Daar is best wat voor te zeggen. Het zou in ieder geval de consument meer bestedingsruimte geven en dus een kleine boost voor de economie kunnen zijn. Nu gaat de BTW 2% omhoog en wordt alles 2% duurder. Dus ook de benzine en diesel. Dus wordt transport duurder. Dus worden produkten duurder, want die verhoging gaat doorberekend worden aan de consument. Die dus minder gaat kopen.quote:Op donderdag 26 april 2012 20:42 schreef Descendent het volgende:
Meest recente voorbeeld?
Laten we lekker de BTW eens een procent verlagen in een tijd van begrotingstekorten...
Na de verkiezingsuitslag liet Wilders binnen 1 minuut het AOW-(breek)punt vallen.quote:Op woensdag 25 april 2012 14:51 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
[..]
Hoezo vindt jij de PVV hypocriet? Alle standpunten waar ze voor stonden hebben ze vastgehouden, ook tijdens de onderhandelingen voor het nieuwe kabinet. Dus waarom zijn ze dan hypocriet?
Is dit nou een goedkope manier om tegen de dierenpolitie aan te trappen? Ik denk dat de PVV van dit soort getrap alleen maar groter wordt. Mensen doen niet anders dan sneren tegen de dierenpolitie alleen maar omdat dit door de PVV in het leven is geroepen. Je zou bijna op de PVV gaan stemmen uit ballorigheid.quote:Op donderdag 26 april 2012 11:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Tja, als je 500 agenten gaat gebruiken om mishandelde cavia's op te sporen in plaats van kinderlokkers....
Doe maar niet. Stem dan op de PvdD... Dan gaat je stem ook verloren, maar wel aan een partij die voor de dierenpolizei is.quote:Op vrijdag 27 april 2012 07:10 schreef yyyentle het volgende:
[..]
Is dit nou een goedkope manier om tegen de dierenpolitie aan te trappen? Ik denk dat de PVV van dit soort getrap alleen maar groter wordt. Mensen doen niet anders dan sneren tegen de dierenpolitie alleen maar omdat dit door de PVV in het leven is geroepen. Je zou bijna op de PVV gaan stemmen uit ballorigheid.
Omdat de PVV wordt gesteund door de Joodse lobby, ik weet het maar wat voor mensen zijn het die zo minachtend doen over PVV stemmers?quote:Op vrijdag 27 april 2012 07:14 schreef JeMoeder het volgende:
1. Omdat de ideologie van de PVV in grondslag discriminerend is;
2. Omdat Wilders niet te vertrouwen is als het om onderhandelen gaat;
3. Omdat Wilders niet in discussie wil gaan over zaken waarop hij of zijn partij wordt aangesproken.
Het zijn veel arbeiders, mensen met lage WAO en AOW-uitkeringen en mensen uit de volksbuurten, net als mensen die op de SP stemmen vaker uit de lagere sociale milieu's komen maar wat is daar mis mee dan?quote:Op vrijdag 27 april 2012 07:37 schreef Aardappel2610 het volgende:
PVV-stemmers voldoen anders wel aan een soort stereotype...
Mij hoor je niet zeggen dat arbeider zijn minderwaardig is. Dat zou raar zijn, aangezien ik de linkse school aanhang. Echter zijn PVV-stemmers niet zozeer arbeiders maar eerder een slag mensen dat hun verstand niet gebruikt. Ze lopen te zeiken op alles en iedereen en stemmen vervolgens op een incompetente fascist. Dat kenschetst een beetje hun niveau. Zulke mensen zouden geen stemrecht moeten hebben, want op de PVV stemmen is toch wel een dieptepunt dat je als mens kan bereiken. Stem dan op een gevestigde partij als de SP.quote:Op vrijdag 27 april 2012 07:44 schreef yyyentle het volgende:
[..]
Het zijn veel arbeiders, mensen met lage WAO en AOW-uitkeringen en mensen uit de volksbuurten, net als mensen die op de SP stemmen vaker uit de lagere sociale milieu's komen maar wat is daar mis mee dan?
Is het minderwaardig om arbeider te zijn?
Willen de mensen die zo denigrerend doen zich beter voelen door op een forum zo af te geven op de lagere sociale klassen? Ook wel een sneue bezigheid vind je niet?
Aanvankelijk dacht ik dat ook maar de groep Wilders-stemmers is te groot om nog te denken dat het allemaal idioten zijn. Maar het is waar dat de PVV zelf niet democratisch is en onduidelijke financiers heeft. Vroeger was ik echt bang voor de PVV, tegenwoordig ben ik een beetje aan Wilders gewend en moet ik erg lachen als ik zie hoe Wilders heel Nederland regeert. Laatst nog bij Buitenhof: Wilders twitterde even iets en hup, het komt meteen in de uitzending. Schitterend gewoon.quote:Op vrijdag 27 april 2012 07:46 schreef Aardappel2610 het volgende:
[..]
Mij hoor je niet zeggen dat arbeider zijn minderwaardig is. Dat zou raar zijn, aangezien ik de linkse school aanhang. Echter zijn PVV-stemmers niet zozeer arbeiders maar eerder een slag mensen dat hun verstand niet gebruikt. Ze lopen te zeiken op alles en iedereen en stemmen vervolgens op een incompetente fascist. Dat kenschetst een beetje hun niveau. Zulke mensen zouden geen stemrecht moeten hebben, want op de PVV stemmen is toch wel een dieptepunt dat je als mens kan bereiken. Stem dan op een gevestigde partij als de SP.
In mijn optiek doe ik nergens denigrerend over de PVV, ik zeg alleen wat ik signaleer.quote:Op vrijdag 27 april 2012 07:35 schreef yyyentle het volgende:
[..]
Omdat de PVV wordt gesteund door de Joodse lobby, ik weet het maar wat voor mensen zijn het die zo minachtend doen over PVV stemmers?
Dat is toch niet het intellect van Nederland denk je wel?
Nee, daar is helemaal niets mis mee natuurlijk. Het voordeel van een meer-partijige parlementaire democratie is dat er voor elke bevolkingslaag wel een partij is. Veel lager opgeleiden stemmen ook op de PvdA bijvoorbeeld, en de meester hoger opgeleide rechtsen stemmen op de VVD.quote:Op vrijdag 27 april 2012 07:44 schreef yyyentle het volgende:
Het zijn veel arbeiders, mensen met lage WAO en AOW-uitkeringen en mensen uit de volksbuurten, net als mensen die op de SP stemmen vaker uit de lagere sociale milieu's komen maar wat is daar mis mee dan?
Ik heb niet het idee dat het perse om arbeiders gaat. Veel van de PVV stemmers komen vaak uit buurten die grenzen aan een "allochtonen wijk" (of zelf in zo'n wijk wonen), en hebben een hekel aan moslims. Een haat die voor een groot gedeelte gebaseerd is op feiten trouwens, allochtonen zijn vaker crimineel, vallen vaker mensen lastig, etc, en voor een gedeelte gebaseerd op een vrij achterlijke denkwijze die bij een hoofddoek meteen denkt aan terrorisme of andere enge aan de islam gerelateerde zaken.quote:Is het minderwaardig om arbeider te zijn?
Wilders op 8 Juni 2010, 1 dag voor de verkiezingen: "AOW is een breekpunt en onbespreekbaar".quote:Op woensdag 25 april 2012 14:51 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
Hoezo vindt jij de PVV hypocriet? Alle standpunten waar ze voor stonden hebben ze vastgehouden, ook tijdens de onderhandelingen voor het nieuwe kabinet. Dus waarom zijn ze dan hypocriet?
Ik zie hier ook weer herhaaldelijk PVV stemmers die gewoon ontkennen dat Wilders hypocriet is, of het gewoon weg niet begrijpen/zien.quote:Op vrijdag 27 april 2012 09:43 schreef maartena het volgende:
[..]
Wilders op 8 Juni 2010, 1 dag voor de verkiezingen: "AOW is een breekpunt en onbespreekbaar".
Wilders op 10 Juni 2010, 1 dag na de verkiezingen: "AOW is bespreekbaar".
Wilders geilde op het aantal zetels dat hij had gewonnen, zag potentie tot meeregeren, en gooide voor macht haar principes direct overboord. Dat is nogal hypocriet.
Hypotheekrente aftrek hetzelfde verhaal:
Wilders December 2011: "Hypotheekrenteaftrek onaantastbaar".
Wilders Februari 2012: "Hypotheekrenteaftrek bespreekbaar".
Blijkbaar weet Wilders niet wat zijn standpunten zijn, hij veranderd ze gewoon even al naar gelang de situatie.
Maar zoals ik hierboven al zei.... DAT soort politieke praat is aan de PVV-Stemmer niet besteed: Hij hield namelijk voet bij stuk als het gaat om een hoofddoekjes verbod en dubbele nationaliteit, en Islam-haat punten, die zijn voor de gemiddelde PVV stemmer het belangrijkst. Al dat gedoe met oude mensen en huizeneigendom..... meh, oninteressant, wanneer komt dat hoofddoekjesverbod er nu?
Tja
Helaas kunnen er complete boekwerken geschreven worden over de hypocrisie van Wilders.
Het is in ieder geval wel een maatregel die ons allemaal treft. Dit in tegenstelling tot het langer laten doorwerken en het schrappen van de reiskosten, immers als je niet werkt heb je deze kosten niet. Ook de lage salarissen (lees; uitkeringstrekkers) worden ontzien als het gaat om de zorg...kortom, als je goed bezig bent in dit land wordt je weer gestraft. Van mij mag de belasting 20% omhoog....iedereen heeft dan dezelfde shit.quote:Op vrijdag 27 april 2012 06:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Daar is best wat voor te zeggen. Het zou in ieder geval de consument meer bestedingsruimte geven en dus een kleine boost voor de economie kunnen zijn. Nu gaat de BTW 2% omhoog en wordt alles 2% duurder. Dus ook de benzine en diesel. Dus wordt transport duurder. Dus worden produkten duurder, want die verhoging gaat doorberekend worden aan de consument. Die dus minder gaat kopen.
Wij negeren lekker Wilders-stemmers. Jullie zijn gewoon dom.quote:Op vrijdag 27 april 2012 11:04 schreef sunny16947 het volgende:
Waarom hekelen op Wilders / PVV
Omdat dat makkelijker is om te verbloemen dat je zelf geen enkele reële visie hebt. Er niet gekeken is naar de concequenties. Kijk naar het verleden. De immigratie, de import van Islam, de EU, de Euro, de verloedering van de samenleving. De vergrijzing.
Kok-roofde de pensioenpotten.
De criminaliteit viert hoogtij door de import van vreemde culturen en Islam
De Euro blijkt een molensteen.
De Eu ontneemt onze onze vrijheid.
De Islam eist steeds meer rechten zonder daar plichten t.o te stellen.
Immigratie en de vermenging van culturen heeft de bevolking/solidariteit uit elkaar gedreven.
Waar je vroeger in een buurt gelijkgezinde was. Herken je jezelf niet meer.
Alle punten waar Wilders al jaren geleden voor waarschuwde komen uit. Oplossingen, hij heeft ze aangedragen. Alleen zijn het niet de oplossingen die de korte termijn denkers willen horen.
Als hij het heeft over kopvoddentax, heeft hij het over vrouwen die daarmee hun kansen op de arbeidsmarkt vergooien en daardoor geen werk, dus geen belasting betalen.
En als je spreekt over hypocriet. Wie valt over schuttingtaal, ligt krom van het lachen als ze maaskantje zien.
Als Wilders het over Turkije en Gül heeft, spreekt hij de waarheid. Turkije bij de EU? 77mln inwoners, het grootste land van de EU. Zal dat ook aanwenden om de baas te spelen. Terwijl Turkije steeds meer Islamitisch wordt. Kijk even wat er in het EP gebeurde. De Turkse vertegenwoordiger kreeg een cartoon over Mohamed aangeboden. De reactie: Steek die maar in je r..t.
Als Wilders het heeft over islamisering en de toekomst van Nederland, heeft hij het niet over, over 3 of 4 jaar, maar over 20-30 jaar. En daar zullen ook de seculiere moslims de dupe van worden.
Maar goed, blijf lekker op Wilders afgeven partijen. Blijf je concentreren op het grote geld en de baantjesmachine. Na jullie de zondvloed.
Misschien zijn al die domme PVV kiezers wel betere toekomstkijkers en hebben het beter voor met hun nageslacht.
Ja, erg fijn. Bovenop hoger ER in de zorg, afschaffing reiskostenvergoeding, versoepeling ontslagrecht raakt het bepaalde groepen wel even iets harder dan Arend-Jan en Chantal in Wassenaar.quote:Op vrijdag 27 april 2012 11:08 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Het is in ieder geval wel een maatregel die ons allemaal treft.
En niet te vergeten ten gunste van de MOElanders die voor het grootste deel niet in Nl tanken. Nog meer werkeloze vrachtvervoerders.quote:Dus wordt transport duurder. Dus worden produkten duurder, want die verhoging gaat doorberekend worden aan de consument.
Klopt, mensen met werk en inkomen worden weer gestraft, dat ben ik met je eens. Daarom zeg ik dat je beter een uitkering kunt trekken ... kun je tegen 6%btw naar een voorstelling gaan kijken terwijl de rest aan het werk is om de benzine te betalen. Maar het is een akkoord van de CDA, VVD en consorten....dat wou men toch?quote:Op vrijdag 27 april 2012 11:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, erg fijn. Bovenop hoger ER in de zorg, afschaffing reiskostenvergoeding, versoepeling ontslagrecht raakt het bepaalde groepen wel even iets harder dan Arend-Jan en Chantal in Wassenaar.
Wilders stemde volmondig "ja" voor het invoeren van de euro. De EU ontneemt mij net zoveel of zelfs minder vrijheid als de Nederlandse regering bij monde van bijvoorbeeld Teeven op eigen initiatief doet.quote:Op vrijdag 27 april 2012 11:04 schreef sunny16947 het volgende:
Waarom hekelen op Wilders / PVV
Omdat dat makkelijker is om te verbloemen dat je zelf geen enkele reële visie hebt. Er niet gekeken is naar de concequenties. Kijk naar het verleden. De immigratie, de import van Islam, de EU, de Euro, de verloedering van de samenleving. De vergrijzing.
Kok-roofde de pensioenpotten.
De criminaliteit viert hoogtij door de import van vreemde culturen en Islam
De Euro blijkt een molensteen.
De Eu ontneemt onze onze vrijheid.
De Islam eist steeds meer rechten zonder daar plichten t.o te stellen.
Immigratie en de vermenging van culturen heeft de bevolking/solidariteit uit elkaar gedreven.
Waar je vroeger in een buurt gelijkgezinde was. Herken je jezelf niet meer.
Alle punten waar Wilders al jaren geleden voor waarschuwde komen uit. Oplossingen, hij heeft ze aangedragen. Alleen zijn het niet de oplossingen die de korte termijn denkers willen horen.
Misschien moet hij dat dan zeggen, in plaats van iets roepen over "kopvodden".quote:Als hij het heeft over kopvoddentax, heeft hij het over vrouwen die daarmee hun kansen op de arbeidsmarkt vergooien en daardoor geen werk, dus geen belasting betalen.
Het verschil: "maaskantje" is fictief, Wilders' taal en gedrag in de Kamer en daarbuiten vindt plaats in de realiteit.quote:En als je spreekt over hypocriet. Wie valt over schuttingtaal, ligt krom van het lachen als ze maaskantje zien.
Dus Wilders mag wel schuttingtaal bezigen, grof zijn en mensen kwetsen om z'n punt te maken, maar een andere politicus mag dat niet?quote:Als Wilders het over Turkije en Gül heeft, spreekt hij de waarheid. Turkije bij de EU? 77mln inwoners, het grootste land van de EU. Zal dat ook aanwenden om de baas te spelen. Terwijl Turkije steeds meer Islamitisch wordt. Kijk even wat er in het EP gebeurde. De Turkse vertegenwoordiger kreeg een cartoon over Mohamed aangeboden. De reactie: Steek die maar in je r..t.
Een tsunami suggereert iets dat snel en hevig plaatsvindt. Dus islamisering op korte termijn. Daarnaast, Nederlandse moslims seculariseren, de immigratie van bijvoorbeeld Marokkanen en Turken neemt af, geboortecijfers onder deze groepen dalen ook.quote:Als Wilders het heeft over islamisering en de toekomst van Nederland, heeft hij het niet over, over 3 of 4 jaar, maar over 20-30 jaar. En daar zullen ook de seculiere moslims de dupe van worden.
quote:Maar goed, blijf lekker op Wilders afgeven partijen. Blijf je concentreren op het grote geld en de baantjesmachine. Na jullie de zondvloed.
Misschien zijn al die domme PVV kiezers wel betere toekomstkijkers en hebben het beter voor met hun nageslacht.
Ownee, toch niet de "hardwerkende Nederlander" of "belastingbetaler".... Hou op met die holle retoriek....quote:Op vrijdag 27 april 2012 11:38 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Klopt, mensen met werk en inkomen worden weer gestraft, dat ben ik met je eens.
Zo is het maar net! De "hoge heren in Den Haag" denken alleen maar aan "hun zelf". Ondertussen is de burger weer de klos en worden er koffers vol geld richting de moslims gestuurd. Die gebruik dat geld dan weer om hoofddoeken van te kopen en de hele dag hun vrouw te slaan in plaats van te werken.quote:Daarom zeg ik dat je beter een uitkering kunt trekken ... kun je tegen 6%btw naar een voorstelling gaan kijken terwijl de rest aan het werk is om de benzine te betalen. Maar het is een akkoord van de CDA, VVD en consorten....dat wou men toch?
Het is toch zo? De uitkeringstrekker hoeft niet met zijn auto naar het werk (stijging benzine en daling km vergoeding), kan niet eerder worden ontslagen (want werkt niet), krijgt toeslagen voor zorg, etcetc.quote:Op vrijdag 27 april 2012 11:48 schreef trekhengel het volgende:
[..]
Ownee, toch niet de "hardwerkende Nederlander" of "belastingbetaler".... Hou op met die holle retoriek....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |