ow goede vraag! maar ik heb geen idee...ik moet eerlijk zeggen dat ik niks van flessen en spenen weetquote:Op dinsdag 1 mei 2012 13:08 schreef Nirak het volgende:
Nou vergeet ik mijn vraag helemaal..
De gekolfde melk gaat nog steeds mee baar het kdv met een avent slow flow speen voor de allerjongste. Dat doe ik omdat ik bang ben dat als het te makkelijk gaat hij mijn borst niet wil. Dat gebeurt nu mml nogal eens als hij moe is en honger heeft..
Is dat gerond, mijn angst daarvoor? En hoe doen jullie dat?
(Ik had eerst zo'n calma van medela, maar dat onding bleef lekken.. En gebruik deze spenen nu zo'n 3 maanden)
quote:Op dinsdag 1 mei 2012 14:57 schreef rebel-angel het volgende:
hallo
Is er een boek wat jullie zouden adviseren ?
Je kan natuurlijk een hoop op internet vinden maar soms is een boek toch fijner
Check.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 10:36 schreef Ticootje het volgende:
Ja dat..
Mijn vriendje vindt borstvoeding ook zo onwijs goed, vooral de verpakking. :p
Wat is stuwing danquote:Op woensdag 2 mei 2012 12:10 schreef Clubsoda het volgende:
Dat voelt wel pijnlijk en vol, maar geen stuwing.
Het is niet vergelijkbaar met stuwing zoals in de kraamweek bedoel ik. Van de reusachtige, keiharde, kloppende borsten. Dit is meer dat het ongemakkelijk voelt om op mijn buik te liggen. En daarbij is dit alleen 's ochtends en direct over na het drinken en de rest van de de dag merk ik er niets meer van. Mischien hanteer ik de vekeerde terminologieën, dat kan hoor, maar bij stuwing denk ik aan ongemak door een continue te ruime melkproductie terwijl wat ik beschreef een eenmalig ongemak is door veel tijd tussen twee voedingen.quote:
Ik voed nu voordat we opstaan, na de "maaltijden" en 's avonds voordat ik zelf ga slapen wat neerkomt op zo'n 5 voedingen per dag. Ben bewust na het eten gaan voeden omdat ik de voedingen overdag graag een beetje af wil bouwen. Begin binnenkort bij een nieuwe werkgever en kolven wordt dan een stuk lastiger. Simon eet overdag steeds meer vast voedsel dus dit lijkt ook wel een natuurlijk moment om te kijken wat er met mijn productie gebeurd als ik de voedingen overdag (deels) afbouw. Ben benieuwd!quote:Op woensdag 2 mei 2012 21:28 schreef Nirak het volgende:
Ik heb de laatste keer gevraagd wat verstandig is mbt afbouwen omdat mijn productie niet denderent is.
Advies was eerst de voeding van ca 1600 uur te laten gaan, maar pas als hij goed brood eet en goed eet bij het avond eten. Best een bv vriendelijk advies. Ze had nml ook kunnen zeggen dat ik dan beter maar op kv over kon gaan, maar dat deed de arts niet![]()
De voeding voor het slapen gaan loopt steeds minder goed. Als ik hem vervroeg tot net na het eten hoeft hij nog niet en als ik het na het badderen doe is hij meestal te moe.. Hij neemt dan wel een paar slokken, maar het houdt niet over.. Hij slaapt de ene keer wel door en de andere keer niet. Dus wat dat betreft maakt het niet uit. Maar ben bang dat mn productie daardoor nog verder terug gaat lopen..
Hoe doen jullie dat? Voeden jullie voor het eten? Na het eten of juist beide?
Je kan altijd gewoon blijven voeden en als je merkt dat het toch niet genoeg was, kun je toch altijd wat bijgeven? Geef je gewoon eerst de borst, en als je leeg bent, en hij is nog niet tevreden maak je een klein beetje kunstmelk bij.quote:Op donderdag 3 mei 2012 08:25 schreef Nirak het volgende:
Ik wil zo lang als mogelijk doorgaan, hij is pas 6 maanden oud. Maar als mijn productie het niet trekt wilde ik weten welke je het beste kunt laten vallen.
Jep, hij gaat vanzelf meer drinken, en dus maak jij meer aan... Gewoon blijven voeden op verzoek.quote:Op donderdag 3 mei 2012 09:58 schreef TimeJumper het volgende:
Heeft iemand ervaring met vakantie in een warm land en borstvoeding?
Begin juni gaan wij naar Tunesie, daar is het dan rondom de 30 graden.
Gaat een baby vanzelf meer drinken? omdat het zo warm is.
Hij drinkt jammergenoeg nog niet uit de fles en zo'n tuutbekertje lukt ook maar af en toe.
Hij is dan al 6 maanden maar wil elk risico vermijden dat hij uitdroogt of zo, dat gaat nogal snel bij baby's las ik ergens.
Dus daar maak ik me een beetje zorgen over.
Dank je, die was ik al een paar keer tegengekomen.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 15:18 schreef bitterend het volgende:
[..]![]()
http://www.bol.com/nl/p/n(...)005688470/index.html
Dat, maar realiseer je dan wel dat je vraag- aanbod verstoort. Kan de aanzet zijn voor een negatieve spiraal, je zal de eerste niet zijn. Vooral vanaf zes maanden gebeurt dat veel. ( cb adviseert start bijvoeding, maar dan wel in die en die hoeveelheden en op die en die momenten, blijft er bv op schema over en je weet inmiddels wel waar dat heen leidt.)quote:Op donderdag 3 mei 2012 09:09 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Je kan altijd gewoon blijven voeden en als je merkt dat het toch niet genoeg was, kun je toch altijd wat bijgeven? Geef je gewoon eerst de borst, en als je leeg bent, en hij is nog niet tevreden maak je een klein beetje kunstmelk bij.
Als ik het goed heb, heeft Nirak sowieso productieproblemen, die ze niet recht krijgt ook met veel aanleggen. Daarvoor gebruikte ze domperidon, maar dat neem t ze nu niet meer...quote:Op donderdag 3 mei 2012 12:55 schreef WupWup het volgende:
[..]
Dat, maar realiseer je dan wel dat je vraag- aanbod verstoort. Kan de aanzet zijn voor een negatieve spiraal, je zal de eerste niet zijn. Vooral vanaf zes maanden gebeurt dat veel. ( cb adviseert start bijvoeding, maar dan wel in die en die hoeveelheden en op die en die momenten, blijft er bv op schema over en je weet inmiddels wel waar dat heen leidt.)
Dus, wat ik wil zeggen, weet wat je doet als je langer wilt voeden.
Dat ja..quote:Op donderdag 3 mei 2012 14:33 schreef WupWup het volgende:
Ja, dan moet je inderdaad iets. Maar als je kunstvoeding bijgeeft en/of een voeding weglaat én je hebt productieproblemen, kun je de rest zelf ook wel raden. En dat mag er ook bij verteld worden, zeker nadat ze zelf aangeeft graag langer te voeden. Wellicht is het dan ook een goed advies om contact op te nemen met je lactatiekundige als je stoeit met je productie en nu niet goed weet hoe verder.
Herkenbaarquote:Ik werd vannacht wakker om een uur of drie, kijk ik achter mijn rug om te zien of Lientje een beetje lekker lag te slapen, toen dacht ik 'verrek ze is hier helemaal niet, ze ligt in dr eigen bed'![]()
quote:Op donderdag 3 mei 2012 16:12 schreef Juud79 het volgende:
Mijn man maakt mij ook geregeld wakker, ze slaapt wel eens vaker een keer door tussen 22.30 en 06.30 uur. Dan vraagt ie verschrikt midden in de nacht 'waar is Lientje?' die dan prinsheerlijk in dr eigen bed ligt te slapen.
Kan je een keer doorslapen.....
P-iglet had slimme ideeën over handsfree kolven. Zij kon de schelpen zo in haar BH proppen of zo.quote:Op donderdag 3 mei 2012 16:39 schreef octopussy het volgende:
Heeft er iemand toevallig een kolfbustier voor mij om over te nemen?
Het afbouwen van de dagvoedingen is niet gelukt en nu heb ik besloten om toch maar te gaan kolven als ik weer moet werken. Als het dan toch moet, dan liever zo relaxed mogelijk
Heb je al een kolf sorbo? Als je begint kun je de productie het best op gang brengen met een professionele huurkolf. Kolf minimaal 8 x per dag, ook in de nacht ( hormonen). Als de melk goed op gang is kun je best overstappen naar een dubbele kolf maar de frequentie dat je kolft blijft wel hoog.quote:Op donderdag 3 mei 2012 19:15 schreef Sorbootje het volgende:
Heeft iemand van jullie ervaring met het op gang brengen en houden van productie puur door middel van kolven? Ik wil mijn neefje graag van melk voorzien, maar wil niet zelf voeden. Dat is te intiem voor me.
Yup. Wat wil je weten?quote:Op donderdag 3 mei 2012 19:15 schreef Sorbootje het volgende:
Heeft iemand van jullie ervaring met het op gang brengen en houden van productie puur door middel van kolven? Ik wil mijn neefje graag van melk voorzien, maar wil niet zelf voeden. Dat is te intiem voor me.
Volgens mij las ik op de blog dat de aanstaande moeder hier mee is gestart, toch Sorbo? Gaaf dat dat kan!quote:Op donderdag 3 mei 2012 19:19 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Heb je al een kolf sorbo? Als je begint kun je de productie het best op gang brengen met een professionele huurkolf. Kolf minimaal 8 x per dag, ook in de nacht ( hormonen). Als de melk goed op gang is kun je best overstappen naar een dubbele kolf maar de frequentie dat je kolft blijft wel hoog.
Wisten jullie ook dat je melk kunt produceren als je niet bent bevallen? Door een lichaam voor de gek te houden met hormonen laat je het geloven dat er een zwangerschap is. Rond de geboorte van het kindje stop je dan met medicatie en begin je met kolven. Goede laktatiekundigen kunnen jullie daarmee waarschijnlijk helpen.
Dat heb ik vaker geprobeerd, maar het blijft bij mij echt niet zitten. Ook de borstjarretels van mijn Handsfree kolf kan ik niet gebruiken omdat de boel scheef gaat hangen.quote:Op donderdag 3 mei 2012 19:19 schreef Asyniur het volgende:
Ik heb ook de schelpen altijd in mijn bh gepropt.
Gewoon eerst de bh helemaal losmaken (zoals je ook zou doen als je je baby zou voeden) dan je kolfschelp goed op je borst en dan trek je de bh weer op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |