abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111299828
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 18:20 schreef Bordeel_Sluipers het volgende:

[..]

Op die resolutie merk je dat niet meer. Sorry, heb het scherm van de Nexus vaak bekeken en die is haarscherp.
Dat dus op de GS1 kan je het zeker zien als je van dichtbij kijkt, bij de Nexus echt niet meer.

En verder is het gewoon een prima telefoon, snelheid/schermen is niet iets waar telefoons zich mee gaan onderscheiden de komende jaren omdat dit bij de huidige modellen al prima is. Langere accu duur is iets wat veel verschil kan gaan maken en wellicht de camera al is daar nog niet zo heel veel over te zeggen bij de S3. De camera is in ieder geval snel wat erg fijn is.

Verder zitten er wel leuke features in kwa software, dat het scherm niet uit gaat als je kijkt vind ik zelf erg fijn gezien ik hier toch wel met enige regelmaat last van heb.
pi_111308125
Waarom in de topic titel big fail ?
  dinsdag 8 mei 2012 @ 21:43:12 #153
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_111309215
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 15:47 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[..]

Ik zeg niet dat snelheid niet uitmaakt. Maar als je zo gaat beginnen, moet je niet verwachten dat ik serieus antwoord op je ga geven. Je mag best een normale discussie voeren, hoor.
Oke dus de S3 is sneller, maar dat maakt niet uit omdat je op deze snelheden het verschil niet merkt, maar de one X is dus wel beter qua scherm, terwijl je dat verschil bij deze resoluties ook (amper tot) niet merkt.

Rare redenering dus.

Maar op welke punten blinkt de one X nog meer uit dan volgens jou?
pi_111310049
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 21:23 schreef hiphip het volgende:
Waarom in de topic titel big fail ? [ afbeelding ]
Vraag ik me ook af.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 22:09:22 #155
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_111310770
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 21:43 schreef Verbodsbord het volgende:

[..]

Oke dus de S3 is sneller, maar dat maakt niet uit omdat je op deze snelheden het verschil niet merkt, maar de one X is dus wel beter qua scherm, terwijl je dat verschil bij deze resoluties ook (amper tot) niet merkt.

Rare redenering dus.

Maar op welke punten blinkt de one X nog meer uit dan volgens jou?
Ik zeg niet dat het niet uitmaakt; ik zeg dat het verschil marginaal merkbaar is. Waarom zijn Android fanboys er altijd zo op gedreven om woorden net zo te draaien dat ze er toch een weerwoord op kunnen geven?
pi_111310887
Kunnen de fijne steekjes even weggelaten worden? Het voegt niets toe aan het topic.

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 21:58 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Vraag ik me ook af.
Is al weg. ^O^
  dinsdag 8 mei 2012 @ 22:51:48 #157
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_111313440
Nee, zie post hierboven.

[ Bericht 95% gewijzigd door #ANONIEM op 09-05-2012 08:31:01 ]
pi_111323281
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 15:43 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Marginaal ja, zeker zolang Android-developers proberen om iedereen tevreden te houden en je maar bijzonder weinig applicaties hebt die geoptimaliseerd zijn voor de snelheid die de S3 biedt.
Huh? Apps die geoptimaliseerd zijn voor de snelheid van de S3? Dus moeten ze maar niet snellere telefoons maken? Het lijkt me logisch dat met de nieuwe technologie, er ook updates uitkomen die de apps (als de telefoon dat zelf al niet doet) sneller maakt.
Dus, waarschijnlijk ligt het aan mij, maar wat bedoel je hiermee?

Volgensmij heeft de nieuwe S3 het voornamelijk van zijn functionaliteit, die nog gemakkelijker en efficiënter werkt. Dit in combinatie met de hardware, maakt het (naar mijn eerste indruk) een top-telefoon. Over het uiterlijk valt te discussiëren, maar ik heb nooit een samsung gekocht omdat hij er zo mooi uit ziet.
Een hoertje dat aan de belastingadviseur vraagt of ze nog wat kan aftrekken, is nooit grappig...
  woensdag 9 mei 2012 @ 10:09:00 #159
299568 Dr.Pringles
zonnestraal
pi_111324627
na regen, ben ik er.
98-3 ٩(ಥ_ಥ)۶ ┌( ಠ_ಠ)┘
  woensdag 9 mei 2012 @ 10:21:53 #160
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_111324981
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 09:16 schreef draadstalig het volgende:

[..]

Huh? Apps die geoptimaliseerd zijn voor de snelheid van de S3? Dus moeten ze maar niet snellere telefoons maken? Het lijkt me logisch dat met de nieuwe technologie, er ook updates uitkomen die de apps (als de telefoon dat zelf al niet doet) sneller maakt.
Dus, waarschijnlijk ligt het aan mij, maar wat bedoel je hiermee?
Dat zou logisch zijn wanneer developers ook bereid zijn om applicaties exclusief voor de high end te maken. Maar zolang er nog zoveel budgettoestellen verkocht worden, zul je maar weinig geoptimaliseerde applicaties zien. En de besten, zoals een Shadowgun bijvoorbeeld, draait op de One X niet slechter dan op de S3. Dat is wat ik bedoel met marginale verschillen.

Als een iPhone twee keer zo snel wordt, merk je dat, omdat developers meteen als aasgieren op die nieuwe rekenkracht duiken. Bij Android is dat, voornamelijk door de fragmentatie, veel minder het geval. Daardoor is onderling uitvechten wie in de benchmarks nu het snelste toestel heeft een beetje worstelen in de marge.
quote:
Volgensmij heeft de nieuwe S3 het voornamelijk van zijn functionaliteit, die nog gemakkelijker en efficiënter werkt. Dit in combinatie met de hardware, maakt het (naar mijn eerste indruk) een top-telefoon. Over het uiterlijk valt te discussiëren, maar ik heb nooit een samsung gekocht omdat hij er zo mooi uit ziet.
Het is ook een toptoestel, ongetwijfeld. Maar in plaats van een toptoestel had het makkelijk HET toptoestel kunnen zijn. En aangezien de S2 dat vorig jaar wel was, had men er gewoon net dat beetje meer van verwacht. Dat is het enige, en dat is mijns inziens best te begrijpen. Dat betekent niet dat het niet gewoon een heel sterk toestel is.
pi_111325148
quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2012 10:21 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Dat zou logisch zijn wanneer developers ook bereid zijn om applicaties exclusief voor de high end te maken. Maar zolang er nog zoveel budgettoestellen verkocht worden, zul je maar weinig geoptimaliseerde applicaties zien. En de besten, zoals een Shadowgun bijvoorbeeld, draait op de One X niet slechter dan op de S3. Dat is wat ik bedoel met marginale verschillen.
Naja ik denk niet dat dit marginaal is. wellicht op het gebied van apps, maar de telefoon zal in zijn het algemeen toch stukken sneller zijn, (denk aan internet, foto's/filmpjes bekijken of bewerken, menu's etc.) Het toetstel zal gewoon stukken sneller zijn. Dat de apps dit niet aankunnen is iets wat ik betwijfel, maar we zullen het over een paar weken weten.

quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2012 10:21 schreef Splackavellie02 het volgende:
Het is ook een toptoestel, ongetwijfeld. Maar in plaats van een toptoestel had het makkelijk HET toptoestel kunnen zijn. En aangezien de S2 dat vorig jaar wel was, had men er gewoon net dat beetje meer van verwacht. Dat is het enige, en dat is mijns inziens best te begrijpen. Dat betekent niet dat het niet gewoon een heel sterk toestel is.
Ja de verwachting lag absoluut hoger, maar toch denk ik dat we eerst een paar weken het toestel getest moeten hebben, voor we daadwerkelijk een conclusie kunnen trekken. Ik verwacht dat het wederom een toestel is dit recordcijfers gaat breken (op het gebied van verkoop)
Een hoertje dat aan de belastingadviseur vraagt of ze nog wat kan aftrekken, is nooit grappig...
  woensdag 9 mei 2012 @ 10:41:37 #162
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_111325504
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 10:28 schreef draadstalig het volgende:
Ja de verwachting lag absoluut hoger, maar toch denk ik dat we eerst een paar weken het toestel getest moeten hebben, voor we daadwerkelijk een conclusie kunnen trekken. Ik verwacht dat het wederom een toestel is dit recordcijfers gaat breken (op het gebied van verkoop)
Dat zou best kunnen, maar ik wacht liever op iets beters. Ik heb de One X om dezelfde reden ook laten schieten.
  woensdag 9 mei 2012 @ 10:48:33 #163
299568 Dr.Pringles
zonnestraal
pi_111325700
quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2012 10:41 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Dat zou best kunnen, maar ik wacht liever op iets beters. Ik heb de One X om dezelfde reden ook laten schieten.
Wat wil jij nog meer dan?
na regen, ben ik er.
98-3 ٩(ಥ_ಥ)۶ ┌( ಠ_ಠ)┘
  woensdag 9 mei 2012 @ 10:49:19 #164
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_111325725
Vind hem heel vet en tof... Maar heb een Note waar ik erg blij mee ben. Tevens ben ik dusdanig gewend aan de schermgrootte dat ik niet zo snel weer een kleiner scherm zou willen.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  woensdag 9 mei 2012 @ 10:55:05 #165
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_111325909
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 10:48 schreef Dr.Pringles het volgende:

[..]

Wat wil jij nog meer dan?
Een betere camera, een scherm zonder Pentile (en dan het liefst eentje die iets kleiner is), een aantrekkelijker design.

De snelheid is indrukwekkend. De mogelijkheid om er tot 128GB geheugen in te stoppen is heerlijk. Maar het biedt niet genoeg vernieuwende dingen om te switchen van mijn huidige toestel.
pi_111327566
quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2012 10:55 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Een betere camera, een scherm zonder Pentile (en dan het liefst eentje die iets kleiner is), een aantrekkelijker design.

De snelheid is indrukwekkend. De mogelijkheid om er tot 128GB geheugen in te stoppen is heerlijk. Maar het biedt niet genoeg vernieuwende dingen om te switchen van mijn huidige toestel.
kwaliteit van de camera is nog niet bekent (afgezien van 8mp). Samsung geeft zelf aan dat het aantal mp niets zegt over de kwaliteit van de foto's (wat uit onderzoek ook naar voren komt) en dus geloof ik wel dat het een sterke verbetering is. Ik denk dat we nog even moeten wachten totdat we er daadwerkelijk mee gespeeld hebben. Het enige wat mij tot nu toe niet overtuigd is dat Samsung Google (android) een beetje naast zich neer legt. Android is gezien de werking zeer goed en ik hoop dat het niet ten koste gaat van de werking van het software.
  woensdag 9 mei 2012 @ 13:41:49 #167
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_111332372
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 11:38 schreef draadstalig het volgende:

[..]

kwaliteit van de camera is nog niet bekent (afgezien van 8mp). Samsung geeft zelf aan dat het aantal mp niets zegt over de kwaliteit van de foto's (wat uit onderzoek ook naar voren komt) en dus geloof ik wel dat het een sterke verbetering is.
Klopt, ook al is dat de laatste jaren een beetje een dooddoener geworden. Samsung maakte in de presentatie ook duidelijk dat ze zich meer op het social sharing-aspect van foto's maken wilden richten dan op kwaliteit. En dat wekt geen vertrouwen.
quote:
Ik denk dat we nog even moeten wachten totdat we er daadwerkelijk mee gespeeld hebben. Het enige wat mij tot nu toe niet overtuigd is dat Samsung Google (android) een beetje naast zich neer legt. Android is gezien de werking zeer goed en ik hoop dat het niet ten koste gaat van de werking van het software.
Wat bedoel je hier precies mee?
  woensdag 9 mei 2012 @ 13:49:12 #168
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_111332683
dat hele pentile verhaal vind ik wel zon kolder. Het scherm van mijn Note is ook pentile geloof ik, maar daar zie ik echt geen (sub)pixels op
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_111332768
quote:
11s.gif Op woensdag 9 mei 2012 13:49 schreef Catch22- het volgende:
dat hele pentile verhaal vind ik wel zon kolder. Het scherm van mijn Note is ook pentile geloof ik, maar daar zie ik echt geen (sub)pixels op
Ja echt, die resolutie(720p) die op dat kleine scherm staat is zo pixel dicht daar ga je het verschil amper in zien. (ja als je de microscoop er op zet ja)

Zullen vast wel betweters wezen maar toch, denk niet dat het scherm "slecht" is omdat hij pentile is.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  woensdag 9 mei 2012 @ 13:52:33 #170
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_111332848
quote:
11s.gif Op woensdag 9 mei 2012 13:49 schreef Catch22- het volgende:
Maar dat zegt niets, want jij ziet ook geen verschil tussen het scherm van de iPad 2 en de nieuwe iPad.

Ik zie het wel. Sommige mensen kijken nu eenmaal wat kritischer. Waarom zou dat niet mogen?
  woensdag 9 mei 2012 @ 13:54:24 #171
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_111332931
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 13:50 schreef epicbeardman het volgende:

[..]

Ja echt, die resolutie(720p) die op dat kleine scherm staat is zo pixel dicht daar ga je het verschil amper in zien. (ja als je de microscoop er op zet ja)

Zullen vast wel betweters wezen maar toch, denk niet dat het scherm "slecht" is omdat hij pentile is.
Niemand zegt dat het scherm slecht is omdat het pentile is. Maar wees nu ook eens objectief: Samsung gaat van Super AMOLED Plus terug naar Super AMOLED. Maar omdat ze de resolutie een boost gegeven hebben, mag er niet opgemerkt worden dat ze terug zijn gegaan naar een mindere, goedkopere techniek dan ze in het voorgaande model hebben gestopt?
  woensdag 9 mei 2012 @ 13:56:24 #172
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_111333028
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 13:52 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Maar dat zegt niets, want jij ziet ook geen verschil tussen het scherm van de iPad 2 en de nieuwe iPad.

Ik zie het wel. Sommige mensen kijken nu eenmaal wat kritischer. Waarom zou dat niet mogen?
:') je snapt het nog steeds niet, je bent echt kankerblind.

ik zeg niet dat ik geen verschil zie; ik vind het niet wereldschokkend. En een resolutie van 720p op 4.8" is imo ruim voldoende.
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  woensdag 9 mei 2012 @ 13:58:27 #173
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_111333116
quote:
11s.gif Op woensdag 9 mei 2012 13:56 schreef Catch22- het volgende:

[..]

:') je snapt het nog steeds niet, je bent echt kankerblind.
En jij kunt blijkbaar nog steeds niet normaal converseren. Raakt het je dan ZO persoonlijk dat ik wat kritischer ben dan jij?
quote:
ik zeg niet dat ik geen verschil zie; ik vind het niet wereldschokkend. En een resolutie van 720p op 4.8" is imo ruim voldoende.
Dat is het ook. Waar zeg ik dat dat niet voldoende is dan?
pi_111333209
Zeg, houden we het hier nog een beetje gezellig?

Feedback hierop mag hier: Het grote Digital Corner Feedback topic

[ Bericht 61% gewijzigd door #ANONIEM op 09-05-2012 14:05:02 ]
pi_111333449
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 13:41 schreef Splackavellie02 het volgende:
Wat bedoel je hier precies mee?
Nou Android ICS is zo´n manier ontwikkelt dat bijvoorbeeld de homeknop overbodig wordt. Echter kiest samsung ervoor om deze te laten zitten. Daarnaast plaatsen ze zelf ook een software over ICS heen wat verdomd veel op een ouwere versie van Android lijkt. Al-met-al gaan ze er een beetje tegenin, en of dit nu heel verstandig is laat ik in het middel. De S3 in handen hebben zal het ons leren.

quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 13:54 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Niemand zegt dat het scherm slecht is omdat het pentile is. Maar wees nu ook eens objectief: Samsung gaat van Super AMOLED Plus terug naar Super AMOLED. Maar omdat ze de resolutie een boost gegeven hebben, mag er niet opgemerkt worden dat ze terug zijn gegaan naar een mindere, goedkopere techniek dan ze in het voorgaande model hebben gestopt?
Misschien zit ik ernaast hoor, maar ze gaan toch van Super AMOLED naar HD super AMOLED?
  woensdag 9 mei 2012 @ 14:18:00 #176
299568 Dr.Pringles
zonnestraal
pi_111334001
quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2012 10:55 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Ga dan voor de Sony Xperia GX.
na regen, ben ik er.
98-3 ٩(ಥ_ಥ)۶ ┌( ಠ_ಠ)┘
  woensdag 9 mei 2012 @ 14:28:01 #177
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_111334399
Je ziet het inderdaad (deels) verkeerd:

Galaxy S: super amoled, 480x800
Galaxy S2: super amoled plus, 480x800
Galaxy S3: super amoled, 720x1280

De resolutie is dan wel opgeschroefd, maar voor die pixels wordt gebruik gemaakt van een goedkopere en ietwat inferieure techniek, met de pixels geschikt in een pentile matrix ipv een rgb matrix.

Ik vind het opmerkelijk dat iedereen met betrekking tot de camera wel meteen roept dat (mega)pixels niets zeggen over de kwaliteit, maar dat ze vervolgens wel vinden dat ditzelfde niet waar is voor het beeldscherm. Dat is onzin, ook hier zit er verschil tussen schermen met dezelfde resolutie.

De Galaxy S en S2 hadden dezelfde resolutie, waarbij de pixeldensiteit van de S2 zelfs een stuk lager was. Toch had de S2 een veel mooier scherm. Niet alleen qua kleurweergave en contrast, maar ook qua scherpte.

Ik zal het maar herhalen: de hoeveelheid pixels zegt niet alles. Niet bij de camera, en ook niet bij het scherm. En daarom is het enigszins teleurstellend dat Samsung ervoor gekozen heeft een stap terug te nemen wat de gebruikte techniek betreft, zelfs met de boost in resolutie.
pi_111334546
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 14:28 schreef Splackavellie02 het volgende:
Je ziet het inderdaad (deels) verkeerd:

Galaxy S: super amoled, 480x800
Galaxy S2: super amoled plus, 480x800
Galaxy S3: super amoled, 720x1280

De resolutie is dan wel opgeschroefd, maar voor die pixels wordt gebruik gemaakt van een goedkopere en ietwat inferieure techniek, met de pixels geschikt in een pentile matrix ipv een rgb matrix.

Ik vind het opmerkelijk dat iedereen met betrekking tot de camera wel meteen roept dat (mega)pixels niets zeggen over de kwaliteit, maar dat ze vervolgens wel vinden dat ditzelfde niet waar is voor het beeldscherm. Dat is onzin, ook hier zit er verschil tussen schermen met dezelfde resolutie.

De Galaxy S en S2 hadden dezelfde resolutie, waarbij de pixeldensiteit van de S2 zelfs een stuk lager was. Toch had de S2 een veel mooier scherm. Niet alleen qua kleurweergave en contrast, maar ook qua scherpte.

Ik zal het maar herhalen: de hoeveelheid pixels zegt niet alles. Niet bij de camera, en ook niet bij het scherm. En daarom is het enigszins teleurstellend dat Samsung ervoor gekozen heeft een stap terug te nemen wat de gebruikte techniek betreft, zelfs met de boost in resolutie.
ik vind allemaal mooi :)

http://www.samsunggalaxys(...)axy-s2-vs-galaxy-s3/

En voor de rest wachten we mooi op het nieuwe toestel. Ik laat je weten hoe hij is Splack :)
  woensdag 9 mei 2012 @ 14:33:43 #179
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_111334608
Ik ben nog steeds erg benieuwd. Ik zal hem uiteindelijk ook vast wel hebben. Maar ik weet niet of het mijn primaire toestel zal worden.
pi_111334643
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 14:33 schreef Splackavellie02 het volgende:
Ik ben nog steeds erg benieuwd. Ik zal hem uiteindelijk ook vast wel hebben. Maar ik weet niet of het mijn primaire toestel zal worden.
show off ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')