abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111015205
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 21:32 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Als je de hoofdpester uitschakelt, houdt de rest ook op.
Ik stak hem dus met een mes maar ze dreigden de volgende dag ook gewapend naar school te komen om me te doden. De toenmalige rector zei dat hij niet voor mijn veiligheid kon instaan en dat het beter was een andere school te zoeken.

Jij antwoord hierna zeker iets van: je hebt hem dan wel gestoken maar niet uitgeschakeld. Had ik hem dan moeten doden soms? Dan was hij later niet mijn collega geworden en had ik er niet 15 jaar mee gelopen. Aan de andere kant zou ik zelf geen carrière gemaakt hebben en na de jeuggevangenis bij de reclassering hebben gezeten. Het is soms lastig keuzes te maken en te bepalen wat de juiste aanpak is.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 21:41:20 #102
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_111015239
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 21:35 schreef Yellowcard het volgende:

[..]

Het feest was bij die ene klasgenoot thuis die later mijn collega werd.
Ik vind dat een klassenfeest een feest is dat door de schoolleiding zelf wordt georganiseerd. Ik vind dus dat het feest waar je naartoe ging geen klassenfeest is. Kijk, het is inderdaad uitermate vervelend dat je niet werd uitgenodigd. Dat begrijp ik heel goed. Maar als het geen klassenfeest was, dan was de correcte actie geweest om thuis te blijven. Ik weet dat dat heel vervelend is en ik heb medelijden met je, maar soms is het gewoon zo hard en dan moet je dus een harde (maar een correcte) keuze maken. Ik heb gelezen dat je een autist bent en dan kan ik me voorstellen dat je daar moeite mee hebt.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  dinsdag 1 mei 2012 @ 21:41:45 #103
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_111015259
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 21:34 schreef Haarlemmerrr het volgende:
Ik pestte altijd de kinderen die heel heftig erop reageerde, gewoon puur om een reactie uit ze te krijgen het liefst een hevig geëmotioneerde.
Dat doe ik nu nog steeds, blijft leuk :D Alleen niet in de vorm van pesten, meestal gewoon door precies het tegenovergestelde standpunt dan de ander in te nemen en 'm langzaam op te fokken door zelf de rust zelve te blijven. Sommige mensen lenen zich daar ook gewoon perfect voor :')
pi_111015269
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 21:36 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja maar het was niet dat ik dacht van 'zo, dat ga ik eens even doen'. Het werd gewoon zwart voor m'n ogen en ik begon te slaan. Toen hij neer ging besefte ik me dat hij niet onaantastbaar was, ik kon 'm hebben. Op dat moment veranderde ook de manier waarop ik hem zag. Hij was gewoon een kutjong met een grote waffel die dichtgetimmerd kon worden. Hij was niet beter of sterker dan ik.
Hier ben ik het helemaal met je eens. Ik draaide door van blinde woede. Alleen de reactie van jouw klas en mijn klas was anders.....
  Moderator dinsdag 1 mei 2012 @ 21:42:40 #105
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_111015322
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 21:40 schreef Yellowcard het volgende:

[..]

Ik stak hem dus met een mes maar ze dreigden de volgende dag ook gewapend naar school te komen om me te doden. De toenmalige rector zei dat hij niet voor mijn veiligheid kon instaan en dat het beter was een andere school te zoeken.

Jij antwoord hierna zeker iets van: je hebt hem dan wel gestoken maar niet uitgeschakeld. Had ik hem dan moeten doden soms? Dan was hij later niet mijn collega geworden en had ik er niet 15 jaar mee gelopen. Aan de andere kant zou ik zelf geen carrière gemaakt hebben en na de jeuggevangenis bij de reclassering hebben gezeten. Het is soms lastig keuzes te maken en te bepalen wat de juiste aanpak is.
Waarom heb je een mes op zak :{ Malloot. Nee, je had 'm op z'n muil moeten timmeren. Met 'uitschakelen' bedoel ik niet dat je iemand vermoord, ik bedoel dat je iemand laat stoppen met pesten. Als dat de hoofdpester is houdt de rest ook op, want de rest zijn niet meer dan meelopers.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_111015363
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 21:39 schreef Fascination het volgende:

[..]

Treurwilg.
Wel een eerlijke reactie vind ik.

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 21:40 schreef Yellowcard het volgende:

[..]

Je stak hem met een mes? Dan ben je niet goed lekker in je bovenkamer.
Mushroom poisoning is usually the result of ingestion of wild mushrooms after misidentification of a toxic mushroom as an edible species.
  Moderator dinsdag 1 mei 2012 @ 21:43:41 #107
16180 crew  CoolGuy
pi_111015382
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 21:41 schreef Yellowcard het volgende:

[..]

Hier ben ik het helemaal met je eens. Ik draaide door van blinde woede. Alleen de reactie van jouw klas en mijn klas was anders.....
Dan heb je 't niet goed aangepakt. Er is maar 1 hoofdpester. Er is 1 die als eerste begint. Die moet je hebben.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 21:44:36 #108
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_111015432
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 21:38 schreef Poison_Mushroom het volgende:

[..]

Nee, maar je weet of was je er van bewust was dat je ergens een grens had. Mensen moesten er alleen maar overheen stappen. Andere mensen hebben die grens ook, maar die verleggen hun grens steeds.
Ik heb dus last van het laatste. Mijn studiebegeleider zei dat ik beter mijn grenzen moest aangeven en dat ik harder moest optreden als ik merkte dat mensen over mijn grenzen heen stapten. Simpel gezegd ben ik veel te lief en moet ik gewoon vaker andere mensen harder en grover aanpakken.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  dinsdag 1 mei 2012 @ 21:45:39 #109
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_111015467
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 21:43 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dan heb je 't niet goed aangepakt. Er is maar 1 hoofdpester. Er is 1 die als eerste begint. Die moet je hebben.
Klopt. Het mooie is dat sommige mensen die gepest worden ineens zó goed beginnen te reageren op de hoofdpester dat ze de meelopers aan hun kant krijgen en het hele 'spel' omdraaien. Dat heb ik op de middelbare school zien gebeuren in m'n klas.
pi_111015488
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 21:44 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik heb dus last van het laatste. Mijn studiebegeleider zei dat ik beter mijn grenzen moest aangeven en dat ik harder moest optreden als ik merkte dat mensen over mijn grenzen heen stapten. Simpel gezegd ben ik veel te lief en moet ik gewoon vaker andere mensen harder en grover aanpakken.
En je wil wel, maar je kan het niet goed of je zou niet weten hoe?
Mushroom poisoning is usually the result of ingestion of wild mushrooms after misidentification of a toxic mushroom as an edible species.
pi_111015489
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 21:43 schreef Poison_Mushroom het volgende:
Als jij dag in dag uit wordt gemolestreerd kan jij je zelf beheersen? Niemand beschermde me docenten niet, andere leerlingen niet. Ik stond altijd alleen tegen een overmacht ik moest iets hebben om een kans te maken.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 21:46:11 #112
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_111015502
Voor jezelf opkomen werkt lang niet altijd in de praktijk.
Gevatte opmerkingen terugmaken ook niet, want als ik dat deed, lachten ze me gewoon uit.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_111015567
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 21:46 schreef Yellowcard het volgende:

[..]

Als jij dag in dag uit wordt gemolestreerd kan jij je zelf beheersen? Niemand beschermde me docenten niet, andere leerlingen niet. Ik stond altijd alleen tegen een overmacht ik moest iets hebben om een kans te maken.
Nee, maar ik weet wel dat ik egoïstisch genoeg ben om te weten dat ik daarvan meer last zou gaan krijgen (celstraf, strafblad et cetera) dan dat het mij uiteindelijk zou opleveren.
  Moderator dinsdag 1 mei 2012 @ 21:48:09 #114
16180 crew  CoolGuy
pi_111015617
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 21:45 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Klopt. Het mooie is dat sommige mensen die gepest worden ineens zó goed beginnen te reageren dat ze de meelopers aan hun kant krijgen en het hele 'spel' omdraaien. Dat heb ik op de middelbare school zien gebeuren in m'n klas.
Ook dat kan gebeuren inderdaad. Maar die ene, die er altijd bij is, of die als eerste z'n waffel open trekt, die moet je hebben. Die lui hebben allemaal een achilleshiel. Iemand anders in 't nauw drijven zodat ze zelf niet gepakt worden.
pi_111015622
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 21:45 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Klopt. Het mooie is dat sommige mensen die gepest worden ineens zó goed beginnen te reageren op de hoofdpester dat ze de meelopers aan hun kant krijgen en het hele 'spel' omdraaien. Dat heb ik op de middelbare school zien gebeuren in m'n klas.
Wat zei die gepeste dan?
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 21:48:38 #116
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_111015642
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 21:43 schreef Poison_Mushroom het volgende:
Ik zeg het even heel hard, maar als je autisme hebt, dan ben je juist "niet goed lekker in je bovenkamer".
Niets persoonlijks bedoeld Yellowcard :)
  Moderator dinsdag 1 mei 2012 @ 21:49:20 #117
16180 crew  CoolGuy
pi_111015689
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 21:48 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik zeg het even heel hard, maar als je autisme hebt, dan ben je juist "niet goed lekker in je bovenkamer".
Ja dag, als je autisme hebt betekent dat niet dat je niet snapt dat een wapen meenemen geen goed idee is :{
pi_111015719
Yellowcard, hoe reageerde je nou concreet op dat traktatie-incident?
pi_111015755
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 21:48 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 21:49 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja dag, als je autisme hebt betekent dat niet dat je niet snapt dat een wapen meenemen geen goed idee is :{
Dat.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 21:51:05 #120
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_111015792
quote:

[..]

Waarom niet? En kom nou niet met "omdat autisme :')", want dat vind ik geen goede reden. Je zult specifieker moeten zijn.
pi_111015839
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 21:40 schreef Fascination het volgende:
En Yellowcard, hoe reageerde je op dat traktatie-incident dan? Ik zou proberen zo iemand publiekelijk voor paal te zetten.
Ik reageerde eigenlijk niet...en op zijn volgende verjaardag deed hij het weer. Tot een derde keer kwam het net niet want hij was per 31 december uit dienst en zijn verjaardag was begin januari.
Het viel sommige neutrale collega's wel op van jullie mogen elkaar niet he? Ja duhhh met die voorgeschiedenis. Toen ik zelf jarig was deed ik wel normaal en bood hem ook gewoon aan maar hij zei dat hij niets van me hoefde. Het jaar daarop ging het precies hetzelfde. Een vriend/meeloper van hem trakteerde me daarna wel. Misschien dacht hij achteraf ach waarom ook hem niet..... is was na zijn vertrek dus toch enige verbetering.
  Moderator dinsdag 1 mei 2012 @ 21:52:30 #122
16180 crew  CoolGuy
pi_111015865
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 21:51 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Waarom niet? En kom nou niet met "omdat autisme :')", want dat vind ik geen goede reden. Je zult specifieker moeten zijn.
Dus het hebben van deze aandoening betekent dat je een wapen meenemen naar school een strak plan vindt? In dat geval moeten die lui allemaal preventief opgesloten worden.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 21:53:24 #123
324470 Chloroform
#sprayforzosk
pi_111015926
quote:

[..]

In sommige gevallen wel. Sommige mensen met autisme kunnen zich dat gewoon echt niet indenken, maar ik weet niet of dat bij Yellowcard ook het geval was.
Op vrijdag 12 mei 2017 12:45 schreef NoelGallagher het volgende:
Ik zal natuurlijk elke mogelijkheid aangrijpen om een tr te zetten zodat je weer een ban krijgt.
pi_111015930
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 21:51 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Als autist weet je donders goed dat je niemand dient neer te steken. Autist zijn betekend moeite hebben met mensen niet met regeltjes. Daar zijn ze vaker beter in dan niet-autisten.
  Moderator dinsdag 1 mei 2012 @ 21:54:04 #125
16180 crew  CoolGuy
pi_111015963
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 21:52 schreef Yellowcard het volgende:

[..]

Ik reageerde eigenlijk niet...en op zijn volgende verjaardag deed hij het weer. Tot een derde keer kwam het net niet want hij was per 31 december uit dienst en zijn verjaardag was begin januari.
Het viel sommige neutrale collega's wel op van jullie mogen elkaar niet he? Ja duhhh met die voorgeschiedenis. Toen ik zelf jarig was deed ik wel normaal en bood hem ook gewoon aan maar hij zei dat hij niets van me hoefde. Het jaar daarop ging het precies hetzelfde. Een vriend/meeloper van hem trakteerde me daarna wel. Misschien dacht hij achteraf ach waarom ook hem niet..... is was na zijn vertrek dus toch enige verbetering.
Waarom wil jij zo graag dat hij je moet? Je trekt je enorm aan wat die gast over/met met jou deed. Fuck die shit. Wil je moeilijk doen? Prima, mij heb je er niet mee. Mij niet trakteren? Boeiend. Maar jij focust je daar enorm op. Als ik een scheet laat ben jij over 2 weken nog bezig dat ik toen die scheet liet.

Das op zich best grappig. Grappig genoeg om het nog een keer te doen...en nog een keer... snap je waar ik heen wil?
  Moderator dinsdag 1 mei 2012 @ 21:54:53 #126
16180 crew  CoolGuy
pi_111016009
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 21:53 schreef Chloroform het volgende:

[..]

In sommige gevallen wel. Sommige mensen met autisme kunnen zich dat gewoon echt niet indenken, maar ik weet niet of dat bij Yellowcard ook het geval was.
Maar ze kunnen wel regels volgen toch? Volgens mij weet iedereen dat het meenemen van een wapen niet gewenst is. Zou makkelijk zijn dat je dat gewoon wel doet en dan als reden aanvoert dat je autisme hebt. Kom nou.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 21:55:44 #127
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_111016057
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 21:48 schreef Fascination het volgende:

[..]

Wat zei die gepeste dan?
Die begon heel rustig opmerkingen te maken over dingen waarvan hij, en de rest van de klas, wist dat de pester onzeker over was. Wat dus resulteerde in grinnikende (en later lachende) meelopers en een kwade pester :D :') De pester heeft het daarna nog een paar dagen geprobeerd, maar uiteindelijk opgegeven.
Je moet er op een gegeven moment 'gewoon' boven staan en het heft in eigen hand nemen.
pi_111016061
quote:

[..]

Dat dacht ik dus al, helemaal verkeerde reactie. Als hij je niets geeft zou ik iets zeggen van: "haha, ga jij mij nou echt als enige niets geven? Really? Jij spoort niet helemaal, zeg." Het mooiste is het natuurlijk als er collega's bij zijn.
pi_111016174
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 21:53 schreef Chloroform het volgende:

[..]

Ik was me er wel degelijk van bewust dat het fout was maar de haat was zo erg dat ik het toch deed.
Ik kreeg suicidale neigingen en dacht het is hem of ik. Wij kunnen niet samen in 1 klas zitten 1 van ons gaat vandaag dood. Ik was een klein tenger ventje van 1.70 en 50 kg en zou met de blote vuist geen kans maken tegen hem (1.90 gewicht geen idee). Ja natuurlijk is het fout maar ik vond dat er iets moest gebeuren.
pi_111016176
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 21:54 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Maar ze kunnen wel regels volgen toch? Volgens mij weet iedereen dat het meenemen van een wapen niet gewenst is. Zou makkelijk zijn dat je dat gewoon wel doet en dan als reden aanvoert dat je autisme hebt. Kom nou.
En dan nog als hij echt niet snapt dat dergelijke dingen niet mogen dan is de maatschappij misschien beter af als hij netjes opgeborgen is in een fijn rustig huis met zachte muren waar een lieve zuster elke dag een ontbijtje serveert met pillen erbij.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 21:58:35 #131
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_111016238
Ik heb wat gevonden in een artikel:

quote:
Kan iemand ontoerekeningsvatbaar verklaard worden omdat hij lijdt aan het syndroom van Asperger?

'Als de stoornis extreem is, kan ze de wilsvrijheid aantasten. Op basis daarvan kan iemand ontoerekeningsvatbaar verklaard worden', zegt Rudy Verelst. 'Het hangt af van de ernst van de aandoening en de rol die ze heeft gespeeld bij het misdrijf. Ik ken voorbeelden uit mijn praktijk waarbij de rechter het syndroom van Asperger heeft aanvaard als een grond om iemand ontoerekeningsvatbaar te verklaren en te interneren. Met een sociale vaardigheidstraining kunnen deze mensen bijleren, en vaak passen ze het geleerde heel consequent toe, want dat is in veel gevallen eigen aan autisme.' (kidr)
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=GB1I8DK2
pi_111016285
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 21:57 schreef Poison_Mushroom het volgende:

[..]

En dan nog als hij echt niet snapt dat dergelijke dingen niet mogen dan is de maatschappij misschien beter af als hij netjes opgeborgen is in een fijn rustig huis met zachte muren waar een lieve zuster elke dag een ontbijtje serveert met pillen erbij.
Dan hadden ze mij ook moeten opsluiten na een bepaald incident...
  dinsdag 1 mei 2012 @ 21:59:46 #133
324470 Chloroform
#sprayforzosk
pi_111016304
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 21:53 schreef Poison_Mushroom het volgende:

[..]

Als autist weet je donders goed dat je niemand dient neer te steken. Autist zijn betekend moeite hebben met mensen niet met regeltjes. Daar zijn ze vaker beter in dan niet-autisten.
Autisme is niet zo makkelijk te definiëren. ;) Ik heb een keer gehad dat een leerling een zaag richting de docent gooide omdat die docent had gezegd dat hij zich kon gaan melden als hij z'n tas niet wegzette (praktijklokaal, vandaar de aanwezigheid van de zaag en vandaar dat de tas opgeruimd moest). Die jongen begreep eerlijk niet waarom het zo erg was dat hij die zaag had gegooid.
Ik ben geen expert op het gebied van autisme, maar ik weet wel dat het veel verschillende vormen heeft. Dus zulke 'sociale' regels zouden voor sommigen best moeilijk kunnen zijn.
Ik zal natuurlijk elke mogelijkheid aangrijpen om een tr te zetten zodat je weer een ban krijgt.
pi_111016362
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 21:58 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik heb wat gevonden in een artikel:

[..]

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=GB1I8DK2
Hij zei zelf al dat hij het wist dat hij fout bezig was. Dus die vlieger komt alweer omlaag.

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 21:59 schreef Sneezeechu het volgende:

[..]

Dan hadden ze mij ook moeten opsluiten na een bepaald incident...
Jij hebt ook iemand neergestoken?

Nog even ik ga denken dat pesters liever en sociaal beter in de maatschappij passen dan mensen die gepest zijn.
pi_111016372
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 21:55 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Die begon heel rustig opmerkingen te maken over dingen waarvan hij, en de rest van de klas, wist dat de pester onzeker over was. Wat dus resulteerde in grinnikende (en later lachende) meelopers en een kwade pester :D :') De pester heeft het daarna nog een paar dagen geprobeerd, maar uiteindelijk opgegeven.
Je moet er op een gegeven moment 'gewoon' boven staan en het heft in eigen hand nemen.
Wat prachtig, zeg. :D Dat is inderdaad de beste oplossing; zoek naar iemand's zwakke plek en sla daar met een hamer op.
pi_111016377
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 21:54 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Waarom wil jij zo graag dat hij je moet? Je trekt je enorm aan wat die gast over/met met jou deed. Fuck die shit. Wil je moeilijk doen? Prima, mij heb je er niet mee. Mij niet trakteren? Boeiend. Maar jij focust je daar enorm op. Als ik een scheet laat ben jij over 2 weken nog bezig dat ik toen die scheet liet.

Das op zich best grappig. Grappig genoeg om het nog een keer te doen...en nog een keer... snap je waar ik heen wil?
Jouw voorbeeld van die scheten....dat was precies die collega die ontslagen werd. (Niet alleen door scheten laten natuurlijk). Hij vond het leuk om een scheet te laten als ik aan het eten was. Ik liep weg, dan kwam hij me achterna en deed het nog een keer. De volgende dag zocht hij me expres op om het opnieuw te doen. Ja ik snap dat het voor hem grappig is maar voor mij niet natuurlijk....Hoe had ik moeten reageren behalve weer een foute actie zoals hete koffie naar hem gooien.....
  dinsdag 1 mei 2012 @ 22:02:10 #137
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_111016435
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 22:01 schreef Fascination het volgende:

[..]

Wat prachtig, zeg. :D Dat is inderdaad de beste oplossing; zoek naar iemand's zwakke plek en sla daar met een hamer op.
Hij moet er wel een avond echt goed over nagedacht hebben op een gegeven moment. Want z'n reactie sloeg echt van de ene op de andere dag om.
pi_111016506
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 22:00 schreef Poison_Mushroom het volgende:

[..]

Hij zei zelf al dat hij het wist dat hij fout bezig was. Dus die vlieger komt alweer omlaag.

[..]

Jij hebt ook iemand neergestoken?

Nog even ik ga denken dat pesters liever en sociaal beter in de maatschappij passen dan mensen die gepest zijn.
Nou nee dat had juist die gast wel in gedachten nu invalide was absoluut niet de bedoeling maar ja als het er op neer komt kan ik ook ernstig fel reageren.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 22:03:34 #139
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_111016526
quote:

[..]

Mijn excuses, dan heb ik blijkbaar iets gemist (tenzij Yellowcard het ontkracht).
  dinsdag 1 mei 2012 @ 22:04:53 #140
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_111016605
quote:
Actie -> reactie.
Veel mensen die gepest zijn, waren eerst juist absoluut niet gewelddadig.
Maar als je tot het uiterste wordt gedreven, flippen sommige mensen echt volledig.
Niet allemaal natuurlijk, maar wel een deel.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  dinsdag 1 mei 2012 @ 22:05:04 #141
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_111016615
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 22:03 schreef Sneezeechu het volgende:

[..]

Nou nee dat had juist die gast wel in gedachten nu invalide was absoluut niet de bedoeling maar ja als het er op neer komt kan ik ook ernstig fel reageren.
Ja ik ben nu ook heel goed in extreem fel reageren. Dat heb in het vorige deel al gedemonstreerd en in de werkelijkheid kan ik het net zo goed (en ik heb het al eens een keer gedaan. Dat voelde best goed.).
  dinsdag 1 mei 2012 @ 22:05:09 #142
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_111016622
quote:

[..]

Wat ik hier uit opmaak is dat het ook vooral die 'collega' van je is die veel waarde hecht aan de pikorde van de basisschool.

Er is iets (een tekortkoming) in zijn leven waardoor hij die houvast aan het verleden nodig heeft. Dat verbergt hij ongetwijfeld goed. Vind het, maak z'n zwakte openbaar en pis em onder 14.gif
pi_111016829
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 22:04 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Actie -> reactie.
Maar als je tot het uiterste wordt gedreven, flippen sommige mensen echt volledig.
Juist.
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 22:05 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ja ik ben nu ook heel goed in extreem fel reageren. Dat heb in het vorige deel al gedemonstreerd in de werkelijkheid kan ik het net zo goed (en ik heb het al eens een keer gedaan. Dat voelde best goed.).
Als jij op mij af komt gewapend kun je verwachten dat ik mijzelf zeer defensief opstel en al helemaal als ik weet wat jij als persoon in het verleden hebt uitgevreten, heb netjes van te voren de leraren op de hoogte gesteld in die tijd en die gast gewaarschuwd uit de buurt te blijven toen dat gebeurde. Hij kwam op me af en toen is op zijn zachts gezegd de pleuris uitgebroken.
pi_111017031
quote:

[..]

Actie -> reactie.
Verzachtende omstandigheden, maar een moordenaar blijft een moordenaar.
pi_111017108
Ik ben zelf absoluut niet gewelddadig. Ik ben juist een verlegen nerd. Ik had een dikke bril, beugel en haar in een scheiding. Echt het stereotype uiterlijk. Gemodelleerd naar het ideaalbeeld van mijn ouders. Ik was ook altijd heel serieus bezig met de lessen en gefocust op hoge cijfers halen. Verbaal ben ik helaas erg zwak. Mijn schriftelijke taalvaardigheid was altijd stukken beter.

Mijn pester van de middelbareschool die later mijn collega werd was mijn tegenpool. Hij kwam uit een probleemwijk. Gebruikte drugs...speed ofzo. Waarschijnlijk was dat de reden van zijn ongecontroleerde woede. Hij straalde pure haat uit zijn ogen en brieste als een dolle stier als hij op me intrapte als ik al op de grond lag.

Na het steekincident kregen we van school oms de beurt een verplicht psyschologisch onderzoek. Daaruit kwam naar voren dat ik een keurig braaf persoon was tot zover getreiterd dat de bekende druppel over de emmer is gelopen. Mijn klasgenoot/latere collega daarentegen werd door de psycholoog bestempeld als een onverbeterlijk asociaal persoon en tot alles in staat. M.a.w. als hij heeft gezegd dat hij je wilde doden en je zusje verkrachten dan meent hij dat serieus het is niet alleen een grote mond.

Vandaar dat de rector zei dat het voor mijn eigen veiligheid beter was om een andere school te zoeken.

Hoe hij later bij hetzelfde bedrijf is beland is me nogsteeds onduidelijk. Ze zochten een technisch toplatent en uit de ruim 150 aanmeldingen kozen ze uitgerekend hem. Op ons intranet stond na een zeer strenge selectie is de keuze gevallen op......hem dus.
  Moderator dinsdag 1 mei 2012 @ 22:16:45 #146
249559 crew  Lavenderr
pi_111017247
quote:
13s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 21:01 schreef Chloroform het volgende:

[..]

Weet je waar ik nou zo ontzettend de schurft van krijg? Dat de mensen die gepest zijn gevoed worden in hun slachtofferrol, onder andere door jou. Ik heb er absoluut begrip voor dat het heel kut geweest moet zijn en dat het ongetwijfeld een heel grote impact heeft gehad op je leven. Begrijpen we. (Speciaal voor jou nog even dikgedrukt gemaakt, zodat je er niet overheen leest) Maar als er dan mensen zijn die de gepesten niet omarmen en vertellen hoe zielig ze wel niet zijn, dan zijn ze bot. Als ze ergens tegenin gaan, krijgen ze opmerkingen als deze. Alsjeblieft zeg.

Het leven is niet makkelijk, iedereen krijgt met tegenslagen te maken, iedereen maakt dingen mee die een grote impact hebben op hun leven. Altijd maar de focussen op hoe zielig je bent en hoe zwaar je het gehad moet hebben, daar schiet je helemaal niks mee op. Je hebt twee keuzes: kiezen om eronder te blijven lijden óf kiezen om dingen aan te pakken en te verwerken, hoe lang dat ook mag duren en proberen positief in het leven te staan, hoe moeilijk dat soms ook is. Ik val niemand nu persoonlijk aan, ik praat in het algemeen (voordat ik weer beticht word van allerlei dingen).

Er is in het vorige topic door niemand iets gezegd wat niet door de beugel kon (in dit topic blijkbaar wel, maar dat is terecht weggemod dus). Er wordt gediscussieerd over dingen, en meningen en visies botsen nou eenmaal. Als je hier te maken krijgt met een mening of visie die niet strookt met wat jij vindt, ga dan niet lopen verkondigen dat anderen zo bot zijn (wat ook weer een heel subjectief iets is). Zo gaat het in het leven. Mensen kijken anders tegen dingen aan. Maar een beetje ruggengraat tonen (want je zit hier per slot van rekening op een openbaar forum) zou iedereen sieren, ook al heb je het zwaar.
Bedankt dat je het even dikgedrukt hebt voor me.
pi_111017302
quote:

[..]

Actie -> reactie.
Juist dit is wat er gebeurde ik flipte uiteindelijk. Toen hij mijn collega werd zat ik alsmaar te piekeren van hoe kan ik voorkomen dat de geschiedenis zich herhaalt?
  dinsdag 1 mei 2012 @ 22:18:47 #148
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_111017385
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 22:14 schreef Yellowcard het volgende:
Ik ben zelf absoluut niet gewelddadig. Ik ben juist een verlegen nerd. Ik had een dikke bril, beugel en haar in een scheiding. Echt het stereotype uiterlijk. Gemodelleerd naar het ideaalbeeld van mijn ouders. Ik was ook altijd heel serieus bezig met de lessen en gefocust op hoge cijfers halen. Verbaal ben ik helaas erg zwak. Mijn schriftelijke taalvaardigheid was altijd stukken beter.

Mijn pester van de middelbareschool die later mijn collega werd was mijn tegenpool. Hij kwam uit een probleemwijk. Gebruikte drugs...speed ofzo. Waarschijnlijk was dat de reden van zijn ongecontroleerde woede. Hij straalde pure haat uit zijn ogen en brieste als een dolle stier als hij op me intrapte als ik al op de grond lag.

Na het steekincident kregen we van school oms de beurt een verplicht psyschologisch onderzoek. daaruit kwam naar voren dat ik een keurig braaf persoon was tot zover getreiterd dat de bekende druppel over de emmer is gelopen. Mijn klasgenoot/latere collega daarentegen werd door de psycholoog bestempeld als een onverbeterlijk asociaal persoon en tot alles in staat. M.a.w. als hij heeft gezegd dat hij je wilde doden en je zusje verkrachten dan meent hij dat serieus het is niet alleen een grote mond.

Vandaar dat de rector zei dat het voor mijn eigen veiligheid beter was om een andere school te zoeken.

Hoe hij later bij hetzelfde bedrijf is beland is me nogsteeds onduidelijk. Ze zochten een technisch toplatent en uit de ruim 150 aanmeldingen kozen ze uitgerekend hem. Op ons intranet stond na een zeer strenge selecte is de keuze gevallen op......hem dus.
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat die 149 anderen nog erger waren dan hem. Volgens mij hebben bepaalde personen bij jouw bedrijf iets verkeerd gedaan.

Maar goed ik kan dus nu ook ernstig flippen (en misschien om helemaal niks), maar dat is onderdeel van mijn nieuwe realiteit. Het maakt mij weer een "duister" persoon, I guess.
pi_111017488
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 22:18 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat die 149 anderen nog erger waren dan hem. Volgens mij hebben bepaalde personen bij jouw bedrijf iets verkeerd gedaan.
Hij was op school de populaire jongen en binnen het bedrijf was hij dat binnen de kortste keren ook. Ik vroeg mijn vader eens van hoe kan dat nou?? Zo iemand? Zijn antwoord: Hitler was binnen de kortste tijd ook zeer populair.....
pi_111017604
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 22:20 schreef Yellowcard het volgende:

[..]

Hij was op school de populaire jongen en binnen het bedrijf was hij dat binnen de kortste keren ook. Ik vroeg mijn vader eens van hoe kan dat nou?? Zo iemand? Zijn antwoord: Hitler was binnen de kortste tijd ook zeer populair.....
Nee, dat is niet waar. Hitler is pas populair geworden na een hele, hele, hele lange tijd.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 22:29:47 #151
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_111018054
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 22:17 schreef Yellowcard het volgende:

[..]

Juist dit is wat er gebeurde ik flipte uiteindelijk. Toen hij mijn collega werd zat ik alsmaar te piekeren van hoe kan ik voorkomen dat de geschiedenis zich herhaalt?
Ik denk dat het beste is als je het tegenwoordig het verbaal oplost. Ik heb mijn vorige treiterprobleem opgelost door ter plekke op een authoritaire manier te gaan schreeuwen (zoals een drillsergeant in het leger) zonder te schelden en mijn logisch redeneren te verliezen. Ik heb al schreeuwende de tegenstellingen gegeven. Ik kreeg reactie als "Nee, zo zei ik het niet en zo bedoelde ik het niet." Ik: "Ja maar jij zei dit en dit", Zij: "Ja okee dat heb ik inderdaad wel zo gezegd". Ze was aan het terugkrabbelen enzo en je kon merken dat ze het minder ernstig probeerde te laten lijken dan het eigenlijk voor mij was. Althans zo interpreteer ik haar reacties, maar mijn interpretaties kunnen incorrect zijn. Het kan inderdaad zijn dat ze *echt* niet zo bedoelde, maar goed... Ik interpreteer het één en ander nou op een bepaalde manier.
Ik vond dat ze de hele rotopmerkingen naar mijn hoofd slingerde. Althans ik vond het rotopmerkingen, terwijl zij het misschien niet zo zag.
Simpel gezegd: Ik ontplofte.
Kijk, ik vind het niet leuk dat ik zo moet doen en ik had het misschien anders moeten aanpakken, maar het voelde wel lekker om zo even lekker te knallen. Zo van hup! alle frustraties er lekker uit.
  Moderator dinsdag 1 mei 2012 @ 22:31:37 #152
16180 crew  CoolGuy
pi_111018159
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 22:01 schreef Yellowcard het volgende:

[..]

Jouw voorbeeld van die scheten....dat was precies die collega die ontslagen werd. (Niet alleen door scheten laten natuurlijk). Hij vond het leuk om een scheet te laten als ik aan het eten was. Ik liep weg, dan kwam hij me achterna en deed het nog een keer. De volgende dag zocht hij me expres op om het opnieuw te doen. Ja ik snap dat het voor hem grappig is maar voor mij niet natuurlijk....Hoe had ik moeten reageren behalve weer een foute actie zoals hete koffie naar hem gooien.....
Really, en dit soort dingen leiden er toe dat jij in de problemen komt? Iemand laat een scheet, en niemand trekt zich er wat van aan maar jij gaat op hoge poten ergens anders heen :') jongen wat maak jij van jezelf een makkelijk slachtoffer :')

Waarom is dat voor jou niet grappig? Iemand laat een scheet. Big fucking deal. Het werd pas een reden om te pesten toen jij zo opgefokt reageerde. Had gewoon gezegd van 'hey, die aftershave heb ik gisteren ook nog gekocht, ruikt prima'. En dan de keren erna blijven volhouden dat het lekker ruikt. Het scheten laten bij jou in de buurt was niet wat grappig was voor hem, maar dat jij ging rennen en zo opgefokt daarvan werd, dát was grappig.

Als je gewoon mee had gedaan of iets had geroepen in de richting van wat ik net zei had hij gedacht 'oke, die scheten laten doet 'm niks' en dan was ie daarmee opgehouden.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 22:33:32 #153
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_111018252
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 22:22 schreef Poison_Mushroom het volgende:

[..]

Nee, dat is niet waar. Hitler is pas populair geworden na een hele, hele, hele lange tijd.
Daar ben ik het niet mee eens, maar volgens mij is dit iets voor een andere topic :)
  dinsdag 1 mei 2012 @ 22:34:28 #154
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_111018313
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 22:20 schreef Yellowcard het volgende:

[..]

Ah, ik zie wat je bedrijf fout heeft gedaan, maar goed... daar werken meer mensen dan jij alleen :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 22:31 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Really, en dit soort dingen leiden er toe dat jij in de problemen komt? Iemand laat een scheet, en niemand trekt zich er wat van aan maar jij gaat op hoge poten ergens anders heen :') jongen wat maak jij van jezelf een makkelijk slachtoffer :')

Waarom is dat voor jou niet grappig? Iemand laat een scheet. Big fucking deal. Het werd pas een reden om te pesten toen jij zo opgefokt reageerde. Had gewoon gezegd van 'hey, die aftershave heb ik gisteren ook nog gekocht, ruikt prima'. En dan de keren erna blijven volhouden dat het lekker ruikt. Het scheten laten bij jou in de buurt was niet wat grappig was voor hem, maar dat jij ging rennen en zo opgefokt daarvan werd, dát was grappig.

Als je gewoon mee had gedaan of iets had geroepen in de richting van wat ik net zei had hij gedacht 'oke, die scheten laten doet 'm niks' en dan was ie daarmee opgehouden.
Ik heb nog nooit een autist gezien die in staat was om dergelijke opmerkingen te maken.
  Moderator dinsdag 1 mei 2012 @ 22:35:13 #155
16180 crew  CoolGuy
pi_111018352
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 22:33 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Daar ben ik het niet mee eens, maar volgens mij is dit iets voor een andere topic :)
Daar hoef jij het niet mee eens te zijn. Het is een feit. Hitler heeft er een hele tijd over gedaan om zijn volgelingen zo ver te krijgen. Hitler kwam volgens mij in '32 of 33 aan de macht, en voor die tijd waren hij en zijn partij niet belangrijk genoeg om rekening mee te houden. Niemand had dan ook verwacht dat hij aan de macht zou komen.

Pas in '39 (ja, '39, niet '40) startte hij zijn offensief.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 22:37:01 #156
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_111018443
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 22:35 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Daar hoef jij het niet mee eens te zijn. Het is een feit. Hitler heeft er een hele tijd over gedaan om zijn volgelingen zo ver te krijgen. Hitler kwam volgens mij in '32 of 33 aan de macht, en voor die tijd waren hij en zijn partij niet belangrijk genoeg om rekening mee te houden. Niemand had dan ook verwacht dat hij aan de macht zou komen.

Ik wil het er niet over hebben.
pi_111018449
quote:

[..]

Tien jaar eerder deed hij al wat mislukte pogingen, maar dat terzijde.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 22:37:34 #158
324470 Chloroform
#sprayforzosk
pi_111018483
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 22:16 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Bedankt dat je het even dikgedrukt hebt voor me.
Geen probleem, heb je de rest ook gelezen? Of was je zo in shock dat je daar gestopt bent?
  Moderator dinsdag 1 mei 2012 @ 22:38:28 #159
16180 crew  CoolGuy
pi_111018519
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 22:37 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik wil het er niet over hebben.
Dat hoeft ook niet. Maar jij stelt heel simpel 'ik ben het er niet mee eens'. Een feit is een feit, ongeacht of jij het er mee eens bent, en in dit geval heb je geen gelijk.
  Moderator dinsdag 1 mei 2012 @ 22:38:54 #160
249559 crew  Lavenderr
pi_111018542
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 22:37 schreef Chloroform het volgende:

[..]

Geen probleem, heb je de rest ook gelezen? Of was je zo in shock dat je daar gestopt bent?
Nee hoor, ik heb alles gelezen en was het met veel dingen eens met je :)
  dinsdag 1 mei 2012 @ 22:39:25 #161
324470 Chloroform
#sprayforzosk
pi_111018577
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 22:38 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nee hoor, ik heb alles gelezen en was het met veel dingen eens met je :)
Oké. :)
  dinsdag 1 mei 2012 @ 22:39:30 #162
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_111018581
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 22:37 schreef Chloroform het volgende:

[..]

Waarom moet dit nou weer eigenlijk???
"Je hebt ook nog niet op mijn posts gereageerd, lag je soms in coma naast Friso ofzo??????"
pi_111018603
quote:

[..]

Er waren veel meer factoren aanwezig waarom Hitler aan de macht kwam in die tijd... En laten we vooral zijn grote vriend Goebbels niet vergeten.
  Moderator dinsdag 1 mei 2012 @ 22:40:44 #164
16180 crew  CoolGuy
pi_111018648
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 22:39 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

"Je hebt ook nog niet op mijn posts gereageerd, lag je soms in coma naast Friso ofzo??????"
Leg jij op die manier op elke slak zout? Want dat lijkt een beetje op dat jongetje of meisje in de klas dat altijd voor aan zit, altijd netjes oplet, en dingen zegt van 'maar we hadden toch vandaag een overhoring' als de leraar dat eigenlijk stiekem vergeten was?

Ik snap ineens waarom jij gepest werd :')
  dinsdag 1 mei 2012 @ 22:40:57 #165
324470 Chloroform
#sprayforzosk
pi_111018660
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 22:39 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

:|W

Niet zo lopen huilen.
pi_111018667
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 22:02 schreef kwiwi het volgende:
Hij moet er wel een avond echt goed over nagedacht hebben op een gegeven moment. Want z'n reactie sloeg echt van de ene op de andere dag om.
Het "kwartje" valt op het moment dat de gepeste beseft dat hijzelf initiatief moet nemen, in plaats van passief te blijven.

Dat is mijn grootste probleem met al die "gepesten zijn zielig"-praters: ze zijn eerder onderdeel van het probleem in plaats van onderdeel van de oplossing. Net zoals het "boven de pester staan"-advies: een dergelijke houding werkt alleen als je daadwerkelijk erboven staat. Wat bij een gepeste absoluut niet het geval is. En in het onderwijs is het omgaan met pesten vooral gericht op het de-escaleren, niet op het vormen van de persoonlijkheid van de gepeste.

Het probleem wordt voor de gepeste niet opgelost omdat niet de juiste boodschap verteld wordt. Dat die gepeste een enorm gebrek aan assertiviteit heeft, verkeerde denk/wereldbeelden (vaak zijn gepesten ronduit naïef) en niet verteld wordt dat je niet met iedereen vriendjes kan zijn. Zou voor een kind heel veel ellende kunnen schelen. Op die leeftijd het wereldbeeld bijstellen is iets makkelijker dan wanneer je dat later moet doen.
  Moderator dinsdag 1 mei 2012 @ 22:42:50 #167
16180 crew  CoolGuy
pi_111018767
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 22:39 schreef Sneezeechu het volgende:

[..]

Er waren veel meer factoren aanwezig waarom Hitler aan de macht kwam in die tijd... En laten we vooral zijn grote vriend Goebbels niet vergeten.
Daar heb ik 't helemaal niet over. Comp_Lex stelt dat Hitler snel aan de macht kwam, er zijn hier mensen die aangeven dat dat helemaal niet waar was en hij stelt 'ik ben het daar niet mee eens'. Hoe Hitler aan de macht kwam doet er niet toe, feit is dát ie aan de macht kwam in '33 maar pas in '39 de oorlog startte door op 1 september '39 Polen binnen te vallen. Voor hij in '33 aan de macht kwam was hij al een tijd bezig, maar werd hij door de overige partijen niet als echte bedreiging gezien.

Dus, met andere woorden, al voor '33 bezig en in '39 de oorlog starten. Dat is al 6 jaar minimaal, dat is niet 'snel'.
pi_111018785
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 22:31 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ok nu moet ik je toch volledig gelijk geven. Ik kan me niet in een ander verplaatsen en zie alles vanuit mijn eigen perspectief. Helaas is het mijn levenslange handicap. Nu ik je tekst zo lees snap ik wel hoe het zo gekomen is. Het begon met iets kleins als een scheet en ging van kwaad naar erger. Het is wat Lex zegt een autist zal nooit zo reageren. Misschien achteraf bedenken maar dan is het al te laat. Bedankt voor je uitleg.
  Moderator dinsdag 1 mei 2012 @ 22:47:21 #169
16180 crew  CoolGuy
pi_111019063
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 22:43 schreef Yellowcard het volgende:

[..]

Ok nu moet ik je toch volledig gelijk geven. Ik kan me niet in een ander verplaatsen en zie alles vanuit mijn eigen perspectief. Helaas is het mijn levenslange handicap. Nu ik je tekst zo lees snap ik wel hoe het zo gekomen is. Het begon met iets kleins als een scheet en ging van kwaad naar erger. Het is wat Lex zegt een autist zal nooit zo reageren. Misschien achteraf bedenken maar dan is het al te laat. Bedankt voor je uitleg.
Ja, dan graaf je je eigen gat elke keer opnieuw. Maar, dan begrijp je ook dat het niet volledig aan de pester te wijten is. Ja, sure, het pesten op zich wel, want hij HOEFT je niet te pesten, maar doet dat wel. Maar jij houdt dat vervolgens in stand door de manier waarop je daar op reageert en maakt het vervolgens alleen maar erger door te gaan 'klikken'.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 22:47:31 #170
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_111019077
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 22:40 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Leg jij op die manier op elke slak zout? Want dat lijkt een beetje op dat jongetje of meisje in de klas dat altijd voor aan zit, altijd netjes oplet, en dingen zegt van 'maar we hadden toch vandaag een overhoring' als de leraar dat eigenlijk stiekem vergeten was?

Ik snap ineens waarom jij gepest werd :')
Gefeliciteerd, je hebt het door!
(Ik meen het serieus)
Ik haat mezelf daarom!!!!!!!!!!
  Moderator dinsdag 1 mei 2012 @ 22:49:16 #171
16180 crew  CoolGuy
pi_111019192
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 22:47 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Gefeliciteerd, je hebt het door!
(Ik meen het serieus)
Ik haat mezelf daarom!!!!!!!!!!
Je weet wat 'haat' inhoudt? :{ Ik denk niet dat je jezelf haat. Ik denk dat je het kut vind dat je niet kunt omgaan met dergelijke situaties op het moment dat ze zich voordoen.
pi_111019336
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 22:47 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, dan graaf je je eigen gat elke keer opnieuw. Maar, dan begrijp je ook dat het niet volledig aan de pester te wijten is. Ja, sure, het pesten op zich wel, want hij HOEFT je niet te pesten, maar doet dat wel. Maar jij houdt dat vervolgens in stand door de manier waarop je daar op reageert en maakt het vervolgens alleen maar erger door te gaan 'klikken'.
Ja ik snap het mijn autistische kenmerken leiden er toe dat veel mensen het gewoon niet kunnen laten om mij te pesten vandaar dat het altijd en overal weer opnieuw begint. Helaas reageer ik instinctief. Dat klikken wilde ik eerst niet maar iemand zei van dat pik je toch niet wat hij doet.
  Moderator dinsdag 1 mei 2012 @ 22:53:06 #173
16180 crew  CoolGuy
pi_111019426
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 22:51 schreef Yellowcard het volgende:

[..]

Ja ik snap het mijn autistische kenmerken leiden er toe dat veel mensen het gewoon niet kunnen laten om mij te pesten vandaar dat het altijd en overal weer opnieuw begint. Helaas reageer ik instinctief. Dat klikken wilde ik eerst niet maar iemand zei van dat pik je toch niet wat hij doet.
Ah, dus voor het opgenaaid worden door een ander ben je ook gevoelig? Want jij denkt 'hey, een medestander' maar 50% kans dat zo iemand vooral zit te wachten tot jij het nog erger maakt voor jezelf.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 22:53:09 #174
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_111019431
Ik wil gewoon eens een keer leuk zijn. Ik wil gewoon eens wat vaker grappen maken enzo. Ik ben veel te strak voor mezelf en daar heb ik last van. Ik wil eens een keer van al die spanningen en angsten afkomen. Ik moet uit mijn isolement komen zodat ik me beter kan voelen. Gelukkig word ik al geholpen.
Mijn excuses trouwens dat ik zo reageerde.
pi_111019498
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 22:49 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Je weet wat 'haat' inhoudt? :{ Ik denk niet dat je jezelf haat. Ik denk dat je het kut vind dat je niet kunt omgaan met dergelijke situaties op het moment dat ze zich voordoen.
Klopt dat heb ik ook en op dat punt baal ik van mezelf. Jij bent ook gepest maar geen autist. Ik zeg niet dat jij het makkelijk had maar wel een grotere kans om er weer bovenop te komen.
  Moderator dinsdag 1 mei 2012 @ 22:55:51 #176
16180 crew  CoolGuy
pi_111019591
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 22:54 schreef Yellowcard het volgende:

[..]

Klopt dat heb ik ook en op dat punt baal ik van mezelf. Jij bent ook gepest maar geen autist. Ik zeg niet dat jij het makkelijk had maar wel een grotere kans om er weer bovenop te komen.
Je dicht je nu weer de slachtofferrol toe. Wat maakt het uit dat ik een grotere kans had om er bovenop te komen of dat jij een grotere kans had er in te blijven. Wat wil je nou dan? Dat we hier zeggen 'ja, jij hebt veel meer recht om in de slachtofferrol te blijven zitten' ?

Je wíl gewoon graag in die slachtofferrol zitten.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 22:56:27 #177
324470 Chloroform
#sprayforzosk
pi_111019626
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 22:55 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Je dicht je nu weer de slachtofferrol toe. Wat maakt het uit dat ik een grotere kans had om er bovenop te komen of dat jij een grotere kans had er in te blijven. Wat wil je nou dan? Dat we hier zeggen 'ja, jij hebt veel meer recht om in de slachtofferrol te blijven zitten' ?

En helaas is dat bij veel mensen zo.
pi_111019767
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 22:55 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik wil duidelijk maken dat jij als mens kon veranderen. Een autist blijf je je hele leven. Ik probeer wel om sociale vaardigheden te leren eerst via een boek en therapie maar het blijft houterig en onnatuurlijk overkomen. Het is geen slachtoffer spelen het zijn feiten.
pi_111019823
Degene die het medicijn vindt verdient de nobelprijs.
pi_111020003
hoewel ik de manier waarop sommige users het brengen afkeur, moet ik toegeven dat er wel waarheden tussen staan!

Er komt een moment dat je een besluit moet nemen, verwerk ik mijn verleden en laat ik het achter me, of blijf ik altijd ' het gepeste kind' ?

zelfvertrouwen is het sleutelwoord in pestsituaties, of het tijdelijk of chronisch is op het moment dat de blaaskaak van de groep onzekerheid ruikt ben je de lul!
het gepest bij mij begon toen mijn grote zus naar de middelbare ging en ik mij ineens ontredderd voelde, dat was het moment voor de blaaskaak om mij te pakken!

inmiddels is dit ruim 14 jaar geleden en heb ik het echt verwerkt, en besloten dat ik ergere zaken aan mijn hoofd heb!
ik werk in de kinderopvang(4-13) en krijg dan dus ook met pesten te maken, dat tolereer ik niet, maar ipv het enkel te verbieden kies ik ervoor om met de kinderen om de tafel te gaan zitten en er over te praten, en ik durf oprecht te zeggen dat die aanpak vaak werkt!

beste pesters en gepeste, zorg dat je je gelukkig voelt want alleen jij kunt dat bereiken, een ander kan proberen jouw geluk te dwarsbomen, maar schadelijk wordt het pas als JIJ het toe staat!
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 1 mei 2012 @ 23:06:59 #181
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_111020281
Jij zit inderdaad met je autisme, ik zit met het gebrek van een leven, maar dat is natuurlijk niet erger dan wat jij hebt. Mijn ouders waren vroeger mijn enige contacten en die vonden het niet erg dat ik zo was (voor in de klas zitten, altijd elke vraag willen beantwoorden, etc). Ik heb helaas die motivatie niet meer, maar nog wel die felheid wat versterkt wordt door mijn sociale isolement.
Er zijn toch soms momenten dat ik wel eens graag naar die jongentje terug zou willen gaan (naar dat niveau van ongebreidelde motivatie). Ik moet zeggen dat het toch soms weer wat beter gaat en dat ik weer wat hoge cijfers haal, maar het blijft lastig.

Weet je? Het pesten is bij mij begonnen toen ik 4 jaar was en ik zit er nu over na te denken dat ik zo fel ben geworden door de pesterijen of dat ik toen al zo fel was (c.q. hooggevoelig) en dat ik daarom gepest werd. Ik weet het allemaal niet meer :{
pi_111020375
M.a.w. ik moet mijn leven accepteren zoals het is. Een autist blijft een autist is net zoals een homo geen hetero zal worden. Je ziet het niet van buiten maar de hersen afwijking is er wel. Dus deze mensen zeggen ja het is klote maar ik moet er niet over zeuren. Sorry als ik mensen met mijn verhaal heb lastig gevallen maar ik voel soms de behoefte om me te uiten en stoom af te blazen. Iets wat ik moeilijk face to face kan doen met iemand in het echte leven.
De antwoorden over het hoe en waarom zijn duidelijk en voorlopig trek ik me terug uit de discussie.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 23:18:44 #183
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_111020954
Het valt me trouwens op dat mijn vader en moeder hetzelfde hebben als ik en van mijn moeder weet ik dat ze vroeger net zo ernstig gepest is als ik en mijn vader hebben ze ook niet altijd goed behandeld. Zou het zo kunnen zijn dat ik me zo gedraag, omdat ik bepaalde gedragingen van mijn ouders heb overgenomen? Mijn ouders hebben net als ik ook geen leven eigenlijk, maar zij zitten er niet mee, want "de wereld is toch verrot" (dat zeggen zij dus). Is dit misschien iets? Ik vermoed van wel, maar ik ben geen expert.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 23:20:12 #184
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_111021043
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 23:08 schreef Yellowcard het volgende:
M.a.w. ik moet mijn leven accepteren zoals het is. Een autist blijft een autist is net zoals een homo geen hetero zal worden. Je ziet het niet van buiten maar de hersen afwijking is er wel. Dus deze mensen zeggen ja het is klote maar ik moet er niet over zeuren. Sorry als ik mensen met mijn verhaal heb lastig gevallen maar ik voel soms de behoefte om me te uiten en stoom af te blazen. Iets wat ik moeilijk face to face kan doen met iemand in het echte leven.
De antwoorden over het hoe en waarom zijn duidelijk en voorlopig trek ik me terug uit de discussie.
Ik begrijp je heel goed :Y

Het zou me niets verbazen als blijkt dat ik eigenlijk ook gewoon autistisch ben.

[ Bericht 2% gewijzigd door Comp_Lex op 01-05-2012 23:30:54 ]
  dinsdag 1 mei 2012 @ 23:36:59 #185
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_111021860
Mijn moeder reageerde vroeger ook altijd extreem heftig als ik iets verkeerd deed. Ze trapte en sloeg me ook. Ik heb het haar nog niet vergeven, maar we hebben het er nooit over.
Volgens mij ben ik gewoon een fucked up mislukt kind.

Ik laat het er niet bij zitten!!!!!!! Het gaat nu al stukken beter met sport e.d. en ik doe nu vrijwilligerswerk wat nu een beetje loopt. Ik wil er nog wel graag iets anders bij doen. Ik ga ook naar groepsreizen en misschien ga ik ook wel gewoon op dansles zodat ik ook eens een keer in aanraking kom met meiden.

Ik was dus naar die eerste meet in Utrecht geweest en daar zei iemand tegen mij dat ze aan mij helemaal niets konden merken. Het belangrijkste is dat ik mij daar dus op mijn gemak voelde en zo voel ik me 95% van de tijd niet!

En nu geen gelul meer met "dagboek"!. Weet je wat? Zeg het maar gewoon, het boeit me geen ene flikker!!!
  dinsdag 1 mei 2012 @ 23:47:56 #186
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_111022339
Geen gelul meer. Morgen ga ik aan mijn ouders vertellen dat ik op groepsreis wil. Dat met naar de meets gaan mocht ik ook van ze doen, dus dit gaat ook wel lukken!!!!!!! Ik ben niet langer meer bang voor mijn ouders. Ik ga niet meer naar hun pijpen dansen. Ik ben er spuugzat van!!!!!!!!!!!1111
pi_111022368
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 23:47 schreef Comp_Lex het volgende:
Geen gelul meer. Morgen ga ik aan mijn ouders vertellen dat ik op groepsreis wil. Dat met naar de meets gaan mocht ik ook van ze doen, dus dit gaat ook wel lukken!!!!!!! Ik ben niet langer meer bang voor mijn ouders. Ik ga niet meer naar hun pijpen dansen. Ik ben er spuugzat van!!!!!!!!!!!1111
En jij moet eens een online blog gaan openen om over jezelf te blaten i.p.v. op FOK!.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 23:50:03 #188
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_111022420
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 23:48 schreef zibster het volgende:

[..]

En jij moet eens een online blog gaan openen om over jezelf te blaten i.p.v. op FOK!.
Doe alsjeblieft geen moeite om te reageren als het je toch niet interesseert. Jouw mening boeit me toch niet.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 23:51:25 #189
324470 Chloroform
#sprayforzosk
pi_111022489
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 23:50 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Doe alsjeblieft geen moeite om te reageren als het je toch niet interesseert. Jouw mening boeit me toch niet.
Maar helaas voor jou gaat dit topic niet over jou. Doe alsjeblieft geen moeite om te reageren als je toch niks inhoudelijks toe te voegen hebt. Het boeit ons niet.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 23:51:38 #190
324470 Chloroform
#sprayforzosk
pi_111022499
En ja, dat was bot.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 23:59:43 #191
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_111022874
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 23:51 schreef Chloroform het volgende:

[..]

Maar helaas voor jou gaat dit topic niet over jou. Doe alsjeblieft geen moeite om te reageren als je toch niks inhoudelijks toe te voegen hebt. Het boeit ons niet.
Dat boeit me geen ene flikker. En ja dat was ook bot.
  Moderator woensdag 2 mei 2012 @ 00:00:32 #192
16180 crew  CoolGuy
pi_111022911
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 23:59 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Dat boeit me geen ene flikker. En ja dat was ook bot.
En wederom maak je pijnlijk duidelijk waarom jij gepest wordt en ook nog eens een gewillig slachtoffer bent :')
  woensdag 2 mei 2012 @ 00:02:35 #193
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_111023002
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 00:00 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

En wederom maak je pijnlijk duidelijk waarom jij gepest wordt en ook nog eens een gewillig slachtoffer bent :')
En wederom maak jij het ontzettend duidelijk dat jij gewoon een pestertje bent en dat je waarschijnlijk keihard zit te liegen over je verleden door een zo'n goede constructieve post te plaatsen.
En ja dat was ook bot.
pi_111023035
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 00:00 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Inderdaad. :')
  woensdag 2 mei 2012 @ 00:04:01 #195
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_111023054
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 00:02 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

En wederom maak jij het ontzettend duidelijk dat jij gewoon een pestertje bent en dat je waarschijnlijk keihard zit te liegen over je verleden door een zo'n goede constructieve post te plaatsen.
En ja dat was ook bot.
Speltip 5: weet wanneer je moet stoppen.
  woensdag 2 mei 2012 @ 00:04:42 #196
324470 Chloroform
#sprayforzosk
pi_111023086
quote:

[..]

En ja dat was ook bot.
:')

Ja, want iedereen die het niet met je eens is, is een pestertje. Gelukkig ben je zelf wel ontzettend goed in het maken van constructieve posts.
pi_111023144
quote:

[..]

En ja dat was ook bot.
je moet wel ik vind zeggen
  Moderator woensdag 2 mei 2012 @ 00:06:05 #198
16180 crew  CoolGuy
pi_111023145
quote:

[..]

En ja dat was ook bot.
Dat mag jij denken, met alle plezier. Maar dat verandert niks aan dat wat ik in mijn constructieve post schreef wel degelijk de werkelijkheid is.

Maar jij denkt nu dat je verandert bent terwijl al deze laatste posts alleen maar duidelijk maken hoe zeer je nog precies hetzelfde bent.

Of je bot wil zijn maakt me niet zoveel uit, het is een stukje tekst op internet, big fucking deal.

Overigens, je vráágt er gewoon om gepest te worden. Het is dat ik pesten niet cool vind dus ik doe 't niet, maar je maakt 't zo zo zooo makkelijk om je met de grond gelijk te maken.
  woensdag 2 mei 2012 @ 00:06:31 #199
324470 Chloroform
#sprayforzosk
pi_111023162
Maar vertel anders nog eens wat meer over je verleden. Sterker nog, doe dat anders hier.
  Moderator woensdag 2 mei 2012 @ 00:07:47 #200
16180 crew  CoolGuy
pi_111023202
quote:
14s.gif Op woensdag 2 mei 2012 00:06 schreef Chloroform het volgende:
Maar vertel anders nog eens wat meer over je verleden. Sterker nog, doe dat anders hier.
Ja, of hier
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')