Verder zie http://www.cyclingfever.c(...)&editie_idd=MjI5MTI=quote:BOS Theo
BROWN Graeme
CLEMENT Stef
GARATE Juan Manuel
LEEZER Tom
NIERMANN Grischa
RENSHAW Mark
SLAGTER Tom Jelte
VAN EMDEN Jos
Lotto-Belisol:quote:Jens Keukeleire (Bel), Brett Lancaster (Aus), Christian Meier (Can), Daryl Impey (ZAf), Fumiyuki Beppu (Jap), Jack Bobridge (Aus), Matthew Goss (Aus), Svein Tuft (Can), Tomas Vaitkus (Lit)
Vacansoleil:quote:Bart De Clercq (Bel), Gianni Meersman (Bel), Gaëtan Bille (Bel), Francis De Greef (Bel), Olivier Kaisen (Bel), Dennis Vanendert (Bel), Lars Bak (Den), Adam Hansen (Aus), Brian Bulgac (Ned)
Saxo Bank:quote:Matteo Carrara (Ita), Mirko Selvaggi (Ita), Martijn Keizer (Ned), Stefan Denifl (Oos), Thomas De Gendt (Bel), Tomasz Marczynski (Pol), Romain Feillu (Fra), Gustav Erik Larsson (Zwe)
FDJ-BigMat:quote:Juan Jose Haedo (Arg), Lucas Sebastian Haedo (Arg), Luke Roberts (Aus), David Tanner (Aus), Jonas Aaen Jörgensen (Den), Anders Lund (Den), Mads Christensen (Den), Matteo Tosatto (Ita), Manuele Boaro (Ita)
BMC:quote:William Bonnet (Fra), Sandy Casar (Fra), Mickaël Delage (Fra), Arnaud Démare (Fra), Francis Mourey (Fra), Geoffrey Soupe (Fra), Gabriel Rasch (Noo), Dominique Rollin (Can), Jussi Veikkanen (Fin)
Euskaltel:quote:Thor Hushovd (Noo), Alessandro Ballan (ITa), Marco Pinotti (Ita), Mauro Santambrogio (Ita), Ivan Santaromita (Ita), Danilo Wyss (Zwi), Mathias Frank (Zwi), Taylor Phinney (VS), Johan Tschopp (Zwi)
quote:Mikel Nieve (Spa), Amets Txurruka (Spa), Iván Velasco (Spa), Miguel Mínguez (Spa), Juanjo Oroz (Spa), Ion Izagirre (Spa), Víctor Cabedo (Spa), Pierre Cazaux (Fra), Adrián Sáez de Arregi (Spa)
Was vanaf vorig seizoen al bekend dat hij dit jaar de Tour zal doen, samen met Mollema en Gesink. Belachelijk, maar waar. Ik denk dat iedereen hier het graag anders had gezien, maar het is niet anders.quote:
Hopen dat Slagter wat in dit, inderdaad wat mindere, deelnemersveld kan. Mits in topvorm moet hij toch echt wat leuke uitslagen kunnen neerzetten. Klassement hoeft niet per se. Mijns inziens is hij ook niet de duidelijke klassementsrenner, maar in etappes in het middengebergte moet hij heel dicht kunnen eindigen.quote:Op dinsdag 24 april 2012 21:47 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Valt qua Nederlandse inbreng ook weinig te genieten ben ik bang. Hopen op Theo Bos en af en toe iemand mee in de vlucht van de dag. Dat was de jaren hiervoor toch wel anders.
De laatste jaren echt een schitterende grote ronde ja!quote:
Dat het zwak bezet wordt kan misschien wel kloppen, maar dan juist heb je kans dat er een paar flink bovenuit gaan steken. Ik denk aan een Basso, Scarponi of Nibali als hij rijdt.quote:Op dinsdag 24 april 2012 21:34 schreef Ericr het volgende:
Jammer dat de voorlopige startlijst er op wijst dat het 1 van de zwakst bezette Giro's wordt van de laatste 20 jaar of zo. Maar dat kan het ook wel weer leuk maken natuurlijk, zeker als niemand er echt boven uitstijgt.
Ik had het ook graag anders gezien maar dat de renners graag naar de Tour willen snap ik op zich wel, het is nou eenmaal de belangrijkste ronde van het jaar. Gesink wil natuurlijk revanche voor vorig jaar, Kruijswijk wil na 2 goede Giro's ook wel eens naar de Tour en Mollema wil natuurlijk na z'n eerste Tour kijken of hij zich kan verbeteren. Ik snap dus de renners maar sportief gezien lijkt er me in de Giro en Vuelta meer te halen. Liever zoals Mollema in de Vuelta strijden voor het podium dan voor b.v. een 10e plek in de Tour.quote:Op dinsdag 24 april 2012 21:27 schreef TheArt het volgende:
[..]
Was vanaf vorig seizoen al bekend dat hij dit jaar de Tour zal doen, samen met Mollema en Gesink. Belachelijk, maar waar. Ik denk dat iedereen hier het graag anders had gezien, maar het is niet anders.
Het ging me ook meer om het parcours, wat totaal niet op maat gesneden is van alle drie. Plus het feit dat er nu helemaal geen spreiding is. Er zullen van die 3 er heus wel 2 ook naar de Vuelta gaan, maar de Giro moet het nu opeens doen met Slagter en Garate als kopmannen voor het klassement. Dan zou ik liever gezien hebben dat Ten Dam naar de Giro zou zijn gestuurd. Is een perfecte ronde voor hem om zijn eigen klassement te rijden. Top-10 zat er misschien wel zelfs in.quote:Op woensdag 25 april 2012 10:54 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ik had het ook graag anders gezien maar dat de renners graag naar de Tour willen snap ik op zich wel, het is nou eenmaal de belangrijkste ronde van het jaar. Gesink wil natuurlijk revanche voor vorig jaar, Kruijswijk wil na 2 goede Giro's ook wel eens naar de Tour en Mollema wil natuurlijk na z'n eerste Tour kijken of hij zich kan verbeteren. Ik snap dus de renners maar sportief gezien lijkt er me in de Giro en Vuelta meer te halen. Liever zoals Mollema in de Vuelta strijden voor het podium dan voor b.v. een 10e plek in de Tour.
quote:Julien Bérard (Fra), Guillaume Bonnafond (Fra), Hubert Dupont (Fra), John Gadret (Fra), Matthieu Perget (Fra), Ben Gastauer (Lux), Gregor Gazvoda (Slo), Matteo Montaguti (Ita), Manuel Belletti (Ita)
Ik vind de Stelvio misschien wel de allermooiste (bekende) klim die er is, wat beelden betreft dan.quote:Op dinsdag 24 april 2012 20:14 schreef Gitank2 het volgende:
De Stelvio is wel een prachtige aankomst, hopelijk gaat het niet sneeuwen zodat ze 'm schrappen.
Ze doen hem nu wel van de 'makkelijke' kant, dus niet de kant met de 3.578.865 bochten.quote:Op woensdag 25 april 2012 12:22 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Ik vind de Stelvio misschien wel de allermooiste (bekende) klim die er is, wat beelden betreft dan.
Ah, dat had ik niet door. Jammer.quote:Op woensdag 25 april 2012 13:00 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ze doen hem nu wel van de 'makkelijke' kant, dus niet de kant met de 3.578.865 bochten.
Dat zal wel een foutje zijn, ik meld het wel even in feedback.quote:Op woensdag 25 april 2012 13:19 schreef Wombcat het volgende:
Waarom staat dit topic trouwens niet onder Wielrennen?
Heb even gegastmodquote:Op woensdag 25 april 2012 13:20 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Dat zal wel een foutje zijn, ik meld het wel even in feedback.
quote:Op woensdag 25 april 2012 13:19 schreef Wombcat het volgende:
Waarom staat dit topic trouwens niet onder Wielrennen?
quote:Lampre:
Matteo Bono, Damiano Cunego, Adriano Malori, Przemyslaw Niemiec, Daniele Pietropolli, Daniele Righi, Michele Scarponi, Alessandro Spezialetti, Diego Ulissi.
Tra le riserve, sono stati selezionati Simone Stortoni, Morris Possoni e Matthew Lloyd.
Farnese Vini:
Pierpaolo De Negri, Francesco Failli, Elia Favilli, Oscar Gatto, Andrea Guardini, Kevin Hulsmans, Luca Mazzanti, Filippo Pozzato, Matteo Rabottini
Androni-Venezuela:
José Rujano, José Serpa, Emanuele Sella, Roberto Ferrari, Fabio Felline, Miguel Rubiano Chavez, Alessandro De Marchi, Carlos Ochoa, Jackson Rodríguez
Giro d'Italia: Liquigas-Cannondale puzzelt met selectie woensdag 25 april 2012
Liquigas-Cannondale zal pas na de Tour de Romandie zijn definitieve selectie voor de Giro d'Italia bekendmaken. Hun beoogde kopman Ivan Basso rijdt op dit moment de Tour de Romandie maar heeft, na een tegenvallende Giro del Trentino, aangegeven dat hij geen Giro d'Italia wil rijden als hij niet kan strijden om de eindzege. Na In dat geval zou Vincenzo Nibali als kopman moeten aantreden echter wil de sponsor Cannondale dat de winnaar van de Tirreno Adriatico medio mei aan de start staat van de AMGEN Tour of California. Daarnaast is Vincenzo Nibali aangewezen als kopman van Liquigas-Cannondale voor de Tour de France.
Vier renners zijn 100% zeker van deelname aan de Giro d'Italia: Eros Cappecchi, Valerio Agnoli, Damiano Caruso en Sylwester Szmyd
Dat lijkt me sterk.quote:Op vrijdag 27 april 2012 11:50 schreef Drebbelman het volgende:
Zou jammer zijn als Basso of Nibali allebei geen giro rijden
Selectie staat nog niet vast, maar dat het dit ongeveer zou worden was al een hele tijd duidelijk. En zo zwak vind ik het niet. Voor het klassement wel ja, maar voor de sprint hebben ze toch een leuke ploeg staan en dat is hun hoofddoel deze ronde.quote:Op vrijdag 27 april 2012 11:57 schreef Blik het volgende:
Selectie van Rabo wel erg zwak, daar hoeven we weinig van te verwachten
Had toch graag een Mollema of Kruijswijk gezien, voor de bergritten zijn ze nu compleet kansloos (ondanks dat het al maanden geleden vaststond dat ze niet de Giro gingen rijden)quote:Op vrijdag 27 april 2012 12:07 schreef TheArt het volgende:
[..]
Selectie staat nog niet vast, maar dat het dit ongeveer zou worden was al een hele tijd duidelijk. En zo zwak vind ik het niet. Voor het klassement wel ja, maar voor de sprint hebben ze toch een leuke ploeg staan en dat is hun hoofddoel deze ronde.
Nu ze geen klassementsambities hebben kunnen ze wel wat avontuurlijker fietsen, wat juist wel weer voor verrassingen kan zorgen.. ten minste, dat hoop ikquote:Op vrijdag 27 april 2012 12:11 schreef Blik het volgende:
[..]
Had toch graag een Mollema of Kruijswijk gezien, voor de bergritten zijn ze nu compleet kansloos (ondanks dat het al maanden geleden vaststond dat ze niet de Giro gingen rijden)
Net wat je zegt, het is al een jaar duidelijk dat Mollema, Kruijswijk en Gesink alle drie naar de Tour gaan en dat geen van die drie de Giro gaat rijden. Het is al vaak besproken, hele jammerlijke beslissing, maar toch wel heel lang duidelijk al.quote:Op vrijdag 27 april 2012 12:11 schreef Blik het volgende:
[..]
Had toch graag een Mollema of Kruijswijk gezien, voor de bergritten zijn ze nu compleet kansloos (ondanks dat het al maanden geleden vaststond dat ze niet de Giro gingen rijden)
Basso zal vast wel starten, reed in Trentino al elke dag beter en in Romandië gaat het ook prima. Die is "gewoon" weer de topfavoriet. Zal wel een duel Scarponi/Basso worden voor de eindzege, tenzij Cunego iets kan, maar die heeft al een slopend voorjaar achter de rug. Daarnaast heb je Rodriguez nog die in topvorm mee kan doen voor eindwinst, maar die viel vorig jaar behoorlijk tegen in de Giro en was in topvorm in de Dauphiné een week na de Giro. Hopelijk piekt hij dit jaar iets beter.quote:Op vrijdag 27 april 2012 11:50 schreef Drebbelman het volgende:
Zou jammer zijn als Basso of Nibali allebei geen giro rijden
Die zat vorig jaar eerste helft van de Giro aan de antibiotica.quote:Op vrijdag 27 april 2012 12:15 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Basso zal vast wel starten, reed in Trentino al elke dag beter en in Romandië gaat het ook prima. Die is "gewoon" weer de topfavoriet. Zal wel een duel Scarponi/Basso worden voor de eindzege, tenzij Cunego iets kan, maar die heeft al een slopend voorjaar achter de rug. Daarnaast heb je Rodriguez nog die in topvorm mee kan doen voor eindwinst, maar die viel vorig jaar behoorlijk tegen in de Giro en was in topvorm in de Dauphiné een week na de Giro. Hopelijk piekt hij dit jaar iets beter.
Cunego rijdt vol in dienst van Scarponi, heeft Lampre laten weten. Hij mag ook af en toe, als de situatie zich daartoe leent, voor eigen kans gaan, maar hij rijdt in principe vol voor Scarponi.quote:Op vrijdag 27 april 2012 12:15 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Basso zal vast wel starten, reed in Trentino al elke dag beter en in Romandië gaat het ook prima. Die is "gewoon" weer de topfavoriet. Zal wel een duel Scarponi/Basso worden voor de eindzege, tenzij Cunego iets kan, maar die heeft al een slopend voorjaar achter de rug. Daarnaast heb je Rodriguez nog die in topvorm mee kan doen voor eindwinst, maar die viel vorig jaar behoorlijk tegen in de Giro en was in topvorm in de Dauphiné een week na de Giro. Hopelijk piekt hij dit jaar iets beter.
Dan deed hij in 2004 voor Simoni toch ook?quote:Op vrijdag 27 april 2012 12:21 schreef TheArt het volgende:
[..]
Cunego rijdt vol in dienst van Scarponi, heeft Lampre laten weten. Hij mag ook af en toe, als de situatie zich daartoe leent, voor eigen kans gaan, maar hij rijdt in principe vol voor Scarponi.
Ik gok voor de eindzege op Scarponi. Basso topfavoriet noemen, vind ik wat overdreven.
Als Basso zijn niveau kan halen van 2010, zie ik niemand hem kloppen, ook Scarponi niet. Maar goed, afwachten of hij die vorm haalt natuurlijk.quote:Op vrijdag 27 april 2012 12:21 schreef TheArt het volgende:
[..]
Cunego rijdt vol in dienst van Scarponi, heeft Lampre laten weten. Hij mag ook af en toe, als de situatie zich daartoe leent, voor eigen kans gaan, maar hij rijdt in principe vol voor Scarponi.
Ik gok voor de eindzege op Scarponi. Basso topfavoriet noemen, vind ik wat overdreven.
Nibali wil zelf graag de Tour rijden, terwijl Liquigas hem liever in de Giro ziet. Dat kan hij wel zelf bepalen dus.quote:Op vrijdag 27 april 2012 12:36 schreef eentwee het volgende:
Idioot dat heel Liquigas naar Basso's pijpen danst, aan Nibali heb je toch veel meer?
Nu misschien F. Schleck als kopmanquote:Op zaterdag 28 april 2012 08:08 schreef Steven184 het volgende:
Drie dagen terug sprak Bruyneel over een top 5 plek, maar Fuglsang zal helemaal niet starten in de Giro.
Lijkt me niet. Basso, Scarponi, Kreuziger, Rodriguez, Gadret en Rujano hebben al veel meer laten zien in het grote rondewerk. Hesjedal schat ik ook hoger in.quote:Op vrijdag 27 april 2012 19:08 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ja, zelfs een Nieve lijkt voorlopig serieuze podiumkansen te hebben. Is natuurlijk ook wel een sterke renner, maar toch.
Basso is volgens mij in orde. Die reed in Trentino al oké. Meer hoeft niet omdat de zware etappes in de laatste week geconcentreerd zijn. Die kan best wat tijd verliezen in de eerste twee weken. Geen probleem.quote:Op vrijdag 27 april 2012 19:38 schreef Mercurial het volgende:
Benieuwd hoe goed Uran gaat zijn hier. Met dit deelnemersveld en Basso uit vorm kan hij podium rijden.
volgens bruyneel welquote:Op zaterdag 28 april 2012 10:31 schreef Mercurial het volgende:
[..]
Nu misschien F. Schleck als kopman.
En daarna nog even de Stelvioquote:Op zondag 29 april 2012 07:40 schreef Waaghals het volgende:
De route over de Mortirolo schijnt een nieuwe te zijn.
Nog zwaarder dan vorige beklimmingen.
Hij probeert de broertjes uit elkaar te halen. Andy gaat ook al naar de Dauphiné.quote:Op zondag 29 april 2012 07:34 schreef Beregd het volgende:
[..]
volgens bruyneel wel
naja, het kan wel, zwaarte stuk komt maar de laatste week dus hij heeft nog wel wat tijd om te groeien...
Dekker, Bulgac en Keizer zijn zeker inderdaad, bij de (voorlopige) selectie van Rabo staan 5 Nederlanders met Bos, van Emden, Clement, Leezer en Slagter, maar daar kan er nog wel 1 bij komen uiteraard.quote:Op zondag 29 april 2012 18:41 schreef Chiappucci het volgende:
Hoeveel Nederlanders gaan er rijden naar verwachting?
Dekker, Bulgac, Keizer en 6 Rabo's ?
Bij Rabo zullen het wel Bos, Van Winden, Leezer, Clement en Slagter worden. Kom je op 8 Nederlanders in totaal uit, tenzij er bij Garmin nog iets uit de bus valt naast Dekker, maar ik denk het niet.quote:Op zondag 29 april 2012 19:59 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dekker, Bulgac en Keizer zijn zeker inderdaad, bij de (voorlopige) selectie van Rabo staan 5 Nederlanders met Bos, van Emden, Clement, Leezer en Slagter, maar daar kan er nog wel 1 bij komen uiteraard.
Daar zal Frank nogal verbolgen over zijn, want hij wilde volgens mij dat Didier mee zou gaan.quote:Op maandag 30 april 2012 11:23 schreef SaintOfKillers het volgende:
RadioShack-Nissan
Jan Bakelants, Ben Hermans (Bel), Daniele Bennati, Giacomo Nizzolo (Ita), Nelson Oliveira (Por), Thomas Rohregger (Oos), Fränk Schleck (Lux), Jesse Sergent (NZe) en Oliver Zaugg (Zwi).
Ondanks de aanwezigheid van toppers als Schleck en Bennati dus eigenlijk ook een hoopje overschotjes, zoals zowat alle teams.
Ik denk dat Bakelants dit jaar weer een stap vooruit gaat zetten en dit jaar pas op 500 meter van de finish in kansrijke positie zal vallen. Hij komt steeds dichter! Ik hoop dat Hermans ook eens iets laat zien. Of dat er wat meer duidelijkheid komt over wat daar nu eigenlijk in zit. Hij breekt voorlopig niet echt door, maar stelt ook niet echt teleur. Het is geen echte klassementsrenner, maar ook geen echte rittenkaper en ook geen echte helper. Die valt echt overal tussen.
Machado had zelf nog wel de hoop om de Giro te rijden, las ik niet zo lang geleden nog.quote:Op maandag 30 april 2012 13:05 schreef Marcoss het volgende:
Machado was al bekend, die gaat naar Cali of Horner daar aan de zege te helpen en mag voor zijn eigen kans gaan in de Vuelta straks. Wel opvallend dat ze Klöden passeren, die had hier een belangrijk doel van gemaakt, maar komt dit jaar nog niet echt vooruit..
quote:Giro-ploeg: Theo Bos, Graeme Brown, Stef Clement, Juan Manuel Garate, Tom Leezer, Grischa Niermann, Mark Renshaw, Tom-Jelte Slagter, Dennis van Winden. Ploegleiders: Jan Boven en Frans Maassen.
Dat zou best kunnen, maar de laatste 4 keer dat hij de Tour reed heeft hij er geen Giro voor gedaan. In 2005 en 2006 deed hij wel de Giro, maar toen reed hij geen Tour. Alleen in 2002 heeft hij eens de dubbel gedaan.quote:Op maandag 30 april 2012 17:02 schreef wimderon het volgende:
Niermann komt hier gewoon de Tour voorbereiden, dat lijkt me duidelijk.
Ik krijg hem hier niet geladen helaas.quote:Op maandag 30 april 2012 14:40 schreef TheArt het volgende:
Jaja, de Garibaldi is voor iedereen beschikbaarNormaal is ie er alleen voor de commentatoren, maar nu is ie online gezet voor iedereen
Geniet ervan: http://www.gazzetta.it/Speciali/Giroditalia/2012/it/GARIBALDI.pdf
Nice man, dank.quote:Op maandag 30 april 2012 14:40 schreef TheArt het volgende:
Jaja, de Garibaldi is voor iedereen beschikbaarNormaal is ie er alleen voor de commentatoren, maar nu is ie online gezet voor iedereen
Geniet ervan: http://www.gazzetta.it/Speciali/Giroditalia/2012/it/GARIBALDI.pdf
Movistar lijkt me een team dat zomaar een paar ritten kan winnen, maar ook totaal kan floppen en anoniem meedoet (behalve Lastras dan, die rijdt altijd wel ergens in beeld). Onvoorspelbaar dus.quote:Movistar
José Herrada
Beñat Intxausti
Pablo Lastras
Sergio Pardilla
Fran Ventoso
Andrey Amador
Branislau Samoilau
Marzio Bruseghin
Giovanni Visconti
Colnago
Domenico Pozzovivo
Enrico Battaglin
Gianluca Brambilla
Stefano Pirazzi
Stefano Locatelli
Angelo Pagani
Marco Coledan
Sonny Colbrelli
Sacha Modolo
quote:01/05/2012
Geen Giro d'Italia voor Thomas Dekker door blessure
LOMMEL - Thomas Dekker zal komende zaterdag niet van start gaan in de 95e Giro d'Italia door een blessure aan zijn knie opgelopen bij een val in Luik-Bastenaken-Luik. De knie, geïrriteerd door de val, is de afgelopen week in de trainingen gaan opspelen en ondanks veel rust niet beter geworden. De ploegleiding van Garmin - Barracuda wil geen risico nemen met Thomas zijn blessure.
Thomas Dekker; 'Als ik nu van start zou gaan is het risico groot dat ik na enkele dagen zal moeten opgeven. Een grote ronde is te zwaar om er niet 100% aan te beginnen. Ik heb met de ploegleiding overleg gehad en mijn programma is omgegooid. Ik ga dit jaar zeker nog een grote ronde rijden dit kan de Tour de France zijn of de Vuelta Espana. Ik moet eerst herstellen van deze blessure en zal dan waarschijnlijk in de Ronde van Noorwegen opnieuw van start gaan. Het is jammer ik had graag de Giro gereden maar ben blij dat ik direct nieuwe doelen heb kunnen stellen'.
SEG Cycling
De officiële site klopt niet. Bij heel veel selecties niet. Kessiakoff rijdt bijv niet, is te lezen op zijn website.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 11:45 schreef baggerbaas het volgende:
Van de officiële site:
Astana:
Roman Kreuziger
Fredrik Carl Wilhelm Kessiakoff
Paolo Tiralongo
Simone Ponzi
Alexsandr Dyachenko
Andrey Zeits
Kevin Seeldraeyers
Egor Silin
Tanel Kangert
Blijkbaar dan toch geen Vino
Ik zie het nu inderdaad. Wel vreemd dat de organisatie het als officieel bericht op Twitter naar buiten brengtquote:Op dinsdag 1 mei 2012 11:47 schreef TheArt het volgende:
[..]
De officiële site klopt niet. Bij heel veel selecties niet. Kessiakoff rijdt bijv niet, is te lezen op zijn website.
Tsja dat krijg je met die rare startplaatsen. Was twee jaar geleden ook zo toen ze in Nederland begonnen.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 13:45 schreef Drebbelman het volgende:
Beetje vreemd dat er na drie dagen al een rustdag is..
Ja, voor Gesink kwam deze ronde te vroeg waarschijnlijk, maar waarom niet Mollema of Kruijswijk sturen? Beiden komen denk ik beter tot hun recht in deze Giro dan in de Tour van dit jaar.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 15:48 schreef Szura het volgende:
Blijf het nog steeds onbegrijpelijk vinden dat Rabobank niet één van de klassementsmannen naar deze ronde stuurt.
Juist die moeten commercieel gezien naar de tdf.quote:
Een sport zonder commerciële belangen is niet meer mogelijk, maar eentje waar sportieve belangen/beslissingen toch nog een beetje impact hebben en niet elke keer opnieuw moeten buigen voor de sponsor, lijkt me toch wenselijk.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 16:56 schreef Steven184 het volgende:
Het is commercieel heel logisch en Kruiswijk moet gewoon Tourervaring opdoen.
quote:Roman Kreuziger (Tsj), Alexandr Dyachenko (Kaz), Enrico Gasparotto (Ita), Tanel Kangert (Est), Evgueny Petrov (Rus), Simone Ponzi (Ita), Kevin Seeldraeyers (Bel), Paolo Tiralongo (Ita), Andrey Zeits (Kaz)
Ik ben altijd wel fan van Kreuziger geweest, hij zou meer geschikt zijn voor de Tour denk ik toch.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 18:29 schreef Leatherface het volgende:
Astana is in de breedte sterk dit jaar, maar ik betwijfel of ze echt een grote ronde kunnen winnen.
Het is commercieel juist niet logisch. Stuur één van deze drie naar de Giro en grote kans dat Rabo in mei ook een hoop publiciteit pakt.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 16:56 schreef Steven184 het volgende:
Het is commercieel heel logisch en Kruiswijk moet gewoon Tourervaring opdoen.
Dat lijkt me ook.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 19:00 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Het is commercieel juist niet logisch. Stuur één van deze drie naar de Giro en grote kans dat Rabo in mei ook een hoop publiciteit pakt.
Lijkt me ook ja!quote:Op dinsdag 1 mei 2012 19:00 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Het is commercieel juist niet logisch. Stuur één van deze drie naar de Giro en grote kans dat Rabo in mei ook een hoop publiciteit pakt.
De Latijns-Amerikaanse - Italiaanse combinatie van Androni gaat de top 10 domineren. Rujano, Serpa en Sella in de top 10.quote:Op vrijdag 27 april 2012 19:08 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ja, zelfs een Nieve lijkt voorlopig serieuze podiumkansen te hebben. Is natuurlijk ook wel een sterke renner, maar toch.
Zelfs Rubiano heeft een kans op top-10, al is die in principe de minste pure klimmer van de vier.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:07 schreef Bismarck het volgende:
[..]
De Latijns-Amerikaanse - Italiaanse combinatie van Androni gaat de top 10 domineren. Rujano, Serpa en Sella in de top 10.
Net of de NOS het uitzend? Toen Weening vorig jaar roze had zonden ze gemiddeld 1 minuut per dag uitquote:Op dinsdag 1 mei 2012 19:00 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
ja en hoeveel aandacht besteden die eraan? de Vuelta en vooral de Giro worden hier gewoon onderschat, dat merk je aan alles incl. media aandachtquote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:39 schreef TargaFlorio het volgende:
1 minuut een Raborenner in beeld is nog alltijd meer dan geen Raborenner in beeld. Bovendien is er meer dan de NOS, ook kranten en online media zijn belangrijk.
Dat werd live uitgezonden op de NOSquote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:30 schreef ThePlaneteer het volgende:
Volgens mij wordt de Vuelta nog harder genegeerd dan de Giro.
Maar toch weten veel mensen dat Menchov toen de Giro won.
Hoi, Mart.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 23:12 schreef Slobeend het volgende:
Ik vind het niet zo gek. Nederland heeft gewoon weinig echte wielerliefhebbers, die alle enigszins belangrijke koersen volgen. We hebben geen wielercultuur zoals België het wel heeft. Hier volgen we de Tour en een paar klassiekers.
Ja sorry, de cliches rolden er allemaal weer uit.quote:
Samen met José graagquote:Op dinsdag 1 mei 2012 23:30 schreef eentwee het volgende:
Elke keer weer dezelfde discussie.. Kan mij persoonlijk niks schelen of Jan-met-de-Pet ook de Giro kijkt, zolang het maar vóór de decodert zit. En Renaat het commentaar doet. Renaat
Jep, José is er ook deze Giro. Of hij de hele Giro doet, weet ik niet, maar minstens de eerste helft.quote:
twitter:swiftybswift twitterde op donderdag 03-05-2012 om 19:56:21well that is my Giro over, had a very heavy crash out on the bike today very disappointed not to be able to start. further checks tomorrow reageer retweet
Die past twee keer in Hushovd.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:58 schreef Marcoss het volgende:
[ afbeelding ]
Die Gadret weegt zo'n 23 kilo, zo te zien..
Denken ze dat Thor een gooi naar het klassement gaat doen?quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:58 schreef Marcoss het volgende:
[ afbeelding ]
Die Gadret weegt zo'n 23 kilo, zo te zien..
moet theo wel zorgen dat ie bij de proloog niet op de motor voor hem knaltquote:Op vrijdag 4 mei 2012 09:33 schreef Tricycle het volgende:
Ik denk dat Theo een sprint gaat winnen, tenminste als Renshaw zich wil opofferen
quote:Op zaterdag 5 mei 2012 01:20 schreef Bismarck het volgende:
[ afbeelding ]
Felline en Ferrari met mooi afro's.
quote:
quote:1 RODRIGUEZ Jackson AND 15,40'00
2 BANDIERA Marco OPQ 15,41'00
3 JÖRGENSEN Jonas Aaen SAX 15,42'00
4 EISEL Bernhard SKY 15,43'00
5 SAEZ DE ARREGUI Adrian EUS 15,44'00
6 SANTAROMITA Ivan BMC 15,45'00
7 MEERSMAN Gianni LTB 15,46'00
8 RASCH Gabriel FDJ 15,47'00
9 DYACHENKO Alexsandr AST 15,48'00
10 GOSS Matthew Harley OGE 15,49'00
11 CARRARA Matteo VCD 15,50'00
12 PERGET Mathieu ALM 15,51'00
13 HUNTER Robert GRM 15,52'00
14 AMADOR BIKKAZAKOVA Andrey MOV 15,53'00
15 COLEDAN Marco COG 15,54'00
16 LOSADA ALGUACIL Alberto KAT 15,55'00
17 BAKELANTS Jan RNT 15,56'00
18 BALLONI Alfredo FAR 15,57'00
19 SALERNO Cristiano LIQ 15,58'00
20 BROWN Graeme RAB 15,59'00
21 SEUBERT Timon APP 16,00'00
22 PIETROPOLLI Daniele LAM 16,01'00
23 OCHOA Carlos José AND 16,02'00
24 VELITS Martin OPQ 16,03'00
25 GUSTOV Volodymir SAX 16,04'00
26 HUNT Jeremy SKY 16,05'00
27 MINGUEZ AYALA Miguel EUS 16,06'00
28 WYSS Danilo BMC 16,07'00
29 BULGAC Brian LTB 16,08'00
30 ROLLIN Dominique FDJ 16,09'00
31 PETROV Evgeni AST 16,10'00
32 BEPPU Fumiyuki OGE 16,11'00
33 DENIFL Stefan VCD 16,12'00
34 DUPONT Hubert ALM 16,13'00
35 NAVARDAUSKAS Ramunas GRM 16,14'00
36 PARDILLA BELLON Sergio MOV 16,15'00
37 PAGANI Angelo COG 16,16'00
38 VICIOSO ARCOS Angel KAT 16,17'00
39 SERGENT Jesse RNT 16,18'00
40 MAZZANTI Luca FAR 16,19'00
41 BODNAR Maciej LIQ 16,20'00
42 LEEZER Thomas RAB 16,21'00
43 HUZARSKI Bartosz APP 16,22'00
44 SPEZIALETTI Alessandro LAM 16,23'00
45 RUBIANO CHAVEZ Miguel Angel AND 16,24'00
46 CHICCHI Francesco OPQ 16,25'00
47 LUND Anders SAX 16,26'00
48 STANNARD Ian SKY 16,27'00
49 IZAGUIRRE INSAUSTI Jon EUS 16,28'00
50 SANTAMBROGIO Mauro BMC 16,29'00
51 BILLE Gaetan LTB 16,30'00
52 MOUREY Francis FDJ 16,31'00
53 KANGERT Tanel AST 16,32'00
54 BOBRIDGE Jack OGE 16,33'00
55 LAGUTIN Sergey VCD 16,34'00
56 BERARD Julien ALM 16,35'00
57 STETINA Peter GRM 16,36'00
58 INTXAUSTI ELORRIAGA Benat MOV 16,37'00
59 LOCATELLI Stefano COG 16,38'00
60 KUSCHYNSKI Aleksandr KAT 16,39'00
61 ZAUGG Oliver RNT 16,40'00
62 DE NEGRI Pier Paolo FAR 16,41'00
63 AGNOLI Valerio LIQ 16,42'00
64 BOS Theo RAB 16,43'00
65 BENEDETTI Cesare APP 16,44'00
66 RIGHI Daniele LAM 16,45'00
67 DE MARCHI Alessandro AND 16,46'00
68 GOLAS Michal OPQ 16,47'00
69 HAEDO Lucas Sebastian SAX 16,48'00
70 FLECHA GIANNONI Juan Antoni SKY 16,49'00
71 CAZAUX Pierre EUS 16,50'00
72 FRANK Mathias BMC 16,51'00
73 VANENDERT Dennis LTB 16,52'00
74 DEMARE Arnaud FDJ 16,53'00
75 KREUZIGER Roman AST 16,54'00
76 IMPEY Daryl OGE 16,55'00
77 FEILLU Romain VCD 16,56'00
78 GASTAUER Ben ALM 16,57'00
79 BAUER Jack GRM 16,58'00
80 HERRADA LOPEZ José MOV 16,59'00
81 COLBRELLI Sonny COG 17,00'00
82 KRISTOFF Alexander KAT 17,01'00
83 NIZZOLO Giacomo RNT 17,02'00
84 FAVILLI Elia FAR 17,03'00
85 SABATINI Fabio LIQ 17,04'00
86 RENSHAW Mark RAB 17,05'00
87 SCHORN Daniel APP 17,06'00
88 BONO Matteo LAM 17,07'00
89 FELLINE Fabio AND 17,08'00
90 PAUWELS Serge OPQ 17,09'00
91 TOSATTO Matteo SAX 17,10'00
92 KENNAUGH Peter SKY 17,11'00
93 CABEDO Victor EUS 17,12'00
94 BALLAN Alessandro BMC 17,13'00
95 KAISEN Olivier LTB 17,14'00
96 DELAGE Mickael FDJ 17,15'00
97 SEELDRAYERS Kevin AST 17,16'00
98 KEUKELEIRE Jens OGE 17,17'00
99 KEIZER Martijn VCD 17,18'00
100 GAZVODA Gregor ALM 17,19'00
101 ROSSELER Sébastien GRM 17,20'00
102 LASTRAS GARCIA Pablo MOV 17,21'00
103 PIRAZZI Stefano COG 17,22'00
104 BRUTT Pavel KAT 17,23'00
105 HERMANS Ben RNT 17,24'00
106 RABOTTINI Matteo FAR 17,25'00
107 SZMYD Sylvester LIQ 17,26'00
108 NIERMANN Grischa Jan RAB 17,27'00
109 DIETZIKER Andreas APP 17,28'00
110 NIEMIEC Przemyslaw LAM 17,29'00
111 FERRARI Roberto AND 17,30'00
112 MAES Nikolas OPQ 17,31'00
113 ROBERTS Luke SAX 17,32'00
114 HENAO MONTOYA Sergio Luis SKY 17,33'00
115 VELASCO MURILLO Ivan EUS 17,34'00
116 TSCHOPP Johann BMC 17,35'00
117 DE CLERCQ Bart LTB 17,36'00
118 VEIKKANEN Jussi FDJ 17,37'00
119 ZEITS Andrey AST 17,38'00
120 LANCASTER Brett OGE 17,39'00
121 SELVAGGI Mirko VCD 17,40'00
122 BONNAFOND Guillaume ALM 17,41'00
123 VANDEVELDE Christian GRM 17,42'00
124 VENTOSO ALBERDI Francisco J. MOV 17,43'00
125 BRAMBILLA Gianluca COG 17,44'00
126 SMUKULIS Gatis KAT 17,45'00
127 BENNATI Daniele RNT 17,46'00
128 FAILLI Francesco FAR 17,47'00
129 LONGO BORGHINI Paolo LIQ 17,48'00
130 SLAGTER Tom Jelte RAB 17,49'00
131 HOLLENSTEIN Reto APP 17,50'00
132 ULISSI Diego LAM 17,51'00
133 SELLA Emanuele AND 17,52'00
134 VERMOTE Julien OPQ 17,53'00
135 HAEDO Juan José SAX 17,54'00
136 CAVENDISH Mark SKY 17,55'00
137 TXURRUKA Amets EUS 17,56'00
138 PINOTTI Marco BMC 17,57'00
139 HANSEN Adam LTB 17,58'00
140 BONNET William FDJ 17,59'00
141 PONZI Simone AST 18,00'00
142 MEIER Christian OGE 18,01'00
143 MARCZYNSKI Tomasz VCD 18,02'00
144 BELLETTI Manuel ALM 18,03'00
145 HESJEDAL Ryder GRM 18,04'00
146 BRUSEGHIN Marzio MOV 18,05'00
147 BATTAGLIN Enrico COG 18,06'00
148 MORENO FERNANDEZ Daniel KAT 18,07'00
149 ROHREGGER Thomas RNT 18,08'00
150 GUARDINI Andrea FAR 18,09'00
151 CARUSO Damiano LIQ 18,10'00
152 VAN WINDEN Dennis RAB 18,11'00
153 SCHILLINGER Andreas APP 18,12'00
154 MALORI Adriano LAM 18,13'00
155 SERPA PEREZ Jose Rodolfo AND 18,14'00
156 CATALDO Dario OPQ 18,15'00
157 CHRISTENSEN Mads SAX 18,16'00
158 URAN URAN Rigoberto SKY 18,17'00
159 OROZ UGALDE Juan Jose EUS 18,18'00
160 HUSHOVD Thor BMC 18,19'00
161 DE GREEF Francis LTB 18,20'00
162 CASAR Sandy FDJ 18,21'00
163 TIRALONGO Paolo AST 18,22'00
164 TUFT Svein OGE 18,23'00
165 DE GENDT Thomas VCD 18,24'00
166 MONTAGUTI Matteo ALM 18,25'00
167 FARRAR Tyler GRM 18,26'00
168 SAMOILAU Branislau MOV 18,27'00
169 POZZOVIVO Domenico COG 18,28'00
170 IGNATYEV Mikhail KAT 18,29'00
171 OLIVEIRA Nelson RNT 18,30'00
172 GATTO Oscar FAR 18,31'00
173 CAPECCHI Eros LIQ 18,32'00
174 GARATE Juan Manuel RAB 18,33'00
175 BRANDLE Matthias APP 18,34'00
176 CUNEGO Damiano LAM 18,35'00
177 RUJANO GUILLEN José AND 18,37'00
178 KWIATKOWSKI Michal OPQ 18,39'00
179 BOARO Manuele SAX 18,41'00
180 THOMAS Geraint SKY 18,43'00
181 NIEVE ITURALDE Mikel EUS 18,45'00
182 PHINNEY Taylor BMC 18,47'00
183 BAK Lars Ytting LTB 18,49'00
184 SOUPE Geoffrey FDJ 18,51'00
185 GASPAROTTO Enrico AST 18,53'00
186 VAITKUS Tomas OGE 18,55'00
187 LARSSON Gustav Erik VCD 18,57'00
188 GADRET John ALM 18,59'00
189 RASMUSSEN Alex GRM 19,01'00
190 VISCONTI Giovanni MOV 19,03'00
191 MODOLO Sacha COG 19,05'00
192 RODRIGUEZ OLIVER Joaquin KAT 19,07'00
193 SCHLECK Frank RNT 19,09'00
194 POZZATO Filippo FAR 19,11'00
195 BASSO Ivan LIQ 19,13'00
196 CLEMENT Stef RAB 19,15'00
197 BARTA Jan APP 19,17'00
198 SCARPONI Michele LAM 19,19'00
http://www.wielerland.nl/(...)&id=21878&Itemid=285quote:
1.93 meterquote:
Dit zegt niks. Om te zien of het koud is moet je de voorkant hebben.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 15:16 schreef Marcoss het volgende:
Veel renners zeggen dat het koud is daar, maar volgens mij valt het wel mee
[ afbeelding ]
Voorlopig alleen Contador met Danny Nelissen erbijquote:Op zaterdag 5 mei 2012 15:37 schreef Ambrosius het volgende:
Eurosport is al begonnen met de uitzending, op Sporza vanaf 16.05.
quote:1 HUNTER Robert RSA GRM 10:54 0:00
2 COLEDAN Marco ITA COG 11:02 0:08
3 EISEL Bernhard AUT SKY 11:12 0:18
4 MEERSMAN Gianni BEL LTB 11:16 0:22
5 AMADOR BIKKAZAKOVA Andrey CRC MOV 11:19 0:25
6 DYACHENKO Alexsandr KAZ AST 11:20 0:26
7 GOSS Matthew Harley AUS OGE 11:21 0:27
8 JORGENSEN Jonas Aaen DEN SAX 11:23 0:29
9 BANDIERA Marco ITA OPQ 11:25 0:31
10 CARRARA Matteo ITA VCD 11:36 0:42
Zo'n kort tijdritje met veel bochten is niets voor Carrara, veel meer mag je er niet van verwachten.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 16:15 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Om gelijk maar te zeiken, matig van Carrara.
Van Schleck verwacht ik helemaal niks. Het lukt die ventjes al niet eens om 100% te zijn in de Tour (vorig jaar), laat staan in een wedstrijd waar ze geen motivatie voor hebben en zich niet goed op hebben voorbereid. In de Vuelta vielen ze ook altijd tegen, Frank meermaals.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 12:10 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Grootste vraagteken deze ronde is wat mij betreft Fränk Schleck. Hij zou à la Menchov de ronde gewoon kunnen winnen, zou op zich ook wel in vorm moeten zijn, heeft er niets aan om 7e te worden, want dan is 'ie alsnog uitgeblust voor de Tour.
Daartegenover staat: het is Fränk Schleck.
Is alleen in de Vuelta toch?quote:Op zaterdag 5 mei 2012 16:52 schreef feeling_sinister het volgende:
Ik dacht dat de NOS de Giro in het weekend wel altijd uitzond? Was dat vorig jaar ook al niet meer zo?
Het oprakelen van dat verhaal begint ook een beetje vader-van-Voeckler-achtige proporties te krijgenquote:Op zaterdag 5 mei 2012 17:22 schreef wimderon het volgende:
Het Pauwels-incident alweer genoemd.
Van Poppel
Eens behalve op dit punt. Sergent, Thomas, Larsson, Kwiatkowski, Phinney, Boaro, Rasmussen, Bobridge, Bennati en evt. Farrar/Hushovd/Nizzolo heb je toch wel een arsenaal aan grote namen.quote:
En toch zijn dat eerder namen die ik bij de Ronde van Polen of iets dergelijks verwacht.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 18:45 schreef Mercurial het volgende:
[..]
Eens behalve op dit punt. Sergent, Thomas, Larsson, Kwiatkowski, Phinney, Boaro, Rasmussen, Bobridge, Bennati en evt. Farrar/Hushovd/Nizzolo heb je toch wel een arsenaal aan grote namen.
Flink wat achterstand voor de bergen oplopen, dan mogen we wat verwachten.quote:
Ik word niet warm of koud van Phinney, Boaro en Thomas.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 18:58 schreef Mercurial het volgende:
[..]
Verder niet echt indrukwekkende namen ofzo.
Slechts een half minuutje op Kreuziger, alles wat daar voor staat, is irrelevant (nou ja, misschien Cataldo of Hesjedal wat minder)quote:
Wie wil je hier dan wel zien? Ik zou alleen Wiggins, Contador nog weten als echte specialisten.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 18:59 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ik word niet warm of koud van Phinney, Boaro en Thomas.
Spartacusquote:Op zaterdag 5 mei 2012 19:03 schreef Mercurial het volgende:
[..]
Wie wil je hier dan wel zien? Ik zou alleen Wiggins, Contador nog weten als echte specialisten.
Tweede gedeelte was wel beter.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 19:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
Scarponi 161e.
Phinney staat eerst.
Eens. Volgens Wielerflits heeft Cavendish hem aangestipt als de enige voor wie hij bang is, maar in zo'n vlakke rit lijkt het met sterk (tenzij er een zeer zware waaierkoers is misschien). Persoonlijk verwacht ik dat beiden niet winnen, Cavendish is nooit in topvorm aan het begin van de Giro.quote:Op zondag 6 mei 2012 10:42 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vind dat Goss daar nogal veel sterren krijgt, die zie ik alleen massasprints winnen als het uitgedund is (en de tegenstand dus minder is) en dat verwacht ik niet in de Deense ritten.
Mijn favorieten vandaag:quote:Op zondag 6 mei 2012 09:06 schreef Ajacied422 het volgende:
Favorieten volgens WielerFlits
**** Mark Cavendish
*** Matthew Goss, Daniele Bennati
** Theo Bos, Francesco Chicchi, Tyler Farrar
* Roberto Ferrari, Sacha Modolo, Andrea Guardini, Arnaud Démare
Ventoso en Bennati verwacht ik weinig van. Maar als ik zo doorga met wegstrepen blijft er weinig overquote:Op zondag 6 mei 2012 11:05 schreef Mercurial het volgende:
[..]
Mijn favorieten vandaag:
**** Ventoso, Farrar
*** Cavendish, Bennati
** Bos, Kristoff, Guardini
* Ferrari, Demare, Modolo
Ik herinner me een aardig rondje zo'n tien maanden geleden.quote:Op zondag 6 mei 2012 13:02 schreef Van_Poppel het volgende:
De jaren beginnen bij Hushovd ook te tellen...
maar wel mooiquote:
quote:Op zondag 6 mei 2012 13:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
Balloni, Kaisen en Rubiano hebben meer dan 10 minuten voorsprong. Hadden blijkbaar al meer dan 8 minuten na 15 kilometer koersen.
Rubiano denkt dat er bergen in Denemarken zijn?quote:Op zondag 6 mei 2012 13:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
Balloni, Kaisen en Rubiano hebben meer dan 10 minuten voorsprong. Hadden blijkbaar al meer dan 8 minuten na 15 kilometer koersen.
Hebben die 8 minuten stilgestaan of zo?quote:Op zondag 6 mei 2012 13:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
Volgens mij reden ze in het begin van de etappes, waar de waaiers mogelijk waren, heel langzaam.quote:
Ik ben benieuwd wie voor wie de sprint gaat aantrekken. Volgens mij is afgesproken dat Renshaw voor Bos de eerste etappes zal gaan werken.quote:
Dit rijdt hij inderdaad niet meer dicht. Jammer om zo je roze trui te verliezen.quote:
Pics?quote:Op zondag 6 mei 2012 16:59 schreef Tommeke het volgende:
Mooi fietske van Bak. Weggewerkte remmen, electronisch schakelen. Zal wat kosten
30'' is veel, maar dat is met de kop. Het moet wel kunnen, hij heeft ook nog wat secondes.quote:Op zondag 6 mei 2012 17:15 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Hij zit nog wel in de volgwagens...het kan nog goed komen...
ik vraag nog altijd aan mijn vader of hij mijn band wil plakkenquote:Op zondag 6 mei 2012 17:15 schreef SaintOfKillers het volgende:
Renners die zelf hun ketting er niet terug kunnen opleggen
Je vader doet dat ook nog?quote:Op zondag 6 mei 2012 17:17 schreef Evertjan het volgende:
[..]
ik vraag nog altijd aan mijn vader of hij mijn band wil plakken
renshaw en bos verliezen het wielquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |