Dat geldt in ieder geval niet voor de aankondiging;quote:Op zaterdag 5 mei 2012 13:50 schreef Slobeend het volgende:
Ik snap de geïrriteerde en 'dat wist ik al lang' reacties over het artikel hier niet. Er wordt gewoon goed in kaart gebracht hoe Rabobank vanaf de oprichting in 1996 in het grijze gebied wat medische zorg betreft gewoon doping toeliet. Natuurlijk kon je zonder doping niet presteren in die tijd en is dat niets nieuws. Maar dat er nu een achtergrondverhaal wordt verteld in een prominente krant en over Rabobank wordt gezegd dat ze niet roomser dan de paus waren, mag ook wel een keer gezegd worden. Vaak is doping nieuws alleen gericht op sensatie, dit artikel vind ik dus geen sensatie, maar gericht op het beter in kaart brengen van het gebruik van doping in een Nederlandse ploeg.
quote:Volkskrant komt morgen met heftig wielernieuws.
quote:Sorry, ik moet het nog even droog houden. Feind hört mit. Maar het is wel opening krant, dus vrij opzienbarend. #wielerprimeur
quote:Vk op iPad komt rond 2.00 uur vannacht uit. #wielrennen #slechtnieuws
Dan kunnen we de krant wel opheffen, als het alleen maar om totaal nieuwe dingen draait.quote:
Dat gaat sowieso nooit gebeuren, dat laatste is ook geen optie dus zit je met individuele verhalen waar je misschien weinig mee kan, maar wat verder niets af doet aan de waarheid. De Rooij geeft nu toch dingen aan die niemand anders bij de Rabobank ooit bekend heeft?quote:Op zaterdag 5 mei 2012 14:12 schreef rubbereend het volgende:
nou
prima, 24 later bleek het allemaal een storm in een glas water te zijn en kunnen we weer verder. En fijn dat weer alleen het wielrenner eruit is gelicht
Of we gaan hele beerputten compleet optrekken en dan maar alles met naam en toenaam..... of niks.
Prima artikel om in je sportkatern te zetten, maar door het creëren van de hype eromheen geef je te veel lading aan het artikel.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 14:16 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Dat gaat sowieso nooit gebeuren, dat laatste is ook geen optie dus zit je met individuele verhalen waar je misschien weinig mee kan, maar wat verder niets af doet aan de waarheid. De Rooij geeft nu toch dingen aan die niemand anders bij de Rabobank ooit bekend heeft?
Hij geeft enkel aan hoe slecht hij zijn taak vervulde.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 14:16 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Dat gaat sowieso nooit gebeuren, dat laatste is ook geen optie dus zit je met individuele verhalen waar je misschien weinig mee kan, maar wat verder niets af doet aan de waarheid. De Rooij geeft nu toch dingen aan die niemand anders bij de Rabobank ooit bekend heeft?
Zeker waar.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 13:50 schreef Slobeend het volgende:
Ik snap de geïrriteerde en 'dat wist ik al lang' reacties over het artikel hier niet. Er wordt gewoon goed in kaart gebracht hoe Rabobank vanaf de oprichting in 1996 in het grijze gebied wat medische zorg betreft gewoon doping toeliet. Natuurlijk kon je zonder doping niet presteren in die tijd en is dat niets nieuws. Maar dat er nu een achtergrondverhaal wordt verteld in een prominente krant en over Rabobank wordt gezegd dat ze niet roomser dan de paus waren, mag ook wel een keer gezegd worden. Vaak is doping nieuws alleen gericht op sensatie, dit artikel vind ik dus geen sensatie, maar gericht op het beter in kaart brengen van het gebruik van doping in een Nederlandse ploeg.
Spuit 11.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 14:25 schreef bjarki het volgende:
De Oostenrijk-affaire is al langer bekend, maar dat de Rabobank-ploeg tot 2007 (en dat is heel lang), oogluikend dopinggebruik binnen de ploeg heeft toegestaan vind ik toch best wel schokkend om te horen.
Laten we eerlijk zijn, de ploeg heeft de wielerwereld willens en wetens bedonderd. Men WIST dat er doping werd gebruikt, en in plaats van in te grijpen gaat men het gebruik nog in goede banen leiden ook. Dat kán toch niet??
En het trieste is waarschijnlijk nog wel dat het gebruik gewoon door is gegaan. In een algehele omslag van beleid en rennersmentaliteit na 2007 geloof ik dan ook absoluut niet.
Je ziet het ook op Twitter. Renners als Dekker worden zonder problemen weer opgenomen in de groep, geen haan die er naar kraait, iedereen is weer beste vrienden.![]()
Als ik als collega zijnde clean was zou ik zo'n renner een peer op z'n muil verkopen zodra hij weer op de fiets stapt.
Het is idd waar wat Dekker al die tijd heeft beweerd. Het is een door-en-door verrotte, hypocriete wereld. De hele wereld valt over je heen als je gepakt wordt, maar intussen draait het circus gewoon door en rijdt iedereen rond met een ruime 100 kilo margarine op het hoofd.Het is krankzinnig.
En dan komt er weer eens iets naar buiten over 'onze' sporthelden en hun praktijkjes en geen hond die er aandacht aan schenkt. Gewoon wegkijken en doorlopen. Maar wel kankeren als er 'weer' eens een Spanjaard tegen de lamp loopt.![]()
Tsja, het is moeilijk om in deze tijden wielerliefhebber te blijven. Het blijft de mooiste sport, maar eigenlijk is het niet anders dan Amerikaans Show-worstelen: je wordt bedonderd waar je bij zit.
En in de overige takken van sport van hetzelfde laken een pak.
Het is geen leuk besef inderdaad, maar je kan niets anders doen dan het accepteren. Het zal nooit echt veranderen.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 14:25 schreef bjarki het volgende:
De Oostenrijk-affaire is al langer bekend, maar dat de Rabobank-ploeg tot 2007 (en dat is heel lang), oogluikend dopinggebruik binnen de ploeg heeft toegestaan vind ik toch best wel schokkend om te horen.
Laten we eerlijk zijn, de ploeg heeft de wielerwereld willens en wetens bedonderd. Men WIST dat er doping werd gebruikt, en in plaats van in te grijpen gaat men het gebruik nog in goede banen leiden ook. Dat kán toch niet??
En het trieste is waarschijnlijk nog wel dat het gebruik gewoon door is gegaan. In een algehele omslag van beleid en rennersmentaliteit na 2007 geloof ik dan ook absoluut niet.
Je ziet het ook op Twitter. Renners als Dekker worden zonder problemen weer opgenomen in de groep, geen haan die er naar kraait, iedereen is weer beste vrienden.![]()
Als ik als collega zijnde clean was zou ik zo'n renner een peer op z'n muil verkopen zodra hij weer op de fiets stapt.
Het is idd waar wat Dekker al die tijd heeft beweerd. Het is een door-en-door verrotte, hypocriete wereld. De hele wereld valt over je heen als je gepakt wordt, maar intussen draait het circus gewoon door en rijdt iedereen rond met een ruime 100 kilo margarine op het hoofd.Het is krankzinnig.
En dan komt er weer eens iets naar buiten over 'onze' sporthelden en hun praktijkjes en geen hond die er aandacht aan schenkt. Gewoon wegkijken en doorlopen. Maar wel kankeren als er 'weer' eens een Spanjaard tegen de lamp loopt.![]()
Tsja, het is moeilijk om in deze tijden wielerliefhebber te blijven. Het blijft de mooiste sport, maar eigenlijk is het niet anders dan Amerikaans Show-worstelen: je wordt bedonderd waar je bij zit.
En in de overige takken van sport van hetzelfde laken een pak.
http://www.cyclingnews.com/news/kohl-describes-doping-double-life.quote:Kohl also admitted that during his professional career, there was only one period where he did not engage in doping practices; from 2003 to 2004, while riding for the Rabobank Continental Team. “Doping played no role there, as far as I could tell. That was my cleanest time. I was shown that it was possible without doping.”
quote:'Ik voel me niet aangesproken'
Uitgegeven: 5 mei 2012 15:53
Laatst gewijzigd: 5 mei 2012 16:00
HOOFDDORP - Michael Boogerd, die zaterdagmorgen in Hoofddorp zijn nieuwste boek presenteerde, liet weten zich niet aangesproken te voelen door de uitlatingen van voormalig Rabobankploegleider Theo de Rooij, zaterdag in de Volkskrant.
© ANP
Door Nando Boers
“Ik herken het beeld niet dat er structureel gedoogd werd in de ploeg als het om dopinggebruik ging door renners”, zei Boogerd.
De Volkskrant publiceerde zaterdag een onthullend verhaal over het dopinggebruik in de Raboploeg van 1996 tot en met 2007. Dat laatste jaar - 2007 - werd kopman Michael Rasmussen door zijn eigen ploeg in leidende positie uit de Tour de France gehaald.
Boogerd reed van 1996 tot en met 2007 voor Rabobank.
Rabobank liet in een reactie weten dat er sinds 2008 een ‘zero-tolerance-beleid’ heerst in de ploeg als het gaat om het gebruik van prestatiebevorderde middelen.
“Ik voel me niet door de woorden van Theo aangesproken”, zei Boogerd na de presentatie. “Ik ontkende toen dat ik in Wenen ben geweest en dat doe ik nu weer.”
Humanplasma
In Wenen was Humanplasma gevestigd, een medisch bedrijf waar sporters (voornamelijk wielrenners) bloed lieten afnemen.
Boogerds naam is door de door de Volkskrant ondervraagde arts Stefan Matschiner bevestigd. De in 2008 na de Tour op dopinggebruik betrapte Bernhard Kohl was één van de klanten van Humanplasma.
Boogerd liet weten het ‘vervelend’ te vinden dat hij telkens degene is die zich moet verweren als er weer nieuwe details naar buiten komen over het besmeurde verleden van de wielerploeg.
“Er hebben denk ik 35 Nederlanders voor de ploeg gereden”, reageerde Boogerd. “En ook al ben ik jaren gestopt, nog moet ik dat uitleggen. Dat vind ik vervelend. Ik ben toch niet de enige renner die heeft gepresteerd voor Rabobank?”
Infuusje
Boogerd: “Theo heeft me er nooit op aangesproken, de UCI (de internationale wielerbond, red) niet en ik heb altijd mijn briefjes op tijd ingevuld.”
Boogerd liet wel weten af en toe ‘een infuusje’ gehad te hebben, maar dat zoiets in die tijd heel normaal was en niet verboden.
Boogerd: “Natuurlijk heb ik wel eens spuiten gekregen in de Tour de France, maar niet met spullen erin die verboden waren.”
Waarom zou die? Deed niet meer fout dan de rest. Bij Riis was het verhaal rond de ploeg heel duidelijk en iedereen wist dat de tour gewonnen werd met een hermatocriet van 60+. Boogerd heeft nooit zulke duidelijke testresultaten gehad. Dan komen er veel meer renners in aanmerking om een Riisje te doen.quote:
Nou, glashard ontkennen, hij bekent gewoon dat hij wel infuusjes en spuitjes kreeg, alleen niet met verboden middelen. Het 'ik-ben-nooit-gepakt'-verweer.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 16:41 schreef Mani89 het volgende:
Maar deze verhalen blijven maar opgerakeld worden, het begint een beetje genant te worden om steeds zo glashard te ontkennen.
quote:vr 03 jul 2009, 05:29
Rabo-arts Geert Leinders stapt op
Van onze speciale verslaggevers
MONACO - Rabobankploegarts Geert Leinders heeft uit onvrede met het beleid van het nieuwe management van de wielerploeg zijn ontslag ingediend. Een week voor het Nederlands kampioenschap heeft de Belgische arts dit via een brief kenbaar gemaakt aan directeur Harold Knebel.
Een aantal voorvallen in de afgelopen anderhalf jaar heeft ertoe geleid dat Leinders zich niet meer happy voelt in de ploeg waar hij vanaf de oprichting de eerste ploegarts was. Intern was bekend dat Leinders al enkele maanden nadacht over dit besluit dat hij weloverwogen heeft genomen.
Leinders was voordat hij bij Rabobank begon ploegarts bij Histor (onder leiding van Peter Post) en Lotto. Binnen de Rabobankformatie groeide hij uit tot een icoon. Zo was hij de man die onder anderen Michael Boogerd en Erik Dekker met trainingsadviezen begeleidde. Naast zijn medische kwaliteiten was ook zijn statistische en tactische kennis van de wielersport groot.
Leinders is de eerste bij Rabobank die direct opstapt naar aanleiding van onvrede over het nieuwe beleid bij de Nederlandse wielerformatie. Vorige week uitte ook de meest succesvolle ploegleider Adri van Houwelingen zijn onvrede over de houding van het management van de ploeg.
Armstrong heeft daar een hobby van gemaaktquote:Op zaterdag 5 mei 2012 16:41 schreef Mani89 het volgende:
Maar deze verhalen blijven maar opgerakeld worden, het begint een beetje genant te worden om steeds zo glashard te ontkennen.
2011 dokter Gilbertquote:Op zaterdag 5 mei 2012 08:55 schreef DeeBee het volgende:
die Leinders wel een prutser eerste klas... Zulke resultaten met 'carte blanche', doet Ibarguren toch beter!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |