kankerproof te blijven.
Dan nog kan je het krijgen.
  † In Memoriam † zondag 6 mei 2012 @ 23:58:43 #43
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_111232674
quote:
En dan nog kan je kanker krijgen. Het zit ook in de genen. :{
pi_111232718
Maar dinosteen zegt dat het komt door een ongezonde levensstijl, dat heeft weinig met genen te maken en hij zal het wel weten toch.
pi_111232762
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 23:59 schreef DrDentz het volgende:
Maar dinosteen zegt dat het komt door een ongezonde levensstijl, dat heeft weinig met genen te maken en hij zal het wel weten toch.
Lees dit eerst even http://nl.wikipedia.org/wiki/Kanker
Staat op allerlei oorzaken etc.
pi_111232828
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 23:59 schreef DrDentz het volgende:
Want wat dinosteen zegt is waar :')
pi_111232886
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 00:00 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Lees dit eerst even http://nl.wikipedia.org/wiki/Kanker
Staat op allerlei oorzaken etc.
Maar dinosteen zou in principe gewoon wikipedia aan kunnen passen en erop kunnen zetten dat het aan een ongezonde levensstijl ligt, ik weet niet of dat allemaal wel zo betrouwbaar is.
pi_111233306
Toch zeg je nooit dat je kanker hebt gekregen, maar hébt, na de diagnose. Als ik het goed heb begrepen en onthouden heb kwam die van mij door het geven van borstvoeding en iets met de melkklieren en zuks. Ben er niet van zo vreselijk van geschrokken en dacht eigenlijk alleen maar dat dat mij natuurlijk ook kon gebeuren. Toen ik wat verder in het proces kwam met chemo's, bestralen en operatie heb ik al mijn passwords, pincode's en noem maar op doorgegeven aan mijn partner voor je weet maar nooit. dat je weet maar nooit kwam gelukkig niet, al heb je bij wijze van spreken maar garantie tot de deur natuurlijk. Hoe mensen er zelf mee omgaan is uiteraard heel persoonlijk en niet in te vullen door "buitenstaanders" Jammer dat ik dit topic nu pas zie, wekker gaat morgen weer vroeg, als dit topic morgen nog redelijk normaal blijkt te zijn zal ik misschien verder reageren, lezen zal ik het wel in ieder geval.
I like it I like it I like it loud ♥
döp dep döp dededöp döp döp
pi_111233408
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 00:03 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Maar dinosteen zou in principe gewoon wikipedia aan kunnen passen en erop kunnen zetten dat het aan een ongezonde levensstijl ligt, ik weet niet of dat allemaal wel zo betrouwbaar is.
Dan zoek je verder via google ene bevestigingen dat oorzaken zo inderdaad is.

ongezonde leefstijl kan risico op kanker vergroten, maar van gezonde leefstijl heb je ook nog een risico op kanker.

Er is gewoon zoveel kankersoorten, dat elke 1 weer andere oorzaak(en) heeft.
bijv genetische defect of ontbreek delen ervan,
Virus
Stralingen
Milieu
Voeding
Zelfs geestelijke staat spelen ook mee rol, ook bij de genezing proces.
hoe dan ook.

Zelfs ene persoon die hele leven rookt kan kanker krijgen, maar ook niet!.
andere krijgt morgen al 1.

Er is geen hoofdoorzaak hiervan.
  maandag 7 mei 2012 @ 00:18:48 #50
359659 dinosteen
Stenen zijn hard
pi_111233466
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 00:03 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Ik heb zelf ook twee mensen verloren aan kanker die op een leeftijd van 45 zijn overleden. En nog twee mensen waarvan een in de 60 en de ander in de 80. En nee een gezonde levenstijl zegt niet alles, maar iedereen weet ook dat bijvoorbeeld mensen die roken meer kans hebben op longkanker en dat hetzelfde geld voor voeding is toch wel redelijk logisch.

Daarnaast zijn er bijvoorbeeld in Japan zijn drie keer zo weinig hartaanvallen als hier in Nederland. Ipv dat we gaan kijken hoe dat komt kiezen we als oplossing om zoveel mogelijk AED's te plaatsen.

En nee kanker is geen keuze dat snap ik ook...
  † In Memoriam † maandag 7 mei 2012 @ 00:24:12 #51
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_111233675
quote:
9s.gif Op maandag 7 mei 2012 00:18 schreef dinosteen het volgende:

[..]

Ik heb zelf ook twee mensen verloren aan kanker die op een leeftijd van 45 zijn overleden. En nog twee mensen waarvan een in de 60 en de ander in de 80. En nee een gezonde levenstijl zegt niet alles, maar iedereen weet ook dat bijvoorbeeld mensen die roken meer kans hebben op longkanker en dat hetzelfde geld voor voeding is toch wel redelijk logisch.

Daarnaast zijn er bijvoorbeeld in Japan zijn drie keer zo weinig hartaanvallen als hier in Nederland. Ipv dat we gaan kijken hoe dat komt kiezen we als oplossing om zoveel mogelijk AED's te plaatsen.

En nee kanker is geen keuze dat snap ik ook...
Je spreekt eerst over kanker en vervolgens over hartaanvallen? Appels ende peren!
  maandag 7 mei 2012 @ 00:27:48 #52
359659 dinosteen
Stenen zijn hard
pi_111233804
quote:
1s.gif Op maandag 7 mei 2012 00:24 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Je spreekt eerst over kanker en vervolgens over hartaanvallen? Appels ende peren!
Ja klopt slecht voorbeeld inderdaad. Goed ander voorbeeld Jappaners roken meer en hebben toch in het algemeen minder longkanker.
pi_111233855
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 00:27 schreef dinosteen het volgende:

[..]

Ja klopt slecht voorbeeld inderdaad. Goed ander voorbeeld Jappaners roken meer en hebben toch in het algemeen minder longkanker.
kan aan de dna zijn, of zijn leefomgeving zijn. En of combinaties van diverse dingen.
het is allemaal ingewikkeld.
zoals ik al eerder zei, er is geen hoofdoorzaak van ontstaan aan kanker.
  maandag 7 mei 2012 @ 00:36:43 #54
359659 dinosteen
Stenen zijn hard
pi_111234093
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 00:29 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

kan aan de dna zijn, of zijn leefomgeving zijn. En of combinaties van diverse dingen.
het is allemaal ingewikkeld.
zoals ik al eerder zei, er is geen hoofdoorzaak van ontstaan aan kanker.
Nee inderdaad. Vind het alleen gewoon triest dat niemand wat geeft om die oorzaken zoals milieu of voeding. Of in ieder geval dat die voortgang gewoon heel langzaam gaat. In sommige gevallen gaat het zelfs steeds slechter.

Maar dat er wel flink geïnvesteerd moet worden naar nieuwe manieren om het te bestrijden. En er ondertussen meer en meer mensen ziek worden. Beetje dwijlen met de kraan open.
pi_111235813
Wat een verhalen hier. Iedereen veel sterkte ermee.

Bij mij begon het met een knobbeltje in mijn nek dat niet wegging. De huisarts wist er geen raad mee en heeft me doorverwezen naar een internist. Na een aantal onderzoeken was het hoge woord er uit en bleek het Hodgkin te zijn (Lymfeklierkanker). Ik ben hiervoor bestraald maar ik heb zelf nooit het gevoel gehad dat het hiermee opgelost was. Toch zeiden ze dat alles wat ik nog voelde, littekenweefsel was dat nog afgebroken moest worden.

Een jaar later kreeg ik echter weer een knobbel in mijn nek en deze groeide bijna per dag. Zelf wist ik al hoe laat het was maar ik kwam weer gewoon aan het begin van de medische molen. Er werd een afspraak gemaakt voor een punctie over een week en een paar dagen daarna voor de uitslag. De punctie bleek geen uitsluitsel te geven dus moest er een biopsie komen. Deze kon pas over twee weken en de uitslag duurde weer een week. Al deze weken wachten waren echt verschrikkelijk.

Toen de uitslag er eenmaal was zijn we binnen 3 of 4 dagen begonnen met behandelen (chemo) en was er na een week(!) al niets meer van de tumor te voelen. Er is echter besloten om de gehele kuur af te maken en dat was bij tijden behoorlijk zwaar. Er is zelfs een moment geweest dat vrienden zich na het bezoekuur, op de gang afgevraagd of dat de laatste keer was geweest.

Gelukkig woonde ik nog thuis en ben ik door familie en vrienden goed verzorgd. Wat ratelslangetje schrijft, herken ik ook heel erg. Je ziet jezelf niet als patiënt en ik probeerde zo veel mogelijk de dingen te doen die ik graag deed hoewel dat af en toe niet verstandig of realistisch was. Hoe gek het ook klinkt, voor mij was het op een bepaalde manier een heel onbezorgde tijd.

Inmiddels ben ik alweer 14 jaar ziektevrij en heb ik een leuk leven maar er is geen dag voorbij gegaan dat ik er niet op een of andere manier aan gedacht heb. Het verandert echt de kijk op het leven.
  maandag 7 mei 2012 @ 02:31:53 #56
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_111236222
Mijn zus heeft kanker maar ze lijkt sommige familieleden die volgens haar 'niet genoeg om haar geven' van haar af te slaan. Het is heel moeilijk om daar mee om te gaan omdat ze echt heel onredelijk en raar is soms. En bij anderen heeft ze het weer niet :?

Wat sommige mensen hier beschrijven heeft zij juist niet. Dat je je niet kankerpatient wilt voelen. Ze heeft kanker en gaat dood en dat is vanaf het begin het enige geweest wat er dan nog toe doet. En als jouw leven doorgaat, wat soms gewoon moet, dan geef je niet om haar ofzo. En je mag er niks van zeggen, ook niks buiten de ziekte om want zij heeft kanker en jij niet.

Het lijkt wel alsof ik steeds verder verwijderd van haar raak.. En ik kan er niks aan doen.

[ Bericht 40% gewijzigd door Mishu op 07-05-2012 02:36:55 ]
pi_111237209
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 22:28 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

QFT
I feel kinda Locrian today
pi_111237922
Ik snap best dat een goede levensstijl in sommige situaties kan schelen, maar in veel situaties maakt het volgens mij helemaal niks uit.

Zo bewoog ik meer dan genoeg, at ik vrij gezond, rook ik niet en dronk ik nauwelijks. En bleek ik vorig jaar kanker te hebben. Natuurlijk poets ik mn tanden met zooi en krijg ik ook slechte dingen binnen, maar dat verklaart niet waarom ik wel en heel veel anderen (gelukkig!) niet.
pi_111239385
Wat mij verteld is door een oncoloog is dat als je A doet je de kans op een bepaalde kanker aan het verkleinen bent maar juist wel weer meer kans heb op een andere variant/vorm. Hoe je het ook doet het is nooit 100% goed en het is afhankelijk van heel veel dingen.

Mijn moeder leeft heel erg gezond eet netjes haar groente en fruit etc. Ze kreeg darmkanker en is herstellende. En ja in veel groentes en water zit vaak nitraat en dat geeft een verhoogde risico op maag/ darmkanker. Dus op je eten letten is altijd goed maar aan het einde geeft het absoluut 0,0 niks aan zekerheid.

En wat betreft dat Japanner veel minder last hebben van hartaanvallen hebben ze daarintegen wel weer vaker last van andere kwalen. Wat dat betreft spelen zoveel factoren mee zoals werkdruk, voeding, leefmileu, erfelijke factoren etc.
pi_111242027
quote:
1s.gif Op maandag 7 mei 2012 02:31 schreef Mishu het volgende:
Mijn zus heeft kanker maar ze lijkt sommige familieleden die volgens haar 'niet genoeg om haar geven' van haar af te slaan. Het is heel moeilijk om daar mee om te gaan omdat ze echt heel onredelijk en raar is soms. En bij anderen heeft ze het weer niet :?

Wat sommige mensen hier beschrijven heeft zij juist niet. Dat je je niet kankerpatient wilt voelen. Ze heeft kanker en gaat dood en dat is vanaf het begin het enige geweest wat er dan nog toe doet. En als jouw leven doorgaat, wat soms gewoon moet, dan geef je niet om haar ofzo. En je mag er niks van zeggen, ook niks buiten de ziekte om want zij heeft kanker en jij niet.

Het lijkt wel alsof ik steeds verder verwijderd van haar raak.. En ik kan er niks aan doen.
Zo kan het ook helaas. Jammer want op die manier maakt ze het voor iedereen een stuk moeilijker. Het laatste wat je wilt is een slaande ruzie maar ik kan me voorstellen dat je van binnen duidelijk wilt maken dat ook aan haar gedrag een grens zit.

Wellicht ten overvloede maar er bestaan op internet natuurlijk 10-tallen fora voor lotgenoten contact e.d. Misschien dat mensen je daar nog tips kunnen geven. i.i.g sterkte ermee.
  maandag 7 mei 2012 @ 12:02:28 #61
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_111242651
Mijn moeder heeft dus bijna de hele behandeling van borstkanker achter de rug, maar erg veel hadden we niet aan onze familie. Wel even snel zeggen: "wat erg" maar verder nooit een keer langskomen om te kijken hoe het ging.

Nou hebben wij toch al weinig contact met de familie, we zien elkaar alleen op nieuwjaarsdag. Praten doen we amper.
pi_111243865
Wij waren al een hele hechte familie, maar toen mijn moeder kanker kreeg vormde we echt een front. Samen met mijn broer en zus zelfs een gezamelijke Whattsapp om moeders ziekte traject te bespreken :D , Wie ging mee met welk bezoek, hoe voelde ze zich vandaag, hoe genezen de wonden... Mijn ouders zijn ook heel goed opgevangen door familie en vrienden. Tuurlijk zijn er mensen die niet weten hoe te reageren of iets durven te vragen. Je kan daar wel boos om worden maar aan de andere kant begrijp ik het wel. Ze weten gewoon neit hoe te reageren. Tot je het zelf meemaakt. Zelf ben ik er juist heel attent op geworden omdat ik weet hoeveel goed het een mens doet om een simpel kaartje te ontvangen als je weer naar het ziekenhuis bent geweest na het zoveelste onderzoek.

Zelf gaan we over een paar weken verder met een erfelijkheidsonderzoek. Bij mijn moeder is helaas een erfelijkheidsgen gevonden. Wat dat voor een gevolgen heeft? Geen idee, en daar sta ik maar niet te veel bij stil.

1 ding heb ik iig wel geleerd. Geniet per dag, want het kan zo over zijn.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  maandag 7 mei 2012 @ 14:42:54 #63
244933 trovey
Nachtoele
pi_111248289
quote:
1s.gif Op maandag 7 mei 2012 02:31 schreef Mishu het volgende:

Tja, dat ios haar manier van reageren op de situatie. Je zou haar kunnen proberen duidelijk te maken dat je echt wel genoeg om haar geeft maar dat je nou eenmaal ook verplichtingen hebt in het leven en je je eigen leven niet helemaal stop kunt zetten i.v.m. haar situatie. Hopelijk begrijpt ze het en zo niet...tja. :{ Ik heb wel mensen meegemaakt die zich helemaal afsloten van mensen buiten hun directe(vrouw en kinderen/kleinkinderen) familie en dat is voor die mensen die zo'n persoon ook steun willen bieden heel naar als je niet welkom bent maar ja, het is hun keuze. Iemand anders wilde het helemaal niet over het naderende einde hebben en wuifde alles weg net alsof er niets aan de hand was(we gingen wel met hem naar de bestralingen en doktersbezoeken en zagen de ellende die uit de ziekte en de behandeling voortkwam), was ook heel moeilijk toen het eenmaal duidelijk was dat het einde dichtbij was want het was mijn eigen vader maar je kunt dan niet anders doen dan hun wens te eerbiedigen...het is tenslotte hun leven en hun sterven. :{
Optimist tot in de kist
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 7 mei 2012 @ 14:45:38 #64
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_111248405
Euh stats......... }:|
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  maandag 7 mei 2012 @ 14:45:48 #65
244933 trovey
Nachtoele
pi_111248414
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 12:02 schreef .Neovo. het volgende:
Mijn moeder heeft dus bijna de hele behandeling van borstkanker achter de rug, maar erg veel hadden we niet aan onze familie. Wel even snel zeggen: "wat erg" maar verder nooit een keer langskomen om te kijken hoe het ging.

Nou hebben wij toch al weinig contact met de familie, we zien elkaar alleen op nieuwjaarsdag. Praten doen we amper.
Erg jammer. :{
Optimist tot in de kist
pi_111248859
Bij mijn moeder is 4 weken geleden longkanker geconstateerd. Dit was per toeval, nadat ze om andere medische redenen een foto moest laten maken van haar longen. Het was een enorme schok voor het hele gezin en zelfs voor onze familie. Ze heeft enorm veel geluk gehad dat het nu is ontdekt en niet pas wanneer ze er klachten door kreeg.

Het is dus 4 weken geleden dat het ontdekt is. Na wat tests hebben ze met zo'n 90% zekerheid kunnen zeggen dat het kwaadaardig was. Hoe dan ook, ze moest geopereerd worden. Hiervoor had ze in de tweede week een gesprek met de chirurg. Dat was op vrijdag en ze kreeg te horen dat ze maandag erop al plek hadden om te opereren. Op die zaterdag haar spullen gepakt en is ze naar het ziekenhuis gegaan. Begin derde week nadat het bekend was is ze dus geopereerd. Na de operatie heeft ze één dag en één nacht op de IC gelegen. Veel steun gekregen vanuit het gezin, familie en vrienden om ons heen. Gelukkig gaat alles weer goed en is ze alweer een week thuis. Ze mocht 5 dagen na de operatie al naar huis.

Het ging allemaal zo snel, maar ik ben enorm blij dat het goed is afgelopen. Wel is er een longkwab bij haar weggehaald en is ze nu herstellende.
Feyenoord Rotterdam
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 7 mei 2012 @ 14:59:40 #67
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_111248960
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 14:45 schreef trovey het volgende:

[..]

Erg jammer. :{
Ik noem dat gewoon ronduit kansloos. :{w
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_111249041
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 14:59 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Ik noem dat gewoon ronduit kansloos. :{w
Ik snap het wel. Als er al nauwelijks contact is en er nauwelijks een band is, waarom zou je dan als iemand ziek is wel ineens wekelijks langsgaan...
pi_111249140
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 14:57 schreef Fuszy het volgende:
Bij mijn moeder is 4 weken geleden longkanker geconstateerd.

Het ging allemaal zo snel, maar ik ben enorm blij dat het goed is afgelopen. Wel is er een longkwab bij haar weggehaald en is ze nu herstellende.
het lijkt me ook wel veel te verwerken in korte tijd, maar nog altijd beter dan dat je lang op een wachtlijst staat terwijl je het idee hebt dat die tumor maar aan het groeien is.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 7 mei 2012 @ 15:07:03 #70
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_111249219
quote:
17s.gif Op maandag 7 mei 2012 15:02 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Ik snap het wel. Als er al nauwelijks contact is en er nauwelijks een band is, waarom zou je dan als iemand ziek is wel ineens wekelijks langsgaan...
Misschien dat dat juist een zeer goede aanleiding is om de banden goed en stevig aan te halen.
pi_111249265
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 15:07 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Misschien dat dat juist een zeer goede aanleiding is om de banden goed en stevig aan te halen.
Misschien wel; maar lijkt me niet raar als het niet gebeurt... In deze tijden zijn bloedbanden gewoon minder belangrijk...
pi_111249358
Ik heb van meerdere, waarvan ik dacht goede, vriendinnen achteraf gehoord: Ja, ik had wel gehoord dat je moeder ziek was, maar k wist niet zo goed wat ik moest zeggen / doen. Boos ben ik dan niet, maar leg wel uit dat het zeer op prijs was gesteld als ze een keertje zouden hebben geinformeerd.

Heel lief, een goede vriend van mijn vader is bijna dagelijks langs geweest toen mijn moeder ziek was. Duidelijk type ruwe bolster, blanke pit.

Mijn moeder had maandag een afspraak bij de huisarts ivm een bobbeltje in haar borst een quick scan op woensdagochtend in het AvL en woensdagmiddag kreeg ik een telefoontje dat ze kanker had. Binnen 2 weken was de eerste klier eruit gehaald en na 2 weken begonnen met de chemo kuur. Na een half jaar heeft ze het hele traject afgerond: Klier eruit - chemo - tumor eruit - bestralingen.

Mijn tante heeft sinds kort een hersentumor met uitzaaiingen naar haar longen. Ze wilt absoluut geen visite en wilt er ook niet over praten. Haar man houdt ons dan ook op de hoogte.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 7 mei 2012 @ 15:10:36 #73
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_111249360
quote:
17s.gif Op maandag 7 mei 2012 15:08 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Misschien wel; maar lijkt me niet raar als het niet gebeurt... In deze tijden zijn bloedbanden gewoon minder belangrijk...
M'n ouwe heeft een tia gehad en z'n vrouw een hersentumor.
Ik moest dat horen via m'n zussen welke ik al tien jaar niet gezien of gesproken had....
Was/ben woest op 'm/ze.
Op dat soort momenten moet je familie er gewoon voor diegene zijn, onvoorwaardelijk.
Ongeacht of er ruzie is of wat dan ook.
Als ze aan de andere kant van de wereld wonen wordt het wat lastig, maar dan heb je skype enzo nog.
pi_111249393
quote:
Pff, en in de middeleeuwen, voor het bestaan van tandpasta, deo, sigaretten en uitlaatgassen gingen ook al mensen dood aan kanker.
pi_111249588
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 15:04 schreef computergirl het volgende:

[..]

het lijkt me ook wel veel te verwerken in korte tijd, maar nog altijd beter dan dat je lang op een wachtlijst staat terwijl je het idee hebt dat die tumor maar aan het groeien is.
Je gaat je alleen maar zieker voelen wanneer je lang moet wachten, terwijl er dan snel iets aan gedaan kan worden.
Feyenoord Rotterdam
  maandag 7 mei 2012 @ 15:33:40 #76
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_111250257
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 15:10 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

M'n ouwe heeft een tia gehad en z'n vrouw een hersentumor.
Ik moest dat horen via m'n zussen welke ik al tien jaar niet gezien of gesproken had....
Was/ben woest op 'm/ze.
Op dat soort momenten moet je familie er gewoon voor diegene zijn, onvoorwaardelijk.
Ongeacht of er ruzie is of wat dan ook.
Als ze aan de andere kant van de wereld wonen wordt het wat lastig, maar dan heb je skype enzo nog.
Dat is makkelijker gezegd dan gedaan als iemand bijv. heel onredelijk of onaardig gaat doen, wellicht beinvloed door de ziekte, of iemand was altijd al zo.

Het is als naaste juist heel moeilijk om er mee om te gaan dat je van iemand houd maar dat je tegelijkertijd een geschiedenis met iemand hebt en dat je dus niet zomaar iemand kan gaan aanbidden terwijl zo iemand op een bepaalde manier naar jou toe is geweest wat niet acceptabel is.

Moet je dan je hele leven maar stop zetten omdat iemand ziek is? En dus zelf je leven verpesten omdat iemand boos is dat hij/zij doodgaat? Op dit moment voelen wij ons soms gegijzeld door de ziekte en door mijn zus. Omdat je niks kan zeggen omdat ze kanker heeft en dus ziek is.

Iemand met kanker blijft toch een mens en ook die persoon moet zich aan bepaalde fatsoensregels houden. Een onaardig iemand die bijv. opeens kanker heeft en onaardig blijft, sta je daar ook onvoorwaardelijk voor klaar? Ook al wordt je steeds vernederd en niet gewaardeerd als je er bent?

Ik denk dat veel mensen daar pas over kunnen meepraten als ze in zo'n situatie zitten.. ;(

Edit: veel mensen denken dat kanker ook snel voorbij is, maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Het leven gaat ook op een bepaalde manier door om het zo maar te zeggen. Dus op een gegeven moment wordt het leven met de ziekte er bij weer normaal. En ga je dingen met elkaar doen. Als degene met kanker dan vervelend is, dan ligt dat heel erg gevoelig.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 7 mei 2012 @ 15:36:56 #77
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_111250390
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 15:33 schreef Mishu het volgende:

[..]

Dat is makkelijker gezegd dan gedaan als iemand bijv. heel onredelijk of onaardig gaat doen, wellicht beinvloed door de ziekte, of iemand was altijd al zo.

Het is als naaste juist heel moeilijk om er mee om te gaan dat je van iemand houd maar dat je tegelijkertijd een geschiedenis met iemand hebt en dat je dus niet zomaar iemand kan gaan aanbidden terwijl zo iemand op een bepaalde manier naar jou toe is geweest wat niet acceptabel is.

Moet je dan je hele leven maar stop zetten omdat iemand ziek is? En dus zelf je leven verpesten omdat iemand boos is dat hij/zij doodgaat? Op dit moment voelen wij ons soms gegijzeld door de ziekte en door mijn zus. Omdat je niks kan zeggen omdat ze kanker heeft en dus ziek is.

Iemand met kanker blijft toch een mens en ook die persoon moet zich aan bepaalde fatsoensregels houden. Een onaardig iemand die bijv. opeens kanker heeft en onaardig blijft, sta je daar ook onvoorwaardelijk voor klaar? Ook al wordt je steeds vernederd en niet gewaardeerd als je er bent?

Ik denk dat veel mensen daar pas over kunnen meepraten als ze in zo'n situatie zitten.. ;(
Ik ken ook de keerzijde.
Dus dat men naderhand zichzelf voor hun hoofd slaan, terecht overigs, dat ze geen contact hebben gezocht.
  maandag 7 mei 2012 @ 15:43:34 #78
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_111250727
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 15:36 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Ik ken ook de keerzijde.
Dus dat men naderhand zichzelf voor hun hoofd slaan, terecht overigs, dat ze geen contact hebben gezocht.
Ja dat is niet goed. Ik heb het wel geprobeerd maar het contact bleek niet mogelijk te zijn.

Maarja, banden aanhalen, tja.. Ja dat vind ik ook maar onderdeel van 'een band hebben' is dat je op dat moment eerlijk tegen elkaar kan zijn, een band hebben is een connectie voelen. En als een band hebben betekent dat je alleen maar eenzijdig meeleeft en nog even afscheid neemt maar verder geen 'contact' maakt met die persoon in de vorm van samen kunnen lachen om dingen, elkaars pijn voelen, meeleven met elkaar, het samen beleven van de ziekte op een positieve manier dan is het ook niet echt een band meer. Dan is het het laatste wat je kan doen, bandloos eigenlijk laten merken dat je het heel erg vind voor diegene, ongeacht dat je te verschillend bent om elkaar echt te vinden.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 7 mei 2012 @ 15:45:53 #79
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_111250841
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 15:43 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ja dat is niet goed. Ik heb het wel geprobeerd maar het contact bleek niet mogelijk te zijn.

Maarja, banden aanhalen, tja.. Ja dat vind ik ook maar onderdeel van 'een band hebben' is dat je op dat moment eerlijk tegen elkaar kan zijn, een band hebben is een connectie voelen. En als een band hebben betekent dat je alleen maar eenzijdig meeleeft en nog even afscheid neemt maar verder geen 'contact' maakt met die persoon in de vorm van samen kunnen lachen om dingen, elkaars pijn voelen, meeleven met elkaar, het samen beleven van de ziekte op een positieve manier dan is het ook niet echt een band meer. Dan is het het laatste wat je kan doen, bandloos eigenlijk laten merken dat je het heel erg vind voor diegene, ongeacht dat je te verschillend bent om elkaar echt te vinden.
Als je het hebt geprobeerd en de andere partij wil niet, dan kan je niet meer doen.
Dat snap ik. :)
Ik zou persoonlijk nooit iemand alleen laten in zo'n ingrijpende situatie.
Ik kan me het ook niet voorstellen dat iemand dat wel zou doen en ja, ik ken voorbeelden van zeer dichtbij helaas.
pi_111251140
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 15:45 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Als je het hebt geprobeerd en de andere partij wil niet, dan kan je niet meer doen.
Dat snap ik. :)
Ik zou persoonlijk nooit iemand alleen laten in zo'n ingrijpende situatie.
Ik kan me het ook niet voorstellen dat iemand dat wel zou doen en ja, ik ken voorbeelden van zeer dichtbij helaas.
Soms kiest diegene ervoor om alleen te zijn in zijn / haar verdriet. Mijn tante wilt geen contact en dat accepteren we. Als zij gelukkiger is om haar verdriet alleen te dragen moeten we haar laten weten dat we aan haar denken en daar respect voor hebben.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 7 mei 2012 @ 15:53:10 #81
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_111251210
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 15:51 schreef Wolken het volgende:

[..]

Soms kiest diegene ervoor om alleen te zijn in zijn / haar verdriet. Mijn tante wilt geen contact en dat accepteren we. Als zij gelukkiger is om haar verdriet alleen te dragen moeten we haar laten weten dat we aan haar denken en daar respect voor hebben.
Als iemand dat aangeeft wel ja. :)

Maar in het geval van bv Ratel hierboven vind ik het echt te kansloos voor woorden dat haar vriend 'm peert en haar familie bijna geen poot uitsteekt.
  maandag 7 mei 2012 @ 16:36:49 #82
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_111253067
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 15:53 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Als iemand dat aangeeft wel ja. :)

Maar in het geval van bv Ratel hierboven vind ik het echt te kansloos voor woorden dat haar vriend 'm peert en haar familie bijna geen poot uitsteekt.
Dat sowieso. Kan het me eigenlijk niet voorstellen dat je je als vriend van dat meisje dan nog recht in de spiegel aan kan kijken. ;(
pi_111253267
Mij verbaasd het niks. Veel mensen leven toch in een droomwereld en een zieke partner / familielid hoort daar niet bij.
  maandag 7 mei 2012 @ 16:45:26 #84
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_111253385
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 00:27 schreef dinosteen het volgende:

[..]

dit is wel klaar zo, dit is hier niet de plek voor deze discussie.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_111253663
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 20:00 schreef Gesplit het volgende:
Weet het even niet meer.........

Dat is mijn moeder.
Damn, wel heftig :{
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
pi_111255119
Ik ben 21 en heb zelf 1.5 maand geleden te horen gekregen dat ik lymfeklierkanker heb, eerste chemo afgelopen week gehad. Voor chemo moet ik elke twee weken, en tussendoor af en to controles. Ik heb astma, dus longen worden goed gemonitord ook.
  maandag 7 mei 2012 @ 17:43:15 #87
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_111255212
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 17:39 schreef TC_Artemis het volgende:
Ik ben 21 en heb zelf 1.5 maand geleden te horen gekregen dat ik lymfeklierkanker heb, eerste chemo afgelopen week gehad. Voor chemo moet ik elke twee weken, en tussendoor af en to controles. Ik heb astma, dus longen worden goed gemonitord ook.
Zo, dat is mooi klote. Sterkte.
The love you take is equal to the love you make.
  † In Memoriam † maandag 7 mei 2012 @ 17:47:24 #88
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_111255316
quote:
KUT! Sterkte!
  maandag 7 mei 2012 @ 17:59:23 #89
244933 trovey
Nachtoele
pi_111255700
quote:
:{ , heel veel sterkte de komende tijd. Ik hoop dat het weer goed mag komen met je. :*
Optimist tot in de kist
pi_111255904
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 20:00 schreef Gesplit het volgende:
Weet het even niet meer.........

Dat is mijn moeder.
Ik kan moeilijk oordelen over deze ziekte, maar ik kan wel zeggen dat ik geraakt bent door het geciteerde onderwerp. Mijn gedachten en oprechte medeleven over het vreselijke verloop. Ver weg is nooit zo dichtbij geweest op het internet en een virtuele ziekte nog nooit zo'n afschuwelijke realiteit.
pi_111256115
Wat een enorm sterke mensen zie ik in dit topic. Erg bemoedigend. Stuk voor stuk petje af.
pi_111257158
Als iemand trouwens iets wilt weten ofzo, danwel per pm: i'm an open book! (nav eerste post)
pi_111257199
Ik werk in een kankerziekenhuis en ben onder andere betrokken bij klinische trials waarin patienten die uitbehandeld zijn, op experimentele behandelingen worden gezet om te kijken of dat nog kan helpen. Vaak hebben de patienten in de trials er niet heel veel baat bij, maar patienten die na hen komen wel.

Al met al is het enorm motiverend om voortdurend omringd te zijn door patienten met mondkapjes, kale kinderen en slecht uitziende terminale patienten. Maar het is ook teleurstellend om te merken dat we eigenlijk weinig vooruitgang boeken in het verbeteren van behandelingen.
Jesus saves but death prevails.
pi_111257232
quote:
1s.gif Op maandag 7 mei 2012 18:40 schreef TC_Artemis het volgende:
Als iemand trouwens iets wilt weten ofzo, danwel per pm: i'm an open book! (nav eerste post)
Ja, laat alsjeblieft weten hoe het gaat en blijf positief, want uit onderzoek blijkt dat een optimistische levenshouding en een goed sociaal netwerk de kans op een goede afloop vergroot!
pi_111257353
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 18:41 schreef Shivo het volgende:
Ik werk in een kankerziekenhuis en ben onder andere betrokken bij klinische trials waarin patienten die uitbehandeld zijn, op experimentele behandelingen worden gezet om te kijken of dat nog kan helpen. Vaak hebben de patienten in de trials er niet heel veel baat bij, maar patienten die na hen komen wel.

Al met al is het enorm motiverend om voortdurend omringd te zijn door patienten met mondkapjes, kale kinderen en slecht uitziende terminale patienten. Maar het is ook teleurstellend om te merken dat we eigenlijk weinig vooruitgang boeken in het verbeteren van behandelingen.
Hoe komt dat eigenlijk? We weten toch al heel goed wat het is? Kun je niet gewoon een virus injecteren dat het zelfmoordgen terugplaatst in defecte cellen?

Petje af trouwens voor je werk. Geen idee wat je motiveert of hoe je 's nachts slaapt, maar je doet wel iets met heel veel betekenis.
pi_111257361
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 18:42 schreef LavenderTown het volgende:

[..]

Ja, laat alsjeblieft weten hoe het gaat en blijf positief, want uit onderzoek blijkt dat een optimistische levenshouding en een goed sociaal netwerk de kans op een goede afloop vergroot!
Ik ben gelukkig de grootste optimist die ik ken :P
  † In Memoriam † maandag 7 mei 2012 @ 18:47:47 #97
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_111257423
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 18:45 schreef LavenderTown het volgende:

[..]

Hoe komt dat eigenlijk? We weten toch al heel goed wat het is? Kun je niet gewoon een virus injecteren dat het zelfmoordgen terugplaatst in defecte cellen?

Petje af trouwens voor je werk. Geen idee wat je motiveert of hoe je 's nachts slaapt, maar je doet wel iets met heel veel betekenis.
Nee, zo simpel werkt dat helaas niet.

quote:
1s.gif Op maandag 7 mei 2012 18:46 schreef TC_Artemis het volgende:

[..]

Ik ben gelukkig de grootste optimist die ik ken :P
Waar had je last van voordat je het wist? Hoe ben je bij de dokter terecht gekomen?
pi_111257713
Het begon met een kuchje, werd een longontsteking en had last van nachtzweten en enoooorme moeheid, kon niet meer voor 12en mn bed uit enzo. Toen een thoraxfoto laten maken waar meteen van alles op te zien was (hodgkinmassa)
  † In Memoriam † maandag 7 mei 2012 @ 18:57:17 #99
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_111257771
quote:
1s.gif Op maandag 7 mei 2012 18:55 schreef TC_Artemis het volgende:
Het begon met een kuchje, werd een longontsteking en had last van nachtzweten en enoooorme moeheid, kon niet meer voor 12en mn bed uit enzo. Toen een thoraxfoto laten maken waar meteen van alles op te zien was (hodgkinmassa)
Was je daar 1x voor bij de dokter geweest of een paar keer en werd het steeds duidelijker? Werd je wakker alsof iemand je in een zwembad had geduwd?
pi_111257855
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 18:57 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Was je daar 1x voor bij de dokter geweest of een paar keer en werd het steeds duidelijker? Werd je wakker alsof iemand je in een zwembad had geduwd?
Paar keer, eerste kuchje in januari en definitieve diagnose met stagering kreeg ik pas 3 weken terug, het werd na eindelijk die foto te krijgen heel snel duidelijk ja. Toen not wat andere onderzoeken ook ghad. Ct, pet, beenmergbiopt ed.
En idd wakker in een volledig doorweekt bed, koud enzo, heel naar want daardoor wilde ik op een gegeven moment ook niet meer naar bed. Maar dat was ook geen oplossing
  † In Memoriam † maandag 7 mei 2012 @ 19:01:00 #101
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_111257873
quote:
1s.gif Op maandag 7 mei 2012 19:00 schreef TC_Artemis het volgende:

[..]

Paar keer, eerste kuchje in januari en definitieve diagnose met stagering kreeg ik pas 3 weken terug, het werd na eindelijk die foto te krijgen heel snel duidelijk ja. Toen not wat andere onderzoeken ook ghad. Ct, pet, beenmergbiopt ed.
En wat is er nu dan allemaal niet in orde? Wat was er uit die uitslagen allemaal gekomen?
pi_111257936
Hodgkin lymfoom 2b, beenmerg schoon, en nu vooral last van de chemo, misselijk, beetje pijn in mn arm door t infuus, heel erg moe en slap enzo.
  † In Memoriam † maandag 7 mei 2012 @ 19:04:00 #103
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_111257956
Dat is mooi klote! Heel veel sterkte!
pi_111258093
Thankyou!
pi_111259122
Jeetje Artemis, da's mooi kut om het zo maar te zeggen! Heel veel sterkte. En mocht je zelf vragen hebben, in dit topic zitten volgens mij redelijk wat ervaringsdeskundigen :) .
pi_111261839
Ben inderdaad ervaringsdeskundig hoewel de behandeling sinds 'mijn' tijd alweer veranderd is.

Gelukkig zijn de prognoses bij Hodgkin vrij goed en sta je er zelf positief in. Hou jezelf in elk geval goed in de gaten want de behandeling is gebaseerd op het afbreken van je weerstand en dat maakt je nogal kwetsbaar. Sterkte ^O^

Hoeveel kuren moet je?
pi_111263091
Artemis, sterkte! :*

Ik heb vorig jaar mei te horen gekregen dat ik Hodgkin 2a had (beenmerg ook goed), en sinds september schoon verklaard :)
dus zoals gezegd, als je vragen hebt..! of gewoon je verhaal kwijt wilt, gewoon doen!
pi_111263741
Jee, wat een hoop jonge mensen die zo jong al door deze vreselijke ziekte worden getroffen.

Heeeel veel sterkte en hopelijk komen jullie er allemaal weer bovenop! Mijn moeder is op haar 48ste overleden aan kanker, mijn schoonmoeder had nierbekkenkanker en is hier aan geopereerd en de vooruitzichten zijn redelijk goed. Maar als je leest wat voor jonge mensen hier wel niet hun verhaal doen...
Ben er even helemaal stil van...
pi_111265856
Hoe oud waren jullie bij de diagnose?
Ikzelf was 27 bij baarmoederhalskanker (helaas had ik de slechte soort die maar bij 2 tot 5% van de gevallen voorkomt), 28 toen er een uitzaaiing in mijn hals ontdekt werd, 32 bij mijn melanoom en 37 bij de schildklierkanker.
Zo te lezen inderdaad een hoop jonge mensen, ik schrik er ook best van.
  maandag 7 mei 2012 @ 21:43:37 #110
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_111265938
Ik was 20, bij mijn diagnose schildklierkanker.
pi_111266521
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 21:43 schreef Lienekien het volgende:
Ik was 20, bij mijn diagnose schildklierkanker.
Aha een mede lotgenote. Heb je er blijvende klachten aan overgehouden? Ikzelf blijf worstelen met m'n gewicht :( dat was in eerste instantie ook de aanleiding om naar de huisarts te gaan, ik kwam onverklaarbaar ineens aan.
  maandag 7 mei 2012 @ 21:55:48 #112
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_111266738
quote:
1s.gif Op maandag 7 mei 2012 21:52 schreef _Joy_ het volgende:

[..]

Aha een mede lotgenote. Heb je er blijvende klachten aan overgehouden? Ikzelf blijf worstelen met m'n gewicht :( dat was in eerste instantie ook de aanleiding om naar de huisarts te gaan, ik kwam onverklaarbaar ineens aan.
Dat kan ik na al die jaren eigenlijk niet eens goed zeggen. Ik had geen klachten toen het werd ontdekt.
pi_111267645
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 21:41 schreef _Joy_ het volgende:
Net 18 geloof ik.
quote:
Er komen relatief weinig ouderen op Fok! dus het vertekent natuurlijk enigszins. Daarnaast zijn kankerpatienten sowieso nogal onzichtbaar in het dagelijks leven. Als je dan de Daniel den Hoed binnenkomt vraag je je ook even af waar al die mensen plotseling vandaan komen.
  maandag 7 mei 2012 @ 22:08:42 #114
244933 trovey
Nachtoele
pi_111267672
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 19:03 schreef TC_Artemis het volgende:
Hodgkin lymfoom 2b, beenmerg schoon, en nu vooral last van de chemo, misselijk, beetje pijn in mn arm door t infuus, heel erg moe en slap enzo.
Wel proberen te blijven eten hè ;) ...weet dat het moeilijk is/zal worden maar hoe beter je op gewicht blijft hoe beter je kunt vechten. :*
Optimist tot in de kist
pi_111268671
quote:
Ikzelf was 27 bij baarmoederhalskanker (helaas had ik de slechte soort die maar bij 2 tot 5% van de gevallen voorkomt), 28 toen er een uitzaaiing in mijn hals ontdekt werd, 32 bij mijn melanoom en 37 bij de schildklierkanker.
Ik was net 21, en had achteraf gezien al 1.5 jaar last van klachten..

Jij hebt ook veel te verduren gekregen zeg.. en ook nog hartstikke jong!
pi_111268997
Ik heb er laatst een prachtige film over gezien: 50/50.

http://www.imdb.com/title/tt1306980/
  maandag 7 mei 2012 @ 22:49:18 #117
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_111270166
quote:
Oh wauw, dat is echt niet niks. Ben er helemaal stil van.
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
pi_111277825
quote:
ben je niet bang wat er allemaal nog op je af kan komen? Is het iets genetisch waardoor je zo vaak en zo jong al kanker gehad hebt?
pi_111281368
quote:
Op m'n 21 verjaardag jasden ze een boor in mijn heup voor beenmerg :P .
  dinsdag 8 mei 2012 @ 11:02:09 #120
244933 trovey
Nachtoele
pi_111281477
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 10:59 schreef TC_Artemis het volgende:

[..]

Wel een apart cadeautje. :+
Optimist tot in de kist
  † In Memoriam † dinsdag 8 mei 2012 @ 11:08:33 #121
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_111281708
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 10:59 schreef TC_Artemis het volgende:

[..]

Twee keer een botboring gehad en drie keer een beenmergpunctie. Paar weken na mijn verjaardag. Die onderzoeken zijn best pijnlijk.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 12:01:03 #122
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_111283792
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 11:08 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Twee keer een botboring gehad en drie keer een beenmergpunctie. Paar weken na mijn verjaardag. Die onderzoeken zijn best pijnlijk.
Waarom was dat?
  dinsdag 8 mei 2012 @ 12:08:28 #123
79966 dekilo
Stam is ok
pi_111284074
Mijn oom die een hersentumor had heeft jaren ertegen gevochten en verloren.
Samenvatting: Kreeg hersentumor, chemo, tumor kon operatief niet verwijderd worden, tumor groeide 5 jaar niet meer en opeens wel weer.
In de laatste dagen bij hem in het ziekenhuis was het zo dat als zijn hoofd naar links lag hij aanspreekbaar was en als zijn hoofd naar rechts lag was hij in coma.
In de tussentijd is zijn huwelijk ook stuk gelopen.
Klote ziekte.
Only when the last tree has died and the last river has been poisoned and the last fish has been caught will we realize we cannot eat money.
  † In Memoriam † dinsdag 8 mei 2012 @ 12:18:30 #124
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_111284396
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 12:01 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waarom was dat?
Omdat ze dachten dat ik beenmerg-kanker had. Had ik dus niet, wel verrot beenmerg.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 12:20:01 #125
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_111284428
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 12:18 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Omdat ze dachten dat ik beenmerg-kanker had. Had ik dus niet, wel verrot beenmerg.
Zo, zeg. En is dat verrotte beenmerg nu weer beter?
  † In Memoriam † dinsdag 8 mei 2012 @ 12:37:40 #126
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_111284999
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 12:20 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Zo, zeg. En is dat verrotte beenmerg nu weer beter?
Nee, helaas niet. Alleen de oorzaak is dus geen kanker, maar onbekend.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 13:06:57 #127
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_111285975
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 12:37 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Daar heb je dan vast ook wel de nodige klachten van. Slechte afweer?
pi_111287757
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 12:37 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Krijg je dan niet een beenmerg donor?.
of moet eerst een oorzaak weten voordat iets gedaan.
  † In Memoriam † dinsdag 8 mei 2012 @ 17:09:18 #129
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_111295367
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 13:06 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Daar heb je dan vast ook wel de nodige klachten van. Slechte afweer?
Mijn afweer is nog redelijk want ik zit iets boven de kritieke grens. Ik heb het meeste last van de bloedarmoede.

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 13:58 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Krijg je dan niet een beenmerg donor?.
of moet eerst een oorzaak weten voordat iets gedaan.
Ze vermoeden dat de oorzaak buitenaf het beenmerg zelf ligt. Een transplantatie zou dan toch weer dezelfde problemen op leveren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')