not this shit againquote:Op zaterdag 5 mei 2012 19:53 schreef Salvad0R het volgende:
Ligt er maar net aan hoeveel macht over je leven je aan de mannen in witte pakken geeft .
Niet iedereen vindt zo'n rijke man op zijn sterfbed.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 19:54 schreef DrDentz het volgende:
Moet je The Bucket List kijken. Kanker is een feestje.
Zeg dat wel! Wat moet Ratel sterk geweest zijn om dat allemaal in je eentje te verwerken...quote:Op zaterdag 5 mei 2012 22:03 schreef Noek het volgende:
Ratel, wat ontzettend heftig. Als ik nu zeg dat ik je een enorm stoere sterke vrouw vindt dan is dat wat misplaatst, denk ik? Je had geen keuze, je wilde (over)leven. Wat pijnlijk dat je het alleen moest doen. Man man, dappere!
Ik heb je verrhaal een paar keer gelezen. Vond het aangrijpend. Eigenlijk vooral vanwege de vraag die je stelt "waarom heb ik nog iemand nodig". Je hebt veel meegemaakt en alleen moeten doorstaan. Maar het lijkt daardoor alsof je nu een slechte relatie met je familie hebt? Verwijt je hun iets? Ik heb zelf een vriendin (gewone vriendin geen relatie) en die heeft ook kanker gehad en is gelukkig genezen. Ik bleef altijd contact houden. Maar ook bij haar haakten veel mensen af. Maar ze zei eens tegen mij "ik ben blij dat ik jou heb want jij bent een van de weinige mensen die niet de hele tijd aan me vraagt hoe het gaat en dat het zo erg is dat ik kanker heb". Ik ging vaak bij haar langs en keek dan tv bij haar zonder dat we het over haar ziekte hadden.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 21:27 schreef Ratelslangetje het volgende:
Opeens had ik eierstokkanker. Ik was toen 23.
Operatie 1 was 8 dagen ziekenhuis, operatie 2 vlak daarna was 2 maanden ziekenhuis vanwege complicaties door falende artsen. (tijdens operatie 1 hadden ze mn urineleider van nier naar blaas per ongeluk doorgesneden waardoor mijn buik één grote rotzooi was en ik bijna een nier verloor)
En toen begon het chemokuur proces van 6 maanden lang 3 dagen per maand aan het infuus in het ziekenhuis.
Overlevingskans in die tijd was nog geen 50% en nam nog eens af door complicaties.
Ik leef nog steeds, ben amper ziek geweest van de chemo's en heb (tegen verwachting in) geen haaruitval gehad.
Wonderen bestaan!![]()
Het ziekteproces heb ik vrijwel alleen doorstaan. Vriend dumpte me, familie woont aan de andere kant van Nederland en vrienden wisten niet goed hoe ze met me om moesten gaan.
Ik was alleen en had niemand anders dan mezelf. Klinkt raar maar ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven.
Dat maakte me sterk en ik wist gewoon dat ik dit zou overleven. Ik wilde niet denken of leven als kankerpatient, er niet aan toegeven (gewoonweg ontkennen dus) en ging tussen de chemokuren door gewoon uit, net als elke andere jonge meid.
Graatmager dus dubbele kleding aan, en met voor het eerst in mijn leven een prachtige volle haardos (!) viel het niemand op dat ik zo ziek was. Het niet zichtbaar ziek zijn heeft enorm geholpen om normaal te kunnen functioneren. Geen meewarrige blikken van anderen, niet walgen van mn uiterlijk en me nog beroerder voelen.
De psychische klap voor sterke Ratel kwam jaren later pas. Heb me wekenlang in bed verstopt en was woedend op alles en iedereen. Wat was mijn leven waard voor mijn familie en zgn vrienden?
Stel dat ik was doodgegaan? Hadden ze dan schijnheilig een toespraak op mijn begrafenis gehouden? En waarom had ik die falende artsen niet aangeklaagd? Hoe durfden ze mijn tig telefoontjes over pijnklachten vlak voor de 2 operatie niet serieus te nemen. 'Kom kom, stel je niet zo aan' waren de letterlijke woorden van een verpleegster. Woorden die me soms nog steeds razend kunnen maken.
Ook dit heb ik alleen verwerkt, mijn eigen keuze.Waarom heb ik nog iemand nodig?
Als ik op TV een kankerpatient zie die omringt door liefdevolle familie zwelgt in zelfmedelij ga ik dan ook zowat over mn nek.
Zolang het steeds terugkomt win je een slag, niet de oorlog. De analogie met strijd vind ik sowieso lastig. Je kan met de beste kansen ten onder gaan en met de minste kansen winnen. Daar komt mijns inziens geen wil om te strijden bij kijken, eerder geluk of pech.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 22:21 schreef Noek het volgende:
Och, arme Joy. Vier keer! Wat een marathon.
Hoorde laatst een verhaal van iemand die nu 7 jaren vecht, elke keer levert ze en wint ze de strijd. Als een Ironmanrace wint ze het steeds nipt.
Sterkte!
Je hebt gelijk hoor. Al doe ik dan wel haar woorden tekort en dat vind ik niet oké. Als zij er zo mee dealt dan mag ze het wmb noemen zoals ze wil. Wie ben ik dan?quote:Op zaterdag 5 mei 2012 22:28 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Zolang het steeds terugkomt win je een slag, niet de oorlog. De analogie met strijd vind ik sowieso lastig. Je kan met de beste kansen ten onder gaan en met de minste kansen winnen. Daar komt mijns inziens geen wil om te strijden bij kijken, eerder geluk of pech.
Als je ziek bent moet je iets tegen jezelf zeggen ja dat je troost en hoop biedt.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 22:33 schreef Noek het volgende:
[..]
Je hebt gelijk hoor. Al doe ik dan wel haar woorden tekort en dat vind ik niet oké. Als zij er zo mee dealt dan mag ze het wmb noemen zoals ze wil. Wie ben ik dan?
Dit herken ik heel sterk.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 22:13 schreef kijkmij het volgende:
Maar ze zei eens tegen mij "ik ben blij dat ik jou heb want jij bent een van de weinige mensen die niet de hele tijd aan me vraagt hoe het gaat en dat het zo erg is dat ik kanker heb". Ik ging vaak bij haar langs en keek dan tv bij haar zonder dat we het over haar ziekte hadden.
Mijn broer leefde gezond en prima,quote:
Nou kan iedereen me wel mongool/idioot noemen. Helaas is het wel waar.quote:Op zondag 6 mei 2012 22:59 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Mijn broer leefde gezond en prima,
Ook op gewicht enz..
Toch kreeg ie een kanker.
En hij is 24 lente jong.
En toch krijgt echt niet 90% van de bevolking kanker... Maar ik begrijp dat jij je eigen groente kweekt, nooit wat in de supermarkt koopt, je leven lang geen tandpasta en deo gebruikt en het dus ook uiterst onlogisch vindt dat ook jij ziek kan worden?quote:Op zondag 6 mei 2012 23:13 schreef dinosteen het volgende:
[..]
Nou kan iedereen me wel mongool/idioot noemen. Helaas is het wel waar.
Het is nou ook niet dat ik iemand die kanker krijgt gelijk de schuld geef op zijn levensstijl.
Maar wat denken mensen zelf dat het goed is om elke dag aluminium onder je oksels te spuiten. Voedsel eten met chemische suiker, 5x teveel omega 6 binnenkrijgen welk ontstekingsbevorderend is en dus ook 2x te weinig omega 3 welke juist onstekeningsremmend is. Te veel calcium in verhouding met magnesium door te veel zuivel. Je tanden poetsen met fluoride
De hierboven genoemde dingen geld voor meer dan 90% van de Nederlandse bevolking.
En al die kleine kindjes met leukemie leven ook ongezond he? Zelfs kleine babietjes die deze vreselijke ziekte krijgen. Het is allemaal hun eigen schuld.quote:Op zondag 6 mei 2012 23:13 schreef dinosteen het volgende:
[..]
Nou kan iedereen me wel mongool/idioot noemen. Helaas is het wel waar.
Het is nou ook niet dat ik iemand die kanker krijgt gelijk de schuld geef op zijn levensstijl.
Maar wat denken mensen zelf dat het goed is om elke dag aluminium onder je oksels te spuiten. Voedsel eten met chemische suiker, 5x teveel omega 6 binnenkrijgen welk ontstekingsbevorderend is en dus ook 2x te weinig omega 3 welke juist onstekeningsremmend is. Te veel calcium in verhouding met magnesium door te veel zuivel. Je tanden poetsen met fluoride
De hierboven genoemde dingen geld voor meer dan 90% van de Nederlandse bevolking.
Niemand verdient het om deze ziekte te krijgen ik gun het ook niemand. Alleen denk ik dat bijna niemand deze ziekte hoeft te krijgen.quote:Op zondag 6 mei 2012 23:23 schreef mirannie het volgende:
[..]
En toch krijgt echt niet 90% van de bevolking kanker... Maar ik begrijp dat jij je eigen groente kweekt, nooit wat in de supermarkt koopt, je leven lang geen tandpasta en deo gebruikt en het dus ook uiterst onlogisch vindt dat ook jij ziek kan worden?
Niemand verdient het om deze ziekte te krijgen en in zeer veel gevallen kunnen mensen er ook niks aan/tegen doen. Er zit een erfelijke vorm van borstkanker in mijn familie waardoor ik 70% kans heb om het te krijgen. Nu las ik laatst ook nog dat als je op jonge leeftijd voor het eerst ongesteld wordt, je een verhoogde kans hebt. Nog zoiets waar ik niet voor gekozen heb.
Als je als moeder van de baby niet gezond leeft is je baby ook niet gezond... en kom op zeg nou zelf volgens het voedingscentrum moet je 2 stuks fruit per dag eten, 200 groente per dag en twee keer per week vis. Hoeveel mensen voldoen nu aan die eis?quote:Op zondag 6 mei 2012 23:38 schreef Oognip het volgende:
[..]
En al die kleine kindjes met leukemie leven ook ongezond he? Zelfs kleine babietjes die deze vreselijke ziekte krijgen. Het is allemaal hun eigen schuld.
Idioot.
Met jou ga ik echt niet verder praten sneuneusquote:Op zondag 6 mei 2012 23:50 schreef dinosteen het volgende:
[..]
Als je als moeder van de baby niet gezond leeft is je baby ook niet gezond... en kom op zeg nou zelf volgens het voedingscentrum moet je 2 stuks fruit per dag eten, 200 groente per dag en twee keer per week vis. Hoeveel mensen voldoen nu aan die eis?
Dan nog kan je het krijgen.quote:Op zondag 6 mei 2012 23:57 schreef DrDentz het volgende:
Maarja van gewoon buiten lopen kun je het ook krijgen door al die uitlaatgassen tegenwoordig. Dan moet je je eigenlijk compleet isoleren van de buitenwereld om helemaal kankerproof te blijven.
En dan nog kan je kanker krijgen. Het zit ook in de genen.quote:Op zondag 6 mei 2012 23:57 schreef DrDentz het volgende:
Maarja van gewoon buiten lopen kun je het ook krijgen door al die uitlaatgassen tegenwoordig. Dan moet je je eigenlijk compleet isoleren van de buitenwereld om helemaal kankerproof te blijven.
Lees dit eerst even http://nl.wikipedia.org/wiki/Kankerquote:Op zondag 6 mei 2012 23:59 schreef DrDentz het volgende:
Maar dinosteen zegt dat het komt door een ongezonde levensstijl, dat heeft weinig met genen te maken en hij zal het wel weten toch.
Want wat dinosteen zegt is waarquote:Op zondag 6 mei 2012 23:59 schreef DrDentz het volgende:
Maar dinosteen zegt dat het komt door een ongezonde levensstijl, dat heeft weinig met genen te maken en hij zal het wel weten toch.
Maar dinosteen zou in principe gewoon wikipedia aan kunnen passen en erop kunnen zetten dat het aan een ongezonde levensstijl ligt, ik weet niet of dat allemaal wel zo betrouwbaar is.quote:Op maandag 7 mei 2012 00:00 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Lees dit eerst even http://nl.wikipedia.org/wiki/Kanker
Staat op allerlei oorzaken etc.
Dan zoek je verder via google ene bevestigingen dat oorzaken zo inderdaad is.quote:Op maandag 7 mei 2012 00:03 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Maar dinosteen zou in principe gewoon wikipedia aan kunnen passen en erop kunnen zetten dat het aan een ongezonde levensstijl ligt, ik weet niet of dat allemaal wel zo betrouwbaar is.
Ik heb zelf ook twee mensen verloren aan kanker die op een leeftijd van 45 zijn overleden. En nog twee mensen waarvan een in de 60 en de ander in de 80. En nee een gezonde levenstijl zegt niet alles, maar iedereen weet ook dat bijvoorbeeld mensen die roken meer kans hebben op longkanker en dat hetzelfde geld voor voeding is toch wel redelijk logisch.quote:Op maandag 7 mei 2012 00:03 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Maar dinosteen zou in principe gewoon wikipedia aan kunnen passen en erop kunnen zetten dat het aan een ongezonde levensstijl ligt, ik weet niet of dat allemaal wel zo betrouwbaar is.
Je spreekt eerst over kanker en vervolgens over hartaanvallen? Appels ende peren!quote:Op maandag 7 mei 2012 00:18 schreef dinosteen het volgende:
[..]
Ik heb zelf ook twee mensen verloren aan kanker die op een leeftijd van 45 zijn overleden. En nog twee mensen waarvan een in de 60 en de ander in de 80. En nee een gezonde levenstijl zegt niet alles, maar iedereen weet ook dat bijvoorbeeld mensen die roken meer kans hebben op longkanker en dat hetzelfde geld voor voeding is toch wel redelijk logisch.
Daarnaast zijn er bijvoorbeeld in Japan zijn drie keer zo weinig hartaanvallen als hier in Nederland. Ipv dat we gaan kijken hoe dat komt kiezen we als oplossing om zoveel mogelijk AED's te plaatsen.
En nee kanker is geen keuze dat snap ik ook...
Ja klopt slecht voorbeeld inderdaad. Goed ander voorbeeld Jappaners roken meer en hebben toch in het algemeen minder longkanker.quote:Op maandag 7 mei 2012 00:24 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Je spreekt eerst over kanker en vervolgens over hartaanvallen? Appels ende peren!
kan aan de dna zijn, of zijn leefomgeving zijn. En of combinaties van diverse dingen.quote:Op maandag 7 mei 2012 00:27 schreef dinosteen het volgende:
[..]
Ja klopt slecht voorbeeld inderdaad. Goed ander voorbeeld Jappaners roken meer en hebben toch in het algemeen minder longkanker.
Nee inderdaad. Vind het alleen gewoon triest dat niemand wat geeft om die oorzaken zoals milieu of voeding. Of in ieder geval dat die voortgang gewoon heel langzaam gaat. In sommige gevallen gaat het zelfs steeds slechter.quote:Op maandag 7 mei 2012 00:29 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
kan aan de dna zijn, of zijn leefomgeving zijn. En of combinaties van diverse dingen.
het is allemaal ingewikkeld.
zoals ik al eerder zei, er is geen hoofdoorzaak van ontstaan aan kanker.
QFTquote:Op zaterdag 5 mei 2012 22:28 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Zolang het steeds terugkomt win je een slag, niet de oorlog. De analogie met strijd vind ik sowieso lastig. Je kan met de beste kansen ten onder gaan en met de minste kansen winnen. Daar komt mijns inziens geen wil om te strijden bij kijken, eerder geluk of pech.
Zo kan het ook helaas. Jammer want op die manier maakt ze het voor iedereen een stuk moeilijker. Het laatste wat je wilt is een slaande ruzie maar ik kan me voorstellen dat je van binnen duidelijk wilt maken dat ook aan haar gedrag een grens zit.quote:Op maandag 7 mei 2012 02:31 schreef Mishu het volgende:
Mijn zus heeft kanker maar ze lijkt sommige familieleden die volgens haar 'niet genoeg om haar geven' van haar af te slaan. Het is heel moeilijk om daar mee om te gaan omdat ze echt heel onredelijk en raar is soms. En bij anderen heeft ze het weer niet
Wat sommige mensen hier beschrijven heeft zij juist niet. Dat je je niet kankerpatient wilt voelen. Ze heeft kanker en gaat dood en dat is vanaf het begin het enige geweest wat er dan nog toe doet. En als jouw leven doorgaat, wat soms gewoon moet, dan geef je niet om haar ofzo. En je mag er niks van zeggen, ook niks buiten de ziekte om want zij heeft kanker en jij niet.
Het lijkt wel alsof ik steeds verder verwijderd van haar raak.. En ik kan er niks aan doen.
Tja, dat ios haar manier van reageren op de situatie. Je zou haar kunnen proberen duidelijk te maken dat je echt wel genoeg om haar geeft maar dat je nou eenmaal ook verplichtingen hebt in het leven en je je eigen leven niet helemaal stop kunt zetten i.v.m. haar situatie. Hopelijk begrijpt ze het en zo niet...tja.quote:Op maandag 7 mei 2012 02:31 schreef Mishu het volgende:
Mijn zus heeft kanker maar ze lijkt sommige familieleden die volgens haar 'niet genoeg om haar geven' van haar af te slaan. Het is heel moeilijk om daar mee om te gaan omdat ze echt heel onredelijk en raar is soms. En bij anderen heeft ze het weer niet
Wat sommige mensen hier beschrijven heeft zij juist niet. Dat je je niet kankerpatient wilt voelen. Ze heeft kanker en gaat dood en dat is vanaf het begin het enige geweest wat er dan nog toe doet. En als jouw leven doorgaat, wat soms gewoon moet, dan geef je niet om haar ofzo. En je mag er niks van zeggen, ook niks buiten de ziekte om want zij heeft kanker en jij niet.
Het lijkt wel alsof ik steeds verder verwijderd van haar raak.. En ik kan er niks aan doen.
Erg jammer.quote:Op maandag 7 mei 2012 12:02 schreef .Neovo. het volgende:
Mijn moeder heeft dus bijna de hele behandeling van borstkanker achter de rug, maar erg veel hadden we niet aan onze familie. Wel even snel zeggen: "wat erg" maar verder nooit een keer langskomen om te kijken hoe het ging.
Nou hebben wij toch al weinig contact met de familie, we zien elkaar alleen op nieuwjaarsdag. Praten doen we amper.
Ik noem dat gewoon ronduit kansloos.quote:
Ik snap het wel. Als er al nauwelijks contact is en er nauwelijks een band is, waarom zou je dan als iemand ziek is wel ineens wekelijks langsgaan...quote:Op maandag 7 mei 2012 14:59 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik noem dat gewoon ronduit kansloos.
het lijkt me ook wel veel te verwerken in korte tijd, maar nog altijd beter dan dat je lang op een wachtlijst staat terwijl je het idee hebt dat die tumor maar aan het groeien is.quote:Op maandag 7 mei 2012 14:57 schreef Fuszy het volgende:
Bij mijn moeder is 4 weken geleden longkanker geconstateerd.
Het ging allemaal zo snel, maar ik ben enorm blij dat het goed is afgelopen. Wel is er een longkwab bij haar weggehaald en is ze nu herstellende.
Misschien dat dat juist een zeer goede aanleiding is om de banden goed en stevig aan te halen.quote:Op maandag 7 mei 2012 15:02 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik snap het wel. Als er al nauwelijks contact is en er nauwelijks een band is, waarom zou je dan als iemand ziek is wel ineens wekelijks langsgaan...
Misschien wel; maar lijkt me niet raar als het niet gebeurt... In deze tijden zijn bloedbanden gewoon minder belangrijk...quote:Op maandag 7 mei 2012 15:07 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Misschien dat dat juist een zeer goede aanleiding is om de banden goed en stevig aan te halen.
M'n ouwe heeft een tia gehad en z'n vrouw een hersentumor.quote:Op maandag 7 mei 2012 15:08 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Misschien wel; maar lijkt me niet raar als het niet gebeurt... In deze tijden zijn bloedbanden gewoon minder belangrijk...
Pff, en in de middeleeuwen, voor het bestaan van tandpasta, deo, sigaretten en uitlaatgassen gingen ook al mensen dood aan kanker.quote:Op zondag 6 mei 2012 23:57 schreef DrDentz het volgende:
Je gaat je alleen maar zieker voelen wanneer je lang moet wachten, terwijl er dan snel iets aan gedaan kan worden.quote:Op maandag 7 mei 2012 15:04 schreef computergirl het volgende:
[..]
het lijkt me ook wel veel te verwerken in korte tijd, maar nog altijd beter dan dat je lang op een wachtlijst staat terwijl je het idee hebt dat die tumor maar aan het groeien is.
Dat is makkelijker gezegd dan gedaan als iemand bijv. heel onredelijk of onaardig gaat doen, wellicht beinvloed door de ziekte, of iemand was altijd al zo.quote:Op maandag 7 mei 2012 15:10 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
M'n ouwe heeft een tia gehad en z'n vrouw een hersentumor.
Ik moest dat horen via m'n zussen welke ik al tien jaar niet gezien of gesproken had....
Was/ben woest op 'm/ze.
Op dat soort momenten moet je familie er gewoon voor diegene zijn, onvoorwaardelijk.
Ongeacht of er ruzie is of wat dan ook.
Als ze aan de andere kant van de wereld wonen wordt het wat lastig, maar dan heb je skype enzo nog.
Ik ken ook de keerzijde.quote:Op maandag 7 mei 2012 15:33 schreef Mishu het volgende:
[..]
Dat is makkelijker gezegd dan gedaan als iemand bijv. heel onredelijk of onaardig gaat doen, wellicht beinvloed door de ziekte, of iemand was altijd al zo.
Het is als naaste juist heel moeilijk om er mee om te gaan dat je van iemand houd maar dat je tegelijkertijd een geschiedenis met iemand hebt en dat je dus niet zomaar iemand kan gaan aanbidden terwijl zo iemand op een bepaalde manier naar jou toe is geweest wat niet acceptabel is.
Moet je dan je hele leven maar stop zetten omdat iemand ziek is? En dus zelf je leven verpesten omdat iemand boos is dat hij/zij doodgaat? Op dit moment voelen wij ons soms gegijzeld door de ziekte en door mijn zus. Omdat je niks kan zeggen omdat ze kanker heeft en dus ziek is.
Iemand met kanker blijft toch een mens en ook die persoon moet zich aan bepaalde fatsoensregels houden. Een onaardig iemand die bijv. opeens kanker heeft en onaardig blijft, sta je daar ook onvoorwaardelijk voor klaar? Ook al wordt je steeds vernederd en niet gewaardeerd als je er bent?
Ik denk dat veel mensen daar pas over kunnen meepraten als ze in zo'n situatie zitten..
Ja dat is niet goed. Ik heb het wel geprobeerd maar het contact bleek niet mogelijk te zijn.quote:Op maandag 7 mei 2012 15:36 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik ken ook de keerzijde.
Dus dat men naderhand zichzelf voor hun hoofd slaan, terecht overigs, dat ze geen contact hebben gezocht.
Als je het hebt geprobeerd en de andere partij wil niet, dan kan je niet meer doen.quote:Op maandag 7 mei 2012 15:43 schreef Mishu het volgende:
[..]
Ja dat is niet goed. Ik heb het wel geprobeerd maar het contact bleek niet mogelijk te zijn.
Maarja, banden aanhalen, tja.. Ja dat vind ik ook maar onderdeel van 'een band hebben' is dat je op dat moment eerlijk tegen elkaar kan zijn, een band hebben is een connectie voelen. En als een band hebben betekent dat je alleen maar eenzijdig meeleeft en nog even afscheid neemt maar verder geen 'contact' maakt met die persoon in de vorm van samen kunnen lachen om dingen, elkaars pijn voelen, meeleven met elkaar, het samen beleven van de ziekte op een positieve manier dan is het ook niet echt een band meer. Dan is het het laatste wat je kan doen, bandloos eigenlijk laten merken dat je het heel erg vind voor diegene, ongeacht dat je te verschillend bent om elkaar echt te vinden.
Soms kiest diegene ervoor om alleen te zijn in zijn / haar verdriet. Mijn tante wilt geen contact en dat accepteren we. Als zij gelukkiger is om haar verdriet alleen te dragen moeten we haar laten weten dat we aan haar denken en daar respect voor hebben.quote:Op maandag 7 mei 2012 15:45 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Als je het hebt geprobeerd en de andere partij wil niet, dan kan je niet meer doen.
Dat snap ik.
Ik zou persoonlijk nooit iemand alleen laten in zo'n ingrijpende situatie.
Ik kan me het ook niet voorstellen dat iemand dat wel zou doen en ja, ik ken voorbeelden van zeer dichtbij helaas.
Als iemand dat aangeeft wel ja.quote:Op maandag 7 mei 2012 15:51 schreef Wolken het volgende:
[..]
Soms kiest diegene ervoor om alleen te zijn in zijn / haar verdriet. Mijn tante wilt geen contact en dat accepteren we. Als zij gelukkiger is om haar verdriet alleen te dragen moeten we haar laten weten dat we aan haar denken en daar respect voor hebben.
Dat sowieso. Kan het me eigenlijk niet voorstellen dat je je als vriend van dat meisje dan nog recht in de spiegel aan kan kijken.quote:Op maandag 7 mei 2012 15:53 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Als iemand dat aangeeft wel ja.
Maar in het geval van bv Ratel hierboven vind ik het echt te kansloos voor woorden dat haar vriend 'm peert en haar familie bijna geen poot uitsteekt.
dit is wel klaar zo, dit is hier niet de plek voor deze discussie.quote:Op maandag 7 mei 2012 00:27 schreef dinosteen het volgende:
[..]
Ja klopt slecht voorbeeld inderdaad. Goed ander voorbeeld Jappaners roken meer en hebben toch in het algemeen minder longkanker.
Damn, wel heftigquote:Op zaterdag 5 mei 2012 20:00 schreef Gesplit het volgende:
Weet het even niet meer.........
Dat is mijn moeder.
Zo, dat is mooi klote. Sterkte.quote:Op maandag 7 mei 2012 17:39 schreef TC_Artemis het volgende:
Ik ben 21 en heb zelf 1.5 maand geleden te horen gekregen dat ik lymfeklierkanker heb, eerste chemo afgelopen week gehad. Voor chemo moet ik elke twee weken, en tussendoor af en to controles. Ik heb astma, dus longen worden goed gemonitord ook.
KUT! Sterkte!quote:Op maandag 7 mei 2012 17:39 schreef TC_Artemis het volgende:
Ik ben 21 en heb zelf 1.5 maand geleden te horen gekregen dat ik lymfeklierkanker heb, eerste chemo afgelopen week gehad. Voor chemo moet ik elke twee weken, en tussendoor af en to controles. Ik heb astma, dus longen worden goed gemonitord ook.
quote:Op maandag 7 mei 2012 17:39 schreef TC_Artemis het volgende:
Ik kan moeilijk oordelen over deze ziekte, maar ik kan wel zeggen dat ik geraakt bent door het geciteerde onderwerp. Mijn gedachten en oprechte medeleven over het vreselijke verloop. Ver weg is nooit zo dichtbij geweest op het internet en een virtuele ziekte nog nooit zo'n afschuwelijke realiteit.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 20:00 schreef Gesplit het volgende:
Weet het even niet meer.........
Dat is mijn moeder.
Ja, laat alsjeblieft weten hoe het gaat en blijf positief, want uit onderzoek blijkt dat een optimistische levenshouding en een goed sociaal netwerk de kans op een goede afloop vergroot!quote:Op maandag 7 mei 2012 18:40 schreef TC_Artemis het volgende:
Als iemand trouwens iets wilt weten ofzo, danwel per pm: i'm an open book! (nav eerste post)
Hoe komt dat eigenlijk? We weten toch al heel goed wat het is? Kun je niet gewoon een virus injecteren dat het zelfmoordgen terugplaatst in defecte cellen?quote:Op maandag 7 mei 2012 18:41 schreef Shivo het volgende:
Ik werk in een kankerziekenhuis en ben onder andere betrokken bij klinische trials waarin patienten die uitbehandeld zijn, op experimentele behandelingen worden gezet om te kijken of dat nog kan helpen. Vaak hebben de patienten in de trials er niet heel veel baat bij, maar patienten die na hen komen wel.
Al met al is het enorm motiverend om voortdurend omringd te zijn door patienten met mondkapjes, kale kinderen en slecht uitziende terminale patienten. Maar het is ook teleurstellend om te merken dat we eigenlijk weinig vooruitgang boeken in het verbeteren van behandelingen.
Ik ben gelukkig de grootste optimist die ik kenquote:Op maandag 7 mei 2012 18:42 schreef LavenderTown het volgende:
[..]
Ja, laat alsjeblieft weten hoe het gaat en blijf positief, want uit onderzoek blijkt dat een optimistische levenshouding en een goed sociaal netwerk de kans op een goede afloop vergroot!
Nee, zo simpel werkt dat helaas niet.quote:Op maandag 7 mei 2012 18:45 schreef LavenderTown het volgende:
[..]
Hoe komt dat eigenlijk? We weten toch al heel goed wat het is? Kun je niet gewoon een virus injecteren dat het zelfmoordgen terugplaatst in defecte cellen?
Petje af trouwens voor je werk. Geen idee wat je motiveert of hoe je 's nachts slaapt, maar je doet wel iets met heel veel betekenis.
Waar had je last van voordat je het wist? Hoe ben je bij de dokter terecht gekomen?quote:Op maandag 7 mei 2012 18:46 schreef TC_Artemis het volgende:
[..]
Ik ben gelukkig de grootste optimist die ik ken
Was je daar 1x voor bij de dokter geweest of een paar keer en werd het steeds duidelijker? Werd je wakker alsof iemand je in een zwembad had geduwd?quote:Op maandag 7 mei 2012 18:55 schreef TC_Artemis het volgende:
Het begon met een kuchje, werd een longontsteking en had last van nachtzweten en enoooorme moeheid, kon niet meer voor 12en mn bed uit enzo. Toen een thoraxfoto laten maken waar meteen van alles op te zien was (hodgkinmassa)
Paar keer, eerste kuchje in januari en definitieve diagnose met stagering kreeg ik pas 3 weken terug, het werd na eindelijk die foto te krijgen heel snel duidelijk ja. Toen not wat andere onderzoeken ook ghad. Ct, pet, beenmergbiopt ed.quote:Op maandag 7 mei 2012 18:57 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Was je daar 1x voor bij de dokter geweest of een paar keer en werd het steeds duidelijker? Werd je wakker alsof iemand je in een zwembad had geduwd?
En wat is er nu dan allemaal niet in orde? Wat was er uit die uitslagen allemaal gekomen?quote:Op maandag 7 mei 2012 19:00 schreef TC_Artemis het volgende:
[..]
Paar keer, eerste kuchje in januari en definitieve diagnose met stagering kreeg ik pas 3 weken terug, het werd na eindelijk die foto te krijgen heel snel duidelijk ja. Toen not wat andere onderzoeken ook ghad. Ct, pet, beenmergbiopt ed.
Aha een mede lotgenote. Heb je er blijvende klachten aan overgehouden? Ikzelf blijf worstelen met m'n gewichtquote:Op maandag 7 mei 2012 21:43 schreef Lienekien het volgende:
Ik was 20, bij mijn diagnose schildklierkanker.
Dat kan ik na al die jaren eigenlijk niet eens goed zeggen. Ik had geen klachten toen het werd ontdekt.quote:Op maandag 7 mei 2012 21:52 schreef _Joy_ het volgende:
[..]
Aha een mede lotgenote. Heb je er blijvende klachten aan overgehouden? Ikzelf blijf worstelen met m'n gewichtdat was in eerste instantie ook de aanleiding om naar de huisarts te gaan, ik kwam onverklaarbaar ineens aan.
Net 18 geloof ik.quote:
Er komen relatief weinig ouderen op Fok! dus het vertekent natuurlijk enigszins. Daarnaast zijn kankerpatienten sowieso nogal onzichtbaar in het dagelijks leven. Als je dan de Daniel den Hoed binnenkomt vraag je je ook even af waar al die mensen plotseling vandaan komen.quote:Zo te lezen inderdaad een hoop jonge mensen, ik schrik er ook best van.
Wel proberen te blijven eten hèquote:Op maandag 7 mei 2012 19:03 schreef TC_Artemis het volgende:
Hodgkin lymfoom 2b, beenmerg schoon, en nu vooral last van de chemo, misselijk, beetje pijn in mn arm door t infuus, heel erg moe en slap enzo.
Ik was net 21, en had achteraf gezien al 1.5 jaar last van klachten..quote:Op maandag 7 mei 2012 21:41 schreef _Joy_ het volgende:
Hoe oud waren jullie bij de diagnose?
Ikzelf was 27 bij baarmoederhalskanker (helaas had ik de slechte soort die maar bij 2 tot 5% van de gevallen voorkomt), 28 toen er een uitzaaiing in mijn hals ontdekt werd, 32 bij mijn melanoom en 37 bij de schildklierkanker.
Zo te lezen inderdaad een hoop jonge mensen, ik schrik er ook best van.
Oh wauw, dat is echt niet niks. Ben er helemaal stil van.quote:Op maandag 7 mei 2012 21:41 schreef _Joy_ het volgende:
Ikzelf was 27 bij baarmoederhalskanker (helaas had ik de slechte soort die maar bij 2 tot 5% van de gevallen voorkomt), 28 toen er een uitzaaiing in mijn hals ontdekt werd, 32 bij mijn melanoom en 37 bij de schildklierkanker.
ben je niet bang wat er allemaal nog op je af kan komen? Is het iets genetisch waardoor je zo vaak en zo jong al kanker gehad hebt?quote:Op maandag 7 mei 2012 21:41 schreef _Joy_ het volgende:
Op m'n 21 verjaardag jasden ze een boor in mijn heup voor beenmergquote:Op maandag 7 mei 2012 21:41 schreef _Joy_ het volgende:
Wel een apart cadeautje.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:59 schreef TC_Artemis het volgende:
[..]
Op m'n 21 verjaardag jasden ze een boor in mijn heup voor beenmerg.
Twee keer een botboring gehad en drie keer een beenmergpunctie. Paar weken na mijn verjaardag. Die onderzoeken zijn best pijnlijk.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:59 schreef TC_Artemis het volgende:
[..]
Op m'n 21 verjaardag jasden ze een boor in mijn heup voor beenmerg.
Waarom was dat?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:08 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Twee keer een botboring gehad en drie keer een beenmergpunctie. Paar weken na mijn verjaardag. Die onderzoeken zijn best pijnlijk.
Omdat ze dachten dat ik beenmerg-kanker had. Had ik dus niet, wel verrot beenmerg.quote:
Zo, zeg. En is dat verrotte beenmerg nu weer beter?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 12:18 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Omdat ze dachten dat ik beenmerg-kanker had. Had ik dus niet, wel verrot beenmerg.
Nee, helaas niet. Alleen de oorzaak is dus geen kanker, maar onbekend.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 12:20 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Zo, zeg. En is dat verrotte beenmerg nu weer beter?
Daar heb je dan vast ook wel de nodige klachten van. Slechte afweer?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 12:37 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Nee, helaas niet. Alleen de oorzaak is dus geen kanker, maar onbekend.
Krijg je dan niet een beenmerg donor?.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 12:37 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Nee, helaas niet. Alleen de oorzaak is dus geen kanker, maar onbekend.
Mijn afweer is nog redelijk want ik zit iets boven de kritieke grens. Ik heb het meeste last van de bloedarmoede.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 13:06 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Daar heb je dan vast ook wel de nodige klachten van. Slechte afweer?
Ze vermoeden dat de oorzaak buitenaf het beenmerg zelf ligt. Een transplantatie zou dan toch weer dezelfde problemen op leveren.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 13:58 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Krijg je dan niet een beenmerg donor?.
of moet eerst een oorzaak weten voordat iets gedaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |