 
		 
			 
			
			
			 . Zodoende hebben de jongens nog geprobeerd de fiat aan te duwen maar dat faalde.
. Zodoende hebben de jongens nog geprobeerd de fiat aan te duwen maar dat faalde.  
  
  
  
  
   
  
			 
			
			
			 . Verder komen house_is_a_feeling en ik allebei uit Polen, dus dat maakt de fiat helemaal al speciaal wegens het sentiment
. Verder komen house_is_a_feeling en ik allebei uit Polen, dus dat maakt de fiat helemaal al speciaal wegens het sentiment   
											 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			 
  
			 
			
			
			
 
											 
			 
			
			
			 ) is ?
 ) is ?
											 
			 
			
			
			 
  Geinige velgen ook. Veel plezier ermee!
 Geinige velgen ook. Veel plezier ermee!   
  
  
											 
			 
			
			
			 .
.  
  
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			 Echt een cool autootje dit!
 Echt een cool autootje dit!
											 
			 
			
			
			 
  
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 Doet me meteen denken aan dit:
 Doet me meteen denken aan dit: 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Olielekkage is als het goed is al opgelost, de dop zat er scheef op. Moest een beetje gebogen worden en weg is het probleem, tot nu toe danquote:Op donderdag 10 mei 2012 20:42 schreef powerflux het volgende:
pas op met dat olieverbruik. de kans dat je met de snelheden die je hebt gereden een kering z'n laastse duwtje hebt gegeven is best aannemelijk, zeker als het ding jaren nouwelijks (degelijk) gereden heeft.
waar komt het vandaan?


Hij weegt precies 600, de breedte weet ik zo gauw niet uit mn hoofd; volgens de Poolse wiki 1,37quote:Op donderdag 10 mei 2012 21:06 schreef 2cv het volgende:
Wat weegt zo'n 126 eigenlijk ? En hoe breed is die ?
 
  
			 
			
			
			ik bedoelde de locatie van de lekkagequote:Op vrijdag 11 mei 2012 16:35 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Olielekkage is als het goed is al opgelost, de dop zat er scheef op. Moest een beetje gebogen worden en weg is het probleem, tot nu toe dan
Waar het vandaan komt? Leszno, zo'n 150 km vanaf de Duitse grens in het midden van Polen
 
											 
			 
			
			
			Ohhh, haha. Nouja het begon vanaf de olie dop en liet uiteindelijk spetters over het hele blok heen achter.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 18:58 schreef powerflux het volgende:
[..]
ik bedoelde de locatie van de lekkage
 
			 
			
			
			 )
)
											 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			 ):
):  
											 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			Bedoel je die met die cirkel erop? Want de achterruitverwarming-knop zit op het dashboard linksonder. Die cirkel-hendel is om de sterkte van de luchtstroom te regelen; ventilator aan en hendel uitgetrokken is vol vermogen, ingedrukt is een flauw stroompje. Hendel ernaast is voor de bovenste ventilatie/blower.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 11:04 schreef monsterd. het volgende:
Oja, trouwens nog een vraagje. Iemand enig idee waar het eerste knopje voor dient (op de eerste foto links van de hendel voor de achteruitverwarming?)
 
 
 Op GPS heb ik hem op 102 gekregen met veel moeite, maar goed, het is geen ding om haast mee te hebben.
 Op GPS heb ik hem op 102 gekregen met veel moeite, maar goed, het is geen ding om haast mee te hebben.  We willen er eigenlijk nog chromen bumpers op, witte knipperglaasjes voor ipv oranje en misschien een dakdragertje.
 We willen er eigenlijk nog chromen bumpers op, witte knipperglaasjes voor ipv oranje en misschien een dakdragertje.
											 
			 
			
			
			
 
											 
			 
			
			
			 
  
											 
			 
			
			
			 
  
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Klinkt do-able..quote:Op maandag 14 mei 2012 21:39 schreef monsterd. het volgende:
Ik vraag me ook af en misschien klinkt het heel dom, maar is het mogelijk om de roest in de koplamp weg te werken door het op de schuren in de lamp en dan erover heen te gaan met chroomlak of vervormd het lichtbeeld dan alsnog heel veel?

 
											 
			 
			
			
			Kijk eens wat die chroomlak kost en vergelijk dat met de prijs van nieuwe koplampen. Ik denk dat je hooguit ¤5,- bespaart, jezelf een hoop werk op de hals haalt en het resultaat niet zeker is.quote:Op maandag 14 mei 2012 21:39 schreef monsterd. het volgende:
Ik vraag me ook af en misschien klinkt het heel dom, maar is het mogelijk om de roest in de koplamp weg te werken door het op de schuren in de lamp en dan erover heen te gaan met chroomlak of vervormd het lichtbeeld dan alsnog heel veel?
 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			Nee, niemandquote:Op maandag 14 mei 2012 21:34 schreef monsterd. het volgende:
Een regata heeft ook wel wat ja!
Oja, Dingest ben je fiatje nog tegen gekomen op de foto's van de "fiat meet". Was dat eigenlijk nog leuk? Ik las dat er niet zo veel mensen op af waren gekomen?
Morgen komt als het goed is het pakketje van van der laan binnen. Kan dus van de week aan de slag met die stuurkogel.
 Alleen hij, ik en iemand die graag eentje uit Polen wil halen (heeft daar ook connecties). Was wel gezellig hoor, heb mij prima vermaakt tussen die oude Fiats en Lancia's
 Alleen hij, ik en iemand die graag eentje uit Polen wil halen (heeft daar ook connecties). Was wel gezellig hoor, heb mij prima vermaakt tussen die oude Fiats en Lancia's   
  
  
			 
			
			
			Klinkt opzich wel redelijk. Ook wel fijn dat er iemand is die er zoveel over weet je wat nuttigs kan zeggen over de staat van je autoquote:Op dinsdag 15 mei 2012 13:44 schreef Dingest het volgende:
[..]
Nee, niemandAlleen hij, ik en iemand die graag eentje uit Polen wil halen (heeft daar ook connecties). Was wel gezellig hoor, heb mij prima vermaakt tussen die oude Fiats en Lancia's

Maar ik heb daarna nog tot 20:00 uur bij 'Roefel' gezeten, we zijn de hele auto grondig bij langs gegaan. Hij was er best te spreken over: rijdt, stuurt, remt, koppelt en schakelt goed. Ziet er vrij netjes uit van binnen/buiten en bodem is erg hard. Alleen heeft hij veel binnen gestaan en is weinig gebruikt, daardoor is het één en ander uitgedroogd. De asflensen waren kurkdroog, die zijn ingesmeerd. Fuseepennen waren wel vet maar toch een beetje bijgedaan nog. Thermostaat was kapot, die is vervangen. Wel zijn (ik gok dan door die uitdroging) alle vier de wiellagers aan vervangen toe en de remschoenen zijn dun. Dus die willen we wel graag vervangen voordat we er 4000 km mee gaan rijden, en dat kost helaas wel het nodige. Laten we bij de garage doen want het aandraaien van de bouten komt nogal nauw, en anders sta je na een paar 100 km weer met kapotte lagers. Verder wat kleine dingetjes zoals bougiekabels en v-snaar vervangen, en het voetstuk van de carburateur want die trekt valse lucht aan waardoor hij backfired in de carburateur. Kleppen en ontsteking zijn goed (af)gesteld door ons, dus daar ligt het niet aan. En afhankelijk van het olieverbruik moet de achterste krukaskeerring vervangen worden. Is niet duur, kost gewoon even tijd om het blokje eraf te halen
Best nog wel een lijst dus, maar op zich na 22 jaar niets schokkends imho. Meeste is ook niet zo duur.
 . Ik denk dat de punten die je genoemd hebt ik zelf ook even moet controleren. Ik ga morgen misschien nog kijken naar de onderdelen die in Enter zijn blijven liggen.. Heb je toevallig enig idee wat hij nog precies had liggen? Heb bijvoorbeeld geen cilinderkoppen enzo nodig die hij heeft maar ben meer geinteresseerd in interieurdingen etc. Weet nog niet of het echt interessant is, de vriend van mijn moeder zou misschien mee gaan maar als het niet interessant genoeg is dan is het zonde van de tijd etc. Wacht nog op antwoord van die kerel dus
. Ik denk dat de punten die je genoemd hebt ik zelf ook even moet controleren. Ik ga morgen misschien nog kijken naar de onderdelen die in Enter zijn blijven liggen.. Heb je toevallig enig idee wat hij nog precies had liggen? Heb bijvoorbeeld geen cilinderkoppen enzo nodig die hij heeft maar ben meer geinteresseerd in interieurdingen etc. Weet nog niet of het echt interessant is, de vriend van mijn moeder zou misschien mee gaan maar als het niet interessant genoeg is dan is het zonde van de tijd etc. Wacht nog op antwoord van die kerel dus  
											 
			 
			
			
			
 Geeft mij een vrij gerust gevoel dat we hem zo kritisch hebben nagekeken, al is het jammer dat het alle vier de wiellagers zijn ipv slechts eentje. Ik heb ook een goede nieuwe Haynes bij hem gekocht (zou ik je sterk aanraden voor onderhoud, kost 25 euro). Op zich zou ik de wiellagers zelf kunnen, ziet er niet erg ingewikkeld uit, maar volgens het boek (en hem) moeten vooraan de asmoeren op een erg laag moment aangedraaid worden dat buiten het bereik van mijn momentsleutel valt, en achter moeten de binnenste asmoeren zo vast aangedraaid worden dat de remtrommel bij een bepaalde kracht begint te draaien. Dat ga ik dan niet op het gevoel doen als ik er daarna 4000 km mee in het buitenland moet rijden
  Geeft mij een vrij gerust gevoel dat we hem zo kritisch hebben nagekeken, al is het jammer dat het alle vier de wiellagers zijn ipv slechts eentje. Ik heb ook een goede nieuwe Haynes bij hem gekocht (zou ik je sterk aanraden voor onderhoud, kost 25 euro). Op zich zou ik de wiellagers zelf kunnen, ziet er niet erg ingewikkeld uit, maar volgens het boek (en hem) moeten vooraan de asmoeren op een erg laag moment aangedraaid worden dat buiten het bereik van mijn momentsleutel valt, en achter moeten de binnenste asmoeren zo vast aangedraaid worden dat de remtrommel bij een bepaalde kracht begint te draaien. Dat ga ik dan niet op het gevoel doen als ik er daarna 4000 km mee in het buitenland moet rijden   Gebruik van kleine ritten of alleen in het binnenland was anders geweest, dan had ik zelf een poging gedaan.
  Gebruik van kleine ritten of alleen in het binnenland was anders geweest, dan had ik zelf een poging gedaan. 
											 
			 
			
			
			 
  . Als ik goed zoek is er ook nog wel een digitale haynes te vinden denk ik zo.
. Als ik goed zoek is er ook nog wel een digitale haynes te vinden denk ik zo.  
  
											 
			 
			
			
			 En zoveel ruimte nemen die onderdelen niet in beslag hoor; die flensen zijn het grootste en ik denk niet veel groter dan een tennisbal
 En zoveel ruimte nemen die onderdelen niet in beslag hoor; die flensen zijn het grootste en ik denk niet veel groter dan een tennisbal  Maar goed, als je er verder alleen binnen Nederland mee blijft zal zo'n pakket niet absoluut noodzakelijk zijn, het is vooral voor de lange ritten handig.
 Maar goed, als je er verder alleen binnen Nederland mee blijft zal zo'n pakket niet absoluut noodzakelijk zijn, het is vooral voor de lange ritten handig. 
											 
			 
			
			
			 . Hier gaan we ook de wiellagers voor, remkabels en alle kleine dingetjes doen. Totale kosten inclusief aanschaf liggen nu op ongeveer 400-500 euro. Daar zit dan benzine voor de rit niet bij, maar eigenlijk valt het nog reuze mee.
. Hier gaan we ook de wiellagers voor, remkabels en alle kleine dingetjes doen. Totale kosten inclusief aanschaf liggen nu op ongeveer 400-500 euro. Daar zit dan benzine voor de rit niet bij, maar eigenlijk valt het nog reuze mee.  . Keertje 's avonds mee gereden, beeld versplinterd door de krassen.
. Keertje 's avonds mee gereden, beeld versplinterd door de krassen.  
											 
			 
			
			
			 .  Heb jii de wiellagers al laten doen?  Enig, dee van de kosten als de garage het doet?
.  Heb jii de wiellagers al laten doen?  Enig, dee van de kosten als de garage het doet?
											 
			 
			
			
			
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 ). Je krijgt dan in ieder geval een rood kenteken en dan zou je hem tijdelijk extra kunnen verzekeren. Maargoed, dat is afhankelijk van de auto die je koopt. Zorg ervoor dat de verzekering erop zit voordat je gaat rijden anders kun je nog wel eens problemen krijgen.
). Je krijgt dan in ieder geval een rood kenteken en dan zou je hem tijdelijk extra kunnen verzekeren. Maargoed, dat is afhankelijk van de auto die je koopt. Zorg ervoor dat de verzekering erop zit voordat je gaat rijden anders kun je nog wel eens problemen krijgen.  , wel met een geldige verzekering die de auto nog had.
, wel met een geldige verzekering die de auto nog had.
											 
			 
			
			
			 Kans is nog wel redelijk imho dat we toch weer naar delen van de ontsteking moeten kijken, de bobine of condensators of zo.
  Kans is nog wel redelijk imho dat we toch weer naar delen van de ontsteking moeten kijken, de bobine of condensators of zo. We gaan de auto beplakken en verder niet-permanent bewerken, zodat hij weer terug zou moeten kunnen naar zijn originele staat. We vonden het anders toch te zonde.
 We gaan de auto beplakken en verder niet-permanent bewerken, zodat hij weer terug zou moeten kunnen naar zijn originele staat. We vonden het anders toch te zonde.  Maar de Trabant haalt er wel 2 pk en 11 Nm meer koppel uit, dus het minste vermogen en de kleinste auto zouden we nog wel eens kunnen hebben
 Maar de Trabant haalt er wel 2 pk en 11 Nm meer koppel uit, dus het minste vermogen en de kleinste auto zouden we nog wel eens kunnen hebben   
											 
			 
			
			
			 
  
											 
			 
			
			
			
 
											 
			 
			
			
			 ivm met de kosten.
 ivm met de kosten.  
			 
			
			
			 Mocht ik deze week geen reactie van de verkoper verwachten dan start ik een geschil, moet als het goed is wat opleveren.
 Mocht ik deze week geen reactie van de verkoper verwachten dan start ik een geschil, moet als het goed is wat opleveren.
											 
			 
			
			
			 
 Als ik er morgen aan denk zal ik even kijken of dat lukt, maar op zich is er weinig aan te zien behalve dat hij knalt en een extra schok krijgt. En misschien dat het backfire bij het uitrollen in de versnelling in de uitlaat zit, maar dat kan ik moeilijk controleren want ik kan geen 80 km/u rennen om de boel van dichtbij te kunnen filmenquote:Op donderdag 31 mei 2012 23:28 schreef monsterd. het volgende:
Ik wacht deze maand ook maar met invoerenivm met de kosten.
Kun je eens een filmpje posten als die backfired? Weet niet of dat lukt? Misschien dat de vriend van mijn moeder het probleem herkent.
 
  
											 
			 
			
			
			 . Zal nog even kijken of ik ergens anders eraan kan komen, maar het is zonde want ik heb die Poolse kerel natuurlijk al wel betaald..
. Zal nog even kijken of ik ergens anders eraan kan komen, maar het is zonde want ik heb die Poolse kerel natuurlijk al wel betaald..  .
.
											 
			 
			
			
			 Daarbij reageert hij vrij direct op het gaspedaal, waardoor misschien meer ingespoten wordt dan hij direct kan verwerken. Sowieso is hij door zijn korte wielbasis en verouderde/beperkte vering ook heel hobbel-gevoelig voor oneffenheden.
 Daarbij reageert hij vrij direct op het gaspedaal, waardoor misschien meer ingespoten wordt dan hij direct kan verwerken. Sowieso is hij door zijn korte wielbasis en verouderde/beperkte vering ook heel hobbel-gevoelig voor oneffenheden.  
											 
			 
			
			
			Oh wat naar nou. Ik hoop niet dat 'ie je nu niks gaat sturen nu hij het geld heeft...quote:Op dinsdag 5 juni 2012 17:01 schreef monsterd. het volgende:
Bah, ik wacht ook nog steeds op de lampen via de Poolse marktplaats.Mocht ik deze week geen reactie van de verkoper verwachten dan start ik een geschil, moet als het goed is wat opleveren.
 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			 .
 .
											 
			 
			
			
			Ze is Poolsquote:Op woensdag 6 juni 2012 13:35 schreef zl7z het volgende:
Wat een mooi bakje. Ik ben jaloers.
Hoe heb je het qua taal geregeld bij onderhandeling? Ik weet hoe goed de talenkennis soms is van Polen.
 
											 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			 
  , maar die zitten niet op de fiat op dit moment. Had toen al gewone tubelessbanden met een binnenband op de oude velg gedaan.  Als ik een keer nog 2 goede velgen vindt dan wissel ik het dan wel.
, maar die zitten niet op de fiat op dit moment. Had toen al gewone tubelessbanden met een binnenband op de oude velg gedaan.  Als ik een keer nog 2 goede velgen vindt dan wissel ik het dan wel. 
											 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			 . Daarnaast brandt het injectielampje. Het gisteren injectiereiniger erdoorheen gegooid, dus we zien het wel. Ga morgen nog even kijken of de bobines goed zijn en de compressie meten. Hoop niet dat een klep stuk is, want ik wil sowieso weinig geld in de cinquecento stoppen. Hij is vooral bedoeld als tussenauto voor mij en  "eersteervaringsgebakje" voor mijn zusje.
. Daarnaast brandt het injectielampje. Het gisteren injectiereiniger erdoorheen gegooid, dus we zien het wel. Ga morgen nog even kijken of de bobines goed zijn en de compressie meten. Hoop niet dat een klep stuk is, want ik wil sowieso weinig geld in de cinquecento stoppen. Hij is vooral bedoeld als tussenauto voor mij en  "eersteervaringsgebakje" voor mijn zusje.  Maargoed, we zullen zien. Ik weet iig dat 1 bougie stuk is. Hebben we vervangen maar het maakte geen verschil.
 Maargoed, we zullen zien. Ik weet iig dat 1 bougie stuk is. Hebben we vervangen maar het maakte geen verschil.  
											 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			 zijn gisteren niet aan de remleidingen toegekomen maar de nieuwe iellager zit er wel op.   Post later nog wel wat nieuwe fotos.
  zijn gisteren niet aan de remleidingen toegekomen maar de nieuwe iellager zit er wel op.   Post later nog wel wat nieuwe fotos.
											 
			 
			
			
			 
  
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 .  150 euro verder en na al het werk van de vriend van mijn moeder is het dan gelukt. Het injectielampje brandt wel nog steeds, maar kan de ecu nog eens resetten om te kijken wat er gebeurd. Wel heeft hij nu hetzelfde probleem als de blauwe, namelijk zomaar voor stoplichten afslaan. Ineens hoor je de motor niet meer. Nou lag het in de 126 aan de contactpunten, maargoed de cinq is toch iets moderner dus het zal wel met de ontsteking te maken hebben. Klusje voor een andere keer. Tevens is de handrem ruk dus dat staat voor de cinq ook nog op de to-do-lijstje.
.  150 euro verder en na al het werk van de vriend van mijn moeder is het dan gelukt. Het injectielampje brandt wel nog steeds, maar kan de ecu nog eens resetten om te kijken wat er gebeurd. Wel heeft hij nu hetzelfde probleem als de blauwe, namelijk zomaar voor stoplichten afslaan. Ineens hoor je de motor niet meer. Nou lag het in de 126 aan de contactpunten, maargoed de cinq is toch iets moderner dus het zal wel met de ontsteking te maken hebben. Klusje voor een andere keer. Tevens is de handrem ruk dus dat staat voor de cinq ook nog op de to-do-lijstje.   
  . Als laatste moet sowieso de stuurspeling nagelopen worden, hij wijkt voor mijn gevoel te veel af zonder echt te sturen. Verder moet ik even kijken of ik nou toch een andere voorruit erin ga zetten of niet. Is afhankelijk van de mening van de apkkeurende garage. Zit er sowieso aan te denken om hem vooraf "vooraf" te laten keuren zodat ik zeker weet dat ik bij het RDW niet voor verrassingen kom te staan.
. Als laatste moet sowieso de stuurspeling nagelopen worden, hij wijkt voor mijn gevoel te veel af zonder echt te sturen. Verder moet ik even kijken of ik nou toch een andere voorruit erin ga zetten of niet. Is afhankelijk van de mening van de apkkeurende garage. Zit er sowieso aan te denken om hem vooraf "vooraf" te laten keuren zodat ik zeker weet dat ik bij het RDW niet voor verrassingen kom te staan.  
											 
			 
			
			
			 
  
			 
			
			
			

 ) erop en dat 'deukt' wat naar beneden. Dat eist 1 of 2 cruciale centimeters, en als we het terug duwden klapte het uiteindelijk weer naar beneden. Ik weet niet wat we gedaan hebben, maar de laatste tijd zit het ons niet meer in de weg in ieder geval.
) erop en dat 'deukt' wat naar beneden. Dat eist 1 of 2 cruciale centimeters, en als we het terug duwden klapte het uiteindelijk weer naar beneden. Ik weet niet wat we gedaan hebben, maar de laatste tijd zit het ons niet meer in de weg in ieder geval. 
											 
			 
			
			
			 Dat vond ik zelf iets te veel werk, dus nu maar een kaal dakje.
 Dat vond ik zelf iets te veel werk, dus nu maar een kaal dakje.   
											 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			 . Is het ene gemaakt, gaat het andere stuk.  Nu is de remcilinder rechtsvoor stuk en benzinetank blijkt voorzien te zijn van een klein gaatje
. Is het ene gemaakt, gaat het andere stuk.  Nu is de remcilinder rechtsvoor stuk en benzinetank blijkt voorzien te zijn van een klein gaatje  :')
:') 
  
											 
			 
			
			
			 80e is op zich niet eens zo duur voor een brandstoftank, ook al is het maar een kleintje.
 80e is op zich niet eens zo duur voor een brandstoftank, ook al is het maar een kleintje.  
			 
			
			
			 In verhouding tot andere auto;s kost het geen drol natuurlijk Verder wil de vriend van mijn moeder niet lassen. Het is nu maar 1  klein gaatje maar bij de naden komen er steeds meer slechte stukken naar voren. Schiet niet op dus.
 In verhouding tot andere auto;s kost het geen drol natuurlijk Verder wil de vriend van mijn moeder niet lassen. Het is nu maar 1  klein gaatje maar bij de naden komen er steeds meer slechte stukken naar voren. Schiet niet op dus.
											 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			

 
											 
			 
			
			
			 
  
			 
			
			
			 . Met de hele buurt zo'n ding aanduwen etc. Wat een gezicht, een hele zwerm koters om een maluch aan te duwen
. Met de hele buurt zo'n ding aanduwen etc. Wat een gezicht, een hele zwerm koters om een maluch aan te duwen   
											 
			 
			
			
			Auto hoeft niet APK gekeurd te zijn om op kenteken te komen, ze kijken bij de keuring naar chassisnummer, juiste gewicht e.d.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 21:46 schreef monsterd. het volgende:
Eendagskenteken etc moet wel lukken. Ik maak me meer zorgen om het feit dat zij niet zomaar kunnen controleren of ik de rechtmatige eigenaar ben.
Trouwens, iemand enig idee hoe het zit met apk als ik het niet bij het RDW laat doen? Anders kan ik hem vooraf laten keuren bij een garage hier in de buurt en zodra hij de papieren heeft daar terugkomen.
 
			 
			
			
			Je kunt overigens tijdens het invoeren bij de RDW meteen een APK laten doen, mocht je er vertrouwen in hebben dat de auto er wel doorheen komt. Dan ben je meteen klaar.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:34 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Auto hoeft niet APK gekeurd te zijn om op kenteken te komen, ze kijken bij de keuring naar chassisnummer, juiste gewicht e.d.
Ik ben destijds met eendagsplaten en eendagsverzekering naar de RDW gereden en daar is de auto gekeurd voor de RDW.
Daarna doorgereden naar de garage en een APK laten doen.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			In theorie zijn de APK eisen natuurlijk hetzelfde...;). Ik kreeg bij de RDW niet de indruk dat ze strenger waren.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 12:22 schreef monsterd. het volgende:
Nouja apk moet een fluitje van een cent worden met al die nieuwe onderdelen, ik denk alleen altijd dat het rdw nog een stuk strenger isdan een plaatselijke garage
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Ja kan idd, maar ik doe het liever bij mijn eigen garage.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 11:19 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Je kunt overigens tijdens het invoeren bij de RDW meteen een APK laten doen, mocht je er vertrouwen in hebben dat de auto er wel doorheen komt. Dan ben je meteen klaar.

 
			 
			
			
			 
  
											 
			 
			
			
			 . Duimen maar dat het meevalt. Maartoch, 3600 km is toch een flinke eind voor zon kar.   Als ik er zelf op terugkijk heb ik ook mazzel dat ik probleemloos 1100 km heb afgelegd
 . Duimen maar dat het meevalt. Maartoch, 3600 km is toch een flinke eind voor zon kar.   Als ik er zelf op terugkijk heb ik ook mazzel dat ik probleemloos 1100 km heb afgelegd  
											 
			 
			
			
			 
  
  
											 
			 
			
			
			 
  .
. 
  
  
  
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:09 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Wat ik je al vanmiddag zei: chassis + alles wat nodig is om te rijden van een 356 nemen en daarbovenop je, nadat je het gespoten hebt in geel, carosserie van de 126 bovenop pleuren.
 
   
											 
			 
			
			
			Wat kosten die dingen ? Tot nu toe vind ik de kosten per onderdeel wel meevallen geloof ik.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 15:38 schreef monsterd. het volgende:
Ik heb ondertussen maar nieuwe draagarmen besteld en wat nieuwe rubbertjes erbij. Kosten lopen behoorlijk op nu helaas, maargoed dat moet ik er maar voor over hebben.
Wat is daar het voordeel van ?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:09 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Wat ik je al vanmiddag zei: chassis + alles wat nodig is om te rijden van een 356 nemen en daarbovenop je, nadat je het gespoten hebt in geel, carosserie van de 126 bovenop pleuren.
 
			 
			
			
			
 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			
 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			 5x 'niet zo duur' is uiteindelijk best wel duur
  5x 'niet zo duur' is uiteindelijk best wel duur   
  
											 
			 
			
			
			 .  En dan heb ik de afgelopen 3 maanden maar zo'n 600 meter met de 126 gereden
.  En dan heb ik de afgelopen 3 maanden maar zo'n 600 meter met de 126 gereden  
											 
			 
			
			
			Kost eigenlijk nog steeds niets vergeleken met modernere auto's, of wat andere klassiekers.quote:Op zondag 12 augustus 2012 11:36 schreef monsterd. het volgende:
Tja, het is verder idd fijn dat het kwa prijs meevalt, maar alles wat stuk kan, gaat ook stuk hier. En dan heb ik de afgelopen 3 maanden maar zo'n 600 meter met de 126 gereden
 
			 
			
			
			 Die had ik ook pas na iets van 2300 euro weer op de weg, en het ding ziet er nog steeds verlept uit.
 Die had ik ook pas na iets van 2300 euro weer op de weg, en het ding ziet er nog steeds verlept uit. 
											 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			 
  
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 Hij is wel geinig, maar ik heb er denk ik niet zoveel aan en dan kost hij alleen maar geld.
 Hij is wel geinig, maar ik heb er denk ik niet zoveel aan en dan kost hij alleen maar geld. 
											 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			 :
:  
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Nouja heb de vorige ook bij de gewone 126 shop besteld en daar was niets mee aan de hand. De laatste zendig was alleen een beetje rampzalig. De doos waarin het binnen kwam was al helemaal beschadigd door transport. Ook had ik drie flesjes remolie besteld die alle drie zijn gaan lekken.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 23:39 schreef 2cv het volgende:
Kan je niet gewoon standaard keerringen bestellen ? Doe ik ook altijd. Wel bij professionele leveranciers. Want om een goede keerring zo te vervormen heb je aardig wat kracht nodig wat een beetje impliceert dat dit pudding-keerrringen zijn.
 . Gelukkig weet ik wel dat de verkoper er alles aan heeft gedaan om het goed te verpakken; zo zat er extra folie en plastic om de flesjes heen. De doosjes met de wiellager en de keeringen waren uiteindelijk zo nat geworden en door het gegooi tijdens het transport is het denk ik gaan vervormen.
. Gelukkig weet ik wel dat de verkoper er alles aan heeft gedaan om het goed te verpakken; zo zat er extra folie en plastic om de flesjes heen. De doosjes met de wiellager en de keeringen waren uiteindelijk zo nat geworden en door het gegooi tijdens het transport is het denk ik gaan vervormen.   
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 Alles is verder vandaag klaargemaakt, dus de fiat is klaar voor de keuring
 Alles is verder vandaag klaargemaakt, dus de fiat is klaar voor de keuring   Helaas nu al keuringsperikelen, aangezien het enige moment om hem te keuren a.s. maandag voor mij is.
  Helaas nu al keuringsperikelen, aangezien het enige moment om hem te keuren a.s. maandag voor mij is.   
  )
 )  
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
  
			 
			
			
			Motorblok was vastgelopen toch ofzo? Hopen dat het goedkomtquote:Op dinsdag 4 september 2012 23:58 schreef Dingest het volgende:
Schiet eindelijk wel een beetje op
Bij mij ligt de motor er nu uit, plan is ermee naar de verzamelaar te gaan om samen proberen te achterhalen wat er aan mankeert. Zuigerveren lijken nog steeds een goede gok. Waarschijnlijk moet hij dus zover uit elkaar dat het iig handiger is om hem even uit de auto te hebben.
 
  
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Heel veel succes. Ik weet uit de cinq dat als de compressie niet klopt je altijd veel werk eraan hebt om te bepalen wat er nou aan de hand is.quote:Op donderdag 6 september 2012 23:55 schreef Dingest het volgende:
Ik weet niet wat we precies hebben, voor zover ik na kan gaan serieuze compressie-issues in ieder geval. Mogelijk verlepte zuigerveren dus, maar dat moeten we nog gaan uitzoeken.
 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			
 
  
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			ik begrijp dat je er niet mee rond rijd, ik ben ooit 1 dag onverzekerd geweest door een misverstand met de tussenpersoon en een maand later kreeg ik al een mooie boete van 400 euro. mijn auto heeft die dag ook alleen maar binnen gestaanquote:Op zondag 9 september 2012 22:25 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Monsterd hier, ik rijd er niet mee rond hoor. Hij staat op eigen terrein maar ik kan nog helemaal niets omdat ik de papieren nog niet ontvangen heb.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 Wel interessant dat jullie echt een 'Polski Fiat' en '126p' hebben, terwijl er bij ons niet meer staat dan 'Fiat' en '126'
 Wel interessant dat jullie echt een 'Polski Fiat' en '126p' hebben, terwijl er bij ons niet meer staat dan 'Fiat' en '126'   
  
											 
			 
			
			
			 
  
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			 
  .
.
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
  
			 
			
			
			 )
 )  )
 )  
											 
			 
			
			
			 
  
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			 Wanneer gaat hij nog een keer voor de APK? Die van mij moet eigenlijk uiterlijk 1 oktober, maar hij werkt niet erg mee...
 Wanneer gaat hij nog een keer voor de APK? Die van mij moet eigenlijk uiterlijk 1 oktober, maar hij werkt niet erg mee... 
  Met de nieuwe verdeler liep hij prima - dus geen compressieproblemen - hoewel hij blijft terugslaan in de carburateur. Zoals te zien is er veel kool in de koppen en ondanks dat ik dat zoveel mogelijk schoon heb geprobeerd te maken, lijkt koolafzetting nu de oorzaak te zijn. Carburateur en ontsteking kunnen het niet zijn want hij deed het meteen met een nieuwe carb én verdeler (en wat daarbij hoort) en de kleppen zijn ook goed gesteld.
 Met de nieuwe verdeler liep hij prima - dus geen compressieproblemen - hoewel hij blijft terugslaan in de carburateur. Zoals te zien is er veel kool in de koppen en ondanks dat ik dat zoveel mogelijk schoon heb geprobeerd te maken, lijkt koolafzetting nu de oorzaak te zijn. Carburateur en ontsteking kunnen het niet zijn want hij deed het meteen met een nieuwe carb én verdeler (en wat daarbij hoort) en de kleppen zijn ook goed gesteld.  
  Echt, hij wil gewoon niet meer terug de weg op denk ik
  Echt, hij wil gewoon niet meer terug de weg op denk ik   
											 
			 
			
			
			Handig zo'n stellage, niet eerder gezien maar het scheelt idd een boel als je alleen het blok mee hoeft te nemen.quote:Op zondag 16 september 2012 17:33 schreef Dingest het volgende:
Mooi, zo kom je steeds een stapje dichterbijWanneer gaat hij nog een keer voor de APK? Die van mij moet eigenlijk uiterlijk 1 oktober, maar hij werkt niet erg mee...
Motor is er dus uitgegaan en die heb ik (even met de auto van mijn ouders) naar de verzamelaar gebracht. Kan zo'n blokje nog net in mijn eentje tillen
Bij hem hebben we hem besloten op een stellage te zetten. Ging iets moeilijker dan het klinkt, want daarvoor moest er eerst de motor die er al op lag aftillen, versnellingsbak eraf en aan de mijne schroeven (voor bevestiging en stabiliteit op die stellage) en dan die van mij er weer opleggen en aansluiten. Is even wat werk maar best wel een handige oplossing als je niet de hele auto mee kunt nemen en toch de boel wilt laten draaien:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vervolgens zijn we een behoorlijk lange tijd bezig geweest hem aan de praat te krijgen, want het bleek dat inmiddels de carburateur ook was gaan lekken. Dus eerst een andere daarop gezet, wat deels hielp. Toen bleek na meerdere keren checken en steeds bijstellen dat de ontsteking zich continu verstelde. We zette de contactpuntjes goed, ontsteking op juiste tijdstip, even laten draaien en bijna direct liep hij (veel te veel) voor totdat hij uiteindelijk willekeurig nog maar slagen maakte. We hebben er een nieuwe verdeler bij gepakt en toen viel mij iets op toen ik aan het tandwiel draaide van die van mij; die veerde wat in de behuizing:
[ afbeelding ]
Die ruimte tussen de as en behuizing hoort dus niet en daar veert/danst hij als het ware op waardoor de hele tijd ontsteking en contactpunten in puin lopen. Dus de M-B-garage in Duitsland had ook gelijk met hun constatering - al hadden we óók een lekke koppakking. Al van een paar maanden terug:
[ afbeelding ]
In de linker cilinder onderaan zit een zwarte veeg waar de koppakking lekte. Dus die is niet ten onrechte vervangen gelukkigMet de nieuwe verdeler liep hij prima - dus geen compressieproblemen - hoewel hij blijft terugslaan in de carburateur. Zoals te zien is er veel kool in de koppen en ondanks dat ik dat zoveel mogelijk schoon heb geprobeerd te maken, lijkt koolafzetting nu de oorzaak te zijn. Carburateur en ontsteking kunnen het niet zijn want hij deed het meteen met een nieuwe carb én verdeler (en wat daarbij hoort) en de kleppen zijn ook goed gesteld.
Hoe dan ook, we hebben de carb van nieuwe pakkingen en vlotter voorzien en er werd nog ergens een gebruikte verdeler vandaan getoverd, dus voor 20e was het in orde. Dat hoef je bij een garage trouwens niet te proberen; voor 40e je koppakking, carb-pakkingen en een verdeler te laten vervangen
Thuis met enige moeite de motor weer in de auto gekregen, die enorme buizen van de lucht aan- en afvoer zijn ontzettende rotdingen trouwens als ze niet zo heel jong meer zijn, en hij loopt weer. Maar zodra ik even wat gas bij wilde geven een enorme tik en het gaspedaal was lam. Nu het halve interieur overhoop gehaald want nu heb ik dit probleem:
[ afbeelding ]
Scharnierstuk van het gaspedaal is geknaptEcht, hij wil gewoon niet meer terug de weg op denk ik
 
  maargoed we hebben het maar gewoon vervangen. Wisten anders geen oplossing voor het remverschil. Vandaag pas proefgereden en hij remt nu netjes recht vooruit
 maargoed we hebben het maar gewoon vervangen. Wisten anders geen oplossing voor het remverschil. Vandaag pas proefgereden en hij remt nu netjes recht vooruit   . Hopelijk weinig remverschil meer, maar dat zien we pas weer bij de APK terug. Ook is de laatste wiellager ook nog vervangen en ook maar een nieuwe stuurkogel erop gezet. Voor de APK was alleen het hoesje gescheurd maar het was net zo gemakkelijk om een nieuwe kogel erop te zetten, die we toch nog hadden liggen.  Verder werd het gister al snel donker dus zijn we daarna gestopt.
. Hopelijk weinig remverschil meer, maar dat zien we pas weer bij de APK terug. Ook is de laatste wiellager ook nog vervangen en ook maar een nieuwe stuurkogel erop gezet. Voor de APK was alleen het hoesje gescheurd maar het was net zo gemakkelijk om een nieuwe kogel erop te zetten, die we toch nog hadden liggen.  Verder werd het gister al snel donker dus zijn we daarna gestopt.  Verder nog maar gelijk de olie verwisselt, kwam ruim 2 liter bruine drap naar buiten zetten. Hij is nu weer helemaal schoon en loopt ook een stuk lekkerder. Oja, ten slotte nog de motorsteun vervangen.
   Verder nog maar gelijk de olie verwisselt, kwam ruim 2 liter bruine drap naar buiten zetten. Hij is nu weer helemaal schoon en loopt ook een stuk lekkerder. Oja, ten slotte nog de motorsteun vervangen.  Ten eerste is de einddemper wegens vreemde redenen kromgetrokken en vastgelast aan de uitlaat. Daarnaast zit er ergens een idoot stukje metaal tussen.
  Ten eerste is de einddemper wegens vreemde redenen kromgetrokken en vastgelast aan de uitlaat. Daarnaast zit er ergens een idoot stukje metaal tussen.  
											 
			 
			
			
			 , is gewoon één geheel en zit met twee boutjes vast - nadat je de bekleding en een afdekplaat hebt weggehaald. Verzamelaar heeft er ook eentje liggen die ik dinsdag op kan halen. Daarna weet ik pas zeker of er weer mee te rijden valt.
, is gewoon één geheel en zit met twee boutjes vast - nadat je de bekleding en een afdekplaat hebt weggehaald. Verzamelaar heeft er ook eentje liggen die ik dinsdag op kan halen. Daarna weet ik pas zeker of er weer mee te rijden valt. Ik zat mij er ook al over te verbazen dat hij op dat hoek je weer aan de pot gelast zit, maar dat is normaal. Zie je ook wel op de exemplaren bij van der Laan. Dat stuk schroot zal wel bedoeld zijn zodat de beugel strakker om de uitlaat kan, al weet ik niet waarom dat zou moeten. Die beugels horen gewoon goed strak om de pot te zitten, tenzij ze van een ander type uitlaat een beugel hebben gebruikt. Maar als het allemaal gasdicht is zou ik het gewoon zo laten.
 Ik zat mij er ook al over te verbazen dat hij op dat hoek je weer aan de pot gelast zit, maar dat is normaal. Zie je ook wel op de exemplaren bij van der Laan. Dat stuk schroot zal wel bedoeld zijn zodat de beugel strakker om de uitlaat kan, al weet ik niet waarom dat zou moeten. Die beugels horen gewoon goed strak om de pot te zitten, tenzij ze van een ander type uitlaat een beugel hebben gebruikt. Maar als het allemaal gasdicht is zou ik het gewoon zo laten.
											 
			 
			
			
			 , Wat een stelletje Polen die dat zo hebben bedacht dan
, Wat een stelletje Polen die dat zo hebben bedacht dan  ..
.. 
											 
			 
			
			
			
 
			 
			
			
			 . Ik had dus die accubeugel besteld, maar die paste dus niet dus we hebben daar wat anders van gemaakt. Zal morgen een foto ervan maken
. Ik had dus die accubeugel besteld, maar die paste dus niet dus we hebben daar wat anders van gemaakt. Zal morgen een foto ervan maken  
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			
 . Om 2 uur weer een afspraak iig.
. Om 2 uur weer een afspraak iig.  
											 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 Misschien een minimeet?
 Misschien een minimeet?   
  Stationair loopt hij wat te hoog waar ik nog even naar moet kijken, maar hij haalt gewoon z'n top en volgens mij klinkt hij ook vrij prima. Morgen meteen langs de garage voor een APK-afspraak, ben benieuwd wat daar uit gaat komen.
  Stationair loopt hij wat te hoog waar ik nog even naar moet kijken, maar hij haalt gewoon z'n top en volgens mij klinkt hij ook vrij prima. Morgen meteen langs de garage voor een APK-afspraak, ben benieuwd wat daar uit gaat komen.   
											 
			 
			
			
			 . Minimeet lijkt me leuk
. Minimeet lijkt me leuk  
  
			 
			
			
			 Dat is best wel fijn, al zijn de prijzen bij van der Laan ook vrij goedkoop tov  bijv. mijn 96 en als ik dat moet lappen valt het ook nog te overzien
  Dat is best wel fijn, al zijn de prijzen bij van der Laan ook vrij goedkoop tov  bijv. mijn 96 en als ik dat moet lappen valt het ook nog te overzien  
 Ga er gewoon van uit dat onze Maluch nou wel klaar is met kapot zijn
 Ga er gewoon van uit dat onze Maluch nou wel klaar is met kapot zijn   
  
											 
			 
			
			
			Wij zitten in de buurt van Deventer maar kunnen prima iets meer naar het noorden toe, mits niet helemaal in groningen want dan wordt het ver met de maluchquote:Op dinsdag 18 september 2012 23:02 schreef Dingest het volgende:
Hij zegt ook dat ik beter bij hem kan aankloppen om te kijken of hij het onderdeel heeft voordat ik bij van der Laan kijk, zeker bij het dure grut kan daar een fors verschil in prijs zitten. Hij haalt het ook gewoon uit Polen namelijkDat is best wel fijn, al zijn de prijzen bij van der Laan ook vrij goedkoop tov bijv. mijn 96 en als ik dat moet lappen valt het ook nog te overzien
In welke hoek wonen jullie ook al weer? Kijken of we iets centraals kunnen regelen, wil eventueel Roefel ook wel vragen of hij meekomtGa er gewoon van uit dat onze Maluch nou wel klaar is met kapot zijn

Ik ook, vooral met dat remverschil. Is weer even spannend, gaat ook nogal bepalen of hij toch in de verkoop gaat of dat ik het over mijn hart kan verkrijgen de kosten te accepteren en hem voorlopig te houden
 .
. 
 
			 
			
			
			 Kan Roefel wel vragen of hij ook zin heeft.
 Kan Roefel wel vragen of hij ook zin heeft. Garage denkt ook waarschijnlijk aan de uitlijning/afstelling, maar ze zullen kijken wat nodig is. Volgende week donderdag gaat hij voor de APK iig.
 Garage denkt ook waarschijnlijk aan de uitlijning/afstelling, maar ze zullen kijken wat nodig is. Volgende week donderdag gaat hij voor de APK iig. 
  Kan alleen mijn doosje met zekering niet meer vinden, dus dan maar weer nieuwe halen.
 Kan alleen mijn doosje met zekering niet meer vinden, dus dan maar weer nieuwe halen. 
											 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			 Pas sindsdien heb ik het probleem. Hoewel, als het geen APK-afkeur is en binnen toleranties valt dan laat ik het lekker zo. Ben er aan gewend en het is niet alsof dat ding 20.000 in het jaar gaat rijden
 Pas sindsdien heb ik het probleem. Hoewel, als het geen APK-afkeur is en binnen toleranties valt dan laat ik het lekker zo. Ben er aan gewend en het is niet alsof dat ding 20.000 in het jaar gaat rijden   
  
											 
			 
			
			
			 
  
			 
			
			
			quote:Op donderdag 27 september 2012 18:56 schreef Dingest het volgende:
En ook die van mij heeft weer een verse APK
 
   Netjes! Hoefde niets aan gedaan te worden?
  Netjes! Hoefde niets aan gedaan te worden?  
											 
			 
			
			
			 Maar niets schokkends. Stel bouten (wederom
 Maar niets schokkends. Stel bouten (wederom   ) in de uitlaat, dit keer twee die in het blok gaan. Eén daarvan sluit kennelijk een ventilatiegat af dus er kwamen carterdampen en olie uit wat APK-afkeur is, maar ze konden wel wat boutjes en Loctite missen
 ) in de uitlaat, dit keer twee die in het blok gaan. Eén daarvan sluit kennelijk een ventilatiegat af dus er kwamen carterdampen en olie uit wat APK-afkeur is, maar ze konden wel wat boutjes en Loctite missen   
  Daarnaast heb ik waarschijnlijk de bak iets ontzet bij het terugplaatsen van de motor waardoor hij lastig in de achteruit grijpt of eruit schiet, dus die moet ik nog eens weer goed op de steunen leggen. Verder vond hij het wel grappig om erin te rijden ('je krijgt er wel erg veel aandacht mee'
  Daarnaast heb ik waarschijnlijk de bak iets ontzet bij het terugplaatsen van de motor waardoor hij lastig in de achteruit grijpt of eruit schiet, dus die moet ik nog eens weer goed op de steunen leggen. Verder vond hij het wel grappig om erin te rijden ('je krijgt er wel erg veel aandacht mee'  ) en was hij verbaasd over hoe keihard de bodem nog was
) en was hij verbaasd over hoe keihard de bodem nog was   
											 
			 
			
			
			 . Netjes kwa remverschil, vast een opluchting of niet?
. Netjes kwa remverschil, vast een opluchting of niet?  
  . Zien morgen wel weer hoe en wat. Misschien dat de contactpunten dus alsnog even vervangen moeten worden. Ga denk ik ook binnenkort kijken naar een nieuwe koppelingsset. De oude is zo slecht nog niet, maar met een nieuwe wordt het vast wat prettiger rijden.
. Zien morgen wel weer hoe en wat. Misschien dat de contactpunten dus alsnog even vervangen moeten worden. Ga denk ik ook binnenkort kijken naar een nieuwe koppelingsset. De oude is zo slecht nog niet, maar met een nieuwe wordt het vast wat prettiger rijden.  
											 
			 
			
			
			 
  
											 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			 En op de terugweg in het begin zoveel wind tegen dat ik niet eens boven de 80 kwam
 En op de terugweg in het begin zoveel wind tegen dat ik niet eens boven de 80 kwam   Hoewel ik het idee had dat die van jullie wel soepeler trekt.
 Hoewel ik het idee had dat die van jullie wel soepeler trekt.
											 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			 Maar die koppeling bij jullie moet idd wel wat aan gedaan worden, de bak krijgt wel steeds een enorme knauw.
 Maar die koppeling bij jullie moet idd wel wat aan gedaan worden, de bak krijgt wel steeds een enorme knauw.
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
  Misschien speelt hij wel leuk met gladheid... Mijn 96 is dan weer een rotding met gladde ondergrond, maar er zit wel een poolcircle-proof kachel in.
 Misschien speelt hij wel leuk met gladheid... Mijn 96 is dan weer een rotding met gladde ondergrond, maar er zit wel een poolcircle-proof kachel in.
											 
			 
			
			
			 
  
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 Het is dat we het zagen gebeuren anders hadden de buren het vast niet zo gemakkelijk toegegeven. Het is toen wel netjes opgelost maar het kost toch weer veel moeite.
 Het is dat we het zagen gebeuren anders hadden de buren het vast niet zo gemakkelijk toegegeven. Het is toen wel netjes opgelost maar het kost toch weer veel moeite.
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			boort een gaatje, popnagel erin, aantrekken met tang en klaarquote:Op zondag 2 december 2012 21:54 schreef monsterd. het volgende:
Ja denk het? Die schroef je door de plaat heen?
 
			 
			
			
			En als ze je kenteken dan willen, wordt het heel hard trekken, of hem uitboren.quote:Op zondag 2 december 2012 21:55 schreef densmee het volgende:
[..]
boort een gaatje, popnagel erin, aantrekken met tang en klaar
 
											 
			 
			
			
			 
  
  
			 
			
			
			Hij staat normaal ook gewoon voor de deur, was niets aan het handje al die tijd.quote:Op maandag 3 december 2012 15:17 schreef Dingest het volgende:
Wat onnodig zonde weer
Ik heb hem hier gewoon aan de weg staan vooraan de oprit, mensen (en vooral kinderen) vinden hem echt geweldig iedere keer
Hebben jullie nog naar die koppeling gekeken, trouwens?
 
  . Rij er niet zoveel mee op het moment dus vervangen ed. schuif ik door naar het voorjaar. Hij lekt wel een beetje vernsnellingsbakolie, dus dat moet ik nog wel een keer doen.
. Rij er niet zoveel mee op het moment dus vervangen ed. schuif ik door naar het voorjaar. Hij lekt wel een beetje vernsnellingsbakolie, dus dat moet ik nog wel een keer doen.
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			Leukquote:Op dinsdag 25 december 2012 18:10 schreef monsterd. het volgende:
Ik ga morgen voor nog een maluch kijken:
[ afbeelding ]
 Maar waarom?
  Maar waarom?   Je weet in ieder geval wel waar je nu op moet letten.
 Je weet in ieder geval wel waar je nu op moet letten.
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Oeh hele mooie kleurencombo!quote:Op dinsdag 25 december 2012 18:10 schreef monsterd. het volgende:
Ik ga morgen voor nog een maluch kijken:
[ afbeelding ]
 
			 
			
			
			 Kan inderdaad best van pas komen, helemaal als je met spoed even een onderdeel nodig hebt
  Kan inderdaad best van pas komen, helemaal als je met spoed even een onderdeel nodig hebt   
  
											 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 Ik weet dat ik er half Europa mee ben door gereden, maar het idee om gewoon een auto op te pikken en hem dan naar huis te rijden in de hoop dat-ie dat lukt lijkt mij wel ontzettend leuk om eigenlijk ook eens te doen
  Ik weet dat ik er half Europa mee ben door gereden, maar het idee om gewoon een auto op te pikken en hem dan naar huis te rijden in de hoop dat-ie dat lukt lijkt mij wel ontzettend leuk om eigenlijk ook eens te doen   
  
			 
			
			
			 
  
			 
			
			
			 Verder zitten de voorste stoelen ontzettend fijn. De bestuurdersstoel is wel uitgezeten maar door de hoge rugsteun zit je in principe prettig. Mocht de auto op kenteken komen dan wil ik die stoelen graag een beetje opknappen en opnieuw bekleden.
 Verder zitten de voorste stoelen ontzettend fijn. De bestuurdersstoel is wel uitgezeten maar door de hoge rugsteun zit je in principe prettig. Mocht de auto op kenteken komen dan wil ik die stoelen graag een beetje opknappen en opnieuw bekleden.  
 
De achterlampen vind ik opzich wel wat fouts-leuks hebben dus als het apk-waardig is laat ik het zitten (geen zin om daar geld aan uit te geven)quote:Op donderdag 27 december 2012 00:52 schreef Dingest het volgende:
Succes met terugrijden danIk weet dat ik er half Europa mee ben door gereden, maar het idee om gewoon een auto op te pikken en hem dan naar huis te rijden in de hoop dat-ie dat lukt lijkt mij wel ontzettend leuk om eigenlijk ook eens te doen

Hij ziet er wel aardig uit - die achterlichtunits zijn wel verschrikkelijk - maar in welk opzicht is hij slechter dan die jullie al hebben? Het grootste nadeel wat ik uit jullie eerdere post van de eerste maluch zag was toch wel roestvorming.


 
											 
			 
			
			
			 
  
			 
			
			
			 . Het lukte niet want het ventiel was vernacheld en hij had allemaal smoesjes waarom het niet gedaan kon worden vandaag. Dus zijn we daarna op zoek gegaan naar een andere garage. Nou, meer dan lof voor deze mannen
. Het lukte niet want het ventiel was vernacheld en hij had allemaal smoesjes waarom het niet gedaan kon worden vandaag. Dus zijn we daarna op zoek gegaan naar een andere garage. Nou, meer dan lof voor deze mannen   Ze hebben de maluch helemaal nagekeken en hebben ruim 4 uur gesleuteld met 2 man voor omgerekend 35 euro! Linksvoor fuseepen vervangen, wiellagers voor en de remcilinder achter gedaan. Daar was dus nog een probleem mee omdat het ventieltje voor het ontluchten kapot gemaakt was (vreemd want er zitten net nieuwe remleidingen onder de fiat). Ze moesten dat eerst afknippen en een andere erop doen, duurde nog vrij lang ook. Iig allemaal heel netjes gedaan. Verder nog geprobeerd om de versnellingsbak olie bij te vullen maar dat was een ramp dus dat is uiteindelijk maar niet gedaan.
  Ze hebben de maluch helemaal nagekeken en hebben ruim 4 uur gesleuteld met 2 man voor omgerekend 35 euro! Linksvoor fuseepen vervangen, wiellagers voor en de remcilinder achter gedaan. Daar was dus nog een probleem mee omdat het ventieltje voor het ontluchten kapot gemaakt was (vreemd want er zitten net nieuwe remleidingen onder de fiat). Ze moesten dat eerst afknippen en een andere erop doen, duurde nog vrij lang ook. Iig allemaal heel netjes gedaan. Verder nog geprobeerd om de versnellingsbak olie bij te vullen maar dat was een ramp dus dat is uiteindelijk maar niet gedaan.  . Dat vervangen we wel als we weer in Nederland zijn, onderweg vullen de wel zo nu en dan wat olie bij. Ook lekt de versnellingsbak ook nog wat, maar dat zal waarschijnlijk langs wat rubbertjes kunnen lopen. Eigenlijk helemaal niet zo schokkend, hebben de meeste fiatjes wel last van.
. Dat vervangen we wel als we weer in Nederland zijn, onderweg vullen de wel zo nu en dan wat olie bij. Ook lekt de versnellingsbak ook nog wat, maar dat zal waarschijnlijk langs wat rubbertjes kunnen lopen. Eigenlijk helemaal niet zo schokkend, hebben de meeste fiatjes wel last van.  
											 
			 
			
			
			 ,
,
											 
			 
			
			
			 . De Adac heeft hem uiteindelijk afgesleept naar een garage, waar we hem woensdag hebben opgehaald.  Zelf had ik het idee dat de lager in de ventilator het had begeven of er ergens een boutje oid los was gekomen en door het blok heen vloog want ik hoorde op willekeurige momenten een gigantische tik vanuit het blok komen. Uiteindelijk heeft de garage in Duitsland alleen de bougies vervangen; wonder boven wonder hoor ik het geluid niet meer. Vreemd dus. We zijn er iig over uit gekomen dat het blokje volledig uit elkaar gaat om het helemaal uit te zoeken. Verder heeft er onderweg voordat we stil kwamen te staan best wat olie tussen de pakkingen door en volgens de vriend van mijn moeder fluit de lichte nu helemaal al in de versnellingsbak wegens gebrek aan olie
. De Adac heeft hem uiteindelijk afgesleept naar een garage, waar we hem woensdag hebben opgehaald.  Zelf had ik het idee dat de lager in de ventilator het had begeven of er ergens een boutje oid los was gekomen en door het blok heen vloog want ik hoorde op willekeurige momenten een gigantische tik vanuit het blok komen. Uiteindelijk heeft de garage in Duitsland alleen de bougies vervangen; wonder boven wonder hoor ik het geluid niet meer. Vreemd dus. We zijn er iig over uit gekomen dat het blokje volledig uit elkaar gaat om het helemaal uit te zoeken. Verder heeft er onderweg voordat we stil kwamen te staan best wat olie tussen de pakkingen door en volgens de vriend van mijn moeder fluit de lichte nu helemaal al in de versnellingsbak wegens gebrek aan olie  . Nouja we zullen het allemaal wel zien.
. Nouja we zullen het allemaal wel zien.   
											 
			 
			
			
			 Maar die carrosserie is wel vrij slecht hoor, ik zou daar eigenlijk niet teveel werk insteken aangezien die andere van jullie een stuk netter is. Carrosserie opknappen is een stuk duurder en meer werk dan mechanisch gedoe, zeker met de prijzen van onderdelen voor een 126. Die plekjes zijn zo verdeeld over de auto dat je hem bijna geheel moet overspuiten om het echt netjes te krijgen - en dat plekje in die raamhoek moet je wel echt opletten want dat gaat doorrotten met alle lekkage van dien. Mijn 850 had het ook en mijn Saab 96 heeft er ook last van
  Maar die carrosserie is wel vrij slecht hoor, ik zou daar eigenlijk niet teveel werk insteken aangezien die andere van jullie een stuk netter is. Carrosserie opknappen is een stuk duurder en meer werk dan mechanisch gedoe, zeker met de prijzen van onderdelen voor een 126. Die plekjes zijn zo verdeeld over de auto dat je hem bijna geheel moet overspuiten om het echt netjes te krijgen - en dat plekje in die raamhoek moet je wel echt opletten want dat gaat doorrotten met alle lekkage van dien. Mijn 850 had het ook en mijn Saab 96 heeft er ook last van   
  Als je de bak er toch onderuit haalt voor nieuwe pakkingen, gewoon even nieuwe rubbers erbij onder en misschien lost dat het eruit schieten van de 1 wel op.
 Als je de bak er toch onderuit haalt voor nieuwe pakkingen, gewoon even nieuwe rubbers erbij onder en misschien lost dat het eruit schieten van de 1 wel op.
											 
			 
			
			
			Ben ook niet van plan er veel in te investeren, maar kan de lelijkste plekken bijschuren en eventueel nog wat doen aan die plek bij de voorruit.quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:30 schreef Dingest het volgende:
Wel een leuk dingMaar die carrosserie is wel vrij slecht hoor, ik zou daar eigenlijk niet teveel werk insteken aangezien die andere van jullie een stuk netter is. Carrosserie opknappen is een stuk duurder en meer werk dan mechanisch gedoe, zeker met de prijzen van onderdelen voor een 126. Die plekjes zijn zo verdeeld over de auto dat je hem bijna geheel moet overspuiten om het echt netjes te krijgen - en dat plekje in die raamhoek moet je wel echt opletten want dat gaat doorrotten met alle lekkage van dien. Mijn 850 had het ook en mijn Saab 96 heeft er ook last van

Mijn bak lekt ook een beetje heb ik het idee, en de carterpakking ook wat. Gewoon bij een volgende oliewissel die pakking vervangen als er toch even niets meer inzitAls je de bak er toch onderuit haalt voor nieuwe pakkingen, gewoon even nieuwe rubbers erbij onder en misschien lost dat het eruit schieten van de 1 wel op.
 
											 
			 
			
			
			 , hoe gaat dat bij de jouwe met dit soort weer etc dingest?
, hoe gaat dat bij de jouwe met dit soort weer etc dingest?  
											 
			 
			
			
			Vanmiddag ook niet. Ik zweer het je zet er een nieuwe accu in want ik ben de trein meer dan zat. + geef mijn auto terug!quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:02 schreef monsterd. het volgende:
Vanmorgen wou mijn fiatje ook niet starten trouwens, hoe gaat dat bij de jouwe met dit soort weer etc dingest?
 
			 
			
			
			 
  Zaterdag had ik hem mee voor een ritje toen mijn teamgenoot er was, en komende zaterdag neem ik hem even mee naar de Carbage Run Winter-introdag want die is letterlijk één dorp verderop
 Zaterdag had ik hem mee voor een ritje toen mijn teamgenoot er was, en komende zaterdag neem ik hem even mee naar de Carbage Run Winter-introdag want die is letterlijk één dorp verderop   
											 
			 
			
			
			 
  
  
			 
			
			
			 
  Mengsel is kennelijk met koud weer wel compleet bagger om goed te starten, maar als hij zich daar doorheen heeft gekucht en geploft loopt hij wel prima. Ik moet het wel even in de gaten houden of de ontsteking prima blijft, had laatst het vermoeden dat hij weer slagen mistte maar op de terugweg liep hij weer helemaal soepel. Voor de rest met deze sneeuw is het wel een tricky wagentje om mee rond te rijden - maar als je dat eenmaal door hebt kan je er vrij goed op anticiperen en er redelijk mee overweg.
 Mengsel is kennelijk met koud weer wel compleet bagger om goed te starten, maar als hij zich daar doorheen heeft gekucht en geploft loopt hij wel prima. Ik moet het wel even in de gaten houden of de ontsteking prima blijft, had laatst het vermoeden dat hij weer slagen mistte maar op de terugweg liep hij weer helemaal soepel. Voor de rest met deze sneeuw is het wel een tricky wagentje om mee rond te rijden - maar als je dat eenmaal door hebt kan je er vrij goed op anticiperen en er redelijk mee overweg.  
  
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			Primaquote:
 , hoop alleen dat je er nog eentje wilt als je een ritje ermee hebt gemaakt
 , hoop alleen dat je er nog eentje wilt als je een ritje ermee hebt gemaakt  
											 
			 
			
			
			Leuke foto's!quote:Op maandag 21 januari 2013 19:49 schreef Dingest het volgende:
Dat lijkt mij geen heel slecht plan - om die lichte weer geheel netjes te krijgen had je beter gewoon direct kunnen investeren in een keurig exemplaar
Overigens start mijn 126 nog steeds met deze temperaturen, net even een ritje gemaakt door de sneeuw om te kijken hoe dat met zo'n ding gaatMengsel is kennelijk met koud weer wel compleet bagger om goed te starten, maar als hij zich daar doorheen heeft gekucht en geploft loopt hij wel prima. Ik moet het wel even in de gaten houden of de ontsteking prima blijft, had laatst het vermoeden dat hij weer slagen mistte maar op de terugweg liep hij weer helemaal soepel. Voor de rest met deze sneeuw is het wel een tricky wagentje om mee rond te rijden - maar als je dat eenmaal door hebt kan je er vrij goed op anticiperen en er redelijk mee overweg.
Hij heeft zich vorig weekend ook nog zijn soortgenoten voor de winter-editie opgezocht
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
 
  
			 
			
			
			Kan ik niet eens met jou mee ?quote:Op maandag 21 januari 2013 22:10 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Prima, hoop dat je er nog eentje wilt als je een ritje ermee hebt gemaakt
 
											 
			 
			
			
			Mag bestquote:
 Maar dan moet ik eerst de koppeling vervangen in de donker blauwe, die is namelijk op en vereist precisie
 Maar dan moet ik eerst de koppeling vervangen in de donker blauwe, die is namelijk op en vereist precisie  
											 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			Bij beter weer waarschijnlijk eind februari/begin maartquote:Op maandag 21 januari 2013 22:13 schreef 2cv het volgende:
Laat maar weten wanneer het ding gefixt is
 
											 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			Haha, ik vond het laatst al te koud om alleen al de accu snel te vervangenquote:Op maandag 21 januari 2013 22:16 schreef 2cv het volgende:
Pff ...
Ik ga morgen inde sneeuw aan de Saab klussen
 
											 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			Wat moet er nog aan je saab nu per se in de sneeuw gebeuren dan?quote:Op maandag 21 januari 2013 22:18 schreef 2cv het volgende:
Warm aankleden, hard doorwerken, niet met je handen aan de sneeuw zitten
 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			 
 Het was wel grappig, want ik had hem eerst keurig tussen de bezoekers neergezet maar de organisatie vond dat ik er wel bij mocht gaan staanquote:Op maandag 21 januari 2013 22:11 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Leuke foto's!
Het is inderdaad even wennen aan rijden in de sneeuw, maar ik vind dat ie hem best goed houdt hoor! Verliest weinig grip ten opzichte van wat ik had verwacht dus dat is mooi.
Hoe gaat het trouwens met de uitlaatboutjesperikelen? Geen problemen er mee gehad na onze meet?
 Er waren ook een Seat Fura (Fiat 127 vijf-deurs) en een Fiat 128 aanwezig, eigenlijk hadden we die bij elkaar op de foto moeten zetten...
  Er waren ook een Seat Fura (Fiat 127 vijf-deurs) en een Fiat 128 aanwezig, eigenlijk hadden we die bij elkaar op de foto moeten zetten... Wil ook zeggen dat je lekker makkelijk wat zijwaarts de bocht door kan als er niets aankomt, en dat het vrij snel te corrigeren is. En hij staat nogal snel in z'n 1 met z'n banden te draaien
  Wil ook zeggen dat je lekker makkelijk wat zijwaarts de bocht door kan als er niets aankomt, en dat het vrij snel te corrigeren is. En hij staat nogal snel in z'n 1 met z'n banden te draaien   
  
											 
			 
			
			
			 
   
											 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			
 
			 
			
			
			
 Soms hangen de mensen bijna helemaal uit hun auto om het te kunnen bekijken..
 Soms hangen de mensen bijna helemaal uit hun auto om het te kunnen bekijken..   
											 
			 
			
			
			 Vertel eens wat over die van jou?
 Vertel eens wat over die van jou? 
											 
			 
			
			
			 . Heb je een foto ervan?
. Heb je een foto ervan?
											 
			 
			
			
			
 Maar zal nog even een aparte foto toevoegen:
 Maar zal nog even een aparte foto toevoegen:
 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			Ik heb al een vermoeden, maar laat maar wetenquote:
 
											 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			 kwamen naderhand afbeelding tegen op internet met dezelfde kleur, haha
  kwamen naderhand afbeelding tegen op internet met dezelfde kleur, haha 
 
  
											 
			 
			
			
			 dus een poetsbeurt is eigenlijk wel weer noodzakelijk.. maarja dat schiet in dit weer niet zo op...
 dus een poetsbeurt is eigenlijk wel weer noodzakelijk.. maarja dat schiet in dit weer niet zo op...  maar 1 voordeel (vind ik dan), de  meeste steenslag is aan de bijrijders kant en die zie ik het minst
 maar 1 voordeel (vind ik dan), de  meeste steenslag is aan de bijrijders kant en die zie ik het minst  
											 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			 Tijdens het wachten tot die van de RDW zouden komen zagen we al op de site van het RDW dat de APK weer verlengd was geworden.. Na een tijdje kregen we te horen dat de steekproef niet doorging en toch gewoon goed gekeurd werd
  Tijdens het wachten tot die van de RDW zouden komen zagen we al op de site van het RDW dat de APK weer verlengd was geworden.. Na een tijdje kregen we te horen dat de steekproef niet doorging en toch gewoon goed gekeurd werd  Nu afwachten hoe 't volgend jaar gaat lopen..
 Nu afwachten hoe 't volgend jaar gaat lopen..  
											 
			 
			
			
			 Van kleine Smurfjes tot een Mercedes bus komt de garage in, voor onderhoud of reparatie :p
 Van kleine Smurfjes tot een Mercedes bus komt de garage in, voor onderhoud of reparatie :p
											 
			 
			
			
			 Nou iig veel rijplezier! Lijkt me leuk om je een keertje "tegen" te komen. Misschien dat Dingest dat ook wel leuk vind
  Nou iig veel rijplezier! Lijkt me leuk om je een keertje "tegen" te komen. Misschien dat Dingest dat ook wel leuk vind  
											 
			 
			
			
			
 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			 .
.  
											 
			 
			
			
			
 Nu wil ik proberen met en met een stukje verder te gaan
 Nu wil ik proberen met en met een stukje verder te gaan 
 Bij die van mam op de teller 120, op de TomTom krapaan 105..
 Bij die van mam op de teller 120, op de TomTom krapaan 105..
											 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			 En met wat meer wind toch verantwoordelijker om voor 90/100 te gaan
 En met wat meer wind toch verantwoordelijker om voor 90/100 te gaan  Met pap keer erbij had ie 'm zonder problemen op de 120.. haha
 Met pap keer erbij had ie 'm zonder problemen op de 120.. haha  
											 
			 
			
			
			 En wat een boel om op te reageren.
  En wat een boel om op te reageren. Toen mocht ik geen 'Fiat' of '126' meer zeggen, en toen kwam er eentje met iets van 'poeha' in het kenteken voorbij en sindsdien werden het poeha's.
  Toen mocht ik geen 'Fiat' of '126' meer zeggen, en toen kwam er eentje met iets van 'poeha' in het kenteken voorbij en sindsdien werden het poeha's.  Mijn Saab 96 heeft als naam 'de Oude Voes', al heb ik het doorgaans gewoon over 'de 96'.
 Mijn Saab 96 heeft als naam 'de Oude Voes', al heb ik het doorgaans gewoon over 'de 96'. En natuurlijk dikke mazzel met zo'n opa - de armere onder ons moeten het allemaal zelf doen met beperktere middelen.
 En natuurlijk dikke mazzel met zo'n opa - de armere onder ons moeten het allemaal zelf doen met beperktere middelen.  
  Goed onderhouden komen die dingen echt wel een heel eind nog. Overigens komt mijn 96 uit die hoek.
 Goed onderhouden komen die dingen echt wel een heel eind nog. Overigens komt mijn 96 uit die hoek.
											 
			 
			
			
			
 
  
  
 
 Heb 'm wel ook al een paar keer de Maas in gewenst als ie weer kuren had
 Heb 'm wel ook al een paar keer de Maas in gewenst als ie weer kuren had  Tot zelfs mijn opa er wat van kreeg en hem in brand wilde gaan steken
 Tot zelfs mijn opa er wat van kreeg en hem in brand wilde gaan steken   Gelukkig heeft ie z'n kalmte bewaard en hem weten op te lappen tot ie wel goed loopt
  Gelukkig heeft ie z'n kalmte bewaard en hem weten op te lappen tot ie wel goed loopt 
 Haha
  Haha  
  
 
 
  als het weer het toelaat, is de maximum snelheid 100-105, tot nog toe geen problemen mee gehad
 als het weer het toelaat, is de maximum snelheid 100-105, tot nog toe geen problemen mee gehad 
 
   
  
											 
			 
			
			
			 En wel heel wat meer bizarre creaties. Sjors/Roefel heeft o.a. een pick-up Bis-uitvoering.
  En wel heel wat meer bizarre creaties. Sjors/Roefel heeft o.a. een pick-up Bis-uitvoering.  Komende zomer doen we weer mee, maar dan met een 200pk sterke Saab 9000. Hele verslag van ons van afgelopen zomer is hier wel te lezen: http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1859079
 Komende zomer doen we weer mee, maar dan met een 200pk sterke Saab 9000. Hele verslag van ons van afgelopen zomer is hier wel te lezen: http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1859079 Alleen laswerk is een nare, maar zo te zien heb je daar voorlopig geen last van.
 Alleen laswerk is een nare, maar zo te zien heb je daar voorlopig geen last van. Ik rijd standaard 90-95.
  Ik rijd standaard 90-95. 
  
											 
			 
			
			
			 
  Ga zo en anders morgen even het verslag lezen
 Ga zo en anders morgen even het verslag lezen  Toch wel flink nieuwsgierig, haha
 Toch wel flink nieuwsgierig, haha 
 Ja er is her en der wat laswerk verricht tijdens het opknappen, dus dat moet voorlopig wel te doen zijn
 Ja er is her en der wat laswerk verricht tijdens het opknappen, dus dat moet voorlopig wel te doen zijn 
 ) En anders zien we dan wel weer hoe en wat
) En anders zien we dan wel weer hoe en wat 
 
  Maar sowieso moet 't financieel ook haalbaar zijn, met benzine en eten onderweg e.d.
 Maar sowieso moet 't financieel ook haalbaar zijn, met benzine en eten onderweg e.d.  Denk dat dat iets wordt voor op de langere termijn
 Denk dat dat iets wordt voor op de langere termijn  
  
   
											 
			 
			
			
			Haha, ik vond dit zo'n heerlijk stukje om te lezen in het carbage run verhaalquote:Overigens moeten we bij de start achteruit inparkeren, bij de auto blijven en - dit werd benadrukt in het handboek - een gevarendriehoek, EHBO-kit en gevarenhesjes op de motorkap neerleggen ter inspectie Ik heb best wel zin om ze daarmee te pesten
 
  Nu heb ik nog 't voordeel dat ik die spulletjes dan op de spoiler kan leggen en het dan niet de weg op rolt
 Nu heb ik nog 't voordeel dat ik die spulletjes dan op de spoiler kan leggen en het dan niet de weg op rolt 

 De 126 pickup als Tackel, of een 500 als Luigi
 De 126 pickup als Tackel, of een 500 als Luigi 
 
			 
			
			
			 Het was ook vroeg opstaan en als je er eenmaal bent wil je snel rond kunnen wandelen en daarna toch ook vrij snel starten - zeker als je niet zo'n vlotte bak hebt
 Het was ook vroeg opstaan en als je er eenmaal bent wil je snel rond kunnen wandelen en daarna toch ook vrij snel starten - zeker als je niet zo'n vlotte bak hebt   
  En in het middenstuk. Volgens mij hebben we geen één dag compleet probleemloos gereden. Alleen op de zaterdag, van Tolmin naar Chiemsee, hebben we niets hoeven doen maar toen liep hij dus stationair enorm slechts, dat hij anders uitviel als we de choke niet een beetje open lieten staan bij verkeerslichten en zo.
 En in het middenstuk. Volgens mij hebben we geen één dag compleet probleemloos gereden. Alleen op de zaterdag, van Tolmin naar Chiemsee, hebben we niets hoeven doen maar toen liep hij dus stationair enorm slechts, dat hij anders uitviel als we de choke niet een beetje open lieten staan bij verkeerslichten en zo.  Dan had het allemaal nog langer geduurd!
  Dan had het allemaal nog langer geduurd!  
  
  
  Al heb ik nog 2 auto's staan die eerst onderhoud nodig gaan hebben, dus mei-juni zou ook voor mij op z'n vroegst zijn zodat ik weet wat die eerst nog gaan kosten.
  Al heb ik nog 2 auto's staan die eerst onderhoud nodig gaan hebben, dus mei-juni zou ook voor mij op z'n vroegst zijn zodat ik weet wat die eerst nog gaan kosten.
											 
			 
			
			
			

 Hoe hadden jullie die sleutel bevestigd ? Zag er ook super super grappig uit !! Was al helemaaaaal leuk geweest als ie ook écht ronddraaide, haha
 Hoe hadden jullie die sleutel bevestigd ? Zag er ook super super grappig uit !! Was al helemaaaaal leuk geweest als ie ook écht ronddraaide, haha  
  Ben ook paar keer bij reparaties in de garage wezen meekijken hoe en wat, maar heb er allemaal bijgod geen idee van.. 't Is dat ik nog af en toe onthoud wat er kapot was
 Ben ook paar keer bij reparaties in de garage wezen meekijken hoe en wat, maar heb er allemaal bijgod geen idee van.. 't Is dat ik nog af en toe onthoud wat er kapot was   
  gewoon eens een keer wat harder kunnen als 50 of 80, is ook af en toe wel eens goed
 gewoon eens een keer wat harder kunnen als 50 of 80, is ook af en toe wel eens goed 
 Gelukkig wel al op plaats van bestemming kunnen oplossen, anders zag ik me de geest al kruipen met terug komen..
 Gelukkig wel al op plaats van bestemming kunnen oplossen, anders zag ik me de geest al kruipen met terug komen.. 
  
			 
			
			
			 Veel mensen vonden het ook grappig.
 Veel mensen vonden het ook grappig. Toen ik dus later ook bij de 126 de koppakking moest vervangen en nog later de motor eruit moest halen om mee naar Roefel te nemen, waren dat een vrij eenvoudige klussen; ik wist al wat ik moest doen en waarom. Je blijft trouwens altijd leren
 Toen ik dus later ook bij de 126 de koppakking moest vervangen en nog later de motor eruit moest halen om mee naar Roefel te nemen, waren dat een vrij eenvoudige klussen; ik wist al wat ik moest doen en waarom. Je blijft trouwens altijd leren   
  ). En natuurlijk een ANWB-pasje.
). En natuurlijk een ANWB-pasje. 
  
											 
			 
			
			
			

 
  Want zo'n 87 km terug en elke keer opnieuw starten e.d. leek me ook een no-go..
 Want zo'n 87 km terug en elke keer opnieuw starten e.d. leek me ook een no-go.. 
 
											 
			 
			
			
			 Zou ik eens in 't 126 boekje moeten nakijken..
 Zou ik eens in 't 126 boekje moeten nakijken..
											 
			 
			
			
			 Al heb ik hem voor de Mazda maar één keer nodig gehad, toen ik in de zomer 2010 op een zondagochtend in Zwitserland de auto afsloot - met de sleutels nog in het contact
 Al heb ik hem voor de Mazda maar één keer nodig gehad, toen ik in de zomer 2010 op een zondagochtend in Zwitserland de auto afsloot - met de sleutels nog in het contact   
  
  
  
											 
			 
			
			
			


 Maar volgens mij zit er hier niet echt een in de buurt en daarbovenop is mijn Fiatje geen oldtimer he
 Maar volgens mij zit er hier niet echt een in de buurt en daarbovenop is mijn Fiatje geen oldtimer he 
 
			 
			
			
			bedoelde die van de op maar vindt ze allemaal wel gaaf heb een zwak voor de kleine oude fiatsquote:Op dinsdag 9 april 2013 15:12 schreef Colinda_126 het volgende:
@Klawie, welke van de 3 autootjes bedoel je ?
 
   
   
   
											 
			 
			
			
			Ook een zwak voor grote nieuwere Fiats? monsterd heeft een probleemgevalquote:Op dinsdag 9 april 2013 20:08 schreef klawie het volgende:
[..]
bedoelde die van de op maar vindt ze allemaal wel gaaf heb een zwak voor de kleine oude fiats


 
											 
			 
			
			
			ik heb het gelezen maar ze is aardig op weg maar nieuwe auto`s vind ik eigelijk niksquote:Op dinsdag 9 april 2013 20:17 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Ook een zwak voor grote nieuwere Fiats? monsterd heeft een probleemgeval
 
   
   
  
   
   
   
											 
			 
			
			
			haha, okeequote:Op dinsdag 9 april 2013 20:08 schreef klawie het volgende:
[..]
bedoelde die van de op maar vindt ze allemaal wel gaaf heb een zwak voor de kleine oude fiats



 
											 
			 
			
			
			wat is het probleem geval dan ??quote:Op dinsdag 9 april 2013 20:17 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Ook een zwak voor grote nieuwere Fiats? monsterd heeft een probleemgeval
 
  
 
			 
			
			
			Die blauwe wat ik als profielfoto heb, jaquote:

 
											 
			 
			
			
			die ziet er idd ook we leuk uitquote:Op dinsdag 9 april 2013 23:58 schreef Colinda_126 het volgende:
[..]
Die blauwe wat ik als profielfoto heb, ja
Niet die van topicstarter, maar omdat je ze allemaal leuk vind, zei ik ook van dankjewel
 
			 
			
			
			dankjequote:Op woensdag 10 april 2013 00:10 schreef klawie het volgende:
[..]
die ziet er idd ook we leuk uit
hoe komt het dat dat jullie feeling en verstand hebben van toffe auto's waar is de liefde onstaan?
 
  bij mij althans
  bij mij althans  
											 
			 
			
			
			 
   Ding was wat meer versleten dan we dachten dus ik heb hem alleen gehouden, en sindsdien ben ik oldtimers alleen maar leuker gaan vinden.
  Ding was wat meer versleten dan we dachten dus ik heb hem alleen gehouden, en sindsdien ben ik oldtimers alleen maar leuker gaan vinden.  
  
 Vergrendelingsknopje induwen en dan met de klink omhoog de deur dicht, dan is-ie op slot. Het is mij ook maar één keer overkomen, maar wel op de meest onhandige plekquote:Op maandag 8 april 2013 21:13 schreef Colinda_126 het volgende:
Ja, ik bedoelde ook dat met ANWB pasje ook anders, zit ook in m'n beurs,
Haha, dat is niet echt slim... Heb sinds september 't lidmaatschap, nog niet nodig gehad gelukkig
Hoe kreeg je 'm afgesloten dan als de sleutels in 't contact zitten ? Of had je de sleutels niet nodig om af te sluiten?
Ja en weekenden.. Maar dat weekend kan ik sowieso niet.. Ben zelf ook geen lid, maar familielid wel
Oh ja dat zou best kunnen, ik weet het niet.. Eerst wilden we misschien ook gaan vorig jaar, maar is uiteindelijk ook niet doorgegaan..
Ja ben opgegroeid met oldtimersMaar volgens mij zit er hier niet echt een in de buurt en daarbovenop is mijn Fiatje geen oldtimer he
Ja opzich is dat wel zo, qua techniek is ie ouder.. Haha, nee ik denk qua volk niet, qua auto misschien wel, haha :p

 Mogelijk dat ze allang blij zijn dat er jong volk interesse in zo'n 'stoffige' club heeft.
 Mogelijk dat ze allang blij zijn dat er jong volk interesse in zo'n 'stoffige' club heeft.
											 
			 
			
			
			Vind ik leuk !quote:Op woensdag 10 april 2013 11:43 schreef Dingest het volgende:
Ik weet niet waar de liefde voor oldtimers in het algemeen uit is ontstaan. In ieder geval niet uit mijn familie, die hebben niets met auto's. Ik ook niet, tot nadat ik mijn rijbewijs had. Toen is er langzaam een voorkeur voor oldtimers uitgekomen, maar ik ben fan van auto's in het algemeen
Bijna vijf jaar geleden zou ik met een vriend een goedkope oldtimer kopen. Ik wilde er wel eentje, hij was (toen) fan van Saab en zo heb ik uiteindelijk een Saab 96 V4 uit '76 (van de eerste eigenaresse) gekochtDing was wat meer versleten dan we dachten dus ik heb hem alleen gehouden, en sindsdien ben ik oldtimers alleen maar leuker gaan vinden.
Liefde - dan wel de keuze - voor de 126 komt van onze eerste vakanties in Polen, een jaar of tien terug. Toen stikte het er nog van die dingen en ik vond ze gewoon ontzettend geinig. Dat werd toen een auto die 'ik ooit wel eens wilde hebben', maar dat zeg ik over een boel auto's
Maar toen ging ik met een andere vriend meedoen met de Carbage Run. Het jaar ervoor zouden we eigenlijk ook al en dat is toen niet doorgegaan, maar daar had ik al een Fiat 850E Coach (850cc watergekoelde viercilinder met 34 pk of zo, opvolger van de 600) voor op de kop getikt die compleet doorgerot bleek. En toen hadden we al snel besloten dat het een gaaf autootje was om er echt een uitdaging van te maken. Die konden we zo snel niet meer vinden, niet voor rond de 500 euro in ieder geval, en toen dacht ik opeens weer aan de 126. We vonden hem allebei meteen geweldig, dus ik heb hem na afloop ook gewoon niet weggedaan
Haha ja was inderdaad een niet zo'n handige plekquote:Op woensdag 10 april 2013 11:43 schreef Dingest het volgende:
Vergrendelingsknopje induwen en dan met de klink omhoog de deur dicht, dan is-ie op slot. Het is mij ook maar één keer overkomen, maar wel op de meest onhandige plek
 Wel een goeie les om 't af te leren dan toch ?
  Wel een goeie les om 't af te leren dan toch ? 
Ja dat is opzich wel zo, maar volgens mij zitten er hier geen oldtimer clubs? Heb er nochtans nergens iets van gezien..quote:Op woensdag 10 april 2013 11:43 schreef Dingest het volgende:
Je kunt het altijd bij zo'n club peilen, als het een algemene club is willen ze denk ik vast wel voorbij de leeftijd kijken naar de werkelijke achtergrond van het autootje zelf. Model is 40 jaar lang technisch vrijwel onveranderd gebleven (ruim 55 jaar als je het 500tje meerekent), daar valt vast wel een oor aan te naaien als je het zo uitlegMogelijk dat ze allang blij zijn dat er jong volk interesse in zo'n 'stoffige' club heeft.
 
			 
			
			
			 
  
			 
			
			
			Yay!quote:Op woensdag 10 april 2013 17:44 schreef Starm het volgende:
Leuk project, ook leuk dat die gewoon van uit Polen naar Nederland is gereden
Wat is de Maluch een mooie auto zeg.
Ben er zelf eigenlijk al een beetje op verliefd geworden
Ik vind vooral de voorkant erg mooi, prachtig hoe de lampen zijn verwerkt.
Ondertussen op het Engelse 126 forum & Ooyyo zelf al lopen kijken of ik er misschien 1 kan importeren vanuit Duitsland.
 
  
											 
			 
			
			
			Dat heeft er mee te maken dat ik aankomende zomer door Duitsland ga voor vakantie. Dan kan ik op de terugweg een tussenstop met overnachting maken om een 126 te bekijken en eventueel te kopen.quote:Op woensdag 10 april 2013 17:50 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Yay!
Waarom wil je er eentje uit Duitsland halen? Je kunt hem eventueel ook in Polen aanschaffen en laten opknappen zodat je hem hier in perfecte staat heen haalt?
 
											 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			 Het is natuurlijk wel het land van uitstek om ze daar weg te halen, maar om daar nog een echt goede (van voor 1996!) uit een stal te trekken kan je het beste wel wat connecties en zo hebben. Monsterd. en house_ kunnen je dan misschien wel verder helpen, en anders heeft Roefel (van fiat-126.nl) wel een lokale kennis daar die een exemplaar kan opsporen waar je met een vrij gerust hart mee naar Nederland kan rijden
  Het is natuurlijk wel het land van uitstek om ze daar weg te halen, maar om daar nog een echt goede (van voor 1996!) uit een stal te trekken kan je het beste wel wat connecties en zo hebben. Monsterd. en house_ kunnen je dan misschien wel verder helpen, en anders heeft Roefel (van fiat-126.nl) wel een lokale kennis daar die een exemplaar kan opsporen waar je met een vrij gerust hart mee naar Nederland kan rijden   Sowieso een leuk avontuur!
  Sowieso een leuk avontuur!Ik let wel een beetje meer op mijn sleutels, maar ik doe m'n deur nog steeds wel zo dichtquote:Op woensdag 10 april 2013 17:43 schreef Colinda_126 het volgende:
Haha ja was inderdaad een niet zo'n handige plekWel een goeie les om 't af te leren dan toch ?
[..]
Ja dat is opzich wel zo, maar volgens mij zitten er hier geen oldtimer clubs? Heb er nochtans nergens iets van gezien..
 Als ik op vakantie ga overweeg ik om extern nog een sleutel te verstoppen, mocht het nog eens gebeuren
  Als ik op vakantie ga overweeg ik om extern nog een sleutel te verstoppen, mocht het nog eens gebeuren   
  Die clubs lopen meestal ook niet zo heel erg met hun bestaan te koop. Er zijn ook een aantal 'grote' oldtimer-dagen (Vianen, Culemborg, Appelscha, Ruinerwold) waar je eens op kunt komen dagen, en informeren bij de organisatie of ze een uitzondering willen maken voor dit soort aparte en onbekende gevallen. 18/19 mei is er een Fiat 500 treffen in Sittard-Geleen, die zou je ook heel lief kunnen aankijken, dat je je 'zo alleen en buitengesloten voelt
 Die clubs lopen meestal ook niet zo heel erg met hun bestaan te koop. Er zijn ook een aantal 'grote' oldtimer-dagen (Vianen, Culemborg, Appelscha, Ruinerwold) waar je eens op kunt komen dagen, en informeren bij de organisatie of ze een uitzondering willen maken voor dit soort aparte en onbekende gevallen. 18/19 mei is er een Fiat 500 treffen in Sittard-Geleen, die zou je ook heel lief kunnen aankijken, dat je je 'zo alleen en buitengesloten voelt   '
'    
											 
			 
			
			
			Haha, ja is wel een goed idee danquote:Op woensdag 10 april 2013 19:57 schreef Dingest het volgende:
Ik let wel een beetje meer op mijn sleutels, maar ik doe m'n deur nog steeds wel zo dichtAls ik op vakantie ga overweeg ik om extern nog een sleutel te verstoppen, mocht het nog eens gebeuren

 Of als iemand met je mee gaat op vakantie, die een 2e paar sleutels laten mee nemen ??
 Of als iemand met je mee gaat op vakantie, die een 2e paar sleutels laten mee nemen ??Oke, dankjewel voor de tipquote:Op woensdag 10 april 2013 19:57 schreef Dingest het volgende:
Geen idee, ik woon niet in die hoekDie clubs lopen meestal ook niet zo heel erg met hun bestaan te koop. Er zijn ook een aantal 'grote' oldtimer-dagen (Vianen, Culemborg, Appelscha, Ruinerwold) waar je eens op kunt komen dagen, en informeren bij de organisatie of ze een uitzondering willen maken voor dit soort aparte en onbekende gevallen. 18/19 mei is er een Fiat 500 treffen in Sittard-Geleen, die zou je ook heel lief kunnen aankijken, dat je je 'zo alleen en buitengesloten voelt
'

 
 +2 voor deze reactie, vindt 'm zooo leukquote:Op woensdag 10 april 2013 19:57 schreef Dingest het volgende:
die zou je ook heel lief kunnen aankijken, dat je je 'zo alleen en buitengesloten voelt'
 
    
  
											 
			 
			
			
			Hmm inderdaad, voordeel is ook dat je gelijk reserveonderdelen mee kan nemen voor een zachte prijs. Garagebezoekje is ook goedkoper dan in Duitsland gok ik.quote:Op woensdag 10 april 2013 18:05 schreef monsterd. het volgende:
Gewoon doorrijden naar Polen joh! Heb je ook veel meer keus
Connecties zijn altijd handig, ga ik zeker gebruik van maken als het Polen wordt. ~64 Maluchs afgaan in de hoop dat er een bij is die weinig roest heeft is ook leuk maar vrij tijdrovendquote:Op woensdag 10 april 2013 19:57 schreef Dingest het volgende:
Je moet in Polen dan wel goed weten wat je koopt, want ze kunnen behoorlijk roesten en die eisen zijn daar ietsje minder streng dan hierHet is natuurlijk wel het land van uitstek om ze daar weg te halen, maar om daar nog een echt goede (van voor 1996!) uit een stal te trekken kan je het beste wel wat connecties en zo hebben. Monsterd. en house_ kunnen je dan misschien wel verder helpen, en anders heeft Roefel (van fiat-126.nl) wel een lokale kennis daar die een exemplaar kan opsporen waar je met een vrij gerust hart mee naar Nederland kan rijden
Sowieso een leuk avontuur!
 
  
  
											 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Hier een webshop. Onderdelen zijn in vergelijking met andere auto's sowieso niet duur dus dat scheeltquote:Op donderdag 11 april 2013 19:43 schreef klawie het volgende:
is er niet een adres in nl waar je ze voor weinig kan kopen een reis naar polen of duitsland zie ik niet echt zitten
maar hoe hebben jullie de auto verzekerd in polen

 Ik heb de auto naar Nederland gereden en hier op kenteken gezet zonder hem in Polen op mijn naam over te schrijven.
 Ik heb de auto naar Nederland gereden en hier op kenteken gezet zonder hem in Polen op mijn naam over te schrijven.
											
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |