Dat is echt jammer zeg.quote:
Als ik de DSM-definitie van OCD zo lees heb ik het ook.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 19:16 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Dat is echt jammer zeg.
Gaat het verder wel een beetje goed met je (voor zover dat mogelijk is)?
O ja, ik was even vergeten dat er voornamelijk mensen gepest worden die het op de een of andere manier gemaakt hebben in hun leven.quote:
Nee. Het zijn de mensen die geen ruk bereiken in het leven. Dat is 't 'm nou net. Slachtofferrol enzo.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 19:26 schreef Poison_Mushroom het volgende:
[..]
O ja, ik was even vergeten dat er voornamelijk mensen gepest worden die het op de een of andere manier gemaakt hebben in hun leven.
Klopt, toen ik 4 was had ik het al gemaakt in mijn leven.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 19:26 schreef Poison_Mushroom het volgende:
[..]
O ja, ik was even vergeten dat er voornamelijk mensen gepest worden die het op de een of andere manier gemaakt hebben in hun leven.
Als je op je 4e gepest was dan was je gewoon de loser onder de 4 jarigen. Dan was je vast niet zo stoer als Mark op de speelplaats.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 19:27 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Klopt, toen ik 4 was had ik het al gemaakt in mijn leven.
Duh. Je wordt niet gepest als je stoer bent. Ligt allemaal aan jezelf dus.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 19:28 schreef Poison_Mushroom het volgende:
[..]
Als je op je 4e gepest was dan was je gewoon de loser onder de 4 jarigen. Dan was je vast niet zo stoer als Mark op de speelplaats.
Ik was waarschijnlijk niet zo stoer inderdaad , maar nu ben ik dat welquote:Op dinsdag 1 mei 2012 19:28 schreef Poison_Mushroom het volgende:
[..]
Als je op je 4e gepest was dan was je gewoon de loser onder de 4 jarigen. Dan was je vast niet zo stoer als Mark op de speelplaats.
Ja pesters en gepesten allebei idd. Daarom worden pesters ook vaak later nog weleens zelf gepest.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 19:40 schreef just_agirl het volgende:
[..]
Doe niet zo ongelofelijk kinderachtig, ik weet zeker dat jij zelf ook wel een beetje een loser bent in sommige opzichten.
O vast, maar niet in die mate dat ik erom gepest word of ooit geweest ben. Dat verschil is nou net het verschil lijkt mij.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 19:40 schreef just_agirl het volgende:
[..]
Doe niet zo ongelofelijk kinderachtig, ik weet zeker dat jij zelf ook wel een beetje een loser bent in sommige opzichten.
Ik las: Kan hier gewoon weer normaal gepest worden.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 19:51 schreef Madame_Paon het volgende:
Als bepaalde figuren nou even opdonderen naar KLB, kan hier gewoon weer normaal gepost worden.
Je ziet toch al dat er gemodereerd is en er maar één mening verkondigd mag worden?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 19:51 schreef Madame_Paon het volgende:
Als bepaalde figuren nou even opdonderen naar KLB, kan hier gewoon weer normaal gepost worden.
quote:Op dinsdag 1 mei 2012 19:51 schreef Madame_Paon het volgende:
nog niet genoeg, volgens 'bepaalde figuren' althans.quote:
sommige mensen gedragen zich erna en verdienen het, andere zijn gewoon het slachtoffer van een stelletje eikels. Kan allebei, shit happens.:)quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:18 schreef Madame_Paon het volgende:
Mij moesten ze hebben omdat ze zagen dat ik gevoelig was en ik was ook behoorlijk verlegen. En raar blijkbaar.
Het is wel heel sneu als je boven de 16 bent en dan nog steeds mensen pest. Dan ben je echt triest, want dan ben je oud genoeg om te weten wat het met mensen kan doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat is wel heel simplistisch en idealistisch gesteld. Leuk in theorie, maar in praktijk bestaat het niet.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:18 schreef Madame_Paon het volgende:
Mij moesten ze hebben omdat ze zagen dat ik gevoelig was en ik was ook behoorlijk verlegen. En raar blijkbaar.
Het is wel heel sneu als je boven de 16 bent en dan nog steeds mensen pest. Dan ben je echt triest, want dan ben je oud genoeg om te weten wat het met mensen kan doen.Mushroom poisoning is usually the result of ingestion of wild mushrooms after misidentification of a toxic mushroom as an edible species.
quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:21 schreef Poison_Mushroom het volgende:
Zoiets noemen ze pikorde en dat begint op de peuterspeelzaal en dat gaat door tot en met het bejaardentehuis.Dat is sterk afhankelijk van de persoon waar je mee te maken hebt. De één hoort het wel door te hebben en de ander kan er niks aan doen dat hij/zij het niet door heeft.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Dat is wel heel simplistisch en idealistisch gesteld. Leuk in theorie, maar in praktijk bestaat het niet."What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
Ik denk dat dit de juiste uitleg is.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:21 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
sommige mensen gedragen zich erna en verdienen het, andere zijn gewoon het slachtoffer van een stelletje eikels. Kan allebei, shit happens.:)
De mensen die het niet door hebben zijn in de meerderheid anders was pesten op de werkvloer of in een bejaardentehuis een zeldzaam fenomeen, maar dat zijn dus niet.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:26 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Dat is sterk afhankelijk van de persoon waar je mee te maken hebt. De één hoort het wel door te hebben en de ander kan er niks aan doen dat hij/zij het niet door heeft.
M.a.w. de meerderheid is van nature slecht en een gemene sadist?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:28 schreef Poison_Mushroom het volgende:
[..]
De mensen die het niet door hebben zijn in de meerderheid anders was pesten op de werkvloer of in een bejaardentehuis een zeldzaam fenomeen, maar dat zijn dus niet.
Dat ze mensen pesten, betekent niet dat ze het niet doorhebben.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:28 schreef Poison_Mushroom het volgende:
[..]
De mensen die het niet door hebben zijn in de meerderheid anders was pesten op de werkvloer of in een bejaardentehuis een zeldzaam fenomeen, maar dat zijn dus niet.
Nee, de meerderheid doet mee en heeft het of niet in de gaten of het maakt ze niets uit. Het resultaat is hetzelfde.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:29 schreef Yellowcard het volgende:
[..]
M.a.w. de meerderheid is van nature slecht en een gemene sadist?
Is het correct als ik uit je verhaal op maak dat je nog steeds last van hem hebt?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:27 schreef Yellowcard het volgende:
[..]
Ik denk dat dit de juiste uitleg is.
In 6 gymnasium werd ik nogsteeds regelmatig in elkaar getrapt door een klasgenoot. Vervolgens gingen we naar verschillende universiteiten om daarna weer samen als collega's bij hetzelfde bedrijf te belanden. Het is gewoon een eikel en ik kom er niet van af. Ongelukkige speling van het lot...shit happens inderdaad.
Inderdaad. Als 15 jarige hield die een klassefeest waarbij ik als enige niet welkom was. Als 30 jarige slaat hij me over bij zijn traktatie op kantoor. Hij geniet ervan die rotzak.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:29 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Dat ze mensen pesten, betekent niet dat ze het niet doorhebben.
Sommige mensen genieten ervan als ze zien dat ze je raken.
Merken je collega's dat niet?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:31 schreef Yellowcard het volgende:
[..]
Inderdaad. Als 15 jarige hield die een klassefeest waarbij ik als enige niet welkom was. Als 30 jarige slaat hij me over bij zijn traktatie op kantoor. Hij geniet ervan die rotzak.
Dat kan echt niet. Ik heb geen ervaring met het bedrijfsleven, maar kan dit niet op één of andere manier aangekaart worden?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:31 schreef Yellowcard het volgende:
[..]
Inderdaad. Als 15 jarige hield die een klassefeest waarbij ik als enige niet welkom was. Als 30 jarige slaat hij me over bij zijn traktatie op kantoor. Hij geniet ervan die rotzak.
Hoe kun je pesten verdienen ? Dat begrijp ik echt niet.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:21 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
sommige mensen gedragen zich erna en verdienen het, andere zijn gewoon het slachtoffer van een stelletje eikels. Kan allebei, shit happens.:)
Dat stukje vat ik op als dat die mensen zelf ook eikels zijn en dat ze te maken krijgen met backfire.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:33 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hoe kun je pesten verdienen ? Dat begrijp ik echt niet.
Ben zelf nooit gepest maar de verhalen van de gepeste mensen vind ik echt verschrikkelijk. Dat mensen jaren na dato nog steeds worstelen om hier mee in het reine te komen.
En dan zelfs hier nog met onbegrip en botte reacties te maken krijgen.
(niet van jou hoor)
Hmm, ik weet niet wat je mogelijkheden zijn, maar misschien is het verstandig om achter ander werk aan te gaan.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:34 schreef Yellowcard het volgende:
Hij was altijd al populair. Voorzitter van de personeelsvereniging en organisator van de bedrijfsborrels en afdelingsuitje. Sommigen vinden het ook kinderachtig maar hij heeft veel vrienden en die accepteren zulk gedrag.
En jij staat dat na al die tijd vast gewoon weer toe en je wordt boos op hem als hij er niet is? Vind je het gek dat er niets verandert als je de situatie niet verandert?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:31 schreef Yellowcard het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:21 schreef Poison_Mushroom het volgende:
Zoiets noemen ze pikorde en dat begint op de peuterspeelzaal en dat gaat door tot en met het bejaardentehuis.Fijn dat jij in ieder geval wel geweldig bent, "poison" mushroom. Kom je ver mee in het leven, zo'n instelling...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Dat is wel heel simplistisch en idealistisch gesteld. Leuk in theorie, maar in praktijk bestaat het niet.![]()
Het is dus zijn eigen schuld?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:41 schreef Poison_Mushroom het volgende:
[..]
En jij staat dat na al die tijd vast gewoon weer toe en je wordt boos op hem als hij er niet is? Vind je het gek dat er niets verandert als je de situatie niet verandert?
Ik ben nooit gepest dus iets doe ik wel goed wat anderen hier dus niet goed doen.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:42 schreef just_agirl het volgende:
[..]
Fijn dat jij in ieder geval wel geweldig bent, "poison" mushroom. Kom je ver mee in het leven, zo'n instelling...
Hij is er zeker schuldig als hij nu niet de situatie probeert te veranderen. 15 jaar geleden kon hij er niets aan doen misschien, maar nu?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:43 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Het is dus zijn eigen schuld?
Kom op zeg, als 30-jarige expres iemand overslaan als je trakteert. Dat is gewoon verschrikkelijk kinderachtig.
Vroeger deed ik het ook goed. Althans dat idee had ik.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:43 schreef Poison_Mushroom het volgende:
[..]
Ik ben nooit gepest dus iets doe ik wel goed wat anderen hier dus niet goed doen.
quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:45 schreef Poison_Mushroom het volgende:
[..]
Hij is er zeker schuldig als hij nu niet de situatie probeert te veranderen. 15 jaar geleden kon hij er niets aan doen misschien, maar nu?
D'r zijn genoegen mensen die zich als een stel onaangepaste autisten gedragen die geen idee hebben wat normale sociale conventies zijn. Niet dat ze het verdienen als in het is de enige manier om er mee om te gaan, maar meer in de zin dat het op een gegeven moment het enige is wat overblijft. Mensen zijn kudde dieren, alles wat anders is, is raar. En soms slaat dat door. Dan krijg je pesterijen.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:33 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ben zelf nooit gepest maar de verhalen van de gepeste mensen vind ik echt verschrikkelijk. Dat mensen jaren na dato nog steeds worstelen om hier mee in het reine te komen.
(niet van jou hoor)
Jij bent mateloos irritant. Het zou mij in ieder geval verbazen als jij nooit gepest bent.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:48 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]![]()
![]()
Ook al zou hij iedereen op kantoor irriteren, dan nog ga je hem niet overslaan bij het trakteren.
Dat is gewoon infantiel gedrag.
Ik weet niet hoe het gaat in het bedrijfsleven, maar die andere kerel is nu een (zijn?) manager. Volgens mij kan hij wel eens in de problemen komen als hij wél actie onderneemt.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:45 schreef Poison_Mushroom het volgende:
[..]
Hij is er zeker schuldig als hij nu niet de situatie probeert te veranderen. 15 jaar geleden kon hij er niets aan doen misschien, maar nu?
En jij bent een eikel die het topic niet leest.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:50 schreef Poison_Mushroom het volgende:
[..]
Jij bent mateloos irritant. Het zou mij in ieder geval verbazen als jij nooit gepest bent.
Het gaat erom dat hij nu niet meer degene is van jaren geleden. Inmiddels volwassen kan hij een ander toch best aanspreken op de ander zijn gedrag. Hij hoeft dergelijk gedrag toch niet meer te accepteren.
Jij hebt nog veel te leren in het leven.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:43 schreef Poison_Mushroom het volgende:
[..]
Ik ben nooit gepest dus iets doe ik wel goed wat anderen hier dus niet goed doen.
En jij doet precies hetzelfde maar dan andersom, neemt niet weg dat poison mushroom het ook iets genuanceerder mag brengen, miquote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:52 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
En jij bent een eikel die het topic niet leest.
Doen alsof gepest worden altijd je eigen schuld is.
Ik las dat het collegae waren. Maar dan nog als het zijn directe baas was, wat dan nog? Je hele leven gepest blijven worden of er wat van zeggen of tegen doen, met het risico dat je ontslagen wordt? Men hoeft niet alles te accepteren en als men dat wel doet, dan is het niet raar dat mensen over zo iemand heen lopen?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:51 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het gaat in het bedrijfsleven, maar die andere kerel is nu een (zijn?) manager. Volgens mij kan hij wel eens in de problemen komen als hij wél actie onderneemt.
Volgens mij moet je in deze crisistijd een beetje voorzichtig zijn.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:54 schreef Poison_Mushroom het volgende:
Ik las dat het collegae waren. Maar dan nog als het zijn directe baas was, wat dan nog? Je hele leven gepest blijven worden of er wat van zeggen of tegen doen, met het risico dat je ontslagen wordt? Men hoeft niet alles te accepteren en als men dat wel doet, dan is het niet raar dat mensen over zo iemand heen lopen?
Weet je waar ik nou zo ontzettend de schurft van krijg? Dat de mensen die gepest zijn gevoed worden in hun slachtofferrol, onder andere door jou. Ik heb er absoluut begrip voor dat het heel kut geweest moet zijn en dat het ongetwijfeld een heel grote impact heeft gehad op je leven. Begrijpen we. (Speciaal voor jou nog even dikgedrukt gemaakt, zodat je er niet overheen leest) Maar als er dan mensen zijn die de gepesten niet omarmen en vertellen hoe zielig ze wel niet zijn, dan zijn ze bot. Als ze ergens tegenin gaan, krijgen ze opmerkingen als deze. Alsjeblieft zeg.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:33 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
(niet van jou hoor)
Je doet het verkeerde. Jij hebt dan wel autisme, maar dat betekent niet dat jij degene moet zijn die zich altijd aan moet passen. Als iedereen weet dat je dat hebt en soms moeite ermee hebt om in bepaalde gevallen te weten hoe je moet reageren en je vertelt zijn gedrag dan is hij degene die zich moet veranderen worden en niet jij. Zelfs als je dan niet van zijn gepest af bent dan toch weten mensen hoe hij is. Die dingen doen de ronde tijdens het roddelen bij het koffieautomaat.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:56 schreef Yellowcard het volgende:
Ik ben inderdaad een autist (Asperger) maar probeer me wel aan te passen. Helaas zal het nooit 100% normaal zijn. Inderdaad mensen zijn kuddedieren zijn vrienden deden hem na en gingen me ook overslaan.
Maar goed hij vond het de moeite waard om in plaats van in 1 x de afdeling uit de mailijst te selecteren liever de namen 1 voor 1 aan te klikken en mij over te slaan. Hij is sinds 31 december gelukkig weg door de gedwongen reorganisatie. "Last in First Out principe" yesss yesss. Ik werk er een paar jaar langer dan hij. Toen ik nieuw kwam vond ik gelijk een vrouwelijke collega leuk maar zij stond erom bekend enorm kritisch en veeleisend te zijn. Wel iemand die normen en waarden hoog in het vaandel heeft. Uitgerekend zij koos hem als vriend. Als ik haar zie moet ik helaas aan hem denken dus vergeten gaat niet zo makkelijk.
Oh kijk eens aan! Dat is al een hele verbeteringquote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:56 schreef Yellowcard het volgende:
Ik ben inderdaad een autist (Asperger) maar probeer me wel aan te passen. Helaas zal het nooit 100% normaal zijn. Inderdaad mensen zijn kuddedieren zijn vrienden deden hem na en gingen me ook overslaan.
Maar goed hij vond het de moeite waard om in plaats van in 1 x de afdeling uit de mailijst te selecteren liever de namen 1 voor 1 aan te klikken en mij over te slaan. Hij is sinds 31 december gelukkig weg door de gedwongen reorganisatie. "Last in First Out principe" yesss yesss. Ik werk er een paar jaar langer dan hij. Toen ik nieuw kwam vond ik gelijk een vrouwelijke collega leuk maar zij stond erom bekend enorm kritisch en veeleisend te zijn. Wel iemand die normen en waarden hoog in het vaandel heeft. Uitgerekend zij koos hem als vriend. Als ik haar zie moet ik helaas aan hem denken dus vergeten gaat niet zo makkelijk.
Vol-le-dig mee eens.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:01 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Weet je waar ik nou zo ontzettend de schurft van krijg? Dat de mensen die gepest zijn gevoed worden in hun slachtofferrol, onder andere door jou. Ik heb er absoluut begrip voor dat het heel kut geweest moet zijn en dat het ongetwijfeld een heel grote impact heeft gehad op je leven. Begrijpen we. (Speciaal voor jou nog even dikgedrukt gemaakt, zodat je er niet overheen leest) Maar als er dan mensen zijn die de gepesten niet omarmen en vertellen hoe zielig ze wel niet zijn, dan zijn ze bot. Als ze ergens tegenin gaan, krijgen ze opmerkingen als deze. Alsjeblieft zeg.
Het leven is niet makkelijk, iedereen krijgt met tegenslagen te maken, iedereen maakt dingen mee die een grote impact hebben op hun leven. Altijd maar de focussen op hoe zielig je bent en hoe zwaar je het gehad moet hebben, daar schiet je helemaal niks mee op. Je hebt twee keuzes: kiezen om eronder te blijven lijden óf kiezen om dingen aan te pakken en te verwerken, hoe lang dat ook mag duren en proberen positief in het leven te staan, hoe moeilijk dat soms ook is. Ik val niemand nu persoonlijk aan, ik praat in het algemeen (voordat ik weer beticht word van allerlei dingen).
Dan doe je toch écht iets fout als je op 7 scholen en 3 werkgevers gepest bent. Dat ligt echt niet aan anderen. Overigens, door een gebrek aan liefde materialistisch geworden? Are you kidding me?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:03 schreef Yellowcard het volgende:
Ik heb in die jaren zeker gedacht over een andere baan of hetzelfde werk bij een ander bedrijf. Ik was ergens aangenomen na mijn brief en gesprek alleen het salaris lag een stuk lager dan wat ik hier kreeg. Op de 1 of andere manier ben ik door een gebrek aan liefde toch materialistisch geworden en koos voor het geld... verder zat ik te doemdenken dat ik ook bij dat andere bedrijf na een tijdje opnieuw de pispaal zou worden zoals op mijn 3 basischolen en 4 middelbare scholen universiteit, hbo en 3 vorige werkgevers.
Je hebt dus niet gedacht aan een meer directe confrontatie, maar meer aan het omzeilen van het obstakel? Daarmee kom je alleen dat obstakel voorbij, bij een andere baan of werkplek komt er vast wel weer een nieuwe op je pad.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:03 schreef Yellowcard het volgende:
Ik heb in die jaren zeker gedacht over een andere baan of hetzelfde werk bij een ander bedrijf. Ik was ergens aangenomen na mijn brief en gesprek alleen het salaris lag een stuk lager dan wat ik hier kreeg. Op de 1 of andere manier ben ik door een gebrek aan liefde toch materialistisch geworden en koos voor het geld... verder zat ik te doemdenken dat ik ook bij dat andere bedrijf na een tijdje opnieuw de pispaal zou worden zoals op mijn 3 basischolen en 4 middelbare scholen universiteit, hbo en 3 vorige werkgevers.
quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:01 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Weet je waar ik nou zo ontzettend de schurft van krijg? Dat de mensen die gepest zijn gevoed worden in hun slachtofferrol, onder andere door jou. Ik heb er absoluut begrip voor dat het heel kut geweest moet zijn en dat het ongetwijfeld een heel grote impact heeft gehad op je leven. Begrijpen we. (Speciaal voor jou nog even dikgedrukt gemaakt, zodat je er niet overheen leest) Maar als er dan mensen zijn die de gepesten niet omarmen en vertellen hoe zielig ze wel niet zijn, dan zijn ze bot. Als ze ergens tegenin gaan, krijgen ze opmerkingen als deze. Alsjeblieft zeg.
Het leven is niet makkelijk, iedereen krijgt met tegenslagen te maken, iedereen maakt dingen mee die een grote impact hebben op hun leven. Altijd maar de focussen op hoe zielig je bent en hoe zwaar je het gehad moet hebben, daar schiet je helemaal niks mee op. Je hebt twee keuzes: kiezen om eronder te blijven lijden óf kiezen om dingen aan te pakken en te verwerken, hoe lang dat ook mag duren en proberen positief in het leven te staan, hoe moeilijk dat soms ook is. Ik val niemand nu persoonlijk aan, ik praat in het algemeen (voordat ik weer beticht word van allerlei dingen).
Er is in het vorige topic door niemand iets gezegd wat niet door de beugel kon (in dit topic blijkbaar wel, maar dat is terecht weggemod dus). Er wordt gediscussieerd over dingen, en meningen en visies botsen nou eenmaal. Als je hier te maken krijgt met een mening of visie die niet strookt met wat jij vindt, ga dan niet lopen verkondigen dat anderen zo bot zijn (wat ook weer een heel subjectief iets is). Zo gaat het in het leven. Mensen kijken anders tegen dingen aan. Maar een beetje ruggengraat tonen (want je zit hier per slot van rekening op een openbaar forum) zou iedereen sieren, ook al heb je het zwaar.
Je hebt gelijk als iedereen goed discussieert. Dat gebeurt helaas niet altijd even goed en dan moet er weer even het één en ander opgemerkt worden.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:01 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Er is in het vorige topic door niemand iets gezegd wat niet door de beugel kon (in dit topic blijkbaar wel, maar dat is terecht weggemod dus). Er wordt gediscussieerd over dingen, en meningen en visies botsen nou eenmaal. Als je hier te maken krijgt met een mening of visie die niet strookt met wat jij vindt, ga dan niet lopen verkondigen dat anderen zo bot zijn (wat ook weer een heel subjectief iets is). Zo gaat het in het leven. Mensen kijken anders tegen dingen aan. Maar een beetje ruggengraat tonen (want je zit hier per slot van rekening op een openbaar forum) zou iedereen sieren, ook al heb je het zwaar.
Je reageert op de laatste alinea. Ze heeft niet alleen gelijk als iedereen goed discussieert. In de eerste 2 alinea's heeft ze gewoon gelijk. Klaar.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:13 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Je hebt gelijk als iedereen goed discussieert. Dat gebeurt helaas niet altijd even goed en dan moet er weer even het één en ander opgemerkt worden.
Dat anderen sommige reacties als bot beschouwden had weer te maken met iets anders en niet met botsende meningen en visies.
Ok dingen aanpakken maar hoe dan? Ik heb geen zin alles weer opnieuw te typen dus even copy paste van een oudere post van mij. Kom jij dan eens met de juiste aanpak wat had ik hier moeten doen?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:01 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Het leven is niet makkelijk, iedereen krijgt met tegenslagen te maken, iedereen maakt dingen mee die een grote impact hebben op hun leven. Altijd maar de focussen op hoe zielig je bent en hoe zwaar je het gehad moet hebben, daar schiet je helemaal niks mee op. Je hebt twee keuzes: kiezen om eronder te blijven lijden óf kiezen om dingen aan te pakken en te verwerken, hoe lang dat ook mag duren en proberen positief in het leven te staan).
Ja natuurlijk was dat een foute keuze. Je was niet uitgenodigd, wat ga je dan doen? Maar los daarvan, toen je daarmee gepest werd ging het op een gegeven moment over in andere onderwerpen om je mee te pesten.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:15 schreef Yellowcard het volgende:
[..]
Ok dingen aanpakken maar hoe dan? Ik heb geen zin alles weer opnieuw te typen dus even copy paste van een oudere post van mij. Kom jij dan eens met de juiste aanpak wat had ik hier moeten doen?
Waar komt de haat vandaan? Ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Iemand heefde me wel eens gezegd dat het door het klassefeest was. Het was mijn 3e middelbare school en ik kwam dus nieuw. Meteen aan het begin van het schooljaar werd er een houseparty georganiseerd bij een klasgenoot thuis en de hele klas was uitgenodigd behalve ik. Ik was niet de enige nieuwe de 2 andere mochten wel komen. Ik wilde niet alleen zijn en om erbij te horen ben ik gewoon naar dat adres gegaan maar eenmaal aan de deur liet de "gastheer" me er niet in. Daarna begonnen op school onder zijn aanvoering de pesterijen. Bestaat er behalve "liefde op het eerste gezicht" ook zoiets als "haat op het eerste gezicht?" Ik heb er in ieder geval geen logische verklaring voor.
Was het een foute keuze van mij om naar dat feest te gaan zonder uitnodiging? Eerst wilde ik niet eenzaam zijn maar daarna wilde ik juist dat ze me met rust lieten.
Voor mij klopt alleen het tweede alinea. In de eerste staat nog iets met "bot" wat niet 100% correct is in mijn ogen.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:14 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Je reageert op de laatste alinea. Ze heeft niet alleen gelijk als iedereen goed discussieert. In de eerste 2 alinea's heeft ze gewoon gelijk. Klaar.
Je mist volkomen m'n punt. Ik heb nergens verkondigd dat ik alle antwoorden op elke situatie heb, dus ook niet op de jouwe. Dus door te reageren met "kom jij dan maar eens" laat je zien dat je m'n post niet goed gelezen heb.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:15 schreef Yellowcard het volgende:
[..]
Ok dingen aanpakken maar hoe dan? Ik heb geen zin alles weer opnieuw te typen dus even copy paste van een oudere post van mij. Kom jij dan eens met de juiste aanpak wat had ik hier moeten doen?
Waar komt de haat vandaan? Ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Iemand heefde me wel eens gezegd dat het door het klassefeest was. Het was mijn 3e middelbare school en ik kwam dus nieuw. Meteen aan het begin van het schooljaar werd er een houseparty georganiseerd bij een klasgenoot thuis en de hele klas was uitgenodigd behalve ik. Ik was niet de enige nieuwe de 2 andere mochten wel komen. Ik wilde niet alleen zijn en om erbij te horen ben ik gewoon naar dat adres gegaan maar eenmaal aan de deur liet de "gastheer" me er niet in. Daarna begonnen op school onder zijn aanvoering de pesterijen. Bestaat er behalve "liefde op het eerste gezicht" ook zoiets als "haat op het eerste gezicht?" Ik heb er in ieder geval geen logische verklaring voor.
Was het een foute keuze van mij om naar dat feest te gaan zonder uitnodiging? Eerst wilde ik niet eenzaam zijn maar daarna wilde ik juist dat ze me met rust lieten.
Subjectief.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:19 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Voor mij klopt alleen het tweede alinea. In de eerste staat nog iets met "bot" wat niet 100% correct is in mijn ogen.
Jou reactie is trouwens een goed voorbeeld van een botte reactie
(Voor het geval dat je het niet doorhad)
Dus er niks aan doen is niet goed, maar als je er iets aan probeert te doen, is dat ook niet goed?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:18 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja natuurlijk was dat een foute keuze. Je was niet uitgenodigd, wat ga je dan doen? Maar los daarvan, toen je daarmee gepest werd ging het op een gegeven moment over in andere onderwerpen om je mee te pesten.
Daar heb je dus niet adequaat op gereageerd, want dat pesten had iedere keer succes bij jou. De enige die pesten kan laten stoppen ben je zelf, en als je dat niet doet ben je de lul. Maar dat moet je dan bij jezelf zoeken. Je kunt wel zeggen 'ja maar hij pest mij', ja, dat is waar, maar de manier waarop je daar op reageert is volledig je eigen verantwoordelijkheid.
1. Jij vindt dat bot. Dat mag je, maar dat is geen feit, maar jouw mening, dus subjectief.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:19 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Voor mij klopt alleen het tweede alinea. In de eerste staat nog iets met "bot" wat niet 100% correct is in mijn ogen.
Jou reactie is trouwens een goed voorbeeld van een botte reactie
(Voor het geval dat je het niet doorhad)
Zijn post is gewoon helder.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:21 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Dus er niks aan doen is niet goed, maar als je er iets aan probeert te doen, is dat ook niet goed?
Er niks aan doen lijkt me niet goed nee. Hoezo 'iets aan proberen te doen' ? Je bent ergens niet uitgenodigd en je komt tóch opdagen. Het pesten begon blijkbaar daarna pas.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:21 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Dus er niks aan doen is niet goed, maar als je er iets aan probeert te doen, is dat ook niet goed?
Okquote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:22 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
1. Jij vindt dat bot. Dat mag je, maar dat is geen feit, maar jouw mening, dus subjectief.
2. ik heb geen boodschap aan of jij een reactie van mij bot vindt. Deal with it
Je leidinggevende heeft gelijk. Maar jij hebt 't probleem niet zelf opgelost, jij bent gaan klikken bij de meester. Nee, dat wordt meestal niet gewaardeerd nee.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:24 schreef Yellowcard het volgende:
Als volwassene met een universitaire graad kreeg ik geen klappen en trappen meer van hem. Al hoorde ik wel dat hij in een kroeg was opgepakt voor mishandeling. Je kan een professor uit het ghetto halen maar het ghetto niet uit de professor. Normaal heb ik respect voor mensen die uit een kansarm milieu een geweldige carrière opbouwen maar omdat hij altijd mij moest hebben ben ik hem gaan haten. Ik heb wel degelijk geprobeerd de zaken aan te pakken vlak voor zijn komst werd ik door 2 andere collega's gepest. Dit is gemeld bij de directie en betrokkenen werden ontslagen. Helaas maakte ik mezelf daarmee als klokkenluider nog impopulairder bij de overgebleven collega's. Ik was de klikspaan. Mensen zoeken nu de grens van het toelaatbare. Het was vervelend maar niet erg genoeg om te melden. Mijn leidinggevende zei hij kon afdwingen dat mensen elkaar zakelijk behandelen om samen te kunnen werken indien nodig. Maar hij kon mensen niet dwingen elkaar te mogen. Iedereen bepaald voor zichzelf wie hij/zij als vrienden neemt.
Wat had hij volgens jou dan moeten doen?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:23 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Er niks aan doen lijkt me niet goed nee. Hoezo 'iets aan proberen te doen' ? Je bent ergens niet uitgenodigd en je komt tóch opdagen. Het pesten begon blijkbaar daarna pas.
Overigens, als je er iets aan wil doen, zorg dan dat je 't goede doet. Als je 't verkeerde doet maak je t alleen maar erger en dan had je er inderdaad beter niets aan kunnen proberen te doen.
Heb je ze eerst wel persoonlijk aangesproken of op een andere manier je ongenoegen kenbaar gemaakt voordat je het ging melden bij de directie?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:24 schreef Yellowcard het volgende:
Als volwassene met een universitaire graad kreeg ik geen klappen en trappen meer van hem. Al hoorde ik wel dat hij in een kroeg was opgepakt voor mishandeling. Je kan een professor uit het ghetto halen maar het ghetto niet uit de professor. Normaal heb ik respect voor mensen die uit een kansarm milieu een geweldige carrière opbouwen maar omdat hij altijd mij moest hebben ben ik hem gaan haten. Ik heb wel degelijk geprobeerd de zaken aan te pakken vlak voor zijn komst werd ik door 2 andere collega's gepest. Dit is gemeld bij de directie en betrokkenen werden ontslagen. Helaas maakte ik mezelf daarmee als klokkenluider nog impopulairder bij de overgebleven collega's. Ik was de klikspaan. Mensen zoeken nu de grens van het toelaatbare. Het was vervelend maar niet erg genoeg om te melden. Mijn leidinggevende zei hij kon afdwingen dat mensen elkaar zakelijk behandelen om samen te kunnen werken indien nodig. Maar hij kon mensen niet dwingen elkaar te mogen. Iedereen bepaald voor zichzelf wie hij/zij als vrienden neemt.
Nou, omdat Chloroform pas in de laatste alinea spreekt over 'discussieren'. JIj reageert daarop door te stellen dat zij gelijk heeft ALS iedereen normaal discussieert. Maar of je normaal discussieert of niet heeft niets te maken met wat zij in haar eerste 2 alinea's schrijft, want wat ze daar schrijft is gewoon waar, dus dat is niet afhankelijk van wel of niet normaal discussierenquote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:26 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ok
Maar hoezo reageer ik alleen op de laatste alinea? Ik zie je hier niet naast mij zitten.
Als nieuweling op school wil je toch vrienden maken en er bij horen? Ik werd meteen buitengesloten en wist niet wat te doen. Als ik niets deed dan zou de hele klas een feest hebben alleen ik hoor er niet bij. Ik wil hiermee duidelijk maken de zaken aanpakken is niet so simpel stel dat het jou zou overkomen wat zou jij gedaan hebben?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:23 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Er niks aan doen lijkt me niet goed nee. Hoezo 'iets aan proberen te doen' ? Je bent ergens niet uitgenodigd en je komt tóch opdagen. Het pesten begon blijkbaar daarna pas.
Overigens, als je er iets aan wil doen, zorg dan dat je 't goede doet. Als je 't verkeerde doet maak je t alleen maar erger en dan had je er inderdaad beter niets aan kunnen proberen te doen.
Alsof je dat 1-2-3 kan beantwoorden. Dat is geheel afhankelijk van de situatie. En dat laatste klopt gewoon, maar wat te doen verschilt steeds.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:26 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Wat had hij volgens jou dan moeten doen?
Want er wordt hier steeds gezegd dat je er zelf iets aan moet doen, maar als iemand dat probeert, is het weer niet goed.
Dan doe je toch echt wat fout.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:03 schreef Yellowcard het volgende:
Ik ben het niet met je eens en ik mag het niet met je eens zijnquote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:27 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, omdat Chloroform pas in de laatste alinea spreekt over 'discussieren'. JIj reageert daarop door te stellen dat zij gelijk heeft ALS iedereen normaal discussieert. Maar of je normaal discussieert of niet heeft niets te maken met wat zij in haar eerste 2 alinea's schrijft, want wat ze daar schrijft is gewoon waar, dus dat is niet afhankelijk van wel of niet normaal discussieren
Uiteraard. Ik zat zelfs te denken als woorden niet helpen dan maar daden. Toen moest ik denken aan school. 6 jongens stonden in een kring om me heen om me in elkaar te slaan. Ik probeerde weg te lopen maar ze duwden me steeds terug naar het midden en beukten op me in. Ik flipte en trok een mes en heb er 1 in zijn wang gestoken. Uiteraard moest ik weg en weer op zoek naar een nieuwe school. Ik wilde mijn baan niet kwijt.....dus wat nu.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:27 schreef Fascination het volgende:
[..]
Heb je ze eerst wel persoonlijk aangesproken of op een andere manier je ongenoegen kenbaar gemaakt voordat je het ging melden bij de directie?
Lees je wel wat ik zeg? Ik zeg niet dat je *iets* moet doen, ik zeg dat als je *iets* doet, dat je dan moet zorgen dat dat iets het juiste is.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:26 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Wat had hij volgens jou dan moeten doen?
Want er wordt hier steeds gezegd dat je er zelf iets aan moet doen, maar als iemand dat probeert, is het weer niet goed.
Dat mag je zeker, dat moet je zelf weten.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:31 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik ben het niet met je eens en ik mag het niet met je eens zijn
Wat heb je dan precies gezegd? En hoe werd daarop gereageerd?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:32 schreef Yellowcard het volgende:
[..]
Uiteraard. Ik zat zelfs te denken als woorden niet helpen dan maar daden. Toen moest ik denken aan school. 6 jongens stonden in een kring om me heen om me in elkaar te slaan. Ik probeerde weg te lopen maar ze duwden me steeds terug naar het midden en beukten op me in. Ik flipte en trok een mes en heb er 1 in zijn wang gestoken. Uiteraard moest ik weg en weer op zoek naar een nieuwe school. Ik wilde mijn baan niet kwijt.....dus wat nu.
Ging die feest eigenlijk wel van de school uit? Of werd het door één (of meerdere) klasgeno(ot)(ten) georganiseerd?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:28 schreef Yellowcard het volgende:
Als nieuweling op school wil je toch vrienden maken en er bij horen? Ik werd meteen buitengesloten en wist niet wat te doen. Als ik niets deed dan zou de hele klas een feest hebben alleen ik hoor er niet bij. Ik wil hiermee duidelijk maken de zaken aanpakken is niet so simpel stel dat het jou zou overkomen wat zou jij gedaan hebben?
Geweld of niet. De enige die de situatie kon veranderen dat was jij en dat heb je gedaan.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:32 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Lees je wel wat ik zeg? Ik zeg niet dat je *iets* moet doen, ik zeg dat als je *iets* doet, dat je dan moet zorgen dat dat iets het juiste is.
Pesten gebeurd alleen maar omdat degene die gepest wordt niet van zich af bijt. Iemand die het toe laat is een gemakkelijk slachtoffer. Mensen die pesten zijn grote lafbekken. Ze pikken er altijd iemand uit die zich toch niet durft te verdedigen en de rest loopt een beetje met de hoofdpester mee.
Als je de hoofdpester uitschakelt, houdt de rest ook op.
Ik werd vroeger ook gepest. Ik heb een handicap, dus ik loop anders dan anderen. De brugklas was niet mijn favoriete jaar, en toen ik in 2 Havo kwam kwam ik bij de hoofdpester in de klas. Dus daar moest ik ook mee gymmen.
Tijdens het omkleden na de gym begon hij weer, en dat was het punt waarop ik besloot dat het genoeg was geweest. Dus heb ik 'm in elkaar geslagen in het kleedlokaal. Ik mag dan wel niet goed kunnen lopen, maar ik als ik bij je ben heb ik je ook.
Ik werd door klasgenoten bij hem weg getrokken, en ik moest bij de rector komen. Ik zou geschorst worden maar mijn klasgenoten beaamden dat hij al 1,5 jaar bezig was. Het resultaat was dat de meelooppesters geen woord meer zeiden, en de hoofdpester zelf keek me nog niet eens meer aan.
Ik beweer niet dat geweld een oplossing is. Maar als je moet kiezen tussen 2 kwaden, dan kies ik toch echt voor het minst kwade. Overigens ben ik na 2 Havo nooit meer gepest.
Het feest was bij die ene klasgenoot thuis die later mijn collega werd.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:33 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ging die feest eigenlijk wel van de school uit? Of werd het door één (of meerdere) klasgeno(ot)(ten) georganiseerd?
Ja maar het was niet dat ik dacht van 'zo, dat ga ik eens even doen'. Het werd gewoon zwart voor m'n ogen en ik begon te slaan. Toen hij neer ging besefte ik me dat hij niet onaantastbaar was, ik kon 'm hebben. Op dat moment veranderde ook de manier waarop ik hem zag. Hij was gewoon een kutjong met een grote waffel die dichtgetimmerd kon worden. Hij was niet beter of sterker dan ik.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:34 schreef Poison_Mushroom het volgende:
[..]
Geweld of niet. De enige die de situatie kon veranderen dat was jij en dat heb je gedaan.
Nee, maar je weet of was je er van bewust was dat je ergens een grens had. Mensen moesten er alleen maar overheen stappen. Andere mensen hebben die grens ook, maar die verleggen hun grens steeds.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:36 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja maar het was niet dat ik dacht van 'zo, dat ga ik eens even doen'. Het werd gewoon zwart voor m'n ogen en ik begon te slaan. Toen hij neer ging besefte ik me dat hij niet onaantastbaar was, ik kon 'm hebben.
Treurwilg.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:34 schreef Haarlemmerrr het volgende:
Ik pestte altijd de kinderen die heel heftig erop reageerde, gewoon puur om een reactie uit ze te krijgen het liefst een hevig geëmotioneerde.
Ik stak hem dus met een mes maar ze dreigden de volgende dag ook gewapend naar school te komen om me te doden. De toenmalige rector zei dat hij niet voor mijn veiligheid kon instaan en dat het beter was een andere school te zoeken.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:32 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Als je de hoofdpester uitschakelt, houdt de rest ook op.
Ik vind dat een klassenfeest een feest is dat door de schoolleiding zelf wordt georganiseerd. Ik vind dus dat het feest waar je naartoe ging geen klassenfeest is. Kijk, het is inderdaad uitermate vervelend dat je niet werd uitgenodigd. Dat begrijp ik heel goed. Maar als het geen klassenfeest was, dan was de correcte actie geweest om thuis te blijven. Ik weet dat dat heel vervelend is en ik heb medelijden met je, maar soms is het gewoon zo hard en dan moet je dus een harde (maar een correcte) keuze maken. Ik heb gelezen dat je een autist bent en dan kan ik me voorstellen dat je daar moeite mee hebt.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:35 schreef Yellowcard het volgende:
[..]
Het feest was bij die ene klasgenoot thuis die later mijn collega werd.
Dat doe ik nu nog steeds, blijft leukquote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:34 schreef Haarlemmerrr het volgende:
Ik pestte altijd de kinderen die heel heftig erop reageerde, gewoon puur om een reactie uit ze te krijgen het liefst een hevig geëmotioneerde.
Hier ben ik het helemaal met je eens. Ik draaide door van blinde woede. Alleen de reactie van jouw klas en mijn klas was anders.....quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:36 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja maar het was niet dat ik dacht van 'zo, dat ga ik eens even doen'. Het werd gewoon zwart voor m'n ogen en ik begon te slaan. Toen hij neer ging besefte ik me dat hij niet onaantastbaar was, ik kon 'm hebben. Op dat moment veranderde ook de manier waarop ik hem zag. Hij was gewoon een kutjong met een grote waffel die dichtgetimmerd kon worden. Hij was niet beter of sterker dan ik.
Waarom heb je een mes op zakquote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:40 schreef Yellowcard het volgende:
[..]
Ik stak hem dus met een mes maar ze dreigden de volgende dag ook gewapend naar school te komen om me te doden. De toenmalige rector zei dat hij niet voor mijn veiligheid kon instaan en dat het beter was een andere school te zoeken.
Jij antwoord hierna zeker iets van: je hebt hem dan wel gestoken maar niet uitgeschakeld. Had ik hem dan moeten doden soms? Dan was hij later niet mijn collega geworden en had ik er niet 15 jaar mee gelopen. Aan de andere kant zou ik zelf geen carrière gemaakt hebben en na de jeuggevangenis bij de reclassering hebben gezeten. Het is soms lastig keuzes te maken en te bepalen wat de juiste aanpak is.
Wel een eerlijke reactie vind ik.quote:
Je stak hem met een mes? Dan ben je niet goed lekker in je bovenkamer.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:40 schreef Yellowcard het volgende:
[..]
Ik stak hem dus met een mes maar ze dreigden de volgende dag ook gewapend naar school te komen om me te doden. De toenmalige rector zei dat hij niet voor mijn veiligheid kon instaan en dat het beter was een andere school te zoeken.
Jij antwoord hierna zeker iets van: je hebt hem dan wel gestoken maar niet uitgeschakeld. Had ik hem dan moeten doden soms? Dan was hij later niet mijn collega geworden en had ik er niet 15 jaar mee gelopen. Aan de andere kant zou ik zelf geen carrière gemaakt hebben en na de jeuggevangenis bij de reclassering hebben gezeten. Het is soms lastig keuzes te maken en te bepalen wat de juiste aanpak is.
Dan heb je 't niet goed aangepakt. Er is maar 1 hoofdpester. Er is 1 die als eerste begint. Die moet je hebben.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:41 schreef Yellowcard het volgende:
[..]
Hier ben ik het helemaal met je eens. Ik draaide door van blinde woede. Alleen de reactie van jouw klas en mijn klas was anders.....
Ik heb dus last van het laatste. Mijn studiebegeleider zei dat ik beter mijn grenzen moest aangeven en dat ik harder moest optreden als ik merkte dat mensen over mijn grenzen heen stapten. Simpel gezegd ben ik veel te lief en moet ik gewoon vaker andere mensen harder en grover aanpakken.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:38 schreef Poison_Mushroom het volgende:
[..]
Nee, maar je weet of was je er van bewust was dat je ergens een grens had. Mensen moesten er alleen maar overheen stappen. Andere mensen hebben die grens ook, maar die verleggen hun grens steeds.
Klopt. Het mooie is dat sommige mensen die gepest worden ineens zó goed beginnen te reageren op de hoofdpester dat ze de meelopers aan hun kant krijgen en het hele 'spel' omdraaien. Dat heb ik op de middelbare school zien gebeuren in m'n klas.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:43 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dan heb je 't niet goed aangepakt. Er is maar 1 hoofdpester. Er is 1 die als eerste begint. Die moet je hebben.
En je wil wel, maar je kan het niet goed of je zou niet weten hoe?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:44 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik heb dus last van het laatste. Mijn studiebegeleider zei dat ik beter mijn grenzen moest aangeven en dat ik harder moest optreden als ik merkte dat mensen over mijn grenzen heen stapten. Simpel gezegd ben ik veel te lief en moet ik gewoon vaker andere mensen harder en grover aanpakken.
Als jij dag in dag uit wordt gemolestreerd kan jij je zelf beheersen? Niemand beschermde me docenten niet, andere leerlingen niet. Ik stond altijd alleen tegen een overmacht ik moest iets hebben om een kans te maken.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:43 schreef Poison_Mushroom het volgende:
Je stak hem met een mes? Dan ben je niet goed lekker in je bovenkamer.
Nee, maar ik weet wel dat ik egoïstisch genoeg ben om te weten dat ik daarvan meer last zou gaan krijgen (celstraf, strafblad et cetera) dan dat het mij uiteindelijk zou opleveren.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:46 schreef Yellowcard het volgende:
[..]
Als jij dag in dag uit wordt gemolestreerd kan jij je zelf beheersen? Niemand beschermde me docenten niet, andere leerlingen niet. Ik stond altijd alleen tegen een overmacht ik moest iets hebben om een kans te maken.
Ook dat kan gebeuren inderdaad. Maar die ene, die er altijd bij is, of die als eerste z'n waffel open trekt, die moet je hebben. Die lui hebben allemaal een achilleshiel. Iemand anders in 't nauw drijven zodat ze zelf niet gepakt worden.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:45 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Klopt. Het mooie is dat sommige mensen die gepest worden ineens zó goed beginnen te reageren dat ze de meelopers aan hun kant krijgen en het hele 'spel' omdraaien. Dat heb ik op de middelbare school zien gebeuren in m'n klas.
Wat zei die gepeste dan?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:45 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Klopt. Het mooie is dat sommige mensen die gepest worden ineens zó goed beginnen te reageren op de hoofdpester dat ze de meelopers aan hun kant krijgen en het hele 'spel' omdraaien. Dat heb ik op de middelbare school zien gebeuren in m'n klas.
Ik zeg het even heel hard, maar als je autisme hebt, dan ben je juist "niet goed lekker in je bovenkamer".quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:43 schreef Poison_Mushroom het volgende:
Je stak hem met een mes? Dan ben je niet goed lekker in je bovenkamer.
Ja dag, als je autisme hebt betekent dat niet dat je niet snapt dat een wapen meenemen geen goed idee isquote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:48 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik zeg het even heel hard, maar als je autisme hebt, dan ben je juist "niet goed lekker in je bovenkamer".
Niets persoonlijks bedoeld Yellowcard
quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:48 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik zeg het even heel hard, maar als je autisme hebt, dan ben je juist "niet goed lekker in je bovenkamer".
Niets persoonlijks bedoeld Yellowcard
Dat.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:49 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja dag, als je autisme hebt betekent dat niet dat je niet snapt dat een wapen meenemen geen goed idee is
Waarom niet? En kom nou niet met "omdat autismequote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:49 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja dag, als je autisme hebt betekent dat niet dat je niet snapt dat een wapen meenemen geen goed idee is
Ik reageerde eigenlijk niet...en op zijn volgende verjaardag deed hij het weer. Tot een derde keer kwam het net niet want hij was per 31 december uit dienst en zijn verjaardag was begin januari.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:40 schreef Fascination het volgende:
En Yellowcard, hoe reageerde je op dat traktatie-incident dan? Ik zou proberen zo iemand publiekelijk voor paal te zetten.
Dus het hebben van deze aandoening betekent dat je een wapen meenemen naar school een strak plan vindt? In dat geval moeten die lui allemaal preventief opgesloten worden.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:51 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Waarom niet? En kom nou niet met "omdat autisme", want dat vind ik geen goede reden. Je zult specifieker moeten zijn.
In sommige gevallen wel. Sommige mensen met autisme kunnen zich dat gewoon echt niet indenken, maar ik weet niet of dat bij Yellowcard ook het geval was.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:49 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Als autist weet je donders goed dat je niemand dient neer te steken. Autist zijn betekend moeite hebben met mensen niet met regeltjes. Daar zijn ze vaker beter in dan niet-autisten.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:51 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Waarom niet? En kom nou niet met "omdat autisme", want dat vind ik geen goede reden. Je zult specifieker moeten zijn.
Waarom wil jij zo graag dat hij je moet? Je trekt je enorm aan wat die gast over/met met jou deed. Fuck die shit. Wil je moeilijk doen? Prima, mij heb je er niet mee. Mij niet trakteren? Boeiend. Maar jij focust je daar enorm op. Als ik een scheet laat ben jij over 2 weken nog bezig dat ik toen die scheet liet.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:52 schreef Yellowcard het volgende:
[..]
Ik reageerde eigenlijk niet...en op zijn volgende verjaardag deed hij het weer. Tot een derde keer kwam het net niet want hij was per 31 december uit dienst en zijn verjaardag was begin januari.
Het viel sommige neutrale collega's wel op van jullie mogen elkaar niet he? Ja duhhh met die voorgeschiedenis. Toen ik zelf jarig was deed ik wel normaal en bood hem ook gewoon aan maar hij zei dat hij niets van me hoefde. Het jaar daarop ging het precies hetzelfde. Een vriend/meeloper van hem trakteerde me daarna wel. Misschien dacht hij achteraf ach waarom ook hem niet..... is was na zijn vertrek dus toch enige verbetering.
Maar ze kunnen wel regels volgen toch? Volgens mij weet iedereen dat het meenemen van een wapen niet gewenst is. Zou makkelijk zijn dat je dat gewoon wel doet en dan als reden aanvoert dat je autisme hebt. Kom nou.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:53 schreef Chloroform het volgende:
[..]
In sommige gevallen wel. Sommige mensen met autisme kunnen zich dat gewoon echt niet indenken, maar ik weet niet of dat bij Yellowcard ook het geval was.
Die begon heel rustig opmerkingen te maken over dingen waarvan hij, en de rest van de klas, wist dat de pester onzeker over was. Wat dus resulteerde in grinnikende (en later lachende) meelopers en een kwade pesterquote:
Dat dacht ik dus al, helemaal verkeerde reactie. Als hij je niets geeft zou ik iets zeggen van: "haha, ga jij mij nou echt als enige niets geven? Really? Jij spoort niet helemaal, zeg." Het mooiste is het natuurlijk als er collega's bij zijn.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:52 schreef Yellowcard het volgende:
[..]
Ik reageerde eigenlijk niet...en op zijn volgende verjaardag deed hij het weer. Tot een derde keer kwam het net niet want hij was per 31 december uit dienst en zijn verjaardag was begin januari.
Het viel sommige neutrale collega's wel op van jullie mogen elkaar niet he? Ja duhhh met die voorgeschiedenis. Toen ik zelf jarig was deed ik wel normaal en bood hem ook gewoon aan maar hij zei dat hij niets van me hoefde. Het jaar daarop ging het precies hetzelfde. Een vriend/meeloper van hem trakteerde me daarna wel. Misschien dacht hij achteraf ach waarom ook hem niet..... is was na zijn vertrek dus toch enige verbetering.
Ik was me er wel degelijk van bewust dat het fout was maar de haat was zo erg dat ik het toch deed.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:53 schreef Chloroform het volgende:
[..]
In sommige gevallen wel. Sommige mensen met autisme kunnen zich dat gewoon echt niet indenken, maar ik weet niet of dat bij Yellowcard ook het geval was.
En dan nog als hij echt niet snapt dat dergelijke dingen niet mogen dan is de maatschappij misschien beter af als hij netjes opgeborgen is in een fijn rustig huis met zachte muren waar een lieve zuster elke dag een ontbijtje serveert met pillen erbij.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:54 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar ze kunnen wel regels volgen toch? Volgens mij weet iedereen dat het meenemen van een wapen niet gewenst is. Zou makkelijk zijn dat je dat gewoon wel doet en dan als reden aanvoert dat je autisme hebt. Kom nou.
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=GB1I8DK2quote:Kan iemand ontoerekeningsvatbaar verklaard worden omdat hij lijdt aan het syndroom van Asperger?
'Als de stoornis extreem is, kan ze de wilsvrijheid aantasten. Op basis daarvan kan iemand ontoerekeningsvatbaar verklaard worden', zegt Rudy Verelst. 'Het hangt af van de ernst van de aandoening en de rol die ze heeft gespeeld bij het misdrijf. Ik ken voorbeelden uit mijn praktijk waarbij de rechter het syndroom van Asperger heeft aanvaard als een grond om iemand ontoerekeningsvatbaar te verklaren en te interneren. Met een sociale vaardigheidstraining kunnen deze mensen bijleren, en vaak passen ze het geleerde heel consequent toe, want dat is in veel gevallen eigen aan autisme.' (kidr)
Dan hadden ze mij ook moeten opsluiten na een bepaald incident...quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:57 schreef Poison_Mushroom het volgende:
[..]
En dan nog als hij echt niet snapt dat dergelijke dingen niet mogen dan is de maatschappij misschien beter af als hij netjes opgeborgen is in een fijn rustig huis met zachte muren waar een lieve zuster elke dag een ontbijtje serveert met pillen erbij.
Autisme is niet zo makkelijk te definiëren.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:53 schreef Poison_Mushroom het volgende:
[..]
Als autist weet je donders goed dat je niemand dient neer te steken. Autist zijn betekend moeite hebben met mensen niet met regeltjes. Daar zijn ze vaker beter in dan niet-autisten.
Hij zei zelf al dat hij het wist dat hij fout bezig was. Dus die vlieger komt alweer omlaag.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:58 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik heb wat gevonden in een artikel:
[..]
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=GB1I8DK2
Jij hebt ook iemand neergestoken?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:59 schreef Sneezeechu het volgende:
[..]
Dan hadden ze mij ook moeten opsluiten na een bepaald incident...
Wat prachtig, zeg.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:55 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Die begon heel rustig opmerkingen te maken over dingen waarvan hij, en de rest van de klas, wist dat de pester onzeker over was. Wat dus resulteerde in grinnikende (en later lachende) meelopers en een kwade pester![]()
De pester heeft het daarna nog een paar dagen geprobeerd, maar uiteindelijk opgegeven.
Je moet er op een gegeven moment 'gewoon' boven staan en het heft in eigen hand nemen.
Jouw voorbeeld van die scheten....dat was precies die collega die ontslagen werd. (Niet alleen door scheten laten natuurlijk). Hij vond het leuk om een scheet te laten als ik aan het eten was. Ik liep weg, dan kwam hij me achterna en deed het nog een keer. De volgende dag zocht hij me expres op om het opnieuw te doen. Ja ik snap dat het voor hem grappig is maar voor mij niet natuurlijk....Hoe had ik moeten reageren behalve weer een foute actie zoals hete koffie naar hem gooien.....quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:54 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Waarom wil jij zo graag dat hij je moet? Je trekt je enorm aan wat die gast over/met met jou deed. Fuck die shit. Wil je moeilijk doen? Prima, mij heb je er niet mee. Mij niet trakteren? Boeiend. Maar jij focust je daar enorm op. Als ik een scheet laat ben jij over 2 weken nog bezig dat ik toen die scheet liet.
Das op zich best grappig. Grappig genoeg om het nog een keer te doen...en nog een keer... snap je waar ik heen wil?
Hij moet er wel een avond echt goed over nagedacht hebben op een gegeven moment. Want z'n reactie sloeg echt van de ene op de andere dag om.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:01 schreef Fascination het volgende:
[..]
Wat prachtig, zeg.Dat is inderdaad de beste oplossing; zoek naar iemand's zwakke plek en sla daar met een hamer op.
Nou nee dat had juist die gast wel in gedachten nu invalide was absoluut niet de bedoeling maar ja als het er op neer komt kan ik ook ernstig fel reageren.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:00 schreef Poison_Mushroom het volgende:
[..]
Hij zei zelf al dat hij het wist dat hij fout bezig was. Dus die vlieger komt alweer omlaag.
[..]
Jij hebt ook iemand neergestoken?
Nog even ik ga denken dat pesters liever en sociaal beter in de maatschappij passen dan mensen die gepest zijn.
Mijn excuses, dan heb ik blijkbaar iets gemist (tenzij Yellowcard het ontkracht).quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:00 schreef Poison_Mushroom het volgende:
[..]
Hij zei zelf al dat hij het wist dat hij fout bezig was. Dus die vlieger komt alweer omlaag.
Actie -> reactie.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:00 schreef Poison_Mushroom het volgende:
Nog even ik ga denken dat pesters liever en sociaal beter in de maatschappij passen dan mensen die gepest zijn.
Ja ik ben nu ook heel goed in extreem fel reageren. Dat heb in het vorige deel al gedemonstreerd en in de werkelijkheid kan ik het net zo goed (en ik heb het al eens een keer gedaan. Dat voelde best goed.).quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:03 schreef Sneezeechu het volgende:
[..]
Nou nee dat had juist die gast wel in gedachten nu invalide was absoluut niet de bedoeling maar ja als het er op neer komt kan ik ook ernstig fel reageren.
Wat ik hier uit opmaak is dat het ook vooral die 'collega' van je is die veel waarde hecht aan de pikorde van de basisschool.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:52 schreef Yellowcard het volgende:
[..]
Juist.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:04 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Actie -> reactie.
Veel mensen die gepest zijn, waren eerst juist absoluut niet gewelddadig.
Maar als je tot het uiterste wordt gedreven, flippen sommige mensen echt volledig.
Niet allemaal natuurlijk, maar wel een deel.
Als jij op mij af komt gewapend kun je verwachten dat ik mijzelf zeer defensief opstel en al helemaal als ik weet wat jij als persoon in het verleden hebt uitgevreten, heb netjes van te voren de leraren op de hoogte gesteld in die tijd en die gast gewaarschuwd uit de buurt te blijven toen dat gebeurde. Hij kwam op me af en toen is op zijn zachts gezegd de pleuris uitgebroken.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:05 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ja ik ben nu ook heel goed in extreem fel reageren. Dat heb in het vorige deel al gedemonstreerd in de werkelijkheid kan ik het net zo goed (en ik heb het al eens een keer gedaan. Dat voelde best goed.).
Verzachtende omstandigheden, maar een moordenaar blijft een moordenaar.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:04 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Actie -> reactie.
Maar als je tot het uiterste wordt gedreven, flippen sommige mensen echt volledig.
Bedankt dat je het even dikgedrukt hebt voor me.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:01 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Juist dit is wat er gebeurde ik flipte uiteindelijk. Toen hij mijn collega werd zat ik alsmaar te piekeren van hoe kan ik voorkomen dat de geschiedenis zich herhaalt?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:04 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Actie -> reactie.
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat die 149 anderen nog erger waren dan hem. Volgens mij hebben bepaalde personen bij jouw bedrijf iets verkeerd gedaan.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:14 schreef Yellowcard het volgende:
Ik ben zelf absoluut niet gewelddadig. Ik ben juist een verlegen nerd. Ik had een dikke bril, beugel en haar in een scheiding. Echt het stereotype uiterlijk. Gemodelleerd naar het ideaalbeeld van mijn ouders. Ik was ook altijd heel serieus bezig met de lessen en gefocust op hoge cijfers halen. Verbaal ben ik helaas erg zwak. Mijn schriftelijke taalvaardigheid was altijd stukken beter.
Mijn pester van de middelbareschool die later mijn collega werd was mijn tegenpool. Hij kwam uit een probleemwijk. Gebruikte drugs...speed ofzo. Waarschijnlijk was dat de reden van zijn ongecontroleerde woede. Hij straalde pure haat uit zijn ogen en brieste als een dolle stier als hij op me intrapte als ik al op de grond lag.
Na het steekincident kregen we van school oms de beurt een verplicht psyschologisch onderzoek. daaruit kwam naar voren dat ik een keurig braaf persoon was tot zover getreiterd dat de bekende druppel over de emmer is gelopen. Mijn klasgenoot/latere collega daarentegen werd door de psycholoog bestempeld als een onverbeterlijk asociaal persoon en tot alles in staat. M.a.w. als hij heeft gezegd dat hij je wilde doden en je zusje verkrachten dan meent hij dat serieus het is niet alleen een grote mond.
Vandaar dat de rector zei dat het voor mijn eigen veiligheid beter was om een andere school te zoeken.
Hoe hij later bij hetzelfde bedrijf is beland is me nogsteeds onduidelijk. Ze zochten een technisch toplatent en uit de ruim 150 aanmeldingen kozen ze uitgerekend hem. Op ons intranet stond na een zeer strenge selecte is de keuze gevallen op......hem dus.
Hij was op school de populaire jongen en binnen het bedrijf was hij dat binnen de kortste keren ook. Ik vroeg mijn vader eens van hoe kan dat nou?? Zo iemand? Zijn antwoord: Hitler was binnen de kortste tijd ook zeer populair.....quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:18 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat die 149 anderen nog erger waren dan hem. Volgens mij hebben bepaalde personen bij jouw bedrijf iets verkeerd gedaan.
Nee, dat is niet waar. Hitler is pas populair geworden na een hele, hele, hele lange tijd.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:20 schreef Yellowcard het volgende:
[..]
Hij was op school de populaire jongen en binnen het bedrijf was hij dat binnen de kortste keren ook. Ik vroeg mijn vader eens van hoe kan dat nou?? Zo iemand? Zijn antwoord: Hitler was binnen de kortste tijd ook zeer populair.....
Ik denk dat het beste is als je het tegenwoordig het verbaal oplost. Ik heb mijn vorige treiterprobleem opgelost door ter plekke op een authoritaire manier te gaan schreeuwen (zoals een drillsergeant in het leger) zonder te schelden en mijn logisch redeneren te verliezen. Ik heb al schreeuwende de tegenstellingen gegeven. Ik kreeg reactie als "Nee, zo zei ik het niet en zo bedoelde ik het niet." Ik: "Ja maar jij zei dit en dit", Zij: "Ja okee dat heb ik inderdaad wel zo gezegd". Ze was aan het terugkrabbelen enzo en je kon merken dat ze het minder ernstig probeerde te laten lijken dan het eigenlijk voor mij was. Althans zo interpreteer ik haar reacties, maar mijn interpretaties kunnen incorrect zijn. Het kan inderdaad zijn dat ze *echt* niet zo bedoelde, maar goed... Ik interpreteer het één en ander nou op een bepaalde manier.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:17 schreef Yellowcard het volgende:
[..]
Juist dit is wat er gebeurde ik flipte uiteindelijk. Toen hij mijn collega werd zat ik alsmaar te piekeren van hoe kan ik voorkomen dat de geschiedenis zich herhaalt?
Really, en dit soort dingen leiden er toe dat jij in de problemen komt? Iemand laat een scheet, en niemand trekt zich er wat van aan maar jij gaat op hoge poten ergens anders heenquote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:01 schreef Yellowcard het volgende:
[..]
Jouw voorbeeld van die scheten....dat was precies die collega die ontslagen werd. (Niet alleen door scheten laten natuurlijk). Hij vond het leuk om een scheet te laten als ik aan het eten was. Ik liep weg, dan kwam hij me achterna en deed het nog een keer. De volgende dag zocht hij me expres op om het opnieuw te doen. Ja ik snap dat het voor hem grappig is maar voor mij niet natuurlijk....Hoe had ik moeten reageren behalve weer een foute actie zoals hete koffie naar hem gooien.....
Daar ben ik het niet mee eens, maar volgens mij is dit iets voor een andere topicquote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:22 schreef Poison_Mushroom het volgende:
[..]
Nee, dat is niet waar. Hitler is pas populair geworden na een hele, hele, hele lange tijd.
Ah, ik zie wat je bedrijf fout heeft gedaan, maar goed... daar werken meer mensen dan jij alleenquote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:20 schreef Yellowcard het volgende:
[..]
Hij was op school de populaire jongen en binnen het bedrijf was hij dat binnen de kortste keren ook. Ik vroeg mijn vader eens van hoe kan dat nou?? Zo iemand? Zijn antwoord: Hitler was binnen de kortste tijd ook zeer populair.....
Ik heb nog nooit een autist gezien die in staat was om dergelijke opmerkingen te maken.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:31 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Really, en dit soort dingen leiden er toe dat jij in de problemen komt? Iemand laat een scheet, en niemand trekt zich er wat van aan maar jij gaat op hoge poten ergens anders heenjongen wat maak jij van jezelf een makkelijk slachtoffer
![]()
Waarom is dat voor jou niet grappig? Iemand laat een scheet. Big fucking deal. Het werd pas een reden om te pesten toen jij zo opgefokt reageerde. Had gewoon gezegd van 'hey, die aftershave heb ik gisteren ook nog gekocht, ruikt prima'. En dan de keren erna blijven volhouden dat het lekker ruikt. Het scheten laten bij jou in de buurt was niet wat grappig was voor hem, maar dat jij ging rennen en zo opgefokt daarvan werd, dát was grappig.
Als je gewoon mee had gedaan of iets had geroepen in de richting van wat ik net zei had hij gedacht 'oke, die scheten laten doet 'm niks' en dan was ie daarmee opgehouden.
Daar hoef jij het niet mee eens te zijn. Het is een feit. Hitler heeft er een hele tijd over gedaan om zijn volgelingen zo ver te krijgen. Hitler kwam volgens mij in '32 of 33 aan de macht, en voor die tijd waren hij en zijn partij niet belangrijk genoeg om rekening mee te houden. Niemand had dan ook verwacht dat hij aan de macht zou komen.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:33 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens, maar volgens mij is dit iets voor een andere topic
Ik wil het er niet over hebben.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:35 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Daar hoef jij het niet mee eens te zijn. Het is een feit. Hitler heeft er een hele tijd over gedaan om zijn volgelingen zo ver te krijgen. Hitler kwam volgens mij in '32 of 33 aan de macht, en voor die tijd waren hij en zijn partij niet belangrijk genoeg om rekening mee te houden. Niemand had dan ook verwacht dat hij aan de macht zou komen.
Pas in '39 (ja, '39, niet '40) startte hij zijn offensief.
Tien jaar eerder deed hij al wat mislukte pogingen, maar dat terzijde.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:35 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Daar hoef jij het niet mee eens te zijn. Het is een feit. Hitler heeft er een hele tijd over gedaan om zijn volgelingen zo ver te krijgen. Hitler kwam volgens mij in '32 of 33 aan de macht, en voor die tijd waren hij en zijn partij niet belangrijk genoeg om rekening mee te houden. Niemand had dan ook verwacht dat hij aan de macht zou komen.
Geen probleem, heb je de rest ook gelezen? Of was je zo in shock dat je daar gestopt bent?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:16 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Bedankt dat je het even dikgedrukt hebt voor me.
Dat hoeft ook niet. Maar jij stelt heel simpel 'ik ben het er niet mee eens'. Een feit is een feit, ongeacht of jij het er mee eens bent, en in dit geval heb je geen gelijk.quote:
Nee hoor, ik heb alles gelezen en was het met veel dingen eens met jequote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:37 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Geen probleem, heb je de rest ook gelezen? Of was je zo in shock dat je daar gestopt bent?
Oké.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:38 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee hoor, ik heb alles gelezen en was het met veel dingen eens met je
Waarom moet dit nou weer eigenlijk???quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:37 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Geen probleem, heb je de rest ook gelezen? Of was je zo in shock dat je daar gestopt bent?
Er waren veel meer factoren aanwezig waarom Hitler aan de macht kwam in die tijd... En laten we vooral zijn grote vriend Goebbels niet vergeten.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:35 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Leg jij op die manier op elke slak zout? Want dat lijkt een beetje op dat jongetje of meisje in de klas dat altijd voor aan zit, altijd netjes oplet, en dingen zegt van 'maar we hadden toch vandaag een overhoring' als de leraar dat eigenlijk stiekem vergeten was?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:39 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Waarom moet dit nou weer eigenlijk???
"Je hebt ook nog niet op mijn posts gereageerd, lag je soms in coma naast Friso ofzo??????"
quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:39 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Waarom moet dit nou weer eigenlijk???
"Je hebt ook nog niet op mijn posts gereageerd, lag je soms in coma naast Friso ofzo??????"
Het "kwartje" valt op het moment dat de gepeste beseft dat hijzelf initiatief moet nemen, in plaats van passief te blijven.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:02 schreef kwiwi het volgende:
Hij moet er wel een avond echt goed over nagedacht hebben op een gegeven moment. Want z'n reactie sloeg echt van de ene op de andere dag om.
Daar heb ik 't helemaal niet over. Comp_Lex stelt dat Hitler snel aan de macht kwam, er zijn hier mensen die aangeven dat dat helemaal niet waar was en hij stelt 'ik ben het daar niet mee eens'. Hoe Hitler aan de macht kwam doet er niet toe, feit is dát ie aan de macht kwam in '33 maar pas in '39 de oorlog startte door op 1 september '39 Polen binnen te vallen. Voor hij in '33 aan de macht kwam was hij al een tijd bezig, maar werd hij door de overige partijen niet als echte bedreiging gezien.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:39 schreef Sneezeechu het volgende:
[..]
Er waren veel meer factoren aanwezig waarom Hitler aan de macht kwam in die tijd... En laten we vooral zijn grote vriend Goebbels niet vergeten.
Ok nu moet ik je toch volledig gelijk geven. Ik kan me niet in een ander verplaatsen en zie alles vanuit mijn eigen perspectief. Helaas is het mijn levenslange handicap. Nu ik je tekst zo lees snap ik wel hoe het zo gekomen is. Het begon met iets kleins als een scheet en ging van kwaad naar erger. Het is wat Lex zegt een autist zal nooit zo reageren. Misschien achteraf bedenken maar dan is het al te laat. Bedankt voor je uitleg.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:31 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Really, en dit soort dingen leiden er toe dat jij in de problemen komt? Iemand laat een scheet, en niemand trekt zich er wat van aan maar jij gaat op hoge poten ergens anders heenjongen wat maak jij van jezelf een makkelijk slachtoffer
![]()
Waarom is dat voor jou niet grappig? Iemand laat een scheet. Big fucking deal. Het werd pas een reden om te pesten toen jij zo opgefokt reageerde. Had gewoon gezegd van 'hey, die aftershave heb ik gisteren ook nog gekocht, ruikt prima'. En dan de keren erna blijven volhouden dat het lekker ruikt. Het scheten laten bij jou in de buurt was niet wat grappig was voor hem, maar dat jij ging rennen en zo opgefokt daarvan werd, dát was grappig.
Als je gewoon mee had gedaan of iets had geroepen in de richting van wat ik net zei had hij gedacht 'oke, die scheten laten doet 'm niks' en dan was ie daarmee opgehouden.
Ja, dan graaf je je eigen gat elke keer opnieuw. Maar, dan begrijp je ook dat het niet volledig aan de pester te wijten is. Ja, sure, het pesten op zich wel, want hij HOEFT je niet te pesten, maar doet dat wel. Maar jij houdt dat vervolgens in stand door de manier waarop je daar op reageert en maakt het vervolgens alleen maar erger door te gaan 'klikken'.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:43 schreef Yellowcard het volgende:
[..]
Ok nu moet ik je toch volledig gelijk geven. Ik kan me niet in een ander verplaatsen en zie alles vanuit mijn eigen perspectief. Helaas is het mijn levenslange handicap. Nu ik je tekst zo lees snap ik wel hoe het zo gekomen is. Het begon met iets kleins als een scheet en ging van kwaad naar erger. Het is wat Lex zegt een autist zal nooit zo reageren. Misschien achteraf bedenken maar dan is het al te laat. Bedankt voor je uitleg.
Gefeliciteerd, je hebt het door!quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:40 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Leg jij op die manier op elke slak zout? Want dat lijkt een beetje op dat jongetje of meisje in de klas dat altijd voor aan zit, altijd netjes oplet, en dingen zegt van 'maar we hadden toch vandaag een overhoring' als de leraar dat eigenlijk stiekem vergeten was?
Ik snap ineens waarom jij gepest werd
Je weet wat 'haat' inhoudt?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:47 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, je hebt het door!
(Ik meen het serieus)
Ik haat mezelf daarom!!!!!!!!!!
Ja ik snap het mijn autistische kenmerken leiden er toe dat veel mensen het gewoon niet kunnen laten om mij te pesten vandaar dat het altijd en overal weer opnieuw begint. Helaas reageer ik instinctief. Dat klikken wilde ik eerst niet maar iemand zei van dat pik je toch niet wat hij doet.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:47 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, dan graaf je je eigen gat elke keer opnieuw. Maar, dan begrijp je ook dat het niet volledig aan de pester te wijten is. Ja, sure, het pesten op zich wel, want hij HOEFT je niet te pesten, maar doet dat wel. Maar jij houdt dat vervolgens in stand door de manier waarop je daar op reageert en maakt het vervolgens alleen maar erger door te gaan 'klikken'.
Ah, dus voor het opgenaaid worden door een ander ben je ook gevoelig? Want jij denkt 'hey, een medestander' maar 50% kans dat zo iemand vooral zit te wachten tot jij het nog erger maakt voor jezelf.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:51 schreef Yellowcard het volgende:
[..]
Ja ik snap het mijn autistische kenmerken leiden er toe dat veel mensen het gewoon niet kunnen laten om mij te pesten vandaar dat het altijd en overal weer opnieuw begint. Helaas reageer ik instinctief. Dat klikken wilde ik eerst niet maar iemand zei van dat pik je toch niet wat hij doet.
Klopt dat heb ik ook en op dat punt baal ik van mezelf. Jij bent ook gepest maar geen autist. Ik zeg niet dat jij het makkelijk had maar wel een grotere kans om er weer bovenop te komen.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:49 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Je weet wat 'haat' inhoudt?Ik denk niet dat je jezelf haat. Ik denk dat je het kut vind dat je niet kunt omgaan met dergelijke situaties op het moment dat ze zich voordoen.
Je dicht je nu weer de slachtofferrol toe. Wat maakt het uit dat ik een grotere kans had om er bovenop te komen of dat jij een grotere kans had er in te blijven. Wat wil je nou dan? Dat we hier zeggen 'ja, jij hebt veel meer recht om in de slachtofferrol te blijven zitten' ?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:54 schreef Yellowcard het volgende:
[..]
Klopt dat heb ik ook en op dat punt baal ik van mezelf. Jij bent ook gepest maar geen autist. Ik zeg niet dat jij het makkelijk had maar wel een grotere kans om er weer bovenop te komen.
En helaas is dat bij veel mensen zo.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:55 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Je dicht je nu weer de slachtofferrol toe. Wat maakt het uit dat ik een grotere kans had om er bovenop te komen of dat jij een grotere kans had er in te blijven. Wat wil je nou dan? Dat we hier zeggen 'ja, jij hebt veel meer recht om in de slachtofferrol te blijven zitten' ?
Je wíl gewoon graag in die slachtofferrol zitten.
Ik wil duidelijk maken dat jij als mens kon veranderen. Een autist blijf je je hele leven. Ik probeer wel om sociale vaardigheden te leren eerst via een boek en therapie maar het blijft houterig en onnatuurlijk overkomen. Het is geen slachtoffer spelen het zijn feiten.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:55 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Je dicht je nu weer de slachtofferrol toe. Wat maakt het uit dat ik een grotere kans had om er bovenop te komen of dat jij een grotere kans had er in te blijven. Wat wil je nou dan? Dat we hier zeggen 'ja, jij hebt veel meer recht om in de slachtofferrol te blijven zitten' ?
Je wíl gewoon graag in die slachtofferrol zitten.
Ik begrijp je heel goedquote:Op dinsdag 1 mei 2012 23:08 schreef Yellowcard het volgende:
M.a.w. ik moet mijn leven accepteren zoals het is. Een autist blijft een autist is net zoals een homo geen hetero zal worden. Je ziet het niet van buiten maar de hersen afwijking is er wel. Dus deze mensen zeggen ja het is klote maar ik moet er niet over zeuren. Sorry als ik mensen met mijn verhaal heb lastig gevallen maar ik voel soms de behoefte om me te uiten en stoom af te blazen. Iets wat ik moeilijk face to face kan doen met iemand in het echte leven.
De antwoorden over het hoe en waarom zijn duidelijk en voorlopig trek ik me terug uit de discussie.
En jij moet eens een online blog gaan openen om over jezelf te blaten i.p.v. op FOK!.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 23:47 schreef Comp_Lex het volgende:
Geen gelul meer. Morgen ga ik aan mijn ouders vertellen dat ik op groepsreis wil. Dat met naar de meets gaan mocht ik ook van ze doen, dus dit gaat ook wel lukken!!!!!!! Ik ben niet langer meer bang voor mijn ouders. Ik ga niet meer naar hun pijpen dansen. Ik ben er spuugzat van!!!!!!!!!!!1111
Doe alsjeblieft geen moeite om te reageren als het je toch niet interesseert. Jouw mening boeit me toch niet.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 23:48 schreef zibster het volgende:
[..]
En jij moet eens een online blog gaan openen om over jezelf te blaten i.p.v. op FOK!.
Maar helaas voor jou gaat dit topic niet over jou. Doe alsjeblieft geen moeite om te reageren als je toch niks inhoudelijks toe te voegen hebt. Het boeit ons niet.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 23:50 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Doe alsjeblieft geen moeite om te reageren als het je toch niet interesseert. Jouw mening boeit me toch niet.
Dat boeit me geen ene flikker. En ja dat was ook bot.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 23:51 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Maar helaas voor jou gaat dit topic niet over jou. Doe alsjeblieft geen moeite om te reageren als je toch niks inhoudelijks toe te voegen hebt. Het boeit ons niet.
En wederom maak je pijnlijk duidelijk waarom jij gepest wordt en ook nog eens een gewillig slachtoffer bentquote:Op dinsdag 1 mei 2012 23:59 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Dat boeit me geen ene flikker. En ja dat was ook bot.
En wederom maak jij het ontzettend duidelijk dat jij gewoon een pestertje bent en dat je waarschijnlijk keihard zit te liegen over je verleden door een zo'n goede constructieve post te plaatsen.quote:Op woensdag 2 mei 2012 00:00 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
En wederom maak je pijnlijk duidelijk waarom jij gepest wordt en ook nog eens een gewillig slachtoffer bent
Inderdaad.quote:Op woensdag 2 mei 2012 00:00 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
En wederom maak je pijnlijk duidelijk waarom jij gepest wordt en ook nog eens een gewillig slachtoffer bent
Speltip 5: weet wanneer je moet stoppen.quote:Op woensdag 2 mei 2012 00:02 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
En wederom maak jij het ontzettend duidelijk dat jij gewoon een pestertje bent en dat je waarschijnlijk keihard zit te liegen over je verleden door een zo'n goede constructieve post te plaatsen.
En ja dat was ook bot.
quote:Op woensdag 2 mei 2012 00:02 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
En wederom maak jij het ontzettend duidelijk dat jij gewoon een pestertje bent en dat je waarschijnlijk keihard zit te liegen over je verleden door een zo'n goede constructieve post te plaatsen.
En ja dat was ook bot.
je moet wel ik vind zeggenquote:Op woensdag 2 mei 2012 00:02 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
En ja dat was ook bot.
Dat mag jij denken, met alle plezier. Maar dat verandert niks aan dat wat ik in mijn constructieve post schreef wel degelijk de werkelijkheid is.quote:Op woensdag 2 mei 2012 00:02 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
En ja dat was ook bot.
Ja, of hierquote:Op woensdag 2 mei 2012 00:06 schreef Chloroform het volgende:
Maar vertel anders nog eens wat meer over je verleden. Sterker nog, doe dat anders hier.
quote:Op woensdag 2 mei 2012 00:06 schreef Chloroform het volgende:
Maar vertel anders nog eens wat meer over je verleden. Sterker nog, doe dat anders hier.
Of jullie posten gewoon ontopic.quote:
Gaat heen met je ontopic posten. Dat heb ik straks al overduidelijk gedaan.quote:Op woensdag 2 mei 2012 00:09 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
[..]
Of jullie posten gewoon ontopic.
Sinds iemand hier het topic kaapte ging het sowieso al nergens meer over..quote:Op woensdag 2 mei 2012 00:09 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
[..]
Of jullie posten gewoon ontopic.
quote:Op woensdag 2 mei 2012 00:08 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
ik krijg een beetje NAAAA NA NA NA NAAAA gevoel, straks komt de sliep uit sliep uit alle kindjes lachen je uit en daarna gaan we wijzen!
zijn we hier allemaal niet een beetje te groot voor?
EN NEE DAT IS NIET BOT!
Dank je voor je suggestie. Kijk jij bent nu echt constructief bezig. Dat kan ik wel weer van je waarderen.quote:Op woensdag 2 mei 2012 00:06 schreef Chloroform het volgende:
quote:Op woensdag 2 mei 2012 00:08 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
ik krijg een beetje NAAAA NA NA NA NAAAA gevoel, straks komt de sliep uit sliep uit alle kindjes lachen je uit en daarna gaan we wijzen!
zijn we hier allemaal niet een beetje te groot voor?
EN NEE DAT IS NIET BOT!
Kijk, gewoonmezelf, je maakt het erger dan het is.quote:Op woensdag 2 mei 2012 00:11 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Dank je voor je suggestie. Kijk jij bent nu echt constructief bezig. Dat kan ik wel weer van je waarderen.
Ik had trouwens al eerder een topic over mezelf geopend, maar daar werd niet meer verder in gepost
@Coolguy: Je hebt uiteraard groot gelijk
@Moderators: Voel je vrij om mijn posts te verwijderen.
Ik stop ermee. We gaan weer ontopic.
ik moest lachenquote:Op woensdag 2 mei 2012 00:12 schreef Chloroform het volgende:
[..]
[..]
Kijk, gewoonmezelf, je maakt het erger dan het is.
Kijk, als je zo reageert zal niemand je "pesten", want je spot al met jezelf.quote:Op woensdag 2 mei 2012 00:13 schreef Comp_Lex het volgende:
![]()
Om eens antwoord te geven op de TT: Mensen zoals ik dus![]()
Jammer dat je met de gedachte blijft dat je vanwege autisme niet kunt veranderen. Uit eigen ervaring weet ik dat dat niet waar is. Natuurlijk is het anders dan bij mensen die geen autisme hebben, maar zelfacceptatie kan al een hoop schelen.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:58 schreef Yellowcard het volgende:
[..]
Ik wil duidelijk maken dat jij als mens kon veranderen. Een autist blijf je je hele leven. Ik probeer wel om sociale vaardigheden te leren eerst via een boek en therapie maar het blijft houterig en onnatuurlijk overkomen. Het is geen slachtoffer spelen het zijn feiten.
quote:Op woensdag 2 mei 2012 01:50 schreef Mishu het volgende:
Misschien wordt je gepest omdat je niet zo aardig bent voor andere mensen?
Je zegt trouwens vrouw te zijn terwijl je profiel op man staat.
Jawel dat doe ik lekker wel.quote:Op woensdag 2 mei 2012 02:07 schreef Mishu het volgende:
[..]
Open dan ook niet het vervolgtopic van iemand anders
Ik denk dat CoolGuy hoe vervelend ook toch gelijk heeft wat betreft mijn situatie. Door mijn autistische handicap lok ik onbedoeld/onbewust pestgedrag uit. Zo zei mijn therapeut het vroeger ook. Ik zend signalen uit waarmee ik als het ware vraag om gepest te worden. Dus het is 50% mijn eigen schuld en 50% mensen die niet aardig zijn en het niet kunnen laten me daardoor te pesten.quote:Op woensdag 2 mei 2012 00:15 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Jammer dat je met de gedachte blijft dat je vanwege autisme niet kunt veranderen. Uit eigen ervaring weet ik dat dat niet waar is. Natuurlijk is het anders dan bij mensen die geen autisme hebben, maar zelfacceptatie kan al een hoop schelen.
Ik was vroeger ook niet bepaald populair op school. Gelukkig nooit heftig gepest, alleen veel kinderen vonden me maar raar. Ook was ik vaak het pispaaltje als het om treiterijen ging. Echter hebben deze dingen totaal geen invloed op mijn huidige leven en ik ben er ook vrij snel overheen gekomen. Voor mij waren de docenten een veel groter probleem, omdat die niet met mij om konden gaan. Ook vaak genoeg te horen gekregen dat ik dom was en dat werd dan ook gewoon in een volle klas aangegeven. Zelf had ik totaal niet in de gaten wat ik verkeerd deed, want in mijn ogen was ik gewoon een braaf meisje. Ik verstoorde de klas niet en ging ook geen andere kinderen pesten. Ik was alleen anders dan de rest van de kinderen en daar konden sommige gewoon niet mee omgaan. Het gevolg was dus dat ik met een zware minderwaardigheidscomplex naar de mavo ging.
Om één of andere reden is het met mij wel goed gekomen en het stomme is dat ik niet eens meer weet hoe ik het precies voor elkaar gekregen heb. Wel heeft het mij geholpen dat ik vroeger als alto snel werd geaccepteerd in het laatste jaar van de mavo en daarna op het mbo , wat me weer meer zelfvertrouwen heeft gegeven. Door het zelfvertrouwen werd ik ook assertiever en durfde ik vriendschappen aan. Was trouwens ook een voornemen toen ik naar het mbo ging. Een nieuw begin, nieuwe kansen en het best van mezelf laten zien. Het heeft me veel moeite gekost, ging op het begin totaal niet natuurlijk, maar het heeft me zoveel opgeleverd. Overigens heb ik ook en paar keer professioneel hulp gezocht. Niet alleen omdat het soms niet lekker ging, maar ook om aan mezelf te werken.
Weet je, ik zou je en ander heel graag goed advies willen geven om te zorgen dat je een leuk leven kan leiden, maar dat vind ik erg lastig. Het enige wat ik je kan meegeven is om jezelf goed te leren kennen en te accepteren wie je bent. Laat het verleden rusten en maak plaats voor de toekomst. Je mag dan misschien wel autisme hebben, ook jij mag er op deze planeet zijn.
Hoezo is het vervelend dat ik gelijk heb?quote:Op woensdag 2 mei 2012 12:05 schreef Yellowcard het volgende:
[..]
Ik denk dat CoolGuy hoe vervelend ook toch gelijk heeft wat betreft mijn situatie. Door mijn autistische handicap lok ik onbedoeld/onbewust pestgedrag uit. Zo zei mijn therapeut het vroeger ook. Ik zend signalen uit waarmee ik als het ware vraag om gepest te worden. Dus het is 50% mijn eigen schuld en 50% mensen die niet aardig zijn en het niet kunnen laten me daardoor te pesten.
Verder ben ik niet in staat om te zien hoe anderen mij zien. Als ik zijn uitleg lees snap ik wel dat ik gepest werd/word. Ik reageer altijd verkeerd op situaties en daardoor lijkt er geen einde aan te komen.
Het nut van dit forum tja ik weet het niet. Hij zegt ook wat wil je dan horen? Als mensen nu zeggen dat ik zielig ben en het leven klote is of dat ze zeggen eigen schuld dikke bult het veranderd mijn situatie niet. Niemand schiet er iets mee op.
Ik vroeg me af of er autisten zijn die niet gepest worden en in staat zijn een sociaal leven op te bouwen. Zelf zit ik in een vicieuze cirkel. Ben ik onder de mensen dan word ik gepest. Dan zonder ik me af maar voel me na een tijd eenzaam in mijn sociale isolement. Dan probeer ik weer contact te leggen met mensen en word ik weer gepest. Daarna zonder ik me weer alleen af en geraak weer in mijn sociale isolement zo gaat het maar door. Bij autisten is het meestal een geval van uitersten. Het is het 1 of het ander. Graag zou ik een soort van middenweg willen vinden.
Net een trein die in een cirkel rijdt met slechts 2 stations op de route terwijl mijn bestemming (plezier en geluk vinden in het leven) een stukje verderop ligt. Hoe kom ik daar? Uiteraard zit ik er niet op te wachten de rest van mijn carièrre gepest te blijven en vervolgens in het bejaardentehuis tot aan mijn dood ook nog. Dat ik graag een slachtoffer wil blijven is onzin. Ik wil uit deze cirkel breken. Hoe heb jij het gedaan? Kan jij je autistische signalen onderdrukken en is het aan te leren?
Hij slaat je over op kantoor? gaat hij de kamers langs? Waarom zeggen andere collega's daar niets van?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:31 schreef Yellowcard het volgende:
[..]
YellowCard, ik vind je post zeer goed, maar deze reactie van CoolGuy is ook zeer goed en zeker constructief. Het dikgedrukte gedeelte geldt bijvoorbeeld niet alleen voor jou, maar ook voor mij. Je moet dus niet direct boos worden en lopen flippen, zoals ik dat doe, want *dat* kan inderdaad juist weer als heel erg grappig worden gezien. Je moet inderdaad kalm blijven en wat je bijvoorbeeld misschien wel kan doen is gevatte, scherpe opmerkingen terug maken (Maar hier moet je ook een beetje mee uitkijken. Een persoon kan misschien dan zelf ook flippen.).quote:Op woensdag 2 mei 2012 12:56 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Hoezo is het vervelend dat ik gelijk heb?![]()
![]()
Maar zonder dollen, toffe post dit. Kan ik respect voor hebben. Je bekijkt objectief wat er aan de hand is, en je redeneert door, zonder je te laten leiden door emoties. Dat is iets wat maar weinig mensen kunnen/willen, omdat mensen (ook niet-autisten) sterk de neiging hebben om de schuld/verantwoording buiten zichzelf te leggen.
Dat begint eigenlijk al op de basisschool, als 2 kinderen ruzie hebben of wat dan ook, dan komt de leraar d'r bij en dan is 't altijd 'ja maar meester hij begon'. Dat mag misschien wel zo zijn, maar jouw reactie daarop is al-tijd je eigen verantwoordelijkheid. Een bepaalde actie van iemand kan tig reacties van jouw kant uitlokken, maar wélke reactie dat is is volledig je eigen verantwoordelijkheid.
Als iemand je slaat, dan kun je daar op 1001 verschillende manieren op reageren. Maar als je terug slaat en dat daarna vergoeilijkt door te zeggen 'hij begon', dan ben je terug op het schoolplein eigenlijk. Dat hij is begonnen maakt jouw reactie daarop niet minder je eigen verantwoordelijkheid.
Overigens, de manier waarop je daar uit kunt komen is denk ik door tot 10 te tellen in plaats van direct te reageren, maar dat laatste is een bijna instinctieve reactie die je moet leren te onderdrukken. Dat je dan misschien wel 20x geen reactie geeft op degene die je probeert te pesten is al beter dan je instinctieve opgefokte reactie die je normaal geeft. Geen reactie is ook kut voor iemand die pest, want het is nou net de opgefokte reactie die 't leuk maakt.
Als je dat onder de knie hebt kun je misschien leren om daar 'gevat' op te reageren (maar dus niet pas een minuut later). Maar dit is wel iets waar heel veel tijd overheen gaat. Maar het kán wel denk ik.
Ook al gun ik het je van harte, ik vind het lastig om advies te geven. Komt nog bij dat vrouwen met autisme over het algemeen iets socialer zijn dan mannen met autisme. Vrij logisch wat dat zie je ook bij mensen zonder autisme. Daarnaast heb je ook nog te maken wat sociaal geaccepteerd wordt. Ik heb zelf het idee dat verlegen meisjes eerder geaccepteerd worden dan verlegen jongens.quote:Op woensdag 2 mei 2012 12:05 schreef Yellowcard het volgende:
[..]
Ik denk dat CoolGuy hoe vervelend ook toch gelijk heeft wat betreft mijn situatie. Door mijn autistische handicap lok ik onbedoeld/onbewust pestgedrag uit. Zo zei mijn therapeut het vroeger ook. Ik zend signalen uit waarmee ik als het ware vraag om gepest te worden. Dus het is 50% mijn eigen schuld en 50% mensen die niet aardig zijn en het niet kunnen laten me daardoor te pesten.
Verder ben ik niet in staat om te zien hoe anderen mij zien. Als ik zijn uitleg lees snap ik wel dat ik gepest werd/word. Ik reageer altijd verkeerd op situaties en daardoor lijkt er geen einde aan te komen.
Het nut van dit forum tja ik weet het niet. Hij zegt ook wat wil je dan horen? Als mensen nu zeggen dat ik zielig ben en het leven klote is of dat ze zeggen eigen schuld dikke bult het veranderd mijn situatie niet. Niemand schiet er iets mee op.
Ik vroeg me af of er autisten zijn die niet gepest worden en in staat zijn een sociaal leven op te bouwen. Zelf zit ik in een vicieuze cirkel. Ben ik onder de mensen dan word ik gepest. Dan zonder ik me af maar voel me na een tijd eenzaam in mijn sociale isolement. Dan probeer ik weer contact te leggen met mensen en word ik weer gepest. Daarna zonder ik me weer alleen af en geraak weer in mijn sociale isolement zo gaat het maar door. Bij autisten is het meestal een geval van uitersten. Het is het 1 of het ander. Graag zou ik een soort van middenweg willen vinden.
Net een trein die in een cirkel rijdt met slechts 2 stations op de route terwijl mijn bestemming (plezier en geluk vinden in het leven) een stukje verderop ligt. Hoe kom ik daar? Uiteraard zit ik er niet op te wachten de rest van mijn carièrre gepest te blijven en vervolgens in het bejaardentehuis tot aan mijn dood ook nog. Dat ik graag een slachtoffer wil blijven is onzin. Ik wil uit deze cirkel breken. Hoe heb jij het gedaan? Kan jij je autistische signalen onderdrukken en is het aan te leren?
Ow je bent een flikker?quote:Op woensdag 2 mei 2012 16:59 schreef Gitank2 het volgende:
Als kind werd ik wel eens gepest omdat ik te makkelijk hapte op plagerijtjes.
Ja, dat vinden ze natuurlijk het mooiste wat er is
Veel praten met volwassenen, leren omgaan met grapjes en andere sociale spelletjes leerden me het te begrijpen (ja, ook iemand die een vorm van autisme heeft).
Daarna reageerde ik steeds minder heftig en makkelijk, of beet ik op het juiste moment van me af en poetste ik langzaam maar zeker mijn sociale achterstand wat weg.
Gevolg: minder tot geen pesterijen meer en ook leren omgaan met grappen en plagerijtjes.
Wel een laag zelfbeeld gehad, maar ook meer omdat ik te perfectionistisch ben.
Zo word ik wel eens voor de gek gehouden op het werk om mijn geaardheid, maar ik moet er dan zelf om lachen en plaag ook weer terug
Op school ook een aantal kinderen meegemaakt waaraan je merkte dat ze er om vroegen om gepest te worden: deze reageerden ook heel heftig op plagerijtjes.
Of beter nog: ze waren zelf (onbewust?) vaak aan het uitdagen dmv telkens het beter denken te weten, onaardig te zijn of mensen te verklikken als er eens werd geouwehoerd.
Deze kregen dan ook wel bijna dagelijks ruzie en/of klappen met/van iemand.
no shitquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Neil LOVES Carrots!
lawllll xDquote:
quote:Op woensdag 2 mei 2012 17:01 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
no shitWas een testje, en je bent glansrijk geslaagdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voorbeeldje voor de andere lui hier die nog niet zo ver zijn
Breitling - Instruments for Professionals
Hehequote:Op woensdag 2 mei 2012 17:02 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Was een testje, en je bent glansrijk geslaagdVoorbeeldje voor de andere lui hier die nog niet zo ver zijn
Klopt, ik moet nog leren om me minder serieus te nemen. Aan de ene kant is het dus handig om niet zo serieus te zijn, maar aan de andere kant is het met mijn werk reuze handig om dat wel te zijn. Ik heb een groot gebrek aan een sociaal leven om dit goed te oefenen. Ik ben nog het kind van vroeger dus mijn "assessment" van mezelf dat ik 10 jaar achterloop is nog niet eens zo verkeerd. Ik voelde al dat ik de boot gemist heb. CoolGuy heeft dit voor mij bevestigd.quote:Op woensdag 2 mei 2012 17:10 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Hehe
Misschien nemen die mensen zichzelf ook te serieus en vatten daarom alle grapjes te serieus op?
Dat deze mensen alles meteen als een aanval zien en dan in de verdediging schieten.
Herken dat wel van vroeger, maar ik ben mezelf er in gaan trainen om het anders te zien en aan te pakken.
Ja, m.b.t. werkgelegenheden wel, maar interactie tussen werknemers die niet werkgerelateerd is hoef je jezelf echt niet zo serieus te nemen.quote:Op woensdag 2 mei 2012 17:18 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Klopt, ik moet nog leren om me minder serieus te nemen. Aan de ene kant is het dus handig om niet zo serieus te zijn, maar aan de andere kant is het met mijn werk reuze handig om dat wel te zijn. Ik heb een groot gebrek aan een sociaal leven om dit goed te oefenen. Ik ben nog het kind van vroeger dus mijn "assessment" van mezelf dat ik 10 jaar achterloop is nog niet eens zo verkeerd. Ik voelde al dat ik de boot gemist heb. CoolGuy heeft dit voor mij bevestigd.
Nee, dat hoef je niet te tolereren. Na 1x meteen een mep teruggeven. Niet zover laten komen dat hij doorgaat.quote:Op woensdag 2 mei 2012 20:04 schreef Comp_Lex het volgende:
Hoe moet je dat eigenlijk doen met fysiek contact? Zeg maar als iemand 20 keer achter elkaar op je achterhoofd zit te tikken met zijn hand, terwijl je bijvoorbeeld aan het praten bent met iemand anders? Tolereren jullie fysiek contact?
Kun je 3 dingen doen.quote:Op woensdag 2 mei 2012 20:04 schreef Comp_Lex het volgende:
Hoe moet je dat eigenlijk doen met fysiek contact? Zeg maar als iemand 20 keer achter elkaar op je achterhoofd zit te tikken met zijn hand, terwijl je bijvoorbeeld aan het praten bent met iemand anders? Tolereren jullie fysiek contact?
Mensen horen met hun tengels van je af te blijven, dus dat tolereer ik niet. En zou niemand moeten doen overigens.quote:Op woensdag 2 mei 2012 20:04 schreef Comp_Lex het volgende:
Mwah, als het een tikje is, gewoon echt maar een speels tikje, en je gaat dan ophef lopen maken doe je exact waar die persoon op uit is qua reactie.quote:Op woensdag 2 mei 2012 20:12 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Mensen horen met hun tengels van je af te blijven, dus dat tolereer ik niet. En zou niemand moeten doen overigens.
Waar moet ik iets van vinden? Die persoon waar je wél succesvol mee hebt samen gewerkt? Dat is toch prima dan? Ik weet niet wat ik daar verder van moet vinden.quote:Op woensdag 2 mei 2012 20:25 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik heb wel eens met een persoon samengewerkt die wel eens maffe opmerkingen over mij zei. Ik lachte er gewoon om en hij ook wel. We hebben het project succesvol afgerond en we hebben later weer succesvol samengewerkt.
Op een trouwerij vorig jaar zat er een jongetje (jaar of 6) constant aan mijn gezicht. Hij pakte constant mijn wangen en probeerde "een smiley" van mijn gezicht te maken. Ik liet hem gewoon zijn gang gaan, maar zijn moeder werd boos op hem.
Wat vinden jullie hiervan eigenlijk?
Dit zijn even de laatste dingen weer over mij.
Dat is geen pestgedrag, dat is gewoon plagen.quote:Op woensdag 2 mei 2012 20:25 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik heb wel eens met een persoon samengewerkt die wel eens maffe opmerkingen over mij zei. Ik lachte er gewoon om en hij ook wel. We hebben het project succesvol afgerond en we hebben later weer succesvol samengewerkt.
Op een trouwerij vorig jaar zat er een jongetje (jaar of 6) constant aan mijn gezicht. Hij pakte constant mijn wangen en probeerde "een smiley" van mijn gezicht te maken. Ik liet hem gewoon zijn gang gaan, maar zijn moeder werd boos op hem.
Wat vinden jullie hiervan eigenlijk?
Dit zijn even de laatste dingen weer over mij.
Als iemand overduidelijk aan me zit om me te vervelen (niet als het speels is o.i.d.), dan weet ie ook na één tikje al dat ie dat geen tweede keer hoeft te proberen.quote:Op woensdag 2 mei 2012 20:13 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Mwah, als het een tikje is, gewoon echt maar een speels tikje, en je gaat dan ophef lopen maken doe je exact waar die persoon op uit is qua reactie.
Je vond het normaal en primaquote:Op woensdag 2 mei 2012 20:27 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Waar moet ik iets van vinden? Die persoon waar je wél succesvol mee hebt samen gewerkt? Dat is toch prima dan? Ik weet niet wat ik daar verder van moet vinden.
Over dat kind, ja, uh, dat doen kinderen, en ouders zien dat als dat hun kind na verloop van tijd iemand zit lastig te vallen en vertelt dat kind dan dat ze moeten ophouden. Ook normaal. Wederom, wat moet ik daar van vinden?
Ehhh... ik ben nu de normfactor ofzo?quote:Op woensdag 2 mei 2012 20:36 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Je vond het normaal en prima
Dat is in principe genoeg voor mij
Je hebt bevestiging nodig van iemand die je niet kent, alleen op internet?quote:Op woensdag 2 mei 2012 20:36 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Je vond het normaal en prima
Dat is in principe genoeg voor mij
Ik vind het wel interessant om te zien dat je grens anders ligt dan die van CoolGuy. Mijn studiebegeleider zei tegen mij dat ik mijn grenzen niet duidelijk genoeg aangaf en dat ik gerust harder op mocht treden, maar dat kan dus ook gewoon averechts werken. Dat is goed om te weten.quote:Op woensdag 2 mei 2012 20:34 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Als iemand overduidelijk aan me zit om me te vervelen (niet als het speels is o.i.d.), dan weet ie ook na één tikje al dat ie dat geen tweede keer hoeft te proberen.
Alleen op internet inderdaad, want ik ken verder niemandquote:Op woensdag 2 mei 2012 20:39 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Je hebt bevestiging nodig van iemand die je niet kent, alleen op internet?
Heb je geen familie of andere kennissen (zoals een psychologe oid) waar je die bevestiging bij kan vinden?quote:Op woensdag 2 mei 2012 20:43 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Alleen op internet inderdaad, want ik ken verder niemand
Ja ik ben zo'n "zolder-autist"
(Er is alleen (nog) geen autisme bij mij vastgesteld)
Wat een onzin.quote:Op woensdag 2 mei 2012 00:15 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Kijk, als je zo reageert zal niemand je "pesten", want je spot al met jezelf.
Thank you for your observation Watson.quote:Op woensdag 2 mei 2012 20:48 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Heb je geen familie of andere kennissen (zoals een psychologe oid) waar je die bevestiging bij kan vinden?
Ik herken het wel hoor, je bent niet de enige
Ik heb altijd bevestiging nodig. Ga zelfs zo ver dat hele studie keuzes enzo afhangen aan wat mijn ouders vinden
OT: zelf ben ik een tiental jaar gepest geweest, en niet te zuinig ook.
Doodgezwegen, negeren, uitlachen, spullen stuk, spullen kwijt, uitgescholden, bedreigd. Name it
Na 4 maand dit jaar opgenomen te hebben gezeten is de diagnose autisme gesteld.
+ de psychologe denkt dat ik sociale fobie heb en de vorige psychiater dacht aan borderline.
Uit mijn ervaring bleek dat wanneer je jezelf niet kan verdedigen (ik loop ook nog eens 3 jaar achter) je snel een slachtoffer wordt van pesterijen.
Och daar hebben we haar weer. Het is waar. Dat jij het niet voor elkaar krijgt zegt meer over jou dan over het wel of niet waar zijn van die opmerking.quote:
Nee, dat heb ik niet. Mijn ouders zijn ook slachtoffer van ernstige pesterijen en ik ben er met dit topic er achter gekomen dat ze eigenlijk ook niet "correct/gepast/normaal" gedragen. Mijn vader is ook altijd te serieus enzo en mijn moeder wordt ontzettend kwaad om de meeste domme dingen.quote:Op woensdag 2 mei 2012 20:48 schreef summer2bird het volgende:
Heb je geen familie of andere kennissen (zoals een psychologe oid) waar je die bevestiging bij kan vinden?
Ik herken het wel hoor, je bent niet de enige
Ik heb altijd bevestiging nodig. Ga zelfs zo ver dat hele studie keuzes enzo afhangen aan wat mijn ouders vinden
OT: zelf ben ik een tiental jaar gepest geweest, en niet te zuinig ook.
Doodgezwegen, negeren, uitlachen, spullen stuk, spullen kwijt, uitgescholden, bedreigd. Name it
Na 4 maand dit jaar opgenomen te hebben gezeten is de diagnose autisme gesteld.
+ de psychologe denkt dat ik sociale fobie heb en de vorige psychiater dacht aan borderline.
Uit mijn ervaring bleek dat wanneer je jezelf niet kan verdedigen (ik loop ook nog eens 3 jaar achter) je snel een slachtoffer wordt van pesterijen.
Sorry Tuxxie, maar deze keer ben ik het niet met je eens. Volgens mij laat zelfspot juist zien dat een pester niet hoeft te beginnen met het maken van harde opmerkingen als je die zelf al over jezelf maakt (en als die persoon dat wel doet, dan maakt het al eigenlijk het niet meer uit, want dan zit je als het goed is er toch niet mee. Dan lach je gewoon lekker mee.)quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |