abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 2 mei 2012 @ 16:08:14 #1
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111043209

Eigenlijk zijn er best veel promovendi op FOK! en ze verzamelen zich hier. Ook geīnteresseerde studenten, post-docs en gelukkigen met een vaste aanstelling zijn welkom. Neuzel hier dus over farmaceutisch, biologisch, historisch of fysische details, over onderwijstaken en onderbetaald zijn, over journal papers, conferenties, theses, en buitenlandse snoepreisjes.

Leden van de club:
Nederland
Quoi (PhD, Amsterdam, medicine/epidemiology )
AlexanderDeGrote (extern PhD, archeologie)
Grumpey (PhD, Amsterdam, cognitieve neuropsychologie)
Bosbeetle (al gepromoveerd)
re (al gepromoveerd)
speknek (al gepromoveerd)
ssebass PhD, Rotterdam/Amsterdam, kinderoncologie-hematologie
Szlie PhD, groningen radiologie
Norrage (PhD, Meteorologie, Utrecht)

Frankrijk
bramiozo2002 (Parijs)

United Kingdom
thabit (postdoc, Warwick)
keesjeislief (postdoc, Bath)
SaskiaR (postdoc, Nottingham, Romeinse geschiedenis)

Noorwegen
Fogel

Verenigde Staten
Shivo (assistant professor, Houston.)
xienix84 (postdoc, baltimore)

Australie
keesjeislief (postdoc, Canberra)

Zweden
Jagärtrut (promovendus, peace and conflict research)

Duitsland
Felagund (PhD, meteorologie, Bonn)

onbekend
Mister1977, mysterieuze (beta)doctor

Wannabees
RobertoCarlos
Wackyduck
nickybol

Vorige topics:
Promovendus (solliciteren!)
Promoveren #2
Promoveren #3: Voor uw volledige academische loopbaan
Promoveren #4: Met (on-)gegronde Amerikavrees
Promoveren #5: Met (on-)gegronde Amerikavrees
Promoveren #6: Met gemene steken onderwater
Promoveren #7: The pursuit of [s]science[/s] money

[ Bericht 1% gewijzigd door Bosbeetle op 02-05-2012 22:41:31 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_111043347
1000-1500 euro drukkosten valt mee op zich... Denk dat het feest ook wel zoiets kost, als niet meer?
Klussen deel 1 en 2
  Moderator woensdag 2 mei 2012 @ 16:12:42 #3
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111043436
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 16:10 schreef sheonlydreams86 het volgende:
1000-1500 euro drukkosten valt mee op zich... Denk dat het feest ook wel zoiets kost, als niet meer?
Ongeveer zelfde prijsklasse :Y

Alhoewel er na mij bij onze afdeling ineens een zwik AiOs kwam die het thuis gingen vieren -O- :N
  woensdag 2 mei 2012 @ 16:14:46 #4
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_111043526
Mmm hoorde iets van 3500 van een andere collega. Wil trouwens wel dat het een mooi boekje wordt hoor! Vormgeving doe ik overigens gewoon zelf (hoor ik ook wisselende verhalen over).

Thanks voor die link (ergens eind vorig draadje...). Veel van die stichtingen willen niet met een farmaceut in één boekje vermeld, daarom eerst maar eens de farmaceuten proberen, daarna de stichtingen (Hartstichting oa).
  woensdag 2 mei 2012 @ 16:15:28 #5
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_111043557
quote:
2s.gif Op woensdag 2 mei 2012 16:12 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ongeveer zelfde prijsklasse :Y

Alhoewel er na mij bij onze afdeling ineens een zwik AiOs kwam die het thuis gingen vieren -O- :N
Thuis? Nehhhh..... Dat feest, daar leef ik al 4 jaar naartoe. Het hield me op de been! :+
  Moderator woensdag 2 mei 2012 @ 16:17:55 #6
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111043672
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 16:15 schreef Quoi het volgende:

[..]

Thuis? Nehhhh..... Dat feest, daar leef ik al 4 jaar naartoe. Het hield me op de been! :+
Ja ik vond dat ook een anticlimax hoor... maar er was één van die thuis vierders die heeft alles voor het besparen gedaan, super dun boekje (alles in lettertype 6 op een pagina gepropt etc.) thuis het feestje.. alles om maar geen extra geld uit te geven.

Ikzelf zou het zo zonde hebben gevonden als ik geen mooi boekje had gehad.
  Moderator woensdag 2 mei 2012 @ 16:24:08 #7
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111043921
Terugkomend op de vraag hoe het vroeger ging met publiceren, dit is van wiki:

quote:
he most respected scientific journals of this time were the refereed journals of the Royal Society, which had published many of the great works from Isaac Newton, Michael Faraday through to early works from Charles Darwin.
En dat was voordat journals populair begonnen te worden, misschien moeten we weer terug naar dat soort systemen.
pi_111043938
Ik was rond de 2k kwijt voor zowel feest als boekje, waarbij ik boekje zo goed als geheel vergoed kreeg (omdat ik op tempo klaar was). En sommige mensen vinden een bruiloft een waardiger feest, maar dat promotie fuifje is het tofste feestje dat ik ooit gegeven heb. Wel heb ik de gewoonte om je commissie uit eten te nemen, omgebogen in een buffet voor velen. Maar dat vond iedereen sowieso een goed idee, geloof ik.

Hier in Duitsland zetten de meeste promovendi een paar kratten bier neer in 1 van de seminar rooms, en dat was het dan. Gezellig onder de TL balken. Maar goed, zo gaaf als Nederland promoveert er eigenlijk niemand.
  Moderator woensdag 2 mei 2012 @ 16:26:02 #9
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111044019
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 16:24 schreef thijsdetweede het volgende:
Ik was rond de 2k kwijt voor zowel feest als boekje, waarbij ik boekje zo goed als geheel vergoed kreeg (omdat ik op tempo klaar was). En sommige mensen vinden een bruiloft een waardiger feest, maar dat promotie fuifje is het tofste feestje dat ik ooit gegeven heb. Wel heb ik de gewoonte om je commissie uit eten te nemen, omgebogen in een buffet voor velen. Maar dat vond iedereen sowieso een goed idee, geloof ik.

Hier in Duitsland zetten de meeste promovendi een paar kratten bier neer in 1 van de seminar rooms, en dat was het dan. Gezellig onder de TL balken. Maar goed, zo gaaf als Nederland promoveert er eigenlijk niemand.
Inderdaad mijn eigen maar ook de promotiefeestjes van anderen zijn toch wel erg leuke feestjes :D legendarische avondjes.
pi_111044082
Thuis? Ik woon niet eens heel klein maar ik zou niet weten waar ik al die mensen zou moeten laten.

Als het goedkoop moet... Ik heb mijn afstudeerfeest in de universiteiteitsbar gedaan, was toen iets meer dan 600 euro kwijt (biertje kost dan minder dan 1 euro). Maar de volgende keer moet toch iets sfeervoller en gewoon in het centrum vind ik :)

Wij hebben trouwens ook een onderzoeksschool die de drukkosten een beetje sponsort, maar ik heb geen idee hoeveel.
Klussen deel 1 en 2
  Moderator woensdag 2 mei 2012 @ 16:29:22 #11
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111044164
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 16:27 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Thuis? Ik woon niet eens heel klein maar ik zou niet weten waar ik al die mensen zou moeten laten.

het waren wel allemaal buitenlanders die dit deden die hebben hooguit pa, ma en collega's op het feestje. Dan nog was het wel altijd krap :@
pi_111044190
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 16:24 schreef thijsdetweede het volgende:

in Zweden doen ze het ook fijn. 3 gangen diner met een heleboel mensen, en daarna dansen en drinken. Deze maand weer 2 feestjes. Ook gevraagd om een mock-defense te doen, leuk!
  Moderator woensdag 2 mei 2012 @ 16:31:26 #13
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111044239
Mock defense een soort generale repetitie? Dat deden ze bij onze afdeling ook, ideaal!! ik was zenuwachtiger daarvoor dan voor de verdediging zelf :D
pi_111044356
Hier doen ze het ook, lijkt mij wel een goed plan.

Bij bruiloften gebeurt het toch ook soms? Alleen snap ik het dan niet zo goed (het is toch gewoon een feest, hoe kan je dat nou van tevoren oefenen)
Klussen deel 1 en 2
  Moderator woensdag 2 mei 2012 @ 16:35:15 #15
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111044430
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 16:33 schreef sheonlydreams86 het volgende:

Bij bruiloften gebeurt het toch ook soms? Alleen snap ik het dan niet zo goed (het is toch gewoon een feest, hoe kan je dat nou van tevoren oefenen)
Oh bij ons is het ook niet echt een verdediging maar gewoon een 'vragenuur' ingedeeld op hoofdstuk. En toch kunnen mensen van je eigen afdeling altijd lulliger vragen stellen dan mensen die wat minder bekend zijn met het onderzoek :D
pi_111044455
Wat betreft de boycot van Elsevier en Wiley: Niet speciaal, maar ik heb tegenwoordig wel een zware voorkeur voor open access journals, met een tamleijk lage prijs voor publicatie. In mijn geval: http://www.atmospheric-chemistry-and-physics.net/home.html Spul is in discussie vorm vrijwel meteen online, en het heeft nog een degelijke Impact Factor ook. Enige probleem is dat er op dit moment teveel geaccepteerd wordt wat mij betreft, met als gevolg dat je je door een ongelovelijke hoeveelheid drek moet worstelen naar de pareltjes.

Eigenlijk hoop ik dat we ooit weer bij een systeem komen waar meer dan 5 publicaties per persoon per jaar niet toegestaan zijn.
  Moderator woensdag 2 mei 2012 @ 16:37:06 #17
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111044527
Mijn volgende artikel komt in biology open (die heeft nog geen impact factor omdat hij nog maar een paar maanden bestaat :P )
pi_111044552
quote:
2s.gif Op woensdag 2 mei 2012 16:35 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Oh bij ons is het ook niet echt een verdediging maar gewoon een 'vragenuur' ingedeeld op hoofdstuk. En toch kunnen mensen van je eigen afdeling altijd lulliger vragen stellen dan mensen die wat minder bekend zijn met het onderzoek :D
Ik heb dat wel als paranimf gedaan, en ook een beetje met mijn paranimfen (of iig met degene uit mijn vakgebied). Even goed kritisch doorpraten van je werk kan heel geen kwaad.

Al waren de discussies met de panelleden minstens zo handig ;)
pi_111044652
quote:
2s.gif Op woensdag 2 mei 2012 16:37 schreef Bosbeetle het volgende:
Mijn volgende artikel komt in biology open (die heeft nog geen impact factor omdat hij nog maar een paar maanden bestaat :P )
Tof. Check wel even dat ze bezig zijn met een Web of Science vermelding. Dat duurt doorgaans een paar jaar, maar gebeurt meestal wel met terug werkende kracht. Het is anders zo suf als je niet gevonden kan worden, en je citaties ook nauwelijks meetellen.
  Moderator woensdag 2 mei 2012 @ 16:39:21 #20
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111044656
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 16:37 schreef thijsdetweede het volgende:

[..]

Ik heb dat wel als paranimf gedaan, en ook een beetje met mijn paranimfen (of iig met degene uit mijn vakgebied). Even goed kritisch doorpraten van je werk kan heel geen kwaad.

Al waren de discussies met de panelleden minstens zo handig ;)
Ik heb in de trein naar mijn promotie toe nog de laatste review van een commissielid gelezen. Kwam me goed van pas want hij vroeg naar iets wat daar ook instond, kreeg later nog een compliment van hem dat hij vooral bij die vraag een goed antwoord kreeg :') wat wil je het was zijn eigen antwoord :')
pi_111044794
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 16:35 schreef thijsdetweede het volgende:
Wat betreft de boycot van Elsevier en Wiley: Niet speciaal, maar ik heb tegenwoordig wel een zware voorkeur voor open access journals, met een tamleijk lage prijs voor publicatie. In mijn geval: http://www.atmospheric-chemistry-and-physics.net/home.html Spul is in discussie vorm vrijwel meteen online, en het heeft nog een degelijke Impact Factor ook. Enige probleem is dat er op dit moment teveel geaccepteerd wordt wat mij betreft, met als gevolg dat je je door een ongelovelijke hoeveelheid drek moet worstelen naar de pareltjes.

Eigenlijk hoop ik dat we ooit weer bij een systeem komen waar meer dan 5 publicaties per persoon per jaar niet toegestaan zijn.
Klinkt interessant, mijn enige publicatie staat nu in Climate Dynamics, maar mijn onderzoek is nu te weinig klimaat om daar weer in te publiceren denk ik. Misschien dit maar in het achterhoofd houden.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_111044845
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 16:33 schreef sheonlydreams86 het volgende:

Hier is de verdediging zo dat er een opponent komt (van buiten je eigen uni), die een onbepaalde tijd krijgt om vragen te stellen/opmerkingen te maken. Daarnaast moeten alle leden van de commissie een vraag stellen.

Dat feest, dat heoft niet geoefend te worden. Al zijn we al tijden druk aan het oefenen, want we doen traditioneel gezien een stukje met alle jonge mensen van de faculteit. Deze keer een combinatie tussen een stomme film en dance your phd.
  Moderator woensdag 2 mei 2012 @ 16:44:48 #23
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111044951
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 16:43 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Hier is de verdediging zo dat er een opponent komt (van buiten je eigen uni), die een onbepaalde tijd krijgt om vragen te stellen/opmerkingen te maken. Daarnaast moeten alle leden van de commissie een vraag stellen.

Dat feest, dat heoft niet geoefend te worden. Al zijn we al tijden druk aan het oefenen, want we doen traditioneel gezien een stukje met alle jonge mensen van de faculteit. Deze keer een combinatie tussen een stomme film en dance your phd.
:o wij maken altijd gewoon een filmpje :o er is wel eens geopperd om een toneel stuk te doen maar daar zijn wij te grote schijters voor :D
pi_111045167
quote:
2s.gif Op woensdag 2 mei 2012 16:44 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

:o wij maken altijd gewoon een filmpje :o er is wel eens geopperd om een toneel stuk te doen maar daar zijn wij te grote schijters voor :D
De mannen gaan dansen in zwarte leggings.

Ik moet mijn supervisor spelen. Die ook nog eens getrouwd is met diegene die promoveert.
  Moderator woensdag 2 mei 2012 @ 16:49:36 #25
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111045181
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 16:49 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

De mannen gaan dansen in zwarte leggings.

Ik moet mijn supervisor spelen. Die ook nog eens getrouwd is met diegene die promoveert.
:D respect
pi_111045870
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 16:43 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ok, ik ken het alleen zo dat de commissie een uur de tijd krijgt. Wat er meestal gebeurt is dat de eerste mensen dan veel te lang aan het woord zijn, waardoor de laatste mensen maar 1 vraag kunnen stellen en uiteindelijk onderbroken worden door de pedel.
Klussen deel 1 en 2
pi_111050904
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 17:04 schreef sheonlydreams86 het volgende:

[..]

Ok, ik ken het alleen zo dat de commissie een uur de tijd krijgt. Wat er meestal gebeurt is dat de eerste mensen dan veel te lang aan het woord zijn, waardoor de laatste mensen maar 1 vraag kunnen stellen en uiteindelijk onderbroken worden door de pedel.
Dat is niet 'veel te lang', maar precies volgens de regels van het toneelstuk. De laatste is doorgaans de promotor, en die zit er ook alleen maar voor het elastiek, want te kort mag de ondervraging gewoon niet zijn. Soms heb ik een tweede ronde vragen nog wel gezien, maar dan zie je de gekste improvisaties gebeuren. Bij mij was het zo dat zodra de pedel binnen komt, de beurt niet meer overgaat. Dus als dat de promovendus is, moet je een lang zwamverhaal ophouden, en als dat de commissie is, houdt het panellid een oneindige vraag, totdat hij onderbroken word door het 'hora est'.
  woensdag 2 mei 2012 @ 19:47:03 #28
8369 speknek
Another day another slay
pi_111052556
Ik was dacht ik 950 euro kwijt aan 110 ex. van een (vind ik) zeer mooi boekje (duurste papier soort).

Zullen we trouwens het topic veranderen naar iets van 'wetenschappers', aangezien volgens mij meer dan de helft al lang gepromoveerd is :).
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 2 mei 2012 @ 21:15:12 #29
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_111057730
Wat doen de paranimfen precies bij jullie promoties? Wat is gangbaar, en wie vraag je voor de 'functie'?
pi_111059312
Goede vrienden (familie/collega's). Ze kunnen helpen met het organiseren van alles eromheen (feest/diner), tijdens de promotie voornamelijk mentale steun leveren, helpen met het plaatsen van je proefschrift op de tafel vanwaar je verdedigt of het zetten van je stopwatch; all in all dingen waar je zelf (liever) niet aan denkt.
Bij sommige universiteiten kunnen ze ook gevraagd worden passages voor te lezen, en bij sommige reglementen mag de promovendus een vraag doorspelen aan een paranimf (maar geen idee of dat ook daadwerkelijk toegelaten zou worden tegenwoordig ;p).
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_111059645
Volkomen ceremonieel. Ze mochten zitten en mooi wezen, en stukjes en stellingen voorlezen. Ik vond het voor mij zelf belangrijk om twee aio's te kiezen uit mijn goede vrienden. Niet omdat ik een snob ben, maar omdat ik daar mensen wou hebben staan die wisten wat er ging gebeuren, en die ook zelf snappen wat voor een moment het is.
  woensdag 2 mei 2012 @ 21:47:51 #32
8369 speknek
Another day another slay
pi_111060029
Ik had m'n moeder en m'n vrouw (waar ik twee jaar daarvoor paranimf voor was). Maar in Utrecht doen ze zelfs helemaal niets, behalve in formatie meelopen naar binnen, meebuigen naar de commissie en dan gaan zitten. Het is vooral handig om in je mail naar alle gasten te zetten wie paranimf is, zodat zij mogen bijhouden wie er wel en niet komt, en wie welke kado's kan geven. Daar heb je op dat moment zelf niet zo'n zin in.

[ Bericht 1% gewijzigd door speknek op 02-05-2012 21:54:08 ]
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_111061868
Waaaaah, zo te lezen gaat het nog leuk worden! Nu al zin in :) !
  Moderator woensdag 2 mei 2012 @ 22:22:39 #34
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111062461
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 19:47 schreef speknek het volgende:
Ik was dacht ik 950 euro kwijt aan 110 ex. van een (vind ik) zeer mooi boekje (duurste papier soort).

Zullen we trouwens het topic veranderen naar iets van 'wetenschappers', aangezien volgens mij meer dan de helft al lang gepromoveerd is :).
Achja ik vind promovendi wel een goed aansluitingspunt aangezien we hier allemaal ooit promovendi geweest zijn :)
  Moderator woensdag 2 mei 2012 @ 22:27:57 #35
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111062823
Haha ik ben zelf al 3 keer paranimf geweest en moet in augustus weer een keer :P Het is inderdaad gewoon meelopen en mooi wezen, en beetje wat dingen voor het feestje regelen :D
pi_111063571
Promoveren *O*

Mag ik nog in de OP?

Ik zit momenteel een beetje tussen twee projecten in, en heel veel onderwijs. Ik weet niet meer wat ik wel en niet moet doen en ik wil het allemaal :D _O-
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  Moderator woensdag 2 mei 2012 @ 22:41:40 #37
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111063609
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 22:40 schreef Norrage het volgende:
Promoveren *O*

Mag ik nog in de OP?

done
pi_111063663
Mijn groep (en mijn promotor) stond/staat in Nature vorige week *O* Jullie hebben het vast bij het NOS-journaal gezien ;)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  woensdag 2 mei 2012 @ 23:13:33 #39
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_111065630
Geef het nog een jaar, en je staat er zelf ook in neem ik aan ;)
pi_111065728
quote:
14s.gif Op woensdag 2 mei 2012 23:13 schreef Grumpey het volgende:
Geef het nog een jaar, en je staat er zelf ook in neem ik aan ;)
Mijn onderzoek gaat niet zo direct over het einde van de wereld en zo, dus ik denk niet dat Nature voor mij is weggelegd. Maar wie weet ;)
  woensdag 2 mei 2012 @ 23:16:23 #41
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_111065779
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 21:47 schreef speknek het volgende:
Ik had m'n moeder en m'n vrouw (waar ik twee jaar daarvoor paranimf voor was). Maar in Utrecht doen ze zelfs helemaal niets, behalve in formatie meelopen naar binnen, meebuigen naar de commissie en dan gaan zitten. Het is vooral handig om in je mail naar alle gasten te zetten wie paranimf is, zodat zij mogen bijhouden wie er wel en niet komt, en wie welke kado's kan geven. Daar heb je op dat moment zelf niet zo'n zin in.
Ik wilde ook o.a. mijn vriendin vragen, maar kreeg van meerdere kanten te horen dat dit echt not done zou zijn. Nu zit ik aan de VU en daar heeft het idd niets om handen, ik wist ook niet dat mensen er zo beladen mee om gingen wie je wel en niet vraagt, dus dacht: ik gooi het hier even op. Iemand ook zoiets meegekregen?
  woensdag 2 mei 2012 @ 23:17:30 #42
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_111065840
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 23:15 schreef Norrage het volgende:

[..]

Mijn onderzoek gaat niet zo direct over het einde van de wereld en zo, dus ik denk niet dat Nature voor mij is weggelegd. Maar wie weet ;)
Vaak is het ook een kwestie van smeuiig brengen, in ieder geval voor het NOS journaal is dat waarschijnlijk al genoeg ;)
pi_111065921
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 23:16 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Ik wilde ook o.a. mijn vriendin vragen, maar kreeg van meerdere kanten te horen dat dit echt not done zou zijn. Nu zit ik aan de VU en daar heeft het idd niets om handen, ik wist ook niet dat mensen er zo beladen mee om gingen wie je wel en niet vraagt, dus dacht: ik gooi het hier even op. Iemand ook zoiets meegekregen?
Ik zou altijd mede-aio's doen, maar goed. ik ben nog nieuw in dit wereldje en weet het allemaal ook niet precies. Hier is het tot nu toe een mix van familie en mede-aio's.

quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 23:17 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Vaak is het ook een kwestie van smeuiig brengen, in ieder geval voor het NOS journaal is dat waarschijnlijk al genoeg ;)
Ja. Doen alsof de wereld vergaat en zo ;)
  woensdag 2 mei 2012 @ 23:23:32 #44
8369 speknek
Another day another slay
pi_111066164
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 23:16 schreef Grumpey het volgende:
Niks van mee gekregen, en ik dacht eigenlijk dat Utrecht samen met Leiden het meest traditioneel/ceremonieel zou zijn, dus vreemd dat mensen het ergens anders not done zouden vinden. Volgens mij spelen paranimfen nergens echt een rol. Oorspronkelijk moest je toch juist brede mannen nemen zodat ze je konden ontzetten voor het geval het op het dorpsplein te verhit raakte en het knokken zou worden... niet mensen die er per se verstand van hebben.
  woensdag 2 mei 2012 @ 23:28:17 #45
8369 speknek
Another day another slay
pi_111066410
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 23:18 schreef Norrage het volgende:
Ja. Doen alsof de wereld vergaat en zo ;)
Wacht maar, tegen de tijd dat je je proefschrift verdedigt is jouw onderzoek ook de heilige graal die de mensheid van de ondergang zal moeten redden. Cognitieve dissonantie is het enige dat ons door laat gaan op onze heilloze weg.
pi_111066422
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 23:23 schreef speknek het volgende:

[..]

Niks van mee gekregen, en ik dacht eigenlijk dat Utrecht samen met Leiden het meest traditioneel/ceremonieel zou zijn, dus vreemd dat mensen het ergens anders not done zouden vinden. Volgens mij spelen paranimfen nergens echt een rol. Oorspronkelijk moest je toch juist brede mannen nemen zodat ze je konden ontzetten voor het geval het op het dorpsplein te verhit raakte en het knokken zou worden... niet mensen die er per se verstand van hebben.
Mijn ervaring is dat Utrecht echt heel erg suf is en totaal niet traditioneel zelfs. In Delft, daar gebeurt het pas echt volgens traditie. En ik denk dat andere kleine universiteitssteden als Leiden en Groningen ook in dat rijtje kunnen inderdaad. Hier is het even 'pats-boem' verdediging, een paar paranimfen die niks hoeven te doen behalve in de buurt zijn en relatief suffe feestjes. (heel leuk hoor, maar doordeweeks en niet zo speciaal als ik wel eens hoor van feestjes in Delft). Er zijn niet eens stellingen bij de promotie!!!!

In Delft daarentegen is er buiten de verdediging van een uur ook nog een hele sessie ervoor, moet iedereen van de commissie verplicht in de juiste klederdracht (die paar promoties in Utrecht die ik meegemaakt heb was de hele commissie in een volledige verscheidenheid aan pakken en er kostuums)l, zijn er gewoon stellingen en mogen de paranimfen die voorlezen...etc..etc..

Conclusie, Utrecht is maar een beetje suf :P

(en dan heb ik nog niet eens over afstuderen in bijvoorbeeld Delft en in Utrecht...Afstuderen en zelfs Bachelor!! in Delft is een grotere (en langere) happening dan een hele promotie in Utrecht...)
  woensdag 2 mei 2012 @ 23:37:25 #47
8369 speknek
Another day another slay
pi_111066904
Uhm de verscheidenheid aan kostuums is omdat sommige universiteiten hun eigen toga's hebben en deze dus dragen, en niet-professoren geen toga mogen dragen (eeuwenoude traditie). En een lekenpraatje is geen traditie maar iets dat nieuw ingevoerd is. Feestjes hebben natuurlijk niets met de plechtigheid te maken. En veel plezier in je betonnen jaren zeventig hok, en niet in een 120 jaar oud universiteitsgebouw.

[ Bericht 0% gewijzigd door speknek op 02-05-2012 23:44:33 (bleek wat jonger te zijn dan ik dacht) ]
pi_111067202
quote:
16s.gif Op woensdag 2 mei 2012 23:37 schreef speknek het volgende:
Uhm de verscheidenheid aan kostuums is omdat sommige universiteiten hun eigen toga's hebben en deze dus dragen, en niet-professoren geen toga mogen dragen (eeuwenoude traditie). En een lekenpraatje is geen traditie maar iets dat nieuw ingevoerd is. Feestjes hebben natuurlijk niets met de plechtigheid te maken. En veel plezier in je betonnen jaren zeventig hok, en niet in een 350 jaar oud universiteitsgebouw.
Ok dat vergat ik te noemen inderdaad, de locatie. Dat is een enige pluspunt :)
En traditie is dan het verkeerde woord, maar ik vind het suf dat er in Utrecht eigenlijk zo weinig aandacht aan wordt besteed.
  woensdag 2 mei 2012 @ 23:45:38 #49
8369 speknek
Another day another slay
pi_111067352
Ik heb nog geen promotie meegemaakt in Delft, wat doen ze er dan precies voor?
pi_111073173
Norrage, kom ik jou nou ook al hier tegen? Michiel vd Broeke is wel een goeie, zijn Nature publicaties zijn doorgaans zelfs oprecht goed ;)

Feestjes heb je natuurlijk zelf in de hand, en heeft meer te maken met de persoon/groep dan met de stad. En mijn paranimf in Delft deed nou echt niet veel meer dan ik bij haar in Utrecht. Wat ik daar vooral suf vond was dat alles in Nederlands ging, en dat er dus geen lekenpraatje was. Dat zijn allemaal geen tradities, maar inDelft vond ik het wel goed geregeld wat dat betreft.
  Forum Admin donderdag 3 mei 2012 @ 08:26:11 #51
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_111073226
Over de titel, ik krijg tegenwoordig redelijk veel spam van 'tijdschriften' / 'conferenties' / 'book chapters' die maar al te graag de fee willen op strijken. Vaak gaat het om dubieuze tijdschriften, conferenties waar je je werk via videoconference mag presenteren (en waar nog nooit iemand van gehoord heeft).
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  donderdag 3 mei 2012 @ 08:39:18 #52
8369 speknek
Another day another slay
pi_111073361
Dubieuze conferenties zijn de nieuwe Indiers die vereerd zouden zijn als ze bij zo'n hoog aangeschreven professor als jij zouden mogen komen werken, of zo'n hoog aangeschreven professor als al je collegas, de schoonmaker en student assistenten.
pi_111074120
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 08:21 schreef thijsdetweede het volgende:
Norrage, kom ik jou nou ook al hier tegen? Michiel vd Broeke is wel een goeie, zijn Nature publicaties zijn doorgaans zelfs oprecht goed ;)

Feestjes heb je natuurlijk zelf in de hand, en heeft meer te maken met de persoon/groep dan met de stad. En mijn paranimf in Delft deed nou echt niet veel meer dan ik bij haar in Utrecht. Wat ik daar vooral suf vond was dat alles in Nederlands ging, en dat er dus geen lekenpraatje was. Dat zijn allemaal geen tradities, maar inDelft vond ik het wel goed geregeld wat dat betreft.
Wie wat waar zit jij dan? ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 23:45 schreef speknek het volgende:
Ik heb nog geen promotie meegemaakt in Delft, wat doen ze er dan precies voor?
Tsja, hoe het in Delft gaat is wat gelikter. Lekenpraatje erbij, vaak nog een soort mini-symposium. Gewoon een hele dag wordt er voor uitgetekend. Wat wel terecht is gezien de grootsheid van de promotie-dag :)

Maar het hangt natuurlijk ook heel erg van de persoon af, maar ik denk dat er in Delft relatief veel dichtgetikte personen rondlopen die het groots aanpakken.
  Moderator donderdag 3 mei 2012 @ 09:35:41 #54
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111074392
Oh ik vind het ceremonieel gebeuren in Utrecht juist wel leuk, niet zo'n suf lekenpraatje maar gelijk to the point. Een prachtige zaal, en dichtbij lokaal de reunie voor de betere recepties (niet in het academie gebouw waar ze je een poot uitdraaien voor een suf handjesschud gebeuren)... Ik heb het 1 keer in leiden gezien waar de zaal ook wel mooi is, maar je als promovendi naar de zaal kijkt en alle opponenten als het ware om de zaal heen zitten. Dat is vanuit het publiek een beetje vreemd omdat je de hele tijd achteruit moet kijken en om je heen. Ook zetten ze daar de promovendi al neer ver voordat de hele stoet aan profs binnen komt, wat resulteerd in een kwartier ongemakkelijk fotos maken van de promovendus...
pi_111074409
En mijn feestje was het dichtgetikst van allen. Ja, ik had een minisymposium, maar dat lijkt me ook terecht als je halve commissie uit de VS moet komen. Ik geloof niet dat jij toen al op de vakgroep rond liep, maar ik geloof wel dat ik weet op welke vakgroep jij bent afgestudeerd. Als bewijs een linkje naar mijn proefschrift, dat ik nog geruststellend vaak rond zag slingeren in Delft: http://www.mpimet.mpg.de/fileadmin/staff/heusthijs/heus2008d.pdf
  donderdag 3 mei 2012 @ 09:41:43 #56
8369 speknek
Another day another slay
pi_111074521
Mini-symposium kun je in Utrecht ook organiseren, mijn vrouw deed dat ook, en ik neem eigenlijk aan alle universiteiten. Zelf had ik er alleen totaal geen behoefte aan, ookal waren er twee Amerikanen bij, ik was zenuwachtig genoeg.
pi_111074787
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 09:36 schreef thijsdetweede het volgende:
En mijn feestje was het dichtgetikst van allen. Ja, ik had een minisymposium, maar dat lijkt me ook terecht als je halve commissie uit de VS moet komen. Ik geloof niet dat jij toen al op de vakgroep rond liep, maar ik geloof wel dat ik weet op welke vakgroep jij bent afgestudeerd. Als bewijs een linkje naar mijn proefschrift, dat ik nog geruststellend vaak rond zag slingeren in Delft: http://www.mpimet.mpg.de/fileadmin/staff/heusthijs/heus2008d.pdf
Aah jij bent Thijs ;) Had ik dat moeten/kunnen weten? :D
pi_111074793
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 09:24 schreef Norrage het volgende:

[..]

Wie wat waar zit jij dan? ;)

[..]

Tsja, hoe het in Delft gaat is wat gelikter. Lekenpraatje erbij, vaak nog een soort mini-symposium. Gewoon een hele dag wordt er voor uitgetekend. Wat wel terecht is gezien de grootsheid van de promotie-dag :)

Maar het hangt natuurlijk ook heel erg van de persoon af, maar ik denk dat er in Delft relatief veel dichtgetikte personen rondlopen die het groots aanpakken.
Hier in Duitsland is het helemaal armzalig. Niets officieels, behalve dan een uur in een hok met je comissie. Wat ik wel grappig vind is dat door de andere PhD studenten een hoed wordt gemaakt, die je dan moet zitten ontcijferen. (Er staan allemaal persoonlijke dingen op, door de andere PhD studenten geknutseld).
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_111074816
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 09:36 schreef thijsdetweede het volgende:
Klinkt interessant, misschien als achtergrond voor mijn eigen project een keer lezen. Als ik tijd heb tenminste. Veel gepubliceerd trouwens, als ik de referentie lijst achterin bekijk. (Al is niet alles een journal publicatie natuurlijk, het blijft een mooi lijstje.)

[ Bericht 6% gewijzigd door Felagund op 03-05-2012 10:29:35 ]
Album top 100 2024
pi_111077783
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 09:55 schreef Norrage het volgende:

[..]

Aah jij bent Thijs ;) Had ik dat moeten/kunnen weten? :D
Theoretisch wel, want helemaal in het begin van deze reeks is het wel eens langsgekomen. Maar ik neem het je niet kwalijk ;)

En Felagund: Publicaties gingen best lekker, 4 tijdens de promotie, nog 2 co-auteur, en 1 er nog achteraan. Al blijft het frustrerend hoeveel ideeen er nog rondzwerven waar we nog iets mee zouden moeten doen....
  Moderator donderdag 3 mei 2012 @ 12:25:24 #61
45833 crew  Fogel
pi_111079746
Om even op Open Access terug te komen: ik kreeg vandaag een mail over onserieuze uitgevers en dat deze een probleem vormen voor OA uitgevers met goede bedoelingen.
Een goede manier om de goede van de kwade te onderscheiden is om eerst te kijken of ze lid zijn van Open Access Scholarly Publishers Association (http://www.oaspa.org/members.php). Indien het antwoord daarop positief is, dan zit het wel snor. Mochten ze geen lid zijn, wees dan in ieder geval voorzichtig.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_111082271
Ik publiceer sowieso niet graag in een blad dat ik niet ken. Als ik de inhoudsopgave niet in mijn RSS feed heb staan, hebben anderen dat vast ook niet. En als niemand het spontaan leest, wordt het niet opgepakt, en dat is toch verdomde jammer van je werk.
  Moderator donderdag 3 mei 2012 @ 13:50:09 #63
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111082973
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 13:34 schreef thijsdetweede het volgende:
Ik publiceer sowieso niet graag in een blad dat ik niet ken. Als ik de inhoudsopgave niet in mijn RSS feed heb staan, hebben anderen dat vast ook niet. En als niemand het spontaan leest, wordt het niet opgepakt, en dat is toch verdomde jammer van je werk.
:X dan zou ik alleen maar in nature science cell traffic PNAS of jcb kunnen publiceren dat is mij iets te hoog gegrepen :D
  donderdag 3 mei 2012 @ 14:11:00 #64
8369 speknek
Another day another slay
pi_111083850
Ik zou alleen nog maar op de fok frontpage publiceren :P.
  Moderator donderdag 3 mei 2012 @ 14:13:45 #65
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111083966
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 14:11 schreef speknek het volgende:
Dat moet niet zo moeilijk zijn :D
pi_111086260
Echt? Ik vind Nature ook te hoog gegrepen, maar dan blijven er voor mij nog meer dan zat blaadjes over. Betekent dat dan ook dat jullie nooit een paper lezen van gelijkwaardige wetenschappers?
  Moderator donderdag 3 mei 2012 @ 15:08:33 #67
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111086423
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 15:04 schreef thijsdetweede het volgende:
Echt? Ik vind Nature ook te hoog gegrepen, maar dan blijven er voor mij nog meer dan zat blaadjes over. Betekent dat dan ook dat jullie nooit een paper lezen van gelijkwaardige wetenschappers?
Ik lees veel meer dan dat ik in mijn rss feed heb :D
pi_111086532
Ik lees meestal artikelen van meer vaktijdschriften (Quarterly journal, Journal of the Atmospheric Sciences, Climate Dynamics, etc.), maar die namen zullen de meeste hier wel niets zeggen. In Nature/Science wordt niet echt over mijn onderwerp gepubliceerd.

Ik gebruik overigens helemaal geen RSS feed. Is dat handig?
Album top 100 2024
pi_111086545
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 14:11 schreef speknek het volgende:
Dan heb je wel gelijk een groot en kritisch publiek.
Album top 100 2024
pi_111095934
Ik lees eigenlijk alleen papers die direct voor mijn onderzoek relevant zijn... (en papers die collega's uitbrengen...)
pi_111097843
Ik heb een hele grote stapel op m'n bureau met papers die ik ooit wil lezen. Het is alleen niet altijd makkelijk om daar de tijd voor te vinden. Ik krijg emails voor de journals die direct relevant zijn in m'n vakgebied, en de top-journals in het grotere vakgebied. Voor de rest als ik eens een paar verloren minuten heb die ik niet op Fok! verbreng, ga ik de websites van de andere interessante journals af om daar de inhoud van de laatste editie te lezen.
  donderdag 3 mei 2012 @ 19:40:57 #72
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_111098371
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 19:31 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik heb een hele grote stapel op m'n bureau met papers die ik ooit wil lezen. Het is alleen niet altijd makkelijk om daar de tijd voor te vinden. Ik krijg emails voor de journals die direct relevant zijn in m'n vakgebied, en de top-journals in het grotere vakgebied. Voor de rest als ik eens een paar verloren minuten heb die ik niet op Fok! verbreng, ga ik de websites van de andere interessante journals af om daar de inhoud van de laatste editie te lezen.
Dit is inderdaad ook mijn methode. Daarnaast zorg ik altijd wel dat ik op congressen, symposia en promoties alle publicaties even helder, kort, voor mezelf samenvat zodat de boodschap blijft hangen.
pi_111106600
Niet alleen een groot en kritisch publiek op FOK! maar ook een hoop citaties ;) .
  vrijdag 4 mei 2012 @ 16:08:31 #74
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_111133214
Artikel geaccepteerd in Journal of Pediatrics vandaag, wiehoe! :)
  Moderator vrijdag 4 mei 2012 @ 16:11:54 #75
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111133372
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 16:08 schreef Grumpey het volgende:
gefeliciteerd *O*
  vrijdag 4 mei 2012 @ 16:15:17 #76
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_111133491
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 16:11 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

gefeliciteerd *O*
dank :)
pi_111146556
Gefeliciteerd, Grumpey! *O* *O* *O*
pi_111148375
Ongezien, J. of "Vakgebied" zonder subgebied of regio in de titel, moet een goed blad zijn. Feli!
  vrijdag 4 mei 2012 @ 23:05:54 #79
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_111152518
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 16:08 schreef Grumpey het volgende:
^O^ :Y :Y
Tú estás dura y yo me veo cabrķn en el espejo
pi_111223764
Even off-topic: morgen superzwaar examen stralingshygiëne niveau 3. Daarna weer lekker verder met promoveren. Wat heb ik daar zin in!!!
  maandag 7 mei 2012 @ 09:33:36 #81
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_111238677
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 21:56 schreef thijsdetweede het volgende:
Ongezien, J. of "Vakgebied" zonder subgebied of regio in de titel, moet een goed blad zijn. Feli!
Inderdaad, het is het nummer 2 tijdschrift binnen Kindergeneeskunde, nummer 1 is gewoon alleen "pediatrics" ;)

Dank allemaal, ben er eigenlijk best wel blij mee *O*
  maandag 7 mei 2012 @ 12:27:36 #82
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_111243519
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 21:34 schreef Szlie het volgende:
Even off-topic: morgen superzwaar examen stralingshygiëne niveau 3. Daarna weer lekker verder met promoveren. Wat heb ik daar zin in!!!
Und?

Trouwens, 'even' een artikel submitten zal ook nooit eens lukken he? Conflict of interest statement alle auteurs nodig met handtekening...... daar gaan weer een paar dagen overheen |:(
  Moderator maandag 7 mei 2012 @ 13:06:07 #83
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111244778
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 12:27 schreef Quoi het volgende:

[..]

Und?

Trouwens, 'even' een artikel submitten zal ook nooit eens lukken he? Conflict of interest statement alle auteurs nodig met handtekening...... daar gaan weer een paar dagen overheen |:(
ja dat soort geneuzel, laatst nog handmatig correcties zitten maken op een pdf die ingescanned en daar dan weer een pdf van gemaakt. Omdat ze geen digitale correcties accepteerd op de proof... :O
  maandag 7 mei 2012 @ 13:09:40 #84
8369 speknek
Another day another slay
pi_111244880
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 09:33 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Inderdaad, het is het nummer 2 tijdschrift binnen Kindergeneeskunde, nummer 1 is gewoon alleen "pediatrics" ;)

Dank allemaal, ben er eigenlijk best wel blij mee *O*
Gefeliciteerd! Ik wou zeggen, da's heel wat, want ik ken een vrouw die vier jaar geleden in Pediatrics heeft gepubliceerd, en die vertelt het nog steeds te pas en te onpas als ik haar tegenkom. Maar dat bleek wel Pediatrics, en niet Journal of, te zijn, maar toch gefeliciteerd! Tweede van het vakgebied is nog steeds zeer nice.
  maandag 7 mei 2012 @ 13:18:57 #85
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_111245180
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 13:09 schreef speknek het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Ik wou zeggen, da's heel wat, want ik ken een vrouw die vier jaar geleden in Pediatrics heeft gepubliceerd, en die vertelt het nog steeds te pas en te onpas als ik haar tegenkom. Maar dat bleek wel Pediatrics, en niet Journal of, te zijn, maar toch gefeliciteerd! Tweede van het vakgebied is nog steeds zeer nice.
Ach, heb nog 2 artikelen bij Pediatrics under review, dus wie weet binnenkort ;) ben aan het duimen!

[ Bericht 1% gewijzigd door Grumpey op 07-05-2012 13:38:08 ]
  dinsdag 8 mei 2012 @ 13:07:16 #86
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_111285983
Potverdikkie wat ik nu toch had vanmorgen.... Alvast een generale repetitie voor mijn verdediging gehad...!

Zat ff in zo'n koffiewinkeltje te werken aan laatste loodjes proefschrift. Ik raak met iemand in gesprek die vraagt wat ik doe.....blabla. Of hij en zijn collega wat vragen aan me mogen stellen wat betreft mijn vakgebiedje (gedragsverandering & hart- en vaatziekten). Kort gezegd wilden ze workshops opzetten voor mensen om ze 'mobieler' te maken (minder de auto gebruiken, meer milieubewust). Ik kon natuurlijk alleen de ervaringen van mijn onderzoek delen en wat ik anders zou doen. Nu hebben we best vanuit gevestigde gedragsmodellen gewerkt en de nieuwste interventietechnieken. Leuk, zo'n brainstormfase, maar de theoretische funderings en onderzoeksdesign werden als 'manipulatief' gezien en 'meneer de coach' (van oorsprong theoloog) had wel andere ideeen daarover.

Nu ben ik best kritisch over mijn eigen project, maar manipulatief is het nu juist niet. Ik kon alleen de beste mensen niet overtuigen. Toen maar aangeraden om vooral te gaan kijken naar wat er al is aan workshops/interventies, en vooral te gebruiken wat er aan kennis is in onderzoeksinstituten zoals TNO. Daar waren ze dus alleen maar sceptisch over, over die instituten.

Afijn, bedrijfsleven en wetenschap kwamen tijdens dit gesprek niet dichter bij elkaar, om het maar netjes te zeggen. En dat valt me zo tegen! Het waren ook gewoon mensen die niet openstonden voor andere ideeen. Eigenlijk hebben ze al in gedachten hoe dingen eruit moeten zien, en dat niet gebaseerd op wetenschap, maar op eigen ideeen. Ik denk toch dat ik nog iets teveel wetenschapper ben om dit te begrijpen. Realiseer me dat wetenschappers ook tunnelvisie hebben, echt, maar dit.....

En dit nu ik net eind vd middag een leuk sollicitatiegesprek heb bij een bedrijf dat tussen wetenschap en bedrijfsleven instaat, hetgeen me in principe erg aanstaat!! Moet mezelf nog even bijeenrapen daarvoor.....

zucht, moest dit even kwijt
pi_111299362
Hoe ging het gesprek, Quoi? En wanneer is je promotiedatum?
  dinsdag 8 mei 2012 @ 18:56:08 #88
8369 speknek
Another day another slay
pi_111299728
Wat is er mis met manipulatief? :P. Juist alleen maar beter toch, als je gedragsverandering teweegbrengt zonder dat mensen het door hebben, betekent dat alleen maar dat je de daadwerkelijke onderliggende machinaties bij de hoorns hebt.

Anyway, je verhaal is wel herkenbaar Quoi. Ofschoon natuurlijk ook in de academische wereld naarmate mensen ouder worden ze steeds starrer worden en alleen nog maar hun eigen onderzoek in alles zien. Maar goed, ik heb soms wel eens het gevoel dat niet-wetenschappers extra kritisch worden of hoger van de toren gaan blazen uit angst om als minder aangezien te worden, en dat maakt het toch frustrerend. Je komt daar als kenner, maar niemand neemt je kennis aan.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 18:56:10 #89
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_111299731
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 18:47 schreef Szlie het volgende:
Hoe ging het gesprek, Quoi? En wanneer is je promotiedatum?
Thanks for asking :) Gesprek ging heel goed. Ik kan tijdelijk aan de slag om een leuke review te schrijven (gaan we weer :s) ).

Promotiedatum mag je bij ons pas prikken als er goedkeuring is van de leescommissie, daar gaat de boel een dezer dagen heen.

Hoe ging je tentamen dan?
pi_111304177
In welke periode krijgen universiteiten meestal geld om promotieplaatsen beschikbaar te stellen voor projecten zodat Phd kandidaten kunnen beginnen? Wanneer wordt dus besloten of een universiteit geld krijgt om phd plaatsen beschikbaar te stellen?
  Moderator dinsdag 8 mei 2012 @ 22:13:38 #91
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111311052
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 20:17 schreef OrganicBeauty het volgende:
In welke periode krijgen universiteiten meestal geld om promotieplaatsen beschikbaar te stellen voor projecten zodat Phd kandidaten kunnen beginnen? Wanneer wordt dus besloten of een universiteit geld krijgt om phd plaatsen beschikbaar te stellen?
Als de prof een grant binnenhengelt :D
pi_111311120
Pff ik ben nu al een week bezig met iets heel erg kleins (iets met projecties van kaarten enzo), maar ik kom er godverdomme niet uit en niemand kan me helpen....echt heel frustrerend en heel vermoeiend. Maar echt typisch iets wat natuurlijk bij onderzoek hoort :') ofzo... :P
pi_111311341
Quoi, dat is mooi! Ik vind reviews schrijven één van de leukste artikelen om te schrijven. Heb er zelf één geschreven, dus ik weet waar ik het over heb :P. Een onderwerp dat je interesseert is helemaal mooi meegenomen.

Spannend, naar de leescommissie! Hopen dat ze een beetje snel zijn. Wisselt dat ook per universiteit? Dan kan het grote lay-outen en pimpen van je boekje beginnen, als je daar al niet mee begonnen bent.

Examen, ach, een topic op zich waard. Het was heel moeilijk, ik hoop dat ik het gehaald heb. Het bestond uit 2 delen die afzonderlijk gehaald moeten worden. Het eerste deel is binnen, het tweede deel weet ik nog niet. Nu al is 60% gezakt op deel 1. Over een paar weken weet ik meer.
pi_111312901
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 22:14 schreef Norrage het volgende:
Pff ik ben nu al een week bezig met iets heel erg kleins (iets met projecties van kaarten enzo), maar ik kom er godverdomme niet uit en niemand kan me helpen....echt heel frustrerend en heel vermoeiend. Maar echt typisch iets wat natuurlijk bij onderzoek hoort :') ofzo... :P
Ja, ik ben nog steeds bezig aan het proberen mijn data in het formaat dat ik wil op te slaan. Kennelijk is dat vreselijk lastig, het data formaat (Grib) zou een open bestandsformaat moeten zijn, maar er zijn geen goede routines/programmetjes voor het lezen/opslaan in dit formaat. Maar ik heb vandaag gehoord dat er een derde persoon is die het eventueel weet, dus daar moet ik weer eens langs.

En dat van kaart projecties ken ik ook. Ik gebruik zelf http://www.gadm.org/home voor het kaartje op mijn plots te zetten, of bedoel je dat niet?
Album top 100 2024
pi_111313401
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 22:42 schreef Felagund het volgende:

[..]

Ja, ik ben nog steeds bezig aan het proberen mijn data in het formaat dat ik wil op te slaan. Kennelijk is dat vreselijk lastig, het data formaat (Grib) zou een open bestandsformaat moeten zijn, maar er zijn geen goede routines/programmetjes voor het lezen/opslaan in dit formaat. Maar ik heb vandaag gehoord dat er een derde persoon is die het eventueel weet, dus daar moet ik weer eens langs.

En dat van kaart projecties ken ik ook. Ik gebruik zelf http://www.gadm.org/home voor het kaartje op mijn plots te zetten, of bedoel je dat niet?
Ik moet dingen van polar stereographisch naar latlon omzetten, en dat soort dingen. Maar de polen veroorzaken allemaal vervelende problemen :r En ik zie even niet direct wat deze site van jou doet, maar is geloof ik niet wat ik zoek :P Ik moet dingen projecteren en re-sampelen en dat soort shit... :'( ik heb er zelfs een forumpost van gemaakt op een of ander gis-forum _O-

Enne GRIB, erg irritant al die grote bestandsformats. En vooral dat niemand in het algemeen weet wie er wel of niet mee om kan gaan. Ik word hier ook steeds doorverwezen naar "die weet het wel" etc, maar uiteindelijk niemand die het echt weet. Ik word nu echt de expert op dit gebied (van het geo-gedoe dan) nu :D

Sowieso zouden dit soort dingen voor nieuwe Aio's eens wat beter op een rijtje gezet moeten worden. Je bent zķveel tijd kwijt met het doorkrijgen wat voor programma's je uberhaupt voor bepaalde dingen moet gebruiken. Voor veel dingen zou er toch echt wel eens een consensus bestaan, lijkt me. Maar goed, dat ligt ook niet echt aan de groep...meer aan iedereen zijn (programmeer)-achtergrond.
pi_111317554
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 22:13 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Als de prof een grant binnenhengelt :D
Nee ff serieus :P
pi_111320147
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 00:19 schreef OrganicBeauty het volgende:

[..]

Hij is serieus :(
Jesus saves but death prevails.
  woensdag 9 mei 2012 @ 10:13:56 #98
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_111324765
quote:

[..]

Hij was serieus. Het hangt van het vermogen van een prof (of van jezelf) af of hij geld weet te ritselen voor zijn onderzoeksproject via NWO, een collectebus-fonds, of via 3e geldstroom. Gratis geld dat beschikbaar wordt gesteld bestaat al heel lang niet meer, of wordt opgemaakt door de onderwijsstaf van een afdeling ;)
  Moderator woensdag 9 mei 2012 @ 10:19:00 #99
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111324907
quote:

[..]

Ik was serieus....
  woensdag 9 mei 2012 @ 10:19:53 #100
8369 speknek
Another day another slay
pi_111324933
Als het hele grote projecten zijn wil het nog wel eens samenvallen met het einde/begin van het academische jaar, gewoon omdat de gezamenlijke staff dan meer tijd heeft om dingen te regelen, maar daarnaast gaat het in principe gewoon het hele jaar door.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')