Het zal mij niet verbazen als Cavendish na de 1e rustdag niet meer opstapt. Hij zal zich optimaal voor de olympische wegrit willen voorbereiden, die al een week na de tour wordt verreden. Ik vraag me af of het uitrijden van de tour binnen die ideale voorbereiding past. Bovendien heeft hij de Giro al uitgereden. De laatste keer dat dat gebeurde (2008) reed hij de tour niet uit. Al reed hij toen uiteraard niet in de regenboogtrui, die hij misschien zoveel mogelijk wil tonen in de tour.quote:Op maandag 28 mei 2012 13:01 schreef SaintOfKillers het volgende:
Bij Sky zit ook ene Cavendish, ik kan me niet voorstellen dat die ook geen halve ploeg gaat opeisen, waardoor Sky misschien wel gaat kraken onder hun eigen ambities. Ik hoop het althans, want ik kan me geen boeiende Tour inbeelden die eindigt met Wiggins-winst, alleen eentje die lijkt op de Giro van dit jaar.
Ik geef Menchov dit jaar wel podiumkansen, meer dan Valverde of Belgen of Nederlanders.
Ik wel. Het geeft namelijk aan dat je als klimmer er constant voor moet gaan, en Wiggo helemaal vanaf het begin moet slopen. Niet lafjes op de laatste berg gaan, dus. Kan een stuk leuker zijn dan het surplacen van Bert en Andy.quote:Op maandag 28 mei 2012 13:01 schreef SaintOfKillers het volgende: Ik hoop het althans, want ik kan me geen boeiende Tour inbeelden die eindigt met Wiggins-winst, alleen eentje die lijkt op de Giro van dit jaar.
En toch snap ik volkomen dat ze op de plannings meeting bij de Rabo niet die knakker die nog niet kon lopen naar de eerste grote ronde van het jaar stuurden. Ik kan me zelfs voorstellen dat de reden dat Kruiswijk en Mollema ook meedoen vooral is om iig de tour te kunnen redden, zodat Gesink bijvoorbeeld zaken kan laten lopen en lekker in de Vuelta mee kan doen.quote:Op maandag 28 mei 2012 12:13 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Naar mijn idee heeft Rabobank de kans op misschien wel de Giro-eindzege laten liggen door Gesink niet op te stellen. Gesink is meermaals hoger dan Hesjedal geëindigd in een grote ronde.
EBH zie ik eigenlijk meer als nuttige knecht voor Cavendish, dan voor Wiggins. Maar met mannen als Froome, Porte, Rogers en Uran (die schijnbaar de Tour ook gaat rijden) heeft Wiggins een heel sterk team.quote:Op maandag 28 mei 2012 12:59 schreef franklop het volgende:
Normaal gesproken zullen de Schlecks de sterkste ploeg hebben hoor, veel sterker nog dan Sky. EBH en Rogers zullen uberhaupt zelf ook wat bergen over moeten willen ze van nut zijn.
EBH heeft laatste tijd wel laten zien dat hij op lastig terrein van waarde kan zijn voor de kopmannen (of dat nou Wiggins/Porte of Froome was).quote:Op maandag 28 mei 2012 13:45 schreef Gillingham het volgende:
[..]
EBH zie ik eigenlijk meer als nuttige knecht voor Cavendish, dan voor Wiggins. Maar met mannen als Froome, Porte, Rogers en Uran (die schijnbaar de Tour ook gaat rijden) heeft Wiggins een heel sterk team.
Ben sowieso wel benieuwd naar de knechtenverdeling binnen Sky voor Wiggins en voor Cavendish.
maar dat maakt hem nog geen Klöden of F. Schleckquote:Op maandag 28 mei 2012 14:01 schreef Steven184 het volgende:
[..]
EBH heeft laatste tijd wel laten zien dat hij op lastig terrein van waarde kan zijn voor de kopmannen (of dat nou Wiggins/Porte of Froome was).
Het team van Sky zal veel meer allround zijn dan dat van Radioshack denk ik. Ik verwacht ook dat ze bij Sky volledig voor Wiggins gaan, waarbij natuurlijk wel wat jongens zijn die Cavendish alsnog kunnen helpen in de sprint.quote:Op maandag 28 mei 2012 14:37 schreef franklop het volgende:
[..]
maar dat maakt hem nog geen Klöden of F. Schleck
probleem is dat als er iets gebeurd in de bergen dat Wiggins wel sneller geisoleerd zal zitten dan bij A. Schleck, voor het geval iets rechtgezet moet worden.quote:Op maandag 28 mei 2012 15:11 schreef wimderon het volgende:
[..]
Het team van Sky zal veel meer allround zijn dan dat van Radioshack denk ik. Ik verwacht ook dat ze bij Sky volledig voor Wiggins gaan, waarbij natuurlijk wel wat jongens zijn die Cavendish alsnog kunnen helpen in de sprint.
Dat is ook niet wat ik beweerde, Gillingham zei dat hij in EBH meer een knecht zag voor Cav dan voor Wiggins, terwijl EBH juist heeft bewezen dat beide goed aan te kunnen. Uiteraard niet op de langere en steile klimmen, maar daarbuiten kan Wiggins hem zeer goed gebruiken en hij kan ook nog eens Cav afzetten.quote:Op maandag 28 mei 2012 14:37 schreef franklop het volgende:
[..]
Dat zie ik op dit parcours echt nauwelijks gebeuren en dan nog kan Wiggins een Evansje uithalen.quote:Op maandag 28 mei 2012 15:14 schreef franklop het volgende:
[..]
probleem is dat als er iets gebeurd in de bergen dat Wiggins wel sneller geisoleerd zal zitten dan bij A. Schleck, voor het geval iets rechtgezet moet worden.
ik zette niet voor niks 'als' neerquote:Op maandag 28 mei 2012 15:17 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Dat zie ik op dit parcours echt nauwelijks gebeuren en dan nog kan Wiggins een Evansje uithalen.
En het is maar de vraag wat Froome, Porte en Rogers voorstellen in de Tour. Allemaal renners waarbij het niemand zou verbazen indien ze moeten afhaken bij een groep waarin nog 35 renners zitten, ook op een flauwer parcours. Natuurlijk wel namen die in een iets grotere groep wel kunnen overleven en veel interessanter zijn dan zowat alle andere helpers in een vallei of zo.quote:Op maandag 28 mei 2012 14:37 schreef franklop het volgende:
[..]
Fränk is voor Andy vaker een last gebleken dan een nuttige ploeggenoot. Verder zal alleen Horner mits in vorm echt wat kunnen betekenen. De rest (Kloden, Zubeldia, Fuglsang, Machado, Gerdemann,...) zijn allemaal tempoklimmers die het van aanhaken moeten hebben. Uiteraard is het de vraag hoe goed ze bij Sky allemaal in vorm zijn, maar Froome, Porte, Nordhaug, Rogers, Uran, Sivtsov lijkt me ruim voldoende voor in de bergen.quote:Op maandag 28 mei 2012 15:14 schreef franklop het volgende:
[..]
probleem is dat als er iets gebeurd in de bergen dat Wiggins wel sneller geisoleerd zal zitten dan bij A. Schleck, voor het geval iets rechtgezet moet worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |