not this shit againquote:Op zaterdag 5 mei 2012 19:53 schreef Salvad0R het volgende:
Ligt er maar net aan hoeveel macht over je leven je aan de mannen in witte pakken geeft .
Niet iedereen vindt zo'n rijke man op zijn sterfbed.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 19:54 schreef DrDentz het volgende:
Moet je The Bucket List kijken. Kanker is een feestje.
Zeg dat wel! Wat moet Ratel sterk geweest zijn om dat allemaal in je eentje te verwerken...quote:Op zaterdag 5 mei 2012 22:03 schreef Noek het volgende:
Ratel, wat ontzettend heftig. Als ik nu zeg dat ik je een enorm stoere sterke vrouw vindt dan is dat wat misplaatst, denk ik? Je had geen keuze, je wilde (over)leven. Wat pijnlijk dat je het alleen moest doen. Man man, dappere!
Ik heb je verrhaal een paar keer gelezen. Vond het aangrijpend. Eigenlijk vooral vanwege de vraag die je stelt "waarom heb ik nog iemand nodig". Je hebt veel meegemaakt en alleen moeten doorstaan. Maar het lijkt daardoor alsof je nu een slechte relatie met je familie hebt? Verwijt je hun iets? Ik heb zelf een vriendin (gewone vriendin geen relatie) en die heeft ook kanker gehad en is gelukkig genezen. Ik bleef altijd contact houden. Maar ook bij haar haakten veel mensen af. Maar ze zei eens tegen mij "ik ben blij dat ik jou heb want jij bent een van de weinige mensen die niet de hele tijd aan me vraagt hoe het gaat en dat het zo erg is dat ik kanker heb". Ik ging vaak bij haar langs en keek dan tv bij haar zonder dat we het over haar ziekte hadden.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 21:27 schreef Ratelslangetje het volgende:
Opeens had ik eierstokkanker. Ik was toen 23.
Operatie 1 was 8 dagen ziekenhuis, operatie 2 vlak daarna was 2 maanden ziekenhuis vanwege complicaties door falende artsen. (tijdens operatie 1 hadden ze mn urineleider van nier naar blaas per ongeluk doorgesneden waardoor mijn buik één grote rotzooi was en ik bijna een nier verloor)
En toen begon het chemokuur proces van 6 maanden lang 3 dagen per maand aan het infuus in het ziekenhuis.
Overlevingskans in die tijd was nog geen 50% en nam nog eens af door complicaties.
Ik leef nog steeds, ben amper ziek geweest van de chemo's en heb (tegen verwachting in) geen haaruitval gehad.
Wonderen bestaan!![]()
Het ziekteproces heb ik vrijwel alleen doorstaan. Vriend dumpte me, familie woont aan de andere kant van Nederland en vrienden wisten niet goed hoe ze met me om moesten gaan.
Ik was alleen en had niemand anders dan mezelf. Klinkt raar maar ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven.
Dat maakte me sterk en ik wist gewoon dat ik dit zou overleven. Ik wilde niet denken of leven als kankerpatient, er niet aan toegeven (gewoonweg ontkennen dus) en ging tussen de chemokuren door gewoon uit, net als elke andere jonge meid.
Graatmager dus dubbele kleding aan, en met voor het eerst in mijn leven een prachtige volle haardos (!) viel het niemand op dat ik zo ziek was. Het niet zichtbaar ziek zijn heeft enorm geholpen om normaal te kunnen functioneren. Geen meewarrige blikken van anderen, niet walgen van mn uiterlijk en me nog beroerder voelen.
De psychische klap voor sterke Ratel kwam jaren later pas. Heb me wekenlang in bed verstopt en was woedend op alles en iedereen. Wat was mijn leven waard voor mijn familie en zgn vrienden?
Stel dat ik was doodgegaan? Hadden ze dan schijnheilig een toespraak op mijn begrafenis gehouden? En waarom had ik die falende artsen niet aangeklaagd? Hoe durfden ze mijn tig telefoontjes over pijnklachten vlak voor de 2 operatie niet serieus te nemen. 'Kom kom, stel je niet zo aan' waren de letterlijke woorden van een verpleegster. Woorden die me soms nog steeds razend kunnen maken.
Ook dit heb ik alleen verwerkt, mijn eigen keuze.Waarom heb ik nog iemand nodig?
Als ik op TV een kankerpatient zie die omringt door liefdevolle familie zwelgt in zelfmedelij ga ik dan ook zowat over mn nek.
Zolang het steeds terugkomt win je een slag, niet de oorlog. De analogie met strijd vind ik sowieso lastig. Je kan met de beste kansen ten onder gaan en met de minste kansen winnen. Daar komt mijns inziens geen wil om te strijden bij kijken, eerder geluk of pech.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 22:21 schreef Noek het volgende:
Och, arme Joy. Vier keer! Wat een marathon.
Hoorde laatst een verhaal van iemand die nu 7 jaren vecht, elke keer levert ze en wint ze de strijd. Als een Ironmanrace wint ze het steeds nipt.
Sterkte!
Je hebt gelijk hoor. Al doe ik dan wel haar woorden tekort en dat vind ik niet oké. Als zij er zo mee dealt dan mag ze het wmb noemen zoals ze wil. Wie ben ik dan?quote:Op zaterdag 5 mei 2012 22:28 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Zolang het steeds terugkomt win je een slag, niet de oorlog. De analogie met strijd vind ik sowieso lastig. Je kan met de beste kansen ten onder gaan en met de minste kansen winnen. Daar komt mijns inziens geen wil om te strijden bij kijken, eerder geluk of pech.
Als je ziek bent moet je iets tegen jezelf zeggen ja dat je troost en hoop biedt.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 22:33 schreef Noek het volgende:
[..]
Je hebt gelijk hoor. Al doe ik dan wel haar woorden tekort en dat vind ik niet oké. Als zij er zo mee dealt dan mag ze het wmb noemen zoals ze wil. Wie ben ik dan?
Dit herken ik heel sterk.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 22:13 schreef kijkmij het volgende:
Maar ze zei eens tegen mij "ik ben blij dat ik jou heb want jij bent een van de weinige mensen die niet de hele tijd aan me vraagt hoe het gaat en dat het zo erg is dat ik kanker heb". Ik ging vaak bij haar langs en keek dan tv bij haar zonder dat we het over haar ziekte hadden.
Mijn broer leefde gezond en prima,quote:
Nou kan iedereen me wel mongool/idioot noemen. Helaas is het wel waar.quote:Op zondag 6 mei 2012 22:59 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Mijn broer leefde gezond en prima,
Ook op gewicht enz..
Toch kreeg ie een kanker.
En hij is 24 lente jong.
En toch krijgt echt niet 90% van de bevolking kanker... Maar ik begrijp dat jij je eigen groente kweekt, nooit wat in de supermarkt koopt, je leven lang geen tandpasta en deo gebruikt en het dus ook uiterst onlogisch vindt dat ook jij ziek kan worden?quote:Op zondag 6 mei 2012 23:13 schreef dinosteen het volgende:
[..]
Nou kan iedereen me wel mongool/idioot noemen. Helaas is het wel waar.
Het is nou ook niet dat ik iemand die kanker krijgt gelijk de schuld geef op zijn levensstijl.
Maar wat denken mensen zelf dat het goed is om elke dag aluminium onder je oksels te spuiten. Voedsel eten met chemische suiker, 5x teveel omega 6 binnenkrijgen welk ontstekingsbevorderend is en dus ook 2x te weinig omega 3 welke juist onstekeningsremmend is. Te veel calcium in verhouding met magnesium door te veel zuivel. Je tanden poetsen met fluoride
De hierboven genoemde dingen geld voor meer dan 90% van de Nederlandse bevolking.
En al die kleine kindjes met leukemie leven ook ongezond he? Zelfs kleine babietjes die deze vreselijke ziekte krijgen. Het is allemaal hun eigen schuld.quote:Op zondag 6 mei 2012 23:13 schreef dinosteen het volgende:
[..]
Nou kan iedereen me wel mongool/idioot noemen. Helaas is het wel waar.
Het is nou ook niet dat ik iemand die kanker krijgt gelijk de schuld geef op zijn levensstijl.
Maar wat denken mensen zelf dat het goed is om elke dag aluminium onder je oksels te spuiten. Voedsel eten met chemische suiker, 5x teveel omega 6 binnenkrijgen welk ontstekingsbevorderend is en dus ook 2x te weinig omega 3 welke juist onstekeningsremmend is. Te veel calcium in verhouding met magnesium door te veel zuivel. Je tanden poetsen met fluoride
De hierboven genoemde dingen geld voor meer dan 90% van de Nederlandse bevolking.
Niemand verdient het om deze ziekte te krijgen ik gun het ook niemand. Alleen denk ik dat bijna niemand deze ziekte hoeft te krijgen.quote:Op zondag 6 mei 2012 23:23 schreef mirannie het volgende:
[..]
En toch krijgt echt niet 90% van de bevolking kanker... Maar ik begrijp dat jij je eigen groente kweekt, nooit wat in de supermarkt koopt, je leven lang geen tandpasta en deo gebruikt en het dus ook uiterst onlogisch vindt dat ook jij ziek kan worden?
Niemand verdient het om deze ziekte te krijgen en in zeer veel gevallen kunnen mensen er ook niks aan/tegen doen. Er zit een erfelijke vorm van borstkanker in mijn familie waardoor ik 70% kans heb om het te krijgen. Nu las ik laatst ook nog dat als je op jonge leeftijd voor het eerst ongesteld wordt, je een verhoogde kans hebt. Nog zoiets waar ik niet voor gekozen heb.
Als je als moeder van de baby niet gezond leeft is je baby ook niet gezond... en kom op zeg nou zelf volgens het voedingscentrum moet je 2 stuks fruit per dag eten, 200 groente per dag en twee keer per week vis. Hoeveel mensen voldoen nu aan die eis?quote:Op zondag 6 mei 2012 23:38 schreef Oognip het volgende:
[..]
En al die kleine kindjes met leukemie leven ook ongezond he? Zelfs kleine babietjes die deze vreselijke ziekte krijgen. Het is allemaal hun eigen schuld.
Idioot.
Met jou ga ik echt niet verder praten sneuneusquote:Op zondag 6 mei 2012 23:50 schreef dinosteen het volgende:
[..]
Als je als moeder van de baby niet gezond leeft is je baby ook niet gezond... en kom op zeg nou zelf volgens het voedingscentrum moet je 2 stuks fruit per dag eten, 200 groente per dag en twee keer per week vis. Hoeveel mensen voldoen nu aan die eis?
Dan nog kan je het krijgen.quote:Op zondag 6 mei 2012 23:57 schreef DrDentz het volgende:
Maarja van gewoon buiten lopen kun je het ook krijgen door al die uitlaatgassen tegenwoordig. Dan moet je je eigenlijk compleet isoleren van de buitenwereld om helemaal kankerproof te blijven.
En dan nog kan je kanker krijgen. Het zit ook in de genen.quote:Op zondag 6 mei 2012 23:57 schreef DrDentz het volgende:
Maarja van gewoon buiten lopen kun je het ook krijgen door al die uitlaatgassen tegenwoordig. Dan moet je je eigenlijk compleet isoleren van de buitenwereld om helemaal kankerproof te blijven.
Lees dit eerst even http://nl.wikipedia.org/wiki/Kankerquote:Op zondag 6 mei 2012 23:59 schreef DrDentz het volgende:
Maar dinosteen zegt dat het komt door een ongezonde levensstijl, dat heeft weinig met genen te maken en hij zal het wel weten toch.
Want wat dinosteen zegt is waarquote:Op zondag 6 mei 2012 23:59 schreef DrDentz het volgende:
Maar dinosteen zegt dat het komt door een ongezonde levensstijl, dat heeft weinig met genen te maken en hij zal het wel weten toch.
Maar dinosteen zou in principe gewoon wikipedia aan kunnen passen en erop kunnen zetten dat het aan een ongezonde levensstijl ligt, ik weet niet of dat allemaal wel zo betrouwbaar is.quote:Op maandag 7 mei 2012 00:00 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Lees dit eerst even http://nl.wikipedia.org/wiki/Kanker
Staat op allerlei oorzaken etc.
Dan zoek je verder via google ene bevestigingen dat oorzaken zo inderdaad is.quote:Op maandag 7 mei 2012 00:03 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Maar dinosteen zou in principe gewoon wikipedia aan kunnen passen en erop kunnen zetten dat het aan een ongezonde levensstijl ligt, ik weet niet of dat allemaal wel zo betrouwbaar is.
Ik heb zelf ook twee mensen verloren aan kanker die op een leeftijd van 45 zijn overleden. En nog twee mensen waarvan een in de 60 en de ander in de 80. En nee een gezonde levenstijl zegt niet alles, maar iedereen weet ook dat bijvoorbeeld mensen die roken meer kans hebben op longkanker en dat hetzelfde geld voor voeding is toch wel redelijk logisch.quote:Op maandag 7 mei 2012 00:03 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Maar dinosteen zou in principe gewoon wikipedia aan kunnen passen en erop kunnen zetten dat het aan een ongezonde levensstijl ligt, ik weet niet of dat allemaal wel zo betrouwbaar is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |