abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 mei 2012 @ 13:01:22 #76
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_112122023
Bij Sky zit ook ene Cavendish, ik kan me niet voorstellen dat die ook geen halve ploeg gaat opeisen, waardoor Sky misschien wel gaat kraken onder hun eigen ambities. Ik hoop het althans, want ik kan me geen boeiende Tour inbeelden die eindigt met Wiggins-winst, alleen eentje die lijkt op de Giro van dit jaar.

Ik geef Menchov dit jaar wel podiumkansen, meer dan Valverde of Belgen of Nederlanders.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_112122061
Ik hou nog wel rekening met een kransje outsiders van het kaliber Coppel, Taaramae, Rolland, Daniel Martin, Tony Martin.

Niet direct om de Tour te winnen, maar wel voor een hoge klassering. Het zou best wel eens een open Tour kunnen worden, omdat veel renners die het van klimmen moeten hebben straks worden gedwongen om aan te vallen. Al dan niet in overgangsritten.

Ik houd het voor de eindzege voorlopig bij Evans of, mits de koers niet té hard wordt gemaakt, Wiggins. Verder Nibali, Gesink, Andy Schleck, Van den Broeck, Samuel Sanchez, Valverde, Klöden, Leipheimer, Menchov en eventueel Brajkovic als kandidaten voor een hoge klassering. Waarvan Andy Schleck me dan toch de grootste kanshebber op het geel lijkt bij een falen van Evans en Wiggins.
pi_112122774
Iemand als Daniel Martin lijkt me volstrekt kansloos, dat is echt een van de slechtste tijdrijders uit het peloton.

Ik ben bang dat er van die vroege-aanvallen-van-de-klimmers-om-tijd-te-winnen weinig terecht zal komen. Wat ik tot nu toe van het parcours heb gezien leent het zich daar totaal niet voor. Ik verwacht vooral veel tijdrijders voorin, waar de bergetappes vooral dienen om de mannen onder de tijdrijder die echt niet kunnen klimmen eruit te zuiveren.
pi_112122887
quote:
2s.gif Op maandag 28 mei 2012 13:01 schreef SaintOfKillers het volgende:
Bij Sky zit ook ene Cavendish, ik kan me niet voorstellen dat die ook geen halve ploeg gaat opeisen, waardoor Sky misschien wel gaat kraken onder hun eigen ambities. Ik hoop het althans, want ik kan me geen boeiende Tour inbeelden die eindigt met Wiggins-winst, alleen eentje die lijkt op de Giro van dit jaar.

Ik geef Menchov dit jaar wel podiumkansen, meer dan Valverde of Belgen of Nederlanders.
Het zal mij niet verbazen als Cavendish na de 1e rustdag niet meer opstapt. Hij zal zich optimaal voor de olympische wegrit willen voorbereiden, die al een week na de tour wordt verreden. Ik vraag me af of het uitrijden van de tour binnen die ideale voorbereiding past. Bovendien heeft hij de Giro al uitgereden. De laatste keer dat dat gebeurde (2008) reed hij de tour niet uit. Al reed hij toen uiteraard niet in de regenboogtrui, die hij misschien zoveel mogelijk wil tonen in de tour.

Dan heb je nog mannen als Rogers, Froome, Knees, Porte en misschien ook Boasson Hagen, die Cavendish in de eerste week kunnen ondersteunen, maar ook van waarde kunnen zijn voor Wiggins in de bergen (ik neem aan dat Thomas niet rijdt ivm de Giro en de olympische spelen).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-05-2012 13:24:55 ]
  maandag 28 mei 2012 @ 13:27:22 #80
67640 SaintOfKillers
pi_112123057
Ik denk dat Cavendish stiekem aan het beseffen is dat die olympische titel niet binnen zijn bereik ligt. Hij zal uiteraard wel proberen, maar ik denk dat hij niets meer gaat laten liggen om een waarschijnlijk onrealistisch doel te bereiken.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_112123536
quote:
2s.gif Op maandag 28 mei 2012 13:01 schreef SaintOfKillers het volgende: Ik hoop het althans, want ik kan me geen boeiende Tour inbeelden die eindigt met Wiggins-winst, alleen eentje die lijkt op de Giro van dit jaar.
Ik wel. Het geeft namelijk aan dat je als klimmer er constant voor moet gaan, en Wiggo helemaal vanaf het begin moet slopen. Niet lafjes op de laatste berg gaan, dus. Kan een stuk leuker zijn dan het surplacen van Bert en Andy.
pi_112123637
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 12:13 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Naar mijn idee heeft Rabobank de kans op misschien wel de Giro-eindzege laten liggen door Gesink niet op te stellen. Gesink is meermaals hoger dan Hesjedal geëindigd in een grote ronde.
En toch snap ik volkomen dat ze op de plannings meeting bij de Rabo niet die knakker die nog niet kon lopen naar de eerste grote ronde van het jaar stuurden. Ik kan me zelfs voorstellen dat de reden dat Kruiswijk en Mollema ook meedoen vooral is om iig de tour te kunnen redden, zodat Gesink bijvoorbeeld zaken kan laten lopen en lekker in de Vuelta mee kan doen.
  maandag 28 mei 2012 @ 13:45:47 #83
67089 Gillingham
The horror...
pi_112123845
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 12:59 schreef franklop het volgende:
Normaal gesproken zullen de Schlecks de sterkste ploeg hebben hoor, veel sterker nog dan Sky. EBH en Rogers zullen uberhaupt zelf ook wat bergen over moeten willen ze van nut zijn.
EBH zie ik eigenlijk meer als nuttige knecht voor Cavendish, dan voor Wiggins. Maar met mannen als Froome, Porte, Rogers en Uran (die schijnbaar de Tour ook gaat rijden) heeft Wiggins een heel sterk team.

Ben sowieso wel benieuwd naar de knechtenverdeling binnen Sky voor Wiggins en voor Cavendish.
What's it going to be then, eh?
pi_112124500
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 13:45 schreef Gillingham het volgende:

[..]

EBH zie ik eigenlijk meer als nuttige knecht voor Cavendish, dan voor Wiggins. Maar met mannen als Froome, Porte, Rogers en Uran (die schijnbaar de Tour ook gaat rijden) heeft Wiggins een heel sterk team.

Ben sowieso wel benieuwd naar de knechtenverdeling binnen Sky voor Wiggins en voor Cavendish.
EBH heeft laatste tijd wel laten zien dat hij op lastig terrein van waarde kan zijn voor de kopmannen (of dat nou Wiggins/Porte of Froome was).
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  maandag 28 mei 2012 @ 14:37:11 #85
194695 franklop
Fran knock
pi_112126023
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 14:01 schreef Steven184 het volgende:

[..]

EBH heeft laatste tijd wel laten zien dat hij op lastig terrein van waarde kan zijn voor de kopmannen (of dat nou Wiggins/Porte of Froome was).
maar dat maakt hem nog geen Klöden of F. Schleck
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_112127178
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 14:37 schreef franklop het volgende:

[..]

Het team van Sky zal veel meer allround zijn dan dat van Radioshack denk ik. Ik verwacht ook dat ze bij Sky volledig voor Wiggins gaan, waarbij natuurlijk wel wat jongens zijn die Cavendish alsnog kunnen helpen in de sprint.
  maandag 28 mei 2012 @ 15:14:31 #87
194695 franklop
Fran knock
pi_112127279
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 15:11 schreef wimderon het volgende:

[..]

Het team van Sky zal veel meer allround zijn dan dat van Radioshack denk ik. Ik verwacht ook dat ze bij Sky volledig voor Wiggins gaan, waarbij natuurlijk wel wat jongens zijn die Cavendish alsnog kunnen helpen in de sprint.
probleem is dat als er iets gebeurd in de bergen dat Wiggins wel sneller geisoleerd zal zitten dan bij A. Schleck, voor het geval iets rechtgezet moet worden.
pi_112127356
quote:

[..]

Dat is ook niet wat ik beweerde, Gillingham zei dat hij in EBH meer een knecht zag voor Cav dan voor Wiggins, terwijl EBH juist heeft bewezen dat beide goed aan te kunnen. Uiteraard niet op de langere en steile klimmen, maar daarbuiten kan Wiggins hem zeer goed gebruiken en hij kan ook nog eens Cav afzetten.
pi_112127377
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 15:14 schreef franklop het volgende:

[..]

probleem is dat als er iets gebeurd in de bergen dat Wiggins wel sneller geisoleerd zal zitten dan bij A. Schleck, voor het geval iets rechtgezet moet worden.
Dat zie ik op dit parcours echt nauwelijks gebeuren en dan nog kan Wiggins een Evansje uithalen.
  maandag 28 mei 2012 @ 15:21:59 #90
194695 franklop
Fran knock
pi_112127518
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 15:17 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Dat zie ik op dit parcours echt nauwelijks gebeuren en dan nog kan Wiggins een Evansje uithalen.
ik zette niet voor niks 'als' neer ;)
  maandag 28 mei 2012 @ 15:22:33 #91
67640 SaintOfKillers
pi_112127535
quote:

[..]

En het is maar de vraag wat Froome, Porte en Rogers voorstellen in de Tour. Allemaal renners waarbij het niemand zou verbazen indien ze moeten afhaken bij een groep waarin nog 35 renners zitten, ook op een flauwer parcours. Natuurlijk wel namen die in een iets grotere groep wel kunnen overleven en veel interessanter zijn dan zowat alle andere helpers in een vallei of zo.
pi_112127726
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 15:14 schreef franklop het volgende:

[..]

Fränk is voor Andy vaker een last gebleken dan een nuttige ploeggenoot. Verder zal alleen Horner mits in vorm echt wat kunnen betekenen. De rest (Kloden, Zubeldia, Fuglsang, Machado, Gerdemann,...) zijn allemaal tempoklimmers die het van aanhaken moeten hebben. Uiteraard is het de vraag hoe goed ze bij Sky allemaal in vorm zijn, maar Froome, Porte, Nordhaug, Rogers, Uran, Sivtsov lijkt me ruim voldoende voor in de bergen.
pi_112316023
De reden van het matige presteren van Rujano blijkt nu mono te zijn ipv een verkoudheidje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')