Leuk Maar waarom? Je weet in ieder geval wel waar je nu op moet letten.quote:Op dinsdag 25 december 2012 18:10 schreef monsterd. het volgende:
Ik ga morgen voor nog een maluch kijken:
[ afbeelding ]
Oeh hele mooie kleurencombo!quote:Op dinsdag 25 december 2012 18:10 schreef monsterd. het volgende:
Ik ga morgen voor nog een maluch kijken:
[ afbeelding ]
De achterlampen vind ik opzich wel wat fouts-leuks hebben dus als het apk-waardig is laat ik het zitten (geen zin om daar geld aan uit te geven)quote:Op donderdag 27 december 2012 00:52 schreef Dingest het volgende:
Succes met terugrijden dan Ik weet dat ik er half Europa mee ben door gereden, maar het idee om gewoon een auto op te pikken en hem dan naar huis te rijden in de hoop dat-ie dat lukt lijkt mij wel ontzettend leuk om eigenlijk ook eens te doen
Hij ziet er wel aardig uit - die achterlichtunits zijn wel verschrikkelijk - maar in welk opzicht is hij slechter dan die jullie al hebben? Het grootste nadeel wat ik uit jullie eerdere post van de eerste maluch zag was toch wel roestvorming.
Ben ook niet van plan er veel in te investeren, maar kan de lelijkste plekken bijschuren en eventueel nog wat doen aan die plek bij de voorruit.quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:30 schreef Dingest het volgende:
Wel een leuk ding Maar die carrosserie is wel vrij slecht hoor, ik zou daar eigenlijk niet teveel werk insteken aangezien die andere van jullie een stuk netter is. Carrosserie opknappen is een stuk duurder en meer werk dan mechanisch gedoe, zeker met de prijzen van onderdelen voor een 126. Die plekjes zijn zo verdeeld over de auto dat je hem bijna geheel moet overspuiten om het echt netjes te krijgen - en dat plekje in die raamhoek moet je wel echt opletten want dat gaat doorrotten met alle lekkage van dien. Mijn 850 had het ook en mijn Saab 96 heeft er ook last van
Mijn bak lekt ook een beetje heb ik het idee, en de carterpakking ook wat. Gewoon bij een volgende oliewissel die pakking vervangen als er toch even niets meer inzit Als je de bak er toch onderuit haalt voor nieuwe pakkingen, gewoon even nieuwe rubbers erbij onder en misschien lost dat het eruit schieten van de 1 wel op.
Vanmiddag ook niet. Ik zweer het je zet er een nieuwe accu in want ik ben de trein meer dan zat. + geef mijn auto terug!quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:02 schreef monsterd. het volgende:
Vanmorgen wou mijn fiatje ook niet starten trouwens , hoe gaat dat bij de jouwe met dit soort weer etc dingest?
Prima , hoop alleen dat je er nog eentje wilt als je een ritje ermee hebt gemaaktquote:
Leuke foto's!quote:Op maandag 21 januari 2013 19:49 schreef Dingest het volgende:
Dat lijkt mij geen heel slecht plan - om die lichte weer geheel netjes te krijgen had je beter gewoon direct kunnen investeren in een keurig exemplaar
Overigens start mijn 126 nog steeds met deze temperaturen, net even een ritje gemaakt door de sneeuw om te kijken hoe dat met zo'n ding gaat Mengsel is kennelijk met koud weer wel compleet bagger om goed te starten, maar als hij zich daar doorheen heeft gekucht en geploft loopt hij wel prima. Ik moet het wel even in de gaten houden of de ontsteking prima blijft, had laatst het vermoeden dat hij weer slagen mistte maar op de terugweg liep hij weer helemaal soepel. Voor de rest met deze sneeuw is het wel een tricky wagentje om mee rond te rijden - maar als je dat eenmaal door hebt kan je er vrij goed op anticiperen en er redelijk mee overweg.
Hij heeft zich vorig weekend ook nog zijn soortgenoten voor de winter-editie opgezocht
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kan ik niet eens met jou mee ?quote:Op maandag 21 januari 2013 22:10 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Prima, hoop dat je er nog eentje wilt als je een ritje ermee hebt gemaakt
Mag best Maar dan moet ik eerst de koppeling vervangen in de donker blauwe, die is namelijk op en vereist precisiequote:
Bij beter weer waarschijnlijk eind februari/begin maartquote:Op maandag 21 januari 2013 22:13 schreef 2cv het volgende:
Laat maar weten wanneer het ding gefixt is
Haha, ik vond het laatst al te koud om alleen al de accu snel te vervangenquote:Op maandag 21 januari 2013 22:16 schreef 2cv het volgende:
Pff ...
Ik ga morgen inde sneeuw aan de Saab klussen
Wat moet er nog aan je saab nu per se in de sneeuw gebeuren dan?quote:Op maandag 21 januari 2013 22:18 schreef 2cv het volgende:
Warm aankleden, hard doorwerken, niet met je handen aan de sneeuw zitten
Het was wel grappig, want ik had hem eerst keurig tussen de bezoekers neergezet maar de organisatie vond dat ik er wel bij mocht gaan staan Er waren ook een Seat Fura (Fiat 127 vijf-deurs) en een Fiat 128 aanwezig, eigenlijk hadden we die bij elkaar op de foto moeten zetten...quote:Op maandag 21 januari 2013 22:11 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Leuke foto's!
Het is inderdaad even wennen aan rijden in de sneeuw, maar ik vind dat ie hem best goed houdt hoor! Verliest weinig grip ten opzichte van wat ik had verwacht dus dat is mooi.
Hoe gaat het trouwens met de uitlaatboutjesperikelen? Geen problemen er mee gehad na onze meet?
Ik heb al een vermoeden, maar laat maar wetenquote:
Haha, ik vond dit zo'n heerlijk stukje om te lezen in het carbage run verhaalquote:Overigens moeten we bij de start achteruit inparkeren, bij de auto blijven en - dit werd benadrukt in het handboek - een gevarendriehoek, EHBO-kit en gevarenhesjes op de motorkap neerleggen ter inspectie Ik heb best wel zin om ze daarmee te pesten
bedoelde die van de op maar vindt ze allemaal wel gaaf heb een zwak voor de kleine oude fiatsquote:Op dinsdag 9 april 2013 15:12 schreef Colinda_126 het volgende:
@Klawie, welke van de 3 autootjes bedoel je ?
Ook een zwak voor grote nieuwere Fiats? monsterd heeft een probleemgevalquote:Op dinsdag 9 april 2013 20:08 schreef klawie het volgende:
[..]
bedoelde die van de op maar vindt ze allemaal wel gaaf heb een zwak voor de kleine oude fiats
ik heb het gelezen maar ze is aardig op weg maar nieuwe auto`s vind ik eigelijk niksquote:Op dinsdag 9 april 2013 20:17 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Ook een zwak voor grote nieuwere Fiats? monsterd heeft een probleemgeval
haha, okeequote:Op dinsdag 9 april 2013 20:08 schreef klawie het volgende:
[..]
bedoelde die van de op maar vindt ze allemaal wel gaaf heb een zwak voor de kleine oude fiats
wat is het probleem geval dan ??quote:Op dinsdag 9 april 2013 20:17 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Ook een zwak voor grote nieuwere Fiats? monsterd heeft een probleemgeval
Die blauwe wat ik als profielfoto heb, jaquote:
die ziet er idd ook we leuk uitquote:Op dinsdag 9 april 2013 23:58 schreef Colinda_126 het volgende:
[..]
Die blauwe wat ik als profielfoto heb, ja
Niet die van topicstarter, maar omdat je ze allemaal leuk vind, zei ik ook van dankjewel
dankjequote:Op woensdag 10 april 2013 00:10 schreef klawie het volgende:
[..]
die ziet er idd ook we leuk uit
hoe komt het dat dat jullie feeling en verstand hebben van toffe auto's waar is de liefde onstaan?
Vergrendelingsknopje induwen en dan met de klink omhoog de deur dicht, dan is-ie op slot. Het is mij ook maar één keer overkomen, maar wel op de meest onhandige plekquote:Op maandag 8 april 2013 21:13 schreef Colinda_126 het volgende:
Ja, ik bedoelde ook dat met ANWB pasje ook anders, zit ook in m'n beurs,
Haha, dat is niet echt slim... Heb sinds september 't lidmaatschap, nog niet nodig gehad gelukkig
Hoe kreeg je 'm afgesloten dan als de sleutels in 't contact zitten ? Of had je de sleutels niet nodig om af te sluiten?
Ja en weekenden.. Maar dat weekend kan ik sowieso niet.. Ben zelf ook geen lid, maar familielid wel
Oh ja dat zou best kunnen, ik weet het niet.. Eerst wilden we misschien ook gaan vorig jaar, maar is uiteindelijk ook niet doorgegaan..
Ja ben opgegroeid met oldtimers Maar volgens mij zit er hier niet echt een in de buurt en daarbovenop is mijn Fiatje geen oldtimer he
Ja opzich is dat wel zo, qua techniek is ie ouder.. Haha, nee ik denk qua volk niet, qua auto misschien wel, haha :p
Vind ik leuk !quote:Op woensdag 10 april 2013 11:43 schreef Dingest het volgende:
Ik weet niet waar de liefde voor oldtimers in het algemeen uit is ontstaan. In ieder geval niet uit mijn familie, die hebben niets met auto's. Ik ook niet, tot nadat ik mijn rijbewijs had. Toen is er langzaam een voorkeur voor oldtimers uitgekomen, maar ik ben fan van auto's in het algemeen
Bijna vijf jaar geleden zou ik met een vriend een goedkope oldtimer kopen. Ik wilde er wel eentje, hij was (toen) fan van Saab en zo heb ik uiteindelijk een Saab 96 V4 uit '76 (van de eerste eigenaresse) gekocht Ding was wat meer versleten dan we dachten dus ik heb hem alleen gehouden, en sindsdien ben ik oldtimers alleen maar leuker gaan vinden.
Liefde - dan wel de keuze - voor de 126 komt van onze eerste vakanties in Polen, een jaar of tien terug. Toen stikte het er nog van die dingen en ik vond ze gewoon ontzettend geinig. Dat werd toen een auto die 'ik ooit wel eens wilde hebben', maar dat zeg ik over een boel auto's
Maar toen ging ik met een andere vriend meedoen met de Carbage Run. Het jaar ervoor zouden we eigenlijk ook al en dat is toen niet doorgegaan, maar daar had ik al een Fiat 850E Coach (850cc watergekoelde viercilinder met 34 pk of zo, opvolger van de 600) voor op de kop getikt die compleet doorgerot bleek. En toen hadden we al snel besloten dat het een gaaf autootje was om er echt een uitdaging van te maken. Die konden we zo snel niet meer vinden, niet voor rond de 500 euro in ieder geval, en toen dacht ik opeens weer aan de 126. We vonden hem allebei meteen geweldig, dus ik heb hem na afloop ook gewoon niet weggedaan
Haha ja was inderdaad een niet zo'n handige plek Wel een goeie les om 't af te leren dan toch ?quote:Op woensdag 10 april 2013 11:43 schreef Dingest het volgende:
Vergrendelingsknopje induwen en dan met de klink omhoog de deur dicht, dan is-ie op slot. Het is mij ook maar één keer overkomen, maar wel op de meest onhandige plek
Ja dat is opzich wel zo, maar volgens mij zitten er hier geen oldtimer clubs? Heb er nochtans nergens iets van gezien..quote:Op woensdag 10 april 2013 11:43 schreef Dingest het volgende:
Je kunt het altijd bij zo'n club peilen, als het een algemene club is willen ze denk ik vast wel voorbij de leeftijd kijken naar de werkelijke achtergrond van het autootje zelf. Model is 40 jaar lang technisch vrijwel onveranderd gebleven (ruim 55 jaar als je het 500tje meerekent), daar valt vast wel een oor aan te naaien als je het zo uitleg Mogelijk dat ze allang blij zijn dat er jong volk interesse in zo'n 'stoffige' club heeft.
Yay!quote:Op woensdag 10 april 2013 17:44 schreef Starm het volgende:
Leuk project, ook leuk dat die gewoon van uit Polen naar Nederland is gereden
Wat is de Maluch een mooie auto zeg.
Ben er zelf eigenlijk al een beetje op verliefd geworden
Ik vind vooral de voorkant erg mooi, prachtig hoe de lampen zijn verwerkt.
Ondertussen op het Engelse 126 forum & Ooyyo zelf al lopen kijken of ik er misschien 1 kan importeren vanuit Duitsland.
Dat heeft er mee te maken dat ik aankomende zomer door Duitsland ga voor vakantie. Dan kan ik op de terugweg een tussenstop met overnachting maken om een 126 te bekijken en eventueel te kopen.quote:Op woensdag 10 april 2013 17:50 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Yay!
Waarom wil je er eentje uit Duitsland halen? Je kunt hem eventueel ook in Polen aanschaffen en laten opknappen zodat je hem hier in perfecte staat heen haalt?
Ik let wel een beetje meer op mijn sleutels, maar ik doe m'n deur nog steeds wel zo dicht Als ik op vakantie ga overweeg ik om extern nog een sleutel te verstoppen, mocht het nog eens gebeurenquote:Op woensdag 10 april 2013 17:43 schreef Colinda_126 het volgende:
Haha ja was inderdaad een niet zo'n handige plek Wel een goeie les om 't af te leren dan toch ?
[..]
Ja dat is opzich wel zo, maar volgens mij zitten er hier geen oldtimer clubs? Heb er nochtans nergens iets van gezien..
Haha, ja is wel een goed idee dan Of als iemand met je mee gaat op vakantie, die een 2e paar sleutels laten mee nemen ??quote:Op woensdag 10 april 2013 19:57 schreef Dingest het volgende:
Ik let wel een beetje meer op mijn sleutels, maar ik doe m'n deur nog steeds wel zo dicht Als ik op vakantie ga overweeg ik om extern nog een sleutel te verstoppen, mocht het nog eens gebeuren
Oke, dankjewel voor de tipquote:Op woensdag 10 april 2013 19:57 schreef Dingest het volgende:
Geen idee, ik woon niet in die hoek Die clubs lopen meestal ook niet zo heel erg met hun bestaan te koop. Er zijn ook een aantal 'grote' oldtimer-dagen (Vianen, Culemborg, Appelscha, Ruinerwold) waar je eens op kunt komen dagen, en informeren bij de organisatie of ze een uitzondering willen maken voor dit soort aparte en onbekende gevallen. 18/19 mei is er een Fiat 500 treffen in Sittard-Geleen, die zou je ook heel lief kunnen aankijken, dat je je 'zo alleen en buitengesloten voelt '
+2 voor deze reactie, vindt 'm zooo leukquote:Op woensdag 10 april 2013 19:57 schreef Dingest het volgende:
die zou je ook heel lief kunnen aankijken, dat je je 'zo alleen en buitengesloten voelt '
Hmm inderdaad, voordeel is ook dat je gelijk reserveonderdelen mee kan nemen voor een zachte prijs. Garagebezoekje is ook goedkoper dan in Duitsland gok ik.quote:Op woensdag 10 april 2013 18:05 schreef monsterd. het volgende:
Gewoon doorrijden naar Polen joh! Heb je ook veel meer keus
Connecties zijn altijd handig, ga ik zeker gebruik van maken als het Polen wordt. ~64 Maluchs afgaan in de hoop dat er een bij is die weinig roest heeft is ook leuk maar vrij tijdrovendquote:Op woensdag 10 april 2013 19:57 schreef Dingest het volgende:
Je moet in Polen dan wel goed weten wat je koopt, want ze kunnen behoorlijk roesten en die eisen zijn daar ietsje minder streng dan hier Het is natuurlijk wel het land van uitstek om ze daar weg te halen, maar om daar nog een echt goede (van voor 1996!) uit een stal te trekken kan je het beste wel wat connecties en zo hebben. Monsterd. en house_ kunnen je dan misschien wel verder helpen, en anders heeft Roefel (van fiat-126.nl) wel een lokale kennis daar die een exemplaar kan opsporen waar je met een vrij gerust hart mee naar Nederland kan rijden Sowieso een leuk avontuur!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |