abonnement Unibet Coolblue
pi_111438575
Radio doet het! Aan monsterd om de foto's te showen. (& geld wegleggen voor een fatsoenlijk exemplaar :'))
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  vrijdag 11 mei 2012 @ 23:23:20 #27
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_111444244
Oh ja foto's plaats ik morgen wel. Mobiel gaat dat niet. :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zaterdag 12 mei 2012 @ 11:03:08 #28
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_111453545
Dit is de nieuwe radio (pauperradio die al in de Carisma van House zat, maargoed hij werkt en beschikt over bluetooth, cd en usbondersteuning :+):


De omlijsting eromheen was afgebroken. Bij de halfords hadden ze geen universele nieuwe. Jammer dan voorlopig.

Verder zijn dit de "boxen". Ik heb nog geen foto gemaakt van hoe ze in de fiat zitten, maar ze moeten ook nog bekleed worden etc.


We zijn er nog achter gekomen dat beide voorlampenunits vervangen moet worden. De reflectoren zijn helemaal verroest en in een van de koplampen zit er ook nog flink wat condens. Mogelijk apkafkeur. Nu heb ik gekeken bij van der laan (126 webshop) en die heeft ze voor 60 euro voor een setje. Vind ik nog best aan de prijs, dus heb even kijken wat Polen dan aanbied: 50 pln (12,50) voor een set + verzendkosten (die zullen ook ongeveer die richting op gaan). Verder heb ik nog bij een andere Pool spatlappen en een ander hoesje voor de achterbank besteld. Komt uit op 25 euro inclusief verzending ^O^
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zaterdag 12 mei 2012 @ 11:04:41 #29
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_111453565
Oja, trouwens nog een vraagje. Iemand enig idee waar het eerste knopje voor dient (op de eerste foto links van de hendel voor de achteruitverwarming?) :+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_111456717
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 11:04 schreef monsterd. het volgende:
Oja, trouwens nog een vraagje. Iemand enig idee waar het eerste knopje voor dient (op de eerste foto links van de hendel voor de achteruitverwarming?) :+
Bedoel je die met die cirkel erop? Want de achterruitverwarming-knop zit op het dashboard linksonder. Die cirkel-hendel is om de sterkte van de luchtstroom te regelen; ventilator aan en hendel uitgetrokken is vol vermogen, ingedrukt is een flauw stroompje. Hendel ernaast is voor de bovenste ventilatie/blower.

Sinds dinsdag heb ik er namelijk ook eentje :+

Rest van de foto's hier: Carbagerun 2012, wie doet er mee? :)

Die van ons komt iets dichter bij huis vandaan (althans, wel uit Polen oorspronkelijk, maar al sinds '93 hier op kenteken). We hebben hem uit Enter weggeplukt. Ziet er nog goed uit en loopt ook vrij prima, maar hij heeft wel last van backfire dus er moet nog iets goed afgesteld worden met behulp van die verzamelaar hier in de buurt. KM-teller wijkt ook af, 120 op de teller is zo'n 95-100 op een normale teller. Prime kruissnelheid :P Op GPS heb ik hem op 102 gekregen met veel moeite, maar goed, het is geen ding om haast mee te hebben.

Is dat een Poolse webshop of zo? Misschien heb ik er dan ook nog wat aan :) We willen er eigenlijk nog chromen bumpers op, witte knipperglaasjes voor ipv oranje en misschien een dakdragertje.
  zaterdag 12 mei 2012 @ 19:55:59 #31
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_111468804
Oh leuk he die witte nog op marktplaats zien staan! Gefeliciteerd :D

Voor chromen bumpers kun je het beste terecht bij van der laan. Gewoon even googlen icm fiat 126, dan kom je bij de webshop uit. Als je in polen wilt shoppen dan kan het via allegro.Pl. Alles is wel in het pools maar met google translate is er vanalles mogelijk. Met contact met verkopers kan ik je wel helpen :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_111496913
aaah.. ik kan niet wachten totdat ik een keer de Tofas Dogan SLX uit Turkije kan meenemen hierheen, ook wel gekend als de Fiat Regata.. :9~

Succes met je project, dit ga ik volgen 8-)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  maandag 14 mei 2012 @ 21:34:28 #33
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_111553057
Een regata heeft ook wel wat ja! :D

Oja, Dingest ben je fiatje nog tegen gekomen op de foto's van de "fiat meet". Was dat eigenlijk nog leuk? Ik las dat er niet zo veel mensen op af waren gekomen?

Morgen komt als het goed is het pakketje van van der laan binnen. Kan dus van de week aan de slag met die stuurkogel. :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  maandag 14 mei 2012 @ 21:39:16 #34
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_111553423
Ik vraag me ook af en misschien klinkt het heel dom, maar is het mogelijk om de roest in de koplamp weg te werken door het op de schuren in de lamp en dan erover heen te gaan met chroomlak of vervormd het lichtbeeld dan alsnog heel veel?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_111560908
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 21:39 schreef monsterd. het volgende:
Ik vraag me ook af en misschien klinkt het heel dom, maar is het mogelijk om de roest in de koplamp weg te werken door het op de schuren in de lamp en dan erover heen te gaan met chroomlak of vervormd het lichtbeeld dan alsnog heel veel?
Klinkt do-able..

Nooit geslagen is altijd mis toch.. :P

En ipv. chroomlak zou ik hem juist van binnenuit polijsten.. ;)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  † In Memoriam † maandag 14 mei 2012 @ 23:40:56 #36
25682 2cv
Niet subtiel
pi_111561477
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 21:39 schreef monsterd. het volgende:
Ik vraag me ook af en misschien klinkt het heel dom, maar is het mogelijk om de roest in de koplamp weg te werken door het op de schuren in de lamp en dan erover heen te gaan met chroomlak of vervormd het lichtbeeld dan alsnog heel veel?
Kijk eens wat die chroomlak kost en vergelijk dat met de prijs van nieuwe koplampen. Ik denk dat je hooguit ¤5,- bespaart, jezelf een hoop werk op de hals haalt en het resultaat niet zeker is.

Anderzijds: hoe goed zouden die poolse koplampen zijn ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  maandag 14 mei 2012 @ 23:56:42 #37
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_111562363
Zo'n busje chroomlak kan ik voor ongeveer 15 euro kopen neem ik aan? Ik heb eigenlijk gewoon geen zin om te wachten totdat de Poolse koplampen binnenkomen. Het zijn trouwens nieuwe in een doos van een onbekend merk. Het zouden zomaar originele kunnen zijn, geen idee eigenlijk. Heb alleen gecheckt of het echt voor mijn type auto is. De verkoper zou vandaag checken wat verzenden kost, maar ik vermoed dat het totaalbedrag dan op ongeveer 30 euro uit komt.

Polijsten kan ik nog eens proberen :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_111577746
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 21:34 schreef monsterd. het volgende:
Een regata heeft ook wel wat ja! :D

Oja, Dingest ben je fiatje nog tegen gekomen op de foto's van de "fiat meet". Was dat eigenlijk nog leuk? Ik las dat er niet zo veel mensen op af waren gekomen?

Morgen komt als het goed is het pakketje van van der laan binnen. Kan dus van de week aan de slag met die stuurkogel. :)
Nee, niemand :') Alleen hij, ik en iemand die graag eentje uit Polen wil halen (heeft daar ook connecties). Was wel gezellig hoor, heb mij prima vermaakt tussen die oude Fiats en Lancia's :Y

Maar ik heb daarna nog tot 20:00 uur bij 'Roefel' gezeten, we zijn de hele auto grondig bij langs gegaan. Hij was er best te spreken over: rijdt, stuurt, remt, koppelt en schakelt goed. Ziet er vrij netjes uit van binnen/buiten en bodem is erg hard. Alleen heeft hij veel binnen gestaan en is weinig gebruikt, daardoor is het één en ander uitgedroogd. De asflensen waren kurkdroog, die zijn ingesmeerd. Fuseepennen waren wel vet maar toch een beetje bijgedaan nog. Thermostaat was kapot, die is vervangen. Wel zijn (ik gok dan door die uitdroging) alle vier de wiellagers aan vervangen toe en de remschoenen zijn dun. Dus die willen we wel graag vervangen voordat we er 4000 km mee gaan rijden, en dat kost helaas wel het nodige. Laten we bij de garage doen want het aandraaien van de bouten komt nogal nauw, en anders sta je na een paar 100 km weer met kapotte lagers. Verder wat kleine dingetjes zoals bougiekabels en v-snaar vervangen, en het voetstuk van de carburateur want die trekt valse lucht aan waardoor hij backfired in de carburateur. Kleppen en ontsteking zijn goed (af)gesteld door ons, dus daar ligt het niet aan. En afhankelijk van het olieverbruik moet de achterste krukaskeerring vervangen worden. Is niet duur, kost gewoon even tijd om het blokje eraf te halen :P
Best nog wel een lijst dus, maar op zich na 22 jaar niets schokkends imho. Meeste is ook niet zo duur.
  woensdag 16 mei 2012 @ 00:20:53 #39
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_111609193
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 13:44 schreef Dingest het volgende:

[..]

Nee, niemand :') Alleen hij, ik en iemand die graag eentje uit Polen wil halen (heeft daar ook connecties). Was wel gezellig hoor, heb mij prima vermaakt tussen die oude Fiats en Lancia's :Y

Maar ik heb daarna nog tot 20:00 uur bij 'Roefel' gezeten, we zijn de hele auto grondig bij langs gegaan. Hij was er best te spreken over: rijdt, stuurt, remt, koppelt en schakelt goed. Ziet er vrij netjes uit van binnen/buiten en bodem is erg hard. Alleen heeft hij veel binnen gestaan en is weinig gebruikt, daardoor is het één en ander uitgedroogd. De asflensen waren kurkdroog, die zijn ingesmeerd. Fuseepennen waren wel vet maar toch een beetje bijgedaan nog. Thermostaat was kapot, die is vervangen. Wel zijn (ik gok dan door die uitdroging) alle vier de wiellagers aan vervangen toe en de remschoenen zijn dun. Dus die willen we wel graag vervangen voordat we er 4000 km mee gaan rijden, en dat kost helaas wel het nodige. Laten we bij de garage doen want het aandraaien van de bouten komt nogal nauw, en anders sta je na een paar 100 km weer met kapotte lagers. Verder wat kleine dingetjes zoals bougiekabels en v-snaar vervangen, en het voetstuk van de carburateur want die trekt valse lucht aan waardoor hij backfired in de carburateur. Kleppen en ontsteking zijn goed (af)gesteld door ons, dus daar ligt het niet aan. En afhankelijk van het olieverbruik moet de achterste krukaskeerring vervangen worden. Is niet duur, kost gewoon even tijd om het blokje eraf te halen :P
Best nog wel een lijst dus, maar op zich na 22 jaar niets schokkends imho. Meeste is ook niet zo duur.
Klinkt opzich wel redelijk. Ook wel fijn dat er iemand is die er zoveel over weet je wat nuttigs kan zeggen over de staat van je auto ;). Ik denk dat de punten die je genoemd hebt ik zelf ook even moet controleren. Ik ga morgen misschien nog kijken naar de onderdelen die in Enter zijn blijven liggen.. Heb je toevallig enig idee wat hij nog precies had liggen? Heb bijvoorbeeld geen cilinderkoppen enzo nodig die hij heeft maar ben meer geinteresseerd in interieurdingen etc. Weet nog niet of het echt interessant is, de vriend van mijn moeder zou misschien mee gaan maar als het niet interessant genoeg is dan is het zonde van de tijd etc. Wacht nog op antwoord van die kerel dus :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_111609621
Geen idee, ik had het idee dat het spul ook ergens anders lag dan bij hem thuis want het voorraam moest hij nog ophalen zei hij toen. Of hij dingen voor het interieur heeft weet ik niet. Het is wel een relaxte jongen overigens, doe hem maar de groeten als je iets bij hem gaat ophalen :P

Ja, dat is wel fijn dat hij in de buurt woont en er zoveel vanaf weet :Y Geeft mij een vrij gerust gevoel dat we hem zo kritisch hebben nagekeken, al is het jammer dat het alle vier de wiellagers zijn ipv slechts eentje. Ik heb ook een goede nieuwe Haynes bij hem gekocht (zou ik je sterk aanraden voor onderhoud, kost 25 euro). Op zich zou ik de wiellagers zelf kunnen, ziet er niet erg ingewikkeld uit, maar volgens het boek (en hem) moeten vooraan de asmoeren op een erg laag moment aangedraaid worden dat buiten het bereik van mijn momentsleutel valt, en achter moeten de binnenste asmoeren zo vast aangedraaid worden dat de remtrommel bij een bepaalde kracht begint te draaien. Dat ga ik dan niet op het gevoel doen als ik er daarna 4000 km mee in het buitenland moet rijden :D Gebruik van kleine ritten of alleen in het binnenland was anders geweest, dan had ik zelf een poging gedaan.

Maar vooral die aandrijfas-flensen zijn kennelijk iets om goed gesmeerd te houden, en om een reservesetje van in de auto te hebben liggen (2x12,5 euro). Is niet moeilijk om zelf te vervangen en ze willen kennelijk wel eens kapot gaan. Andere dingen die hij altijd in een noodpakket heeft zitten: v-snaar, condensator (2x als je een dubbele bobine hebt), dynamoregelaar (blokje achter de dynamo-poelie), bougies, olie (mineraal! geen synthetisch want geen oliefilter), een binnenband want die zijn niet overal te vinden en eventueel een set pakkingen en benzinepomp :)
  woensdag 16 mei 2012 @ 08:17:21 #41
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_111612614
Hij is alsnog vaag over wat hij wel en niet heeft, maargoed we gaan wel gewoon even kijken en dan zullen we wel zien. ;)

Ik heb een aantal Poolse handleidingen, inclusief plaatjeshandboeken :+. Als ik goed zoek is er ook nog wel een digitale haynes te vinden denk ik zo.

Waar ga je al die reserveonderdelen laten trouwens? Past dat in de kofferbak? :P

Hier bestaat mijn "noodpakket" alleen uit een binnenband en inderdaad mineraalolie. Maargoed, eigenlijk bizar dat ik dat stuk vanuit Polen zonder reserveonderdelen heb gereden :{
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_111617032
Ach, hij rijdt het ook vaak genoeg zonder dat-ie het per se nodig heeft, maar dit zijn de grootste probleempunten kennelijk :) En zoveel ruimte nemen die onderdelen niet in beslag hoor; die flensen zijn het grootste en ik denk niet veel groter dan een tennisbal :P Maar goed, als je er verder alleen binnen Nederland mee blijft zal zo'n pakket niet absoluut noodzakelijk zijn, het is vooral voor de lange ritten handig.

Trouwens, wat betreft lekken langs de oliedop: als je die helemaal doordraait bij het vastdraaien zit hij net niet goed. Je moet een kleine slag terug dat er geen speling meer op zit, anders kan-ie idd gaan lekken :)
  dinsdag 29 mei 2012 @ 11:05:45 #43
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_112159268
Gisteren voor 126 euro aan onderdelen besteld :+. Hier gaan we ook de wiellagers voor, remkabels en alle kleine dingetjes doen. Totale kosten inclusief aanschaf liggen nu op ongeveer 400-500 euro. Daar zit dan benzine voor de rit niet bij, maar eigenlijk valt het nog reuze mee.

Ben ook nog op zoek naar een goede krasvrije voorruit, die van mij gaat de APK niet redden :'). Keertje 's avonds mee gereden, beeld versplinterd door de krassen. :(
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_112161473
Wij zitten alleen al op 500 euro in onderhoud/(reserve)onderdelen :P
  dinsdag 29 mei 2012 @ 13:23:04 #45
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_112164782
Best wat idd en het loopt gauw op, maargoed als het klaar is kun je weer een tijdje vooruit :). Heb jii de wiellagers al laten doen? Enig, dee van de kosten als de garage het doet?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_112167010
Garage rekent zo'n 30-45 minuten per hoek, maar dat bedrag wat ik noemde is ongeveer al inclusief montage. Bijna de helft van dat bedrag komt al door die wiellagers :)

Ik heb wel de remmen vervangen, maar hij trekt nu toch wat scheef dus als hij bij de garage staat laat ik daar even naar kijken. Diagnoses stellen ben ik niet zo goed in. En we hebben nog steeds backfire in de carburateur ondanks het vervangen van het voetstuk en pakkingen.
pi_112281962
Monsterd even een vraagje aan jou ik ben ook van plan om een auto uit Polen te kopen een UAZ 469 maar hoe doe ik dat met de verzekering wil hem eigenlijk ook wel naar Nederland rijden in plaats van op een ambulance.
  donderdag 31 mei 2012 @ 22:01:31 #48
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_112285387
Vreemd dat de backfire er niet uit gaat, al een flink stuk ermee gereden?

Euh verzekeringen in Polen lopen iets anders daar in Nederland, daar verzeker je niet jezelf icm met het voertuig maar alleen het voertuig. Je moet even opletten of er verzekering op zit en anders is dat bij een willekeurig verzekeringskantoortje als het goed is te regelen. Je zou ook nog kunnen kijken of je hem officieel kunt exporteren (dat is een mogelijkheid, maar ik weet zelf niet eens hoe dat werkt :')). Je krijgt dan in ieder geval een rood kenteken en dan zou je hem tijdelijk extra kunnen verzekeren. Maargoed, dat is afhankelijk van de auto die je koopt. Zorg ervoor dat de verzekering erop zit voordat je gaat rijden anders kun je nog wel eens problemen krijgen.

Ik zoek even op Poolse fora voor je, ben dit in ieder geval tegengekomen, als je het door google translate heen haalt moet het opzich wel leesbaarzijn. Samenvattend gaat het over een persoon die dan een nieuwe auto (maar dat moet opzich niet uitmaken) wil exporteren vanuit Polen naar Noorwegen (land maakt inprincipe ook niet uit). Hij stelt in ieder geval dat je dat op het douanekantoor kunt regelen (urzad celny). Ik vind het persoonlijk lastig, ik kon het sowieso niet terugvinden op de website van de Poolse ministeries dus we hebben het stuk op goed geluk gereden :+, wel met een geldige verzekering die de auto nog had.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_112287673
Nee, nog niet, wel iets van 400km in korte stukken. Hij begint nu ook erg in te houden bij een koude motor en komt dan amper boven de 50 uit. Komende woensdag worden eerst de wiellagers vervangen, daarna gaan we kijken naar een lange dagrit en hoe dat de symptomen beïnvloedt :) Kans is nog wel redelijk imho dat we toch weer naar delen van de ontsteking moeten kijken, de bobine of condensators of zo.

En over 2 weken moet hij optisch klaar zijn, dan is de introductiedag van de Carbage Run :D We gaan de auto beplakken en verder niet-permanent bewerken, zodat hij weer terug zou moeten kunnen naar zijn originele staat. We vonden het anders toch te zonde.
Stiekem ben ik een beetje teleurgesteld: er doet een Trabant mee met een 600cc luchtgekoelde 2-cilinder 2-takt, dus we hebben niet het kleinste motortje :@ Maar de Trabant haalt er wel 2 pk en 11 Nm meer koppel uit, dus het minste vermogen en de kleinste auto zouden we nog wel eens kunnen hebben :7
  donderdag 31 mei 2012 @ 22:50:56 #50
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_112288468
Een trabbie met 600cc motor? Ik dacht dat die motoren altijd veel kleiner waren :+

Condensator wil nog wel eens kapot gaan idd, heb er eentje reserve besteld. Kost gelukkig niet veel :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')