sasquatsch | woensdag 2 mei 2012 @ 10:55 | |
![]() Topicreeks [IndyCar] #1 2008 [IndyCar] #2 Zonder Indy500 op RTL7 [IndyCar] #3 Only Surfers Paradise left.. [IndyCar] #4 Met Boddy D van de partij [IndyCar] #5 Month of May [IndyCar] #5 Beuken en rossen met Paul Tracy [IndyCar] #6 Op naar de finish [IndyCar] #6 I am Indy, you are Indy, we are Indy [IndyCar] #7 Let's Go 2010 [IndyCar] #8 ... [IndyCar] #9 Hoe win je de Indy 500 niet? | ||
sasquatsch | woensdag 2 mei 2012 @ 10:56 | |
De lijst van inschrijvingen voor de Indy 500:
Voorlopig zijn er 32 inschrijvingen, als Michael Shank geen geschikte motor kan vinden. Dat zou voor het eerst sinds 1947 zijn dat er geen 33 auto's aan de start staan van de Indy 500. | ||
sasquatsch | woensdag 2 mei 2012 @ 10:59 | |
Kan een MOD er een reeks van maken, want dat gebeurt blijkbaar niet automatisch? ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door sasquatsch op 02-05-2012 14:18:35 ] | ||
Funzel | woensdag 2 mei 2012 @ 12:31 | |
Zou wel heel triest zijn als er geen 33 coureurs zullen starten. | ||
Bjornos | woensdag 2 mei 2012 @ 13:02 | |
Er komen nog wel wat teams bij, Zo wil newman haas ( al 2 jaar gestopt) een auto inschrijven met ex f1 coureur Jean Alesi. Het probleem momenteel in de indycars is alleen dat een aantal teams gebruikt maakt van lotus motoren, en die motoren zijn dus niet goed. Dus sommige teams missen hierdoor de indy 500 en andere teams moeten snel opzoek naar een andere motor. Ook heb je best kans dat er nog wel wat privateers een auto inschrijven voor de indy 500. Stiekem hoop ik dat oude teams als Menards en threadway racing zich ooit weer met deze race gaan bemoeien. | ||
sasquatsch | woensdag 2 mei 2012 @ 14:18 | |
Newman/Haas heeft zich al teruggetrokken en Chevrolet en Honda willen geen andere teams meer van motoren voorzien omdat ze al meer dan 40% (wat ze verplicht waren) van het veld van motoren voorzien. Zoals het nu lijkt, is de enige kans om nog mee te doen met een Lotus motor en dan weet je dat je achteraan rijdt, als je je al kwalificeert (als er meer dan 33 zijn) | ||
Bjornos | woensdag 2 mei 2012 @ 15:43 | |
Dat is balen:( Ik kan me nog herinneren van vroeger dat er 39-40 inschrijvingen waren voor de indy 500 en dat er op bump day echt fel gevochten moest worden om dat ene plaatsje 33 | ||
Breaker.Faker | woensdag 2 mei 2012 @ 17:15 | |
Ik neem aan dat Lotus motoren van Renault is. | ||
sasquatsch | woensdag 2 mei 2012 @ 17:16 | |
Nee, dat zijn motoren gemaakt door Judd onder de naam van Lotus (Lotus Cars, niet het F1 team) | ||
Bjornos | woensdag 2 mei 2012 @ 18:55 | |
Ik zet mijn geld dit jaar op Ed Carpenter of Scott Dixon | ||
Migue | woensdag 2 mei 2012 @ 21:20 | |
33 auto's gaat echt wel goed komen, IndyCar gaat het echt niet laten gebeuren dat er minder dan dat aantal aan de start verschijnen. Ik ga voor Will Power als winnaar dit jaar, het moet nu toch echt eens op een oval gaan gebeuren en Indy is zo goed als iedere andere oval. Of misschien toch Hélio, een vierde overwinning zou toch wel briljant zijn. | ||
sasquatsch | donderdag 3 mei 2012 @ 10:21 | |
Ik denk ook wel dat er 33 auto's komen, al denk ik niet dat Michael Shank Racing daarbij zal zijn. Misschien wel Jay Howard, wiens contract met Michael Shank ontbonden is. Nu is hij vrij om een ander team (met Lotus motor?) te zoeken. Jay Howard heeft daar, in tegenstelling tot Michael Shank, geen probleem mee als hij er maar bij kan zijn. | ||
Bjornos | donderdag 3 mei 2012 @ 12:15 | |
Klopt voor Jay Howard is meedoen belangrijker dan winnen. Ik zag ook dat Saavedra een auto heeft........ Ik hoop dat dat maar goed gaat hahaha | ||
Migue | vrijdag 4 mei 2012 @ 16:09 | |
Dragon Racing, schijnt. Mag ook wel, een Brit in een Lotus, hoewel die Brit natuurlijk gewoon James Rossiter hoort te zijn. | ||
Bjornos | vrijdag 4 mei 2012 @ 23:41 | |
James Rossiter verdient zeker een zitje. Heb nog een aantal maal met hem gepraat toen die nog euroseries formule 3 reed, goede gozer | ||
Migue | vrijdag 4 mei 2012 @ 23:49 | |
Absoluut, zit niets slechts in die jongen. Hoop hem morgen in Spa weer tegen te komen, maar kom pas zo laat aan dat hij vast geen tijd heeft voor een praatje. In ieder geval megahard juichen voor de Lotus-teams! En e-tron, stiekem. | ||
sasquatsch | maandag 7 mei 2012 @ 11:15 | |
Toch nog Jean Alesi op Indy?
| ||
sasquatsch | maandag 7 mei 2012 @ 11:23 | |
'Newman/Haas terug in 2013 met twee auto's'
| ||
sasquatsch | maandag 7 mei 2012 @ 15:15 | |
Turbogate gaat verder, a.s.woensdag is volgende hoorzitting.
| ||
sasquatsch | dinsdag 8 mei 2012 @ 10:34 | |
Ook Dragon scheidt zich af van Lotus, wil verder met Chevrolet. Dat betekent dat alleen HVM overblijft als full-time Lotus team. Honda het snelst tijdens de oval testen op de Texas Motor Speedway. Dreyer & reinbold werkt samen met Panther voor de Indy 500. Aankomende donderdag beginnen de rookie testen op Indy, waaraan Jean Alesi, Katherine Legge, Rubens Barrichello, James Jakes , Bryan Clauson, Josef Newgarden, Simon Pagenaud en Wade Cunningham meedoen. Michael Jourdain jr en Sebastien Bourdais hoeven alleen een opfris sessie te volgen. | ||
Bjornos | dinsdag 8 mei 2012 @ 14:35 | |
Arie Luyendyk gaat trouwens de rookie training geven:D | ||
Funzel | donderdag 10 mei 2012 @ 15:56 | |
Dus toch nog 33 rijders. ![]() | ||
sasquatsch | donderdag 10 mei 2012 @ 16:21 | |
Misschien, als Dragon verder kan met Chevrolet motoren, anders zijn het er (op dit moment) slechts 31. Naar verwachting zijn ze niet aanwezig op de Rookie test van vandaag. Bryan Herta Autosport is in ieder geval verzekerd van een Honda motor. Het volledige tijdschema van de Indy 500: Donderdag 10 mei 10:00am - 2:30pm ET IZOD IndyCar Series Rookie Orientation & Refresher Program Vrijdag 11 mei 10:00am - 3:00pm ET Firestone Indy Lights Open Test Zaterdag 12 mei 12:00pm - 6:00pm ET IZOD IndyCar Series Practice Zondag 13 mei 12:00pm - 6:00pm ET IZOD IndyCar Series Practice Maandag 14 12:00pm - 6:00pm ET IZOD IndyCar Series Practice Dinsdag 15 mei 12:00pm - 6:00pm ET IZOD IndyCar Series Practice Woensdag 16 mei 12:00pm - 6:00pm ET IZOD IndyCar Series Practice Donderdag 17 mei Thursday 12:00pm - 6:00pm ET IZOD IndyCar Series Practice Vrijdag 18 mei 12:00pm - 6:00pm ET IZOD IndyCar Series Practice Zaterdag 19 mei 8:00am - 8:30am ET IZOD IndyCar Series Practice - Group 1 Zaterdag 19 mei 8:30am - 9:00am ET IZOD IndyCar Series Practice - Group 2 Zaterdag 19 mei 9:00am - 10:00am ET IZOD IndyCar Series Practice - All Cars Zaterdag 19 mei 11:00am - 4:00pm ET IZOD IndyCar Series Qualifying Segment 1 (Positions 1-24) Zaterdag 19 mei 4:30pm - 6:00pm ET IZOD IndyCar Series Qualifying Segment 2 & 3 (Positions 1-9) Zondag 20 mei 9:00am - 10:00am ET IZOD IndyCar Series Practice Zondag 20 mei 12:00pm - 6:00pm ET IZOD IndyCar Series Qualifying Donderdag 24 mei 9:00am - 12:00pm ET Firestone Indy Lights Practice Donderdag 24 mei 1:15pm - 2:15pm ET Firestone Indy Lights Qualifying Vrijdag 25 mei 11:00am - 12:00pm ET IZOD IndyCar Series Final Practice Zaterdag 26 mei 12:30pm - 1:30pm ET Firestone Indy Lights Freedom 100 Zaterdag 26 mei 1:30pm - 3:30pm ET IZOD IndyCar Series Pit Stop Competition Zondag 27 mei 10:15am - 10:40am ET IZOD IndyCar Series - Cars to Grid Zondag 27 mei 10:50am - 11:00am ET IZOD IndyCar Series - Engine Warm-up Zondag 27 mei 11:00am - 3:30pm ET IZOD IndyCar Series - 2012 Indianapolis 500 Tijdverschil met Indianapolis is + 6 uur. | ||
sasquatsch | vrijdag 11 mei 2012 @ 12:08 | |
Tijdens de Rookie testen was James Jakes het snelste. Ook Bryan Clauson, Josef Newgarden, Rubens Barrichello, Simon Pagenaud en Michael Jourdain jr. slaagden voor hun Rookie test. Wade Cunningham moet alleen de laatste fase nog doen en Jean Alesi was niet snel genoeg om de eerste fase te halen. Beiden krijgen vandaag een nieuwe kans. Seabstien Bourdais en Katherine Legge kwamen niet in actie. Zij wachten nog op toestemming om met Chevrolet motoren te rijden. | ||
Funzel | vrijdag 11 mei 2012 @ 13:11 | |
Alesi wordt echt een gigantische flop denk ik. | ||
Bjornos | vrijdag 11 mei 2012 @ 13:52 | |
Denk ook dat Alesi flopt, Doet me denken aan Herbert een aantal jaar geleden. Deed ook een poging tot kwalificeren en was helemaal nergens | ||
sasquatsch | vrijdag 11 mei 2012 @ 16:26 | |
De volledige inschrijvingslijst is bekend gemaakt, inclusief reservewagens.
Dus als Ed Carpenter nog een tweede rijder kan vinden hebben we 34 coureurs voor Bump Day, mits Dragon zijn problemen met Lotus oplost en er geen coureur (zonder reservewagen) voortijdig zijn wagen afschrijft. | ||
Migue | vrijdag 11 mei 2012 @ 21:09 | |
Ed Carpenter Racing zet geen tweede wagen in, ik snap niet waarom ze die überhaupt hebben ingeschreven, maar ik vermoed dat ze gewoon op een dikke cheque aan het wachten waren. Daar is het nu te laat voor om nog iets op te zetten.Dat kan eigenlijk ook niet anders, in een auto die tot gisteren geen meter heeft gereden, in een team dat nieuw in IndyCar is, met een motor als Lotus. Ik vind de omstandigheden van zijn debuut enorm jammer, er zal veel meer inzitten dan wat we deze maand van hem te zien krijgen. Dat zelfde vond ik overigens ook voor Johnny Herbert gelden, het waren toen ook vooral de omstandigheden die het zo'n drama maakten. | ||
sasquatsch | zaterdag 12 mei 2012 @ 16:47 | |
Dat had ik ook begrepen, maar hij staat wel op de lijst. Misschien iets voor Jay Howard? | ||
Migue | zaterdag 12 mei 2012 @ 16:58 | |
Het team zei dat na de bekendmaking van de lijst. Wat nu nog op de website staat is een oude lijst, op de actuele moet die tweede auto verwijderd zijn. | ||
sasquatsch | maandag 14 mei 2012 @ 13:22 | |
De afgelopen dagen hebben we de eerste trainingsdagen voor de Indy 500 gehad. Op de eerste dag was Josef Newgarden het snelst (220,3 mijl/uur), op de tweede dag Sebastian Saveedra (221,5 mijl/uur). Duidelijk is wel dat de twee Lotussen snelheid tekort komen. Jean Alesi kwam op zaterdag niet verder dan 209,4 mijl/uur terwijl Simona de Silvestro dit weekend slechts 202,1 mijl/uur noteerde. De snelheid van de Lotus is op dit moment niet hoog genoeg om te zorgen dat Alesi de derde fase van de ROP haalt (15 ronden boven de 210 mijl/uur). [ Bericht 40% gewijzigd door sasquatsch op 15-05-2012 11:07:46 (km -> mijl) ] | ||
sasquatsch | dinsdag 15 mei 2012 @ 11:07 | |
Ook op de maandag was Josef Newgarden het snelst (222,4 mijl/uur). En heeft Jean Alesi eindelijk zijn ROP gehaald. | ||
sasquatsch | dinsdag 15 mei 2012 @ 11:11 | |
Hij staat wel degelijk op de nieuwe lijst, alleen willen ze deze alleen inzetten als het team er beter van wordt of het nodig is om de 33 inschrijvingen te halen. Sowieso is het de vraag of er een Chevrolet motor beschilbaar is. | ||
sasquatsch | woensdag 16 mei 2012 @ 14:16 | |
Marco Andretti was gisteren het snelst tijdens de trainingen met 223,6 mijl/uur. Dat komt al aardig in de buurt van de snelheden van vorig jaar toen tijdens de kwalificatie de snelste ronden werden neergezet door Alex Tagliani met een snelheid van 227,4 mijl/uur. Andretti's tijd werd gezet in een tow van andere wagens, de losse snelheden (zoals gereden in de kwalificatie) liggen een paar mijl/uur lager. Simona was de langzaamste op de baan met 210,3 mijl/uur. Alesi en beide Dragons reden niet. | ||
Funzel | donderdag 17 mei 2012 @ 11:42 | |
Lotus ![]() ![]() | ||
Migue | donderdag 17 mei 2012 @ 14:31 | |
Dragon Racing dus met Chevrolet verder, zien we Bourdais dit jaar nog eens in victory lane!Natuurlijk gewoon de Tony George "33-is-just-a-number"-reserve-inschrijving, bedacht ik mij ook later. | ||
sasquatsch | vrijdag 18 mei 2012 @ 11:47 | |
Afgelopen woensdag was Josef Newgarden wederom de snelste coureur op de baan met 222.7 mph. Hij was tevens de eerste coureur die een kwartier voor het eind van de sessie de muur raakte.![]() Gisteren was Scott Dixon het snelst met 223,0 mph. Dit was ook de dag dat de Dragons met Chevrolet motoren weer op de baan waren. De Dragons hadden nogal wat opstart problemen, waardoor Legge niet verder kwam dan de eerste twee fasen van de ROP (waarvoor extra tijd was ingeruimd, naast de normale training) en Bourdais kwam tot 214 mph. De Lotussen kwamen niet verder dan 207 mph (Alesi) en 205 mph (Simona). Lotus heeft aangegeven minimaal met twee auto's verder te willen, dus misschien dat er een tweede auto bij HVM komt of dat Fan Force United de rest van het seizoen doorgaat. | ||
Funzel | vrijdag 18 mei 2012 @ 12:01 | |
Valt me nog mee dat Alesi elke sessie nog sneller is dan De Silvestro. Is die dan ook zo langzaam? | ||
sasquatsch | vrijdag 18 mei 2012 @ 12:33 | |
Ze rijden beiden met een Lotusmotor en die kan niet harder. Het is niet voor niets dat er nu 3 teams (4 auto's) zijn overgestapt naar een andere motor. Bryan Herta Autosport rijdt nu met Honda en Dragon en Dreyer & Reinbold rijden met Chevrolet. | ||
Wrijfhout | zaterdag 19 mei 2012 @ 14:23 | |
Auto van Castroneves loopt hard vandaag, net een rondje 227,7 ![]() | ||
sasquatsch | zaterdag 19 mei 2012 @ 21:20 | |
Clauson in de muur, Servia in de muur en voorlopig Hinchcliffe op P1. | ||
sasquatsch | zaterdag 19 mei 2012 @ 22:27 | |
Ook Carpenter in de muur. Het eerste deel is afgelopen. De top 9 gaat uitmaken wie de pole krijgt: James Hinchcliffe, Will Power, Ryan Hunter-Reay, Helio Castroneves, Ryan Briscoe, Tony Kanaan, Marco Andretti, Josef Newgarden en EJ Viso. Slechts een Honda in de top 9. | ||
Lokale_Notabele | zondag 20 mei 2012 @ 01:11 | |
Tja hebben ze bij Judd ooit weleens een succesvolle motor gebouwd? Lotus badged zoveel verschillende teams/motoren/activiteiten in talloze verschillende klasses het gaat helemaal nergens meer over. Als je geen goede partner kunt vinden als Ilmor of Cosworth moet je er gewoon helemaal niet aan beginnen. | ||
sasquatsch | zondag 20 mei 2012 @ 13:43 | |
Judd is het probleem niet. Lotus is zelf het probleem doordat ze er te laat mee begonnen zijn en te weinig geld beschikbaar stellen, zeker na de overname van Lotus moedermaatschappij door DRB-Hicom. Vanaf dat moment werd er nauwelijks nog geld bechikbaar gesteld. En vandaar ook de rechtszaak van Dragon tegen Lotus. | ||
sasquatsch | zondag 20 mei 2012 @ 13:45 | |
De eerste 24 startplaatsen voor de race van volgend weekend zijn bekend. Ryan Briscoe heeft de pole.
De overige 9 zullen vandaag de startplaatsen 25 - 33 gaan verdelen. | ||
Migue | zondag 20 mei 2012 @ 18:08 | |
Niet in IndyCar, maar ik denk dat je hier Judd niet echt de schuld van kan geven. | ||
sasquatsch | maandag 21 mei 2012 @ 09:05 | |
En de laatste 9 zijn ook bekend:
| ||
Bjornos | maandag 21 mei 2012 @ 09:13 | |
Toch 33 autos hahaha | ||
sasquatsch | maandag 21 mei 2012 @ 10:35 | |
Het hadden er ook meer kunnen zijn als er meer (Honda of Chevrolet) motoren beschikbaar waren. Jay Howard, Pippa Mann, Paul Tracy, Alex Lloyd en Vitor Meira zouden wat graag mee gedaan hebben. | ||
Funzel | maandag 21 mei 2012 @ 15:07 | |
Ganassi valt tegen zeg. | ||
sasquatsch | maandag 21 mei 2012 @ 17:03 | |
Honda-motoren vallen sowieso tegen. De verwachting was dat Honda's single turbo (hogere topsnelheid) een voordeel zou zijn op Indy ten opzichte van de twin-turbo Chevy's (betere acceleratie), maar dat blijkt dus niet zo te zijn.
| ||
Funzel | maandag 21 mei 2012 @ 17:37 | |
Om eerlijk te zijn vind ik de nieuwe motoren nog niet echt een succes ook. | ||
Migue | maandag 21 mei 2012 @ 23:08 | |
Het is typische IndyCar (als in de organisatie) kul die we al sinds 1996 voorgeschoteld krijgen. Het moet diversiteit voorstellen, maar in werkelijkheid is het nog altijd spec. Bijna net als Formule 1 dus. De auto voldoet ook zo ongeveer aan alles waar ICONIC vooral niet voor stond. Gelukkig zijn de races erg goed, maar de glorie van weleer herleven, hoeven we de komende jaren niet te verwachten. | ||
sasquatsch | donderdag 24 mei 2012 @ 15:49 | |
Vanwege de 'lift' na crashes tijdens de kwalificatie afgelopen weekend, past Dallara het chassis aan.
| ||
Black-beauty-babe | vrijdag 25 mei 2012 @ 07:24 | |
Weet iemand toevallig hoe laat de Indy 500 op RTL7 word uitgezonden? | ||
sasquatsch | vrijdag 25 mei 2012 @ 08:35 | |
17.00 uur. | ||
MGeraads | zaterdag 26 mei 2012 @ 17:18 | |
Toch best bizar, heel jaar uitkijken naar de Indy 500 en dan is het morgen eindelijk zover. Alhoewel ik de auto's dit jaar maar 3 x niks vind. ![]() | ||
Funzel | zondag 27 mei 2012 @ 11:31 | |
http://media.rtl.nl/media(...)terGuide_Indy500.pdf Wel handig overzichtje, zie je hoe iedereen's wagen eruit ziet. | ||
Ambrosius | zondag 27 mei 2012 @ 15:57 | |
Mooi, ook maar kijken straks. | ||
Fir3fly | zondag 27 mei 2012 @ 16:12 | |
Ik heb gisteren de virtuele Indy 500 gereden. Is toch niet makkelijk om 200 ronden lang geconcentreerd te blijven. Het lukte mij dus ook niet, halverwege liet ik de auto af slaan tijdens een caution en viel ik een ronde terug ![]() Duurde ook 4 uur door al die cautions ![]() | ||
M.Melandri | zondag 27 mei 2012 @ 17:06 | |
Mag vanavond ook wel even duren van mij ![]() | ||
Fir3fly | zondag 27 mei 2012 @ 17:17 | |
Het is echt afschuwelijk hoe lelijk die auto's zijn ![]() | ||
Fir3fly | zondag 27 mei 2012 @ 17:18 | |
Katherine ![]() | ||
Glijdt_licht | zondag 27 mei 2012 @ 17:44 | |
De auto's kan ik nu wel mee leven. Ben er bij de eerste races aan gewend geraakt. Net als in de f1 waar we de smalle achterspoiler eerst ook enorm lelijk vonden. | ||
Fir3fly | zondag 27 mei 2012 @ 17:45 | |
Maffe kerel, die Newgarden. | ||
wdn | zondag 27 mei 2012 @ 17:49 | |
364 per uur gemiddeld. Waanzinnig. | ||
Nober | zondag 27 mei 2012 @ 17:53 | |
Dan ga je naar de Indy 500 en dan herken je Newgarden niet eens. ![]() | ||
Maver24 | zondag 27 mei 2012 @ 18:04 | |
Kippenvel momentje !! | ||
Fir3fly | zondag 27 mei 2012 @ 18:07 | |
Wheldon's auto ![]() En toch is dat ding zoveel mooier dan die lelijke koekblikken die ze nu hebben ![]() | ||
Nober | zondag 27 mei 2012 @ 18:08 | |
Ik heb hem laatst ook gereden (Gran Turismo 5) in de Red Bull X Prototype maar na 28 ronde's gestopt, vond het saai al was dat natuurlijk te verwachten met die wagen want je hebt totaal geen concurrentie. ![]() | ||
The_Avatar | zondag 27 mei 2012 @ 18:08 | |
Dit is direct al leuker dan dat koude F1. Tradities +1 | ||
Fir3fly | zondag 27 mei 2012 @ 18:09 | |
Ik deed het dan ook echt in de Dallara tegen andere mensen (iracing.com). Toch wel andere koek dan GT5 ![]() | ||
Maver24 | zondag 27 mei 2012 @ 18:09 | |
dit dus !!! | ||
wdn | zondag 27 mei 2012 @ 18:10 | |
So true! | ||
Nober | zondag 27 mei 2012 @ 18:10 | |
Ik heb die track ook een keer gereden in een ander kampioenschap in GT5 weet alleen niet meer welke auto ik toen had maar was in gevecht met een paar Ford GT's voor de overwinning. | ||
Bruce117 | zondag 27 mei 2012 @ 18:11 | |
![]() | ||
Fir3fly | zondag 27 mei 2012 @ 18:12 | |
Een Ford GT op Indy? Madness! | ||
wdn | zondag 27 mei 2012 @ 18:12 | |
Als ik zo'n ballon was was ik toch ergens anders gaan zweven ![]() | ||
Nober | zondag 27 mei 2012 @ 18:13 | |
Jullie lijken die Richard Hammond wel die was ook helemaal fan van de NASCAR nadat hij dat van dichtbij mee maakte, allemaal entertainment... racen lijkt wel bijzaak. ![]() Ik hoop dat Barrichello wint. | ||
Nober | zondag 27 mei 2012 @ 18:14 | |
Die dingen gingen hard, 't was elke keer elkaar inhalen want ik was sneller in de bochten en hun sneller op het rechte stuk, RTL had die uit moeten zenden. ![]() | ||
wdn | zondag 27 mei 2012 @ 18:15 | |
Ik ben niet iemand die snel de ene sport met de andere gaat vergelijken. NASCAR is gewoon leuk. Kijk dat ze niet naar rechts kunnen is even wennen maar de snelheden zijn dan ook weer van een andere orde ![]() | ||
wdn | zondag 27 mei 2012 @ 18:19 | |
Het gaat beginnen ![]() | ||
Nober | zondag 27 mei 2012 @ 18:21 | |
4 ex-F1 coureurs, als ik goed tel. | ||
Wrijfhout | zondag 27 mei 2012 @ 18:23 | |
Newgarden is lekker bezig, 3 man voorbij al ![]() Fantastisch geluid van de huilende motoren ![]() ![]() ![]() | ||
wdn | zondag 27 mei 2012 @ 18:29 | |
Crash ![]() | ||
wdn | zondag 27 mei 2012 @ 18:32 | |
wtf was dat ![]() Oh een tikje ![]() | ||
Ambrosius | zondag 27 mei 2012 @ 18:33 | |
Hoor een hoop bekende namen ja. | ||
franklop | zondag 27 mei 2012 @ 19:03 | |
gebeurd nog weinig ![]() | ||
wdn | zondag 27 mei 2012 @ 19:03 | |
Wat zijn dat voor randdebielen daar op twitter? | ||
The_Avatar | zondag 27 mei 2012 @ 19:08 | |
Wat kan de F1 hier van leren. Dictator regeltjes daar(@ F1). | ||
Maver24 | zondag 27 mei 2012 @ 19:09 | |
wel tof om te horen, alles mag als de show maar goed is, haha | ||
wdn | zondag 27 mei 2012 @ 19:10 | |
Nou een machinegeweer op het dak monteren is goed voor de show maar of het mag betwijfel ik ![]() (Er mag een hoop niet hoor. Allard overdrijft een beetje ![]() | ||
Ambrosius | zondag 27 mei 2012 @ 19:20 | |
Crash! | ||
wdn | zondag 27 mei 2012 @ 19:20 | |
Wwwwwwwwwwwowwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww Damn dat ging er hard in zeg. | ||
Fir3fly | zondag 27 mei 2012 @ 19:22 | |
Wel heel veel spins zonder aanleiding. Die dingen lijken belachelijk veel overstuur te hebben. | ||
Rodawa | zondag 27 mei 2012 @ 19:24 | |
Aardige klap zo, gelukkig stapt hij ongedeerd uit. | ||
heywoodu | zondag 27 mei 2012 @ 19:26 | |
Castroneves ontsnapt aan de dood joh met dat wiel ![]() | ||
franklop | zondag 27 mei 2012 @ 19:36 | |
Anna ![]() | ||
Steffie | zondag 27 mei 2012 @ 19:38 | |
Wat een schitterende slomotionbeelden hebben ze dit jaar bij het uitkomen van de bochten. Nu bij deze crash en eerder ook al met Sato die op een haar na de muur miste. | ||
DennisDeBengel | zondag 27 mei 2012 @ 19:41 | |
Op wat momentjes na is het voorlopig wachten op spektakel in de laatste 20 rondjes. | ||
heywoodu | zondag 27 mei 2012 @ 19:52 | |
Ana ![]() Ik hoop echt dat Andretti zich naar voren kan werken weer, ik zat echt hard te balen toen Hornish hem in de laatste meters voorbij ging ![]() | ||
Steffie | zondag 27 mei 2012 @ 19:59 | |
Ik vind niets mooier dan een Andretti die nipt tweede wordt. ![]() | ||
Wrijfhout | zondag 27 mei 2012 @ 20:00 | |
Sato is ook lekker bezig zeg ![]() | ||
ZaZoe | zondag 27 mei 2012 @ 20:01 | |
Schiet lekker op zo, record van Arie kon nog weleens verbroken worden. | ||
Glijdt_licht | zondag 27 mei 2012 @ 20:05 | |
Ik vraag me af of Sato wel tegen lactose kan.. ivm melk bij een overwinning en aziaten zijn vaak lactose intolerant.. | ||
Atreidez | zondag 27 mei 2012 @ 20:07 | |
Hij hoeft t niet te drinken, de ervaring leert dat het voor de foto's t beste uit beide mondhoeken kan klotsen ![]() | ||
Wrijfhout | zondag 27 mei 2012 @ 20:09 | |
Sato net in de pit geweest? | ||
heywoodu | zondag 27 mei 2012 @ 20:13 | |
![]() | ||
heywoodu | zondag 27 mei 2012 @ 20:14 | |
Ik denk dat Hinchcliffe zich zo wel weer naar voren kan rijden, best snel onderweg nu geloof ik. | ||
heywoodu | zondag 27 mei 2012 @ 20:20 | |
Caution en dus zo weer een herstart ![]() | ||
Steffie | zondag 27 mei 2012 @ 20:21 | |
Geluk voor Sato. Nu is het helemaal zeker dat hij z'n milage gaat halen ten opzichte van de Ganassi auto's. | ||
Atreidez | zondag 27 mei 2012 @ 20:22 | |
Jezus wat een regie weer ![]() | ||
Fir3fly | zondag 27 mei 2012 @ 20:23 | |
"Als we met een caution naar de reclame gaan missen we niets!" Nee, alleen de pitstops ![]() | ||
Ambrosius | zondag 27 mei 2012 @ 20:30 | |
Sato niet meer aan de leiding.. | ||
Wrijfhout | zondag 27 mei 2012 @ 20:33 | |
Geen ramo, beetje brandstof sparen en dan over 20 laps er weer voorbij ![]() | ||
Steffie | zondag 27 mei 2012 @ 20:33 | |
Deze positie is op dit moment ook veel gunstiger. In de slipstream rijden betekend dat hij misschien niet eerder hoeft te stoppen voor fuel dan Franchitti en Dixon. Als hij dan zelfs een rondje later kan stoppen heeft hij de meeste kans om te winnen, want hij heeft wel net iets meer snelheid. Als hij voorop zou rijden zou hij op zeker een of twee rondjes eerder moeten stoppen en dan gaan Franchitti en Dixon lachend voorbij op het moment dat hij de pits in gaat. | ||
heywoodu | zondag 27 mei 2012 @ 20:37 | |
Dat is een ding dat zeker is. | ||
Wrijfhout | zondag 27 mei 2012 @ 20:37 | |
Tering wat een reclames, nog geen 4 rondjes achter elkaar gezien. | ||
heywoodu | zondag 27 mei 2012 @ 20:40 | |
Ik heb een vermoeden dat het in Amerika nog erger is ![]() | ||
Steffie | zondag 27 mei 2012 @ 20:40 | |
Gambling. Kijken wie het aandurft om 34 rondjes op 1 tank te rijden, terwijl 31 zo'n beetje de max is. ![]() | ||
DennisDeBengel | zondag 27 mei 2012 @ 20:46 | |
Als je nu in de 2e helft van het veld rijdt is een splash &dash nu misschien wel handig. | ||
Wrijfhout | zondag 27 mei 2012 @ 20:47 | |
Zal wel kunnen, maar niet voor de overwinning. Je kan wel sparen maar niet als je vooraan rijd, aan het eind heb je meer brandstof nodig. Denk dat je dan aan alle kanten voorbij gereden wordt. | ||
Steffie | zondag 27 mei 2012 @ 20:48 | |
Jammer dat deze caution nog voortduurt. Vrees dat iedereen het op deze manier wel gaat redden tot aan de finish zonder nog te hoeven stoppen. ![]() | ||
heywoodu | zondag 27 mei 2012 @ 20:48 | |
Hinchcliffe, Andretti, Tagliani misschien? Moeten gewoon een flinke gok nemen, ander winnen ze sowieso niet. | ||
Wrijfhout | zondag 27 mei 2012 @ 20:50 | |
Carpenter gaat ook goed nu ![]() | ||
Steffie | zondag 27 mei 2012 @ 20:51 | |
Haha die Ganassi's zitten nu slecht daar vooraan met het oog op fuel milage. Franchitti wil niet aan de leiding. | ||
heywoodu | zondag 27 mei 2012 @ 20:52 | |
"28 verschillende leiders hebben we gehad." Wat hij bedoelt is duidelijk, maar het verwoordt het niet helemaal juist ![]() | ||
DennisDeBengel | zondag 27 mei 2012 @ 20:53 | |
Lijkt erop dat ze bij Ganassi vertrouwen hebben in het uitrijden. Ze gaan volle bak ![]() | ||
heywoodu | zondag 27 mei 2012 @ 20:53 | |
Lijkt me toch vrij simpel voor Sato en Carpenter nu? Gewoon lekker achter die andere 2 aanrijden, brandstof sparen en hopen dat je het haalt. | ||
Wrijfhout | zondag 27 mei 2012 @ 20:53 | |
Hup Ed ![]() | ||
heywoodu | zondag 27 mei 2012 @ 20:54 | |
En lange Justin die er ineens aankomt, dit is echt niet te voorspellen ![]() | ||
Ambrosius | zondag 27 mei 2012 @ 20:55 | |
Spannend iig ![]() | ||
Steffie | zondag 27 mei 2012 @ 20:55 | |
Ze rijden allebei op een economy setting. Maar hun twee hebben wel de allerbeste fuel milage van het veld. Daar staat tegenover dat ze veel minder profiteren van slipstreamen dan de rest, wat hun fuel milage weer niet ten goede komt. Jammer. Caution. Iedereen gaat het nu redden tot de finish, dus ook de Chevy's. | ||
DennisDeBengel | zondag 27 mei 2012 @ 20:55 | |
![]() | ||
heywoodu | zondag 27 mei 2012 @ 20:55 | |
Edje ![]() | ||
Wrijfhout | zondag 27 mei 2012 @ 20:57 | |
Nee sh*t ![]() ![]() ![]() ![]() | ||
heywoodu | zondag 27 mei 2012 @ 20:57 | |
Gaan zo nog wel 15 spannende rondes worden op deze manier ![]() | ||
DennisDeBengel | zondag 27 mei 2012 @ 20:57 | |
Voordeeltje, we krijgen nu echt een race tot de finish ipv fuel saving taferelen. | ||
heywoodu | zondag 27 mei 2012 @ 20:58 | |
Dat is ook wel een baas ![]() Of Castroneves, die heeft me eens een kaartje gestuurd ![]() | ||
Wrijfhout | zondag 27 mei 2012 @ 21:01 | |
Haha wtf daar zaten er een paar te slapen ![]() ![]() | ||
heywoodu | zondag 27 mei 2012 @ 21:02 | |
Nee joh, die hadden gewoon geen zin om op 1 of 2 te rijden nu, zo vroeg al ![]() | ||
Wrijfhout | zondag 27 mei 2012 @ 21:02 | |
Dixon zit wel ideaal nu trouwens ![]() | ||
heywoodu | zondag 27 mei 2012 @ 21:03 | |
Caution ![]() Andretti ![]() ![]() | ||
heywoodu | zondag 27 mei 2012 @ 21:04 | |
Hopen dat ze hem op tijd weg hebben om nog even verder te gaan zo, dan wordt het nog een helse sprint ![]() | ||
Fir3fly | zondag 27 mei 2012 @ 21:04 | |
Jammer, dit kon wel eens een green-white-checkered worden. | ||
Rodawa | zondag 27 mei 2012 @ 21:09 | |
Denk dat er hooguit nog 5 rondjes gereden kunnen worden. Ik hoop dat Kanaan wint, eventueel Sato. ![]() Mag ik trouwens even zeggen dat ik Allard Kalff en Rick Winkelman allebei irritante commentatoren vind? Ik ben blij dat het weer op RTL7 te zien is, maar het commentaar vind ik niet geweldig. | ||
heywoodu | zondag 27 mei 2012 @ 21:09 | |
Dat is een ding dat zeker is. | ||
Steffie | zondag 27 mei 2012 @ 21:10 | |
Sato moet wel beter opletten bij de restart. Net verloor hij onnodig een paar plaatsen, terwijl hij eigenlijk niet langzamer is dan Franchitti en Dixon. En die zijn allebei weer sneller dan Kanaan. | ||
Rodawa | zondag 27 mei 2012 @ 21:13 | |
En altijd een irritant slurpje er achteraan. | ||
Fir3fly | zondag 27 mei 2012 @ 21:13 | |
6 rondjes dus. Kanaan zou wel leuk zijn. | ||
heywoodu | zondag 27 mei 2012 @ 21:13 | |
Vamos Kanaan! | ||
heywoodu | zondag 27 mei 2012 @ 21:13 | |
Ach, we gaan wachten op de dingen die komen gaan ![]() | ||
heywoodu | zondag 27 mei 2012 @ 21:14 | |
We gaan finishen achter de SC. | ||
Wrijfhout | zondag 27 mei 2012 @ 21:14 | |
sato 4e | ||
Steffie | zondag 27 mei 2012 @ 21:15 | |
Komt Sato aan. ![]() | ||
heywoodu | zondag 27 mei 2012 @ 21:16 | |
Kanaan rijdt zijn snelste raceronde. | ||
heywoodu | zondag 27 mei 2012 @ 21:17 | |
Kamikasato naar 2 ![]() | ||
Wrijfhout | zondag 27 mei 2012 @ 21:17 | |
Hup Takuma :d Zou wat zijn ![]() | ||
Steffie | zondag 27 mei 2012 @ 21:17 | |
Sato beste kans nu. Zou gaaf zijn. | ||
heywoodu | zondag 27 mei 2012 @ 21:17 | |
Neeeeeeeeeeeeee | ||
Atreidez | zondag 27 mei 2012 @ 21:17 | |
Oh oh Takumo.. | ||
Steffie | zondag 27 mei 2012 @ 21:17 | |
Zonde zeg. Franchitti dus. Drie keer winnen onder caution. Is ook knap. ![]() | ||
Rodawa | zondag 27 mei 2012 @ 21:18 | |
Neeeeeeeeeee Sato ![]() | ||
Fir3fly | zondag 27 mei 2012 @ 21:18 | |
Jammer, had op een nieuwe winnaar gehoopt. Maar wel weer top van Gannassi ![]() | ||
Bonobo11 | zondag 27 mei 2012 @ 21:18 | |
Takusan, ohhhhhhhhh crashuuuuuuuuiuuuuuu | ||
wdn | zondag 27 mei 2012 @ 21:18 | |
Jammer Sato ![]() ![]() | ||
Atreidez | zondag 27 mei 2012 @ 21:18 | |
Weer een hysterische Ashley Judd ![]() | ||
Steffie | zondag 27 mei 2012 @ 21:19 | |
Franchitti wel mega veel geluk dat hij geen slachtoffer werd. Aan de andere kant had hij misschien Sato ook meer ruimte moeten geven. Ben benieuwd naar de replay. | ||
heywoodu | zondag 27 mei 2012 @ 21:19 | |
Was helaas niet slim van Sato, hij had op z'n dooie gemak achter Franchitti aan kunnen rijden... ![]() | ||
Fir3fly | zondag 27 mei 2012 @ 21:19 | |
Sato bewijst maar weer eens dat hij geen hersens heeft. | ||
franklop | zondag 27 mei 2012 @ 21:19 | |
Jammer van SAto zeg ![]() | ||
franklop | zondag 27 mei 2012 @ 21:20 | |
heeft francitti nog geluk dat ie niet mee de muur in knalt | ||
Rodawa | zondag 27 mei 2012 @ 21:20 | |
Wat een muts. | ||
DennisDeBengel | zondag 27 mei 2012 @ 21:20 | |
Tenenkrommend die Judd ![]() | ||
Atreidez | zondag 27 mei 2012 @ 21:21 | |
![]() ![]() | ||
heywoodu | zondag 27 mei 2012 @ 21:21 | |
Helaas, hoewel het een stuk leuker kijken is naar een coureur met ballen, zoals Jappen ![]() | ||
Rodawa | zondag 27 mei 2012 @ 21:21 | |
Of gewoon een teveel aan adrenaline. | ||
heywoodu | zondag 27 mei 2012 @ 21:21 | |
Is die Judd bekend als vrouw van Dario ofzo? ![]() | ||
Atreidez | zondag 27 mei 2012 @ 21:22 | |
Je moet er respect voor hebben, winnen of niets.. Beter als afwachtend tweede worden misschien. | ||
Atreidez | zondag 27 mei 2012 @ 21:22 | |
Actrice (Heat, o.a.) | ||
beantherio | zondag 27 mei 2012 @ 21:23 | |
Jammer van Sato. Maar wel terecht dat ie op dat moment probeerde te passeren: als je op een beter moment gaat zitten wachten wordt je in dit soort races vaak juist zelf gepasseerd. | ||
Breaker.Faker | zondag 27 mei 2012 @ 21:24 | |
Wat een lekkere vrouw heeft hij zeg. Jammer van Sato ik zat de laatste paar ronden op me puntje van mij stoel. | ||
heywoodu | zondag 27 mei 2012 @ 21:24 | |
Ik heb erg veel respect voor coureurs die er gewoon vol in durven knallen ja, sowieso moet je echt adrenalineverslaafd zijn om hem er op dat moment zo naast te zetten, waar geen ruimte is ![]() | ||
DennisDeBengel | zondag 27 mei 2012 @ 21:24 | |
Jep, als hij had gelift werd hij op het rechte stuk waarschijnlijk gepakt door Dixon en Kanaan | ||
franklop | zondag 27 mei 2012 @ 21:24 | |
nou de 2e plek was al vrij zeker, maar hij kwam nu gewoon van te ver... nogmaals, denk dat ie beter bij de tweede rechte stuk had kunnen doen | ||
Rodawa | zondag 27 mei 2012 @ 21:25 | |
Klopt, dit was waarschijnlijk ook zijn enige kans. De ronde ervoor ging het wel goed bij Dixon. Hij wou hem graag winnen, nu staat hij helaas met lege handen. | ||
Fir3fly | zondag 27 mei 2012 @ 21:26 | |
Nee hoor. Liften in T1 had prima gekund. Iets later insturen en je hebt een betere exit uit T2 en een run op het rechte stuk. | ||
Tarado | zondag 27 mei 2012 @ 21:27 | |
Was gewoon niet zo handig Sato, maar goed zo is hij nu eenmaal | ||
Mexicanobakker | zondag 27 mei 2012 @ 21:27 | |
Franchitti ![]() | ||
Wrijfhout | zondag 27 mei 2012 @ 21:28 | |
Valt wel mee hoor, zat er praktisch naast, alleen hij had misschien iets teveel snelheid voor de plek waar hij zat, zat hij meer omhoog dat had hij hem wel gehouden waarschijnlijk. | ||
Steffie | zondag 27 mei 2012 @ 21:31 | |
Al met al was het wel een zeer vermakelijke race. | ||
Desunoto | zondag 27 mei 2012 @ 21:35 | |
Op zeer dubieuze wijze winnen door iemand geen ruimte geven waardoor hij in een spin raakt om vervolgens een feestje te gaan vieren. Goed gedaan hoor. ![]() Wat mij betreft gaat Sato de geschiedenis in als winnaar van 2012. ![]() ![]() | ||
m1155 | zondag 27 mei 2012 @ 21:41 | |
Dario van P33 naar P1 vind ik wel knap. Sato had er op een recht stuk zo omheen kunnen rijden dus waarom in bocht 1... wel jammer, zag liever iemand die voor het eerst wint. | ||
Fir3fly | zondag 27 mei 2012 @ 21:41 | |
Heb je wel gekeken? | ||
Tarado | zondag 27 mei 2012 @ 21:42 | |
Dat vroeg ik me ook af ja en Sato de slimste coureur? Dat hebben we weer kunnen zien vandaag | ||
Steffie | zondag 27 mei 2012 @ 21:44 | |
Sato zegt dus net dat hij vond dat Dario hem te weinig ruimte liet, waardoor hij wel onder de witte lijn moest sturen. | ||
Desunoto | zondag 27 mei 2012 @ 21:46 | |
De hele 200 ronden gekeken. Sato zat er ruim voldoende naast. Als je de verloop van de race bekijkt was duidelijk dat iemand inhalen in de eerste twee bochten bijna garantie geeft dat je er voor de rest van de ronde voor blijft zitten. De eerstvolgende poging om terug te slaan zou het rechte stuk bij start/finish zijn geweest, en dan ook pas aan het einde. Franchitti moet van z'n spotter gehoord hebben "stay high, stay high, stay high" en zelfs als dat niet geroepen werd had hij dat zelf wel kunnen bedenken. Een compleet debiele actie van hem om hem zo extreem af te knijpen. ![]() | ||
Desunoto | zondag 27 mei 2012 @ 21:47 | |
Precies wat er gebeurde inderdaad. | ||
Wrijfhout | zondag 27 mei 2012 @ 21:49 | |
stay high zei hij zeker ook tegen jou of niet? Franchitti is niet eens van zijn lijn afgeweest man, sneed gewoon zijn bocht aan, Sato had gewoon teveel snelheid, mocht Franchitti daar niet gezeten hebben had hij de bocht ook niet gehaald maar was in de muur beland waarschijnlijk. | ||
Desunoto | zondag 27 mei 2012 @ 21:51 | |
Op het moment dat Sato de bocht instuurt was zijn snelheid slechts een fractie hoger dan Franchitti. Daar zat niet zoveel verschil tussen. | ||
Tarado | zondag 27 mei 2012 @ 21:59 | |
Desunoto | zondag 27 mei 2012 @ 22:03 | |
Je ziet ook dat Dario eerst ging verdedigen, vervolgens komt Sato nagenoeg zij aan zij en gaat Dario weer iets terug naar de betere lijn.... en dan stuurt hij alsnog in en knijpt hij Sato volledig af. Wat is dat voor een walgelijke actie? Eerst lijkt hij Sato de ruimte te geven omdat Dario weet dat hij die bocht verloren heeft, en daarna snijdt hij hem lelijk af. Zelden zo'n onterechte "overwinning" gezien. ![]() | ||
Tarado | zondag 27 mei 2012 @ 22:14 | |
Mij interesseert het niets wie er wel of niet wint maar Franchitti moet zijn bocht toch nemen, hij is volgens mij niet fout hier | ||
Fir3fly | zondag 27 mei 2012 @ 22:18 | |
Nee. Je ziet duidelijk dat Franchitti zijn lijn houdt. Zo gauw Sato instuurt is hij al onder de witte lijn. Het gat was dus simpelweg niet groot genoeg. Als je wilt inhalen in T1 moet je er simpelweg veel eerder naast zitten. | ||
Wrijfhout | zondag 27 mei 2012 @ 22:24 | |
Is dit de eerste keer dat je een autorace kijkt ofzo? Walgelijke actie.....haha, zoiets heet een bocht nemen als die daar is aangelegd anders was hij wel rechtdoor gegaan. Het is gewoon een fout van Sato zelf niks meer en niks minder, deal with it of ga in het vervolg een andere sport kijken. ![]() | ||
Desunoto | zondag 27 mei 2012 @ 22:31 | |
Franchitti is meerdere keren op identieke wijze ingehaald en toen hield hij gas in en bleef hij meer naar rechts. Nu besefte hij echter dat hij niet zo slim is geweest om daar al aan de leiding te rijden en zag dat Sato opeens de topfavoriet werd... dus wat doet hij, opeens besluit hij dat het circuit van hem alleen is en dat het oké is om iemand buiten de baan te drukken. Ik kijk al jaren autosport in veel verschillende klasses, en ik zie duidelijk dat dit een smerige streek is van Franchitti. Onbegrijpelijk dat mensen het anders zien. | ||
Glijdt_licht | zondag 27 mei 2012 @ 22:35 | |
Wat een verschrikkelijk stomme hysterische kut is die Ashley Judd. | ||
m1155 | zondag 27 mei 2012 @ 23:16 | |
Ik zie er ook niks in, allart kalf is helemaal in de 7e hemel van haar. | ||
Bjornos | zondag 27 mei 2012 @ 23:48 | |
Ik heb m op iracing gereden maar ten opzichte van vorig jaar toen ik 75 laps aan de leiding lag was het dit jaar niet veel. wel een goede auto maar voor me was een crash en tsjaa dan kan je nergens heen. op naar 2013 | ||
Migue | maandag 28 mei 2012 @ 00:35 | |
"He always drives me dirty", hoewel ik hier wel durf te zeggen dat de schuld irrelevant is. Franchitti heeft gewonnen, Sato gaf alles en net iets te veel, klaar. Sato de held, Franchitti de winnaar, daar kan ik wel mee leven. Wel weer typisch Franchitti. | ||
Marks | maandag 28 mei 2012 @ 09:27 | |
Het blijft toch raar dat Sato daar in wilde halen, niets geleerd van al zijn knullige inschattingsfouten die hij in de F1 maakte.... | ||
vosss | maandag 28 mei 2012 @ 09:51 | |
Raar of niet, Dario had daar ruimte moeten laten. Klootzak dat het is. ![]() | ||
Tarado | maandag 28 mei 2012 @ 09:55 | |
Of het een klootzak is laat ik maar in het midden, maar vanwege dat aanstellende wijf van hem hoeft hij van mij niet meer te winnen, hij deed gewoon wat hij moest doen, lullig voor Sato en je kan wel voor "the gap" gaan maar dan moet het er wel zijn. | ||
Tarado | maandag 28 mei 2012 @ 09:57 | |
vosss | maandag 28 mei 2012 @ 09:58 | |
Dat gat was er. Anders had hij er niet naast gezeten ![]() | ||
Tarado | maandag 28 mei 2012 @ 10:05 | |
Naast de baan ja ![]() | ||
vosss | maandag 28 mei 2012 @ 10:16 | |
Nee niet naast de baan, daar stond een muur ![]() Bitch ass move van Dario imo en ik had het Sato meer gegund. Maarja, volgend jaar beter ![]() | ||
Tarado | maandag 28 mei 2012 @ 10:19 | |
Over het gunnen ben ik het wel met je eens, maar dan had ik nog liever Tony Kanaan als winnaar gezien | ||
sasquatsch | maandag 28 mei 2012 @ 11:16 | |
Voor de race is expliciet gezegd dat er bij het ingaan van bocht 1 meer dan een wagenbreedte ruimte moet zijn om het inhalen mogelijk te maken vanwege de grotere draft en slipstream die deze wagens hebben. Franchitti hield zich in de laatste bocht niet aan deze regel en zou eigenlijk gediskwalificeerd moeten worden. Maar he, het is Franchitti, die komt er mee weg, zoals hij altijd met dit soort acties wegkomt, zoals eerder in het seizoen het aantikken van Joseph Newgarden en vorig jaar Will Power. Hij wordt door sommige coureurs niet voor niets een dirty racer genoemd. ![]() | ||
Migue | maandag 28 mei 2012 @ 13:44 | |
Grotere namen dan Sato zijn in een do-or-die-actie de muur ingevlogen in de finale van de Indy 500. Ik vind het geen fout van Sato, maar pure passie en jacht naar eeuwige roem. Als Sato de race nooit zal weten te winnen, zal hij wel nog generaties lang herinnerd worden als de man wie de Indy 500 zo graag wilde winnen dat hij het risico nam hard te crashen in een laatste poging (want als hij in de eerste bocht had gewacht had hij nooit zoveel snelheid mee kunnen nemen naar de derde bocht om Franchitti alsnog te passeren) de grootste race ter wereld te winnen. Dat is voor een coureur als Sato meer waard dan de punten voor plaats twee of drie. | ||
Tarado | maandag 28 mei 2012 @ 13:49 | |
OK dan is het meer een "gambled and lost' verhaal dan dat het Franchitti te verwijten is dat hij z'n bocht aansnijdt en of hij generaties herinnerd wordt als hij niet wint vraag ik me af en gisteren was me weer niet duidelijk waarom dit de "greatest race in the world" genoemd wordt, maar zo zijn Amerikanen nu eenmaal | ||
Funzel | maandag 28 mei 2012 @ 20:19 | |
Vette race gezien wel ![]() Respect voor Sato dat hij het gewoon probeerde. | ||
Marks | maandag 28 mei 2012 @ 23:02 | |
Alard Kalff was ook net als ik verbaasd dat hij het daar al probeerde. De kans was enorm dat hij later weer ingehaald zou worden door Dario. Maar koel nadenken op de echt belangrijke momenten kan hij blijkbaar nog steeds niet, maar dat was zijn charme in de F1... Wel beter dat hij het in ieder geval geprobeerd had, maarja... Ik vond het al kansloos toen hij nog in moest sturen. | ||
sasquatsch | dinsdag 29 mei 2012 @ 12:00 | |
Dat was de laatste kans voor Sato want op het laatste rechte stuk zou hij het niet gered hebben. daarvoor was de lengte tot de finish te kort. dat zag je in de ronden ervoor wel. En kansloos was het niet als hij genoeg ruimte had gekregen van Franchitti en niet tot onder de witte lijn werd geduwd. Er zijn meerdere inhaalacties in de eerste bocht geweest die wel geslaagd waren, zoals die van Franchitti en Sato op Scott Dixon twee ronden voor het einde. Gegokt en verloren inderdaad, maar het niet proberen als je de kans hebt om te winnen is ook geen optie in de laatste ronde. Zo'n kans krijg je misschien nooit meer. | ||
Michael_Moore | dinsdag 29 mei 2012 @ 20:53 | |
Franchitti vangt 2 miljoen euro voor Indy-zege
| ||
wdn | dinsdag 29 mei 2012 @ 21:39 | |
17de... Alstie normaal had gedaan was hij 2de geworden. 1.2m is toch aardig wat meer dan 300.000 ![]() | ||
Michael_Moore | dinsdag 29 mei 2012 @ 22:19 | |
Spreekt imo nog meer in het voordeel van Taku San dat hij racet met vuur in z'n ogen i.p.v. dollartekens. ![]() | ||
vosss | dinsdag 29 mei 2012 @ 22:59 | |
Hoe zit die prijzenverdeling precies? Ik bedoel 24. Marco Andretti - $368,480 9. Townsend Bell - $251,305 Nummer 24 vangt 386K en nummer 9 vangt er "slechts" 251K Wat is dat? ![]() | ||
vosss | dinsdag 29 mei 2012 @ 23:09 | |
Inderdaad. Zelfs dat hij wist dat Dirty Dario daar zat. En dan toch proberen. Kudo's voor die gekke spleetoog ![]() | ||
Michael_Moore | dinsdag 29 mei 2012 @ 23:17 | |
This year's money comes from an overall race prize purse of $13,285,815 that is split between the entrants depending on their performance in qualification, places made up during the race, laps led - and of course their final finishing position. | ||
Michael_Moore | dinsdag 29 mei 2012 @ 23:22 | |
![]() | ||
heywoodu | woensdag 30 mei 2012 @ 10:44 | |
De Silvestro zelfs nog een halve ton meer ![]() | ||
LWD-Godius | woensdag 30 mei 2012 @ 17:49 | |
Ik kijk het nu pas terug, wat zien die nieuwe wagens er vreemd uit zeg, futuristisch! (Vooral van achteren dan.) | ||
vosss | woensdag 30 mei 2012 @ 17:54 | |
Ik vind ze er best tof uit zien eerlijk gezegd en ze zouden een stuk veiliger moeten zijn. Hoe ironisch dat net degene die aan de ontwikkeling van die nieuwe veiligere auto in de laatste race met de oude auto het leven laat ![]() | ||
Glijdt_licht | woensdag 30 mei 2012 @ 20:26 | |
Ik vond de auto's in het begin van het seizoen even wennen, maar nu vind ik ze wel tof. Alleen ben ik nog niet zo gecharmeerd van die bescherming achter.. | ||
sasquatsch | donderdag 31 mei 2012 @ 11:57 | |
Dragon maakt het seizoen af met een auto, omdat ze maar een full-time contract voor een Chevrolet motor hebben. Bourdais zal de permanente/stratencircuits op zich nemen en Legge de ovals. | ||
Marks | donderdag 31 mei 2012 @ 12:44 | |
En trouwens, wat was het een aanfluiting dat de Lotussen eruit werde gehaald! Ongelooflijk... Zoveel traingen gedaan, zoveel voorbereid en dan dit... Sjonge jonge wat was dat achterlijk ![]() | ||
sasquatsch | donderdag 31 mei 2012 @ 12:56 | |
Dat is een officiële regel die al in het verleden voor uitsluiting van Milka Duno zorgde. Als je niet binnen de 105% van de leider zit wordt je eruit gehaald om te voorkomen dat je een gevaar gaat worden voor de anderen. Dit was al van te voren bekend dat dat zou gaan gebeuren. De Lotussen zijn nu eenmaal niet snel genoeg. | ||
sasquatsch | donderdag 31 mei 2012 @ 14:32 | |
De Indycar begint al op de Formule 1 piranha club te lijken. ![]() Zit de Indycar eindelijk in de lift met geweldige races, meer transparantie en een gezondere financiële basis dan in voorgaande jaren, zijn het de teameigenaren weer die meer invloed willen. Vandaar dat de naam Barnhart niet zo vreemd is omdat hij in tegenstelling tot Bernard niet zo standvastig is. Als ze niet oppassen gaan ze dezelfde kant op als CART in de jaren '90 wat leidde tot de splitsing van CART en IRL. | ||
sasquatsch | vrijdag 1 juni 2012 @ 15:12 | |
Rahal en De Silvestro krijgen 10 plaatsen grid penalty, vanwege motoren wissels voor de Indy 500. Panther/DRR krijgt $ 10.000,- + 5 punten penalty vanwege het gebruik van niet-goedgekeurde componenten tijdens de Indy 500. | ||
sasquatsch | vrijdag 1 juni 2012 @ 15:21 | |
Honda komt met verklaring over hun verrassende optreden in Indy. Ze hebben een nieuwe spec van de motor geïntroduceerd (op Carb Day, zodat ze geen penalty voor Detroit zouden krijgen) die sterker en zuiniger is. Dezelfde motor wordt gebruikt in Detroit. | ||
Fir3fly | zaterdag 2 juni 2012 @ 19:52 | |
Wat zijn die auto's vreselijk onrustig zeg, moet je kijken hoe spastisch dat stuur heen en weer gaat ![]() | ||
Michael_Moore | zaterdag 2 juni 2012 @ 20:05 | |
Dat ligt natuurlijk voornamelijk aan het hobbelige wegdek waar ze op rijden. ![]() | ||
Fir3fly | zaterdag 2 juni 2012 @ 20:14 | |
Ja maar dat was met de oude wagen veel minder erg. | ||
Michael_Moore | zaterdag 2 juni 2012 @ 21:22 | |
O RLY? Hieronder hetzelfde circuit toen ze er voor het laatst reden in 2008. Na de herstart (vanaf 3.40) zie je een paar mooie onboard beelden van Scott Dixon.
![]() | ||
Fir3fly | zaterdag 2 juni 2012 @ 21:26 | |
Dan zit ik mis. Ik kon me niet herinneren dat het zo erg was. | ||
Michael_Moore | zaterdag 2 juni 2012 @ 21:47 | |
Het is dan ook een erg hobbelig circuit. Als ze hier ooit weer F1 gaan houden (wat ik niet snel zie gebeuren ![]() ![]() | ||
Fir3fly | zondag 3 juni 2012 @ 01:03 | |
Grand-Am op MotorsTV nu. Ook op Detroit. | ||
Maver24 | zondag 3 juni 2012 @ 09:40 | |
Vanavond niet live de Race op RTL7 te zien vanuit Detroit ?? | ||
Funzel | zondag 3 juni 2012 @ 11:40 | |
Jawel. Vanaf 21.30 | ||
Migue | zondag 3 juni 2012 @ 12:03 | |
F1 reed niet op Belle Isle, dat was de binnenstad waar IndyCar ook racete voordat ze naar het park gingen ![]() Deze auto's zijn ook sneller. Zelfs al zou de auto onrustiger zijn dan de vorige (dat niet zo is, in tegendeel, deze auto is véél beter uitgerust voor dit soort circuits, vandaar een nieuw ronderecord van bijna 2 seconden sneller), dan is dat niet meer dan logisch. | ||
M.Melandri | zondag 3 juni 2012 @ 17:34 | |
Yep, toch mooi dat ze veel Indycar laten zien dit jaar, leuk voor de zondagavond ![]() | ||
Fir3fly | zondag 3 juni 2012 @ 17:50 | |
Ik pak wel een stream, Kalff heb ik geen zin in ![]() | ||
Michael_Moore | zondag 3 juni 2012 @ 18:05 | |
Je hebt gelijk, my bad. ![]() | ||
Breaker.Faker | zondag 3 juni 2012 @ 18:57 | |
Is de race van Detriot live te volgen via RTL7 of is dit een samenvatting?? Edit: hij is live niet goed gekeken. http://www.openwheelworld.net meld ook dat de race om 21:30 begint. | ||
M.Melandri | zondag 3 juni 2012 @ 19:25 | |
Gewoon live idd ![]() | ||
Migue | zondag 3 juni 2012 @ 19:45 | |
Pas op met wat je hier over Kalff zegt, hè ![]() Ik ga voor RTL7 met geluid uit en IMS Radio stream aan. Alles beter dan Allard 'Weet je wel wie ik ben?!' Kalff en zijn eindeloze loop van anekdoten en onkunde. | ||
Breaker.Faker | zondag 3 juni 2012 @ 20:25 | |
En dan mogen de kijkers nog twitteren zeker. Met de vraag waarom rijdt die en die niet of waarom heeft de indy geen kers. | ||
Rodawa | zondag 3 juni 2012 @ 21:32 | |
Heerlijk op tv. ![]() Het commentaar wordt inderdaad bedroevend, maar zo heb je in ieder geval goede kwaliteit. | ||
Fir3fly | zondag 3 juni 2012 @ 22:42 | |
Baan kapot ![]() | ||
Breaker.Faker | zondag 3 juni 2012 @ 22:48 | |
asfalt wat los laat ik denk einde van de race | ||
#ANONIEM | zondag 3 juni 2012 @ 22:49 | |
Lekker dan ![]() | ||
Breaker.Faker | zondag 3 juni 2012 @ 22:52 | |
ik zie nog meer scheuren in het beton die ze hebben gevult met asfalt. | ||
#ANONIEM | zondag 3 juni 2012 @ 22:53 | |
Dit kan toch niet | ||
M.Melandri | zondag 3 juni 2012 @ 22:53 | |
Wordt een moeilijk verhaal ![]() | ||
Ambrosius | zondag 3 juni 2012 @ 22:53 | |
Zou me niet verbazen als ze alles afblazen. | ||
King_Merc | zondag 3 juni 2012 @ 22:56 | |
wat een afgang ![]() ![]() | ||
Breaker.Faker | zondag 3 juni 2012 @ 22:57 | |
dat wordt lijmen | ||
#ANONIEM | zondag 3 juni 2012 @ 22:57 | |
Dit is einde verhaal ![]() | ||
Fir3fly | zondag 3 juni 2012 @ 22:57 | |
Dat is erg jammer. Dit had een leuke race kunnen worden. | ||
Waffle | zondag 3 juni 2012 @ 23:03 | |
Godver was wel leuke race. | ||
#ANONIEM | zondag 3 juni 2012 @ 23:05 | |
Beste gaten ![]() | ||
#ANONIEM | zondag 3 juni 2012 @ 23:05 | |
Telt deze tijd ook mee voor de 2 uur ![]() | ||
Breaker.Faker | zondag 3 juni 2012 @ 23:06 | |
gaan ze nu alles er uit trekken en dan racen?? | ||
#ANONIEM | zondag 3 juni 2012 @ 23:06 | |
Ga daar maar niet van uit ![]() | ||
#ANONIEM | zondag 3 juni 2012 @ 23:07 | |
Dat ze de banden niet warm houden ? | ||
M.Melandri | zondag 3 juni 2012 @ 23:15 | |
Bandenwarmers doen ze niet aan ![]() | ||
King_Merc | zondag 3 juni 2012 @ 23:15 | |
even de rijhoogte verhogen, even een zachtere vering en gooi dan maar iets rally banden er maar onder, en racen maar XD ![]() | ||
#ANONIEM | zondag 3 juni 2012 @ 23:18 | |
- [ Bericht 53% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2012 23:21:28 ] | ||
Maver24 | zondag 3 juni 2012 @ 23:23 | |
over een half uur weer rijden, zo dan , hoe dan | ||
King_Merc | zondag 3 juni 2012 @ 23:23 | |
ah een samenvatting van het dtm nu ![]() | ||
Maver24 | zondag 3 juni 2012 @ 23:24 | |
ook leuk !!,. dit is die vette baan in oostenrijk, jammer dat de f1 hier niet meer rijdt edit: haha dikke jump | ||
King_Merc | zondag 3 juni 2012 @ 23:28 | |
toffe baan ja ![]() ![]() ![]() | ||
Breaker.Faker | zondag 3 juni 2012 @ 23:28 | |
ja ik hoop dat Valencia eruit gaat en de Red Bull ring erin komt ik vindt het mooi dat ze niets hebben veranderd aan de baan. Ik weet nog dat de laatste in 2003 was Minardi wou toen met Jos Verstappen proberen om launch control te proberen maar kwam niet verder dan 200meter. | ||
King_Merc | zondag 3 juni 2012 @ 23:29 | |
ze gingen toch naar mexico ? Hermanos rodriquez. was een gerucht ook een leuke baan vooral de laatste sector. | ||
Maver24 | zondag 3 juni 2012 @ 23:29 | |
Dat baantje in Valencia vind ik echt zo saai, alleen het laatste stuk met die snelle bochten is wel vet maar de rest is het niet veel. Vroeger had je ook die baan van San Marino en die van in Argentinie Dat waren nog eens banen | ||
M.Melandri | zondag 3 juni 2012 @ 23:31 | |
Red Bull ring kun je tenminste ook nog een beetje fatsoenlijk inhalen | ||
King_Merc | zondag 3 juni 2012 @ 23:31 | |
al was de baan op imola na 94 ook niks meer... | ||
Maver24 | zondag 3 juni 2012 @ 23:31 | |
Zeker, vooral na de eerste bocht en dan dat lange rechte stuk, echt te vet gewoon Die baan in Argentinie, welke was dat ook alweer. | ||
M.Melandri | zondag 3 juni 2012 @ 23:33 | |
Buenos Aires was idd ook een geweldige baan, Mexico zal wel snel terug op de kalender komen. | ||
King_Merc | zondag 3 juni 2012 @ 23:33 | |
M.Melandri | zondag 3 juni 2012 @ 23:34 | |
2001 lag Verstappen nog even op plek 2 | ||
King_Merc | zondag 3 juni 2012 @ 23:36 | |
haha commentaar van rtl.. Zo hightech , een schep ! ![]() | ||
M.Melandri | zondag 3 juni 2012 @ 23:37 | |
Ze stoppen die gaten gewoon weer vol met beton, zou toch wat zijn als we weer gaan racen ![]() | ||
Maver24 | zondag 3 juni 2012 @ 23:37 | |
Die mexico track,is dat nu die van vroeger ?? | ||
Fir3fly | zondag 3 juni 2012 @ 23:38 | |
Het F1-topic is een deur verder ![]() Bekijk liever dit: En dan vooral Arie's legendarische quote. | ||
Maver24 | zondag 3 juni 2012 @ 23:40 | |
Ik heb mijn ook mijn favoriete moment van de Indy, | ||
Breaker.Faker | zondag 3 juni 2012 @ 23:40 | |
geweldig dit maar ik vraag of dit werkt beton dan moet deze wel heel snel drogen. | ||
M.Melandri | zondag 3 juni 2012 @ 23:40 | |
Ja, hoop dat we er volgend jaar al gaan racen ![]() | ||
Maver24 | zondag 3 juni 2012 @ 23:44 | |
vooral de laatste ronde, mooi mooi, toen hadden de auto's nog een tof geluid | ||
Breaker.Faker | zondag 3 juni 2012 @ 23:49 | |
wat een mooie finish zeg ging er even de laatste meter er toch voorbij |