abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110857026
Deel 1: Nieuwbouw in Amsterdam-Noord: voorpret en -zorgen
Deel 2: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 2
Deel 3: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 3
Deel 4: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 4
Deel 5: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 5
Deel 6: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 6
Deel 7: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 7
Deel 8: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 8
Deel 9: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 9
Deel 10: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 10
Deel 11: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 11
Deel 12: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 12
Deel 13: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 13

1,5 jaar geleden hadden we onze droomwoning gevonden: Mijn White Lodge in Amsterdam-Oost Maar het leven is veranderd nu ons tweede kindje geboren is. We willen een begane grond met tuin waar de koters in kunnen scharrelen, een zolder met verborgen hoekjes waar ze verstoppertje kunnen spelen en een groene omgeving om hutten te bouwen. Kortom: de versuffing is ingetreden. Wel zouden we graag in de buurt blijven wonen van het centrum (in verband met werk) en Oost (in verband met de sociale contacten). We hebben een eengezinswoning gekocht in het nieuwbouwproject Marjolein in De Banne. Dat ligt hier:

Artist impressions van het project (het gaat om een reguliere tussenwoning):

In december 2010 is er begonnen met de bouw; donderdag 24 november (2011) hebben we de sleutel gekregen! We zijn in januari (2012) verhuisd en inmiddels gewoon klaar! *O*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_110943216
De gezaaide kruiden heb ik na 2 weken maar in potten gezet. Gaat hard.

En de aardbeienplanten leven weer na een sloot water. :@
pi_110946995
Deel 14, wow :o Jij bent echt goed in een topic bijhouden!
Ik lees nog altijd stilletjes maar met veel interesse mee :s)
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_110947123
Is dat het keukenraam? Best handig afgewerkt zo.
Bij kunnen geen planten in het keukenraam omdat het er altijd zo tocht. Ze hebben in mum van tijd luis. Meestal zie ik ze het eerst in het larfstadium, een beetje als iele witte mieren.

Mijn eerste zaaisel is grotendeels mislukt. Heb met een suf hoofd potgrond gekocht die in de aanbieding was, maar het was nog te vroeg in het jaar. Dan is het oude grond die al een heel jaar in zakken in weer en wind heeft gestaan en waar de aaltjes ruime tijd hadden om zich te vermeerderen. Die snertbeestjes knagen lekker aan verse worteltjes :(

Van de nieuwe pogingen zijn er inmiddels slechts 2 zonnebloemen opgekomen. Dat gaat wat langzaam.
pi_110948592
Van elke posting van je leer ik weer wat, Teslynd! ^O^

Bij het raam is de keuken boven verwachting mooi afgewerkt. Zijn we heel blij mee!
pi_110948617
quote:
17s.gif Op zondag 29 april 2012 22:00 schreef innepin het volgende:
Deel 14, wow :o Jij bent echt goed in een topic bijhouden!
Ik lees nog altijd stilletjes maar met veel interesse mee :s)
Ja, doe ik best goed, hè? :7 Al gaat het inmiddels nergens meer over.
pi_110954328
Ik had willen zeggen: bij mij kunnen geen planten in het keukenraam.
Het kon al niet en na wat renovatiewerk incl. een nieuw openslaand keukenraam is het helemaal waaien in de vensterbank. 't Is volgens mij boze opzet: ventilatie in de keuken. Ik had liever bovenin een ventilatieluikje gehad.

Het grote dubben is voorbij, nu heb je alleen nog de naweeën en een interessant topic voor wie zelf met zulke keuzes zit.
pi_110958864
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 22:32 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik blijf het interessant vinden hoor en volg het nog steeds :D
Toevallig zijn we (net als jullie en vele anderen) druk met de tuin en wat we willen veranderen en hoe (zijn zelf een jaartje geleden verhuisd, de tuin is nog zoals hij toen bij aankoop was - we hebben eerst de binnenboel aangepakt).

Dus ik blijf het met plezier volgen :)
pi_111011744
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 22:32 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

:@ Ik volg het ook al vanaf deel 1 en vind het nog steeds leuk! Ook als ik je kruidenplantjes zie groeien!
Ik heb heel veel ideeën op gedaan, voor later, ooit! En ik hoop dat het me tegen die tijd lukt om ook zo'n evenwichtig huis in elkaar te zetten wat strak, rustig, sfeervol en uitnodigend is. (Althans, zo zie ik jullie huis!)
Keep going wil ik dus eigenlijk alleen maar zeggen! :+
Mooi he, alles.
pi_111012424
Och, wat lief, zeg! :@

Het is nu vooral heel erg genieten van het huis. Gisteren was de eerste dag waarop het mooi weer was en we in de gelegenheid waren om gebruik te maken van de tuin. We hebben er bijna de hele dag gebivakkeerd. Ik ben erg blij met de bank die we hebben laten maken, want die nodigt erg uit om in de tuin te gaan hangen. De zandbak in de voortuin heeft inmiddels haar ontmaagding beleefd; groot succes!

Vandaag kriebelde het en zijn we naar de Ikea geweest om wat kleine spullen te kopen, denk aan een badmat, een vervangend nachtkastlampje, en een kussen:

Thema, anyone? :7

En we zagen een min of meer zwevende plank bij de Ikea die ondiep genoeg was voor de door ons bedachte plek. Die hebben we zojuist opgehangen:

Veel gezelliger zo!
pi_111012550
We zijn trouwens nog steeds op zoek naar wat spullen, waaronder een bijzettafeltje. Ik kan nergens iets vinden dat precies naar mijn smaak is.
pi_111012729
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 20:54 schreef Claudia_x het volgende:
Veel gezelliger zo!
:Y

En heel leuk die vogels! En dat de bank zo fijn is! En dat de zandbak doet wat hij moet doen! En en en..! ;)
Mooi he, alles.
pi_111013015
Oh, ik heb de perfecte bijzettafel trouwens wel gevonden:

Klein, strak maar warm door het hout en de gele kleur. Helaas ook vrij duur, maar misschien een leuk spaarobject.
pi_111015551
Zou dat ook niet vrij makkelijk zelf te maken zijn? Goedkoop driepotig krukje kopen, blad zagen, en alles verven in een door jou gewenste kleur.

Bijzettafels staan hier al 4 jaar op het lijstje, verschrikkelijk moeilijk!
pi_111015588
Welnee, dat kan ik helemaal niet zelf maken! Bovendien vind ik het juist zo'n mooi krukje vanwege de details en het vakmanschap.
pi_111031737
Claudia, ik zat te kijken naar jullie zandbak, ik zoek er ook eentje, maar las in OUD ergens al dat sommige zandbakken niet helemaal goed sluiten. Die plastic blauwe schelp bijvoorbeeld. Sluit die van jullie goed? Komt er regen in? En is het toevallig deze? :) Of hebben jullie een op maat laten maken?

Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_111031783
quote:
5s.gif Op woensdag 2 mei 2012 11:21 schreef Pisces29 het volgende:
Claudia, ik zat te kijken naar jullie zandbak, ik zoek er ook eentje, maar las in OUD ergens al dat sommige zandbakken niet helemaal goed sluiten. Die plastic blauwe schelp bijvoorbeeld. Sluit die van jullie goed? Komt er regen in? En is het toevallig deze? :) Of hebben jullie een op maat laten maken?

[ afbeelding ]
Ik zou het eens in dit topic vragen :) (Klustopic): Waar Kleiduif en Pessie gaan klussen en verhuizen!
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_111031870
Onze blauwe schelp sluit prima! Je moet hem alleen op de mooie dagen wel even laten luchten omdat het vocht zich anders ophoopt.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_111031962
quote:
2s.gif Op woensdag 2 mei 2012 11:22 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

Ik zou het eens in dit topic vragen :) (Klustopic): Waar Kleiduif en Pessie gaan klussen en verhuizen!
Thanks!
pi_111032189
quote:
5s.gif Op woensdag 2 mei 2012 11:21 schreef Pisces29 het volgende:

[ afbeelding ]
Wij hebben 'em van de Wehkamp, maar volgens mij is 'ie identiek. Er kan inderdaad regen in komen (tussen de planken door). Er staat me bij dat dat juist goed is, maar de reden is me ontschoten.
pi_111034653
Ah leuk, ik ben even voor je opzoek gegaan naar bijzettafeltjes ;)
Misschien zit er iets voor je tussen (allemaal klikbaar):

¤209, meer betaalbaar dan de slowwood ;)

Van Leitmotiv hebben ze een zelfde, maar dan nog meer betaalbaar:

¤139, is er in meerdere kleurtjes.

Heel betaalbaar, ¤90, in een heleboel kleurtjes en zelfs ook buiten te gebruiken!

¤99,95 van vtwonen bij basiclabel, deze is er ook in het wit.

Slechts ¤78, beetje combi retro/modern

Bijzettafel Tre van Arco, in verschillende combi's verkrijgbaar. ¤290, best prijzig, maar wel mooi ook!
pi_111034819
Wauw! You rock.
pi_111034881
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 11:33 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wij hebben 'em van de Wehkamp, maar volgens mij is 'ie identiek. Er kan inderdaad regen in komen (tussen de planken door). Er staat me bij dat dat juist goed is, maar de reden is me ontschoten.
Ik lees het net bij Pessie in het topic, dat er anders schimmel ontstaat. Erg goed om te weten!
pi_111034901
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 11:33 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

:Y ventilatie is goed (anti-schimmel etc) én door regen wordt zand weer hard, kun je beter taartjes bakken met de kinderen c_/
edit: wat pisces zegt / dattem.
pi_111034967
De kinderen hebben pas in de zandbak gespeeld net na een regenbui. Ze vonden het geen enkel probleem. Ik ging er daarentegen met m'n suffe hoofd naast zitten, zakte met een voet weg in het zand en zat tot m'n enkels onder de modder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')