We zouden het kunnen proberen iig, het zal allerlei lui aantrekkenquote:Op dinsdag 24 april 2012 16:49 schreef Jarno het volgende:
Een topic over sport, voeding en het menselijk lichaam zou ik best interssant vinden btw. Maar ik vrees dat het snel overgenomen zal worden door de fundi's en het alleen over extremen zal gaan...
Bij die bodybuilders niet hoor en dat is ook wel logisch want die willen het maximale uit hun lichaam persen qua looks en kracht. Dan is het gewoon logisch dat je er álles op aanpast.quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:54 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik zit ook bij een diëtist (vd sportschool notabene) maar ik merk toch dat het allemaal vrij algemeen is.
interessant, dit ga ik eens bij houden... wel veel werkquote:Op dinsdag 24 april 2012 16:55 schreef ZwarteSteen het volgende:
Wat gaat deze reeks snel![]()
Voor de mensen die op hun voeding willen letten of denken "gezond" te leven raad ik aan om een account te maken op http://www.myfitnesspal.com/ en eens een paar dagen bij te houden wat je normaal eet. Ik vind het een makkelijke manier om bij te houden wat ik nu per dag naar binnen werk dankzij de uitgebreide database. En ik pas mijn voeding dan gedurende dag ook aan met wat ik zojuist gegeten heb. Voor de sporters is hoger in de eiwitten gaan ook bevorderend![]()
Is hier niet ook een Nederlandse variant op? Caloriedagboek.nl vermoed ik. Beetje omslachtig namelijk om voor alles wat je eet en drinkt een Amerikaans equivalent te vinden. Maar corrigeer me als ik het bij het verkeerde eind heb.quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:55 schreef ZwarteSteen het volgende:
Wat gaat deze reeks snel![]()
Voor de mensen die op hun voeding willen letten of denken "gezond" te leven raad ik aan om een account te maken op http://www.myfitnesspal.com/ en eens een paar dagen bij te houden wat je normaal eet. Ik vind het een makkelijke manier om bij te houden wat ik nu per dag naar binnen werk dankzij de uitgebreide database. En ik pas mijn voeding dan gedurende dag ook aan met wat ik zojuist gegeten heb. Voor de sporters is hoger in de eiwitten gaan ook bevorderend![]()
http://www.caloriechecker.nl/ !quote:Op dinsdag 24 april 2012 17:32 schreef robdriessen het volgende:
[..]
Is hier niet ook een Nederlandse variant op? Caloriedagboek.nl vermoed ik. Beetje omslachtig namelijk om voor alles wat je eet en drinkt een Amerikaans equivalent te vinden. Maar corrigeer me als ik het bij het verkeerde eind heb.
Dat heb ik een jaar gedaan in mijn crashdieet periodequote:Op dinsdag 24 april 2012 17:17 schreef Jumparound het volgende:
[..]
interessant, dit ga ik eens bij houden... wel veel werk
(eet nu veel salade met spinazie, rode ui, feta, olijven etc.)
Verschil kan idd ongelofelijk zijn. Mijn huidige Asics waren maar 20 euro duurder dan de Nikes die ik daarvoor had, maar het was een wereld van verschil. Ipv tegen jezelf op te lopen kan ik er nu echt van genieten, puur door het verschil in schoenen.quote:Op dinsdag 24 april 2012 17:41 schreef Deusjevoo het volgende:
Na een aantal dagen meegelezen te hebben (lees 1,5 week) vond ik het toch wel tijd worden om me even te melden.
Bij deze, ik ben Deusjevoo, 24 jaartjes jong, kom uit het zuiden van 't land!
Begin april begonnen met de lessen van Renate Wennemars, morgen is het alweer tijd voor les 11.
In juni is het de bedoeling dat ik de 5 km kan uitlopen tijdens Maastrichts Mooiste![]()
Vandaag nog nieuwe schoenen gaan halen, mn oude konden echt niet meer (hebben eigenlijk nooit gekund) en wauw.... Had ik dat eerder geweten![]()
nou goed, hoop dat ik welkom ben in deze topic! Zal proberen ook regelmatig te posten!
Wat ik zelf doe is eerst het Nederlandse product proberen te vinden en anders het algemene product in het NL/EN te vinden, meestal aangeduid als *generic - aardbeienjam. Mocht ik het niet vinden en ik eet het product vaker dan voeg ik het product of maaltijd zelf toe en dan is het de volgende keer alleen nog maar een kwestie van aanvinken en klaarquote:Op dinsdag 24 april 2012 17:17 schreef Jumparound het volgende:
[..]
interessant, dit ga ik eens bij houden... wel veel werk
(eet nu veel salade met spinazie, rode ui, feta, olijven etc.)
Er staan ook zeker Nederlandse producten in of anders meer "algemene" producten. Je kan ze ook zelf eenmaal toevoegen door de achterkant van je pak .. over te typen en dan is het ook meteen opgeslagen en te gebruiken voor de volgende keer.quote:Op dinsdag 24 april 2012 17:32 schreef robdriessen het volgende:
[..]
Is hier niet ook een Nederlandse variant op? Caloriedagboek.nl vermoed ik. Beetje omslachtig namelijk om voor alles wat je eet en drinkt een Amerikaans equivalent te vinden. Maar corrigeer me als ik het bij het verkeerde eind heb.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Medicine must bring back the joy in the life of the patient.Medicine must give the patient something to celebrate.When medicine cannot achieve this, the goal must be to allow the patient to die a death as quickly and as painlessly as possible
Welkomquote:Op dinsdag 24 april 2012 17:41 schreef Deusjevoo het volgende:
Na een aantal dagen meegelezen te hebben (lees 1,5 week) vond ik het toch wel tijd worden om me even te melden.
Begin april begonnen met de lessen van Renate Wennemars, morgen is het alweer tijd voor les 11.
In juni is het de bedoeling dat ik de 5 km kan uitlopen tijdens Maastrichts Mooiste![]()
Vandaag nog nieuwe schoenen gaan halen, mn oude konden echt niet meer (hebben eigenlijk nooit gekund) en wauw.... Had ik dat eerder geweten![]()
nou goed, hoop dat ik welkom ben in deze topic! Zal proberen ook regelmatig te posten!
Ik loop bij de surfplas. Langs de vaart is ook heel mooi om te lopen, heb ik ook wel eens gedaan. En de Broekpolder is ook geweldig om te lopen. Maar 9 van de 10 keer loop ik bij de Surfplas. Lekker rustig (meestal) en ik vind de omgeving prachtig.quote:Op dinsdag 24 april 2012 17:35 schreef Niara het volgende:
Ah Mazaru, waar loop je zo al? Officieel woon i kook nog in Vlaardingen, maar kom er nu niet meer zo vaak omdat ik studeer. Heb pas wel een aardig eindje langs de vaart gelopen.
Een topic over voeding en sport lijkt me wel interessant. Eigenlijk zou ik eens langs een diëtist moeten omdat eens te checken of alles nog goed gaat. Ik eet geen vlees, sport best veel en eet niet al te gezond... maar zolang ik nog niets bijzonders merk zal het voorlopig nog ok zijn.
En bah, het regent hier ook. Maar ik ga zo wel het bos in. Ik moet de frustraties er uit lopen. Stegaes en vervelende mentoren zijn echt niet mijn ding.
Ben al gegaan :pquote:Op dinsdag 24 april 2012 17:40 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat heb ik een jaar gedaan in mijn crashdieet periode
Gelukkig kan je op caloriechecker.nl dingen als "standaard" zetten. Handig als je met hetzelfde ontbijt.
Nu je dit weet zou het ook verstandig zijn om voor je dagelijkse schoenen zooltjes te laten maken om klachten wanneer je ouder wordt te voorkomenquote:Op dinsdag 24 april 2012 17:55 schreef Deusjevoo het volgende:
Tnx!
Tja, die schoenen... Voor deze nieuwe liep ik op Reebok neutrale schoenen, 3 jaar geleden gekocht toen ik begon met Evy. Nooit hard gelopen, nooit verdiept in schoeisel e.d. Maar goed dat ik het toen na 14 lessen heb opgegeven.
Nu heb ik Brooks aan mijn voeten, flinke overpronatie rechtervoet, links viel het mee.
1 paar gepast, gelijk genoeg correctie rechts, links minimaal.
Heb nog nooit zo snel en gemakkelijk juiste schoenen gevonden volgens mij!
Ik heb ze altijd in m'n voetbalschoenen gedaan. Ik heb een paar jaar dezelfde zolen gebruikt. Het zal wel slecht zijn om zolang op dezelfde zolen te lopen, maar ik heb iig geen last meer van te veel druk op de bal van m'n voet. Bij m'n hardloopschoenen heb ik ze sowieso niet nodig, daar heb ik nooit last van m'n voeten van.quote:Op dinsdag 24 april 2012 18:06 schreef Deusjevoo het volgende:
Loop "gelukkig" al sinds mijn 12de op op maat gemaakte steunzolen.
Met hardlopen doe ik deze niet in de schoenen, aangezien ik dan enorme krampen/pijnscheuten/weet ik veel wat krijg in mijn voeten.
Weet niet of iemand hier ook ervaringen mee heeft of tips ofzo?
Loop nu idd altijd zonder mijn zooltjes, loopt gewoon het meest prettige, in elk geval heb ik zonder geen klachten.quote:Op dinsdag 24 april 2012 18:10 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ik heb ze altijd in m'n voetbalschoenen gedaan. Ik heb een paar jaar dezelfde zolen gebruikt. Het zal wel slecht zijn om zolang op dezelfde zolen te lopen, maar ik heb iig geen last meer van te veel druk op de bal van m'n voet. Bij m'n hardloopschoenen heb ik ze sowieso niet nodig, daar heb ik nooit last van m'n voeten van.
Echt tips zou ik je niet kunnen geven, maar een keer zonder zooltjes lopen en kijken of je last hebt van je voeten (blaren, eelt-ontwikkeling op bepaalde plekken) zegt volgens mij wel genoeg om te weten of je met of zonder kunt gaan lopen.
Anders gewoon een lekker fietstochtje? Ook goed voor je spieren hoorquote:Op dinsdag 24 april 2012 18:13 schreef DJMO het volgende:
het is schitterend weer hier, en ik heb de kriebels om m'n schoenen aan te trekken en gewoon te gaan, even wat frustratie eruit te lopen. Mjah, twee weken geleden in m'n achterhoofd houdend, blijf ik toch maar braaf thuismorgen m'n 3-2-3-2 schema maar eens gelijktrekken naar 3-3-3 es kijken of ik het volhoud. Om m'n knie maak ik me niet zo'n zorgen meer verder nu.
nah, ik ga om de dag weg, de andere dagen kan m'n man dan iets doen, naar z'n vrienden ofzo . En aangezien we twee kids hebben kan ik dus niet wegquote:Op dinsdag 24 april 2012 18:19 schreef Drassss het volgende:
[..]
Anders gewoon een lekker fietstochtje? Ook goed voor je spieren hoor
Denk dat je met Panzer nog best een gesprek kan hebben over eten, of Stereotomy en nog een ander... nick ff kwijt.quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:43 schreef Jarno het volgende:
[..]
Je snapt best wat ik bedoel. Met zo'n panzermaus kan ik geen gesprek voeren iig.
Zou een leuk idee zijn, de BB'ers hebben ooit al eens zo'n topic geprobeerd op te zetten voor zover ik weet. Bodybuilding & Voeding Het loopt niet echt, merendeel vd vragen worden gewoon in het BB-topic gesteld.quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:49 schreef Jarno het volgende:
Een topic over sport, voeding en het menselijk lichaam zou ik best interssant vinden btw. Maar ik vrees dat het snel overgenomen zal worden door de fundi's en het alleen over extremen zal gaan...
Zonde.. nouja volgende keer beter.quote:Op dinsdag 24 april 2012 19:06 schreef Viking84 het volgende:
Zo. Ging dat even bagger. Was gewoon niet vooruit te branden, kuiten zaten flink op slot en kwamen maar niet los. Maar toch 5 km in 31:10 gedaan, dus had baggerder gekund (nog maar kort geleden zou ik dat een prima tijd hebben gevonden op de 5 km)
Het is hier ineens een zomeravond geworden.quote:Op dinsdag 24 april 2012 19:28 schreef Swetsenegger het volgende:
Sow he. Hier breekt de lucht open, ik hoor vogeltjes fluiten, klein zonnetje. Ik zeg ik ga een rondje!
Hé, nog een RW-er!quote:Op dinsdag 24 april 2012 17:41 schreef Deusjevoo het volgende:
gisteravond mijn snelste 10KM ooit gelopen voor het avondeten (met als laatste maaltijd lunch met 4 boterhammen) en na een dag werken... je punt is?quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:52 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ooit al eens een bescheiden loopje van 5 km op een lege maag gedaan na een dag werken en amper eten? Zo essentieel is het dus.
misschien Staphorst of Spakenburg proberen, lopen ze vast op zaterdag...quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:57 schreef xzaz het volgende:
Waarom worden alle leuke wedstrijden op zondag gelopen?
top idee YUR!!quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:11 schreef YUR het volgende:
Nog even en het wordt tijd voor een FOK!-Lopersgroep. Trainertje regelen en dan iedere maand een zaterdag ergens in het land gaan lopen met zijn allen
het klinkt alsof de ondersteuning die je hebt door je steunzolen verergert word door het hardlopen (veel meer kracht op je benen) en het dus het tegengestelde effect heeftquote:Op dinsdag 24 april 2012 18:06 schreef Deusjevoo het volgende:
Loop "gelukkig" al sinds mijn 12de op op maat gemaakte steunzolen.
Met hardlopen doe ik deze niet in de schoenen, aangezien ik dan enorme krampen/pijnscheuten/weet ik veel wat krijg in mijn voeten.
Weet niet of iemand hier ook ervaringen mee heeft of tips ofzo?
http://eetmeter.voedingscentrum.nl is zeer handig!quote:Op dinsdag 24 april 2012 17:32 schreef robdriessen het volgende:
[..]
Regel jij de eerste uitvoering bij jou?quote:Op dinsdag 24 april 2012 20:08 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
top idee YUR!!
ik zou het alleen minder frequent doen anders gaat volgens mij al snel het nieuwtje er af...1 keer in de 2 of 3 maanden en dan is een van de posters hier de host en stippelt een 5,10 en 15km route uit..voor ieder wat wils
blijft me fascineren waarom bepaalde mensen echte ochtendlopers en andere echte avondlopers zijn.quote:Op dinsdag 24 april 2012 20:26 schreef Swetsenegger het volgende:
Wat een grafrondje. Ik ben zo geen na-het-avondeten-loper. Het lekkerst loop ik zo uit bed met alleen een crackertje en een glas water op. Zware benen van mijn rondje zondag, moeite met m'n ademhaling, moeite met m'n ritme.
Anyway, 5.36KM in 30 minuten. Best nog netjes.
ook als het wat warmer wordt Slacker? want je heb ook van dunnere thights voor het voor en najaarquote:
Ik heb 1 wintertight, maar die draag ik nu echt niet (de dikke stof zit daar rondom de quads/hamstrings). En twee (of drie, heb volgens mij eentje gekocht vd winter) normale thights. Die worden het hele jaar door gedragen. Enkel keertje dat ik in een korte broek loop (afgelopen jaar 2x ofzo, Aruba uitgezonderd, daar was het 30+ graden).quote:Op dinsdag 24 april 2012 20:38 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ook als het wat warmer wordt Slacker? want je heb ook van dunnere thights voor het voor en najaar
Voordeel van een thight vond ik dat ze wel wat steun aan vooral je kuiten geven
ik ook, voor het eten is het lekkerste voor mijquote:Op dinsdag 24 april 2012 20:40 schreef Drassss het volgende:
Ik liep ook graag 5 minuten nadat ik uit mijn bed was gerold. Hooguit een flesje water/sportdrank mee en een uurtje lopenNa het eten vind ik altijd een drama en daarom loop ik liever net voor het eten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |