abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111166344
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 13:50 schreef Slobeend het volgende:
Ik snap de geïrriteerde en 'dat wist ik al lang' reacties over het artikel hier niet. Er wordt gewoon goed in kaart gebracht hoe Rabobank vanaf de oprichting in 1996 in het grijze gebied wat medische zorg betreft gewoon doping toeliet. Natuurlijk kon je zonder doping niet presteren in die tijd en is dat niets nieuws. Maar dat er nu een achtergrondverhaal wordt verteld in een prominente krant en over Rabobank wordt gezegd dat ze niet roomser dan de paus waren, mag ook wel een keer gezegd worden. Vaak is doping nieuws alleen gericht op sensatie, dit artikel vind ik dus geen sensatie, maar gericht op het beter in kaart brengen van het gebruik van doping in een Nederlandse ploeg.
Dat geldt in ieder geval niet voor de aankondiging;

Bert Wagendorp:
quote:
Volkskrant komt morgen met heftig wielernieuws.
quote:
Sorry, ik moet het nog even droog houden. Feind hört mit. Maar het is wel opening krant, dus vrij opzienbarend. #wielerprimeur
quote:
Vk op iPad komt rond 2.00 uur vannacht uit. #wielrennen #slechtnieuws
pi_111166390
Wat een ophef voor zo'n flut artikel. _O- :N
  Moderator zaterdag 5 mei 2012 @ 13:59:27 #103
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_111166420
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 13:58 schreef TargaFlorio het volgende:
Wat een ophef voor zo'n flut artikel. _O- :N
Wat is er flut aan dan?
  zaterdag 5 mei 2012 @ 14:00:46 #104
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_111166450
quote:
15s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 13:59 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Wat is er flut aan dan?
Weinig echt nieuwe dingen.
sig verwijderd door FA
  Moderator zaterdag 5 mei 2012 @ 14:02:42 #105
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_111166505
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 14:00 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Weinig echt nieuwe dingen.
Dan kunnen we de krant wel opheffen, als het alleen maar om totaal nieuwe dingen draait. :') Wagendorp en co liepen er iets te veel mee te koop, maar het is een verhelderend artikel vind ik.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 5 mei 2012 @ 14:12:57 #106
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_111166778
nou :')

prima, 24 later bleek het allemaal een storm in een glas water te zijn en kunnen we weer verder. En fijn dat weer alleen het wielrenner eruit is gelicht O+

Of we gaan hele beerputten compleet optrekken en dan maar alles met naam en toenaam..... of niks.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator zaterdag 5 mei 2012 @ 14:16:21 #107
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_111166883
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 14:12 schreef rubbereend het volgende:
nou :')

prima, 24 later bleek het allemaal een storm in een glas water te zijn en kunnen we weer verder. En fijn dat weer alleen het wielrenner eruit is gelicht O+

Of we gaan hele beerputten compleet optrekken en dan maar alles met naam en toenaam..... of niks.
Dat gaat sowieso nooit gebeuren, dat laatste is ook geen optie dus zit je met individuele verhalen waar je misschien weinig mee kan, maar wat verder niets af doet aan de waarheid. De Rooij geeft nu toch dingen aan die niemand anders bij de Rabobank ooit bekend heeft?
pi_111167110
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 14:16 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Dat gaat sowieso nooit gebeuren, dat laatste is ook geen optie dus zit je met individuele verhalen waar je misschien weinig mee kan, maar wat verder niets af doet aan de waarheid. De Rooij geeft nu toch dingen aan die niemand anders bij de Rabobank ooit bekend heeft?
Prima artikel om in je sportkatern te zetten, maar door het creëren van de hype eromheen geef je te veel lading aan het artikel.
pi_111167117
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 14:16 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Hij geeft enkel aan hoe slecht hij zijn taak vervulde.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_111167129
De Oostenrijk-affaire is al langer bekend, maar dat de Rabobank-ploeg tot 2007 (en dat is heel lang), oogluikend dopinggebruik binnen de ploeg heeft toegestaan vind ik toch best wel schokkend om te horen.
Laten we eerlijk zijn, de ploeg heeft de wielerwereld willens en wetens bedonderd. Men WIST dat er doping werd gebruikt, en in plaats van in te grijpen gaat men het gebruik nog in goede banen leiden ook. Dat kán toch niet??

En het trieste is waarschijnlijk nog wel dat het gebruik gewoon door is gegaan. In een algehele omslag van beleid en rennersmentaliteit na 2007 geloof ik dan ook absoluut niet.
Je ziet het ook op Twitter. Renners als Dekker worden zonder problemen weer opgenomen in de groep, geen haan die er naar kraait, iedereen is weer beste vrienden. :')
Als ik als collega zijnde clean was zou ik zo'n renner een peer op z'n muil verkopen zodra hij weer op de fiets stapt.

Het is idd waar wat Dekker al die tijd heeft beweerd. Het is een door-en-door verrotte, hypocriete wereld. De hele wereld valt over je heen als je gepakt wordt, maar intussen draait het circus gewoon door en rijdt iedereen rond met een ruime 100 kilo margarine op het hoofd. }:| Het is krankzinnig.

En dan komt er weer eens iets naar buiten over 'onze' sporthelden en hun praktijkjes en geen hond die er aandacht aan schenkt. Gewoon wegkijken en doorlopen. Maar wel kankeren als er 'weer' eens een Spanjaard tegen de lamp loopt. :N

Tsja, het is moeilijk om in deze tijden wielerliefhebber te blijven. Het blijft de mooiste sport, maar eigenlijk is het niet anders dan Amerikaans Show-worstelen: je wordt bedonderd waar je bij zit.
En in de overige takken van sport van hetzelfde laken een pak.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 14:26:46 #111
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_111167170
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 13:50 schreef Slobeend het volgende:
Ik snap de geïrriteerde en 'dat wist ik al lang' reacties over het artikel hier niet. Er wordt gewoon goed in kaart gebracht hoe Rabobank vanaf de oprichting in 1996 in het grijze gebied wat medische zorg betreft gewoon doping toeliet. Natuurlijk kon je zonder doping niet presteren in die tijd en is dat niets nieuws. Maar dat er nu een achtergrondverhaal wordt verteld in een prominente krant en over Rabobank wordt gezegd dat ze niet roomser dan de paus waren, mag ook wel een keer gezegd worden. Vaak is doping nieuws alleen gericht op sensatie, dit artikel vind ik dus geen sensatie, maar gericht op het beter in kaart brengen van het gebruik van doping in een Nederlandse ploeg.
Zeker waar.
Denk dat de reacties vooral voortkomen doordat er gister zo gehyped werd op twitter dat er echt groot nieuws zou komen.
En dat is dit niet. Wel een duidelijk achtergrond verhaal.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_111168636
Die "van 96 tot 07" komt gewoon op persoonlijke titel van de journalist toch? Dat zegt De Rooij nergens..
pi_111168841
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 14:25 schreef bjarki het volgende:
De Oostenrijk-affaire is al langer bekend, maar dat de Rabobank-ploeg tot 2007 (en dat is heel lang), oogluikend dopinggebruik binnen de ploeg heeft toegestaan vind ik toch best wel schokkend om te horen.
Laten we eerlijk zijn, de ploeg heeft de wielerwereld willens en wetens bedonderd. Men WIST dat er doping werd gebruikt, en in plaats van in te grijpen gaat men het gebruik nog in goede banen leiden ook. Dat kán toch niet??

En het trieste is waarschijnlijk nog wel dat het gebruik gewoon door is gegaan. In een algehele omslag van beleid en rennersmentaliteit na 2007 geloof ik dan ook absoluut niet.
Je ziet het ook op Twitter. Renners als Dekker worden zonder problemen weer opgenomen in de groep, geen haan die er naar kraait, iedereen is weer beste vrienden. :')
Als ik als collega zijnde clean was zou ik zo'n renner een peer op z'n muil verkopen zodra hij weer op de fiets stapt.

Het is idd waar wat Dekker al die tijd heeft beweerd. Het is een door-en-door verrotte, hypocriete wereld. De hele wereld valt over je heen als je gepakt wordt, maar intussen draait het circus gewoon door en rijdt iedereen rond met een ruime 100 kilo margarine op het hoofd. }:| Het is krankzinnig.

En dan komt er weer eens iets naar buiten over 'onze' sporthelden en hun praktijkjes en geen hond die er aandacht aan schenkt. Gewoon wegkijken en doorlopen. Maar wel kankeren als er 'weer' eens een Spanjaard tegen de lamp loopt. :N

Tsja, het is moeilijk om in deze tijden wielerliefhebber te blijven. Het blijft de mooiste sport, maar eigenlijk is het niet anders dan Amerikaans Show-worstelen: je wordt bedonderd waar je bij zit.
Spuit 11.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_111169215
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 14:25 schreef bjarki het volgende:

Het is geen leuk besef inderdaad, maar je kan niets anders doen dan het accepteren. Het zal nooit echt veranderen.

Wat had de wielerploeg Rabobank moeten doen volgens jou? De noodklok luiden? Dan ben je je sponsor kwijt. Niet meedoen? Welkom in http://nl.wikipedia.org/wiki/UCI_Continentale_circuits.

En het is niet zo dat Rabobank de wielerwereld bedonderde, of nouja, dat is wel zo, maar álle ploegen deden (of doen?) dit. Volgens ervaringsdeskundige Bernhard Kohl deed Rabo het ook nog eens in mindere mate dan andere ploegen:
quote:
Kohl also admitted that during his professional career, there was only one period where he did not engage in doping practices; from 2003 to 2004, while riding for the Rabobank Continental Team. “Doping played no role there, as far as I could tell. That was my cleanest time. I was shown that it was possible without doping.”
http://www.cyclingnews.com/news/kohl-describes-doping-double-life.

Er is wel wat ruimte voor nuance. Ben wel met je eens wat betreft het meten met twee maten t.o.v. Spanjaarden.
pi_111170437
quote:
'Ik voel me niet aangesproken'
Uitgegeven: 5 mei 2012 15:53
Laatst gewijzigd: 5 mei 2012 16:00
HOOFDDORP - Michael Boogerd, die zaterdagmorgen in Hoofddorp zijn nieuwste boek presenteerde, liet weten zich niet aangesproken te voelen door de uitlatingen van voormalig Rabobankploegleider Theo de Rooij, zaterdag in de Volkskrant.

İ ANP
Door Nando Boers
“Ik herken het beeld niet dat er structureel gedoogd werd in de ploeg als het om dopinggebruik ging door renners”, zei Boogerd.
De Volkskrant publiceerde zaterdag een onthullend verhaal over het dopinggebruik in de Raboploeg van 1996 tot en met 2007. Dat laatste jaar - 2007 - werd kopman Michael Rasmussen door zijn eigen ploeg in leidende positie uit de Tour de France gehaald.

Boogerd reed van 1996 tot en met 2007 voor Rabobank.
Rabobank liet in een reactie weten dat er sinds 2008 een ‘zero-tolerance-beleid’ heerst in de ploeg als het gaat om het gebruik van prestatiebevorderde middelen.
“Ik voel me niet door de woorden van Theo aangesproken”, zei Boogerd na de presentatie. “Ik ontkende toen dat ik in Wenen ben geweest en dat doe ik nu weer.”
Humanplasma
In Wenen was Humanplasma gevestigd, een medisch bedrijf waar sporters (voornamelijk wielrenners) bloed lieten afnemen.
Boogerds naam is door de door de Volkskrant ondervraagde arts Stefan Matschiner bevestigd. De in 2008 na de Tour op dopinggebruik betrapte Bernhard Kohl was één van de klanten van Humanplasma.
Boogerd liet weten het ‘vervelend’ te vinden dat hij telkens degene is die zich moet verweren als er weer nieuwe details naar buiten komen over het besmeurde verleden van de wielerploeg.
“Er hebben denk ik 35 Nederlanders voor de ploeg gereden”, reageerde Boogerd. “En ook al ben ik jaren gestopt, nog moet ik dat uitleggen. Dat vind ik vervelend. Ik ben toch niet de enige renner die heeft gepresteerd voor Rabobank?”
Infuusje
Boogerd: “Theo heeft me er nooit op aangesproken, de UCI (de internationale wielerbond, red) niet en ik heb altijd mijn briefjes op tijd ingevuld.”
Boogerd liet wel weten af en toe ‘een infuusje’ gehad te hebben, maar dat zoiets in die tijd heel normaal was en niet verboden.
Boogerd: “Natuurlijk heb ik wel eens spuiten gekregen in de Tour de France, maar niet met spullen erin die verboden waren.”
  zaterdag 5 mei 2012 @ 16:23:29 #116
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_111170671
Doe gewoon een Riisje en je bent er vanaf.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 16:36:29 #117
14505 OProg
A Life in Music
pi_111171090
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 16:23 schreef Mani89 het volgende:
Doe gewoon een Riisje en je bent er vanaf.
Waarom zou die? Deed niet meer fout dan de rest. Bij Riis was het verhaal rond de ploeg heel duidelijk en iedereen wist dat de tour gewonnen werd met een hermatocriet van 60+. Boogerd heeft nooit zulke duidelijke testresultaten gehad. Dan komen er veel meer renners in aanmerking om een Riisje te doen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  zaterdag 5 mei 2012 @ 16:41:34 #118
168304 Mani89
pi_111171241
Maar deze verhalen blijven maar opgerakeld worden, het begint een beetje genant te worden om steeds zo glashard te ontkennen.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 16:45:31 #119
14505 OProg
A Life in Music
pi_111171329
Ik vind het wel meevallen eig. Een verhaal dat je op kan schrijven voor elke ploeg die periode zo ongeveer en een nooit helemaal duidelijk geworden verhaal over een Weens lab. Als ze nou bloedzakken hadden zoals bij Valverde.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
pi_111171853
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 16:41 schreef Mani89 het volgende:
Maar deze verhalen blijven maar opgerakeld worden, het begint een beetje genant te worden om steeds zo glashard te ontkennen.
Nou, glashard ontkennen, hij bekent gewoon dat hij wel infuusjes en spuitjes kreeg, alleen niet met verboden middelen. Het 'ik-ben-nooit-gepakt'-verweer.
pi_111171992
Overigens, net op radio 1, geeft de schrijver van het artikel aan wel zeker te weten dat er wel degelijk sprake was van structureel dopinggebruik binnen Rabobank onder de leiding van Leinders, alleen dat hij dat 'helaas' niet hard heeft kunnen maken.

De Rooij en Leinders hielden zichzelf steeds voor het ze de gezondheid van de renners beschermden.

Het teruglezen van zo'n artikel wordt wel interessant.
http://www.telegraaf.nl/t(...)ders_stapt_op__.html

quote:
vr 03 jul 2009, 05:29
Rabo-arts Geert Leinders stapt op

Van onze speciale verslaggevers
MONACO - Rabobankploegarts Geert Leinders heeft uit onvrede met het beleid van het nieuwe management van de wielerploeg zijn ontslag ingediend. Een week voor het Nederlands kampioenschap heeft de Belgische arts dit via een brief kenbaar gemaakt aan directeur Harold Knebel.

Een aantal voorvallen in de afgelopen anderhalf jaar heeft ertoe geleid dat Leinders zich niet meer happy voelt in de ploeg waar hij vanaf de oprichting de eerste ploegarts was. Intern was bekend dat Leinders al enkele maanden nadacht over dit besluit dat hij weloverwogen heeft genomen.
Leinders was voordat hij bij Rabobank begon ploegarts bij Histor (onder leiding van Peter Post) en Lotto. Binnen de Rabobankformatie groeide hij uit tot een icoon. Zo was hij de man die onder anderen Michael Boogerd en Erik Dekker met trainingsadviezen begeleidde. Naast zijn medische kwaliteiten was ook zijn statistische en tactische kennis van de wielersport groot.
Leinders is de eerste bij Rabobank die direct opstapt naar aanleiding van onvrede over het nieuwe beleid bij de Nederlandse wielerformatie. Vorige week uitte ook de meest succesvolle ploegleider Adri van Houwelingen zijn onvrede over de houding van het management van de ploeg.
pi_111172140
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 16:41 schreef Mani89 het volgende:
Armstrong heeft daar een hobby van gemaakt :P
  zaterdag 5 mei 2012 @ 18:14:31 #123
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_111174181
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 08:55 schreef DeeBee het volgende:
die Leinders wel een prutser eerste klas... Zulke resultaten met 'carte blanche', doet Ibarguren toch beter! ^O^
2011 dokter Gilbert
2012 dokter Boonen

Tsja, iedereen weet het, iedereen gebruikt, domoren worden betrapt.
Wielrennen blijft een extreme uithoudingsvermogen-sport, waarbij met doping extreme winst is te boeken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bonobo11 op 05-05-2012 18:20:04 ]
Feyenoord!!! * Barça
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 5 mei 2012 @ 22:36:12 #124
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_111184391
Rond die zaak in Wenen is toch een justitieel onderzoek gaande?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_111186527
Vind het wel meevallen allemaal, iedereen die een beetje wielrennen volgt weet dat er veel transfusies gedaan zijn, maar waar gebeurd dat niet, denkt iedereen dat voetballers en tennisers allemaal zuiver waren de afgelopen jaren...... Alleen daar knijpen ze wat vaker een oogje toe, Kroon schijnt daar alles van af te weten.....
  zaterdag 5 mei 2012 @ 23:33:59 #126
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_111186812
Degenkolb trouwens weer gewonnen in Duinkerken. Stybar nu 2e in de sprint.

Misschien wordt het tijd dat Pauwels ook eens op de weg gaat rijden.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_111188455
Mooie laatste km.
  zondag 6 mei 2012 @ 02:29:47 #128
179534 Waaghals
Wolfgang Abel
pi_111193538
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 22:36 schreef rubbereend het volgende:
Rond die zaak in Wenen is toch een justitieel onderzoek gaande?
Is 2 jaar geleden al gestopt.

http://www.wielerflits.nl/nieuws/8881/
Where's me jumper?
  maandag 7 mei 2012 @ 16:48:25 #129
168304 Mani89
pi_111253500
Stybar is de boel aan gort aan het rijden in Duinkerken :)

http://sports-livez.com/channel/ch-4.php
  maandag 7 mei 2012 @ 17:09:18 #130
168304 Mani89
pi_111254237
Stybar wint met overmacht.
  maandag 7 mei 2012 @ 20:17:19 #131
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_111260996
quote:
7s.gif Op maandag 7 mei 2012 17:09 schreef Mani89 het volgende:
Stybar wint met overmacht.
ze hebben nu al allemaal wat gewonnen zeker bij quickstep :D
  Moderator dinsdag 8 mei 2012 @ 12:47:37 #132
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_111285359
quote:
2s.gif Op maandag 7 mei 2012 20:17 schreef Beregd het volgende:

[..]

ze hebben nu al allemaal wat gewonnen zeker bij quickstep :D
Addy Engels is een jaar te vroeg gestopt. ;(
  dinsdag 8 mei 2012 @ 16:02:14 #133
194695 franklop
Fran knock
pi_111292658
Allemaal leuk en aardig, maar waarom is de 4-daagse van Duinkerken een 5-daagse geworden? :')
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_111292830
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 16:02 schreef franklop het volgende:
Allemaal leuk en aardig, maar waarom is de 4-daagse van Duinkerken een 5-daagse geworden? :')
Is eigenlijk al jaren zo. Het was een paar jaar zelfs een 6-daagse. Sterker nog, het is lastiger een 6-daagse geweest dan het een 5-daagse was.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 16:23:57 #135
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_111293570
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 12:47 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Addy Engels is een jaar te vroeg gestopt. ;(
Die heeft zijn kans gehad in die Giro, waar hij zich liet foppen door Joan Horrach ;(
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  Moderator dinsdag 8 mei 2012 @ 16:50:33 #136
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_111294621
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 16:23 schreef Redefine het volgende:

[..]

Die heeft zijn kans gehad in die Giro, waar hij zich liet foppen door Joan Horrach ;(
Ibarguren had een potentiële Giro winnaar van hem gemaakt.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 18:12:11 #137
67089 Gillingham
The horror...
pi_111297903
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 16:06 schreef TheArt het volgende:

[..]

Is eigenlijk al jaren zo. Het was een paar jaar zelfs een 6-daagse. Sterker nog, het is lastiger een 6-daagse geweest dan het een 5-daagse was.
Een 6-daagse is meestal lastiger dan een 5-daagse, maar niet altijd.
What's it going to be then, eh?
pi_111298913
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 16:23 schreef Redefine het volgende:

[..]

2de in de Gouden Pijl Emmen. Het blijft een naaistreek.
  donderdag 10 mei 2012 @ 14:29:25 #139
62913 Blik
The one and Only!
pi_111377135
Mooie column van Thijs Zonneveld

bron: http://www.nusport.nl/thijs-zonneveld/2806349/shirt-dicht.html

quote:
Shirt dicht

Oef. De wielersport is gered. De internationale wielerbond UCI heeft na een regel over de hoogte en de kleur van de sokken een nieuwe set regels uit de hoge hoed getoverd. De belangrijkste: de shirtjes moeten voortaan worden dicht geritst.

Een verbod om bij vijfendertig graden op de flanken van een Alpencol je shirt open te ritsen: het is het resultaat van maandenlang vergaderen in een commissie die zichzelf Professional Cycling Council noemt. Council-voorzitter Stephen Roche, in een ver, ver verleden zelf renner, verklaarde de regelwijziging als volgt: "Tegenwoordig kun je het kerstmisgeschenk van de renners aan hun nek zien bengelen, terwijl niemand daar boodschap aan heeft. Als we nu niet ingrijpen, dan dragen de renners straks helemaal geen shirts meer."

Zo is dat. Naaktfietsen doen ze maar bij Sex voor de Buch.

Op de rails
Eindelijk, geen open geritste shirts meer op tv. Dat is inderdaad de innovatieve regel waar de hele wielerwereld op zat te wachten. Weg met die witte kippenborsten; dat is dé manier om het wielrennen weer op de rails te zetten.

Nu nog alle renners met te hoog opgetrokken sokken, fluorescerende schoenen en lelijke knieën een levenslange schorsing geven en dan kan het wielrennen weer vijftig jaar vooruit.
Professionalisering van de sport? Welnee, dat is helemaal niet belangrijk.

Onnodig
We hoeven in het wielrennen helemaal niet na te denken over hoe we grote sponsors trekken en hoe we het publiek beter bedienen. Eens vragen wat de ploegen nu eigenlijk willen? Welnee. De renners betrekken bij de besluitvorming? Tuurlijk niet.
De tv-rechten van de World Tour beter verkopen? Niet nodig. Camera's in het peloton om de sport aantrekkelijker te maken voor tv-kijkers? Pfff, laat maar zitten. Voorkomen hoe koersen één voor één verdwijnen? Maakt het uit.

En nadenken over hoe wielrennen van zijn dopingimago afkomt, is al helemaal onnodig.

Echte mannen
Roche heeft ook nog een regeltje over de oortjes verzonnen: weg ermee. De oortjes zijn namelijk de bron van alle kwaad. Je weet niet wat die ploegleiders allemaal voor een achterbakse dingen in de oren van hun renners fluisteren, joh. Dat gesmoes, gadverdamme.
En ze hoeven toch niet te weten dat er verderop auto's op de weg staan of dat er een ambulance langs moet? Ze kunnen toch ook gewoon uit hun doppen kijken?
En als ze vallen, dan hoeven ze er volgens Roche straks ook niet meer op te rekenen dat ze mogen terugkeren in de zuiging van de ploegleiderswagens. Niet treuzelen, meteen opstappen - ja, ook met een gebroken schouder. Net als vroeger, toen waren renners nog echte mannen.

Alles komt goed
Toen reden ze gewoon nog op stalen fietsen met houten zadels. Niks elektronisch schakelen, als je een andere versnelling wilde, dan moest je afstappen en je wiel omdraaien.
Helmen zijn ook al zulke nieuwerwetse onzin. Roche en zijn generatiegenoten hadden veel hardere schedels: als die met hun harses op de grond kletterden, dan brak het asfalt - niet hun kop.
Roche en de UCI, ze gaan het wielrennen redden. Professionalisering, innovatie, samenwerken met anderen - het is allemaal niet nodig.

Als de shirtjes maar dichtgeritst worden, dan komt alles goed.
  Moderator donderdag 10 mei 2012 @ 14:32:01 #140
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_111377242
Haha, wtf. Een verbod om je shirt open te ritsen, dat is toch niet serieus he?
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_111377402
Wat 'n stierschijt.
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
  donderdag 10 mei 2012 @ 14:36:44 #142
179534 Waaghals
Wolfgang Abel
pi_111377425
Daar gaan Gesink zijn kansen :(
Where's me jumper?
  donderdag 10 mei 2012 @ 14:43:32 #143
62913 Blik
The one and Only!
pi_111377694
Welk figuur die daar zit om daar te zitten ipv uit liefde voor de sport heeft dat weer bedacht :')
Neil LOVES Carrots!
pi_111377700
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:32 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Haha, wtf. Een verbod om je shirt open te ritsen, dat is toch niet serieus he?
Stel dat de sponsors niet lang genoeg in beeld komen :o
  donderdag 10 mei 2012 @ 14:45:05 #146
62913 Blik
The one and Only!
pi_111377714
En deze is ook leuk (wel satirisch overigens)

http://cyclismas.com/2012(...)er-and-rain-jackets/
  Moderator donderdag 10 mei 2012 @ 14:45:53 #147
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_111377744
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:44 schreef Sautor het volgende:

[..]

Stel dat de sponsors niet lang genoeg in beeld komen :o
Dat is het probleem van de sponsors, niet van de UCI, lijkt me?
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_111377775
quote:
"Na een val staan de renners vijf minuten hun shirts recht te trekken en te bekijken of alles in orde is. Je moet direct weer op je fiets springen, om dán pas te beseffen dat je schouder is gebroken. Nu wachten de renners, omdat ze weten dat ze via de slipstream van de ploegwagen wel terug in het peloton komen. Dat is niet goed. Het is valsspelen en het zorgt voor vraagtekens bij het publiek.
:')!
pi_111377807
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:46 schreef Sautor het volgende:

[..]

:')!
Ja Roche heeft ze ook niet alle 100 op een rijtje zitten :')
  donderdag 10 mei 2012 @ 14:47:39 #150
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_111377809
Gelukkig dat ze goed weten waar de prioriteiten liggen :')

Wel goed stukje van Zonneveld, laat goed zien hoe achterlijk het is.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_111377855
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:45 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Dat is het probleem van de sponsors, niet van de UCI, lijkt me?
Hmm, lijkt me dat de UCI ergens wel profiteert van ploegen sponsors.
pi_111380336
Wat is de regel omtrent sokken dan? Ik hoorde ook dat overschoenen verboden zouden worden :')_
pi_111387527
_O- Waar maakt UCI zich druk om _O-
pi_111387696
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 15:51 schreef Tommeke het volgende:
Wat is de regel omtrent sokken dan? Ik hoorde ook dat overschoenen verboden zouden worden :')_
Volgens mij hebben ze bepaald tot hoe hoog je sokken mogen zitten en dan echt als in 2/3 tussen aangrip enkel en voorbouw knie achtige termen :P

Op zich wel logisch omdat je anders met compressie kousen zou kunnen gaan fietsen.
pi_111388322
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 18:56 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Volgens mij hebben ze bepaald tot hoe hoog je sokken mogen zitten en dan echt als in 2/3 tussen aangrip enkel en voorbouw knie achtige termen :P

Op zich wel logisch omdat je anders met compressie kousen zou kunnen gaan fietsen.
Wat Phinney vandaag deed dacht ik.
pi_111388741
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2012 19:12 schreef marcodej het volgende:

[..]

Wat Phinney vandaag deed dacht ik.
Was dat niet de bandage rond zijn enkels? Je mag wel compressiekousen voor de start dragen, maar tijdens het fietsen zelf niet. Hier ben ik toch vrij zeker van, stond een stukje over in de Tour van deze maand :P
  vrijdag 11 mei 2012 @ 13:31:18 #157
179534 Waaghals
Wolfgang Abel
pi_111417262
Blijkbaar is er toch nog een onderzoek gaande naar Amstrong.
Houdt zelfs rekening met mogelijk verlies van een tourwinst.

http://www.wielerflits.nl(...)aar-met-vechten.html
Where's me jumper?
pi_111419475
Ik snap dat constant rechtzaken voeren moeizaam is.

Maar bij hoeveel is hij persoonlijk aanwezig? Hij gaat er nogal luchtig mee om, terwijl je onrecht wordt aangedaan op zo'n manier met zo'n wereldprestatie (ervan uitgaand dat hij zelf zegt dat hij clean is).

Ik krijg steeds meer twijfels.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_111419557
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 14:22 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik snap dat constant rechtzaken voeren moeizaam is.

Maar bij hoeveel is hij persoonlijk aanwezig? Hij gaat er nogal luchtig mee om, terwijl je onrecht wordt aangedaan op zo'n manier met zo'n wereldprestatie (ervan uitgaand dat hij zelf zegt dat hij clean is).

Ik krijg steeds meer twijfels.
Hoe kan je nou twijfels hebben over een man die 7 jaar achter elkaar de volledige concurrentie aan gort rijdt, die allemaal zelf gepakt zijn op doping? :P

[ Bericht 0% gewijzigd door KnutdeIJsbeer op 11-05-2012 14:37:12 ]
pi_111419562
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 18:56 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ik was al bang dat ze moeilijk gingen doen om kleuren ofzo ;)
pi_111420095
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 14:24 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Hoe kan je nou twijfels hebben over een man die 7 jaar achter de volledige concurrentie aan gort rijdt, die allemaal zelf gepakt zijn op doping? :P
Ik denk idd niet dat het volledig clean was. Maar ik neem het hem ook weer niet kwalijk. De structuur van de wielersport is in die zin zodanig dwingend dat je als individuele renner niet echt anders kunt. Ik zou het waarschijnlijk ook doen in zijn schoenen is wat ik probeer te zeggen. En ik vind mezelf echt geen slecht of oneerlijk mens.
pi_111420360
Is het geld eigenlijk op bij Rabo dat ze geen zege meer kunnen betalen ? :')
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_111420695
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 14:43 schreef TLC het volgende:
Grappig om te zien dat de enige overwinningen die Rabo dit jaar heeft gehaald in WT-koersen van LLS zijn.
pi_111422289
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 14:43 schreef TLC het volgende:
Je doelt op het bericht over die zogenaamde gekochte zege van Garate?

Nou dat bericht klopt dus niet. Blijkt een giga flater te zijn van de columnist van dienst. Het bleek om een grap te gaan van Ducrot, die serieus is opgevat door de beste man. Bekijk zijn tweets e.d. er maar even op na.
pi_111423553
Ducrot is zich idd nu aan het verdedigen op twitter.
pi_111424157
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 15:59 schreef marcodej het volgende:
Ducrot is zich idd nu aan het verdedigen op twitter.
Meest ongeloofwaardige en overtrokken verhaal...

Haha
  Moderator vrijdag 11 mei 2012 @ 17:07:36 #167
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_111426307
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 15:29 schreef TheArt het volgende:

[..]

Je doelt op het bericht over die zogenaamde gekochte zege van Garate?

Nou dat bericht klopt dus niet. Blijkt een giga flater te zijn van de columnist van dienst. Het bleek om een grap te gaan van Ducrot, die serieus is opgevat door de beste man. Bekijk zijn tweets e.d. er maar even op na.
Sportjournalisten worden steeds hijgeriger naar nieuws en vooral om de Rabobank te beschadigen. Het was totaal cynisch bedoeld door Ducrot, iedereen had dat door behalve die columnist. :')
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 12 mei 2012 @ 02:06:30 #168
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_111452972
Zijn dit soort beelden van Koen de Kort dat je soms jaloers kan zijn op het leven van een renner:

Heerlijk in de zon een trainingsrondje maken in Californië.:)
  zaterdag 12 mei 2012 @ 13:15:39 #170
67089 Gillingham
The horror...
pi_111456738
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:29 schreef Blik het volgende:
Mooie column van Thijs Zonneveld

bron: http://www.nusport.nl/thijs-zonneveld/2806349/shirt-dicht.html

[..]

Het wordt eens tijd dat de wielerwereld zich ontdoet van de UCI.
  zaterdag 12 mei 2012 @ 17:29:13 #171
168304 Mani89
pi_111464170
Kamikaze Kenny wint in Picardië.
  zaterdag 12 mei 2012 @ 23:01:45 #172
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_111475893
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 17:29 schreef Mani89 het volgende:
1e overwinning voor hem in Vacansoleil tenue?
Net efkes anges
pi_111476140
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 23:01 schreef Sjoerd102 het volgende:

[..]

1e overwinning voor hem in Vacansoleil tenue?
Jazeker ^O^
pi_111476862
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 17:29 schreef Mani89 het volgende:
Wint na uitsluiting Bouhanni.
pi_111543444
Morgen eens bij Olympia's tour kijken. Komen een aantal keer door mn woonplaats en finishen in de buurt.
pi_111543811
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 14:24 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Hoe kan je nou twijfels hebben over een man die 7 jaar achter elkaar de volledige concurrentie aan gort rijdt, die allemaal zelf gepakt zijn op doping? :P
Ik redeneer vanuit Lance' perspectief. Ikzelf ben inmiddels ook wel over. :P
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_111544600
quote:
1s.gif Op maandag 14 mei 2012 18:56 schreef marcodej het volgende:
Morgen eens bij Olympia's tour kijken. Komen een aantal keer door mn woonplaats en finishen in de buurt.
Proloog compleet gedomineerd door Rabobank Continental. Ze werden 1 t/m 5 _O- En dat in een deelnemersveld met de altijd sterke Australische tijdrijders van Jayco Skins, die hier zijn met o.a. Rohan Dennis en Jay McCartney.
quote:
1. Van Baarle
2. Hofland
3. Bovenhuis
4. Van Poppel
5. Zepuntke
  maandag 14 mei 2012 @ 19:45:51 #178
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_111546387
Ik zie Fred Rodriguez opeens 3e worden in Californië. Da's echt een schim uit het verleden.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  maandag 14 mei 2012 @ 20:09:16 #179
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_111547787
quote:
1s.gif Op maandag 14 mei 2012 18:56 schreef marcodej het volgende:
Leuk.
Ik ga Zaterdag kijken. Tijdrit komt op enkele kilometers van mijn huis voorbij.
Afsluitend ritje is dorp verder.
Wordt leuk wielerweekje.
Als het weer een beetje meezit, ga ik Donderdag ook nog even kijken naar de Ronde van Limburg (Belgisch Limburg).
Cat. 1.2 Men Elite Under 23
1e keer sinds 1994 dat die wedstrijd weer op de kalender staat.

[ Bericht 2% gewijzigd door Sjoerd102 op 14-05-2012 20:21:25 ]
Net efkes anges
pi_111577628
Eerste bonisprint op boulevard gehad. Zitten nu in laatste ronde van 50 km. Skeelers achter derny nu bezig met oa Hadders en Huisman.
pi_111579548
Peloton in 3 stukken bij tweede doorkomst. Foutje net, nu nog 50km.
pi_111579743
Ben je winnaar van Hollands Venetië Tocht, moet je een tandemrace met vips rijden. :')
pi_111581481
Stroetinga wint. Koga 1 en 2.
pi_111581537
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 15:17 schreef marcodej het volgende:
Stroetinga wint. Koga 1 en 2.
Dan zal Chaigneau 2e zijn.
pi_111581588
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 15:18 schreef TheArt het volgende:

[..]

Dan zal Chaigneau 2e zijn.
Ook nieuwe leider.
pi_111581759
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 15:20 schreef marcodej het volgende:

[..]

Ook nieuwe leider.
Niet Chaigneau 2e dus, maar Jeff Vermeulen. Chaigneau wel de nieuwe leider.
pi_111584660
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 15:25 schreef TheArt het volgende:

[..]

Niet Chaigneau 2e dus, maar Jeff Vermeulen. Chaigneau wel de nieuwe leider.
Vermeulen 3, Chaigneau 2.
pi_111584886
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 16:36 schreef marcodej het volgende:

[..]

Vermeulen 3, Chaigneau 2.
Was een foutje van Sporza idd. Die gaven Vermeulen op 2.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 17:18:02 #189
67089 Gillingham
The horror...
pi_111586595
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 19:14 schreef TheArt het volgende:

[..]

Proloog compleet gedomineerd door Rabobank Continental. Ze werden 1 t/m 5 _O-
Boy van Poppel rijdt al een paar jaar niet meer voor Rabobank Continental, hij rijdt nu voor UnitedHealthcare.
pi_111586831
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 17:18 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Boy van Poppel rijdt al een paar jaar niet meer voor Rabobank Continental, hij rijdt nu voor UnitedHealthcare.
Andere Van Poppel.
pi_111586936
Het is Danny, de jongere broer van Boy van Poppel.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  dinsdag 15 mei 2012 @ 17:25:59 #192
67089 Gillingham
The horror...
pi_111586985
Ah zo. Dan staat het fout op CQranking...
pi_111602565
pi_111620339
Turgot heeft 3 gemiste controles en hangt een schorsing boven het hoofd. Eerste reactie van manager Bernaudeau: "Turgot is een idioot."
  woensdag 16 mei 2012 @ 12:43:46 #195
14505 OProg
A Life in Music
pi_111620468
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 12:40 schreef TheArt het volgende:
Turgot heeft 3 gemiste controles en hangt een schorsing boven het hoofd. Eerste reactie van manager Bernaudeau: "Turgot is een idioot."
Niet zo slim idd.

quote:
Sebastien Turgot riskeert schorsing

PARIJS (ANP) - De Franse wielrenner Sebastien Turgot wordt mogelijk geschorst. De nummer 2 van de afgelopen Parijs-Roubaix heeft de afgelopen 18 maanden drie dopingcontroles gemist en dat staat gelijk aan een dopingovertreding. Dat meldt de Franse sportkrant L'Equipe. Turgot hangt een maximale straf van 2 jaar schorsing boven het hoofd.

De 28-jarige coureur van Europcar is inmiddels al voor de disciplinaire commissie van de Franse wielerbond verschenen, maar er is nog geen uitspraak gedaan. Turgot verraste vorige maand met een tweede plaats in Parijs-Roubaix, achter winnaar Tom Boonen. Indien hij geschorst wordt, is hij na baanrenner Gregory Baugé en Yoann Offredo al de derde Franse renner die op korte tijd tegen een sanctie aanloopt omdat hij zijn whereabouts niet op orde heeft.
pi_111620641
Hoe is het eigenlijk nog met dat dopinggeval in volgens mij ronde van Duinkerken afgelopen? Toen ze getest zouden hebben op een nieuw middel en 1 renner daardoor de volgende dag niet startte?
pi_111620898
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 12:48 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Hoe is het eigenlijk nog met dat dopinggeval in volgens mij ronde van Duinkerken afgelopen? Toen ze getest zouden hebben op een nieuw middel en 1 renner daardoor de volgende dag niet startte?
Nou ze hadden niet getest op een nieuw middel volgens mij. Ze hadden wel wat gericht getest en toen kwam er het bericht dat er eentje positief zou zijn geweest (een verhoogd cortisolgehalte) en de volgende dag was Charteau opeens de enige niet-starter. Volgens Bernaudeau, daar is ie weer, ging het om een knieblessure.

Verder niets meer gehoord.
pi_111620981
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 12:54 schreef TheArt het volgende:

[..]

Nou ze hadden niet getest op een nieuw middel volgens mij. Ze hadden wel wat gericht getest en toen kwam er het bericht dat er eentje positief zou zijn geweest (een verhoogd cortisolgehalte) en de volgende dag was Charteau opeens de enige niet-starter. Volgens Bernaudeau, daar is ie weer, ging het om een knieblessure.

Verder niets meer gehoord.
Daarna wel weer gewoon gekoerst?
pi_111621060
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 12:57 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Daarna wel weer gewoon gekoerst?
Nee, maar dat afstappen was pas een weekje geleden.
pi_111629662
quote:
Stijn Devolder is dan toch niet op trainingsstage vertrokken naar de Sierra Nevada. Hij komt vandaag aan de start van het Circuit de Lorraine Professionel.

De Deerlijkenaar wilde zich via een hoogtestage in Spanje verder klaarstomen voor de rest van het seizoen, maar moet van de ploegleiding starten in de Franse koers.

Devolder, die voorlopig geen deel uitmaakt van de selectie van Vacansoleil-DCM voor de Tour, moet zich bewijzen wil hij alsnog aan de start komen van La Grande Boucle.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')