Ook al gun ik het je van harte, ik vind het lastig om advies te geven. Komt nog bij dat vrouwen met autisme over het algemeen iets socialer zijn dan mannen met autisme. Vrij logisch wat dat zie je ook bij mensen zonder autisme. Daarnaast heb je ook nog te maken wat sociaal geaccepteerd wordt. Ik heb zelf het idee dat verlegen meisjes eerder geaccepteerd worden dan verlegen jongens.quote:Op woensdag 2 mei 2012 12:05 schreef Yellowcard het volgende:
[..]
Ik denk dat CoolGuy hoe vervelend ook toch gelijk heeft wat betreft mijn situatie. Door mijn autistische handicap lok ik onbedoeld/onbewust pestgedrag uit. Zo zei mijn therapeut het vroeger ook. Ik zend signalen uit waarmee ik als het ware vraag om gepest te worden. Dus het is 50% mijn eigen schuld en 50% mensen die niet aardig zijn en het niet kunnen laten me daardoor te pesten.
Verder ben ik niet in staat om te zien hoe anderen mij zien. Als ik zijn uitleg lees snap ik wel dat ik gepest werd/word. Ik reageer altijd verkeerd op situaties en daardoor lijkt er geen einde aan te komen.
Het nut van dit forum tja ik weet het niet. Hij zegt ook wat wil je dan horen? Als mensen nu zeggen dat ik zielig ben en het leven klote is of dat ze zeggen eigen schuld dikke bult het veranderd mijn situatie niet. Niemand schiet er iets mee op.
Ik vroeg me af of er autisten zijn die niet gepest worden en in staat zijn een sociaal leven op te bouwen. Zelf zit ik in een vicieuze cirkel. Ben ik onder de mensen dan word ik gepest. Dan zonder ik me af maar voel me na een tijd eenzaam in mijn sociale isolement. Dan probeer ik weer contact te leggen met mensen en word ik weer gepest. Daarna zonder ik me weer alleen af en geraak weer in mijn sociale isolement zo gaat het maar door. Bij autisten is het meestal een geval van uitersten. Het is het 1 of het ander. Graag zou ik een soort van middenweg willen vinden.
Net een trein die in een cirkel rijdt met slechts 2 stations op de route terwijl mijn bestemming (plezier en geluk vinden in het leven) een stukje verderop ligt. Hoe kom ik daar? Uiteraard zit ik er niet op te wachten de rest van mijn carièrre gepest te blijven en vervolgens in het bejaardentehuis tot aan mijn dood ook nog. Dat ik graag een slachtoffer wil blijven is onzin. Ik wil uit deze cirkel breken. Hoe heb jij het gedaan? Kan jij je autistische signalen onderdrukken en is het aan te leren?
Ow je bent een flikker?quote:Op woensdag 2 mei 2012 16:59 schreef Gitank2 het volgende:
Als kind werd ik wel eens gepest omdat ik te makkelijk hapte op plagerijtjes.
Ja, dat vinden ze natuurlijk het mooiste wat er is
Veel praten met volwassenen, leren omgaan met grapjes en andere sociale spelletjes leerden me het te begrijpen (ja, ook iemand die een vorm van autisme heeft).
Daarna reageerde ik steeds minder heftig en makkelijk, of beet ik op het juiste moment van me af en poetste ik langzaam maar zeker mijn sociale achterstand wat weg.
Gevolg: minder tot geen pesterijen meer en ook leren omgaan met grappen en plagerijtjes.
Wel een laag zelfbeeld gehad, maar ook meer omdat ik te perfectionistisch ben.
Zo word ik wel eens voor de gek gehouden op het werk om mijn geaardheid, maar ik moet er dan zelf om lachen en plaag ook weer terug
Op school ook een aantal kinderen meegemaakt waaraan je merkte dat ze er om vroegen om gepest te worden: deze reageerden ook heel heftig op plagerijtjes.
Of beter nog: ze waren zelf (onbewust?) vaak aan het uitdagen dmv telkens het beter denken te weten, onaardig te zijn of mensen te verklikken als er eens werd geouwehoerd.
Deze kregen dan ook wel bijna dagelijks ruzie en/of klappen met/van iemand.
no shitquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Neil LOVES Carrots!
lawllll xDquote:
quote:Op woensdag 2 mei 2012 17:01 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
no shitWas een testje, en je bent glansrijk geslaagdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voorbeeldje voor de andere lui hier die nog niet zo ver zijn
Breitling - Instruments for Professionals
Hehequote:Op woensdag 2 mei 2012 17:02 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Was een testje, en je bent glansrijk geslaagdVoorbeeldje voor de andere lui hier die nog niet zo ver zijn
Klopt, ik moet nog leren om me minder serieus te nemen. Aan de ene kant is het dus handig om niet zo serieus te zijn, maar aan de andere kant is het met mijn werk reuze handig om dat wel te zijn. Ik heb een groot gebrek aan een sociaal leven om dit goed te oefenen. Ik ben nog het kind van vroeger dus mijn "assessment" van mezelf dat ik 10 jaar achterloop is nog niet eens zo verkeerd. Ik voelde al dat ik de boot gemist heb. CoolGuy heeft dit voor mij bevestigd.quote:Op woensdag 2 mei 2012 17:10 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Hehe
Misschien nemen die mensen zichzelf ook te serieus en vatten daarom alle grapjes te serieus op?
Dat deze mensen alles meteen als een aanval zien en dan in de verdediging schieten.
Herken dat wel van vroeger, maar ik ben mezelf er in gaan trainen om het anders te zien en aan te pakken.
Ja, m.b.t. werkgelegenheden wel, maar interactie tussen werknemers die niet werkgerelateerd is hoef je jezelf echt niet zo serieus te nemen.quote:Op woensdag 2 mei 2012 17:18 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Klopt, ik moet nog leren om me minder serieus te nemen. Aan de ene kant is het dus handig om niet zo serieus te zijn, maar aan de andere kant is het met mijn werk reuze handig om dat wel te zijn. Ik heb een groot gebrek aan een sociaal leven om dit goed te oefenen. Ik ben nog het kind van vroeger dus mijn "assessment" van mezelf dat ik 10 jaar achterloop is nog niet eens zo verkeerd. Ik voelde al dat ik de boot gemist heb. CoolGuy heeft dit voor mij bevestigd.
Nee, dat hoef je niet te tolereren. Na 1x meteen een mep teruggeven. Niet zover laten komen dat hij doorgaat.quote:Op woensdag 2 mei 2012 20:04 schreef Comp_Lex het volgende:
Hoe moet je dat eigenlijk doen met fysiek contact? Zeg maar als iemand 20 keer achter elkaar op je achterhoofd zit te tikken met zijn hand, terwijl je bijvoorbeeld aan het praten bent met iemand anders? Tolereren jullie fysiek contact?
Kun je 3 dingen doen.quote:Op woensdag 2 mei 2012 20:04 schreef Comp_Lex het volgende:
Hoe moet je dat eigenlijk doen met fysiek contact? Zeg maar als iemand 20 keer achter elkaar op je achterhoofd zit te tikken met zijn hand, terwijl je bijvoorbeeld aan het praten bent met iemand anders? Tolereren jullie fysiek contact?
Mensen horen met hun tengels van je af te blijven, dus dat tolereer ik niet. En zou niemand moeten doen overigens.quote:Op woensdag 2 mei 2012 20:04 schreef Comp_Lex het volgende:
Mwah, als het een tikje is, gewoon echt maar een speels tikje, en je gaat dan ophef lopen maken doe je exact waar die persoon op uit is qua reactie.quote:Op woensdag 2 mei 2012 20:12 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Mensen horen met hun tengels van je af te blijven, dus dat tolereer ik niet. En zou niemand moeten doen overigens.
Waar moet ik iets van vinden? Die persoon waar je wél succesvol mee hebt samen gewerkt? Dat is toch prima dan? Ik weet niet wat ik daar verder van moet vinden.quote:Op woensdag 2 mei 2012 20:25 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik heb wel eens met een persoon samengewerkt die wel eens maffe opmerkingen over mij zei. Ik lachte er gewoon om en hij ook wel. We hebben het project succesvol afgerond en we hebben later weer succesvol samengewerkt.
Op een trouwerij vorig jaar zat er een jongetje (jaar of 6) constant aan mijn gezicht. Hij pakte constant mijn wangen en probeerde "een smiley" van mijn gezicht te maken. Ik liet hem gewoon zijn gang gaan, maar zijn moeder werd boos op hem.
Wat vinden jullie hiervan eigenlijk?
Dit zijn even de laatste dingen weer over mij.
Dat is geen pestgedrag, dat is gewoon plagen.quote:Op woensdag 2 mei 2012 20:25 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik heb wel eens met een persoon samengewerkt die wel eens maffe opmerkingen over mij zei. Ik lachte er gewoon om en hij ook wel. We hebben het project succesvol afgerond en we hebben later weer succesvol samengewerkt.
Op een trouwerij vorig jaar zat er een jongetje (jaar of 6) constant aan mijn gezicht. Hij pakte constant mijn wangen en probeerde "een smiley" van mijn gezicht te maken. Ik liet hem gewoon zijn gang gaan, maar zijn moeder werd boos op hem.
Wat vinden jullie hiervan eigenlijk?
Dit zijn even de laatste dingen weer over mij.
Als iemand overduidelijk aan me zit om me te vervelen (niet als het speels is o.i.d.), dan weet ie ook na één tikje al dat ie dat geen tweede keer hoeft te proberen.quote:Op woensdag 2 mei 2012 20:13 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Mwah, als het een tikje is, gewoon echt maar een speels tikje, en je gaat dan ophef lopen maken doe je exact waar die persoon op uit is qua reactie.
Je vond het normaal en primaquote:Op woensdag 2 mei 2012 20:27 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Waar moet ik iets van vinden? Die persoon waar je wél succesvol mee hebt samen gewerkt? Dat is toch prima dan? Ik weet niet wat ik daar verder van moet vinden.
Over dat kind, ja, uh, dat doen kinderen, en ouders zien dat als dat hun kind na verloop van tijd iemand zit lastig te vallen en vertelt dat kind dan dat ze moeten ophouden. Ook normaal. Wederom, wat moet ik daar van vinden?
Ehhh... ik ben nu de normfactor ofzo?quote:Op woensdag 2 mei 2012 20:36 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Je vond het normaal en prima
Dat is in principe genoeg voor mij
Je hebt bevestiging nodig van iemand die je niet kent, alleen op internet?quote:Op woensdag 2 mei 2012 20:36 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Je vond het normaal en prima
Dat is in principe genoeg voor mij
Ik vind het wel interessant om te zien dat je grens anders ligt dan die van CoolGuy. Mijn studiebegeleider zei tegen mij dat ik mijn grenzen niet duidelijk genoeg aangaf en dat ik gerust harder op mocht treden, maar dat kan dus ook gewoon averechts werken. Dat is goed om te weten.quote:Op woensdag 2 mei 2012 20:34 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Als iemand overduidelijk aan me zit om me te vervelen (niet als het speels is o.i.d.), dan weet ie ook na één tikje al dat ie dat geen tweede keer hoeft te proberen.
Alleen op internet inderdaad, want ik ken verder niemandquote:Op woensdag 2 mei 2012 20:39 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Je hebt bevestiging nodig van iemand die je niet kent, alleen op internet?
Heb je geen familie of andere kennissen (zoals een psychologe oid) waar je die bevestiging bij kan vinden?quote:Op woensdag 2 mei 2012 20:43 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Alleen op internet inderdaad, want ik ken verder niemand
Ja ik ben zo'n "zolder-autist"
(Er is alleen (nog) geen autisme bij mij vastgesteld)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |