ow goede vraag! maar ik heb geen idee...ik moet eerlijk zeggen dat ik niks van flessen en spenen weetquote:Op dinsdag 1 mei 2012 13:08 schreef Nirak het volgende:
Nou vergeet ik mijn vraag helemaal..
De gekolfde melk gaat nog steeds mee baar het kdv met een avent slow flow speen voor de allerjongste. Dat doe ik omdat ik bang ben dat als het te makkelijk gaat hij mijn borst niet wil. Dat gebeurt nu mml nogal eens als hij moe is en honger heeft..
Is dat gerond, mijn angst daarvoor? En hoe doen jullie dat?
(Ik had eerst zo'n calma van medela, maar dat onding bleef lekken.. En gebruik deze spenen nu zo'n 3 maanden)
quote:Op dinsdag 1 mei 2012 14:57 schreef rebel-angel het volgende:
hallo
Is er een boek wat jullie zouden adviseren ?
Je kan natuurlijk een hoop op internet vinden maar soms is een boek toch fijner
Check.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 10:36 schreef Ticootje het volgende:
Ja dat..
Mijn vriendje vindt borstvoeding ook zo onwijs goed, vooral de verpakking. :p
Wat is stuwing danquote:Op woensdag 2 mei 2012 12:10 schreef Clubsoda het volgende:
Dat voelt wel pijnlijk en vol, maar geen stuwing.
Het is niet vergelijkbaar met stuwing zoals in de kraamweek bedoel ik. Van de reusachtige, keiharde, kloppende borsten. Dit is meer dat het ongemakkelijk voelt om op mijn buik te liggen. En daarbij is dit alleen 's ochtends en direct over na het drinken en de rest van de de dag merk ik er niets meer van. Mischien hanteer ik de vekeerde terminologieën, dat kan hoor, maar bij stuwing denk ik aan ongemak door een continue te ruime melkproductie terwijl wat ik beschreef een eenmalig ongemak is door veel tijd tussen twee voedingen.quote:
Ik voed nu voordat we opstaan, na de "maaltijden" en 's avonds voordat ik zelf ga slapen wat neerkomt op zo'n 5 voedingen per dag. Ben bewust na het eten gaan voeden omdat ik de voedingen overdag graag een beetje af wil bouwen. Begin binnenkort bij een nieuwe werkgever en kolven wordt dan een stuk lastiger. Simon eet overdag steeds meer vast voedsel dus dit lijkt ook wel een natuurlijk moment om te kijken wat er met mijn productie gebeurd als ik de voedingen overdag (deels) afbouw. Ben benieuwd!quote:Op woensdag 2 mei 2012 21:28 schreef Nirak het volgende:
Ik heb de laatste keer gevraagd wat verstandig is mbt afbouwen omdat mijn productie niet denderent is.
Advies was eerst de voeding van ca 1600 uur te laten gaan, maar pas als hij goed brood eet en goed eet bij het avond eten. Best een bv vriendelijk advies. Ze had nml ook kunnen zeggen dat ik dan beter maar op kv over kon gaan, maar dat deed de arts niet![]()
De voeding voor het slapen gaan loopt steeds minder goed. Als ik hem vervroeg tot net na het eten hoeft hij nog niet en als ik het na het badderen doe is hij meestal te moe.. Hij neemt dan wel een paar slokken, maar het houdt niet over.. Hij slaapt de ene keer wel door en de andere keer niet. Dus wat dat betreft maakt het niet uit. Maar ben bang dat mn productie daardoor nog verder terug gaat lopen..
Hoe doen jullie dat? Voeden jullie voor het eten? Na het eten of juist beide?
Je kan altijd gewoon blijven voeden en als je merkt dat het toch niet genoeg was, kun je toch altijd wat bijgeven? Geef je gewoon eerst de borst, en als je leeg bent, en hij is nog niet tevreden maak je een klein beetje kunstmelk bij.quote:Op donderdag 3 mei 2012 08:25 schreef Nirak het volgende:
Ik wil zo lang als mogelijk doorgaan, hij is pas 6 maanden oud. Maar als mijn productie het niet trekt wilde ik weten welke je het beste kunt laten vallen.
Jep, hij gaat vanzelf meer drinken, en dus maak jij meer aan... Gewoon blijven voeden op verzoek.quote:Op donderdag 3 mei 2012 09:58 schreef TimeJumper het volgende:
Heeft iemand ervaring met vakantie in een warm land en borstvoeding?
Begin juni gaan wij naar Tunesie, daar is het dan rondom de 30 graden.
Gaat een baby vanzelf meer drinken? omdat het zo warm is.
Hij drinkt jammergenoeg nog niet uit de fles en zo'n tuutbekertje lukt ook maar af en toe.
Hij is dan al 6 maanden maar wil elk risico vermijden dat hij uitdroogt of zo, dat gaat nogal snel bij baby's las ik ergens.
Dus daar maak ik me een beetje zorgen over.
Dank je, die was ik al een paar keer tegengekomen.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 15:18 schreef bitterend het volgende:
[..]![]()
http://www.bol.com/nl/p/n(...)005688470/index.html
Dat, maar realiseer je dan wel dat je vraag- aanbod verstoort. Kan de aanzet zijn voor een negatieve spiraal, je zal de eerste niet zijn. Vooral vanaf zes maanden gebeurt dat veel. ( cb adviseert start bijvoeding, maar dan wel in die en die hoeveelheden en op die en die momenten, blijft er bv op schema over en je weet inmiddels wel waar dat heen leidt.)quote:Op donderdag 3 mei 2012 09:09 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Je kan altijd gewoon blijven voeden en als je merkt dat het toch niet genoeg was, kun je toch altijd wat bijgeven? Geef je gewoon eerst de borst, en als je leeg bent, en hij is nog niet tevreden maak je een klein beetje kunstmelk bij.
Als ik het goed heb, heeft Nirak sowieso productieproblemen, die ze niet recht krijgt ook met veel aanleggen. Daarvoor gebruikte ze domperidon, maar dat neem t ze nu niet meer...quote:Op donderdag 3 mei 2012 12:55 schreef WupWup het volgende:
[..]
Dat, maar realiseer je dan wel dat je vraag- aanbod verstoort. Kan de aanzet zijn voor een negatieve spiraal, je zal de eerste niet zijn. Vooral vanaf zes maanden gebeurt dat veel. ( cb adviseert start bijvoeding, maar dan wel in die en die hoeveelheden en op die en die momenten, blijft er bv op schema over en je weet inmiddels wel waar dat heen leidt.)
Dus, wat ik wil zeggen, weet wat je doet als je langer wilt voeden.
Dat ja..quote:Op donderdag 3 mei 2012 14:33 schreef WupWup het volgende:
Ja, dan moet je inderdaad iets. Maar als je kunstvoeding bijgeeft en/of een voeding weglaat én je hebt productieproblemen, kun je de rest zelf ook wel raden. En dat mag er ook bij verteld worden, zeker nadat ze zelf aangeeft graag langer te voeden. Wellicht is het dan ook een goed advies om contact op te nemen met je lactatiekundige als je stoeit met je productie en nu niet goed weet hoe verder.
Herkenbaarquote:Ik werd vannacht wakker om een uur of drie, kijk ik achter mijn rug om te zien of Lientje een beetje lekker lag te slapen, toen dacht ik 'verrek ze is hier helemaal niet, ze ligt in dr eigen bed'![]()
quote:Op donderdag 3 mei 2012 16:12 schreef Juud79 het volgende:
Mijn man maakt mij ook geregeld wakker, ze slaapt wel eens vaker een keer door tussen 22.30 en 06.30 uur. Dan vraagt ie verschrikt midden in de nacht 'waar is Lientje?' die dan prinsheerlijk in dr eigen bed ligt te slapen.
Kan je een keer doorslapen.....
P-iglet had slimme ideeën over handsfree kolven. Zij kon de schelpen zo in haar BH proppen of zo.quote:Op donderdag 3 mei 2012 16:39 schreef octopussy het volgende:
Heeft er iemand toevallig een kolfbustier voor mij om over te nemen?
Het afbouwen van de dagvoedingen is niet gelukt en nu heb ik besloten om toch maar te gaan kolven als ik weer moet werken. Als het dan toch moet, dan liever zo relaxed mogelijk
Heb je al een kolf sorbo? Als je begint kun je de productie het best op gang brengen met een professionele huurkolf. Kolf minimaal 8 x per dag, ook in de nacht ( hormonen). Als de melk goed op gang is kun je best overstappen naar een dubbele kolf maar de frequentie dat je kolft blijft wel hoog.quote:Op donderdag 3 mei 2012 19:15 schreef Sorbootje het volgende:
Heeft iemand van jullie ervaring met het op gang brengen en houden van productie puur door middel van kolven? Ik wil mijn neefje graag van melk voorzien, maar wil niet zelf voeden. Dat is te intiem voor me.
Yup. Wat wil je weten?quote:Op donderdag 3 mei 2012 19:15 schreef Sorbootje het volgende:
Heeft iemand van jullie ervaring met het op gang brengen en houden van productie puur door middel van kolven? Ik wil mijn neefje graag van melk voorzien, maar wil niet zelf voeden. Dat is te intiem voor me.
Volgens mij las ik op de blog dat de aanstaande moeder hier mee is gestart, toch Sorbo? Gaaf dat dat kan!quote:Op donderdag 3 mei 2012 19:19 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Heb je al een kolf sorbo? Als je begint kun je de productie het best op gang brengen met een professionele huurkolf. Kolf minimaal 8 x per dag, ook in de nacht ( hormonen). Als de melk goed op gang is kun je best overstappen naar een dubbele kolf maar de frequentie dat je kolft blijft wel hoog.
Wisten jullie ook dat je melk kunt produceren als je niet bent bevallen? Door een lichaam voor de gek te houden met hormonen laat je het geloven dat er een zwangerschap is. Rond de geboorte van het kindje stop je dan met medicatie en begin je met kolven. Goede laktatiekundigen kunnen jullie daarmee waarschijnlijk helpen.
Dat heb ik vaker geprobeerd, maar het blijft bij mij echt niet zitten. Ook de borstjarretels van mijn Handsfree kolf kan ik niet gebruiken omdat de boel scheef gaat hangen.quote:Op donderdag 3 mei 2012 19:19 schreef Asyniur het volgende:
Ik heb ook de schelpen altijd in mijn bh gepropt.
Gewoon eerst de bh helemaal losmaken (zoals je ook zou doen als je je baby zou voeden) dan je kolfschelp goed op je borst en dan trek je de bh weer op.
Wat fijn!quote:Op donderdag 3 mei 2012 20:58 schreef octopussy het volgende:
[..]
Dat heb ik vaker geprobeerd, maar het blijft bij mij echt niet zitten. Ook de borstjarretels van mijn Handsfree kolf kan ik niet gebruiken omdat de boel scheef gaat hangen.
Ik heb een aanbod van Poppedeins kolfbustier
Hmm, goed argument om nog even door te gaan!quote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:31 schreef pessie het volgende:
Wij gaan met hemelvaart en met pinksteren kamperen, dan "moet" ik sowieso nog voeden, heb echt geen zin om 's ochtends om half 6 een flesje te gaan maken in een tent. Geld ook voor komende vakantie trouwens
. Vorig jaar heb ik ervaren hoe geweldig makkelijk borstvoeden op vakantie is, echt, dat alleen al zou voor mij voldoende reden zijn om lang te voeden
.
Ja, dat was echt een gemis toen wij op wintersport waren...quote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:31 schreef pessie het volgende:
Wij gaan met hemelvaart en met pinksteren kamperen, dan "moet" ik sowieso nog voeden, heb echt geen zin om 's ochtends om half 6 een flesje te gaan maken in een tent. Geld ook voor komende vakantie trouwens
. Vorig jaar heb ik ervaren hoe geweldig makkelijk borstvoeden op vakantie is, echt, dat alleen al zou voor mij voldoende reden zijn om lang te voeden
.
Nathan wordt vaak wakker tussen 4 en 6 en gaat slapen als hij wat melk bij mij heeft gedronken. Aangezien het nogal koud is in mei 's nachts zie ik er niet zo naar uit om in mn pyjama in een tent bij een gasstel melk te verwarmen. Maar goed, geen idee hoe ik dat zou doen dan, maar ik ga er nu van uit dat het wel losloopt en zo niet kom ik in het andere topic advies vragenquote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:48 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Maar nathan is toch inmiddels op een leeftijd dat je niet meer hoeft te vervangen met flesjes?
maar komt dit nog door overproductie dan?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 22:55 schreef WupWup het volgende:
Even heel cru: kun je niet beter aan de slag met je eigen overproductie en het probleem oplossen ipv bijvoeding in je kind te gooien en symptomen te maskeren?
Dus je zet een behandeling in (blokvoeden) en vervolgens gaat het goed. Als je blokvoedt terwijl je geen overproductie hebt, dan bouw je je borstvoeding af. Door nutriton te geven, wordt de voeding wel,zwaarder en komt minder makkelijk omhoog, maar het gaat ook minder makkelijk terug naar beneden. Is er een probleem, heeft hij er last van? Want zo niet, is er toch niks aan de hand. Reflux is tot zekere hoogte fysiologisch. Het maagklepje is nog niet volgroeit, sluit nog niet goed. Twinkly kan er mooi over schrijven, ik hoop dat ze zo wil reageren.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 09:32 schreef Asyniur het volgende:
[..]
maar komt dit nog door overproductie dan?
ik heb namelijk niet het idee dat ik nog zoveel teveel produceer. gisteren had hij gele luiers na strikt blokvoeden.
De poep is de goede kleur, maar hij heeft de hele avond alleen maar gespuugd en terug geslikt en wilde alleen maar weer meer drinken of op een pink zuigen en rechtop zitten.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 10:12 schreef WupWup het volgende:
[..]
Dus je zet een behandeling in (blokvoeden) en vervolgens gaat het goed. Als je blokvoedt terwijl je geen overproductie hebt, dan bouw je je borstvoeding af. Door nutriton te geven, wordt de voeding wel,zwaarder en komt minder makkelijk omhoog, maar het gaat ook minder makkelijk terug naar beneden. Is er een probleem, heeft hij er last van? Want zo niet, is er toch niks aan de hand. Reflux is tot zekere hoogte fysiologisch. Het maagklepje is nog niet volgroeit, sluit nog niet goed. Twinkly kan er mooi over schrijven, ik hoop dat ze zo wil reageren.
Zo heet als t op zn warmst uit de kraan komt. Misschien doe ik straks nog een doorprikpoging.quote:Op zondag 6 mei 2012 12:30 schreef Nirak het volgende:
Warm of heet bleie? Want ik heb het toen echt met heet water gedaan.. Zeg maar: verbrand je tiet net niet heet
Kun je ook in een glaasje doen en er dan in gaan hangen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
of kolven in eigen pauze..quote:Op maandag 7 mei 2012 08:31 schreef Take_A_Picture het volgende:
Mooie foto!!
Spugen: Doet Eva ook nog steeds. Wel veeeel minder dan in het begin, en de ene keer boert ze eerst en komt er dan een golfje en soms blijft het in haar mond en slikt ze het weer door
En als ze op haar buik ligt is het eigenlijk standaard dat ze gaat spugen. Dat vind ik dan wel weer zielig/vervelend voor haar.
Vraagje: Over 7 weken is Eva 9 maanden en dat betekent dat ik geen recht meer heb op kolftijd op werk. Nu wil ik eigenlijk niet afbouwen, maar als het moet dan moet het en dan wil ik sowieso in de ochtend en in de avond (en nacht) blijven geven. Maarja, ik kolf nu 2 voedingen overdag en die ga ik dan missen. Wat eten kindjes overdag na 9 maanden dan zodat ze geen melk meer nodig hebben? Ik kan me er gewoon niks bij voorstellen
Nu eet ze in de middag een fruithap en in de avond lekker groenteEn verder drinkt ze gewoon lekker mijn melk
Boterhammen vindt ze vooralsnog helemaal niks, haha.
Anyway, hoe moet ik me dat voorstellen? Dat je gaat minderen met melk? Misschien ga ik aan m'n manager vragen of ik alsjeblieft 1 keer per dag mag blijven kolven, dan houd ik in ieder geval nog 1 voeding voor overdag over...
Het is idd TOT de 10e vermaanddag. Lijkt een klein detail, maar het zijn toch weer vier weken extraquote:Op maandag 7 mei 2012 09:44 schreef DaviniaHR het volgende:
TAP, is kolfrecht niet tot en met 9 mnd? Fat je dus mag kolven tot de dag dat ze 10 mnd wordt?
Ik kan de foto van KD niet zien
Ik had het ergens gelezen maar verkeerd in mijn hoofd opgeslagen.. Dit komt van bv.comquote:Op maandag 7 mei 2012 09:52 schreef Gerberaatje het volgende:
Nope, kolfrecht is tot de 9 maanden, omdat je rekent vanaf 0 maanden... (dus geboorte) sommige werkgevers weten echter niet helemaal hoe het zit en daar krijg je t/m 9 maanden (dus tot de 10 maanden) vaak nog wel voor elkaar....
quote:Je hebt de eerste negen levensmaanden van je kind het recht om te voeden en/of te kolven op je werk. In de praktijk zal het vaak zo uitgelegd worden dat je, op je werk doorbetaald kunt blijven kolven, tot de tienmaandenverjaardag van je kind. Feitelijk kolf je dan een maand langer doorbetaald dan wettelijk geregeld is.
Ja gewoon het kolven afbouwen idd... En borsten laten wennen aan 9 uur niet legen.quote:Op maandag 7 mei 2012 10:32 schreef Brighteyes het volgende:
Is dat dan ook niet iets dat je kan afbouwen? Dus in de laatste weken dat je nog wel kolfrecht hebt de boel niet helemaal leegkolven zodat de productie gaat wennen daaraan?
Blinde gok van iemand die er totaal geen verstand van heeft hoor, maar ik lees hier zo vaak dat borsten in die zin 'opgevoed' kunnen worden om zo te wennen aan minder afname.
Ja, kan best, maar daar had ik dan het weekend voor om dat weer bij te trekken.quote:Op maandag 7 mei 2012 10:43 schreef bitterend het volgende:
Ik er trouwens bij zulke lange rukken geen gevaar dat je productie het niet meer trekt?
Een college had geprobeerd alleen 's avonds en 's ochtends te voeden en de rest kustvoeding op het kdv (ze wou niet kolven) maar haar productie trok het niet en binnen een paar dagen moest ze volledige over kv.
Bij mij wel ja.quote:Op maandag 7 mei 2012 10:47 schreef bitterend het volgende:
Ok dus zolang ze op die overige dagen en 's nachts goed blijft drinken dan moet de productie het kunnen trekken. Mooi zo!
http://forum.fok.nl/templ(...).imgur.com/cIiR6.jpg zo?quote:Op maandag 7 mei 2012 09:44 schreef DaviniaHR het volgende:
TAP, is kolfrecht niet tot en met 9 mnd? Fat je dus mag kolven tot de dag dat ze 10 mnd wordt?
Ik kan de foto van KD niet zien
Ik vind het juist wel prettig even zonder collega's..eten doe ik toch achter de pc en dan klets ik alsnogquote:Op maandag 7 mei 2012 11:24 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ik kolf nu 2 keer een half uur en dat werkt prima. Gewoon relaxed en geen gehaast.
Ik zit de hele dag achter de computer dus ik vind het heerlijk om in mn pauze met m'n collega's naar de kantine te gaan om even rustig te eten. Als ik dus m'n pauze wil gaan gebruiken om te kolven kan ik dat wel gedag zeggen dus. Niet ideaal.
Zodra je de tsr voelt, druk op je tepel uitoefenen stop van zelf.quote:Op maandag 7 mei 2012 11:27 schreef flugeltje het volgende:
Ik heb niet zo heel veel productie lijkt het, maar zodra Piet een kik geeft lek ik accuut m'n shirt nat. (pas op he KD) Iemand tips voor me om die toeschietreflex wat in te dammen?
Dat is dus het probleem, ik voel het niet... Ja als alles zeikende nat is, maar dat is te laatquote:Op maandag 7 mei 2012 11:31 schreef bitterend het volgende:
[..]
Zodra je de tsr voelt, druk op je tepel uitoefenen stop van zelf.
Gewoon van de hema, ik had niet gedacht dat het deze keer zo goed zou gaan... Maar Natusan is beter dus?quote:Op maandag 7 mei 2012 11:32 schreef Ticootje het volgende:
Wat voor pads gebruik je? Die van natusan kunnen best wat hebben?
Door het huismerk van AH lekte ik ook gewoon doorheen, hema nooit geprobeerd... Maar er zit wel verschil in ja.quote:Op maandag 7 mei 2012 11:33 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Gewoon van de hema, ik had niet gedacht dat het deze keer zo goed zou gaan... Maar Natusan is beter dus?
Hij pakt toch nog steeds z'n fles erbij ook. En hij drinkt zo vaak (om de anderhalf a twee uur kwam hij de afgelopen week) dus in die flessen zit nu forte en zelfs dat lijkt nog niet echt genoeg te zijn, hij komt nu om de 2,5 a 3 uur ongeveer... (ja ook 's nachts, ik ben zo'n verkreukeld ding nuquote:Op maandag 7 mei 2012 11:38 schreef _evenstar_ het volgende:
Je weet dat je met kolven er minder uit krijgt als Pieter zelf he
3 uur... Heerlijk... Zag je mijn grafiek?quote:Op maandag 7 mei 2012 11:40 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Hij pakt toch nog steeds z'n fles erbij ook. En hij drinkt zo vaak (om de anderhalf a twee uur kwam hij de afgelopen week) dus in die flessen zit nu forte en zelfs dat lijkt nog niet echt genoeg te zijn, hij komt nu om de 2,5 a 3 uur ongeveer... (ja ook 's nachts, ik ben zo'n verkreukeld ding nu)
Klein hongerlapjequote:Op maandag 7 mei 2012 11:40 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Hij pakt toch nog steeds z'n fles erbij ook. En hij drinkt zo vaak (om de anderhalf a twee uur kwam hij de afgelopen week) dus in die flessen zit nu forte en zelfs dat lijkt nog niet echt genoeg te zijn, hij komt nu om de 2,5 a 3 uur ongeveer... (ja ook 's nachts, ik ben zo'n verkreukeld ding nu)
Op zich vind ik BV 's nachts nog niet zo heel erg, maar dat flesje er nog achteraan kan niet half slapend helaas... Ik blijf hopen dat m'n productie nog zo op gang komt dat ik het met BV alleen af kan...quote:Op maandag 7 mei 2012 11:42 schreef Ticootje het volgende:
[..]
3 uur... Heerlijk... Zag je mijn grafiek?
Eh,quote:Op maandag 7 mei 2012 11:51 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Op zich vind ik BV 's nachts nog niet zo heel erg, maar dat flesje er nog achteraan kan niet half slapend helaas... Ik blijf hopen dat m'n productie nog zo op gang komt dat ik het met BV alleen af kan...
Dat redt ik helaas niet halfslapendquote:Op maandag 7 mei 2012 11:55 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Eh,
Kun je niet warm water meenemen? Afgewogen poeder? En dan half slapend de boel bij elkaar , en hoppa?
Mooi!quote:Op maandag 7 mei 2012 11:12 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
http://forum.fok.nl/templ(...).imgur.com/cIiR6.jpg zo?
De dubbele set koop ik nieuw voor 33 euro bij de thuiszorgwinkel.quote:Op maandag 7 mei 2012 11:56 schreef Vulpecula het volgende:
Ik weet niet of het mag, maar we hebben nog een borstkolf set te koop. De vrouw heeft ze een paar keer gebruikt (maar is nooit BV in gekomen) maar alles is goed schoon gemaakt en uitgekookt. De BV kwam niet op gang dus hebben ze eigenlijk voor niets gekocht. Maar we hebben het wel geprobeerd. Nu zitten we met die dingen te kijken. Misschien kan iemand er nog iets mee.
Ja die wilde we ook, maar die hadden ze toen niet. Moest ik maar twee lossen kopen. Heb toen nog gezegd voor de prijs van een dubbele set wil ik ze wel. Maar dat ging niet. Heb er nu euro 48 voor betaald. Ze weten wel hoe ze je meer moeten laten betalen. Maar als iemand EUR 25 bied voor beide dan mag hij ze komen halen.quote:Op maandag 7 mei 2012 13:33 schreef WupWup het volgende:
[..]
De dubbele set koop ik nieuw voor 33 euro bij de thuiszorgwinkel.
Ik kan niet vertellen of het handig is of zo, maar wat ik er wel bij wil zeggen is dat je bij de thuiszorgwinkel het apparaat kunt huren voor niet heel veel. Echter moet je deze set zelf aanschaffen. Aangezien het bij mijn vrouw niet gelukt is, bieden we ze aan.quote:Op maandag 7 mei 2012 13:44 schreef Morretje het volgende:
Weet iemand hoe de kolf die Vulpecula aanbiedt is? Ik heb nu geen kolf, maar wil voor nr 2 wel kolven, incidenteel. Wie kan me wat meer vertellen over wat wel en niet handig is?
Ah merci!quote:Op maandag 7 mei 2012 13:56 schreef WupWup het volgende:
Het is de set die hoort bij de huurkolf van Medela, Morretje. Voor incidenteel kolven is dit dus niet handig voor je
http://www.borstvoeding.c(...)et-borstvoeding.htmlquote:Op maandag 7 mei 2012 15:38 schreef Lot_1 het volgende:
Even een vraagje van een leek: ik las net dat de natuurlijke speenleeftijd van de mens tussen de 2,5 en 7 jaar is. Weten jullie toevallig hoe men hier bij komt? Want het lijkt me best oud, ook omdat een kind van 2,5 al prima met de pot mee kan eten.
Ah bedankt! Interessant. Ik zal eens verder zoeken!quote:Op maandag 7 mei 2012 17:07 schreef WupWup het volgende:
Er bestaan heel veel verschillende theorieën over de speenleeftijd. Onder andere het wisselen van het melkgebit (ca zes jaar), uitgezet tegen de levensverwachting in vergelijking met primaten (ca vier jaar), het uitrijpen van het immuunsysteem (zes jaar) en nog veel meer.
Ja, dat weet ik, maar ik kan dat nooit zo rijmen met dat er rond het eerste jaar vaak een weiger-periode is. De die-hards zeggen dan dat dat niet betekent dat het kind geen borstvoeding meer wil, omdat de natuurlijke speenleeftijd hoger ligt. Daar kwam mijn vraag ook vandaan.quote:Op maandag 7 mei 2012 15:55 schreef Morretje het volgende:
Geen idee hoe ze dat onderzocht hebben, maar ik vermoed dat ze gekeken hebben naar de gemiddelde leeftijd waarop kindjes zelf besluiten geen borst meer te willen drinken. Dat staat vaste voeding ook zeker niet in de weg hoor, gaat prima naast elkaar. Borstvoeding is meer dan alleen voeding voor het kind, het biedt troost, zekerheid, rust etc..
Het CB had tegen mijn man gezegd dat we dat konden overwegen maar dat we helemaal zelf moesten bepalen of we dat een goed idee vinden. Het punt is dat als Joris honger heeft, ik echt niet met brood, laat staan groente of fruit, moet aankomen. Dan wil hij gewoon melk. Wat we nu wel proberen, is eten aanbieden ongeveer 2 uur na de melkvoeding. Dan heeft hij nog niet echt honger maar zit hij ook niet vol met melk.quote:Sverbern, als je die melkvoeding skipt, gaat ie dan niet wat beter eten? Ik weet het, slecht advies, maar als dat voor jullie beter werkt...
Ja, dat wel. Ik denk dat mijn productie dat wel redt want ik heb altijd overproductie gehad maar nu haast nooit meer stuwing (ook niet als ik een kolfbeurt oversla) terwijl ik wel altijd voldoende melk heb. Hoe zit dat eigenlijk als je vier dagen per week werkt en je kolft niet (bij > 9 maanden)? Heb je dan op je vrije dagen overdag nog melk? Bijvoorbeeld voldoende voor een toetje na de lunch ofzo? Ik heb daar echt geen idee van, sorry als het een domme vraag is.quote:Sverbern, wil je alleen stoppen met kolven, en nog wel live voeden?
Ah, dat geeft de burger moed! Ja, het schiet nog steeds weinig op hier. Brood gaat wel aardig maar hij drinkt er echt niet minder melk door (hij groeit natuurlijk ook gewoon door dus het vaste voedsel is extra en niet in plaats van).quote:Dan is, denk ik, opvolgmelk niet nodig. In principe dan, want wel afhankelijk van hoeveel hij eet inderdaad. Oh, en eten ging hier ook heeeeel langzaam, denk dat ze pas met 9 maand echt dingen ging eten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De 2de foto weerspiegelt ook hoe ik mijn kind voed en ik kan me niet voorstellen dat er moeders zijn die hun kind op een krukje laten staan om staand te drinken![]()
Maar zoals gezegd, het is ws provocerend bedoelt.
quote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:44 schreef pessie het volgende:
Ik vind de foto die Juud post ook echt veel mooier en intiemer, de eerste foto grenst wat mij betreft aan iets wat we niet willen in deze samenleving.Waarschijnlijk denken juist heel veel mensen er zo over. Anders zou het niet zo'n rel veroorzaakt hebben.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De 2de foto weerspiegelt ook hoe ik mijn kind voed en ik kan me niet voorstellen dat er moeders zijn die hun kind op een krukje laten staan om staand te drinken![]()
Maar zoals gezegd, het is ws provocerend bedoelt.
Bizar, wmb, dat we zo ver van onze natuur afstaan dat we iets dat biologisch gezien volkomen normaal is als iets seksueels zien.
Ik zou Midas Dekkers hier wel eens zn mening over willen horen geven.
KD, 'De Larf' is binnen, trouwens!
En van uitzonderlijk wordt het in de kortzichtige Amerikaanse maatschappij al snel verward met smerigquote:“When you think of breast-feeding, you think of mothers holding their children, which was impossible with some of these older kids,” Schoeller said in an interview on TIME.com. “I liked the idea of having the kids standing up to underline the point that this was an uncommon situation.”
Ja, maar is het in de natuur dan ook niet zo dat het jong op een gegeven moment het nest moet verlaten?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:57 schreef -Spring het volgende:
[..]
Waarschijnlijk denken juist heel veel mensen er zo over. Anders zou het niet zo'n rel veroorzaakt hebben.
Bizar, wmb, dat we zo ver van onze natuur afstaan dat we iets dat biologisch gezien volkomen normaal is als iets seksueels zien.
Klopt. Bij een mens 'in de natuur' zou dat rond zn zevende zijn.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:05 schreef The_Tankgirl het volgende:
[..]
Ja, maar is het in de natuur dan ook niet zo dat het jong op een gegeven moment het nest moet verlaten?
Misschien dat het daarom het er voor sommige mensen er raar uit ziet?
Ik vind het best mooie foto's trouwens
Dat is het gewoon, he. Ik vind het ook heel normaal, veel normaler dan een kind te moeten dwingen om te stoppen omdat ze er zogezegd te groot voor worden.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:07 schreef Bleie het volgende:
Niet aan gewend ook, natuurlijk. Tenminste, ik heb nog nooit live een ouder kind aan de borst gezien
Maar dan zou je je kind daarna ook geen melk van koeien moeten geven. (als een kind nog behoefte heeft aan melk dan zou het dat van de moeder moeten krijgen toch?)quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:05 schreef The_Tankgirl het volgende:
Ja, maar is het in de natuur dan ook niet zo dat het jong op een gegeven moment het nest moet verlaten?
Idd, hier net hetzelfde. Het voelt gewoon normaal.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:11 schreef -Spring het volgende:
Ik AP niet. Iig niet bewust. Nooit in verdiept ook. Maar júist mn ratio zegt dat het heel normaal en gezond is om een kind zolang bv te geven.
Precies. Het is hilarisch om je voor te stellen om je kind, dat nog zuivel nodig heeft, bewust de borst te onthouden, vervolgens een koe aan te schaffen, deze, kunstmatig uiteraard, te laten bezwangeren en het jong, zodra dit er is, weg te nemen zodat jij die melk af kunt pakken om aan je eigen kind te geven.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:10 schreef oeke het volgende:
Maar als je de titel en de ondertitel van het artikel al ziet dan weet je toch dat het provocerend bedoeld is?
Ik vraag me af of deze moeder zo blij is met hoe de foto heeft uitgepakt.
[..]
Maar dan zou je je kind daarna ook geen melk van koeien moeten geven. (als een kind nog behoefte heeft aan melk dan zou het dat van de moeder moeten krijgen toch?)
In mijn ogen zou het het mooist zijn als een kind zelf de keus krijgt om te stoppen. En dat kan dus veel later zijn dan de (westerse) wereld gewend is.
Het voeden an sich zie ik niet als seksueel, de positie waarin ze staan wel. De andere foto's die gepost zijn vind ik juist mooi en absoluut niet seksueel getint.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:57 schreef -Spring het volgende:
[..]
Waarschijnlijk denken juist heel veel mensen er zo over. Anders zou het niet zo'n rel veroorzaakt hebben.
In welke positie doen jullie het dan? Ook op een krukje?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:23 schreef pessie het volgende:
[..]
Het voeden an sich zie ik niet als seksueel, de positie waarin ze staan wel. De andere foto's die gepost zijn vind ik juist mooi en absoluut niet seksueel getint.
Maar goed, dit is mijn idee.
Zouden we het hele artikel ergens kunnen vinden zodat we het kunnen lezen?
ik hoop zo om ooit nog es langer dan een jaar te voeden. Ik baal er een beetje van dat het zo abrupt stopte beide keren. Ook al was het laatste kind voeden niet zo'n succes en twijfel ik nog wel ns aan of de bv wel 'gelukt' isquote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:11 schreef -Spring het volgende:
Ik AP niet. Iig niet bewust. Nooit in verdiept ook. Maar júist mn ratio zegt dat het heel normaal en gezond is om een kind zolang bv te geven.
s Avonds zittend op de stoel en 's ochtends liggend in bedquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://healthland.time.co(...)rumet/#ixzz1uYzBst6yquote:Jamie Lynne Grumet, a 26-year-old mother of two in Los Angeles, is on the cover of TIME this week breast-feeding her son Aram, who turns 4 next month.
Dat wilde ik nog vragen idd. Twijfel je nog wel eens over de voedingswaarde van je bv?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:26 schreef mignonne het volgende:
[..]
ik hoop zo om ooit nog es langer dan een jaar te voeden. Ik baal er een beetje van dat het zo abrupt stopte beide keren. Ook al was het laatste kind voeden niet zo'n succes en twijfel ik nog wel ns aan of de bv wel 'gelukt' ismaar hey, nieuwe ronde nieuwe kansen hoop ik
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb wel door dat Nathan groter wordt en dat voeden minder comfortabel wordt. Ik weet niet meer zo goed waar zn benen heen moeten als ik voed en ook met een volledig melkgebit is het wel vervelend als hij besluit grappen te gaan maken tijdens het drinken. Ik had laatst flinke tandafdrukken in mijn tepel staan. Het idee van mijn dreumes aan mijn borst vind ik compleet normaal maar daar ben ik ingegroeid.
quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:39 schreef pessie het volgende:
Wow een sprinkhaan! Ik vind dat echt oprecht moed hebben!Zo ben ik er ook heel erg in meegegroeid. Ik had het drie jaar geleden een volstrekt belachelijk en ongeloofwaardig idee gevonden om een peuter aan de borst te hebben.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb wel door dat Nathan groter wordt en dat voeden minder comfortabel wordt. Ik weet niet meer zo goed waar zn benen heen moeten als ik voed en ook met een volledig melkgebit is het wel vervelend als hij besluit grappen te gaan maken tijdens het drinken. Ik had laatst flinke tandafdrukken in mijn tepel staan. Het idee van mijn dreumes aan mijn borst vind ik compleet normaal maar daar ben ik ingegroeid.
Wat ze zegt over de tweedeling tussen conventioneel opvoeden en AP en hoe jammer dat is, daar ben ik het helemaal mee eens. Maar dan direct weer in het artikel waarnaar doorgelinkt wordt, in de tweede regel: "cry it out vs. co-sleeping, stroller vs. sling". Nee, want er zit natuurlijk geen middenweg tussen laten huilen en jarenlang co-sleepenquote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:27 schreef Leandra het volgende:
Kind op de cover is wel bijna 4 trouwens:
[..]
http://healthland.time.co(...)rumet/#ixzz1uYzBst6y
Ik had ook 70%quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:41 schreef Leandra het volgende:
Oei, ik scoorde 70% op de "Are you too attached?" Parenting quiz.... nog net goedgekeurd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.CS ik nam steeds periodes van 3 maanden aan,maar dan liep het net weer lekker en was het makkelijk en dan wou ik niet stoppen en plakte ik er weer 3 maanden aan vast.
Ik erger me aan die reclamequote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:49 schreef Leandra het volgende:
Het blijft me eigenlijk verbazen dat er zelfs reclame is waarin je een moeder met een pak opvolgmelk een kinderdagverblijf ziet binnenwandelen, om een lesje "het immuunsysteem is in ontwikkeling" te geven, en het dus kennelijk normaal is dat kinderen van 2/3/4 nog aanmaakspul krijgen omdat dat zogenaamd goed is voor het immuunsysteem, maar dat het vreemd is als een kind van diezelfde leeftijd het beste product krijgt voor dat in ontwikkeling zijnde immuunsysteem.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |