abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 24 april 2012 @ 19:57:04 #1
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_110735546

2002 Paolo Savoldelli
2003 Gilberto Simoni
2004 Damiano Cunego
2005 Paolo Savoldelli
2006 Ivan Basso
2007 Danilo Di Luca
2008 Alberto Contador
2009 Denis Menchov
2010 Ivan Basso
2011 Alberto ContadorMichele Scarponi

Greenedge voor de Giro:
Jens Keukeleire, Brett Lancaster, Christian Meier, Daryl Impey, Fumiyuki Beppu, Jack Bobridge, Matthew Goss, Svein Tuft, Tomas Vaitkus

Lotto-Belisol:
Bart de Clercq, Gianni Meersman, Gaëtan Bille, Francis De Greef, Olivier Kaisen, Dennis Vanendert Lars Bak, Adam Hansen, Brian Bulgac

Vacansoleil:
Matteo Carrara, Mirko Selvaggi, Martijn Keizer, Stefan Denifl, Thomas De Gendt, Tomasz Marczynski, Romain Feillu, Gustav Erik Larsson

Rabo
quote:
BOS Theo
BROWN Graeme
CLEMENT Stef
GARATE Juan Manuel
LEEZER Tom
NIERMANN Grischa
RENSHAW Mark
SLAGTER Tom Jelte
VAN EMDEN Jos
Verder zie http://www.cyclingfever.c(...)&editie_idd=MjI5MTI=

Giro :). Altijd leuk. Voor de dagplaatjes zie --> http://www.gazzetta.it/Sp(...)dex.shtml?refresh_ce
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_110736234
Die van Rabo is nog niet definitief. Selecties die al wel definitief zijn.

GreenEdge:
quote:
Jens Keukeleire (Bel), Brett Lancaster (Aus), Christian Meier (Can), Daryl Impey (ZAf), Fumiyuki Beppu (Jap), Jack Bobridge (Aus), Matthew Goss (Aus), Svein Tuft (Can), Tomas Vaitkus (Lit)
Lotto-Belisol:
quote:
Bart De Clercq (Bel), Gianni Meersman (Bel), Gaëtan Bille (Bel), Francis De Greef (Bel), Olivier Kaisen (Bel), Dennis Vanendert (Bel), Lars Bak (Den), Adam Hansen (Aus), Brian Bulgac (Ned)
Vacansoleil:
quote:
Matteo Carrara (Ita), Mirko Selvaggi (Ita), Martijn Keizer (Ned), Stefan Denifl (Oos), Thomas De Gendt (Bel), Tomasz Marczynski (Pol), Romain Feillu (Fra), Gustav Erik Larsson (Zwe)
Saxo Bank:
quote:
Juan Jose Haedo (Arg), Lucas Sebastian Haedo (Arg), Luke Roberts (Aus), David Tanner (Aus), Jonas Aaen Jörgensen (Den), Anders Lund (Den), Mads Christensen (Den), Matteo Tosatto (Ita), Manuele Boaro (Ita)
FDJ-BigMat:
quote:
William Bonnet (Fra), Sandy Casar (Fra), Mickaël Delage (Fra), Arnaud Démare (Fra), Francis Mourey (Fra), Geoffrey Soupe (Fra), Gabriel Rasch (Noo), Dominique Rollin (Can), Jussi Veikkanen (Fin)
BMC:
quote:
Thor Hushovd (Noo), Alessandro Ballan (ITa), Marco Pinotti (Ita), Mauro Santambrogio (Ita), Ivan Santaromita (Ita), Danilo Wyss (Zwi), Mathias Frank (Zwi), Taylor Phinney (VS), Johan Tschopp (Zwi)
Euskaltel:
quote:
Mikel Nieve (Spa), Amets Txurruka (Spa), Iván Velasco (Spa), Miguel Mínguez (Spa), Juanjo Oroz (Spa), Ion Izagirre (Spa), Víctor Cabedo (Spa), Pierre Cazaux (Fra), Adrián Sáez de Arregi (Spa)
pi_110736437
Leuke laatste dagen met:

Stelvio O+
pi_110736480
Geen Argos-Shimano :o
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_110736550
10 jaar geleden Groningen, nu nog noordelijker met Herning!

De Stelvio is wel een prachtige aankomst _O_ , hopelijk gaat het niet sneeuwen zodat ze 'm schrappen.
Neil LOVES Carrots!
pi_110736655
En ik moet weer aan Weylandt denken :{
9 mei; een jaar later zal de ploegentijdrit worden gereden.
Neil LOVES Carrots!
  dinsdag 24 april 2012 @ 20:24:52 #7
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_110737106
Giro *O*
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_110737240
Zin in! *O*
pi_110737250
Giro _O_ *O* _O_ *O*
pi_110740363
*O*
pi_110740558
Geen Kruijswijk voor Giro?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_110741267
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 21:19 schreef ThePlaneteer het volgende:
Geen Kruijswijk voor Giro?
Was vanaf vorig seizoen al bekend dat hij dit jaar de Tour zal doen, samen met Mollema en Gesink. Belachelijk, maar waar. Ik denk dat iedereen hier het graag anders had gezien, maar het is niet anders.
  dinsdag 24 april 2012 @ 21:34:56 #13
40566 Ericr
Livewrong
pi_110741942
Jammer dat de voorlopige startlijst er op wijst dat het 1 van de zwakst bezette Giro's wordt van de laatste 20 jaar of zo. Maar dat kan het ook wel weer leuk maken natuurlijk, zeker als niemand er echt boven uitstijgt.
pi_110742853
Valt qua Nederlandse inbreng ook weinig te genieten ben ik bang. Hopen op Theo Bos en af en toe iemand mee in de vlucht van de dag. Dat was de jaren hiervoor toch wel anders.
pi_110744691
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 21:47 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Valt qua Nederlandse inbreng ook weinig te genieten ben ik bang. Hopen op Theo Bos en af en toe iemand mee in de vlucht van de dag. Dat was de jaren hiervoor toch wel anders.
Hopen dat Slagter wat in dit, inderdaad wat mindere, deelnemersveld kan. Mits in topvorm moet hij toch echt wat leuke uitslagen kunnen neerzetten. Klassement hoeft niet per se. Mijns inziens is hij ook niet de duidelijke klassementsrenner, maar in etappes in het middengebergte moet hij heel dicht kunnen eindigen.
pi_110745519
Toch geen onaardig parcours als ik het zo zie.
sig verwijderd door FA
pi_110758201
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 20:27 schreef TargaFlorio het volgende:
Giro _O_ *O* _O_ *O*
De laatste jaren echt een schitterende grote ronde ja! _O_

Die profielen ook weer, nice!
Jack does it in real time...
pi_110759939
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 21:34 schreef Ericr het volgende:
Jammer dat de voorlopige startlijst er op wijst dat het 1 van de zwakst bezette Giro's wordt van de laatste 20 jaar of zo. Maar dat kan het ook wel weer leuk maken natuurlijk, zeker als niemand er echt boven uitstijgt.
Dat het zwak bezet wordt kan misschien wel kloppen, maar dan juist heb je kans dat er een paar flink bovenuit gaan steken. Ik denk aan een Basso, Scarponi of Nibali als hij rijdt.
In the coolest little capital of the world
pi_110759968
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 21:27 schreef TheArt het volgende:

[..]

Was vanaf vorig seizoen al bekend dat hij dit jaar de Tour zal doen, samen met Mollema en Gesink. Belachelijk, maar waar. Ik denk dat iedereen hier het graag anders had gezien, maar het is niet anders.
Ik had het ook graag anders gezien maar dat de renners graag naar de Tour willen snap ik op zich wel, het is nou eenmaal de belangrijkste ronde van het jaar. Gesink wil natuurlijk revanche voor vorig jaar, Kruijswijk wil na 2 goede Giro's ook wel eens naar de Tour en Mollema wil natuurlijk na z'n eerste Tour kijken of hij zich kan verbeteren. Ik snap dus de renners maar sportief gezien lijkt er me in de Giro en Vuelta meer te halen. Liever zoals Mollema in de Vuelta strijden voor het podium dan voor b.v. een 10e plek in de Tour.
pi_110760093
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 10:54 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Ik had het ook graag anders gezien maar dat de renners graag naar de Tour willen snap ik op zich wel, het is nou eenmaal de belangrijkste ronde van het jaar. Gesink wil natuurlijk revanche voor vorig jaar, Kruijswijk wil na 2 goede Giro's ook wel eens naar de Tour en Mollema wil natuurlijk na z'n eerste Tour kijken of hij zich kan verbeteren. Ik snap dus de renners maar sportief gezien lijkt er me in de Giro en Vuelta meer te halen. Liever zoals Mollema in de Vuelta strijden voor het podium dan voor b.v. een 10e plek in de Tour.
Het ging me ook meer om het parcours, wat totaal niet op maat gesneden is van alle drie. Plus het feit dat er nu helemaal geen spreiding is. Er zullen van die 3 er heus wel 2 ook naar de Vuelta gaan, maar de Giro moet het nu opeens doen met Slagter en Garate als kopmannen voor het klassement. Dan zou ik liever gezien hebben dat Ten Dam naar de Giro zou zijn gestuurd. Is een perfecte ronde voor hem om zijn eigen klassement te rijden. Top-10 zat er misschien wel zelfs in.
pi_110761655
Ja ik had inderdaad ook liever gezien dat men voor podium in Italië ging rijden. Dat was ene leuke en realistische uitdaging geweest.
pi_110762643
AG2R:
quote:
Julien Bérard (Fra), Guillaume Bonnafond (Fra), Hubert Dupont (Fra), John Gadret (Fra), Matthieu Perget (Fra), Ben Gastauer (Lux), Gregor Gazvoda (Slo), Matteo Montaguti (Ita), Manuel Belletti (Ita)
  woensdag 25 april 2012 @ 12:22:41 #23
67089 Gillingham
The horror...
pi_110762813
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 april 2012 20:14 schreef Gitank2 het volgende:
De Stelvio is wel een prachtige aankomst _O_ , hopelijk gaat het niet sneeuwen zodat ze 'm schrappen.
Ik vind de Stelvio misschien wel de allermooiste (bekende) klim die er is, wat beelden betreft dan.
What's it going to be then, eh?
pi_110764004
quote:
14s.gif Op woensdag 25 april 2012 12:22 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Ik vind de Stelvio misschien wel de allermooiste (bekende) klim die er is, wat beelden betreft dan.
Ze doen hem nu wel van de 'makkelijke' kant, dus niet de kant met de 3.578.865 bochten.
  woensdag 25 april 2012 @ 13:18:11 #25
67089 Gillingham
The horror...
pi_110764674
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 13:00 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ze doen hem nu wel van de 'makkelijke' kant, dus niet de kant met de 3.578.865 bochten.
Ah, dat had ik niet door. Jammer.
pi_110764752
Waarom staat dit topic trouwens niet onder Wielrennen?
  woensdag 25 april 2012 @ 13:20:22 #27
67089 Gillingham
The horror...
pi_110764772
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 13:19 schreef Wombcat het volgende:
Dat zal wel een foutje zijn, ik meld het wel even in feedback.
  woensdag 25 april 2012 @ 14:32:56 #28
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_110767592
Heb er zin in. Gaat een mooie ronde worden. Het parcours is in vergelijking met de Tour toch een stuk leuker.
The more debt, the better
  woensdag 25 april 2012 @ 17:12:17 #29
11102 knep
Mountainfreak
pi_110774634
Jammer dat er weinig Nederlanders mee doen, benieuwd wat Dekker kan.
En die aankomst op de Stelvio natuurlijk, geweldig _O_.
pi_110775188
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 13:20 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Dat zal wel een foutje zijn, ik meld het wel even in feedback.
Heb even gegastmod :P
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 april 2012 @ 17:28:18 #31
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_110775226
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 13:19 schreef Wombcat het volgende:
:@.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_110775366
edit: verkeerde topic.
  woensdag 25 april 2012 @ 17:36:29 #33
67089 Gillingham
The horror...
pi_110775548
quote:
11s.gif Op woensdag 25 april 2012 17:27 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Heb even gegastmod :P
Dank. :)
pi_110855235
quote:
Lampre:
Matteo Bono, Damiano Cunego, Adriano Malori, Przemyslaw Niemiec, Daniele Pietropolli, Daniele Righi, Michele Scarponi, Alessandro Spezialetti, Diego Ulissi.

Tra le riserve, sono stati selezionati Simone Stortoni, Morris Possoni e Matthew Lloyd.

Farnese Vini:
Pierpaolo De Negri, Francesco Failli, Elia Favilli, Oscar Gatto, Andrea Guardini, Kevin Hulsmans, Luca Mazzanti, Filippo Pozzato, Matteo Rabottini

Androni-Venezuela:
José Rujano, José Serpa, Emanuele Sella, Roberto Ferrari, Fabio Felline, Miguel Rubiano Chavez, Alessandro De Marchi, Carlos Ochoa, Jackson Rodríguez

Giro d'Italia: Liquigas-Cannondale puzzelt met selectie woensdag 25 april 2012

Liquigas-Cannondale zal pas na de Tour de Romandie zijn definitieve selectie voor de Giro d'Italia bekendmaken. Hun beoogde kopman Ivan Basso rijdt op dit moment de Tour de Romandie maar heeft, na een tegenvallende Giro del Trentino, aangegeven dat hij geen Giro d'Italia wil rijden als hij niet kan strijden om de eindzege. Na In dat geval zou Vincenzo Nibali als kopman moeten aantreden echter wil de sponsor Cannondale dat de winnaar van de Tirreno Adriatico medio mei aan de start staat van de AMGEN Tour of California. Daarnaast is Vincenzo Nibali aangewezen als kopman van Liquigas-Cannondale voor de Tour de France.
Vier renners zijn 100% zeker van deelname aan de Giro d'Italia: Eros Cappecchi, Valerio Agnoli, Damiano Caruso en Sylwester Szmyd
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_110856291
Zou jammer zijn als Basso of Nibali allebei geen giro rijden :(
  vrijdag 27 april 2012 @ 11:50:45 #36
67089 Gillingham
The horror...
pi_110856307
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 11:50 schreef Drebbelman het volgende:
Dat lijkt me sterk.
  vrijdag 27 april 2012 @ 11:57:47 #37
62913 Blik
The one and Only!
pi_110856620
Selectie van Rabo wel erg zwak, daar hoeven we weinig van te verwachten
pi_110856987
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 11:57 schreef Blik het volgende:
Selectie van Rabo wel erg zwak, daar hoeven we weinig van te verwachten
Selectie staat nog niet vast, maar dat het dit ongeveer zou worden was al een hele tijd duidelijk. En zo zwak vind ik het niet. Voor het klassement wel ja, maar voor de sprint hebben ze toch een leuke ploeg staan en dat is hun hoofddoel deze ronde.
  vrijdag 27 april 2012 @ 12:11:29 #39
62913 Blik
The one and Only!
pi_110857105
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 12:07 schreef TheArt het volgende:

[..]

Selectie staat nog niet vast, maar dat het dit ongeveer zou worden was al een hele tijd duidelijk. En zo zwak vind ik het niet. Voor het klassement wel ja, maar voor de sprint hebben ze toch een leuke ploeg staan en dat is hun hoofddoel deze ronde.
Had toch graag een Mollema of Kruijswijk gezien, voor de bergritten zijn ze nu compleet kansloos (ondanks dat het al maanden geleden vaststond dat ze niet de Giro gingen rijden)
pi_110857173
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 12:11 schreef Blik het volgende:

[..]

Had toch graag een Mollema of Kruijswijk gezien, voor de bergritten zijn ze nu compleet kansloos (ondanks dat het al maanden geleden vaststond dat ze niet de Giro gingen rijden)
Nu ze geen klassementsambities hebben kunnen ze wel wat avontuurlijker fietsen, wat juist wel weer voor verrassingen kan zorgen.. ten minste, dat hoop ik :)
pi_110857225
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 12:11 schreef Blik het volgende:

[..]

Net wat je zegt, het is al een jaar duidelijk dat Mollema, Kruijswijk en Gesink alle drie naar de Tour gaan en dat geen van die drie de Giro gaat rijden. Het is al vaak besproken, hele jammerlijke beslissing, maar toch wel heel lang duidelijk al.

En je hoeft niet altijd een klassementsrenner te hebben om leuke dingen te doen. Voor de sprint hebben ze een leuke ploeg, voor het middengebergte hebben ze wat leuke renners met Slagter, Clement en Garate en met Clement hebben ze ook nog iemand voor de tijdritten.
pi_110857256
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 11:50 schreef Drebbelman het volgende:
Basso zal vast wel starten, reed in Trentino al elke dag beter en in Romandië gaat het ook prima. Die is "gewoon" weer de topfavoriet. Zal wel een duel Scarponi/Basso worden voor de eindzege, tenzij Cunego iets kan, maar die heeft al een slopend voorjaar achter de rug. Daarnaast heb je Rodriguez nog die in topvorm mee kan doen voor eindwinst, maar die viel vorig jaar behoorlijk tegen in de Giro en was in topvorm in de Dauphiné een week na de Giro. Hopelijk piekt hij dit jaar iets beter.
pi_110857358
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 12:15 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Basso zal vast wel starten, reed in Trentino al elke dag beter en in Romandië gaat het ook prima. Die is "gewoon" weer de topfavoriet. Zal wel een duel Scarponi/Basso worden voor de eindzege, tenzij Cunego iets kan, maar die heeft al een slopend voorjaar achter de rug. Daarnaast heb je Rodriguez nog die in topvorm mee kan doen voor eindwinst, maar die viel vorig jaar behoorlijk tegen in de Giro en was in topvorm in de Dauphiné een week na de Giro. Hopelijk piekt hij dit jaar iets beter.
Die zat vorig jaar eerste helft van de Giro aan de antibiotica.
pi_110857413
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 12:15 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Cunego rijdt vol in dienst van Scarponi, heeft Lampre laten weten. Hij mag ook af en toe, als de situatie zich daartoe leent, voor eigen kans gaan, maar hij rijdt in principe vol voor Scarponi.

Ik gok voor de eindzege op Scarponi. Basso topfavoriet noemen, vind ik wat overdreven.
pi_110857845
Idioot dat heel Liquigas naar Basso's pijpen danst, aan Nibali heb je toch veel meer?
pi_110858116
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 12:21 schreef TheArt het volgende:

[..]

Cunego rijdt vol in dienst van Scarponi, heeft Lampre laten weten. Hij mag ook af en toe, als de situatie zich daartoe leent, voor eigen kans gaan, maar hij rijdt in principe vol voor Scarponi.

Ik gok voor de eindzege op Scarponi. Basso topfavoriet noemen, vind ik wat overdreven.
Dan deed hij in 2004 voor Simoni toch ook? >:)
pi_110858204
Als ie in vorm is Scarponi, maar ik hoop toch eigenlijk op iemand anders.
pi_110860569
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 12:21 schreef TheArt het volgende:

[..]

Als Basso zijn niveau kan halen van 2010, zie ik niemand hem kloppen, ook Scarponi niet. Maar goed, afwachten of hij die vorm haalt natuurlijk.
pi_110860597
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 12:36 schreef eentwee het volgende:
Idioot dat heel Liquigas naar Basso's pijpen danst, aan Nibali heb je toch veel meer?
Nibali wil zelf graag de Tour rijden, terwijl Liquigas hem liever in de Giro ziet. Dat kan hij wel zelf bepalen dus.
  Moderator vrijdag 27 april 2012 @ 14:06:55 #50
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_110860928
Androni en Farnese Vini hebben weer leuke teams hoor (en mooie shirts _O_ ). Ze doen leuker mee dan de wildcard teams als Andalucia/Caja Rural en Saur bij de Vuelta/Tour.
Wel jammer dat Colombia Coldeportes niet mee doet ipv NetApp. ;(
pi_110861514
Leuk dat Démare meedoet in een groot ronde, erg benieuwd naar wat hij nu kan :)
pi_110865762
Giro. O+
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_110871191
Omega Pharma-Quick Step:
Nikolas Maes, Serge Pauwels, Julien Vermote, Marco Bandiera, Dario Cataldo, Francesco Chicchi, Michal Golas, Michal Kwiatkowski, Martin Velits.

Team Sky:
Mark Cavendish, Bernhard Eisel, Juan Antonio Flecha, Sergio Henao, Peter Kennaugh, Ian Stannard, Ben Swift, Geraint Thomas, Rigoberto Uran.
pi_110871677
Deelnemersveld dit seizoen is echt bizar. Iedere subtopper uit de tour had hier, valpartijen even niet meegerekend, een grote kans om even een grote ronde mee te pikken. Maar allemaal gaan ze liever voor die top 15 in de tour :')
pi_110872000
Inderdaad ja. Die Giro-zege van Menchov herinnert iedereen zich toch veel meer, dan zijn 3e (of 2e ondertussen) plek in de Tour van 2010.
  vrijdag 27 april 2012 @ 19:08:26 #56
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_110872369
Ja, zelfs een Nieve lijkt voorlopig serieuze podiumkansen te hebben. Is natuurlijk ook wel een sterke renner, maar toch.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 27 april 2012 @ 19:09:22 #57
66825 Reya
Fier Wallon
pi_110872409
Jammer, maar de Giro hoeft er verder niet minder interessant om te worden.
pi_110873698
Benieuwd hoe goed Uran gaat zijn hier. Met dit deelnemersveld en Basso uit vorm kan hij podium rijden.
  vrijdag 27 april 2012 @ 20:28:16 #59
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_110875917
Fuglsang kan door een knieblessure niet meedoen, terwijl het zijn hoofddoel was voor dit jaar
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  vrijdag 27 april 2012 @ 20:30:10 #60
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_110876002
Ben benieuwd of Degendt een goed klassement kan rijden.
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_110876066
De Gendt gaat vooral voor ritzege(s), lijkt me.
pi_110891047
Drie dagen terug sprak Bruyneel over een top 5 plek, maar Fuglsang zal helemaal niet starten in de Giro.
pi_110892305
Misschien is dit ook wel te wijten aan de loodzware editie van vorig jaar. Rijd je de Giro dan ben je een half jaar kwijt aan voorbereiding en recuperatie. :{
pi_110892621
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 08:08 schreef Steven184 het volgende:
Drie dagen terug sprak Bruyneel over een top 5 plek, maar Fuglsang zal helemaal niet starten in de Giro.
Nu misschien F. Schleck als kopman :D.
  zaterdag 28 april 2012 @ 12:17:38 #65
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_110894639
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 april 2012 19:08 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ja, zelfs een Nieve lijkt voorlopig serieuze podiumkansen te hebben. Is natuurlijk ook wel een sterke renner, maar toch.
Lijkt me niet. Basso, Scarponi, Kreuziger, Rodriguez, Gadret en Rujano hebben al veel meer laten zien in het grote rondewerk. Hesjedal schat ik ook hoger in.

Best een aardig deelnemersveld eigenlijk. Nog afgezien van Fränk Schleck, maar dat was nog niet bekend toen je dat schreef.

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 19:38 schreef Mercurial het volgende:
Benieuwd hoe goed Uran gaat zijn hier. Met dit deelnemersveld en Basso uit vorm kan hij podium rijden.
Basso is volgens mij in orde. Die reed in Trentino al oké. Meer hoeft niet omdat de zware etappes in de laatste week geconcentreerd zijn. Die kan best wat tijd verliezen in de eerste twee weken. Geen probleem.
pi_110900044
Voorlopige selectie Shack:

Daniel Bennati, Andréas Kloden, Giacomo Nizzolo, Nelson Oliveira, Thomas Rohregger, Hayden Roulston, Frank Schleck, Jesse Sergent en Oliver Zaugg
  zondag 29 april 2012 @ 07:34:12 #67
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_110921175
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 10:31 schreef Mercurial het volgende:

[..]

Nu misschien F. Schleck als kopman :D.
volgens bruyneel wel :D

naja, het kan wel, zwaarte stuk komt maar de laatste week dus hij heeft nog wel wat tijd om te groeien...
  zondag 29 april 2012 @ 07:40:28 #68
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_110921180
De route over de Mortirolo schijnt een nieuwe te zijn.
Nog zwaarder dan vorige beklimmingen.
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_110922592
Een ronde waarin de nadruk meer op klimmen ligt is geschikter voor Fränk dan een tijdrijdersronde. Maar gezien zijn vorm die hij recent tentoondspreidde lijkt ie mij geen kandidaat winnaar, alhoewel je nooit nooit moet zeggen.
pi_110923032
Liquigas:
Ivan Basso
Valerio Agnoli
Eros Capecchi
Damiano Caruso
Cristiano Salerno
Sylwester Szmyd
Maciej Bodnar
Paolo Longo Borghini
Fabio Sabatini
pi_110923121
Geen Nibali. Zonde.
  zondag 29 april 2012 @ 11:44:10 #72
62913 Blik
The one and Only!
pi_110924024
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 07:40 schreef Waaghals het volgende:
De route over de Mortirolo schijnt een nieuwe te zijn.
Nog zwaarder dan vorige beklimmingen.
En daarna nog even de Stelvio :')
  zondag 29 april 2012 @ 17:21:57 #73
179534 Waaghals
pi_110935952
Als de Stelvio erin zit gooien ze uit voorzorg maar een zware berg erin vantevoren voor als het weer eens sneeuwt op de Stelvio :')
pi_110938433
Hoeveel Nederlanders gaan er rijden naar verwachting?
Dekker, Bulgac, Keizer en 6 Rabo's ?
  zondag 29 april 2012 @ 19:20:33 #75
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_110939789
quote:
2s.gif Op zondag 29 april 2012 07:34 schreef Beregd het volgende:

[..]

volgens bruyneel wel :D

naja, het kan wel, zwaarte stuk komt maar de laatste week dus hij heeft nog wel wat tijd om te groeien...
Hij probeert de broertjes uit elkaar te halen. Andy gaat ook al naar de Dauphiné.
Radio Soulwax!
pi_110941272
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 18:41 schreef Chiappucci het volgende:
Hoeveel Nederlanders gaan er rijden naar verwachting?
Dekker, Bulgac, Keizer en 6 Rabo's ?
Dekker, Bulgac en Keizer zijn zeker inderdaad, bij de (voorlopige) selectie van Rabo staan 5 Nederlanders met Bos, van Emden, Clement, Leezer en Slagter, maar daar kan er nog wel 1 bij komen uiteraard.
pi_110949891
In ieder geval geen Giro voor Jos van Emden

http://www.josvanemden.nl(...)d=Geen_Giro_voor_Jos
pi_110956443
Bruyneel goed bezig met de broertjes uit elkaar halen. Frank rijdt de Giro en Zwitserland(?), Andy Dauphine.

Ben wel benieuwd wat Frank gaat doen in de Giro, want de keren dat hij de Vuelta moest rijden nadat hij uitgevallen was in de Tour was het nou ook niet heel overtuigend.
  maandag 30 april 2012 @ 10:17:38 #79
67640 SaintOfKillers
pi_110957992
Ik verwacht eigenlijk hetzelfde, een relatief anonieme 6e plaats of zoiets.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_110958031
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 19:59 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Dekker, Bulgac en Keizer zijn zeker inderdaad, bij de (voorlopige) selectie van Rabo staan 5 Nederlanders met Bos, van Emden, Clement, Leezer en Slagter, maar daar kan er nog wel 1 bij komen uiteraard.
Bij Rabo zullen het wel Bos, Van Winden, Leezer, Clement en Slagter worden. Kom je op 8 Nederlanders in totaal uit, tenzij er bij Garmin nog iets uit de bus valt naast Dekker, maar ik denk het niet.
  maandag 30 april 2012 @ 11:23:49 #81
67640 SaintOfKillers
pi_110959606
RadioShack-Nissan
Jan Bakelants, Ben Hermans (Bel), Daniele Bennati, Giacomo Nizzolo (Ita), Nelson Oliveira (Por), Thomas Rohregger (Oos), Fränk Schleck (Lux), Jesse Sergent (NZe) en Oliver Zaugg (Zwi).

Ondanks de aanwezigheid van toppers als Schleck en Bennati dus eigenlijk ook een hoopje overschotjes, zoals zowat alle teams.

Ik denk dat Bakelants dit jaar weer een stap vooruit gaat zetten en dit jaar pas op 500 meter van de finish in kansrijke positie zal vallen. Hij komt steeds dichter! Ik hoop dat Hermans ook eens iets laat zien. Of dat er wat meer duidelijkheid komt over wat daar nu eigenlijk in zit. Hij breekt voorlopig niet echt door, maar stelt ook niet echt teleur. Het is geen echte klassementsrenner, maar ook geen echte rittenkaper en ook geen echte helper. Die valt echt overal tussen.
pi_110959679
De Shacks kunnen het GE/SKY/Garmin misschien lastig maken in de TTT. Verder 1 ritje voor Bennati en 1 voor Frank.
pi_110960687
quote:
2s.gif Op maandag 30 april 2012 11:23 schreef SaintOfKillers het volgende:
RadioShack-Nissan
Jan Bakelants, Ben Hermans (Bel), Daniele Bennati, Giacomo Nizzolo (Ita), Nelson Oliveira (Por), Thomas Rohregger (Oos), Fränk Schleck (Lux), Jesse Sergent (NZe) en Oliver Zaugg (Zwi).

Ondanks de aanwezigheid van toppers als Schleck en Bennati dus eigenlijk ook een hoopje overschotjes, zoals zowat alle teams.

Ik denk dat Bakelants dit jaar weer een stap vooruit gaat zetten en dit jaar pas op 500 meter van de finish in kansrijke positie zal vallen. Hij komt steeds dichter! Ik hoop dat Hermans ook eens iets laat zien. Of dat er wat meer duidelijkheid komt over wat daar nu eigenlijk in zit. Hij breekt voorlopig niet echt door, maar stelt ook niet echt teleur. Het is geen echte klassementsrenner, maar ook geen echte rittenkaper en ook geen echte helper. Die valt echt overal tussen.
Daar zal Frank nogal verbolgen over zijn, want hij wilde volgens mij dat Didier mee zou gaan.

En geen Machado dus :o
pi_110962122
Machado was al bekend, die gaat naar Cali of Horner daar aan de zege te helpen en mag voor zijn eigen kans gaan in de Vuelta straks. Wel opvallend dat ze Klöden passeren, die had hier een belangrijk doel van gemaakt, maar komt dit jaar nog niet echt vooruit..
pi_110962211
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 13:05 schreef Marcoss het volgende:
Machado was al bekend, die gaat naar Cali of Horner daar aan de zege te helpen en mag voor zijn eigen kans gaan in de Vuelta straks. Wel opvallend dat ze Klöden passeren, die had hier een belangrijk doel van gemaakt, maar komt dit jaar nog niet echt vooruit..
Machado had zelf nog wel de hoop om de Giro te rijden, las ik niet zo lang geleden nog.
pi_110963884
Jaja, de Garibaldi is voor iedereen beschikbaar :o Normaal is ie er alleen voor de commentatoren, maar nu is ie online gezet voor iedereen _O_

Geniet ervan: http://www.gazzetta.it/Speciali/Giroditalia/2012/it/GARIBALDI.pdf
pi_110964611
Rabobank

quote:
Giro-ploeg: Theo Bos, Graeme Brown, Stef Clement, Juan Manuel Garate, Tom Leezer, Grischa Niermann, Mark Renshaw, Tom-Jelte Slagter, Dennis van Winden. Ploegleiders: Jan Boven en Frans Maassen.
pi_110965015
Niermann :r Jan Boven :{w Wordt niks dus.
- verwijderd door admin -
pi_110965587
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 15:49 schreef groenen het volgende:
Niermann :r Jan Boven :{w Wordt niks dus.
Ach, ben blij, nu zal Niermann in elk geval geen Tour rijden dit jaar.
pi_110966516
Niermann komt hier gewoon de Tour voorbereiden, dat lijkt me duidelijk.
pi_110966582
quote:
6s.gif Op maandag 30 april 2012 17:02 schreef wimderon het volgende:
Niermann komt hier gewoon de Tour voorbereiden, dat lijkt me duidelijk.
Dat zou best kunnen, maar de laatste 4 keer dat hij de Tour reed heeft hij er geen Giro voor gedaan. In 2005 en 2006 deed hij wel de Giro, maar toen reed hij geen Tour. Alleen in 2002 heeft hij eens de dubbel gedaan.
pi_110966615
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 14:40 schreef TheArt het volgende:
Jaja, de Garibaldi is voor iedereen beschikbaar :o Normaal is ie er alleen voor de commentatoren, maar nu is ie online gezet voor iedereen _O_

Ik krijg hem hier niet geladen helaas.
  Moderator maandag 30 april 2012 @ 17:44:57 #93
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_110967388
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 14:40 schreef TheArt het volgende:

Nice man, dank. :)
  maandag 30 april 2012 @ 18:35:36 #94
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_110968355
Wat is dat toch met die aversie tegen Niermann?
  maandag 30 april 2012 @ 23:04:30 #95
67640 SaintOfKillers
pi_110979773
quote:
Movistar
José Herrada
Beñat Intxausti
Pablo Lastras
Sergio Pardilla
Fran Ventoso
Andrey Amador
Branislau Samoilau
Marzio Bruseghin
Giovanni Visconti

Colnago
Domenico Pozzovivo
Enrico Battaglin
Gianluca Brambilla
Stefano Pirazzi
Stefano Locatelli
Angelo Pagani
Marco Coledan
Sonny Colbrelli
Sacha Modolo
Movistar lijkt me een team dat zomaar een paar ritten kan winnen, maar ook totaal kan floppen en anoniem meedoet (behalve Lastras dan, die rijdt altijd wel ergens in beeld). Onvoorspelbaar dus.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 10:35:10 #96
194695 franklop
Fran knock
pi_110988566
TD gaat niet; knieblessure
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_110988807
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 10:35 schreef franklop het volgende:
Ai, zonde.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 10:58:01 #98
179534 Waaghals
pi_110989084
Is traditie he bij TD dat er in de week voor een grote ronde een bericht komt dat hij niet van start gaat.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 11:02:13 #99
11102 knep
Mountainfreak
pi_110989180
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 10:35 schreef franklop het volgende:
Godsamme, wat is die gast blessure gevoelig -O-.
pi_110990158
Jammer ja.
Zal die nu de Vuelta gaan rijden of toch de Tour?
pi_110990187
quote:
01/05/2012
Geen Giro d'Italia voor Thomas Dekker door blessure
LOMMEL - Thomas Dekker zal komende zaterdag niet van start gaan in de 95e Giro d'Italia door een blessure aan zijn knie opgelopen bij een val in Luik-Bastenaken-Luik. De knie, geïrriteerd door de val, is de afgelopen week in de trainingen gaan opspelen en ondanks veel rust niet beter geworden. De ploegleiding van Garmin - Barracuda wil geen risico nemen met Thomas zijn blessure.

Thomas Dekker; 'Als ik nu van start zou gaan is het risico groot dat ik na enkele dagen zal moeten opgeven. Een grote ronde is te zwaar om er niet 100% aan te beginnen. Ik heb met de ploegleiding overleg gehad en mijn programma is omgegooid. Ik ga dit jaar zeker nog een grote ronde rijden dit kan de Tour de France zijn of de Vuelta Espana. Ik moet eerst herstellen van deze blessure en zal dan waarschijnlijk in de Ronde van Noorwegen opnieuw van start gaan. Het is jammer ik had graag de Giro gereden maar ben blij dat ik direct nieuwe doelen heb kunnen stellen'.

SEG Cycling
pi_110990216
Echt jammer
pi_110990398
Van de officiële site:

Astana:
Roman Kreuziger
Fredrik Carl Wilhelm Kessiakoff
Paolo Tiralongo
Simone Ponzi
Alexsandr Dyachenko
Andrey Zeits
Kevin Seeldraeyers
Egor Silin
Tanel Kangert

Blijkbaar dan toch geen Vino
pi_110990505
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 11:45 schreef baggerbaas het volgende:
Van de officiële site:

Astana:
Roman Kreuziger
Fredrik Carl Wilhelm Kessiakoff
Paolo Tiralongo
Simone Ponzi
Alexsandr Dyachenko
Andrey Zeits
Kevin Seeldraeyers
Egor Silin
Tanel Kangert

Blijkbaar dan toch geen Vino
De officiële site klopt niet. Bij heel veel selecties niet. Kessiakoff rijdt bijv niet, is te lezen op zijn website.
pi_110990582
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 11:47 schreef TheArt het volgende:

[..]

De officiële site klopt niet. Bij heel veel selecties niet. Kessiakoff rijdt bijv niet, is te lezen op zijn website.
Ik zie het nu inderdaad. Wel vreemd dat de organisatie het als officieel bericht op Twitter naar buiten brengt
pi_110994272
Beetje vreemd dat er na drie dagen al een rustdag is..
pi_110994312
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 13:45 schreef Drebbelman het volgende:
Beetje vreemd dat er na drie dagen al een rustdag is..
Tsja dat krijg je met die rare startplaatsen. Was twee jaar geleden ook zo toen ze in Nederland begonnen.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 15:48:15 #108
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_110998865
Blijf het nog steeds onbegrijpelijk vinden dat Rabobank niet één van de klassementsmannen naar deze ronde stuurt.
pi_111000865
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 15:48 schreef Szura het volgende:
Blijf het nog steeds onbegrijpelijk vinden dat Rabobank niet één van de klassementsmannen naar deze ronde stuurt.
Ja, voor Gesink kwam deze ronde te vroeg waarschijnlijk, maar waarom niet Mollema of Kruijswijk sturen? Beiden komen denk ik beter tot hun recht in deze Giro dan in de Tour van dit jaar.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  dinsdag 1 mei 2012 @ 16:39:57 #110
39333 Zelva
pi_111001011
Rabo gaat voor het Romandië-scenario in de Tour.
pi_111001753
Het is commercieel heel logisch en Kruiswijk moet gewoon Tourervaring opdoen.
pi_111001861
Had dan Gesink of Mollema gestuurd.
pi_111001934
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 16:59 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ook dat zijn grote namen die de Rabo eigenlijk wel naar de tour moet sturen.
pi_111002019
Je moet toch keuzes maken? Tenzij de doelstelling is om 3 man in de top 20 te krijgen...
3 kopmannen gaat toch niet werken.

Dan liever meestrijden voor de eindzege van de Giro dan lekker anoniem 19e rijden in de Tour.
pi_111002049
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 16:59 schreef ThePlaneteer het volgende:
Juist die moeten commercieel gezien naar de tdf.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 17:09:48 #116
67640 SaintOfKillers
pi_111002246
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 16:56 schreef Steven184 het volgende:
Een sport zonder commerciële belangen is niet meer mogelijk, maar eentje waar sportieve belangen/beslissingen toch nog een beetje impact hebben en niet elke keer opnieuw moeten buigen voor de sponsor, lijkt me toch wenselijk.

Wielerliefhebbers geven geheel terecht geen fuck om "commercieel gezien".
pi_111002323
Ik snap de commerciële motieven, maar het is gewoon jammer dat de beslissingen puur daar op worden gemaakt.
Sportief gezien had ik wel wat anders voor ogen...

Trouwens niet alleen bij Rabo dit jaar.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 17:13:11 #118
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_111002411
In deze matig bezette Giro had één van de drie zeker lang mee kunnen doen, als je daar in het voorjaar naartoe had gewerkt. Prestaties in bergritten/hoge eindklassering zijn commercieel gezien net zo belangrijk. Beter dat dan één of andere 23e plaats in de Tour, er zijn zoveel tijdritkilometers en zoveel meer kapers op de kust dat de mannen van Rabobank toch kansloos zijn voor een hoge eindplaats.

Sowieso, waarom álledrie die renners naar de Tour sturen, wat is daar het nut van? Beter hadden ze er één naar de Giro gestuurd.
pi_111002885
Hahaha, Vino wilde zo graag de dubbel Giro-Tour doen om zijn loopbaan af te sluiten, maar hij is door Astana niet eens geselecteerd _O- Nu definitief dus.
quote:
Roman Kreuziger (Tsj), Alexandr Dyachenko (Kaz), Enrico Gasparotto (Ita), Tanel Kangert (Est), Evgueny Petrov (Rus), Simone Ponzi (Ita), Kevin Seeldraeyers (Bel), Paolo Tiralongo (Ita), Andrey Zeits (Kaz)
  dinsdag 1 mei 2012 @ 17:26:43 #120
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_111002938
Weer een smaakmaker minder dus.
pi_111004264
Vino rijdt vooral achteruit dit jaar, had achteraf beter "gewoon" kunnen stoppen..
pi_111004810
Aardig sterke selectie van Astana als die gasten allemaal een beetje in vorm zijn.
pi_111005108
Astana is in de breedte sterk dit jaar, maar ik betwijfel of ze echt een grote ronde kunnen winnen.
pi_111005156
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 18:29 schreef Leatherface het volgende:
Astana is in de breedte sterk dit jaar, maar ik betwijfel of ze echt een grote ronde kunnen winnen.
Ik ben altijd wel fan van Kreuziger geweest, hij zou meer geschikt zijn voor de Tour denk ik toch.
pi_111006198
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 16:56 schreef Steven184 het volgende:
Het is commercieel juist niet logisch. Stuur één van deze drie naar de Giro en grote kans dat Rabo in mei ook een hoop publiciteit pakt.
pi_111007897
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 19:00 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Het is commercieel juist niet logisch. Stuur één van deze drie naar de Giro en grote kans dat Rabo in mei ook een hoop publiciteit pakt.
Dat lijkt me ook.
Een Kruiswijk of Mollema kan meedoen in de top 10, misschien voor het podium.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 19:47:39 #127
62913 Blik
The one and Only!
pi_111008541
quote:

[..]

Lijkt me ook ja!

Vorig jaar pakte Rabo ook aardig wat publiciteit door de goede prestaties van Weening/Kruijswijk in de Giro en Mollema in de Vuelta. Dat kunnen ze nu hoogstwaarschijnlijk op hun buik schrijven en zitten ze met z'n 3-en in de marge mee te rijden in de Tour
pi_111009607
De giro pakt nauwelijks publiciteit in Nederland.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 20:07:53 #129
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_111009643
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 april 2012 19:08 schreef SaintOfKillers het volgende:
De Latijns-Amerikaanse - Italiaanse combinatie van Androni gaat de top 10 domineren. Rujano, Serpa en Sella in de top 10.
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_111009819
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 20:07 schreef Bismarck het volgende:

[..]

De Latijns-Amerikaanse - Italiaanse combinatie van Androni gaat de top 10 domineren. Rujano, Serpa en Sella in de top 10.
Zelfs Rubiano heeft een kans op top-10, al is die in principe de minste pure klimmer van de vier.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 20:14:31 #131
67640 SaintOfKillers
pi_111010039
En Henao en Uran gingen ook al top 10 rijden, wordt druk met al die Colombianen.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 20:17:20 #132
194695 franklop
Fran knock
pi_111010236
quote:

[..]

Net of de NOS het uitzend? Toen Weening vorig jaar roze had zonden ze gemiddeld 1 minuut per dag uit
pi_111011382
1 minuut een Raborenner in beeld is nog alltijd meer dan geen Raborenner in beeld. Bovendien is er meer dan de NOS, ook kranten en online media zijn belangrijk.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 20:40:48 #134
194695 franklop
Fran knock
pi_111011500
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 20:39 schreef TargaFlorio het volgende:
1 minuut een Raborenner in beeld is nog alltijd meer dan geen Raborenner in beeld. Bovendien is er meer dan de NOS, ook kranten en online media zijn belangrijk.
ja en hoeveel aandacht besteden die eraan? de Vuelta en vooral de Giro worden hier gewoon onderschat, dat merk je aan alles incl. media aandacht
pi_111018093
Volgens mij wordt de Vuelta nog harder genegeerd dan de Giro.

Maar toch weten veel mensen dat Menchov toen de Giro won.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 23:01:48 #136
62913 Blik
The one and Only!
pi_111019960
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 22:30 schreef ThePlaneteer het volgende:
Volgens mij wordt de Vuelta nog harder genegeerd dan de Giro.

Maar toch weten veel mensen dat Menchov toen de Giro won.
Dat werd live uitgezonden op de NOS
pi_111020435
Alleen een podiumplaats of meer zal echt veel aandacht opwekken. Een ritzege, een paar dagen roze of een top-10 blijft alleen hangen bij een beperkt kransje liefhebbers. Ik denk bijvoorbeeld dat Rob Ruijgh sinds zijn kleurloze 21e plaats in de Tour veel bekender is dan Kruijswijk na zijn Giro.
  Moderator dinsdag 1 mei 2012 @ 23:12:16 #138
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_111020595
Ik vind het niet zo gek. Nederland heeft gewoon weinig echte wielerliefhebbers, die alle enigszins belangrijke koersen volgen. We hebben geen wielercultuur zoals België het wel heeft. Hier volgen we de Tour en een paar klassiekers. De wielerverslaggevers bij kranten vind ik soms ook maar zo zo, commentatoren op tv weten weinig van renners en dat Leo van Vliet bondscoach is zegt alles over de Nederlandse interesse in wielrennen.
Helaas, maar de Giro met Renaat en José is een prima alternatief moet ik zeggen.
pi_111021570
Elke keer weer dezelfde discussie.. Kan mij persoonlijk niks schelen of Jan-met-de-Pet ook de Giro kijkt, zolang het maar vóór de decodert zit. En Renaat het commentaar doet. Renaat _O_
  donderdag 3 mei 2012 @ 00:48:54 #140
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_111069848
De Giro, mooiste ronde van het jaar _O_. Jammer dat er niet echt een Nederlands speerpunt meedoet voor het klassement, maar dat biedt alleen maar meer gelegenheid voor aanvallend rijden. En verder was de ploeg twee jaar geleden ook niet echt om over naar huis te schrijven.

Maar toen werden ze tweede in het ploegenklassement. Weliswaar was Mollema er toen bij, waarvan al wat verwacht weet (top 20), maar het vuurwerk kwam juist van de rest van de ploeg. Kruijswijk die een ontdekking was. En verder reed de hele ploeg bijna elke dag wel in de aanval.

Slagter kan wat dat betreft een beetje de nieuwe Kruijswijk worden. Niet zozeer qua klassement, maar wel qua manier van rijden van Steven in 2010, toen die bijna nog een etappe won. Hoop alleen niet dat ze te geforceerd op zoek gaan naar een sprintzege. Ik acht daarvoor Bos en Renshaw wel wat te licht. Gewoon aanvallend rijden en als het een sprint is, die mannen uitspelen.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  donderdag 3 mei 2012 @ 07:05:00 #141
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_111072638
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 23:12 schreef Slobeend het volgende:
Ik vind het niet zo gek. Nederland heeft gewoon weinig echte wielerliefhebbers, die alle enigszins belangrijke koersen volgen. We hebben geen wielercultuur zoals België het wel heeft. Hier volgen we de Tour en een paar klassiekers.
Hoi, Mart. :)
  Moderator donderdag 3 mei 2012 @ 10:06:57 #142
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_111075047
quote:
2s.gif Op donderdag 3 mei 2012 07:05 schreef Beregd het volgende:

[..]

Hoi, Mart. :)
Ja sorry, de cliches rolden er allemaal weer uit. :') Komt omdat het ieder jaar weer dezelfde discussie is. Laten WE maar gaan genieten van deze geweldige koers met die gekke rare Italianen.
pi_111076950
Raar gepraat van Mart

Wie heeft er ooit een schansspringwedstrijd helemaal gekeken? Als het tien procent van de Nederlanders is die Eddy the Eagle kennen, is het veel. Bij voetbal kijkt men ook pas aan het einde van het seizoen of tijdens een toernooi massaal, zie dat ene wedstrijdje waar maar 15 miljoen Nederlanders keken... Niemand heeft een kut om hardlopen maar als straks tijdens de Olympische Spelen die 100 meter is (dan kijken volgens meneer van Nieuwskerk zelfs 4 miljard mensen...). En American Football wordt ook pas interessant tijdens de Super Bowl

Tsja, wielrennen is geen aantrekkelijke sport en zonder kennis zelfs niet leuk
pi_111080407
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 23:30 schreef eentwee het volgende:
Elke keer weer dezelfde discussie.. Kan mij persoonlijk niks schelen of Jan-met-de-Pet ook de Giro kijkt, zolang het maar vóór de decodert zit. En Renaat het commentaar doet. Renaat _O_
Samen met José graag _O_
pi_111080772
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2012 12:45 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Samen met José graag _O_
Jep, José is er ook deze Giro. Of hij de hele Giro doet, weet ik niet, maar minstens de eerste helft.
pi_111099972
swiftybswift twitterde op donderdag 03-05-2012 om 19:56:21 well that is my Giro over, had a very heavy crash out on the bike today very disappointed not to be able to start. further checks tomorrow reageer retweet
pi_111109935

Die Gadret weegt zo'n 23 kilo, zo te zien..
  vrijdag 4 mei 2012 @ 00:00:48 #148
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_111113276
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 22:58 schreef Marcoss het volgende:
[ afbeelding ]

Die past twee keer in Hushovd.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_111113314
Rujano staat achter die stoel
pi_111117275
Ik verheug me erop. :)
pi_111117520
Heb er ook zin in....
pi_111118181
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 22:58 schreef Marcoss het volgende:
[ afbeelding ]

Denken ze dat Thor een gooi naar het klassement gaat doen? :?
pi_111118718
Ik denk dat Theo een sprint gaat winnen, tenminste als Renshaw zich wil opofferen
pi_111119069
Renshaw geeft zelf aan dat de 1ste ritten in Denemarken voor Bos zijn, maar dat hij in het restant van de ronde verwacht dat ze wel voor hem gaan in de sprint.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 21:58:27 #155
67640 SaintOfKillers
pi_111148533
Benieuwd hoeveel minuten Pozzovivo gaat verliezen in die 2 vlakke Deense ritten.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 22:14:02 #156
194695 franklop
Fran knock
pi_111149475
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 09:33 schreef Tricycle het volgende:
Ik denk dat Theo een sprint gaat winnen, tenminste als Renshaw zich wil opofferen
moet theo wel zorgen dat ie bij de proloog niet op de motor voor hem knalt :')
  zaterdag 5 mei 2012 @ 01:20:49 #157
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_111158236

Felline en Ferrari met mooi afro's.
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_111160524
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 01:20 schreef Bismarck het volgende:
[ afbeelding ]

Felline en Ferrari met mooi afro's.

Phinney :D
pi_111160957
Tip Alex Rasmussen voor de tijdrit. Rijdt tevens op eigen front en wil natuurlijk extra zijn best doen. ^O^
  zaterdag 5 mei 2012 @ 09:41:27 #160
66825 Reya
Fier Wallon
pi_111161447
Ik heb er zin in.
pi_111161874
Loll is Phinney die reus? :D
Even a broken clock is right twice a day.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 11:19:38 #162
333483 Aguero
oooooooo
pi_111162733
Iemand een link van de starttijden?
Citius, Altius, Fortius.
pi_111162770
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 11:19 schreef Aguero het volgende:
quote:
1 RODRIGUEZ Jackson AND 15,40'00
2 BANDIERA Marco OPQ 15,41'00
3 JÖRGENSEN Jonas Aaen SAX 15,42'00
4 EISEL Bernhard SKY 15,43'00
5 SAEZ DE ARREGUI Adrian EUS 15,44'00
6 SANTAROMITA Ivan BMC 15,45'00
7 MEERSMAN Gianni LTB 15,46'00
8 RASCH Gabriel FDJ 15,47'00
9 DYACHENKO Alexsandr AST 15,48'00
10 GOSS Matthew Harley OGE 15,49'00
11 CARRARA Matteo VCD 15,50'00
12 PERGET Mathieu ALM 15,51'00
13 HUNTER Robert GRM 15,52'00
14 AMADOR BIKKAZAKOVA Andrey MOV 15,53'00
15 COLEDAN Marco COG 15,54'00
16 LOSADA ALGUACIL Alberto KAT 15,55'00
17 BAKELANTS Jan RNT 15,56'00
18 BALLONI Alfredo FAR 15,57'00
19 SALERNO Cristiano LIQ 15,58'00
20 BROWN Graeme RAB 15,59'00

21 SEUBERT Timon APP 16,00'00
22 PIETROPOLLI Daniele LAM 16,01'00
23 OCHOA Carlos José AND 16,02'00
24 VELITS Martin OPQ 16,03'00
25 GUSTOV Volodymir SAX 16,04'00
26 HUNT Jeremy SKY 16,05'00
27 MINGUEZ AYALA Miguel EUS 16,06'00
28 WYSS Danilo BMC 16,07'00
29 BULGAC Brian LTB 16,08'00
30 ROLLIN Dominique FDJ 16,09'00
31 PETROV Evgeni AST 16,10'00
32 BEPPU Fumiyuki OGE 16,11'00
33 DENIFL Stefan VCD 16,12'00
34 DUPONT Hubert ALM 16,13'00
35 NAVARDAUSKAS Ramunas GRM 16,14'00
36 PARDILLA BELLON Sergio MOV 16,15'00
37 PAGANI Angelo COG 16,16'00
38 VICIOSO ARCOS Angel KAT 16,17'00
39 SERGENT Jesse RNT 16,18'00
40 MAZZANTI Luca FAR 16,19'00
41 BODNAR Maciej LIQ 16,20'00
42 LEEZER Thomas RAB 16,21'00
43 HUZARSKI Bartosz APP 16,22'00
44 SPEZIALETTI Alessandro LAM 16,23'00
45 RUBIANO CHAVEZ Miguel Angel AND 16,24'00
46 CHICCHI Francesco OPQ 16,25'00
47 LUND Anders SAX 16,26'00
48 STANNARD Ian SKY 16,27'00
49 IZAGUIRRE INSAUSTI Jon EUS 16,28'00
50 SANTAMBROGIO Mauro BMC 16,29'00
51 BILLE Gaetan LTB 16,30'00
52 MOUREY Francis FDJ 16,31'00
53 KANGERT Tanel AST 16,32'00
54 BOBRIDGE Jack OGE 16,33'00
55 LAGUTIN Sergey VCD 16,34'00
56 BERARD Julien ALM 16,35'00
57 STETINA Peter GRM 16,36'00
58 INTXAUSTI ELORRIAGA Benat MOV 16,37'00
59 LOCATELLI Stefano COG 16,38'00
60 KUSCHYNSKI Aleksandr KAT 16,39'00
61 ZAUGG Oliver RNT 16,40'00
62 DE NEGRI Pier Paolo FAR 16,41'00
63 AGNOLI Valerio LIQ 16,42'00
64 BOS Theo RAB 16,43'00
65 BENEDETTI Cesare APP 16,44'00
66 RIGHI Daniele LAM 16,45'00
67 DE MARCHI Alessandro AND 16,46'00
68 GOLAS Michal OPQ 16,47'00
69 HAEDO Lucas Sebastian SAX 16,48'00
70 FLECHA GIANNONI Juan Antoni SKY 16,49'00
71 CAZAUX Pierre EUS 16,50'00
72 FRANK Mathias BMC 16,51'00
73 VANENDERT Dennis LTB 16,52'00
74 DEMARE Arnaud FDJ 16,53'00
75 KREUZIGER Roman AST 16,54'00
76 IMPEY Daryl OGE 16,55'00
77 FEILLU Romain VCD 16,56'00
78 GASTAUER Ben ALM 16,57'00
79 BAUER Jack GRM 16,58'00
80 HERRADA LOPEZ José MOV 16,59'00

81 COLBRELLI Sonny COG 17,00'00
82 KRISTOFF Alexander KAT 17,01'00
83 NIZZOLO Giacomo RNT 17,02'00
84 FAVILLI Elia FAR 17,03'00
85 SABATINI Fabio LIQ 17,04'00
86 RENSHAW Mark RAB 17,05'00
87 SCHORN Daniel APP 17,06'00
88 BONO Matteo LAM 17,07'00
89 FELLINE Fabio AND 17,08'00
90 PAUWELS Serge OPQ 17,09'00
91 TOSATTO Matteo SAX 17,10'00
92 KENNAUGH Peter SKY 17,11'00
93 CABEDO Victor EUS 17,12'00
94 BALLAN Alessandro BMC 17,13'00
95 KAISEN Olivier LTB 17,14'00
96 DELAGE Mickael FDJ 17,15'00
97 SEELDRAYERS Kevin AST 17,16'00
98 KEUKELEIRE Jens OGE 17,17'00
99 KEIZER Martijn VCD 17,18'00
100 GAZVODA Gregor ALM 17,19'00
101 ROSSELER Sébastien GRM 17,20'00
102 LASTRAS GARCIA Pablo MOV 17,21'00
103 PIRAZZI Stefano COG 17,22'00
104 BRUTT Pavel KAT 17,23'00
105 HERMANS Ben RNT 17,24'00
106 RABOTTINI Matteo FAR 17,25'00
107 SZMYD Sylvester LIQ 17,26'00
108 NIERMANN Grischa Jan RAB 17,27'00
109 DIETZIKER Andreas APP 17,28'00
110 NIEMIEC Przemyslaw LAM 17,29'00
111 FERRARI Roberto AND 17,30'00
112 MAES Nikolas OPQ 17,31'00
113 ROBERTS Luke SAX 17,32'00
114 HENAO MONTOYA Sergio Luis SKY 17,33'00
115 VELASCO MURILLO Ivan EUS 17,34'00
116 TSCHOPP Johann BMC 17,35'00
117 DE CLERCQ Bart LTB 17,36'00
118 VEIKKANEN Jussi FDJ 17,37'00
119 ZEITS Andrey AST 17,38'00
120 LANCASTER Brett OGE 17,39'00
121 SELVAGGI Mirko VCD 17,40'00
122 BONNAFOND Guillaume ALM 17,41'00
123 VANDEVELDE Christian GRM 17,42'00
124 VENTOSO ALBERDI Francisco J. MOV 17,43'00
125 BRAMBILLA Gianluca COG 17,44'00
126 SMUKULIS Gatis KAT 17,45'00
127 BENNATI Daniele RNT 17,46'00
128 FAILLI Francesco FAR 17,47'00
129 LONGO BORGHINI Paolo LIQ 17,48'00
130 SLAGTER Tom Jelte RAB 17,49'00
131 HOLLENSTEIN Reto APP 17,50'00
132 ULISSI Diego LAM 17,51'00
133 SELLA Emanuele AND 17,52'00
134 VERMOTE Julien OPQ 17,53'00
135 HAEDO Juan José SAX 17,54'00
136 CAVENDISH Mark SKY 17,55'00
137 TXURRUKA Amets EUS 17,56'00
138 PINOTTI Marco BMC 17,57'00
139 HANSEN Adam LTB 17,58'00
140 BONNET William FDJ 17,59'00

141 PONZI Simone AST 18,00'00
142 MEIER Christian OGE 18,01'00
143 MARCZYNSKI Tomasz VCD 18,02'00
144 BELLETTI Manuel ALM 18,03'00
145 HESJEDAL Ryder GRM 18,04'00
146 BRUSEGHIN Marzio MOV 18,05'00
147 BATTAGLIN Enrico COG 18,06'00
148 MORENO FERNANDEZ Daniel KAT 18,07'00
149 ROHREGGER Thomas RNT 18,08'00
150 GUARDINI Andrea FAR 18,09'00
151 CARUSO Damiano LIQ 18,10'00
152 VAN WINDEN Dennis RAB 18,11'00
153 SCHILLINGER Andreas APP 18,12'00
154 MALORI Adriano LAM 18,13'00
155 SERPA PEREZ Jose Rodolfo AND 18,14'00
156 CATALDO Dario OPQ 18,15'00
157 CHRISTENSEN Mads SAX 18,16'00
158 URAN URAN Rigoberto SKY 18,17'00
159 OROZ UGALDE Juan Jose EUS 18,18'00
160 HUSHOVD Thor BMC 18,19'00
161 DE GREEF Francis LTB 18,20'00
162 CASAR Sandy FDJ 18,21'00
163 TIRALONGO Paolo AST 18,22'00
164 TUFT Svein OGE 18,23'00
165 DE GENDT Thomas VCD 18,24'00
166 MONTAGUTI Matteo ALM 18,25'00
167 FARRAR Tyler GRM 18,26'00
168 SAMOILAU Branislau MOV 18,27'00
169 POZZOVIVO Domenico COG 18,28'00
170 IGNATYEV Mikhail KAT 18,29'00
171 OLIVEIRA Nelson RNT 18,30'00
172 GATTO Oscar FAR 18,31'00
173 CAPECCHI Eros LIQ 18,32'00
174 GARATE Juan Manuel RAB 18,33'00
175 BRANDLE Matthias APP 18,34'00
176 CUNEGO Damiano LAM 18,35'00
177 RUJANO GUILLEN José AND 18,37'00
178 KWIATKOWSKI Michal OPQ 18,39'00
179 BOARO Manuele SAX 18,41'00
180 THOMAS Geraint SKY 18,43'00
181 NIEVE ITURALDE Mikel EUS 18,45'00
182 PHINNEY Taylor BMC 18,47'00
183 BAK Lars Ytting LTB 18,49'00
184 SOUPE Geoffrey FDJ 18,51'00
185 GASPAROTTO Enrico AST 18,53'00
186 VAITKUS Tomas OGE 18,55'00
187 LARSSON Gustav Erik VCD 18,57'00
188 GADRET John ALM 18,59'00

189 RASMUSSEN Alex GRM 19,01'00
190 VISCONTI Giovanni MOV 19,03'00
191 MODOLO Sacha COG 19,05'00
192 RODRIGUEZ OLIVER Joaquin KAT 19,07'00
193 SCHLECK Frank RNT 19,09'00
194 POZZATO Filippo FAR 19,11'00
195 BASSO Ivan LIQ 19,13'00
196 CLEMENT Stef RAB 19,15'00
197 BARTA Jan APP 19,17'00
198 SCARPONI Michele LAM 19,19'00
pi_111162774
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 11:19 schreef Aguero het volgende:
http://www.wielerland.nl/(...)&id=21878&Itemid=285

Kreuziger alleen in het midden. Rest van de kanonnen rond 7 uur.

EDIT: Sergent ook vroeg, kan nadelig zijn i.v.m. eventueel gevallen regen rond het middaguur.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 mei 2012 @ 11:49:37 #165
862 Arcee
Look closer
pi_111163270
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 10:23 schreef danos het volgende:
Loll is Phinney die reus? :D
1.93 meter
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_111163712
Grootste vraagteken deze ronde is wat mij betreft Fränk Schleck. Hij zou à la Menchov de ronde gewoon kunnen winnen, zou op zich ook wel in vorm moeten zijn, heeft er niets aan om 7e te worden, want dan is 'ie alsnog uitgeblust voor de Tour.

Daartegenover staat: het is Fränk Schleck.
pi_111168558
Veel renners zeggen dat het koud is daar, maar volgens mij valt het wel mee :)

pi_111168683
Laat maar beginnen ^O^ *O*
pi_111169106
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 15:16 schreef Marcoss het volgende:
Veel renners zeggen dat het koud is daar, maar volgens mij valt het wel mee :)

[ afbeelding ]
Dit zegt niks. Om te zien of het koud is moet je de voorkant hebben.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  zaterdag 5 mei 2012 @ 15:37:42 #170
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_111169187
Eurosport is al begonnen met de uitzending, op Sporza vanaf 16.05.
sig verwijderd door FA
pi_111169413
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 15:37 schreef Ambrosius het volgende:
Eurosport is al begonnen met de uitzending, op Sporza vanaf 16.05.
Voorlopig alleen Contador met Danny Nelissen erbij :')
  zaterdag 5 mei 2012 @ 16:05:36 #172
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_111170072
Renaat _O_
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_111170079
Girini ^O^
  zaterdag 5 mei 2012 @ 16:05:49 #174
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_111170081
We zijn begonnen! Met Renaat.
sig verwijderd door FA
pi_111170141
Voorlopig top 10:
quote:
1 HUNTER Robert RSA GRM 10:54 0:00
2 COLEDAN Marco ITA COG 11:02 0:08
3 EISEL Bernhard AUT SKY 11:12 0:18
4 MEERSMAN Gianni BEL LTB 11:16 0:22
5 AMADOR BIKKAZAKOVA Andrey CRC MOV 11:19 0:25
6 DYACHENKO Alexsandr KAZ AST 11:20 0:26
7 GOSS Matthew Harley AUS OGE 11:21 0:27
8 JORGENSEN Jonas Aaen DEN SAX 11:23 0:29
9 BANDIERA Marco ITA OPQ 11:25 0:31
10 CARRARA Matteo ITA VCD 11:36 0:42
  Moderator zaterdag 5 mei 2012 @ 16:15:47 #176
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_111170405
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 16:07 schreef wimderon het volgende:
Voorlopig top 10:

[..]

Om gelijk maar te zeiken, matig van Carrara.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 16:18:16 #177
168304 Mani89
pi_111170490
Carrara moet hier voor Vacansoleil voor het klassement gaan. :')
pi_111170581
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 16:15 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Om gelijk maar te zeiken, matig van Carrara.
Zo'n kort tijdritje met veel bochten is niets voor Carrara, veel meer mag je er niet van verwachten.
pi_111170898
quote:
5s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 12:10 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Grootste vraagteken deze ronde is wat mij betreft Fränk Schleck. Hij zou à la Menchov de ronde gewoon kunnen winnen, zou op zich ook wel in vorm moeten zijn, heeft er niets aan om 7e te worden, want dan is 'ie alsnog uitgeblust voor de Tour.

Daartegenover staat: het is Fränk Schleck.
Van Schleck verwacht ik helemaal niks. Het lukt die ventjes al niet eens om 100% te zijn in de Tour (vorig jaar), laat staan in een wedstrijd waar ze geen motivatie voor hebben en zich niet goed op hebben voorbereid. In de Vuelta vielen ze ook altijd tegen, Frank meermaals.
pi_111170918
Bodnar ff flink gehinderd zeg!
  zaterdag 5 mei 2012 @ 16:50:20 #181
11102 knep
Mountainfreak
pi_111171472
Veel tv tijd voor Bos :)
  zaterdag 5 mei 2012 @ 16:52:32 #182
321038 feeling_sinister
ABC-Always Be Closing
pi_111171550
Ik dacht dat de NOS de Giro in het weekend wel altijd uitzond? Was dat vorig jaar ook al niet meer zo?
"Do you still smoke a lot of pot?" "Oh, every day. But not a lot."
"Our first assignment is a documentary. They're like real movies but with ugly people."
"Well, I gotta go learn a bunch of people's names before I fire them."
pi_111171867
Zouden de Italianen doorhebben dat dit niet Jelle Vanendert is :')?
pi_111172095
Jack Bauer voorlopig 4e, die doet duidelijk een gooi naar de 24e plaats.
pi_111172187
quote:
6s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 16:52 schreef feeling_sinister het volgende:
Ik dacht dat de NOS de Giro in het weekend wel altijd uitzond? Was dat vorig jaar ook al niet meer zo?
Is alleen in de Vuelta toch?
pi_111172302
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 17:12 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Is alleen in de Vuelta toch?
Toen 'halve Nederlander' Menchov de Giro won zonden ze ook wat uit. :')
- verwijderd door admin -
pi_111172471
Het Pauwels-incident alweer genoemd.

Van Poppel :')
pi_111172734
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 17:22 schreef wimderon het volgende:
Het Pauwels-incident alweer genoemd.

Van Poppel :')
Het oprakelen van dat verhaal begint ook een beetje vader-van-Voeckler-achtige proporties te krijgen :')
pi_111174202
Ik zag laatst beelden van Gironingen, toen kwam de proloog bijna door m'n voortuin. Jammer dat ik er toen nog niet woonde ;)
  zaterdag 5 mei 2012 @ 18:30:15 #190
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_111174663
De Gendt als snelste onderweg.
sig verwijderd door FA
  zaterdag 5 mei 2012 @ 18:35:05 #191
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_111174826
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 18:30 schreef Ambrosius het volgende:
De Gendt als snelste onderweg.
Maar hij haalt het net niet.
sig verwijderd door FA
  zaterdag 5 mei 2012 @ 18:38:55 #192
39333 Zelva
pi_111174941
Toen de Giro in Nederland was laatst werd het nog vrij vaak uitgezonden ja, maar dat zal er wel mee te maken hebben dat de NOS verplicht de beelden af moest nemen omdat anders de Giro niet zou komen of zo. Gokje.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 18:44:09 #193
39333 Zelva
pi_111175095
* Oninteressant parcours/omgeving
* Zeer zeer matige opkomst qua publiek.
* Weinig aansprekende proloogrijders

De Giro begint niet bepaald best.
pi_111175155
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 18:44 schreef Zelva het volgende:
* Weinig aansprekende proloogrijders
Eens behalve op dit punt. Sergent, Thomas, Larsson, Kwiatkowski, Phinney, Boaro, Rasmussen, Bobridge, Bennati en evt. Farrar/Hushovd/Nizzolo heb je toch wel een arsenaal aan grote namen.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 18:50:56 #195
67640 SaintOfKillers
pi_111175315
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 18:45 schreef Mercurial het volgende:

[..]

Eens behalve op dit punt. Sergent, Thomas, Larsson, Kwiatkowski, Phinney, Boaro, Rasmussen, Bobridge, Bennati en evt. Farrar/Hushovd/Nizzolo heb je toch wel een arsenaal aan grote namen.
En toch zijn dat eerder namen die ik bij de Ronde van Polen of iets dergelijks verwacht.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 18:51:47 #196
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_111175342
Boaro de snelste tijd ^O^
  zaterdag 5 mei 2012 @ 18:51:51 #197
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_111175346
Boaro voorlopig de snelste aan de meet.
sig verwijderd door FA
  zaterdag 5 mei 2012 @ 18:53:43 #198
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_111175412
Thomas duikt er meteen onder.
sig verwijderd door FA
  zaterdag 5 mei 2012 @ 18:54:05 #199
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_111175428
Geraint Thomas 6 sec sneller
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
  zaterdag 5 mei 2012 @ 18:54:49 #200
311468 Van_Poppel
pi_111175450
Ben benieuwd hoeveel tijd de licht gewichten gaan verliezen...
  zaterdag 5 mei 2012 @ 18:56:02 #201
168304 Mani89
pi_111175496
Rujano geeft alvast een minuut toe.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 18:56:50 #202
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_111175531
Phinney gaat nog harder.
sig verwijderd door FA
  zaterdag 5 mei 2012 @ 18:57:09 #203
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_111175544
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 18:56 schreef Ambrosius het volgende:
Phinney gaat nog harder.
Denk het ook
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
  zaterdag 5 mei 2012 @ 18:57:10 #204
295251 SjaakVilleneuve
Sjaak Attack!
pi_111175545
close one
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
pi_111175558
makkelijk
  zaterdag 5 mei 2012 @ 18:57:29 #206
311468 Van_Poppel
pi_111175566
Phinney verpulvert de tijd
  zaterdag 5 mei 2012 @ 18:57:31 #207
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_111175568
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 18:57 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
close one
Ruim.
sig verwijderd door FA
  zaterdag 5 mei 2012 @ 18:57:33 #208
295251 SjaakVilleneuve
Sjaak Attack!
pi_111175569
idd
pi_111175570
Phinneyyy
pi_111175578
Amai, Phinney.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 18:57:51 #211
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_111175585
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 18:56 schreef Mani89 het volgende:
Flink wat achterstand voor de bergen oplopen, dan mogen we wat verwachten.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 18:58:15 #212
39333 Zelva
pi_111175597
Tering, wat een verschillen.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 18:58:28 #213
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_111175608
quote:
11s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 18:57 schreef wimderon het volgende:
Amai, Phinney.
Oelalalalalala
boven de vijftig per uur
Feyenoord!!! * Barça
  zaterdag 5 mei 2012 @ 18:58:32 #214
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_111175613
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 18:58 schreef Zelva het volgende:
Lijkt wel alsof de wind weg is ofzo.
sig verwijderd door FA
pi_111175626
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 18:58 schreef Zelva het volgende:
Verder niet echt indrukwekkende namen ofzo.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 18:59:13 #216
311468 Van_Poppel
pi_111175641
Kreuziger lijkt een verkeerde keuze te hebben gemaakt.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 18:59:41 #217
39333 Zelva
pi_111175660
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 18:58 schreef Mercurial het volgende:

[..]

Verder niet echt indrukwekkende namen ofzo.
Ik word niet warm of koud van Phinney, Boaro en Thomas.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 19:01:31 #218
67640 SaintOfKillers
pi_111175705
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 18:56 schreef Mani89 het volgende:
Slechts een half minuutje op Kreuziger, alles wat daar voor staat, is irrelevant (nou ja, misschien Cataldo of Hesjedal wat minder)
pi_111175723
Hoop dat Rasmussen het redt, of iig podium.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 19:01:58 #220
295251 SjaakVilleneuve
Sjaak Attack!
pi_111175725
Laat die Deen maar winnen ^O^
pi_111175780
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 18:59 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ik word niet warm of koud van Phinney, Boaro en Thomas.
Wie wil je hier dan wel zien? Ik zou alleen Wiggins, Contador nog weten als echte specialisten.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 19:03:39 #222
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_111175786
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 19:03 schreef Mercurial het volgende:

[..]

Wie wil je hier dan wel zien? Ik zou alleen Wiggins, Contador nog weten als echte specialisten.
Spartacus
pi_111175808
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 19:03 schreef Szura het volgende:

[..]

Spartacus
Idd. en Tony Martin.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 19:22:05 #224
67640 SaintOfKillers
pi_111176347
"Er komt nog maar 1 echte tijdrijder, dat is Clement."

"Hier zien we Barta. Onthou die naam, het is een echte tijdrijder."

Renaat is goed bezig.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 19:24:56 #225
194695 franklop
Fran knock
pi_111176442
net terug, wie staat 1?
  zaterdag 5 mei 2012 @ 19:25:16 #226
67640 SaintOfKillers
pi_111176458
Scarponi 161e :').

Phinney staat eerst.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 19:25:20 #227
311468 Van_Poppel
pi_111176461
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 19:24 schreef franklop het volgende:
net terug, wie staat 1?
Phinney
  zaterdag 5 mei 2012 @ 19:26:04 #228
311468 Van_Poppel
pi_111176489
Goed tweede gedeelte van Clement
pi_111176533
Krijg toch het gevoel dat er minder wind in het begin en op het eind van de proloog was. De meeste renners in het midden gingen helemaal stuk in die laatste rechte lijn.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 19:29:09 #230
67640 SaintOfKillers
pi_111176581
Scarponi wil blijkbaar zo lang mogelijk genieten van zijn eerste (en misschien wel enige) roze trui in zijn carriere.
pi_111177448
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 19:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
Scarponi 161e :').

Phinney staat eerst.
Tweede gedeelte was wel beter. :P
Album top 100 2024
pi_111177761
Phinney maakt het dan toch waar. :)
pi_111178297
goede proloog van Clement
pi_111195794

Favorieten volgens WielerFlits
**** Mark Cavendish
*** Matthew Goss, Daniele Bennati
** Theo Bos, Francesco Chicchi, Tyler Farrar
* Roberto Ferrari, Sacha Modolo, Andrea Guardini, Arnaud Démare
  zondag 6 mei 2012 @ 09:08:57 #235
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_111195803
Vanaf 15.30 live op Sporza.
sig verwijderd door FA
pi_111195948
Kans op waaiers vandaag, meen ik ergens gelezen te hebben?
pi_111195952
Vanaf morgen maar volgen, dit weekend kan ik het iig niet zien.
Neil LOVES Carrots!
pi_111196578
Veel rijden ze langs de kust. Kans op waaiers is dus aanwezig.
pi_111196668
In de sprints ben ik deze Giro voor Farrar.
  zondag 6 mei 2012 @ 10:42:49 #240
67640 SaintOfKillers
pi_111196752
Ik vind dat Goss daar nogal veel sterren krijgt, die zie ik alleen massasprints winnen als het uitgedund is (en de tegenstand dus minder is) en dat verwacht ik niet in de Deense ritten.
pi_111196776
Tenzij waaiers met een forse uitdunning en hij zit bij de juiste groep.
Neil LOVES Carrots!
pi_111196789
quote:
2s.gif Op zondag 6 mei 2012 10:42 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vind dat Goss daar nogal veel sterren krijgt, die zie ik alleen massasprints winnen als het uitgedund is (en de tegenstand dus minder is) en dat verwacht ik niet in de Deense ritten.
Eens. Volgens Wielerflits heeft Cavendish hem aangestipt als de enige voor wie hij bang is, maar in zo'n vlakke rit lijkt het met sterk (tenzij er een zeer zware waaierkoers is misschien). Persoonlijk verwacht ik dat beiden niet winnen, Cavendish is nooit in topvorm aan het begin van de Giro.
pi_111197126
quote:
7s.gif Op zondag 6 mei 2012 09:06 schreef Ajacied422 het volgende:
Favorieten volgens WielerFlits
**** Mark Cavendish
*** Matthew Goss, Daniele Bennati
** Theo Bos, Francesco Chicchi, Tyler Farrar
* Roberto Ferrari, Sacha Modolo, Andrea Guardini, Arnaud Démare
Mijn favorieten vandaag:
**** Ventoso, Farrar
*** Cavendish, Bennati
** Bos, Kristoff, Guardini
* Ferrari, Demare, Modolo
pi_111198346
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 11:05 schreef Mercurial het volgende:

[..]

Mijn favorieten vandaag:
**** Ventoso, Farrar
*** Cavendish, Bennati
** Bos, Kristoff, Guardini
* Ferrari, Demare, Modolo
Ventoso en Bennati verwacht ik weinig van. Maar als ik zo doorga met wegstrepen blijft er weinig over :P
pi_111199478
Cavendish heeft zelfs nog nooit de 1ste sprintrit gewonnen in een grote ronde.
  zondag 6 mei 2012 @ 12:58:04 #246
22287 danos
danos
pi_111199935
Farrar, waarom saat Hushovd op geen vd lijstjes?
  zondag 6 mei 2012 @ 12:59:54 #247
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_111199985
rijdt al het hele jaar bagger en is ook niet echt een hushovd aankomst
Radio Soulwax!
  zondag 6 mei 2012 @ 13:02:43 #248
311468 Van_Poppel
pi_111200076
De jaren beginnen bij Hushovd ook te tellen...
  zondag 6 mei 2012 @ 13:08:57 #249
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_111200248
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 13:02 schreef Van_Poppel het volgende:
De jaren beginnen bij Hushovd ook te tellen...
Ik herinner me een aardig rondje zo'n tien maanden geleden.
sig verwijderd door FA
  zondag 6 mei 2012 @ 13:10:22 #250
311468 Van_Poppel
pi_111200284
Dat waren geen massasprints...
  zondag 6 mei 2012 @ 13:18:40 #251
194695 franklop
Fran knock
pi_111200514
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 13:10 schreef Van_Poppel het volgende:
Dat waren geen massasprints...
maar wel mooi _O_
  zondag 6 mei 2012 @ 13:27:56 #252
67640 SaintOfKillers
pi_111200798
Balloni, Kaisen en Rubiano hebben meer dan 10 minuten voorsprong. Hadden blijkbaar al meer dan 8 minuten na 15 kilometer koersen.
pi_111200889
Dan heeft het peloton nog niet zo'n haast :P
pi_111202284
quote:
2s.gif Op zondag 6 mei 2012 13:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
Balloni, Kaisen en Rubiano hebben meer dan 10 minuten voorsprong. Hadden blijkbaar al meer dan 8 minuten na 15 kilometer koersen.
:D
  Moderator zondag 6 mei 2012 @ 14:11:11 #255
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_111202343
quote:
Rubiano denkt dat er bergen in Denemarken zijn?
pi_111202363
Dat kan helemaal niet. Volgens Herbert :P
pi_111203500
Heb je minstens 80 km voor nodig.
pi_111204056
quote:
Hebben die 8 minuten stilgestaan of zo?
pi_111204159
Naja, valt mee. Als het peloton gemiddeld 30 rijdt en de vluchters 40, dan liggen die bij de 15 km ongeveer 8 minuten voor.
als ik goed gerekend heb
  zondag 6 mei 2012 @ 15:30:50 #260
58560 Oksel
Gezellig.
pi_111205659
Iemand een link waar ik het in fatsoenlijke kwaliteit online kan kijken?
  zondag 6 mei 2012 @ 15:52:38 #261
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_111206751
Nog 70 km.
sig verwijderd door FA
  zondag 6 mei 2012 @ 15:54:49 #262
194695 franklop
Fran knock
pi_111206888
eerst ontknoping eredivisie afkijken, dan naar Sporza
  zondag 6 mei 2012 @ 16:48:17 #263
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_111210076
Heel enerverend is het niet, nog 29 km tot de massasprint.
sig verwijderd door FA
  zondag 6 mei 2012 @ 16:49:06 #264
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_111210122
Geen waaiers geweest?
Radio Soulwax!
pi_111210196
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 16:49 schreef Sheepcidus het volgende:
Geen waaiers geweest?
Volgens mij reden ze in het begin van de etappes, waar de waaiers mogelijk waren, heel langzaam.
Album top 100 2024
pi_111210532
Wat is dat toch met die lelijke dichte helmen?
pi_111210676
Mooi fietske van Bak. Weggewerkte remmen, electronisch schakelen. Zal wat kosten :P
pi_111210757
Een gelukkig man (Feyenoord) gaat hopelijk nu een leuk sprintje kijken.
  zondag 6 mei 2012 @ 17:01:51 #269
66825 Reya
Fier Wallon
pi_111210776
Eeckhout.
  zondag 6 mei 2012 @ 17:03:26 #270
47399 nodisch18
Kutje! *)
pi_111210846
rabobank van voren, ben benieuwd!
pi_111210893
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 17:03 schreef nodisch18 het volgende:
rabobank van voren, ben benieuwd!
Ik ben benieuwd wie voor wie de sprint gaat aantrekken. Volgens mij is afgesproken dat Renshaw voor Bos de eerste etappes zal gaan werken.
Album top 100 2024
  zondag 6 mei 2012 @ 17:06:46 #272
311468 Van_Poppel
pi_111210985
Ben echt benieuwd of Bos vandaag top 5 kan rijden.
pi_111211124
kijken of Cavendish 2 of 3 fietslengtes voor de rest er uit sprint
  zondag 6 mei 2012 @ 17:14:20 #274
311468 Van_Poppel
pi_111211301
Phinney uit het roze...
  zondag 6 mei 2012 @ 17:14:41 #275
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_111211320
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 17:14 schreef Van_Poppel het volgende:
Phinney uit het roze...
Kan goed ja, dit duurt veel te lang.
sig verwijderd door FA
pi_111211334
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 17:14 schreef Van_Poppel het volgende:
Phinney uit het roze...
Dit rijdt hij inderdaad niet meer dicht. Jammer om zo je roze trui te verliezen.
Album top 100 2024
  zondag 6 mei 2012 @ 17:15:14 #277
311468 Van_Poppel
pi_111211340
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2012 17:14 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Kan goed ja, dit duurt veel te lang.
Hij zit nog wel tussen de volgwagens...het kan nog goed komen...
  zondag 6 mei 2012 @ 17:15:26 #278
58560 Oksel
Gezellig.
pi_111211349
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 16:59 schreef Tommeke het volgende:
Mooi fietske van Bak. Weggewerkte remmen, electronisch schakelen. Zal wat kosten :P
Pics?
  zondag 6 mei 2012 @ 17:15:28 #279
67640 SaintOfKillers
pi_111211350
Renners die zelf hun ketting er niet terug kunnen opleggen :{w
  zondag 6 mei 2012 @ 17:16:45 #280
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_111211395
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 17:15 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Hij zit nog wel in de volgwagens...het kan nog goed komen...
30'' is veel, maar dat is met de kop. Het moet wel kunnen, hij heeft ook nog wat secondes.
sig verwijderd door FA
pi_111211404
14 secondes werd net gezegd
pi_111211416
quote:
2s.gif Op zondag 6 mei 2012 17:15 schreef SaintOfKillers het volgende:
Renners die zelf hun ketting er niet terug kunnen opleggen :{w
ik vraag nog altijd aan mijn vader of hij mijn band wil plakken :@
  zondag 6 mei 2012 @ 17:17:18 #283
47399 nodisch18
Kutje! *)
pi_111211417
komt goed
  zondag 6 mei 2012 @ 17:17:27 #284
311468 Van_Poppel
pi_111211421
Hij keert terug ^O^
  zondag 6 mei 2012 @ 17:18:04 #285
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_111211439
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 17:17 schreef Evertjan het volgende:

[..]

ik vraag nog altijd aan mijn vader of hij mijn band wil plakken :@
Je vader doet dat ook nog?
Radio Soulwax!
  zondag 6 mei 2012 @ 17:18:12 #286
14505 OProg
A Life in Music
pi_111211446
En hij is terug. :)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_111211454
quote:
10s.gif Op zondag 6 mei 2012 17:18 schreef Sheepcidus het volgende:

[..]

Je vader doet dat ook nog?
ja O+
  zondag 6 mei 2012 @ 17:19:03 #288
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_111211480
Daar komt de Rabo-trein.
sig verwijderd door FA
  zondag 6 mei 2012 @ 17:19:28 #289
30919 mitt
Michael Corleone
pi_111211495
Bos wordt 12e.
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
  zondag 6 mei 2012 @ 17:19:41 #290
311468 Van_Poppel
pi_111211506
quote:
12s.gif Op zondag 6 mei 2012 17:19 schreef mitt het volgende:
Bos wordt 12e.
Ik vrees het ook ;(
  zondag 6 mei 2012 @ 17:19:46 #291
194695 franklop
Fran knock
pi_111211511
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 17:19 schreef Ambrosius het volgende:
Daar komt de Rabo-trein.
renshaw en bos verliezen het wiel
  zondag 6 mei 2012 @ 17:20:45 #292
194695 franklop
Fran knock
pi_111211542
en heel veel plaatsen verloren door die bochten
  zondag 6 mei 2012 @ 17:20:47 #293
311468 Van_Poppel
pi_111211546
Die verkeersheuvels :X
  zondag 6 mei 2012 @ 17:20:50 #294
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_111211548
Nu al knokken.
sig verwijderd door FA
pi_111211569
Ze zijn weer bij elkaar.
Album top 100 2024
  zondag 6 mei 2012 @ 17:21:45 #296
47399 nodisch18
Kutje! *)
pi_111211592
nog maar drie rabos
  zondag 6 mei 2012 @ 17:21:50 #297
335033 kuifmees
Vogeltjes overal
pi_111211597
Sjonge wordt lekker gekwakt daar.
  zondag 6 mei 2012 @ 17:22:06 #298