Hoe moeten die een meerderheid krijgenquote:Op donderdag 26 april 2012 15:36 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Laten we het niet hopen!
Vind VVD-CDA-D66 prima.
Och Samsom wil vast janken over dat het eerlijker moet, maar daar jengelen we inderdaad lekker doorheen.quote:Op donderdag 26 april 2012 15:39 schreef remlof het volgende:
[..]
Je leest ook niet hè? Je bent net zo'n kind dat z'n handen voor z'n oren houdt en dan heel hard begint te jengelen als z'n ouders hem vermanend toespreken
Toen de VVD zich ging profileren als een PVV-light om stemmen te trekken waarna we een kabinet gekregen dat Nederland de afgrond in hielp?quote:Op donderdag 26 april 2012 15:38 schreef GSbrder het volgende:
[..]
En toch was Samsom er niet snel genoeg bij om zaken te doen met CDA en VVD. Waren hebben we dit opportunisme eerder zien falen?
Weer een minderheidskabinet? Welke partijen ga je erbij zoeken als gedoogpartner?quote:Op donderdag 26 april 2012 15:36 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Laten we het niet hopen!
Vind VVD-CDA-D66 prima.
Die coalitie (Balkenende 2?) is de vorige keer ook mislukt omdat D66 er uit stapte.quote:Op donderdag 26 april 2012 15:39 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hoe moeten die een meerderheid krijgen?
Overigens zal D66 dat niet zien zitten. De VVD kan dan namelijk niet onder Verdonk-gedrag uitkomen. Ze moeten dan stoer en boos doen tegen de buitenlanders.
Samsom zei zelf vooral over hun punten in plaats van concessies gesproken te hebben met de Jager, dus als iemand al campagne aan het voeren is...quote:Op donderdag 26 april 2012 15:39 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Dat zegt men inderdaad, ik geloof er niet zo in.
Het is gewoon de spin van gister PVV=SP=PvdA=links.
De campagne is allang begonnen.
Alsjeblieft nooit meer een minderheidskabinetquote:Op donderdag 26 april 2012 15:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Weer een minderheidskabinet? Welke partijen ga je erbij zoeken als gedoogpartner?
Samsom kan natuurlijk niet gewoon z'n schouders ophalen en opeens niet opkomen voor wat hij eerder heeft gezegd. Natuurlijk komt een nieuw plan niet zonder slag of stoot tot stand. Dat kan niet met partijen die een achterban te verdedigen hebben.quote:Op donderdag 26 april 2012 15:39 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Och Samsom wil vast janken over dat het eerlijker moet, maar daar jengelen we inderdaad lekker doorheen.
Wij begrijpen elkaar.quote:Op donderdag 26 april 2012 15:40 schreef JoaC het volgende:
[..]
Samsom zei zelf vooral over hun punten in plaats van concessies gesproken te hebben met de Jager, dus als iemand al campagne aan het voeren is...
Dat is dan de PvdA haar eigen schuld door die idioot te kiezen, had je kunnen verwachten dit.quote:Op donderdag 26 april 2012 15:41 schreef Taurus het volgende:
[..]
Samsom kan natuurlijk niet gewoon z'n schouders ophalen en opeens niet opkomen voor wat hij eerder heeft gezegd. Natuurlijk komt een nieuw plan niet zonder slag of stoot tot stand. Dat kan niet met partijen die een achterban te verdedigen hebben.
Typisch VVD-gelul. Ja, ik zie een coalitie VVD-D66 wel zitten. Zeg dan niksquote:Op donderdag 26 april 2012 15:39 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Roep dat niet te hard als Samsom blijft schreeuwen als een malloot.quote:Op donderdag 26 april 2012 15:39 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Overigens zal D66 dat niet zien zitten.
Ze wouden linkser zijn, dan worden ze ook zo behandeld.quote:Op donderdag 26 april 2012 15:41 schreef De_Guidance het volgende:
Het is weer typisch hoe men de PvdA onschadelijk probeert te maken , ik vraag me af welke coalitie de VVD en het CDA voor ogen hebben na de verkiezingen
Iedereen is campagne aan het voeren! Maar die van de VVD sluit aan bij wat er nu moet gebeuren, niet zo gek dat hun campagne niet opvalt. Zij kunnen gewoon besluiten nemen zonder daarop aangevallen te worden.quote:Op donderdag 26 april 2012 15:40 schreef JoaC het volgende:
[..]
Samsom zei zelf vooral over hun punten in plaats van concessies gesproken te hebben met de Jager, dus als iemand al campagne aan het voeren is...
Buitenlanders worden geen issue, deze verkiezingenquote:Op donderdag 26 april 2012 15:39 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Overigens zal D66 dat niet zien zitten. De VVD kan dan namelijk niet onder Verdonk-gedrag uitkomen. Ze moeten dan stoer en boos doen tegen de buitenlanders.
Uiteraard doet Samsom dat ook, maar door sommige dingen moet je doorheen prikken.quote:Op donderdag 26 april 2012 15:40 schreef JoaC het volgende:
[..]
Kunduz.quote:Op donderdag 26 april 2012 15:43 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Uiteraard doet Samsom dat ook, maar door sommige dingen moet je doorheen prikken.
Heb jij liever Paars of een Kunduz-plakband coalitie of experiment PVV nummertje twee ?
De afgrond in?quote:Op donderdag 26 april 2012 15:40 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Toen de VVD zich ging profileren als een PVV-light om stemmen te trekken waarna we een kabinet gekregen dat Nederland de afgrond in hielp?
Wilden.quote:Op donderdag 26 april 2012 15:41 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ze wouden linkser zijn, dan worden ze ook zo behandeld.
Ook goed, feit blijft dat links gelijk staat aan de builenpest in de politiek.quote:
Ben jij JoaC? Jij bent Henk, daarom vroeg ik het ook niet aan jou.quote:Op donderdag 26 april 2012 15:43 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Kunduz.
Ik wil die kutroos zien bloeden en janken.
Nee, Europa wordt een belangrijke issue. Dat voelt Wilders goed aan, en dat gaat kiezers die wel verstand hebben niet bevallen.quote:Op donderdag 26 april 2012 15:43 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Buitenlanders worden geen issue, deze verkiezingen.
Cordon sanitaire tegen de PvdA.quote:Op donderdag 26 april 2012 15:41 schreef De_Guidance het volgende:
Het is weer typisch hoe men de PvdA onschadelijk probeert te maken , ik vraag me af welke coalitie de VVD en het CDA voor ogen hebben na de verkiezingen
Dus de VVD voert campagne met zaken die moeten gebeuren? Ben ik het niet mee eensquote:Op donderdag 26 april 2012 15:42 schreef Taurus het volgende:
[..]
Iedereen is campagne aan het voeren! Maar die van de VVD sluit aan bij wat er nu moet gebeuren, niet zo gek dat hun campagne niet opvalt. Zij kunnen gewoon besluiten nemen zonder daarop aangevallen te worden.
quote:Op donderdag 26 april 2012 15:44 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Cordon sanitaire tegen de PvdA.
GroenLinks en CU zijn niet links?quote:Op donderdag 26 april 2012 15:44 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ook goed, feit blijft dat links gelijk staat aan de builenpest in de politiek.
CDA en D66 krijgen een boost van rechtse PvdA'ers die Samsom een slappe zak vinden en de VVD krijgt 8 zetels van de PVV er bij.quote:Op donderdag 26 april 2012 15:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Typisch VVD-gelul. Ja, ik zie een coalitie VVD-D66 wel zitten. Zeg dan niks
No offense, GS. Eng libertarisch mannetje dat er bent
GroenLinks en CU zijn te klein, die zijn makkelijk in een hoekje te schoppen en te intimideren.quote:Op donderdag 26 april 2012 15:45 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
GroenLinks en CU zijn niet links?
Bruin 1 is voorbij VS, get over it.
Net als de Reagan en Thatcher periode.
Ja commies jaquote:Op donderdag 26 april 2012 15:46 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
GroenLinks en CU zijn te klein, die zijn makkelijk in een hoekje te schoppen en te intimideren.
PvdA echter niet, dus die moet je onschadelijk maken, die gare commies.
Welke rechtse PvdA'ers?quote:Op donderdag 26 april 2012 15:46 schreef GSbrder het volgende:
[..]
CDA en D66 krijgen een boost van rechtse PvdA'ers die Samsom een slappe zak vinden en de VVD krijgt 8 zetels van de PVV er bij.
All was well.
En dit is niet echt libertarisch hè? Antimonetairistje!
Precies.quote:
Vastquote:Op donderdag 26 april 2012 15:46 schreef GSbrder het volgende:
[..]
CDA en D66 krijgen een boost van rechtse PvdA'ers die Samsom een slappe zak vinden en de VVD krijgt 8 zetels van de PVV er bij.
All was well.
En dit is niet echt libertarisch hè? Antimonetairistje!
Denk je werkelijk???quote:Op donderdag 26 april 2012 15:43 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Buitenlanders worden geen issue, deze verkiezingen.
Daarom mag jij je ook niet buiten de SC vertonen.quote:
De VVD heeft de onbedwingbare neiging zich op dat gebied als stoer te blijven profileren. Dat zorgt voor spanningenquote:Op donderdag 26 april 2012 15:43 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Buitenlanders worden geen issue, deze politiek.
Het is jammer dat de Koude Oorlog voorbij is, anders konden we Samsom overlaten aan de CIA.quote:Op donderdag 26 april 2012 15:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daarom mag jij je ook niet buiten de SC vertonen.
Nou en.quote:Op donderdag 26 april 2012 15:47 schreef EchtGaaf het volgende:
De drie kleine partijen zijn machtgeil. Koste wat het kost aanpappen met neoliberaal rechts.
Hoorde Brinkman zeggen dat de politie wel eens wat vaker mensen overhoop mag schieten. Beste vent, die Hero.quote:Op donderdag 26 april 2012 15:47 schreef Friek_ het volgende:
http://www.onafhankelijkeburgerpartij.nl/
Dit gaat 'm worden jongens, de politieke klapper van het jaar!
Of geen geld willen lenen van toekomstige generatiesquote:Op donderdag 26 april 2012 15:47 schreef EchtGaaf het volgende:
De drie kleine partijen zijn machtgeil. Koste wat het kost aanpappen met neoliberaal rechts.
Nog meer onzin-beleid en een nog hogere rente betalen op de schulden inderdaad.quote:Op donderdag 26 april 2012 15:48 schreef GSbrder het volgende:
De PvdA in het kabinet, dat moeten we niet willen met zijn alleen. Nog een gedoogregering dan maar.
Jij gaat toch op de VVD stemmen?quote:Op donderdag 26 april 2012 15:48 schreef EchtGaaf het volgende:
De keuze voor de stembus wordt zo wel erg makkelijk.
Het is jammer dat de hoogtijdagen van het christendom voorbij zijn, anders konden we jou op de brandstapel flikkeren.quote:Op donderdag 26 april 2012 15:48 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Het is jammer dat de Koude Oorlog voorbij is, anders konden we Samsom overlaten aan de CIA.
Het was toch ooit een middenpartij, met Bos en Kok en meer van die fiere regenten? Dan kan je nu wel met een walvisbeschermer komen, maar het is geen echte vader des vaderlands.quote:
Crewbash!quote:Op donderdag 26 april 2012 15:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is jammer dat de hoogtijdagen van het christendom voorbij zijn, anders konden we jou op de brandstapel flikkeren.
Dat doen ze allemaal wel natuurlijk.quote:Op donderdag 26 april 2012 15:49 schreef JoaC het volgende:
[..]
Of geen geld willen lenen van toekomstige generaties
Iedereen weet dat je zo de boel kapot bezuinigt. Extra moeten bezuinigen vanwege uitverdien-effecten.quote:Op donderdag 26 april 2012 15:49 schreef JoaC het volgende:
[..]
Of geen geld willen lenen van toekomstige generaties
Waarom zijn het nu communisten dan?quote:Op donderdag 26 april 2012 15:50 schreef De_Guidance het volgende:
De PvdA was juist erg pro-VS tijdens de koude oorlog , ken je gescheidenis VS.
jep, net als vorige keer; geen medewerking verlenen aan die politieke speeltuin. En dat is dan de "intelligentsia" van Nederland.quote:Op donderdag 26 april 2012 15:48 schreef EchtGaaf het volgende:
De keuze voor de stembus wordt zo wel erg makkelijk.
En ooit zwaaide ome Joop de scepter binnen de PvdA. Persoonlijk denk ik dat steeds meer mensen dat pragmatische economische denken dat kenmerkend was voor de jaren negentig goed zat beginnen te worden. Ik ook, maar ik ben realistisch genoeg om in te zien dat idealisme op de achterbank moet worden gezet zolang er nog geen werkend alternatief bestaat.quote:Op donderdag 26 april 2012 15:49 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Het was toch ooit een middenpartij, met Bos en Kok en meer van die fiere regenten? Dan kan je nu wel met een walvisbeschermer komen, maar het is geen echte vader des vaderlands.
Eerder een kruising tussen de SP en GroenLinks met een VVD-naam.
Het land is toch ten dode opgeschreven.quote:Op donderdag 26 april 2012 15:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
jep, net als vorige keer; geen medewerking verlenen aan die politieke speeltuin. En dat is dan de "intelligentsia" van Nederland.
Kikkerlandje.
Als de PvdA net zo doortastend is als de SPD, mogen ze van mij morgen de regering in. Maar dat zijn ze niet hè?quote:Op donderdag 26 april 2012 15:49 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Nog meer onzin-beleid en een nog hogere rente betalen op de schulden inderdaad.
Waarom kunnen de Duitsers wel hervormen en betalen zij een veel lagere rente ?
Oa door SPD hervormingen.
Zijn ze dat ? Lolquote:Op donderdag 26 april 2012 15:51 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Waarom zijn het nu communisten dan?
In Griekenland wordt momenteel de schijnwelvaart van excessief lenen kapot bezuinigd, in Nederland kan men bezuinigingen en investeringen combineren en toch tot 3% komen.quote:Op donderdag 26 april 2012 15:50 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Iedereen weet dat je zo de boel kapot bezuinigt. Extra moeten bezuinigen vanwege uitverdien-effecten._!
Waar ben je dan mee bezig?
Ja.quote:
Daar ga jij niet over. Dus irrelevantquote:Op donderdag 26 april 2012 15:52 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Als de PvdA net zo doortastend is als de SPD, mogen ze van mij morgen de regering in. Maar dat zijn ze niet hè?
Met maatregelen die Balkenende had moeten nemen.quote:Op donderdag 26 april 2012 15:50 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Iedereen weet dat je zo de boel kapot bezuinigt. Extra moeten bezuinigen vanwege uitverdien-effecten._!
Waar ben je dan mee bezig?
Tsja, waarom ben jij en homo en neo-con? Er lopen nou eenmaal een hoop mafklappers rond op deze wereld.quote:Op donderdag 26 april 2012 15:51 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Waarom zijn het nu communisten dan?
Waar is de Nederlandse versie van Hartz I - III?quote:Op donderdag 26 april 2012 15:53 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Daar ga jij niet over. Dus irrelevant
Over de ruggen van de laagst betaalden.quote:Op donderdag 26 april 2012 15:53 schreef JoaC het volgende:
[..]
In Griekenland wordt momenteel de schijnwelvaart van excessief lenen kapot bezuinigd, in Nederland kan men bezuinigingen en investeringen combineren en toch tot 3% komen.
En Rutte zelf eerderquote:Op donderdag 26 april 2012 15:53 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Met maatregelen die Balkenende had moeten nemen.
Prima verenigbaar, kortzichtige regioschrijver.quote:Op donderdag 26 april 2012 15:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, waarom ben jij en homo en neo-con? Er lopen nou eenmaal een hoop mafklappers rond op deze wereld.
In de ogen van een masochist lukt dat ongetwijfeld.quote:Op donderdag 26 april 2012 15:54 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Prima verenigbaar, kortzichtige regioschrijver.
Ik heb niet gezegd hoe ik het in wil vullen, maar je mag best woorden in de mond leggen.quote:Op donderdag 26 april 2012 15:54 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Over de ruggen van de laagst betaalden.
U kan wat mij betreft ook
Aldus een linksmensch.quote:Op donderdag 26 april 2012 15:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In de ogen van een masochist lukt dat ongetwijfeld.
Ik zie het vanuit een land met 4,9% economische groei met lede ogen aan EG...quote:Op donderdag 26 april 2012 15:52 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het land is toch ten dode opgeschreven.
Je weet toch wel waar ze de nullijn willen leggen?quote:Op donderdag 26 april 2012 15:55 schreef JoaC het volgende:
[..]
Ik heb niet gezegd hoe ik het in wil vullen, maar je mag best woorden in de mond leggen.
VVD is nog minder schadelijk dan de SP met hun nationalismequote:Op donderdag 26 april 2012 15:55 schreef EchtGaaf het volgende:
Maar goed, de VVD gaat het straks weer glansrijk winnen met het markt-extremisme.
Het zit u ook niet mee.quote:Op donderdag 26 april 2012 15:55 schreef EchtGaaf het volgende:
Maar goed, de VVD gaat het straks weer glansrijk winnen met het markt-extremisme.
Aldus de neo-con, die zijn persoonlijke vrijheden in de uitverkoop zet.quote:Op donderdag 26 april 2012 15:56 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Aldus een linksmensch.
De ultieme slaafse masochisten, op het schavot ermee.
Mag ik weten welk land?quote:Op donderdag 26 april 2012 15:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik zie het vanuit een land met 4,9% economische groei met lede ogen aan EG...
Alsof je onder een communistisch regime van Maosom en Roemao goed af bent.quote:Op donderdag 26 april 2012 15:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Aldus de neo-con, die zijn persoonlijke vrijheden in de uitverkoop zet.
De enige plek waar ze een nullijn kunnen neerzetten?quote:Op donderdag 26 april 2012 15:56 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je weet toch wel waar ze de nullijn willen leggen?
Ik stem dan ook geen van beide.quote:Op donderdag 26 april 2012 15:58 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Alsof je onder een communistisch regime van Maosom en Roemao goed af bent.
Ik hoop het maar ik geloof het niet.....quote:Op donderdag 26 april 2012 15:58 schreef JoaC het volgende:
[..]
De enige plek waar ze een nullijn kunnen neerzetten?
Als je tegelijkertijd een inkomensafhankelijke zorg invoert etc, streept dat weer tegen elkaar weg.
Zeik dan ook niet.quote:Op donderdag 26 april 2012 15:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik stem dan ook geen van beide.
Colombia.quote:
Ja, hij tolt aardig in de rondte met die 3%quote:Op donderdag 26 april 2012 15:59 schreef Voorschrift het volgende:
Hihi "Samsom heeft zichzelf buiten spel gezet, dus eigen schuld".
Mooi.
Een stem op de SP maakt de VVD sterker doordat partijen die dichterbij VVD liggen kleiner zijn, dus grotere compromissen moeten sluiten om hun programma er door heen te krijgen.quote:Op donderdag 26 april 2012 15:58 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik hoop het maar ik geloof het niet.....
Ze zijn er toch al uit, gewoon een courtesy call.quote:Op donderdag 26 april 2012 16:00 schreef GSbrder het volgende:
Nu gaan ze toch naar Samsom.
Krijg je een harde njet, dan gaat dat Calimerootje van Guido niet op.
Juich niet te vroeg. De echte strijd moet nog beginnen.quote:Op donderdag 26 april 2012 15:59 schreef Voorschrift het volgende:
Hihi "Samsom heeft zichzelf buiten spel gezet, dus eigen schuld".
Mooi.
CU en GroenLinks blijkbaar ookquote:Op donderdag 26 april 2012 15:59 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
waar rechts Nederland weer de vingers bij af kan likken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |