Olielekkage is als het goed is al opgelost, de dop zat er scheef op. Moest een beetje gebogen worden en weg is het probleem, tot nu toe danquote:Op donderdag 10 mei 2012 20:42 schreef powerflux het volgende:
pas op met dat olieverbruik. de kans dat je met de snelheden die je hebt gereden een kering z'n laastse duwtje hebt gegeven is best aannemelijk, zeker als het ding jaren nouwelijks (degelijk) gereden heeft.
waar komt het vandaan?
Hij weegt precies 600, de breedte weet ik zo gauw niet uit mn hoofd; volgens de Poolse wiki 1,37quote:Op donderdag 10 mei 2012 21:06 schreef 2cv het volgende:
Wat weegt zo'n 126 eigenlijk ? En hoe breed is die ?
ik bedoelde de locatie van de lekkagequote:Op vrijdag 11 mei 2012 16:35 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Olielekkage is als het goed is al opgelost, de dop zat er scheef op. Moest een beetje gebogen worden en weg is het probleem, tot nu toe dan
Waar het vandaan komt? Leszno, zo'n 150 km vanaf de Duitse grens in het midden van Polen
Ohhh, haha. Nouja het begon vanaf de olie dop en liet uiteindelijk spetters over het hele blok heen achter.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 18:58 schreef powerflux het volgende:
[..]
ik bedoelde de locatie van de lekkage
Bedoel je die met die cirkel erop? Want de achterruitverwarming-knop zit op het dashboard linksonder. Die cirkel-hendel is om de sterkte van de luchtstroom te regelen; ventilator aan en hendel uitgetrokken is vol vermogen, ingedrukt is een flauw stroompje. Hendel ernaast is voor de bovenste ventilatie/blower.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 11:04 schreef monsterd. het volgende:
Oja, trouwens nog een vraagje. Iemand enig idee waar het eerste knopje voor dient (op de eerste foto links van de hendel voor de achteruitverwarming?)
Klinkt do-able..quote:Op maandag 14 mei 2012 21:39 schreef monsterd. het volgende:
Ik vraag me ook af en misschien klinkt het heel dom, maar is het mogelijk om de roest in de koplamp weg te werken door het op de schuren in de lamp en dan erover heen te gaan met chroomlak of vervormd het lichtbeeld dan alsnog heel veel?
Kijk eens wat die chroomlak kost en vergelijk dat met de prijs van nieuwe koplampen. Ik denk dat je hooguit ¤5,- bespaart, jezelf een hoop werk op de hals haalt en het resultaat niet zeker is.quote:Op maandag 14 mei 2012 21:39 schreef monsterd. het volgende:
Ik vraag me ook af en misschien klinkt het heel dom, maar is het mogelijk om de roest in de koplamp weg te werken door het op de schuren in de lamp en dan erover heen te gaan met chroomlak of vervormd het lichtbeeld dan alsnog heel veel?
Nee, niemand Alleen hij, ik en iemand die graag eentje uit Polen wil halen (heeft daar ook connecties). Was wel gezellig hoor, heb mij prima vermaakt tussen die oude Fiats en Lancia'squote:Op maandag 14 mei 2012 21:34 schreef monsterd. het volgende:
Een regata heeft ook wel wat ja!
Oja, Dingest ben je fiatje nog tegen gekomen op de foto's van de "fiat meet". Was dat eigenlijk nog leuk? Ik las dat er niet zo veel mensen op af waren gekomen?
Morgen komt als het goed is het pakketje van van der laan binnen. Kan dus van de week aan de slag met die stuurkogel.
Klinkt opzich wel redelijk. Ook wel fijn dat er iemand is die er zoveel over weet je wat nuttigs kan zeggen over de staat van je auto . Ik denk dat de punten die je genoemd hebt ik zelf ook even moet controleren. Ik ga morgen misschien nog kijken naar de onderdelen die in Enter zijn blijven liggen.. Heb je toevallig enig idee wat hij nog precies had liggen? Heb bijvoorbeeld geen cilinderkoppen enzo nodig die hij heeft maar ben meer geinteresseerd in interieurdingen etc. Weet nog niet of het echt interessant is, de vriend van mijn moeder zou misschien mee gaan maar als het niet interessant genoeg is dan is het zonde van de tijd etc. Wacht nog op antwoord van die kerel dusquote:Op dinsdag 15 mei 2012 13:44 schreef Dingest het volgende:
[..]
Nee, niemand Alleen hij, ik en iemand die graag eentje uit Polen wil halen (heeft daar ook connecties). Was wel gezellig hoor, heb mij prima vermaakt tussen die oude Fiats en Lancia's
Maar ik heb daarna nog tot 20:00 uur bij 'Roefel' gezeten, we zijn de hele auto grondig bij langs gegaan. Hij was er best te spreken over: rijdt, stuurt, remt, koppelt en schakelt goed. Ziet er vrij netjes uit van binnen/buiten en bodem is erg hard. Alleen heeft hij veel binnen gestaan en is weinig gebruikt, daardoor is het één en ander uitgedroogd. De asflensen waren kurkdroog, die zijn ingesmeerd. Fuseepennen waren wel vet maar toch een beetje bijgedaan nog. Thermostaat was kapot, die is vervangen. Wel zijn (ik gok dan door die uitdroging) alle vier de wiellagers aan vervangen toe en de remschoenen zijn dun. Dus die willen we wel graag vervangen voordat we er 4000 km mee gaan rijden, en dat kost helaas wel het nodige. Laten we bij de garage doen want het aandraaien van de bouten komt nogal nauw, en anders sta je na een paar 100 km weer met kapotte lagers. Verder wat kleine dingetjes zoals bougiekabels en v-snaar vervangen, en het voetstuk van de carburateur want die trekt valse lucht aan waardoor hij backfired in de carburateur. Kleppen en ontsteking zijn goed (af)gesteld door ons, dus daar ligt het niet aan. En afhankelijk van het olieverbruik moet de achterste krukaskeerring vervangen worden. Is niet duur, kost gewoon even tijd om het blokje eraf te halen
Best nog wel een lijst dus, maar op zich na 22 jaar niets schokkends imho. Meeste is ook niet zo duur.
Als ik er morgen aan denk zal ik even kijken of dat lukt, maar op zich is er weinig aan te zien behalve dat hij knalt en een extra schok krijgt. En misschien dat het backfire bij het uitrollen in de versnelling in de uitlaat zit, maar dat kan ik moeilijk controleren want ik kan geen 80 km/u rennen om de boel van dichtbij te kunnen filmenquote:Op donderdag 31 mei 2012 23:28 schreef monsterd. het volgende:
Ik wacht deze maand ook maar met invoeren ivm met de kosten.
Kun je eens een filmpje posten als die backfired? Weet niet of dat lukt? Misschien dat de vriend van mijn moeder het probleem herkent.
Oh wat naar nou. Ik hoop niet dat 'ie je nu niks gaat sturen nu hij het geld heeft...quote:Op dinsdag 5 juni 2012 17:01 schreef monsterd. het volgende:
Bah, ik wacht ook nog steeds op de lampen via de Poolse marktplaats. Mocht ik deze week geen reactie van de verkoper verwachten dan start ik een geschil, moet als het goed is wat opleveren.
Ze is Poolsquote:Op woensdag 6 juni 2012 13:35 schreef zl7z het volgende:
Wat een mooi bakje. Ik ben jaloers.
Hoe heb je het qua taal geregeld bij onderhandeling? Ik weet hoe goed de talenkennis soms is van Polen .
Auto hoeft niet APK gekeurd te zijn om op kenteken te komen, ze kijken bij de keuring naar chassisnummer, juiste gewicht e.d.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 21:46 schreef monsterd. het volgende:
Eendagskenteken etc moet wel lukken. Ik maak me meer zorgen om het feit dat zij niet zomaar kunnen controleren of ik de rechtmatige eigenaar ben.
Trouwens, iemand enig idee hoe het zit met apk als ik het niet bij het RDW laat doen? Anders kan ik hem vooraf laten keuren bij een garage hier in de buurt en zodra hij de papieren heeft daar terugkomen.
Je kunt overigens tijdens het invoeren bij de RDW meteen een APK laten doen, mocht je er vertrouwen in hebben dat de auto er wel doorheen komt. Dan ben je meteen klaar.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:34 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Auto hoeft niet APK gekeurd te zijn om op kenteken te komen, ze kijken bij de keuring naar chassisnummer, juiste gewicht e.d.
Ik ben destijds met eendagsplaten en eendagsverzekering naar de RDW gereden en daar is de auto gekeurd voor de RDW.
Daarna doorgereden naar de garage en een APK laten doen.
In theorie zijn de APK eisen natuurlijk hetzelfde...;). Ik kreeg bij de RDW niet de indruk dat ze strenger waren.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 12:22 schreef monsterd. het volgende:
Nouja apk moet een fluitje van een cent worden met al die nieuwe onderdelen, ik denk alleen altijd dat het rdw nog een stuk strenger isdan een plaatselijke garage
Ja kan idd, maar ik doe het liever bij mijn eigen garage.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 11:19 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Je kunt overigens tijdens het invoeren bij de RDW meteen een APK laten doen, mocht je er vertrouwen in hebben dat de auto er wel doorheen komt. Dan ben je meteen klaar.
quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:09 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Wat ik je al vanmiddag zei: chassis + alles wat nodig is om te rijden van een 356 nemen en daarbovenop je, nadat je het gespoten hebt in geel, carosserie van de 126 bovenop pleuren.
Wat kosten die dingen ? Tot nu toe vind ik de kosten per onderdeel wel meevallen geloof ik.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 15:38 schreef monsterd. het volgende:
Ik heb ondertussen maar nieuwe draagarmen besteld en wat nieuwe rubbertjes erbij. Kosten lopen behoorlijk op nu helaas, maargoed dat moet ik er maar voor over hebben.
Wat is daar het voordeel van ?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:09 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Wat ik je al vanmiddag zei: chassis + alles wat nodig is om te rijden van een 356 nemen en daarbovenop je, nadat je het gespoten hebt in geel, carosserie van de 126 bovenop pleuren.
Kost eigenlijk nog steeds niets vergeleken met modernere auto's, of wat andere klassiekers.quote:Op zondag 12 augustus 2012 11:36 schreef monsterd. het volgende:
Tja, het is verder idd fijn dat het kwa prijs meevalt, maar alles wat stuk kan, gaat ook stuk hier . En dan heb ik de afgelopen 3 maanden maar zo'n 600 meter met de 126 gereden
Nouja heb de vorige ook bij de gewone 126 shop besteld en daar was niets mee aan de hand. De laatste zendig was alleen een beetje rampzalig. De doos waarin het binnen kwam was al helemaal beschadigd door transport. Ook had ik drie flesjes remolie besteld die alle drie zijn gaan lekken. . Gelukkig weet ik wel dat de verkoper er alles aan heeft gedaan om het goed te verpakken; zo zat er extra folie en plastic om de flesjes heen. De doosjes met de wiellager en de keeringen waren uiteindelijk zo nat geworden en door het gegooi tijdens het transport is het denk ik gaan vervormen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 23:39 schreef 2cv het volgende:
Kan je niet gewoon standaard keerringen bestellen ? Doe ik ook altijd. Wel bij professionele leveranciers. Want om een goede keerring zo te vervormen heb je aardig wat kracht nodig wat een beetje impliceert dat dit pudding-keerrringen zijn.
Motorblok was vastgelopen toch ofzo? Hopen dat het goedkomtquote:Op dinsdag 4 september 2012 23:58 schreef Dingest het volgende:
Schiet eindelijk wel een beetje op
Bij mij ligt de motor er nu uit, plan is ermee naar de verzamelaar te gaan om samen proberen te achterhalen wat er aan mankeert. Zuigerveren lijken nog steeds een goede gok. Waarschijnlijk moet hij dus zover uit elkaar dat het iig handiger is om hem even uit de auto te hebben.
Heel veel succes. Ik weet uit de cinq dat als de compressie niet klopt je altijd veel werk eraan hebt om te bepalen wat er nou aan de hand is.quote:Op donderdag 6 september 2012 23:55 schreef Dingest het volgende:
Ik weet niet wat we precies hebben, voor zover ik na kan gaan serieuze compressie-issues in ieder geval. Mogelijk verlepte zuigerveren dus, maar dat moeten we nog gaan uitzoeken.
ik begrijp dat je er niet mee rond rijd, ik ben ooit 1 dag onverzekerd geweest door een misverstand met de tussenpersoon en een maand later kreeg ik al een mooie boete van 400 euro. mijn auto heeft die dag ook alleen maar binnen gestaanquote:Op zondag 9 september 2012 22:25 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Monsterd hier, ik rijd er niet mee rond hoor. Hij staat op eigen terrein maar ik kan nog helemaal niets omdat ik de papieren nog niet ontvangen heb.
Handig zo'n stellage, niet eerder gezien maar het scheelt idd een boel als je alleen het blok mee hoeft te nemen.quote:Op zondag 16 september 2012 17:33 schreef Dingest het volgende:
Mooi, zo kom je steeds een stapje dichterbij Wanneer gaat hij nog een keer voor de APK? Die van mij moet eigenlijk uiterlijk 1 oktober, maar hij werkt niet erg mee...
Motor is er dus uitgegaan en die heb ik (even met de auto van mijn ouders) naar de verzamelaar gebracht. Kan zo'n blokje nog net in mijn eentje tillen
Bij hem hebben we hem besloten op een stellage te zetten. Ging iets moeilijker dan het klinkt, want daarvoor moest er eerst de motor die er al op lag aftillen, versnellingsbak eraf en aan de mijne schroeven (voor bevestiging en stabiliteit op die stellage) en dan die van mij er weer opleggen en aansluiten. Is even wat werk maar best wel een handige oplossing als je niet de hele auto mee kunt nemen en toch de boel wilt laten draaien:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vervolgens zijn we een behoorlijk lange tijd bezig geweest hem aan de praat te krijgen, want het bleek dat inmiddels de carburateur ook was gaan lekken. Dus eerst een andere daarop gezet, wat deels hielp. Toen bleek na meerdere keren checken en steeds bijstellen dat de ontsteking zich continu verstelde. We zette de contactpuntjes goed, ontsteking op juiste tijdstip, even laten draaien en bijna direct liep hij (veel te veel) voor totdat hij uiteindelijk willekeurig nog maar slagen maakte. We hebben er een nieuwe verdeler bij gepakt en toen viel mij iets op toen ik aan het tandwiel draaide van die van mij; die veerde wat in de behuizing:
[ afbeelding ]
Die ruimte tussen de as en behuizing hoort dus niet en daar veert/danst hij als het ware op waardoor de hele tijd ontsteking en contactpunten in puin lopen. Dus de M-B-garage in Duitsland had ook gelijk met hun constatering - al hadden we óók een lekke koppakking. Al van een paar maanden terug:
[ afbeelding ]
In de linker cilinder onderaan zit een zwarte veeg waar de koppakking lekte. Dus die is niet ten onrechte vervangen gelukkig Met de nieuwe verdeler liep hij prima - dus geen compressieproblemen - hoewel hij blijft terugslaan in de carburateur. Zoals te zien is er veel kool in de koppen en ondanks dat ik dat zoveel mogelijk schoon heb geprobeerd te maken, lijkt koolafzetting nu de oorzaak te zijn. Carburateur en ontsteking kunnen het niet zijn want hij deed het meteen met een nieuwe carb én verdeler (en wat daarbij hoort) en de kleppen zijn ook goed gesteld.
Hoe dan ook, we hebben de carb van nieuwe pakkingen en vlotter voorzien en er werd nog ergens een gebruikte verdeler vandaan getoverd, dus voor 20e was het in orde. Dat hoef je bij een garage trouwens niet te proberen; voor 40e je koppakking, carb-pakkingen en een verdeler te laten vervangen
Thuis met enige moeite de motor weer in de auto gekregen, die enorme buizen van de lucht aan- en afvoer zijn ontzettende rotdingen trouwens als ze niet zo heel jong meer zijn, en hij loopt weer. Maar zodra ik even wat gas bij wilde geven een enorme tik en het gaspedaal was lam. Nu het halve interieur overhoop gehaald want nu heb ik dit probleem:
[ afbeelding ]
Scharnierstuk van het gaspedaal is geknapt Echt, hij wil gewoon niet meer terug de weg op denk ik
Wij zitten in de buurt van Deventer maar kunnen prima iets meer naar het noorden toe, mits niet helemaal in groningen want dan wordt het ver met de maluch .quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:02 schreef Dingest het volgende:
Hij zegt ook dat ik beter bij hem kan aankloppen om te kijken of hij het onderdeel heeft voordat ik bij van der Laan kijk, zeker bij het dure grut kan daar een fors verschil in prijs zitten. Hij haalt het ook gewoon uit Polen namelijk Dat is best wel fijn, al zijn de prijzen bij van der Laan ook vrij goedkoop tov bijv. mijn 96 en als ik dat moet lappen valt het ook nog te overzien
In welke hoek wonen jullie ook al weer? Kijken of we iets centraals kunnen regelen, wil eventueel Roefel ook wel vragen of hij meekomt Ga er gewoon van uit dat onze Maluch nou wel klaar is met kapot zijn
Ik ook, vooral met dat remverschil. Is weer even spannend, gaat ook nogal bepalen of hij toch in de verkoop gaat of dat ik het over mijn hart kan verkrijgen de kosten te accepteren en hem voorlopig te houden
Netjes! Hoefde niets aan gedaan te worden?quote:Op donderdag 27 september 2012 18:56 schreef Dingest het volgende:
En ook die van mij heeft weer een verse APK
boort een gaatje, popnagel erin, aantrekken met tang en klaarquote:Op zondag 2 december 2012 21:54 schreef monsterd. het volgende:
Ja denk het? Die schroef je door de plaat heen?
En als ze je kenteken dan willen, wordt het heel hard trekken, of hem uitboren.quote:Op zondag 2 december 2012 21:55 schreef densmee het volgende:
[..]
boort een gaatje, popnagel erin, aantrekken met tang en klaar
Hij staat normaal ook gewoon voor de deur, was niets aan het handje al die tijd.quote:Op maandag 3 december 2012 15:17 schreef Dingest het volgende:
Wat onnodig zonde weer
Ik heb hem hier gewoon aan de weg staan vooraan de oprit, mensen (en vooral kinderen) vinden hem echt geweldig iedere keer
Hebben jullie nog naar die koppeling gekeken, trouwens?
Leuk Maar waarom? Je weet in ieder geval wel waar je nu op moet letten.quote:Op dinsdag 25 december 2012 18:10 schreef monsterd. het volgende:
Ik ga morgen voor nog een maluch kijken:
[ afbeelding ]
Oeh hele mooie kleurencombo!quote:Op dinsdag 25 december 2012 18:10 schreef monsterd. het volgende:
Ik ga morgen voor nog een maluch kijken:
[ afbeelding ]
De achterlampen vind ik opzich wel wat fouts-leuks hebben dus als het apk-waardig is laat ik het zitten (geen zin om daar geld aan uit te geven)quote:Op donderdag 27 december 2012 00:52 schreef Dingest het volgende:
Succes met terugrijden dan Ik weet dat ik er half Europa mee ben door gereden, maar het idee om gewoon een auto op te pikken en hem dan naar huis te rijden in de hoop dat-ie dat lukt lijkt mij wel ontzettend leuk om eigenlijk ook eens te doen
Hij ziet er wel aardig uit - die achterlichtunits zijn wel verschrikkelijk - maar in welk opzicht is hij slechter dan die jullie al hebben? Het grootste nadeel wat ik uit jullie eerdere post van de eerste maluch zag was toch wel roestvorming.
Ben ook niet van plan er veel in te investeren, maar kan de lelijkste plekken bijschuren en eventueel nog wat doen aan die plek bij de voorruit.quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:30 schreef Dingest het volgende:
Wel een leuk ding Maar die carrosserie is wel vrij slecht hoor, ik zou daar eigenlijk niet teveel werk insteken aangezien die andere van jullie een stuk netter is. Carrosserie opknappen is een stuk duurder en meer werk dan mechanisch gedoe, zeker met de prijzen van onderdelen voor een 126. Die plekjes zijn zo verdeeld over de auto dat je hem bijna geheel moet overspuiten om het echt netjes te krijgen - en dat plekje in die raamhoek moet je wel echt opletten want dat gaat doorrotten met alle lekkage van dien. Mijn 850 had het ook en mijn Saab 96 heeft er ook last van
Mijn bak lekt ook een beetje heb ik het idee, en de carterpakking ook wat. Gewoon bij een volgende oliewissel die pakking vervangen als er toch even niets meer inzit Als je de bak er toch onderuit haalt voor nieuwe pakkingen, gewoon even nieuwe rubbers erbij onder en misschien lost dat het eruit schieten van de 1 wel op.
Vanmiddag ook niet. Ik zweer het je zet er een nieuwe accu in want ik ben de trein meer dan zat. + geef mijn auto terug!quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:02 schreef monsterd. het volgende:
Vanmorgen wou mijn fiatje ook niet starten trouwens , hoe gaat dat bij de jouwe met dit soort weer etc dingest?
Prima , hoop alleen dat je er nog eentje wilt als je een ritje ermee hebt gemaaktquote:
Leuke foto's!quote:Op maandag 21 januari 2013 19:49 schreef Dingest het volgende:
Dat lijkt mij geen heel slecht plan - om die lichte weer geheel netjes te krijgen had je beter gewoon direct kunnen investeren in een keurig exemplaar
Overigens start mijn 126 nog steeds met deze temperaturen, net even een ritje gemaakt door de sneeuw om te kijken hoe dat met zo'n ding gaat Mengsel is kennelijk met koud weer wel compleet bagger om goed te starten, maar als hij zich daar doorheen heeft gekucht en geploft loopt hij wel prima. Ik moet het wel even in de gaten houden of de ontsteking prima blijft, had laatst het vermoeden dat hij weer slagen mistte maar op de terugweg liep hij weer helemaal soepel. Voor de rest met deze sneeuw is het wel een tricky wagentje om mee rond te rijden - maar als je dat eenmaal door hebt kan je er vrij goed op anticiperen en er redelijk mee overweg.
Hij heeft zich vorig weekend ook nog zijn soortgenoten voor de winter-editie opgezocht
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kan ik niet eens met jou mee ?quote:Op maandag 21 januari 2013 22:10 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Prima, hoop dat je er nog eentje wilt als je een ritje ermee hebt gemaakt
Mag best Maar dan moet ik eerst de koppeling vervangen in de donker blauwe, die is namelijk op en vereist precisiequote:
Bij beter weer waarschijnlijk eind februari/begin maartquote:Op maandag 21 januari 2013 22:13 schreef 2cv het volgende:
Laat maar weten wanneer het ding gefixt is
Haha, ik vond het laatst al te koud om alleen al de accu snel te vervangenquote:Op maandag 21 januari 2013 22:16 schreef 2cv het volgende:
Pff ...
Ik ga morgen inde sneeuw aan de Saab klussen
Wat moet er nog aan je saab nu per se in de sneeuw gebeuren dan?quote:Op maandag 21 januari 2013 22:18 schreef 2cv het volgende:
Warm aankleden, hard doorwerken, niet met je handen aan de sneeuw zitten
Het was wel grappig, want ik had hem eerst keurig tussen de bezoekers neergezet maar de organisatie vond dat ik er wel bij mocht gaan staan Er waren ook een Seat Fura (Fiat 127 vijf-deurs) en een Fiat 128 aanwezig, eigenlijk hadden we die bij elkaar op de foto moeten zetten...quote:Op maandag 21 januari 2013 22:11 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Leuke foto's!
Het is inderdaad even wennen aan rijden in de sneeuw, maar ik vind dat ie hem best goed houdt hoor! Verliest weinig grip ten opzichte van wat ik had verwacht dus dat is mooi.
Hoe gaat het trouwens met de uitlaatboutjesperikelen? Geen problemen er mee gehad na onze meet?
Ik heb al een vermoeden, maar laat maar wetenquote:
Haha, ik vond dit zo'n heerlijk stukje om te lezen in het carbage run verhaalquote:Overigens moeten we bij de start achteruit inparkeren, bij de auto blijven en - dit werd benadrukt in het handboek - een gevarendriehoek, EHBO-kit en gevarenhesjes op de motorkap neerleggen ter inspectie Ik heb best wel zin om ze daarmee te pesten
bedoelde die van de op maar vindt ze allemaal wel gaaf heb een zwak voor de kleine oude fiatsquote:Op dinsdag 9 april 2013 15:12 schreef Colinda_126 het volgende:
@Klawie, welke van de 3 autootjes bedoel je ?
Ook een zwak voor grote nieuwere Fiats? monsterd heeft een probleemgevalquote:Op dinsdag 9 april 2013 20:08 schreef klawie het volgende:
[..]
bedoelde die van de op maar vindt ze allemaal wel gaaf heb een zwak voor de kleine oude fiats
ik heb het gelezen maar ze is aardig op weg maar nieuwe auto`s vind ik eigelijk niksquote:Op dinsdag 9 april 2013 20:17 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Ook een zwak voor grote nieuwere Fiats? monsterd heeft een probleemgeval
haha, okeequote:Op dinsdag 9 april 2013 20:08 schreef klawie het volgende:
[..]
bedoelde die van de op maar vindt ze allemaal wel gaaf heb een zwak voor de kleine oude fiats
wat is het probleem geval dan ??quote:Op dinsdag 9 april 2013 20:17 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Ook een zwak voor grote nieuwere Fiats? monsterd heeft een probleemgeval
Die blauwe wat ik als profielfoto heb, jaquote:
die ziet er idd ook we leuk uitquote:Op dinsdag 9 april 2013 23:58 schreef Colinda_126 het volgende:
[..]
Die blauwe wat ik als profielfoto heb, ja
Niet die van topicstarter, maar omdat je ze allemaal leuk vind, zei ik ook van dankjewel
dankjequote:Op woensdag 10 april 2013 00:10 schreef klawie het volgende:
[..]
die ziet er idd ook we leuk uit
hoe komt het dat dat jullie feeling en verstand hebben van toffe auto's waar is de liefde onstaan?
Vergrendelingsknopje induwen en dan met de klink omhoog de deur dicht, dan is-ie op slot. Het is mij ook maar één keer overkomen, maar wel op de meest onhandige plekquote:Op maandag 8 april 2013 21:13 schreef Colinda_126 het volgende:
Ja, ik bedoelde ook dat met ANWB pasje ook anders, zit ook in m'n beurs,
Haha, dat is niet echt slim... Heb sinds september 't lidmaatschap, nog niet nodig gehad gelukkig
Hoe kreeg je 'm afgesloten dan als de sleutels in 't contact zitten ? Of had je de sleutels niet nodig om af te sluiten?
Ja en weekenden.. Maar dat weekend kan ik sowieso niet.. Ben zelf ook geen lid, maar familielid wel
Oh ja dat zou best kunnen, ik weet het niet.. Eerst wilden we misschien ook gaan vorig jaar, maar is uiteindelijk ook niet doorgegaan..
Ja ben opgegroeid met oldtimers Maar volgens mij zit er hier niet echt een in de buurt en daarbovenop is mijn Fiatje geen oldtimer he
Ja opzich is dat wel zo, qua techniek is ie ouder.. Haha, nee ik denk qua volk niet, qua auto misschien wel, haha :p
Vind ik leuk !quote:Op woensdag 10 april 2013 11:43 schreef Dingest het volgende:
Ik weet niet waar de liefde voor oldtimers in het algemeen uit is ontstaan. In ieder geval niet uit mijn familie, die hebben niets met auto's. Ik ook niet, tot nadat ik mijn rijbewijs had. Toen is er langzaam een voorkeur voor oldtimers uitgekomen, maar ik ben fan van auto's in het algemeen
Bijna vijf jaar geleden zou ik met een vriend een goedkope oldtimer kopen. Ik wilde er wel eentje, hij was (toen) fan van Saab en zo heb ik uiteindelijk een Saab 96 V4 uit '76 (van de eerste eigenaresse) gekocht Ding was wat meer versleten dan we dachten dus ik heb hem alleen gehouden, en sindsdien ben ik oldtimers alleen maar leuker gaan vinden.
Liefde - dan wel de keuze - voor de 126 komt van onze eerste vakanties in Polen, een jaar of tien terug. Toen stikte het er nog van die dingen en ik vond ze gewoon ontzettend geinig. Dat werd toen een auto die 'ik ooit wel eens wilde hebben', maar dat zeg ik over een boel auto's
Maar toen ging ik met een andere vriend meedoen met de Carbage Run. Het jaar ervoor zouden we eigenlijk ook al en dat is toen niet doorgegaan, maar daar had ik al een Fiat 850E Coach (850cc watergekoelde viercilinder met 34 pk of zo, opvolger van de 600) voor op de kop getikt die compleet doorgerot bleek. En toen hadden we al snel besloten dat het een gaaf autootje was om er echt een uitdaging van te maken. Die konden we zo snel niet meer vinden, niet voor rond de 500 euro in ieder geval, en toen dacht ik opeens weer aan de 126. We vonden hem allebei meteen geweldig, dus ik heb hem na afloop ook gewoon niet weggedaan
Haha ja was inderdaad een niet zo'n handige plek Wel een goeie les om 't af te leren dan toch ?quote:Op woensdag 10 april 2013 11:43 schreef Dingest het volgende:
Vergrendelingsknopje induwen en dan met de klink omhoog de deur dicht, dan is-ie op slot. Het is mij ook maar één keer overkomen, maar wel op de meest onhandige plek
Ja dat is opzich wel zo, maar volgens mij zitten er hier geen oldtimer clubs? Heb er nochtans nergens iets van gezien..quote:Op woensdag 10 april 2013 11:43 schreef Dingest het volgende:
Je kunt het altijd bij zo'n club peilen, als het een algemene club is willen ze denk ik vast wel voorbij de leeftijd kijken naar de werkelijke achtergrond van het autootje zelf. Model is 40 jaar lang technisch vrijwel onveranderd gebleven (ruim 55 jaar als je het 500tje meerekent), daar valt vast wel een oor aan te naaien als je het zo uitleg Mogelijk dat ze allang blij zijn dat er jong volk interesse in zo'n 'stoffige' club heeft.
Yay!quote:Op woensdag 10 april 2013 17:44 schreef Starm het volgende:
Leuk project, ook leuk dat die gewoon van uit Polen naar Nederland is gereden
Wat is de Maluch een mooie auto zeg.
Ben er zelf eigenlijk al een beetje op verliefd geworden
Ik vind vooral de voorkant erg mooi, prachtig hoe de lampen zijn verwerkt.
Ondertussen op het Engelse 126 forum & Ooyyo zelf al lopen kijken of ik er misschien 1 kan importeren vanuit Duitsland.
Dat heeft er mee te maken dat ik aankomende zomer door Duitsland ga voor vakantie. Dan kan ik op de terugweg een tussenstop met overnachting maken om een 126 te bekijken en eventueel te kopen.quote:Op woensdag 10 april 2013 17:50 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Yay!
Waarom wil je er eentje uit Duitsland halen? Je kunt hem eventueel ook in Polen aanschaffen en laten opknappen zodat je hem hier in perfecte staat heen haalt?
Ik let wel een beetje meer op mijn sleutels, maar ik doe m'n deur nog steeds wel zo dicht Als ik op vakantie ga overweeg ik om extern nog een sleutel te verstoppen, mocht het nog eens gebeurenquote:Op woensdag 10 april 2013 17:43 schreef Colinda_126 het volgende:
Haha ja was inderdaad een niet zo'n handige plek Wel een goeie les om 't af te leren dan toch ?
[..]
Ja dat is opzich wel zo, maar volgens mij zitten er hier geen oldtimer clubs? Heb er nochtans nergens iets van gezien..
Haha, ja is wel een goed idee dan Of als iemand met je mee gaat op vakantie, die een 2e paar sleutels laten mee nemen ??quote:Op woensdag 10 april 2013 19:57 schreef Dingest het volgende:
Ik let wel een beetje meer op mijn sleutels, maar ik doe m'n deur nog steeds wel zo dicht Als ik op vakantie ga overweeg ik om extern nog een sleutel te verstoppen, mocht het nog eens gebeuren
Oke, dankjewel voor de tipquote:Op woensdag 10 april 2013 19:57 schreef Dingest het volgende:
Geen idee, ik woon niet in die hoek Die clubs lopen meestal ook niet zo heel erg met hun bestaan te koop. Er zijn ook een aantal 'grote' oldtimer-dagen (Vianen, Culemborg, Appelscha, Ruinerwold) waar je eens op kunt komen dagen, en informeren bij de organisatie of ze een uitzondering willen maken voor dit soort aparte en onbekende gevallen. 18/19 mei is er een Fiat 500 treffen in Sittard-Geleen, die zou je ook heel lief kunnen aankijken, dat je je 'zo alleen en buitengesloten voelt '
+2 voor deze reactie, vindt 'm zooo leukquote:Op woensdag 10 april 2013 19:57 schreef Dingest het volgende:
die zou je ook heel lief kunnen aankijken, dat je je 'zo alleen en buitengesloten voelt '
Hmm inderdaad, voordeel is ook dat je gelijk reserveonderdelen mee kan nemen voor een zachte prijs. Garagebezoekje is ook goedkoper dan in Duitsland gok ik.quote:Op woensdag 10 april 2013 18:05 schreef monsterd. het volgende:
Gewoon doorrijden naar Polen joh! Heb je ook veel meer keus
Connecties zijn altijd handig, ga ik zeker gebruik van maken als het Polen wordt. ~64 Maluchs afgaan in de hoop dat er een bij is die weinig roest heeft is ook leuk maar vrij tijdrovendquote:Op woensdag 10 april 2013 19:57 schreef Dingest het volgende:
Je moet in Polen dan wel goed weten wat je koopt, want ze kunnen behoorlijk roesten en die eisen zijn daar ietsje minder streng dan hier Het is natuurlijk wel het land van uitstek om ze daar weg te halen, maar om daar nog een echt goede (van voor 1996!) uit een stal te trekken kan je het beste wel wat connecties en zo hebben. Monsterd. en house_ kunnen je dan misschien wel verder helpen, en anders heeft Roefel (van fiat-126.nl) wel een lokale kennis daar die een exemplaar kan opsporen waar je met een vrij gerust hart mee naar Nederland kan rijden Sowieso een leuk avontuur!
Hier een webshop. Onderdelen zijn in vergelijking met andere auto's sowieso niet duur dus dat scheeltquote:Op donderdag 11 april 2013 19:43 schreef klawie het volgende:
is er niet een adres in nl waar je ze voor weinig kan kopen een reis naar polen of duitsland zie ik niet echt zitten
maar hoe hebben jullie de auto verzekerd in polen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |