quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:09 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Wat ik je al vanmiddag zei: chassis + alles wat nodig is om te rijden van een 356 nemen en daarbovenop je, nadat je het gespoten hebt in geel, carosserie van de 126 bovenop pleuren.
Wat kosten die dingen ? Tot nu toe vind ik de kosten per onderdeel wel meevallen geloof ik.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 15:38 schreef monsterd. het volgende:
Ik heb ondertussen maar nieuwe draagarmen besteld en wat nieuwe rubbertjes erbij. Kosten lopen behoorlijk op nu helaas, maargoed dat moet ik er maar voor over hebben.
Wat is daar het voordeel van ?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:09 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Wat ik je al vanmiddag zei: chassis + alles wat nodig is om te rijden van een 356 nemen en daarbovenop je, nadat je het gespoten hebt in geel, carosserie van de 126 bovenop pleuren.
Kost eigenlijk nog steeds niets vergeleken met modernere auto's, of wat andere klassiekers.quote:Op zondag 12 augustus 2012 11:36 schreef monsterd. het volgende:
Tja, het is verder idd fijn dat het kwa prijs meevalt, maar alles wat stuk kan, gaat ook stuk hier . En dan heb ik de afgelopen 3 maanden maar zo'n 600 meter met de 126 gereden
Nouja heb de vorige ook bij de gewone 126 shop besteld en daar was niets mee aan de hand. De laatste zendig was alleen een beetje rampzalig. De doos waarin het binnen kwam was al helemaal beschadigd door transport. Ook had ik drie flesjes remolie besteld die alle drie zijn gaan lekken. . Gelukkig weet ik wel dat de verkoper er alles aan heeft gedaan om het goed te verpakken; zo zat er extra folie en plastic om de flesjes heen. De doosjes met de wiellager en de keeringen waren uiteindelijk zo nat geworden en door het gegooi tijdens het transport is het denk ik gaan vervormen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 23:39 schreef 2cv het volgende:
Kan je niet gewoon standaard keerringen bestellen ? Doe ik ook altijd. Wel bij professionele leveranciers. Want om een goede keerring zo te vervormen heb je aardig wat kracht nodig wat een beetje impliceert dat dit pudding-keerrringen zijn.
Motorblok was vastgelopen toch ofzo? Hopen dat het goedkomtquote:Op dinsdag 4 september 2012 23:58 schreef Dingest het volgende:
Schiet eindelijk wel een beetje op
Bij mij ligt de motor er nu uit, plan is ermee naar de verzamelaar te gaan om samen proberen te achterhalen wat er aan mankeert. Zuigerveren lijken nog steeds een goede gok. Waarschijnlijk moet hij dus zover uit elkaar dat het iig handiger is om hem even uit de auto te hebben.
Heel veel succes. Ik weet uit de cinq dat als de compressie niet klopt je altijd veel werk eraan hebt om te bepalen wat er nou aan de hand is.quote:Op donderdag 6 september 2012 23:55 schreef Dingest het volgende:
Ik weet niet wat we precies hebben, voor zover ik na kan gaan serieuze compressie-issues in ieder geval. Mogelijk verlepte zuigerveren dus, maar dat moeten we nog gaan uitzoeken.
ik begrijp dat je er niet mee rond rijd, ik ben ooit 1 dag onverzekerd geweest door een misverstand met de tussenpersoon en een maand later kreeg ik al een mooie boete van 400 euro. mijn auto heeft die dag ook alleen maar binnen gestaanquote:Op zondag 9 september 2012 22:25 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Monsterd hier, ik rijd er niet mee rond hoor. Hij staat op eigen terrein maar ik kan nog helemaal niets omdat ik de papieren nog niet ontvangen heb.
Handig zo'n stellage, niet eerder gezien maar het scheelt idd een boel als je alleen het blok mee hoeft te nemen.quote:Op zondag 16 september 2012 17:33 schreef Dingest het volgende:
Mooi, zo kom je steeds een stapje dichterbij Wanneer gaat hij nog een keer voor de APK? Die van mij moet eigenlijk uiterlijk 1 oktober, maar hij werkt niet erg mee...
Motor is er dus uitgegaan en die heb ik (even met de auto van mijn ouders) naar de verzamelaar gebracht. Kan zo'n blokje nog net in mijn eentje tillen
Bij hem hebben we hem besloten op een stellage te zetten. Ging iets moeilijker dan het klinkt, want daarvoor moest er eerst de motor die er al op lag aftillen, versnellingsbak eraf en aan de mijne schroeven (voor bevestiging en stabiliteit op die stellage) en dan die van mij er weer opleggen en aansluiten. Is even wat werk maar best wel een handige oplossing als je niet de hele auto mee kunt nemen en toch de boel wilt laten draaien:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vervolgens zijn we een behoorlijk lange tijd bezig geweest hem aan de praat te krijgen, want het bleek dat inmiddels de carburateur ook was gaan lekken. Dus eerst een andere daarop gezet, wat deels hielp. Toen bleek na meerdere keren checken en steeds bijstellen dat de ontsteking zich continu verstelde. We zette de contactpuntjes goed, ontsteking op juiste tijdstip, even laten draaien en bijna direct liep hij (veel te veel) voor totdat hij uiteindelijk willekeurig nog maar slagen maakte. We hebben er een nieuwe verdeler bij gepakt en toen viel mij iets op toen ik aan het tandwiel draaide van die van mij; die veerde wat in de behuizing:
[ afbeelding ]
Die ruimte tussen de as en behuizing hoort dus niet en daar veert/danst hij als het ware op waardoor de hele tijd ontsteking en contactpunten in puin lopen. Dus de M-B-garage in Duitsland had ook gelijk met hun constatering - al hadden we óók een lekke koppakking. Al van een paar maanden terug:
[ afbeelding ]
In de linker cilinder onderaan zit een zwarte veeg waar de koppakking lekte. Dus die is niet ten onrechte vervangen gelukkig Met de nieuwe verdeler liep hij prima - dus geen compressieproblemen - hoewel hij blijft terugslaan in de carburateur. Zoals te zien is er veel kool in de koppen en ondanks dat ik dat zoveel mogelijk schoon heb geprobeerd te maken, lijkt koolafzetting nu de oorzaak te zijn. Carburateur en ontsteking kunnen het niet zijn want hij deed het meteen met een nieuwe carb én verdeler (en wat daarbij hoort) en de kleppen zijn ook goed gesteld.
Hoe dan ook, we hebben de carb van nieuwe pakkingen en vlotter voorzien en er werd nog ergens een gebruikte verdeler vandaan getoverd, dus voor 20e was het in orde. Dat hoef je bij een garage trouwens niet te proberen; voor 40e je koppakking, carb-pakkingen en een verdeler te laten vervangen
Thuis met enige moeite de motor weer in de auto gekregen, die enorme buizen van de lucht aan- en afvoer zijn ontzettende rotdingen trouwens als ze niet zo heel jong meer zijn, en hij loopt weer. Maar zodra ik even wat gas bij wilde geven een enorme tik en het gaspedaal was lam. Nu het halve interieur overhoop gehaald want nu heb ik dit probleem:
[ afbeelding ]
Scharnierstuk van het gaspedaal is geknapt Echt, hij wil gewoon niet meer terug de weg op denk ik
Wij zitten in de buurt van Deventer maar kunnen prima iets meer naar het noorden toe, mits niet helemaal in groningen want dan wordt het ver met de maluch .quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:02 schreef Dingest het volgende:
Hij zegt ook dat ik beter bij hem kan aankloppen om te kijken of hij het onderdeel heeft voordat ik bij van der Laan kijk, zeker bij het dure grut kan daar een fors verschil in prijs zitten. Hij haalt het ook gewoon uit Polen namelijk Dat is best wel fijn, al zijn de prijzen bij van der Laan ook vrij goedkoop tov bijv. mijn 96 en als ik dat moet lappen valt het ook nog te overzien
In welke hoek wonen jullie ook al weer? Kijken of we iets centraals kunnen regelen, wil eventueel Roefel ook wel vragen of hij meekomt Ga er gewoon van uit dat onze Maluch nou wel klaar is met kapot zijn
Ik ook, vooral met dat remverschil. Is weer even spannend, gaat ook nogal bepalen of hij toch in de verkoop gaat of dat ik het over mijn hart kan verkrijgen de kosten te accepteren en hem voorlopig te houden
Netjes! Hoefde niets aan gedaan te worden?quote:Op donderdag 27 september 2012 18:56 schreef Dingest het volgende:
En ook die van mij heeft weer een verse APK
boort een gaatje, popnagel erin, aantrekken met tang en klaarquote:Op zondag 2 december 2012 21:54 schreef monsterd. het volgende:
Ja denk het? Die schroef je door de plaat heen?
En als ze je kenteken dan willen, wordt het heel hard trekken, of hem uitboren.quote:Op zondag 2 december 2012 21:55 schreef densmee het volgende:
[..]
boort een gaatje, popnagel erin, aantrekken met tang en klaar
Hij staat normaal ook gewoon voor de deur, was niets aan het handje al die tijd.quote:Op maandag 3 december 2012 15:17 schreef Dingest het volgende:
Wat onnodig zonde weer
Ik heb hem hier gewoon aan de weg staan vooraan de oprit, mensen (en vooral kinderen) vinden hem echt geweldig iedere keer
Hebben jullie nog naar die koppeling gekeken, trouwens?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |