Dat dus op de GS1 kan je het zeker zien als je van dichtbij kijkt, bij de Nexus echt niet meer.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 18:20 schreef Bordeel_Sluipers het volgende:
[..]
Op die resolutie merk je dat niet meer. Sorry, heb het scherm van de Nexus vaak bekeken en die is haarscherp.
Oke dus de S3 is sneller, maar dat maakt niet uit omdat je op deze snelheden het verschil niet merkt, maar de one X is dus wel beter qua scherm, terwijl je dat verschil bij deze resoluties ook (amper tot) niet merkt.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 15:47 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[..]
Ik zeg niet dat snelheid niet uitmaakt. Maar als je zo gaat beginnen, moet je niet verwachten dat ik serieus antwoord op je ga geven. Je mag best een normale discussie voeren, hoor.
Vraag ik me ook af.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 21:23 schreef hiphip het volgende:
Waarom in de topic titel big fail ? [ afbeelding ]
Ik zeg niet dat het niet uitmaakt; ik zeg dat het verschil marginaal merkbaar is. Waarom zijn Android fanboys er altijd zo op gedreven om woorden net zo te draaien dat ze er toch een weerwoord op kunnen geven?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 21:43 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Oke dus de S3 is sneller, maar dat maakt niet uit omdat je op deze snelheden het verschil niet merkt, maar de one X is dus wel beter qua scherm, terwijl je dat verschil bij deze resoluties ook (amper tot) niet merkt.
Rare redenering dus.
Maar op welke punten blinkt de one X nog meer uit dan volgens jou?
Huh? Apps die geoptimaliseerd zijn voor de snelheid van de S3? Dus moeten ze maar niet snellere telefoons maken? Het lijkt me logisch dat met de nieuwe technologie, er ook updates uitkomen die de apps (als de telefoon dat zelf al niet doet) sneller maakt.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 15:43 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Marginaal ja, zeker zolang Android-developers proberen om iedereen tevreden te houden en je maar bijzonder weinig applicaties hebt die geoptimaliseerd zijn voor de snelheid die de S3 biedt.
Dat zou logisch zijn wanneer developers ook bereid zijn om applicaties exclusief voor de high end te maken. Maar zolang er nog zoveel budgettoestellen verkocht worden, zul je maar weinig geoptimaliseerde applicaties zien. En de besten, zoals een Shadowgun bijvoorbeeld, draait op de One X niet slechter dan op de S3. Dat is wat ik bedoel met marginale verschillen.quote:Op woensdag 9 mei 2012 09:16 schreef draadstalig het volgende:
[..]
Huh? Apps die geoptimaliseerd zijn voor de snelheid van de S3? Dus moeten ze maar niet snellere telefoons maken? Het lijkt me logisch dat met de nieuwe technologie, er ook updates uitkomen die de apps (als de telefoon dat zelf al niet doet) sneller maakt.
Dus, waarschijnlijk ligt het aan mij, maar wat bedoel je hiermee?
Het is ook een toptoestel, ongetwijfeld. Maar in plaats van een toptoestel had het makkelijk HET toptoestel kunnen zijn. En aangezien de S2 dat vorig jaar wel was, had men er gewoon net dat beetje meer van verwacht. Dat is het enige, en dat is mijns inziens best te begrijpen. Dat betekent niet dat het niet gewoon een heel sterk toestel is.quote:Volgensmij heeft de nieuwe S3 het voornamelijk van zijn functionaliteit, die nog gemakkelijker en efficiënter werkt. Dit in combinatie met de hardware, maakt het (naar mijn eerste indruk) een top-telefoon. Over het uiterlijk valt te discussiëren, maar ik heb nooit een samsung gekocht omdat hij er zo mooi uit ziet.
Naja ik denk niet dat dit marginaal is. wellicht op het gebied van apps, maar de telefoon zal in zijn het algemeen toch stukken sneller zijn, (denk aan internet, foto's/filmpjes bekijken of bewerken, menu's etc.) Het toetstel zal gewoon stukken sneller zijn. Dat de apps dit niet aankunnen is iets wat ik betwijfel, maar we zullen het over een paar weken weten.quote:Op woensdag 9 mei 2012 10:21 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Dat zou logisch zijn wanneer developers ook bereid zijn om applicaties exclusief voor de high end te maken. Maar zolang er nog zoveel budgettoestellen verkocht worden, zul je maar weinig geoptimaliseerde applicaties zien. En de besten, zoals een Shadowgun bijvoorbeeld, draait op de One X niet slechter dan op de S3. Dat is wat ik bedoel met marginale verschillen.
Ja de verwachting lag absoluut hoger, maar toch denk ik dat we eerst een paar weken het toestel getest moeten hebben, voor we daadwerkelijk een conclusie kunnen trekken. Ik verwacht dat het wederom een toestel is dit recordcijfers gaat breken (op het gebied van verkoop)quote:Op woensdag 9 mei 2012 10:21 schreef Splackavellie02 het volgende:
Het is ook een toptoestel, ongetwijfeld. Maar in plaats van een toptoestel had het makkelijk HET toptoestel kunnen zijn. En aangezien de S2 dat vorig jaar wel was, had men er gewoon net dat beetje meer van verwacht. Dat is het enige, en dat is mijns inziens best te begrijpen. Dat betekent niet dat het niet gewoon een heel sterk toestel is.
Dat zou best kunnen, maar ik wacht liever op iets beters. Ik heb de One X om dezelfde reden ook laten schieten.quote:Op woensdag 9 mei 2012 10:28 schreef draadstalig het volgende:
Ja de verwachting lag absoluut hoger, maar toch denk ik dat we eerst een paar weken het toestel getest moeten hebben, voor we daadwerkelijk een conclusie kunnen trekken. Ik verwacht dat het wederom een toestel is dit recordcijfers gaat breken (op het gebied van verkoop)
Wat wil jij nog meer dan?quote:Op woensdag 9 mei 2012 10:41 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Dat zou best kunnen, maar ik wacht liever op iets beters. Ik heb de One X om dezelfde reden ook laten schieten.
Een betere camera, een scherm zonder Pentile (en dan het liefst eentje die iets kleiner is), een aantrekkelijker design.quote:
kwaliteit van de camera is nog niet bekent (afgezien van 8mp). Samsung geeft zelf aan dat het aantal mp niets zegt over de kwaliteit van de foto's (wat uit onderzoek ook naar voren komt) en dus geloof ik wel dat het een sterke verbetering is. Ik denk dat we nog even moeten wachten totdat we er daadwerkelijk mee gespeeld hebben. Het enige wat mij tot nu toe niet overtuigd is dat Samsung Google (android) een beetje naast zich neer legt. Android is gezien de werking zeer goed en ik hoop dat het niet ten koste gaat van de werking van het software.quote:Op woensdag 9 mei 2012 10:55 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Een betere camera, een scherm zonder Pentile (en dan het liefst eentje die iets kleiner is), een aantrekkelijker design.
De snelheid is indrukwekkend. De mogelijkheid om er tot 128GB geheugen in te stoppen is heerlijk. Maar het biedt niet genoeg vernieuwende dingen om te switchen van mijn huidige toestel.
Klopt, ook al is dat de laatste jaren een beetje een dooddoener geworden. Samsung maakte in de presentatie ook duidelijk dat ze zich meer op het social sharing-aspect van foto's maken wilden richten dan op kwaliteit. En dat wekt geen vertrouwen.quote:Op woensdag 9 mei 2012 11:38 schreef draadstalig het volgende:
[..]
kwaliteit van de camera is nog niet bekent (afgezien van 8mp). Samsung geeft zelf aan dat het aantal mp niets zegt over de kwaliteit van de foto's (wat uit onderzoek ook naar voren komt) en dus geloof ik wel dat het een sterke verbetering is.
Wat bedoel je hier precies mee?quote:Ik denk dat we nog even moeten wachten totdat we er daadwerkelijk mee gespeeld hebben. Het enige wat mij tot nu toe niet overtuigd is dat Samsung Google (android) een beetje naast zich neer legt. Android is gezien de werking zeer goed en ik hoop dat het niet ten koste gaat van de werking van het software.
Ja echt, die resolutie(720p) die op dat kleine scherm staat is zo pixel dicht daar ga je het verschil amper in zien. (ja als je de microscoop er op zet ja)quote:Op woensdag 9 mei 2012 13:49 schreef Catch22- het volgende:
dat hele pentile verhaal vind ik wel zon kolder. Het scherm van mijn Note is ook pentile geloof ik, maar daar zie ik echt geen (sub)pixels op
Maar dat zegt niets, want jij ziet ook geen verschil tussen het scherm van de iPad 2 en de nieuwe iPad.quote:Op woensdag 9 mei 2012 13:49 schreef Catch22- het volgende:
dat hele pentile verhaal vind ik wel zon kolder. Het scherm van mijn Note is ook pentile geloof ik, maar daar zie ik echt geen (sub)pixels op
Niemand zegt dat het scherm slecht is omdat het pentile is. Maar wees nu ook eens objectief: Samsung gaat van Super AMOLED Plus terug naar Super AMOLED. Maar omdat ze de resolutie een boost gegeven hebben, mag er niet opgemerkt worden dat ze terug zijn gegaan naar een mindere, goedkopere techniek dan ze in het voorgaande model hebben gestopt?quote:Op woensdag 9 mei 2012 13:50 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ja echt, die resolutie(720p) die op dat kleine scherm staat is zo pixel dicht daar ga je het verschil amper in zien. (ja als je de microscoop er op zet ja)
Zullen vast wel betweters wezen maar toch, denk niet dat het scherm "slecht" is omdat hij pentile is.
quote:Op woensdag 9 mei 2012 13:52 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Maar dat zegt niets, want jij ziet ook geen verschil tussen het scherm van de iPad 2 en de nieuwe iPad.
Ik zie het wel. Sommige mensen kijken nu eenmaal wat kritischer. Waarom zou dat niet mogen?
En jij kunt blijkbaar nog steeds niet normaal converseren. Raakt het je dan ZO persoonlijk dat ik wat kritischer ben dan jij?quote:Op woensdag 9 mei 2012 13:56 schreef Catch22- het volgende:
[..]je snapt het nog steeds niet, je bent echt kankerblind.
Dat is het ook. Waar zeg ik dat dat niet voldoende is dan?quote:ik zeg niet dat ik geen verschil zie; ik vind het niet wereldschokkend. En een resolutie van 720p op 4.8" is imo ruim voldoende.
Nou Android ICS is zo´n manier ontwikkelt dat bijvoorbeeld de homeknop overbodig wordt. Echter kiest samsung ervoor om deze te laten zitten. Daarnaast plaatsen ze zelf ook een software over ICS heen wat verdomd veel op een ouwere versie van Android lijkt. Al-met-al gaan ze er een beetje tegenin, en of dit nu heel verstandig is laat ik in het middel. De S3 in handen hebben zal het ons leren.quote:
Misschien zit ik ernaast hoor, maar ze gaan toch van Super AMOLED naar HD super AMOLED?quote:Op woensdag 9 mei 2012 13:54 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Niemand zegt dat het scherm slecht is omdat het pentile is. Maar wees nu ook eens objectief: Samsung gaat van Super AMOLED Plus terug naar Super AMOLED. Maar omdat ze de resolutie een boost gegeven hebben, mag er niet opgemerkt worden dat ze terug zijn gegaan naar een mindere, goedkopere techniek dan ze in het voorgaande model hebben gestopt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |