Je gokt 14,15%? Dat is wel een hele nauwkeurige gokquote:Op dinsdag 24 april 2012 10:23 schreef jeurse04 het volgende:
[..]
Ik bench af en toe met een spotter, meestal niet, ik train meestal alleen. Ik merk wel dat de progressie steeds langzamer gaat in het omhoog gaan van de gewichten. En ja klopt mn deadlift is nog niet zo hoog, omdat ik dit pas ongeveer een maand doe. Maar qua BP en SQ is het dus niet zo dat ik achter loop?
[..]
14,15% gok ik, ik zal binnenkort eens fotos maken.
Dat is geen Hoax.quote:
Nog geen ervaring. Ik heb me er wel over ingelezen en het staat op mijn 'to do' lijstje.quote:Op dinsdag 24 april 2012 10:42 schreef Jajong het volgende:
Iemand ervaring met German Volume Training?
Mn trainingsbuddy stelt 't voor maar.. Maar 1 oefening per spiergroep lijkt me zo... weinigquote:Op dinsdag 24 april 2012 10:49 schreef Snakey het volgende:
[..]
Nog geen ervaring. Ik heb me er wel over ingelezen en het staat op mijn 'to do' lijstje.
Ik denk dat het vrj heftig is. Dit is een goed artikel; http://www.simplyshredded(...)d-mass-strength.htmlquote:Op dinsdag 24 april 2012 10:49 schreef Jajong het volgende:
[..]
Mn trainingsbuddy stelt 't voor maar.. Maar 1 oefening per spiergroep lijkt me zo... weinig
Wel het hele artikel lezen he.quote:
quote:The goal of the German Volume Training method is to complete 10 sets of 10 reps with the same weight for each exercise. You want to begin with a weight you could lift for 20 reps to failure if you had to. For most people, on most exercises, that would represent 60 percent of their 1RM load. Therefore, if you can bench press 300 pounds for 1 rep, you would use 180 pounds for this exercise.
quote:Op dinsdag 24 april 2012 11:05 schreef DjMark het volgende:
Ook voor BB-ers is het een prima afwisseling op zijn tijd.
quote:Op dinsdag 24 april 2012 11:11 schreef 16meter het volgende:
1 oefening > kut
enorm hoog volume > nutteloos
maar hee, at the end of the day u can do whatever the FUCK u wanna do, toch?
Als je van die boude uitspraken maakt, onderbouw ze dan ook, anders maak je jezelf alleen maar belachelijk.quote:Op dinsdag 24 april 2012 11:11 schreef 16meter het volgende:
1 oefening > kut
Heb ik ook gedaan, maar dan ben je alsnog wel dood hoor. Ik denk dat als je 10x10 BW squats doet met 90 seconden rust per set je al uitgeput bent.quote:
Ja obvious natuurlijkquote:Op dinsdag 24 april 2012 11:13 schreef 16meter het volgende:
[..]
obvious shit ga ik echt niet lopen onderbouwen, als iemand denkt baat te hebben bij 10 sets van 1 oefening.. prima
meer is beter toch en lekker afwisseluh
Ah so. Ja behoorlijk uitputtend.quote:Op dinsdag 24 april 2012 11:12 schreef seto het volgende:
[..]
Heb ik ook gedaan, maar dan ben je alsnog wel dood hoor. Ik denk dat als je 10x10 BW squats doet met 90 seconden rust per set je al uitgeput bent.
Whatever. Als je het niet probeert weet je niks. Ik ga het later dit jaar proberen. Misschien is het niks, misschien maak ik de gains van m'n leven.quote:Op dinsdag 24 april 2012 11:11 schreef 16meter het volgende:
1 oefening > kut
Dat kan wel als je een fail safe hebt, het duurt alleen wat langer. Het enige waar ik je gelijk in zou kunnen geven is als we op een gegeven moment dusdanig zware gewichten gaan verzetten dat het alleen niet meer verantwoord is. Maar dan gaat veiligheid de drijfveer worden voor een spotter en niet het doorbreken van plateaus.quote:Op dinsdag 24 april 2012 10:46 schreef RaymondK het volgende:
Dat is geen Hoax.
Als je net begint gaat het misschien vanzelf, maar om door pleateaus heen te breken hebben veel mensen er gewoon meer aan.
Je kan gewoon echt tot het gaatje gaan, en daarna er voorbij. Dat kan niet als d'r niemand voor fail safe staat.
Ja, dat was de insteek van mijn bericht toch ook. Spotter als fail safe voor je laatste 2 reps die je eigenlijk niet meer kan zonder.quote:Op dinsdag 24 april 2012 11:36 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Dat kan wel als je een fail safe hebt, het duurt alleen wat langer. Het enige waar ik je gelijk in zou kunnen geven is als we op een gegeven moment dusdanig zware gewichten gaan verzetten dat het alleen niet meer verantwoord is. Maar dan gaat veiligheid de drijfveer worden voor een spotter en niet het doorbreken van plateaus.
Prima toch, voor de afwisseling?quote:Op dinsdag 24 april 2012 11:33 schreef 16meter het volgende:
http://muscle-insider.com/content/german-volume-training
http://www.nsca-lift.org/Perform/articles/080101.pdf
http://www.bodybuilding.com/fun/hst6.htm
Deze artikelen zien geen meerwaarde t.o.v. elk ander schema met progressive load.
Natuurlijk valt er met elke manier van trainen winst te behalen, maar GVT is meer gericht op strength endurance dan massa opbouwen.
Zo las ik 'm niet, want een failed rep hoeft helemaal niet veel gewicht te zijn (veel is daarmee ook gelijk afhankelijk van de persoon zelf). Maar je kan tot failure gaan met 40 kg of je doet het met 100kg. En een spotter zal je helpen te verzetten, dus je tilt 100kg zelf, failed, en hij helpt je om 50kg omhoog te trekken (en jij dus 50kg te duwen). Maar goed, we zijn het met elkaar eens, maar niet helemaalquote:Op dinsdag 24 april 2012 11:47 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Ja, dat was de insteek van mijn bericht toch ook. Spotter als fail safe voor je laatste 2 reps die je eigenlijk niet meer kan zonder.
Spotter voor de veiligheid is ook meer schijnveiligheid. Een spotter houd ook 70kg niet tegen als je die in 1x laat vallen.
Weet je nu zeker dat het een gekneusde rib is? If so, succes met herstel. Dat kan wel eens een week of 4 tot 6 duren.quote:Op dinsdag 24 april 2012 12:36 schreef Zith het volgende:
Ik ga maar ff pause nemen met powerliften, mn gekneusde rib gaat meer en meer pijn doen over de weken
Toen het nog een erg lichte pijn was bij het trainen niet, maar nu het wat erger is voel ik het ook als ik bijv. op de rib aan de voorzijde druk. Zit ongeveer hier:quote:Op dinsdag 24 april 2012 12:50 schreef Snakey het volgende:
[..]
Weet je nu zeker dat het een gekneusde rib is? If so, succes met herstel. Dat kan wel eens een week of 4 tot 6 duren.
Ik zou toch even langs de dokter gaan. Een gekneusde rib heb je niet zomaar. Het kan makkelijk iets anders zijn. Een verrekt spiertje of een ontsteking. Dan heb je zekerheid, en misschien is het makkelijk op te lossen.quote:Op dinsdag 24 april 2012 13:01 schreef Zith het volgende:
[..]
Toen het nog een erg lichte pijn was bij het trainen niet, maar nu het wat erger is voel ik het ook als ik bijv. op de rib aan de voorzijde druk. Zit ongeveer hier:
[ afbeelding ]
En voel het nu bij alles, deur openen, bukken, etc.. Nog steeds geen erg pijn, maar wordt wel erger.
Bij mij was het niet zó erg. Ik ben gewoon een keer als keeper op het strand hard op m'n schouder gedoken; twee maanden last van gehad, maar gaat nu goedquote:Op dinsdag 24 april 2012 10:06 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Schouderblesure is verschikkelijk, en voel je als het ff tegen zit bij alle oefeningen.
Train nu bijna 2,5 jr, en tot vorig jaar heb ik altijd met pijn in m'n schouders getrained.
Zelfs met wijvengewichten.
Totdat ik 2x per week ging bankdrukken, en het echt heel erg werd. Alsof er iemand een mespunt in m'n schoudergewricht stak wanneer het gewicht er afgehaald werdt. Bij overhead dumb, bench, en dip. Was uiteindelijk een impingement van een pees/zenuw.
Naar een sportfysiotherapeute geweest, en die heeft me echt heel veel geleerd.
Nu sinds een klein jaar kan ik m'n schouders keihard trainen, en het resultaat is echt niet normaal.![]()
Ik weet niet precies wat jouw blessure is natuurlijk, maar probeer die op te lossen voor je zwaarder gaat.
Als ik bankdruk doe ik dat na een opwarmsetje zo zwaar mogelijk met setjes van 8.quote:Op dinsdag 24 april 2012 12:45 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Zo las ik 'm niet, want een failed rep hoeft helemaal niet veel gewicht te zijn (veel is daarmee ook gelijk afhankelijk van de persoon zelf). Maar je kan tot failure gaan met 40 kg of je doet het met 100kg. En een spotter zal je helpen te verzetten, dus je tilt 100kg zelf, failed, en hij helpt je om 50kg omhoog te trekken (en jij dus 50kg te duwen). Maar goed, we zijn het met elkaar eens, maar niet helemaalfzo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:12 schreef Weissman het volgende:
Ecto's pesten in de gym![]()
![]()
![]()
het verhaal in de spoiler is een dagboek-post.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zowel hun als jou reactie.
Loooooolquote:
6 tot 8 weken, afhankelijk van hoe strict je eet en hoeveel je sport.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:04 schreef jeurse04 het volgende:
Als ik nu ongeveer rond de 14, 15% BF zit, hoelang zal t dan minimaal duren om richting de 10, 11% te gaan, uitgaande van een goed uitgebalanceerd voedingsschema?
Ik weeg 88 KG bij 1.90m
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |