abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 24 april 2012 @ 19:57:04 #1
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_110735546

2002 Paolo Savoldelli
2003 Gilberto Simoni
2004 Damiano Cunego
2005 Paolo Savoldelli
2006 Ivan Basso
2007 Danilo Di Luca
2008 Alberto Contador
2009 Denis Menchov
2010 Ivan Basso
2011 Alberto ContadorMichele Scarponi

Greenedge voor de Giro:
Jens Keukeleire, Brett Lancaster, Christian Meier, Daryl Impey, Fumiyuki Beppu, Jack Bobridge, Matthew Goss, Svein Tuft, Tomas Vaitkus

Lotto-Belisol:
Bart de Clercq, Gianni Meersman, Gaëtan Bille, Francis De Greef, Olivier Kaisen, Dennis Vanendert Lars Bak, Adam Hansen, Brian Bulgac

Vacansoleil:
Matteo Carrara, Mirko Selvaggi, Martijn Keizer, Stefan Denifl, Thomas De Gendt, Tomasz Marczynski, Romain Feillu, Gustav Erik Larsson

Rabo
quote:
BOS Theo
BROWN Graeme
CLEMENT Stef
GARATE Juan Manuel
LEEZER Tom
NIERMANN Grischa
RENSHAW Mark
SLAGTER Tom Jelte
VAN EMDEN Jos
Verder zie http://www.cyclingfever.c(...)&editie_idd=MjI5MTI=

Giro :). Altijd leuk. Voor de dagplaatjes zie --> http://www.gazzetta.it/Sp(...)dex.shtml?refresh_ce
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_110736234
Die van Rabo is nog niet definitief. Selecties die al wel definitief zijn.

GreenEdge:
quote:
Jens Keukeleire (Bel), Brett Lancaster (Aus), Christian Meier (Can), Daryl Impey (ZAf), Fumiyuki Beppu (Jap), Jack Bobridge (Aus), Matthew Goss (Aus), Svein Tuft (Can), Tomas Vaitkus (Lit)
Lotto-Belisol:
quote:
Bart De Clercq (Bel), Gianni Meersman (Bel), Gaëtan Bille (Bel), Francis De Greef (Bel), Olivier Kaisen (Bel), Dennis Vanendert (Bel), Lars Bak (Den), Adam Hansen (Aus), Brian Bulgac (Ned)
Vacansoleil:
quote:
Matteo Carrara (Ita), Mirko Selvaggi (Ita), Martijn Keizer (Ned), Stefan Denifl (Oos), Thomas De Gendt (Bel), Tomasz Marczynski (Pol), Romain Feillu (Fra), Gustav Erik Larsson (Zwe)
Saxo Bank:
quote:
Juan Jose Haedo (Arg), Lucas Sebastian Haedo (Arg), Luke Roberts (Aus), David Tanner (Aus), Jonas Aaen Jörgensen (Den), Anders Lund (Den), Mads Christensen (Den), Matteo Tosatto (Ita), Manuele Boaro (Ita)
FDJ-BigMat:
quote:
William Bonnet (Fra), Sandy Casar (Fra), Mickaël Delage (Fra), Arnaud Démare (Fra), Francis Mourey (Fra), Geoffrey Soupe (Fra), Gabriel Rasch (Noo), Dominique Rollin (Can), Jussi Veikkanen (Fin)
BMC:
quote:
Thor Hushovd (Noo), Alessandro Ballan (ITa), Marco Pinotti (Ita), Mauro Santambrogio (Ita), Ivan Santaromita (Ita), Danilo Wyss (Zwi), Mathias Frank (Zwi), Taylor Phinney (VS), Johan Tschopp (Zwi)
Euskaltel:
quote:
Mikel Nieve (Spa), Amets Txurruka (Spa), Iván Velasco (Spa), Miguel Mínguez (Spa), Juanjo Oroz (Spa), Ion Izagirre (Spa), Víctor Cabedo (Spa), Pierre Cazaux (Fra), Adrián Sáez de Arregi (Spa)
pi_110736437
Leuke laatste dagen met:

Stelvio O+
pi_110736480
Geen Argos-Shimano :o
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_110736550
10 jaar geleden Groningen, nu nog noordelijker met Herning!

De Stelvio is wel een prachtige aankomst _O_ , hopelijk gaat het niet sneeuwen zodat ze 'm schrappen.
Neil LOVES Carrots!
pi_110736655
En ik moet weer aan Weylandt denken :{
9 mei; een jaar later zal de ploegentijdrit worden gereden.
Neil LOVES Carrots!
  dinsdag 24 april 2012 @ 20:24:52 #7
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_110737106
Giro *O*
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_110737240
Zin in! *O*
pi_110737250
Giro _O_ *O* _O_ *O*
pi_110740363
*O*
pi_110740558
Geen Kruijswijk voor Giro?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_110741267
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 21:19 schreef ThePlaneteer het volgende:
Geen Kruijswijk voor Giro?
Was vanaf vorig seizoen al bekend dat hij dit jaar de Tour zal doen, samen met Mollema en Gesink. Belachelijk, maar waar. Ik denk dat iedereen hier het graag anders had gezien, maar het is niet anders.
  dinsdag 24 april 2012 @ 21:34:56 #13
40566 Ericr
Livewrong
pi_110741942
Jammer dat de voorlopige startlijst er op wijst dat het 1 van de zwakst bezette Giro's wordt van de laatste 20 jaar of zo. Maar dat kan het ook wel weer leuk maken natuurlijk, zeker als niemand er echt boven uitstijgt.
pi_110742853
Valt qua Nederlandse inbreng ook weinig te genieten ben ik bang. Hopen op Theo Bos en af en toe iemand mee in de vlucht van de dag. Dat was de jaren hiervoor toch wel anders.
pi_110744691
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 21:47 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Valt qua Nederlandse inbreng ook weinig te genieten ben ik bang. Hopen op Theo Bos en af en toe iemand mee in de vlucht van de dag. Dat was de jaren hiervoor toch wel anders.
Hopen dat Slagter wat in dit, inderdaad wat mindere, deelnemersveld kan. Mits in topvorm moet hij toch echt wat leuke uitslagen kunnen neerzetten. Klassement hoeft niet per se. Mijns inziens is hij ook niet de duidelijke klassementsrenner, maar in etappes in het middengebergte moet hij heel dicht kunnen eindigen.
pi_110745519
Toch geen onaardig parcours als ik het zo zie.
sig verwijderd door FA
pi_110758201
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 20:27 schreef TargaFlorio het volgende:
Giro _O_ *O* _O_ *O*
De laatste jaren echt een schitterende grote ronde ja! _O_

Die profielen ook weer, nice!
Jack does it in real time...
pi_110759939
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 21:34 schreef Ericr het volgende:
Jammer dat de voorlopige startlijst er op wijst dat het 1 van de zwakst bezette Giro's wordt van de laatste 20 jaar of zo. Maar dat kan het ook wel weer leuk maken natuurlijk, zeker als niemand er echt boven uitstijgt.
Dat het zwak bezet wordt kan misschien wel kloppen, maar dan juist heb je kans dat er een paar flink bovenuit gaan steken. Ik denk aan een Basso, Scarponi of Nibali als hij rijdt.
In the coolest little capital of the world
pi_110759968
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 21:27 schreef TheArt het volgende:

[..]

Was vanaf vorig seizoen al bekend dat hij dit jaar de Tour zal doen, samen met Mollema en Gesink. Belachelijk, maar waar. Ik denk dat iedereen hier het graag anders had gezien, maar het is niet anders.
Ik had het ook graag anders gezien maar dat de renners graag naar de Tour willen snap ik op zich wel, het is nou eenmaal de belangrijkste ronde van het jaar. Gesink wil natuurlijk revanche voor vorig jaar, Kruijswijk wil na 2 goede Giro's ook wel eens naar de Tour en Mollema wil natuurlijk na z'n eerste Tour kijken of hij zich kan verbeteren. Ik snap dus de renners maar sportief gezien lijkt er me in de Giro en Vuelta meer te halen. Liever zoals Mollema in de Vuelta strijden voor het podium dan voor b.v. een 10e plek in de Tour.
pi_110760093
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 10:54 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Ik had het ook graag anders gezien maar dat de renners graag naar de Tour willen snap ik op zich wel, het is nou eenmaal de belangrijkste ronde van het jaar. Gesink wil natuurlijk revanche voor vorig jaar, Kruijswijk wil na 2 goede Giro's ook wel eens naar de Tour en Mollema wil natuurlijk na z'n eerste Tour kijken of hij zich kan verbeteren. Ik snap dus de renners maar sportief gezien lijkt er me in de Giro en Vuelta meer te halen. Liever zoals Mollema in de Vuelta strijden voor het podium dan voor b.v. een 10e plek in de Tour.
Het ging me ook meer om het parcours, wat totaal niet op maat gesneden is van alle drie. Plus het feit dat er nu helemaal geen spreiding is. Er zullen van die 3 er heus wel 2 ook naar de Vuelta gaan, maar de Giro moet het nu opeens doen met Slagter en Garate als kopmannen voor het klassement. Dan zou ik liever gezien hebben dat Ten Dam naar de Giro zou zijn gestuurd. Is een perfecte ronde voor hem om zijn eigen klassement te rijden. Top-10 zat er misschien wel zelfs in.
pi_110761655
Ja ik had inderdaad ook liever gezien dat men voor podium in Italië ging rijden. Dat was ene leuke en realistische uitdaging geweest.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_110762643
AG2R:
quote:
Julien Bérard (Fra), Guillaume Bonnafond (Fra), Hubert Dupont (Fra), John Gadret (Fra), Matthieu Perget (Fra), Ben Gastauer (Lux), Gregor Gazvoda (Slo), Matteo Montaguti (Ita), Manuel Belletti (Ita)
  woensdag 25 april 2012 @ 12:22:41 #23
67089 Gillingham
The horror...
pi_110762813
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 april 2012 20:14 schreef Gitank2 het volgende:
De Stelvio is wel een prachtige aankomst _O_ , hopelijk gaat het niet sneeuwen zodat ze 'm schrappen.
Ik vind de Stelvio misschien wel de allermooiste (bekende) klim die er is, wat beelden betreft dan.
What's it going to be then, eh?
pi_110764004
quote:
14s.gif Op woensdag 25 april 2012 12:22 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Ik vind de Stelvio misschien wel de allermooiste (bekende) klim die er is, wat beelden betreft dan.
Ze doen hem nu wel van de 'makkelijke' kant, dus niet de kant met de 3.578.865 bochten.
  woensdag 25 april 2012 @ 13:18:11 #25
67089 Gillingham
The horror...
pi_110764674
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 13:00 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ze doen hem nu wel van de 'makkelijke' kant, dus niet de kant met de 3.578.865 bochten.
Ah, dat had ik niet door. Jammer.
pi_110764752
Waarom staat dit topic trouwens niet onder Wielrennen?
  woensdag 25 april 2012 @ 13:20:22 #27
67089 Gillingham
The horror...
pi_110764772
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 13:19 schreef Wombcat het volgende:
Dat zal wel een foutje zijn, ik meld het wel even in feedback.
  woensdag 25 april 2012 @ 14:32:56 #28
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_110767592
Heb er zin in. Gaat een mooie ronde worden. Het parcours is in vergelijking met de Tour toch een stuk leuker.
The more debt, the better
  woensdag 25 april 2012 @ 17:12:17 #29
11102 knep
Mountainfreak
pi_110774634
Jammer dat er weinig Nederlanders mee doen, benieuwd wat Dekker kan.
En die aankomst op de Stelvio natuurlijk, geweldig _O_.
pi_110775188
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 13:20 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Dat zal wel een foutje zijn, ik meld het wel even in feedback.
Heb even gegastmod :P
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 april 2012 @ 17:28:18 #31
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_110775226
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 13:19 schreef Wombcat het volgende:
:@.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_110775366
edit: verkeerde topic.
  woensdag 25 april 2012 @ 17:36:29 #33
67089 Gillingham
The horror...
pi_110775548
quote:
11s.gif Op woensdag 25 april 2012 17:27 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Heb even gegastmod :P
Dank. :)
pi_110855235
quote:
Lampre:
Matteo Bono, Damiano Cunego, Adriano Malori, Przemyslaw Niemiec, Daniele Pietropolli, Daniele Righi, Michele Scarponi, Alessandro Spezialetti, Diego Ulissi.

Tra le riserve, sono stati selezionati Simone Stortoni, Morris Possoni e Matthew Lloyd.

Farnese Vini:
Pierpaolo De Negri, Francesco Failli, Elia Favilli, Oscar Gatto, Andrea Guardini, Kevin Hulsmans, Luca Mazzanti, Filippo Pozzato, Matteo Rabottini

Androni-Venezuela:
José Rujano, José Serpa, Emanuele Sella, Roberto Ferrari, Fabio Felline, Miguel Rubiano Chavez, Alessandro De Marchi, Carlos Ochoa, Jackson Rodríguez

Giro d'Italia: Liquigas-Cannondale puzzelt met selectie woensdag 25 april 2012

Liquigas-Cannondale zal pas na de Tour de Romandie zijn definitieve selectie voor de Giro d'Italia bekendmaken. Hun beoogde kopman Ivan Basso rijdt op dit moment de Tour de Romandie maar heeft, na een tegenvallende Giro del Trentino, aangegeven dat hij geen Giro d'Italia wil rijden als hij niet kan strijden om de eindzege. Na In dat geval zou Vincenzo Nibali als kopman moeten aantreden echter wil de sponsor Cannondale dat de winnaar van de Tirreno Adriatico medio mei aan de start staat van de AMGEN Tour of California. Daarnaast is Vincenzo Nibali aangewezen als kopman van Liquigas-Cannondale voor de Tour de France.
Vier renners zijn 100% zeker van deelname aan de Giro d'Italia: Eros Cappecchi, Valerio Agnoli, Damiano Caruso en Sylwester Szmyd
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_110856291
Zou jammer zijn als Basso of Nibali allebei geen giro rijden :(
  vrijdag 27 april 2012 @ 11:50:45 #36
67089 Gillingham
The horror...
pi_110856307
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 11:50 schreef Drebbelman het volgende:
Dat lijkt me sterk.
  vrijdag 27 april 2012 @ 11:57:47 #37
62913 Blik
The one and Only!
pi_110856620
Selectie van Rabo wel erg zwak, daar hoeven we weinig van te verwachten
pi_110856987
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 11:57 schreef Blik het volgende:
Selectie van Rabo wel erg zwak, daar hoeven we weinig van te verwachten
Selectie staat nog niet vast, maar dat het dit ongeveer zou worden was al een hele tijd duidelijk. En zo zwak vind ik het niet. Voor het klassement wel ja, maar voor de sprint hebben ze toch een leuke ploeg staan en dat is hun hoofddoel deze ronde.
  vrijdag 27 april 2012 @ 12:11:29 #39
62913 Blik
The one and Only!
pi_110857105
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 12:07 schreef TheArt het volgende:

[..]

Selectie staat nog niet vast, maar dat het dit ongeveer zou worden was al een hele tijd duidelijk. En zo zwak vind ik het niet. Voor het klassement wel ja, maar voor de sprint hebben ze toch een leuke ploeg staan en dat is hun hoofddoel deze ronde.
Had toch graag een Mollema of Kruijswijk gezien, voor de bergritten zijn ze nu compleet kansloos (ondanks dat het al maanden geleden vaststond dat ze niet de Giro gingen rijden)
pi_110857173
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 12:11 schreef Blik het volgende:

[..]

Had toch graag een Mollema of Kruijswijk gezien, voor de bergritten zijn ze nu compleet kansloos (ondanks dat het al maanden geleden vaststond dat ze niet de Giro gingen rijden)
Nu ze geen klassementsambities hebben kunnen ze wel wat avontuurlijker fietsen, wat juist wel weer voor verrassingen kan zorgen.. ten minste, dat hoop ik :)
pi_110857225
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 12:11 schreef Blik het volgende:

[..]

Net wat je zegt, het is al een jaar duidelijk dat Mollema, Kruijswijk en Gesink alle drie naar de Tour gaan en dat geen van die drie de Giro gaat rijden. Het is al vaak besproken, hele jammerlijke beslissing, maar toch wel heel lang duidelijk al.

En je hoeft niet altijd een klassementsrenner te hebben om leuke dingen te doen. Voor de sprint hebben ze een leuke ploeg, voor het middengebergte hebben ze wat leuke renners met Slagter, Clement en Garate en met Clement hebben ze ook nog iemand voor de tijdritten.
pi_110857256
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 11:50 schreef Drebbelman het volgende:
Basso zal vast wel starten, reed in Trentino al elke dag beter en in Romandië gaat het ook prima. Die is "gewoon" weer de topfavoriet. Zal wel een duel Scarponi/Basso worden voor de eindzege, tenzij Cunego iets kan, maar die heeft al een slopend voorjaar achter de rug. Daarnaast heb je Rodriguez nog die in topvorm mee kan doen voor eindwinst, maar die viel vorig jaar behoorlijk tegen in de Giro en was in topvorm in de Dauphiné een week na de Giro. Hopelijk piekt hij dit jaar iets beter.
pi_110857358
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 12:15 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Basso zal vast wel starten, reed in Trentino al elke dag beter en in Romandië gaat het ook prima. Die is "gewoon" weer de topfavoriet. Zal wel een duel Scarponi/Basso worden voor de eindzege, tenzij Cunego iets kan, maar die heeft al een slopend voorjaar achter de rug. Daarnaast heb je Rodriguez nog die in topvorm mee kan doen voor eindwinst, maar die viel vorig jaar behoorlijk tegen in de Giro en was in topvorm in de Dauphiné een week na de Giro. Hopelijk piekt hij dit jaar iets beter.
Die zat vorig jaar eerste helft van de Giro aan de antibiotica.
pi_110857413
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 12:15 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Cunego rijdt vol in dienst van Scarponi, heeft Lampre laten weten. Hij mag ook af en toe, als de situatie zich daartoe leent, voor eigen kans gaan, maar hij rijdt in principe vol voor Scarponi.

Ik gok voor de eindzege op Scarponi. Basso topfavoriet noemen, vind ik wat overdreven.
pi_110857845
Idioot dat heel Liquigas naar Basso's pijpen danst, aan Nibali heb je toch veel meer?
pi_110858116
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 12:21 schreef TheArt het volgende:

[..]

Cunego rijdt vol in dienst van Scarponi, heeft Lampre laten weten. Hij mag ook af en toe, als de situatie zich daartoe leent, voor eigen kans gaan, maar hij rijdt in principe vol voor Scarponi.

Ik gok voor de eindzege op Scarponi. Basso topfavoriet noemen, vind ik wat overdreven.
Dan deed hij in 2004 voor Simoni toch ook? >:)
pi_110858204
Als ie in vorm is Scarponi, maar ik hoop toch eigenlijk op iemand anders.
pi_110860569
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 12:21 schreef TheArt het volgende:

[..]

Als Basso zijn niveau kan halen van 2010, zie ik niemand hem kloppen, ook Scarponi niet. Maar goed, afwachten of hij die vorm haalt natuurlijk.
pi_110860597
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 12:36 schreef eentwee het volgende:
Idioot dat heel Liquigas naar Basso's pijpen danst, aan Nibali heb je toch veel meer?
Nibali wil zelf graag de Tour rijden, terwijl Liquigas hem liever in de Giro ziet. Dat kan hij wel zelf bepalen dus.
  Moderator vrijdag 27 april 2012 @ 14:06:55 #50
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_110860928
Androni en Farnese Vini hebben weer leuke teams hoor (en mooie shirts _O_ ). Ze doen leuker mee dan de wildcard teams als Andalucia/Caja Rural en Saur bij de Vuelta/Tour.
Wel jammer dat Colombia Coldeportes niet mee doet ipv NetApp. ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')