abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110988069
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Nieuw: de multidisciplinaire borstvoedingsrichtlijn: http://www.richtlijnborstvoeding.nl/
pi_110988150
Dit topic mist foto's, daar word het veel persoonlijker van.
pi_110988351
Grappig dat bij elk nieuw topicdeel zo'n opmerking komt :D
  dinsdag 1 mei 2012 @ 10:36:39 #4
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_110988597
Ja dat..

Mijn vriendje vindt borstvoeding ook zo onwijs goed, vooral de verpakking. :p
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 11:42:50 #5
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_110990314
PAS OP klaagpost...

Pffff, waarom moet ik mezelf toch ook continu zitten verdedigen dat ik BV geef... Tegen m'n ouders, m'n familie, zelfs m'n eigen man begint er voortaan over te zeiken :( .
Ik ben al gestopt met mensen tekst en uitleg te geven, maar dat commentaar continu daar ben ik wel klaar mee.

Maar, ik ben trots op mezelf, al (of pas, als ik me ga vergelijken met jullie O+ ) 4,5 maand bv, Draakje doet het goed, en ik stop lekker NOG LANG NIET :( . Mijn instelling nu: hoe harder je tegen m'n schenen aan schopt, hoe gedrevener ik word om een langvoedster te worden ~O> . De aanhouder wint!
  dinsdag 1 mei 2012 @ 11:45:56 #6
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_110990424
Haha NTS, er komt een dag dat ze het gewoon negeren, zo is mijn ervaring.
pi_110990522
Herkenbaar NTS! Dikke middelvinger naar de rest!
pi_110992943
En zo is het NTS. Mijn mevrouw steunt heel goed. Welk besluit ik ook maak. Maar ze geeft juist aan dat ze het jammer zou vinden als ik zou stoppen.
Bij anderen krijg ik vaak de opmerking: wat knap. Maar je ziet ze denken "nog steeds!?"
Maar hij is pas 6 maanden...
pi_110993052
Nou vergeet ik mijn vraag helemaal..

De gekolfde melk gaat nog steeds mee baar het kdv met een avent slow flow speen voor de allerjongste. Dat doe ik omdat ik bang ben dat als het te makkelijk gaat hij mijn borst niet wil. Dat gebeurt nu mml nogal eens als hij moe is en honger heeft..
Is dat gerond, mijn angst daarvoor? En hoe doen jullie dat?
(Ik had eerst zo'n calma van medela, maar dat onding bleef lekken.. En gebruik deze spenen nu zo'n 3 maanden)
pi_110993671
Nirak, niet helemaal antwoord op je vraag, maar Lotte (2j7m) krijgt 's ochtends nog steeds een flesje drinken en die drinkt ook nog steeds uit de 0-3m speen. Gaat prima. Ooit in een aanbieding goed ingeslagen en nooit qua grote verandert dus...
Lotte!
Noah!
pi_110996079
NTS je mag trots op je zelf en op draakje zijn!! O+

Ik krijg ook te horen "wat knap dat je het nog vol houdt" :') R is pas 5 maanden hoor! en ik ga nog laaaaang niet stoppen! *O* nog lang lang niet O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_110996099
Jelte drinkt uit de 2 speen, 1 ging echt te langzaam en in drie verslikte hij zich. nummer 2 gaat prima. Maar Jelte krijgt niet zo vaak een fles, dus ik weet niet hoe het gaat met een kindje wat dagelijks ook de fles krijgt. Je zou het eventueel gewoon kunnen proberen?

En ik ga hier ook zo lang mogelijk door! Ik heb wel 2 pakjes kant en klare nutrilon in huis voor het geval er iets met mij gebeurd. Dan is er iig drinken voor hem. (Ik heb ook wel in de vriezer, maar dat duurt heel lang voor dat te drinken is)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  dinsdag 1 mei 2012 @ 14:57:48 #13
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_110996619
:W hallo

Is er een boek wat jullie zouden adviseren ?
Je kan natuurlijk een hoop op internet vinden maar soms is een boek toch fijner
W
Z
E
pi_110997528
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 13:08 schreef Nirak het volgende:
Nou vergeet ik mijn vraag helemaal..

De gekolfde melk gaat nog steeds mee baar het kdv met een avent slow flow speen voor de allerjongste. Dat doe ik omdat ik bang ben dat als het te makkelijk gaat hij mijn borst niet wil. Dat gebeurt nu mml nogal eens als hij moe is en honger heeft..
Is dat gerond, mijn angst daarvoor? En hoe doen jullie dat?
(Ik had eerst zo'n calma van medela, maar dat onding bleef lekken.. En gebruik deze spenen nu zo'n 3 maanden)
ow goede vraag! maar ik heb geen idee...ik moet eerlijk zeggen dat ik niks van flessen en spenen weet :@ alles wat ik weet is dat onze R de breastflow erg goed pakt...weet niet welke stand speen het is enzovoort..ik geef nooit de fles...alleen mijn man en op het kdv! ik zorg voor de melk alleen *)
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_110997574
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 14:57 schreef rebel-angel het volgende:
:W hallo

Is er een boek wat jullie zouden adviseren ?
Je kan natuurlijk een hoop op internet vinden maar soms is een boek toch fijner
:Y
http://www.bol.com/nl/p/n(...)005688470/index.html
pi_111000563
NTS: wat vervelend dat mensen zo zeiken. Je doet t geweldig!

Wij komen hier in het stadium dat mensen vragen of hij 'nog niet' doorslaapt. Hij is pas 3 maanden! Bovendien vind ik dat hij prima slaapt. Hij gaat rond 19.30 slapen, en drinkt dan weer rond 22.30, ergens tussen 2 en 4 en ergens tussen 6 en 7 weer. Na elke voeding valt hij direct weer in slaap (of beter gezegd: hij drinkt tot hij aan de borst in slaap valt), dus ook die nachtvoeding is eigenlijk zo gebeurd. Dit weekend was de vriendin van mijn schoonvader er, en die vond duidelijk dat hij maar moet gaan doorslapen. In haar tijd (zij is 45 jaar geleden bevallen) lieten ze (volgens haar dan hè) baby's in het zh wennen aan hele nachten doorslapen (lees: huilen), dus toen zij na 10 dagen thuis kwam met de baby hoefde ze geen nachtvoedingen te geven. En dat wennen? Zij had er zelf geen last van, want de baby lag op een andere zaal. En voor het kindje was het ook niet zielig, want na een paar dagen was het eraan gewend. Ik word er helemaal verdrietig van als ik eraan denk. Gelukkig kan ik voor mijn kindje andere keuzes maken!
pi_111002962
Grappig genoeg vragen mensen me alleen of ie 'een beetje goed slaapt'. Prima, alleen nog niet hele nachten. Hoewel... ik ben eergisteren begonnen de late avondvoeding over t slaan omdat ik eerder het gevoel had hem uit zn ritme te trekken dan dat ik m een dienst bewees. In zn eigen bedje laten liggen (best wennen, geen baby naast je 's nachts) en hem al twee ochtenden op rij om half 7 uit een diepe slaap wakker gemaakt! Het lijkt erop dat we in de fase zijn gekomen dat apart slapen ons allebei een betere nachtrust oplevert.

En ik stop voorlopig ook nog niet maar ik heb een flesweigeraar dus weinig keus :+

[ Bericht 15% gewijzigd door Clubsoda op 01-05-2012 17:39:31 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 19:35:07 #18
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_111007838
@Bleie, ik kan/kon ook zo verdrietig worden van zulke verhalen..... het idee dat mensen een baby maar gewoon aan zijn lot over laten, vreselijk. ;(
  dinsdag 1 mei 2012 @ 19:37:36 #19
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_111007973
NTS, wat jammer dat je man ook meedoet. Wat is daar de reden van? Ik vind het in elk geval prettig dat mijn man achter mijn/onze keuze staat. De rest van de wereld interesseert me dan niet/minder.

Hier ook pijnvrij! *O*
Zat zeker iets in de lucht ;)

Bleie, ik zat laatst bij de gemeente ivm ID-kaart Huubke (hij was toen 2,5 week oud) en de ambtenaar vroeg of hij al doorsliep ;)
Ik word ook verdrietig van verhalen over laten huilen. Ik vind het nu met 2 kinders het allermoeilijkst dat ik Huubke soms even moet laten huilen omdat ik nu eenmaal maar 2 handen heb en soms bezig ben met Harry. Harry heb ik nooit laten huilen.

Nirak, Harry heb ik ook altijd op een 0-3 mnd speen gehouden van Tommee Tippee. Gewoon voor de zekerheid. Ga ik met Huubke ook weer doen.
pi_111008164
Die collega waar ik laatst over vertelde (die vond dat ik Elise verwende) heeft dat ook gedaan met haar dochters. Gewoon de hele nacht laten huilen en handen op je oren houden. "Toen sliepen ze zo door hoor!!"

Nou, fijn dat jij dat zo wilde, maar ik niet hoor!
Zo'n kleintje zomaar laten huilen, moederziel alleen :(
  dinsdag 1 mei 2012 @ 19:45:35 #21
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_111008427
Ik vind dat echt harteloos, alles in je roept dan toch 'Pak het kind op'.
Bij mij tenminste wel hoor, als ik haar hoorde piepen ging ik haar al pakken, pas later liet ik haar even mopperen als ze in bed lag. Maar echt pas van 6/7 maanden ofzo...
pi_111008724
Hier precies zo! Zo'n kleintje heeft mama gewoon nodig! En dat mag, zo klein!

Mijn moeder heeft ons ook nooit laten huilen. Ik sliep altijd prima! Mn broertje minder... (Ik kreeg geen bv, hij wel.. LOL)
pi_111009722
Ik zou het ook niet kunnen hoor, Het idee alleen al, je baby die JIJ zo graag wil laten huilen omdat JIJ wil slapen.. Klopt niet helemaal hè..

Jelte laat ik ook niet krijsen, ik laat hem nu wel eens huilen, maar als dat binnen 5 minuten nog niet stil is leg ik hem gewoon weer aan. Maar gelukkig gebeurd dat echt zelden, Hij huilt amper O+
Alleen vandaag had hij een flinke moppermiddag, maar in de draagdoek was alles weer goed *O* Hij ligt nu in bed, ik verwacht hem straks nog wel een keer.

Ik heb vannacht doorgeslapen :o O+ Dat was even lekker! (ben ziek) Normaal komt hij nog 1 of 2 keer. (na 00:00)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  dinsdag 1 mei 2012 @ 20:16:02 #24
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_111012091
Ze was vanochtend in de box en ik was boven tanden poetsen...maar ik hoorde haar steeds harder huilen...nou in mijn onderbroek naar beneden gegaan (gordijnen waren al open haha!) en haar lekker naar boven gehaald, nog even tiet en ze was weer blij O+ dan maar 5 minuten later op werk aankomen..mijn kleintje komt eerst O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')