abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 april 2012 @ 11:41:21 #101
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_110808029
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 10:59 schreef waht het volgende:

[..]

De pakkans is echter schrijnend. Vooral voor de kleine criminaliteit.
Tja, als je 500 agenten gaat gebruiken om mishandelde cavia's op te sporen in plaats van kinderlokkers....
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_110808081
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 11:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Tja, als je 500 agenten gaat gebruiken om mishandelde cavia's op te sporen in plaats van kinderlokkers....
Helaas een erg ongelukkige waarheid. Er zijn nou eenmaal al weinig agenten en ze dan inzetten voor cavia's is een beetje dom... Kuch ... Populistisch.
  donderdag 26 april 2012 @ 11:46:40 #103
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_110808213
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 11:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Oh dus al die voorgaande jaren was men op zoek naar mishandelde cavia's in plaats van kinderlokkers op te pakken. Of is die caviapolitie pas iets van de laatste maanden en lul jij weer uit je nekje?
  donderdag 26 april 2012 @ 11:52:30 #104
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_110808413
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 11:46 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Oh dus al die voorgaande jaren was men op zoek naar mishandelde cavia's in plaats van kinderlokkers op te pakken. Of is die caviapolitie pas iets van de laatste maanden en lul jij weer uit je nekje?
Als de pakkans al zo klein is als gesuggereerd wordt. lijkt het me redelijk contra-productief om dan als partij te eisen dat er nog eens 500 agenten minder voor beschikbaar komen. Als je zo vreselijk loopt te hyperen over de pakkans en de straffen, maak je je licht ongeloofwaardig door een caviapolitie in te stellen in plaats van te eisen dat er meer agenten op straat komen die normale misdaad aanpakken.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  donderdag 26 april 2012 @ 12:10:43 #105
373754 mossad_agent
pi_110809096
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 11:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Als de pakkans al zo klein is als gesuggereerd wordt. lijkt het me redelijk contra-productief om dan als partij te eisen dat er nog eens 500 agenten minder voor beschikbaar komen. Als je zo vreselijk loopt te hyperen over de pakkans en de straffen, maak je je licht ongeloofwaardig door een caviapolitie in te stellen in plaats van te eisen dat er meer agenten op straat komen die normale misdaad aanpakken.
Je overdrijft gewoon, niets meer en niets minder. De pakkans in Nederland is sowieso al heel klein en dat heeft niets met caviapolitie te maken maar meer met de softe aanpak in dit land.
pi_110809528
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 12:10 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Je overdrijft gewoon, niets meer en niets minder. De pakkans in Nederland is sowieso al heel klein en dat heeft niets met caviapolitie te maken maar meer met de softe aanpak in dit land.
De pakkans en de vermeende 'softheid' van de aanpak zijn twee verschillende zaken.
Partijen als GL willen bijvoorbeeld juist de pakkans verhogen en de tijd tussen plegen van een misdaad en veroordeling verlagen.
Dat heeft verder weinig van doen met de strafmaat.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_110809604
Er zijn 51.000 agenten in Nederland, als er daarvan 50, naast hun andere werk, worden opgeleid om dierenleed in de gaten te houden en herkennen, lijkt mij dat niet verschrikkelijk.
Ze zullen, lijkt mij niet over een verkrachtende pedofiel stappen om naar zijn hond te gaan kijken.
Allemaal gelul dus.
  donderdag 26 april 2012 @ 12:27:14 #108
373754 mossad_agent
pi_110809660
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 12:25 schreef Truffelvarken het volgende:
Er zijn 51.000 agenten in Nederland, als er daarvan 50, naast hun andere werk, worden opgeleid om dierenleed in de gaten te houden en herkennen, lijkt mij dat niet verschrikkelijk.
Ze zullen, lijkt mij niet over een verkrachtende pedofiel stappen om naar zijn hond te gaan kijken.
Allemaal gelul dus.
Ja maar het bekt zo lekker......
pi_110811102
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 11:02 schreef rop45 het volgende:

[..]

Marokkaanse jongeren net zo erg als Nederlandse? 65% Marokkaanse jongeren zijn ooit met de politie in aanraking gekomen.
http://www.nujij.nl/algem(...).lynkx#axzz1t8Rv7ezE
daar gaat het niet om. er is een probleem van hangjongeren. een deel van deze hangjongeren is marokkaans, goed gezien.
echter, een ander deel is nederlands.
wat voor ene fuck heb je er aan om alleen de marokkanen aan te pakken dan? ga gewoon goed beleid maken voor hangjongeren. dat is het probleem.

quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 11:16 schreef rop45 het volgende:

[..]

65% procent van de Marokkaanse jongens is in aanraking geweest met de politie. Niet westerse allochtonen zitten 6x vaker in de bijstand dan autochtonen.
http://www.elsevier.nl/we(...)eit-schrikbarend.htm
Maar volgens jouw komt dat natuurlijk doordat er angst gezaaid wordt voor buitenlanders. Slaap lekker verder...
nee.

wilders benoemt Islam als probleem. de islam is het probleem niet, het probleem is hangjongeren (van nederlandse óf buitenlandse afkomst).
wilders stelt oplossingen voor om marrokaantjes het land uit te sturen, maar daarmee lost hij niet het probleem op van nederlandse hangjongeren.

kortom: wilders bedenkt problemen die er niet zijn (islam), en stelt onmogelijke oplossingen voor(nee, met scherp schieten past niet in een rechtstaat. mensen deporteren ook niet.), die ook nog eens maar een deel van de problemen oplossen.

dan kan je nog zo hard roepen dat marokkaanse hangjongeren een probleem zijn, maar dat heb ik nooit ontkend. alleen wilders benoemd de verkeerde problemen en geeft geen oplossingen. dát is het probleem met wilders.
pi_110811929
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 13:09 schreef Asphias het volgende:

[..]

daar gaat het niet om. er is een probleem van hangjongeren. een deel van deze hangjongeren is marokkaans, goed gezien.
wat voor ene fuck heb je er aan om alleen de marokkanen aan te pakken dan? ga gewoon goed beleid maken voor hangjongeren. dat is het probleem.

[..]

nee.

wilders benoemt Islam als probleem. de islam is het probleem niet, het probleem is hangjongeren (van nederlandse óf buitenlandse afkomst).
wilders stelt oplossingen voor om marrokaantjes het land uit te sturen, maar daarmee lost hij niet het probleem op van nederlandse hangjongeren.

kortom: wilders bedenkt problemen die er niet zijn (islam), en stelt onmogelijke oplossingen voor(nee, met scherp schieten past niet in een rechtstaat. mensen deporteren ook niet.), die ook nog eens maar een deel van de problemen oplossen.

dan kan je nog zo hard roepen dat marokkaanse hangjongeren een probleem zijn, maar dat heb ik nooit ontkend. alleen wilders benoemd de verkeerde problemen en geeft geen oplossingen. dát is het probleem met wilders.
Ja, en wat doen die hangjongeren...misschien eens je autoruit intikken, omdat je daar iets in hebt laten liggen, wat zij goed kunnen doorverkopen...poeh poeh...je vervangt dat ruitje en gaat door met je leven. Kom op, waar hebben we het over.
pi_110812005
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 13:09 schreef Asphias het volgende:

[..]

[..]

nee.

Precies. Als je het probleem niet juist benoemt, kan je nooit een passende oplossing vinden.
Sowieso is het heel raar om iets landelijk te constateren terwijl het vrij duidelijk is dat problemen in grote steden compleet anders zijn dan in kleinere steden/dorpen.

Ander voorbeeld: 2 jaar langer doorwerken als je een kantoorbaantje heeft hele andere implicaties voor iemand op kantoor dan voor een stratenmaker/vuilnisman. Het is dus niet zo makkelijk dat je één statement kunt maken en daarmee pretendeert het probleem opgelost te hebben.
pi_110812564
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 14:38 schreef Rick_dB het volgende:
Dit vraag ik mij al geruime tijd af.. Is dit uit angst voor de islam of de criminaliteit? Zit er meer achter? Vroeger was een groot deel van Nederland behoorlijk rechts, vooral toen we het nog hadden over immigratie van marokkanen. Sinds de dood van Pim Fortuyn en Theo van Gogh is dit een stuk minder geworden.
Wat? zeg je me nu?

_O- _O- _O- _O- _O-
pi_110819960
Omdat hij roept dat de elite in Den Haag niks doet, zelf 7 weken in het Catshuis gaat zitten onderhandelen over iets waar Groenlinks, D66 en Christenunie binnen 2 dagen kunnen onderhandelen MET resultaat!
pi_110820309
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 16:31 schreef kossikvassik2 het volgende:
Omdat hij roept dat de elite in Den Haag niks doet, zelf 7 weken in het Catshuis gaat zitten onderhandelen over iets waar Groenlinks, D66 en Christenunie binnen 2 dagen kunnen onderhandelen MET resultaat!
Dit.

Plus uiteraard zijn verwoording van problemen.

En niet te vergeten zijn standpunten. Minder Islamisering? Geen afdracht naar EU? Referendums? Geen hervormingen willen (bv. pensioenleeftijd)? Er zijn nauwelijks punten waarin ik me kan vinden; weinig wat bijdraagt aan een leefomgeving zoals ik die graag zou willen zien.
  donderdag 26 april 2012 @ 16:49:52 #115
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_110820716
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 14:58 schreef Rick_dB het volgende:
Ik ben toch niet de enige die staat voor meer veiligheid
Meer veiligheid kan ook prima MET het bestaan van moskee's in Nederland, ZONDER een verbod op de Koran, en ZONDER buitenlandse staatshoofden te beledigen zoals de Turkse premier.

Wilders gedraagd zich onbeschoft, gedraagd zich walgelijk ten opzichte van de Islam, en heeft een aantal ideeen die gewoon niet thuishoren in een fatsoenlijke Democratie.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 26 april 2012 @ 16:57:56 #116
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_110821019
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 15:42 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

De cijfers:

1990: 2,3%
2010: 5,5%
2030: 7,8%

Bron
Bijbehorend verhaal bij bron

Geen verzinsel dus.
Je gaat me toch niet vertellen dat jij bang bent voor Islamisering in [i]Nederland[/i] omdat de moslim bevolking van voornamelijk Afrikaanse landen explosief groeit?

Moeten we straks ook bang zijn voor "Hindoeisering" omdat de bevolking van India zo enorm groeit?

Het is allemaal leuk en aardig, die verwachte groei van bevolkingen op andere continenten.... maar dat heeft natuurlijk weinig betrekking op wat er in Nederland gebeurd. Daarvoor hoef in Nederland toch niet een boek verboden te worden, of een "kopvoddentax" ingevoerd te worden?
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 26 april 2012 @ 17:02:07 #117
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_110821180
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 11:02 schreef rop45 het volgende:
Marokkaanse jongeren net zo erg als Nederlandse? 65% Marokkaanse jongeren zijn ooit met de politie in aanraking gekomen.
http://www.nujij.nl/algem(...).lynkx#axzz1t8Rv7ezE

Leuk en aardig, maar Antillianen en Surinamers zijn net zo crimineel. En het is dat de Molukkers slechts een heel klein deel van de bevolking uitmaken, en door het CBS niet als aparte groep worden gerekend, maar de Molukse jongeren zijn net zo goed enorm crimineel.

Oplossing van Wilders: Koran verbieden. Hoofddoekjes verbieden. Dubbele paspoorten verbieden.

De PVV en Wilders bieden geen enkele oplossing voor de aanpak van criminele jongeren in het algemeen, ze willen puur en alleen de Islam aanpakken.
-
  donderdag 26 april 2012 @ 17:18:08 #118
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_110821829
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 11:42 schreef Aardappel2610 het volgende:

[..]

Helaas een erg ongelukkige waarheid. Er zijn nou eenmaal al weinig agenten en ze dan inzetten voor cavia's is een beetje dom... Kuch ... Populistisch.
Alsof een agent die de keuze maakt om cavia's te redden geschikt zou zijn om kinderlokkers op te sporen en in te rekenen.
  donderdag 26 april 2012 @ 17:22:16 #119
104871 remlof
Europees federalist
pi_110821988
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 17:18 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

Alsof een agent die de keuze maakt om cavia's te redden geschikt zou zijn om kinderlokkers op te sporen en in te rekenen.
Nee maar ze hebben wel hetzelfde salaris hè? :P
  donderdag 26 april 2012 @ 17:36:18 #120
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_110822560
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 12:25 schreef Truffelvarken het volgende:
Allemaal gelul dus.
Allemaal flauwekul, aangezien de werkdruk bij de politie al hoog genoeg is. Ik zou maar eerst de capaciteit en efficiëntie van de korpsen aanpakken voordat ze zich met deze extra werkzaamheden bezighouden.
  donderdag 26 april 2012 @ 18:01:44 #121
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_110823653
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 17:36 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Allemaal flauwekul, aangezien de werkdruk bij de politie al hoog genoeg is. Ik zou maar eerst de capaciteit en efficiëntie van de korpsen aanpakken voordat ze zich met deze extra werkzaamheden bezighouden.
Gewoon het beeld dat mensen van de politie hebben opvijzelen kan al genoeg zijn. Waar de werkdruk volgens mij voornamelijk vandaan komt is door het gebrek aan nieuwe rekruten. Men vind het niet aantrekkelijk meer, omdat men over het algemeen weinig positieve ervaring met de politie heeft.
  donderdag 26 april 2012 @ 18:52:22 #122
373754 mossad_agent
pi_110825694
quote:
7s.gif Op donderdag 26 april 2012 17:22 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee maar ze hebben wel hetzelfde salaris hè? :P
Ja... en de vuilnisman ook, ...ook niet nodig dan want ook de vuilnisman kan achter crimi's aanzitten ;)
  donderdag 26 april 2012 @ 18:53:40 #123
104871 remlof
Europees federalist
pi_110825754
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 18:52 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Ja... en de vuilnisman ook, ...ook niet nodig dan want ook de vuilnisman kan achter crimi's aanzitten ;)
Ik bedoelde dus dat je voor hetzelfde geld andere mensen kan aannemen, slimmerd.
  donderdag 26 april 2012 @ 18:54:42 #124
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_110825794
He remlof, hoe staat dat, Wilders en Samsom naast elkaar?
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
  donderdag 26 april 2012 @ 19:17:45 #125
302138 HuffTheTalbot
Checking the Basement for Bugs
pi_110826910
quote:
3s.gif Op woensdag 25 april 2012 15:12 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

De oogkleppen gingen op, spindokters bedachten voor het domme RTL4-volk dat er iets als multikul zou bestaan en de op Amerikaanse leest gestoelde media overbelichten op leugenachtige wijze overlast in programma's als Hart van Nederland. Alles om 'de Nederlander' bang en navelstaarderig te maken, onderwijl de economie steeds slechter draaide. Ultiem moment van dat falende klimaat is het 7 weken verstoppertje spelen van 'onze leiders' om een oplossing te verzinnen voor de begrotingsproblemen met als eindresultaat nog meer ellende en stilstand. Klinkt best verkeerd eigenlijk.
Angst zaaien om stemmen te winnen en politieke invloed te vergroten is iets wat Wilders rechtstreeks uit zijn geliefde Amerika heeft overgenomen; het is tevens een bijzonder kwalijke ontwikkeling van de laatste 10, 20 jaar waar steeds meer politici en vooral de media zich schuldig aan maken.

Schets een nachtmerrie en kom met een plan om die te voorkomen. Bange mensen zijn veel eerder geneigd te luisteren naar een sterke leider en klakkeloos aan te nemen wat hij zegt - ook al is het complete onzin.

Zo was er in Amerika een jaar of 8 geleden een grote run op allerlei overlevingsrommel om maar te zorgen dat men de grote Killer Bee-plaag, die vanuit Mexico Amerika zou overspoelen, zou overleven. Uiteindelijk bleek het één grote hoax, maar enkele bedrijven hadden de centjes toen al binnen. De voorverkiezingen in Amerika draaien, aan republikeinse kant, ook vooral om angst. Vandaar alle oorlogstaal en het dreigement: pas maar op, want als Obama nóg 4 jaar krijgt, dan trapt hij ons land de afgrond in!.

Waar Nederland volgens mij naar snakt is een positief verhaal, een échte ouderwetse visie. Een droom waar we met z'n allen naartoe kunnen werken. Mensen zijn het bang zijn en bang gemaakt worden beu.
Look behind you! It's your ass!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')