Bron:http://www.nu.nl/binnenla(...)ng-in-amsterdam.htmlquote:48 gewonden door treinbotsing in Amsterdam
Laatste update: 21 april 2012 20:00 info Bekijk op de kaart
AMSTERDAM - In Amsterdam zijn zaterdagavond twee passagierstreinen op elkaar gebotst. Daarbij zijn 48 gewonden gevallen.
Treinbotsing Amsterdam Fotoserie
Dat meldde een woordvoerster van de Nederlandse Spoorwegen. Volgens haar is onder meer sprake van botbreuken en kneuzingen. Naast de politie en brandweer zijn er veel ambulances en een traumahelikopter aangwezig.
Volgens RTL Nieuws vielen passagiers uit hun stoel, sommigen werden hard tegen de glazen tussenwanden in de trein geklapt.
Het ongeval is gebeurd op de Singelgrachtbrug ter hoogte van het Westerpark tussen station Amsterdam-Sloterdijk en Amsterdam-Centraal. Het zou gaan om een intercity en een stoptrein. De stoptrein is aan de voorkant flink beschadigt. Volgens een ooggetuige reden de treinen niet op volle snelheid.
Van de gewonden zaten er 40 in een stoptrein die volgens de NS onderweg was van Amsterdam naar Uitgeest. De anderen zaten in de sneltrein van Den Helder naar Nijmegen. Het ongeluk gebeurde tussen de stations Amsterdam-Sloterdijk en Amsterdam-Centraal.
Locatie treinspoor nabij Westerpark, Amsterdam:
Door de aanrijding rijden er aan de westkant van Amsterdam geen treinen. Dat betekent onder meer dat tussen Amsterdam-Centraal en luchthaven Schiphol geen treinen rijden. Spoorbeheerder ProRail verwacht dat de stremmingen de rest van de dag duren.
Onderzoek
De twee passagierstreinen zijn frontaal op elkaar gebotst. Dat heeft een woordvoerster van de Inspectie Leefomgeving en Transport zaterdagavond gezegd.
De inspectie begint volgens haar een groot onderzoek naar de oorzaak van de aanrijding. De materiële schade is op het eerste gezicht groot, zo heeft de woordvoerster gehoord van de inspecteur die al ter plaatse is. Twee andere inspecteurs zijn nog onderweg naar de plaats van het ongeval.
quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:08 schreef Lindgren. het volgende:
Normaal zit ik in deze trein. Nouja, niet in het weekend dan, maar doordeweeks.
Een lange toeterquote:Op zaterdag 21 april 2012 21:09 schreef ddx het volgende:
Langgerekt geluidssignaal, oftewel een toeter ?
Ik denk het wel.quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:09 schreef ddx het volgende:
Langgerekt geluidssignaal, oftewel een toeter ?
Nee een beltoon van Nokia.quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:09 schreef ddx het volgende:
Langgerekt geluidssignaal, oftewel een toeter ?
Want die moeten uit respect stil zijn?quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:09 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Die vogeltjes ook steeds op de achtergrond, die kwetteren gezellig verder.
Geen respect die dierenquote:Op zaterdag 21 april 2012 21:09 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Die vogeltjes ook steeds op de achtergrond, die kwetteren gezellig verder.
Nee dat zeg ik toch niet.quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:10 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Want die moeten uit respect stil zijn?
Om aan te tonen dat het een langer signaal was dan gebruikelijk.quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:11 schreef ddx het volgende:
Heb ik ook wel door, maar waarom blijven ze het continu een langgerekt geluidssignaal noemen ?
Waarom zeggen ze niet hij toeterde heel lang, dan snappen de blo'ers het ook.quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:11 schreef ddx het volgende:
Heb ik ook wel door, maar waarom blijven ze het continu een langgerekt geluidssignaal noemen ?
Gelukkig doet de verlichting in die ene trein het nog wel.quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:11 schreef Fredo55 het volgende:
Ik ben benieuwd hoe ze het gaan doen met de verlichting.
Dat vraag ik me ook steeds af.quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:13 schreef Ame_thyst het volgende:
56 zwaar gewond, 13 ernstig
Wat is precies het verschil?
Bij zwaargewond kun je denken aan breuken en kneuzingen, bij ernstig aan hersenletsel bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:13 schreef Ame_thyst het volgende:
56 zwaar gewond, 13 ernstig
Wat is precies het verschil?
quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:13 schreef Ame_thyst het volgende:
56 zwaar gewond, 13 ernstig
Wat is precies het verschil?
http://www.goeievraag.nl/(...)en-gewond-zwaar.7753quote:Licht gewond: dat kan varieeren van kneuzingen en schaafwonden. Maar ook snijwonden (niet slagaderlijk) vallen onder deze categorie.
Gewond: Onder deze categorie kun je vallen als je botbreuk(en) hebt, diepere snijwonden, lichte hersenschudding, buikletsel.
Zwaar gewonden: daar val je onder als je mogelijk blijvend letsel hebt. Denk hier aan hersenletsel, verbrijzeling of verlamming. Meetsal gaat dit gepaard met bewusteloosheid of comatueuse toestand. Ook kan je in kritieke toestand verkeren. Het komt wel eens voor dat je bewust in coma gehouden wordt om sneller te herstellen.
Zwaar gewonden waarvan ernstig: Zo dusdanig verwondingen opgelopen dat de dood snel volgt als er geen directe aktie ondernomen wordt.
Ernstig gewonden zijn mensen met verwondingen die ernstig zijn.quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:13 schreef Ame_thyst het volgende:
56 zwaar gewond, 13 ernstig
Wat is precies het verschil?
Daar hebben ze het zelfs over duizendenquote:
Zwaar gewond: mensen > 75 kgquote:Op zaterdag 21 april 2012 21:14 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook steeds af.
Nee tientallen staat erquote:Op zaterdag 21 april 2012 21:18 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Daar hebben ze het zelfs over duizenden
Dutzende = tientallen (dozijnen)quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:18 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Daar hebben ze het zelfs over duizenden
quote:
quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:18 schreef __Saviour__ het volgende:
Daar hebben ze het zelfs over duizenden
tientallenquote:Op zaterdag 21 april 2012 21:18 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Daar hebben ze het zelfs over duizenden
Oke, niet tof. Hoe laat is dit ongeluk gebeurd dan? Wel heftig.quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:20 schreef Miendientje het volgende:
[..]
Er zijn wel 13 mensen die zeer ernstig gewond zijn. Hopelijk halen ze het allemaal
rond 18:30.quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:23 schreef Ziba het volgende:
[..]
Oke, niet tof. Hoe laat is dit ongeluk gebeurd dan? Wel heftig.
Rond 18:30quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:23 schreef Ziba het volgende:
[..]
Oke, niet tof. Hoe laat is dit ongeluk gebeurd dan? Wel heftig.
rond 18:30quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:23 schreef Ziba het volgende:
[..]
Oke, niet tof. Hoe laat is dit ongeluk gebeurd dan? Wel heftig.
rond 18:30quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:23 schreef Ziba het volgende:
[..]
Oke, niet tof. Hoe laat is dit ongeluk gebeurd dan? Wel heftig.
Waarschijnlijk afgesleept naar het terrein van Nedtrain.quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:28 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Waar worden de gewonde treinen nou heengebracht, die passen niet in de ambu.
Die zullen wel naar de werkplaats in Haarlem gaan.quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:28 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Waar worden de gewonde treinen nou heengebracht, die passen niet in de ambu.
Lijkt me een beetje erg om te doen eigenlijk.quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:28 schreef vuvuzela het volgende:
Is de OV-incheck lijst al vrijgegeven?
Iemand die vanuit het oosten komt.quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:30 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Regelmatig op dat traject (wie niet eigenlijk die regelmatig in a'dam komt).
Waar kunnen de mensen nu uitchecken?quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:28 schreef vuvuzela het volgende:
Is de OV-incheck lijst al vrijgegeven?
of met de autoquote:Op zaterdag 21 april 2012 21:32 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Iemand die vanuit het oosten komt.
Ok, dat is waar. Maar ik zat zo ongeveer dagelijks in die trein (den helder - nijmegen lees ik) toen ik op de uni zat en nog niet op kamers woonde.quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:32 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Iemand die vanuit het oosten komt.
Lig je in de kreukels en je moet er nog extra voor betalen ook.quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:32 schreef GlenndeMan het volgende:
[..]
Waar kunnen de mensen nu uitchecken?
Op een foto lijken sommige draaistellen ook wat verbogen, dus of die VIRM nog kan rijden is inderdaad de vraag.quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:31 schreef ddx het volgende:
Denk dat de SLT gewoon afgesleept wordt naar Haarlem.
Maar de VIRM moet misschien wel weggetakeld worden met al die kreukels ?
ja want als je incheckt op n station, weten ze ook welk traject je paktquote:Op zaterdag 21 april 2012 21:28 schreef vuvuzela het volgende:
Is de OV-incheck lijst al vrijgegeven?
Ik niet.quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:36 schreef Samsonneke het volgende:
Heftig, reis zelf ook regelmatig op dat traject.
Ik hoop dat alle gewonden het redden.
Hoe de ding wil je dat doen danquote:Op zaterdag 21 april 2012 21:28 schreef vuvuzela het volgende:
Is de OV-incheck lijst al vrijgegeven?
Je hebt daar idd meer ruimte om vlieglessen te nemen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:38 schreef iBenny het volgende:
In een sprinter wordt dat natuurlijk ook totaal niet opgevangen... vaak genoeg meegemaakt dat mensen half door de trein vliegen
Dat kunnen ze bij NS nagaan lijkt me. Ik kan digitaal zien waar ik ben ingecheckt en vervolgens weer ben uitgecheckt, die gegevens zijn daar dus ook bekend.quote:
Ja, volgens de eerste schattingen reist 76% anoniem.quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:28 schreef vuvuzela het volgende:
Is de OV-incheck lijst al vrijgegeven?
Je checked in op een bepaald station, niet in een specifieke trein.quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:41 schreef Ziba het volgende:
[..]
Dat kunnen ze bij NS nagaan lijkt me. Ik kan digitaal zien waar ik ben ingecheckt en vervolgens weer ben uitgecheckt, die gegevens zijn daar dus ook bekend.
Ik weet eigenlijk niet of het alleen met de bus is of ook met de trein, bedenk ik me nu.
Naah, hoe je reist wordt pas duidelijk als je hebt uitgecheckt.quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:41 schreef Ziba het volgende:
[..]
Dat kunnen ze bij NS nagaan lijkt me. Ik kan digitaal zien waar ik ben ingecheckt en vervolgens weer ben uitgecheckt, die gegevens zijn daar dus ook bekend.
Ik weet eigenlijk niet of het alleen met de bus is of ook met de trein, bedenk ik me nu.
Waar hebben deze mensen uitgechecked volgens jou dan?quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:41 schreef Ziba het volgende:
[..]
Dat kunnen ze bij NS nagaan lijkt me. Ik kan digitaal zien waar ik ben ingecheckt en vervolgens weer ben uitgecheckt, die gegevens zijn daar dus ook bekend.
Ik weet eigenlijk niet of het alleen met de bus is of ook met de trein, bedenk ik me nu.
Kijken met welke bankrekening de kaart voorzien werd van tegoed en je hebt alsnog de naam.quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:42 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ja, volgens de eerste schattingen reist 76% anoniem.
Ja, is ook zo.quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:42 schreef Greebs het volgende:
[..]
Je checked in op een bepaald station, niet in een specifieke trein.
Nergens natuurlijkquote:Op zaterdag 21 april 2012 21:43 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Waar hebben deze mensen uitgechecked volgens jou dan?
Omdat jij zo dom bent om te zeggen dat je dat kan zien.quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:44 schreef Ziba het volgende:
[..]
Nergens natuurlijkvanwaar deze vraag?
Wellicht kan die (of een deel ervan) nog op lage snelheid gesleept worden.quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:45 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik verwacht dat de sprinter wel kan rijden, maar die harmonica niet.
Al die gefrustreerde mensen hier die meteen moeten bitchen omdat iemand een domme opmerking plaatst. Gadverdamme.quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:45 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Omdat jij zo dom bent om te zeggen dat je dat kan zien.
Ik was niet de enige die daar op reageerde hoor, maarja als je mij eruit wil pikken, be my guest.quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:47 schreef Ziba het volgende:
[..]
Al die gefrustreerde mensen hier die meteen moeten bitchen omdat iemand een domme opmerking plaatst. Gadverdamme.
Hoeft toch niet. Als ze vannacht het spoor vrij krijgen, kunnen ze morgen weer volgens de normale dienstregeling rijden, lijkt mij.quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:47 schreef iBenny het volgende:
Zullen het hele weekend daar dus nog wel vertragingen zijn
Het lijkt me dat er zeker morgenochtend daar ook nog geen treinen zullen rijden. Eerst moeten de treinen worden vrijgegeven door de onderzoekers, dan moeten ze nog kijken of en hoe ze kunnen worden weggehaald en dan zullen ze ook de infrastructuur ter plaatse nog controleren. Dat kan nog wel even duren, lijkt me.quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:47 schreef iBenny het volgende:
Zullen het hele weekend daar dus nog wel vertragingen zijn
Hier zullen toch eerst de instanties die over oorzaak en schuldvraag gaan bij moeten komen. Bij daglichtquote:Op zaterdag 21 april 2012 21:49 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Hoeft toch niet. Als ze vannacht het spoor vrij krijgen, kunnen ze morgen weer volgens de normale dienstregeling rijden, lijkt mij.
quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:49 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Hoeft toch niet. Als ze vannacht het spoor vrij krijgen, kunnen ze morgen weer volgens de normale dienstregeling rijden, lijkt mij.
quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:50 schreef DaMart het volgende:
[..]
Het lijkt me dat er zeker morgenochtend daar ook nog geen treinen zullen rijden. Eerst moeten de treinen worden vrijgegeven door de onderzoekers, dan moeten ze nog kijken of en hoe ze kunnen worden weggehaald en dan zullen ze ook de infrastructuur ter plaatse nog controleren. Dat kan nog wel even duren, lijkt me.
Als je je botten kan breken kan je ook je hoofd breken.quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:50 schreef MaLo het volgende:
Ik had dit helemaal gemist door alle Catshuis-perikelen.
Wat ik me afvraag, hoe kun je nou ernstig gewond raken door zo'n treinongeluk? Botbreuken ok, maar veel meer kan je toch niet overkomen? Hopelijk komt iedereen er weer bovenop.
Oh, dat is natuurlijk zo.quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:50 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Hier zullen toch eerst de instanties die over oorzaak een schuldvraag gaan bij moeten komen. Bij daglicht
De botsing kan het spoor beschadigd hebben...quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:49 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Hoeft toch niet. Als ze vannacht het spoor vrij krijgen, kunnen ze morgen weer volgens de normale dienstregeling rijden, lijkt mij.
Trein die van zeg 50km/u spontaan stilstaat en weinig kreukelzonde heeft (de SLT) gaan passagiers zelf van vliegen ?quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:50 schreef MaLo het volgende:
Ik had dit helemaal gemist door alle Catshuis-perikelen.
Wat ik me afvraag, hoe kun je nou ernstig gewond raken door zo'n treinongeluk? Botbreuken ok, maar veel meer kan je toch niet overkomen? Hopelijk komt iedereen er weer bovenop.
Nekletsel is behoorlijk ernstig. Brandwonden (hete koffie over je gezicht?) is ook niet mis. Interne bloedingen bv door tegen een stoelleuning geknald te zijn? Er zijn genoeg manieren om zeer ernstig gewond te raken..quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:50 schreef MaLo het volgende:
Wat ik me afvraag, hoe kun je nou ernstig gewond raken door zo'n treinongeluk? Botbreuken ok, maar veel meer kan je toch niet overkomen? Hopelijk komt iedereen er weer bovenop.
Ach, een oog ben je zo kwijt natuurlijk. En als je boven de 70 een heup breekt is het nog maar de vraag of je ooit uit een karretje komtquote:Op zaterdag 21 april 2012 21:50 schreef MaLo het volgende:
Ik had dit helemaal gemist door alle Catshuis-perikelen.
Wat ik me afvraag, hoe kun je nou ernstig gewond raken door zo'n treinongeluk? Botbreuken ok, maar veel meer kan je toch niet overkomen? Hopelijk komt iedereen er weer bovenop.
Ok dat is waarquote:Op zaterdag 21 april 2012 21:51 schreef Specularium het volgende:
[..]
Als je je botten kan breken kan je ook je hoofd breken.
Jij was eerderquote:
Er zijn geen gordels in treinen en er zijn waarschijnlijk ook veel mensen in trein waar ze moeten staan.quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:50 schreef MaLo het volgende:
Ik had dit helemaal gemist door alle Catshuis-perikelen.
Wat ik me afvraag, hoe kun je nou ernstig gewond raken door zo'n treinongeluk? Botbreuken ok, maar veel meer kan je toch niet overkomen? Hopelijk komt iedereen er weer bovenop.
Als je bijvoorbeeld uit je stoel gelanceerd wordt en tegenover je zit iemand met een enorme cactus op schoot. Of een kok die net z'n mes aan het slijpen is.quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:50 schreef MaLo het volgende:
Ik had dit helemaal gemist door alle Catshuis-perikelen.
Wat ik me afvraag, hoe kun je nou ernstig gewond raken door zo'n treinongeluk? Botbreuken ok, maar veel meer kan je toch niet overkomen? Hopelijk komt iedereen er weer bovenop.
Mensen die in de trein zaten melden via twitter dat de trein bomvol zat en dat de gangpaden al bezet werden mbt de druktequote:Op zaterdag 21 april 2012 21:55 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Er zijn geen gordels in treinen en er zijn waarschijnlijk ook veel mensen in trein waar ze moeten staan.
Trein is zelf behoorlijk zwaar en er komt veel energie vrij bij de botsing dan met auto op met zelfde snelheid.
In een trein?quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:57 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Als je bijvoorbeeld uit je stoel gelanceerd wordt en tegenover je zit iemand met een enorme cactus op schoot. Of een kok die net z'n mes aan het slijpen is.
Daarom zit ik altijd tegenover geyle studentes.quote:Als je bijvoorbeeld uit je stoel gelanceerd wordt en tegenover je zit iemand met een enorme cactus op schoot. Of een kok die net z'n mes aan het slijpen is.
Als je gelanceerd wordt dan zit je er meteen in.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:01 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Daarom zit ik altijd tegenover geyle studentes.
220 min.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:13 schreef ddx het volgende:
[ http://img545.imageshack.us/img545/7836/sloterdijkav.png (copy/paste deze link) ]
220 minutenquote:Op zaterdag 21 april 2012 22:13 schreef ddx het volgende:
[ http://img545.imageshack.us/img545/7836/sloterdijkav.png (copy/paste deze link) ]
Staat geen live meer rechtsboven inquote:Op zaterdag 21 april 2012 22:26 schreef ddx het volgende:
En at5 zit gewoon live beelden van 2 uur geleden te herhalen.
Nope. Voor zover bekend danquote:Op zaterdag 21 april 2012 22:29 schreef Anonymousz het volgende:
ik heb het nieuws weing gevolgd
er zijn geen dode gevallen?
RTL-4 zometeen meer nieuws, ook Hart van Nederland over 5 minuten.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:29 schreef Anonymousz het volgende:
ik heb het nieuws weing gevolgd
er zijn geen dode gevallen?
13 zeer zwaar gewonden, dus eerst maar even afwachten hoe die de nacht doorkomen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:29 schreef Anonymousz het volgende:
ik heb het nieuws weing gevolgd
er zijn geen dode gevallen?
quote:AMSTERDAM (AP) – Two busy passenger trains collided head-on near an Amsterdam park Saturday, injuring scores of people including more than 50 seriously, a police spokesman said.
National Police Corps spokesman Ed Kraszewski told Amsterdam local news network AT5 that some 70 people had minor injuries and 51 were "seriously or very seriously injured." He said the victims sustained broken bones and neck injuries.
Fleets of ambulances ferried injured away from the scene.
AT5 posted photos on its website showing two trains that appeared to have collided head-on. Both trains were still on the rails and the double-decker intercity train sustained damage near some doors close to the impact.
While the damage did not appear too severe from the outside, Kraszewski said the carriages on one of the trains were spacious and that may have led to injuries.
"We assume many people were thrown around the train by the crash; against walls, seats and other people," he said.
It was not immediately clear how the two trains could wind up traveling toward one another on the same track. Kraszewski said the cause of the crash would be investigated.
The crash caused chaotic train traffic around western Amsterdam and halted all trains between the city's Central Station and Schiphol Airport.
A spokeswoman for Dutch train operator NS did not return calls seeking more details.
quote:
quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:32 schreef plopkweker het volgende:
[..]
RTL-4 zometeen meer nieuws, ook Hart van Nederland over 5 minuten.
Tot nu toe is daar nog niks over gezegd, maar het zal vast wel gebeuren. Zoveel zwaar en ernstig zwaar gewonden...
thanksquote:Op zaterdag 21 april 2012 22:32 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
13 zeer zwaar gewonden, dus eerst maar even afwachten hoe die de nacht doorkomen.
Volgens nu.nlquote:Nu de treinen leeg zijn, kan het KLPD beginnen met het technisch onderzoek. Beide treinen staan nog op de rails. Volgens een voorzichtige verwachting kunnen ze aan het einde van de avond worden weggehaald.
iddquote:
Het klinkt grappig, maar al die passagiers, waaronder degene die nu in het ziekenhuis liggen, zullen het volledige dagtarief kwijt zijn. En nee, dat fixt de NS niet zelf, dan moet je dus de klantenservice gaan bellen om je geld terug te krijgen. Hoe harteloos wil je het hebben.quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:32 schreef GlenndeMan het volgende:
[..]
Waar kunnen de mensen nu uitchecken?
Mag ik aannemen dat jequote:
Moeten nog worden ge-update denk ik. Nu HvN op SBS-6quote:
Systeemfoutje. Komt wel goed.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:39 schreef twiFight het volgende:
[..]
Het klinkt grappig, maar al die passagiers, waaronder degene die nu in het ziekenhuis liggen, zullen het volledige dagtarief kwijt zijn. En nee, dat fixt de NS niet zelf, dan moet je dus de klantenservice gaan bellen om je geld terug te krijgen. Hoe harteloos wil je het hebben.
Wat valt er precies onder zwaargewond? Zwaargewond klinkt al ernstig vind ik.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:07 schreef plopkweker het volgende:
VIDEO UPDATE 21:41 UUR Door de treinbotsing in Amsterdam zijn ongeveer 125 gewonden gevallen. Onder hen zijn 56 zwaargewonden: 13 zijn zeer ernstig gewond en 43 ernstig. Nog eens circa 70 passagiers zijn lichtgewond geraakt. Alle gewonden zijn inmiddels uit de treinen gehaald.
Da's de laatste telling.quote:
En hoe moet de NS weten wie er precies in die treinen zat?quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:39 schreef twiFight het volgende:
Het klinkt grappig, maar al die passagiers, waaronder degene die nu in het ziekenhuis liggen, zullen het volledige dagtarief kwijt zijn. En nee, dat fixt de NS niet zelf, dan moet je dus de klantenservice gaan bellen om je geld terug te krijgen. Hoe harteloos wil je het hebben.
Zwaargewond botbreuken e.d. medische zorg in ziekenhuis dringend noodzakelijk.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:40 schreef Ziba het volgende:
[..]
Wat valt er precies onder zwaargewond? Zwaargewond klinkt al ernstig vind ik.
Botbreuken, intern letsel E.D.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:40 schreef Ziba het volgende:
[..]
Wat valt er precies onder zwaargewond? Zwaargewond klinkt al ernstig vind ik.
Staan genoeg in het vorige topic.quote:
nu.nl staan er 14 enquote:
quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:44 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Staan genoeg in het vorige topic.
Da's vrij kut idd.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:41 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
En hoe moet de NS weten wie er precies in die treinen zat?
Ja dus? Als iemand in Amersfoort ingecheckt is, dan in Amsterdam is overgestapt naar de sprinter naar Uitgeest, dan kan de NS dus nooit weten dat hij in die trein zat.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:46 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
tegenwoordig moet je inloggen ofzo toch
pasjes op naam
zwartrijders hebben pech gehad
Als je op Amsterdam incheckt weet NS toch niet waar je heenreist en wanneer/welke trein.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:46 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
tegenwoordig moet je inloggen ofzo toch
pasjes op naam
zwartrijders hebben pech gehad
Je weet toch dat ik altijd optimistisch probeer te blijvenquote:Op zaterdag 21 april 2012 22:48 schreef iBenny het volgende:
[..]
Ik denk neit dat het aan het eind van de avond weg zal zijn
Je checkt in op een station, niet op een trein. Er is pas bij het uitchecken te achterhalen hoe je (deels) hebt gereistquote:Op zaterdag 21 april 2012 22:46 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
tegenwoordig moet je inloggen ofzo toch
pasjes op naam
zwartrijders hebben pech gehad
ow ok dacht dat je bij de trein inlogde ofzo. weet ik veel.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:48 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ja dus? Als iemand in Amersfoort ingecheckt is, dan in Amsterdam is overgestapt naar de sprinter naar Uitgeest, dan kan de NS dus nooit weten dat hij in die trein zat.
Ja leuk, discriminatie.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:46 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik pleit voor irisscanners bij de entree van de perrons.
En dat.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:48 schreef Aether het volgende:
Als je op Amsterdam incheckt weet NS toch niet waar je heenreist en wanneer/welke trein.
pssst als je een papieren kaartje koopt, ben je nooit het volledige dagtarief van de ov-shipkaart kwijt he?quote:Én je kunt gewoon een papieren kaartje kopen.
Onder welke steen heb jij geleefd?quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:49 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ow ok dacht dat je bij de trein inlogde ofzo. weet ik veel.
Hoeft niet perse sein te zijn, kan ook een verkeerde wisselstand zijn geweest. Als de treinen idd 50 k/u reden had de ATB denk ik in werking moeten treden.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:47 schreef Jovatov het volgende:
Sjonge zeg, het is te hopen dat alle ernstig gewonden het halen![]()
Maar bovenal vind ik het echt ongelooflijk dat dit kan gebeuren. Voor mijn gevoel is het spoornetwerk redelijk veilig wat betreft (frontale) aanrijdingen met al die seinen. Of een machinist moet die genegeerd hebben natuurlijk...
ik ga toch niet met de trein reizen gekquote:Op zaterdag 21 april 2012 22:50 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Onder welke steen heb jij geleefd?
Dan nog is er genoeg over het systeem in de media geweest. Anyway, back OT.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:50 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ik ga toch niet met de trein reizen gek
Basmati rijst?quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:49 schreef iBenny het volgende:
[..]
Je checkt in op een station, niet op een trein. Er is pas bij het uitchecken te achterhalen hoe je (deels) hebt gerijst
Natuurlijk heeft dit geen consequenties.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:51 schreef Ziba het volgende:
Ik vraag me ook af hoe dit ongeluk heeft kunnen gebeuren en of het consequenties gaat hebben voor NS zelf.
Als het een sein of wisselstoring was dan is het denk ik prorail die de consequenties zal moeten dragen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:51 schreef Ziba het volgende:
Ik vraag me ook af hoe dit ongeluk heeft kunnen gebeuren en of het consequenties gaat hebben voor NS zelf.
Ligt eraan of de NS schuld heeft. De schuld kan ook bij ProRail liggen bv.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:51 schreef Ziba het volgende:
Ik vraag me ook af hoe dit ongeluk heeft kunnen gebeuren en of het consequenties gaat hebben voor NS zelf.
Kan misschien nog een leuke Seconds from Disaster wordenquote:Op zaterdag 21 april 2012 22:51 schreef Ziba het volgende:
Ik vraag me ook af hoe dit ongeluk heeft kunnen gebeuren en of het consequenties gaat hebben voor NS zelf.
Als een wissel verkeerd ligt, blijft je sein op rood. Spoorbeveiliging is redelijk robuust en failsafe uitgevoerd.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:50 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Hoeft niet perse sein te zijn, kan ook een verkeerde wisselstand zijn geweest. Als de treinen idd 50 k/u reden had de ATB denk ik in werking moeten treden.
ik sla niet-boeiende nieuwsitems over.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:51 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dan nog is er genoeg over het systeem in de media geweest. Anyway, back OT.
En had dus bij de waarschijnlijke snelheid van 50 k/u de ATB in werking moeten treden. Tenzij seinstoring. Afwachten maar wat het onderzoek gaat uitwijzen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:54 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Als een wissel verkeerd ligt, blijft je sein op rood. Spoorbeveiliging is redelijk robuust en failsafe uitgevoerd.
Ik denk dat dat op zaterdagmiddag/avond heel erg anders zal zijn.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:52 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik denk dat de NS op basis van de reishistorie toch wel een aardige voorspelling zou kunnen doen welke vaste reizigers er in een bepaalde trein zitten.
Ik denk dat de vertraging van 220 minuten gewoon doorgeteld is vanaf het moment dat de trein had moeten vertrekken. Maar zou best kunnen dat de trein vertraging had. Ik weet niet precies op de minuut wanneer het ongeluk gebeurde.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:56 schreef spijkerbroek het volgende:
Had die sprinter trouwens vertraging?
Ik zag dat screenshotje langskomen waarop de trein naar Uitgeest van 18:26 op Sloterdijk een vertraging had van 220 minuten.
Op radio 1 was een vrouw te horen die met een vriendin treintjes aan het kijken was () en de botsing zagen. Die vrouw belde 112 om 18:26, zei ze (zag ze op haar telefoon).
Dat blijktquote:Op zaterdag 21 april 2012 22:54 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Als een wissel verkeerd ligt, blijft je sein op rood. Spoorbeveiliging is redelijk robuust en failsafe uitgevoerd.
18:26 dusquote:Op zaterdag 21 april 2012 22:58 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ik denk dat de vertraging van 220 minuten gewoon doorgeteld is vanaf het moment dat de trein had moeten vertrekken. Maar zou best kunnen dat de trein vertraging had. Ik weet niet precies op de minuut wanneer het ongeluk gebeurde.
quote:
Ja duh, het gaat me niet om die 220 minuten.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:58 schreef MaryMouse het volgende:
Ik denk dat de vertraging van 220 minuten gewoon doorgeteld is vanaf het moment dat de trein had moeten vertrekken. Maar zou best kunnen dat de trein vertraging had. Ik weet niet precies op de minuut wanneer het ongeluk gebeurde.
Ik zie nooit wat gebeuren, ik ben altijd op de verkeerde tijd op de verkeerde plaats.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:56 schreef spijkerbroek het volgende:
Had die sprinter trouwens vertraging bij vertrek uit Amsterdam CS?
Ik zag dat screenshotje langskomen waarop de trein naar Uitgeest van 18:26 op Sloterdijk een vertraging had van 220 minuten.
Op radio 1 was een vrouw te horen die met een vriendin treintjes aan het kijken was () en de botsing zagen. Die vrouw belde 112 om 18:26, zei ze (zag ze op haar telefoon).
Een reiziger op radio 1 zei dat ze een minuutje of 3 aan het rijden waren. De plaats is ook niet ver van Amsterdam CS (Zaanstraat).quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:59 schreef ddx het volgende:
En trein vertrok om 18:17 uit Amsterdam CS.
Dan heeft hij best lang gedaan over dat stukje van 1 km tussen CS en ongelukssite. Mogelijk dus dat het traject voor hem nog niet leeg was en dat hij heeft moeten wachten achter de droogbak.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:59 schreef ddx het volgende:
En trein vertrok om 18:17 uit Amsterdam CS.
Dat dan weer wel ja. Op een zaterdag zullen het vast ook veel passagiers zijn van dagtripjes.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:56 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Ik denk dat dat op zaterdagmiddag/avond heel erg anders zal zijn.
Die lost alles op.quote:
En zo niet, dan sturen we de FOK! knokploegquote:
Iddquote:
Die is al in Den Haag denk ik.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:04 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
En zo niet, dan sturen we de FOK! knokploeg
14.gifquote:Op zaterdag 21 april 2012 23:04 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
En zo niet, dan sturen we de FOK! knokploeg
Gewoon uit laten deuken door een paar Polen, eitje.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:01 schreef Swomp het volgende:
[ afbeelding ]
Voor degene die denken dat de klap met 2 van zo'n zware treinen wel meevalt.
quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:06 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Gewoon uit laten deuken door een paar Polen, eitje.
was maar een paar minquote:
Kreukelzones, dit geeft helemaal geen goed beeld. Als je de andere foto's bekijkt zie je dat het passagiersgedeelte nog helemaal intact is! En dat is ook precies de bedoeling.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:01 schreef Swomp het volgende:
[ afbeelding ]
Voor degene die denken dat de klap met 2 van zo'n zware treinen wel meevalt.
quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:09 schreef iBenny het volgende:
Muisje, jij wint...
NS-dienstregeling Amsterdam zondag normaal
Ik vind het eigenlijk op alle fotos lijken alsof de materiele schade wel meevalt, en dat de klap ook wel meeviel.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:01 schreef Swomp het volgende:
[ afbeelding ]
Voor degene die denken dat de klap met 2 van zo'n zware treinen wel meevalt.
Correct, maar zoals eerder in het topic gezegd is waren beide treinen overvol, dus zullen ook de balkons vol geweest zijn.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:10 schreef KopieerMachine het volgende:
[..]
Kreukelzones, dit geeft helemaal geen goed beeld. Als je de andere foto's bekijkt zie je dat het passagiersgedeelte nog helemaal intact is! En dat is ook precies de bedoeling.
Die berichten van jou lopen altijd een half uur achter.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:11 schreef plopkweker het volgende:
UPDATE 22:46 UUR Door de treinbotsing in Amsterdam zijn 136 gewonden gevallen. Onder hen zijn 56 zwaargewonden: 13 zijn zeer ernstig gewond en 43 ernstig. Nog eens 80 passagiers zijn lichtgewond geraakt. Alle gewonden zijn inmiddels uit de treinen gehaald.
Zo is het op dit moment.
Ik vind jou wel een beetje negatief overkomen hoor. Die jongen doet ook maar z'n best.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:12 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Die berichten van jou lopen altijd een half uur achter.
Waarschijnlijk hebben de reizigers in de Sprinter(de witte trein) de meeste schade opgelopen. Die stond(!) blijkbaar helemaal vol met mensen, bij een klein beetje remmen vlieg je al alle kanten op. Met zo'n grote knal kan ik me best voorstellen dat mensen dan worden gelanceerd.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:11 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk op alle fotos lijken alsof de materiele schade wel meevalt, en dat de klap ook wel meeviel.
De treinen reden "enkele tientallen kilometers per uur". Stel dat ze beide 20km/u reden, dan is de totale klap 40 km/u. Als je zonder gordels met een auto met 40km/u tegen een muur rijdt, kop je echt wel een deukje in de voorruit.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:11 schreef Specularium het volgende:
Ik vind het eigenlijk op alle fotos lijken alsof de materiele schade wel meevalt, en dat de klap ook wel meeviel.
Wat heb je aan nieuws van een half uur geleden dan.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:14 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik vind jou wel een beetje negatief overkomen hoor. Die jongen doet ook maar z'n best.
Door de beperkte vervorming was de remweg ook veel korter, resulterend in een flinke lancering voor de passagiers (die hun eigen snelheid willen behouden door de eerste wet van Newton)quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:11 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk op alle fotos lijken alsof de materiele schade wel meevalt, en dat de klap ook wel meeviel.
Je vergeet de kreukelzones van beide treinen, dit gaat niet op.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:14 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
De treinen reden "enkele tientallen kilometers per uur". Stel dat ze beide 20km/u reden, dan is de totale klap 40 km/u. Als je zonder gordels met een auto met 40km/u tegen een muur rijdt, kop je echt wel een deukje in de voorruit.
Een auto heeft ook een kreukelzone. En toch ga je met je hoofd tegen de voorruit aan.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:15 schreef Duvel het volgende:
Je vergeet de kreukelzones van beide treinen, dit gaat niet op.
Daar gaat het niet omquote:Op zaterdag 21 april 2012 23:12 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Die berichten van jou lopen altijd een half uur achter.
Niet veel, maar gezien er verder ook weinig nieuws te melden valt kan het geen kwaad af en toe een samenvatting te zien voor mensen die niet de hele tijd in dit topic zitten.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:15 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Wat heb je aan nieuws van een half uur geleden dan.
Klopt helemaal, hoewel overvol niet bestaat. Omdat vrijwel altijd 1 persoon, 2 stoelen in beslag neemt.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:12 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Correct, maar zoals eerder in het topic gezegd is waren beide treinen overvol, dus zullen ook de balkons vol geweest zijn.
Het is aannemelijk dat beide treinen 60 km/u redenquote:Op zaterdag 21 april 2012 23:14 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
De treinen reden "enkele tientallen kilometers per uur". Stel dat ze beide 20km/u reden, dan is de totale klap 40 km/u. Als je zonder gordels met een auto met 40km/u tegen een muur rijdt, kop je echt wel een deukje in de voorruit.
De kracht wordt ook verdeeld over de massa van de twee treinen. Je komt dus niet op 40 uit, maar gewoon een klap van 20 km/u.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:14 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
De treinen reden "enkele tientallen kilometers per uur". Stel dat ze beide 20km/u reden, dan is de totale klap 40 km/u. Als je zonder gordels met een auto met 40km/u tegen een muur rijdt, kop je echt wel een deukje in de voorruit.
Die 20km/u was idd best case scenario.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:18 schreef KopieerMachine het volgende:
Het is aannemelijk dat beide treinen 60 km/u reden
ATBquote:Op zaterdag 21 april 2012 23:18 schreef Leef het volgende:
Weet iemand trouwens hoe het zit met dat Traject Beveiligings Systeem of hoe het ook heet?
Daardoor zou elke trein toch volautomatisch digitaal ultra turbo speciaal remmen als ze op hetzelfde spoor zaten?
2 x 20 km u frontaal is ook al een klap.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:19 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Die 20km/u was idd best case scenario.
Je zeurt een beetje. Alles goed verder met je? Ik bedoel: er zijn genoeg mensen die niet constant op FOK! of het nieuws van alles bijhouden en die wel wat hebben aan die samenvatting.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:15 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Wat heb je aan nieuws van een half uur geleden dan.
Ja, dat zei ik dus.. lees je ff mee? Thanks.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:19 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
2 x 20 km u frontaal is ook al een klap.
In de twitter berichten zag ik dat in ieder geval in een van de treinen ook de mensen in de wagons tussen de banken stonden. Dus best wel vol. Daarnaast was de dubbeldekker bezig het CS binnen te komen. Juist het stuk bij het westerpark gaan de meeste mensen opstaan om naar de balkons te lopen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:17 schreef KopieerMachine het volgende:
[..]
Klopt helemaal, hoewel overvol niet bestaat. Omdat vrijwel altijd 1 persoon, 2 stoelen in beslag neemt.
En ik denk dat de mensen op de balkons net zoveel kans gevaar liepen als de overige reizigers. Het carrosserie neemt toch de meeste energie van de klap op.
Zo, jij en ik zitten wel heel erg op één lijn.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:20 schreef Ziba het volgende:
[..]
Je zeurt een beetje. Alles goed verder met je? Ik bedoel: er zijn genoeg mensen die niet constant op FOK! of het nieuws van alles bijhouden en die wel wat hebben aan die samenvatting.
Wat ze wel zouden kunnen doen, is bijvoorbeeld de tweede klasse wat zwakker bouwen, zodat die de klap kan opvangen voor de reizigers in de eerste klasse.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:20 schreef gebrokenglas het volgende:
Een trein heeft lijkt me geen kreukelzone.
Ik denk wel meer gevaar, uitstekende draaipunten, trappetjes die naar beneden lopen met glas erachter, trappetjes die maar boven lopen met ijzeren randjes etc. Ik denk dat je achterin he beste zat op dit momentquote:Op zaterdag 21 april 2012 23:17 schreef KopieerMachine het volgende:
[..]
Klopt helemaal, hoewel overvol niet bestaat. Omdat vrijwel altijd 1 persoon, 2 stoelen in beslag neemt.
En ik denk dat de mensen op de balkons net zoveel kans gevaar liepen als de overige reizigers. Het carrosserie neemt toch de meeste energie van de klap op.
Met de snelheden die gehaald worden en het plotselingen remmen + de impact van de botsing, vlieg je door de coupe en je hoeft je hoofd maar tegen een bankleuning te botsen en je hebt een coma te pakken.quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:50 schreef MaLo het volgende:
Ik had dit helemaal gemist door alle Catshuis-perikelen.
Wat ik me afvraag, hoe kun je nou ernstig gewond raken door zo'n treinongeluk? Botbreuken ok, maar veel meer kan je toch niet overkomen? Hopelijk komt iedereen er weer bovenop.
Heb je haar ook weer....quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:20 schreef Ziba het volgende:
[..]
Je zeurt een beetje. Alles goed verder met je? Ik bedoel: er zijn genoeg mensen die niet constant op FOK! of het nieuws van alles bijhouden en die wel wat hebben aan die samenvatting.
lekker boeiend knul.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:20 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ja, dat zei ik dus.. lees je ff mee? Thanks.
quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:20 schreef Strani het volgende:
[..]
Zo, jij en ik zitten wel heel erg op één lijn.
Net als die twee treinen trouwens.
Klopt, en ook het beste achteruit kan zitten. Dan krijg je hooguit je vooruit zittende passagier op je schoot, maar wordt jezelf in je stoel gedrukt door de klap.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:22 schreef plopkweker het volgende:
[..]
Ik denk wel meer gevaar, uitstekende draaipunten, trappetjes die naar beneden lopen met glas erachter, trappetjes die maar boven lopen met ijzeren randjes etc. Ik denk dat je achterin he beste zat op dit moment
Dat glas is misschien wel hard, maar het is wel staalglas. dat valt in die mooie perfecte vierkante blokjes. Het is niet geheel prettig inderdaad, maar dodelijk of zwaargewond kan je er ook niet mee raken. Ik denk dat het gevaarlijkste toch dat je onderaan de trap valt en dat er 5 mede passagiers boven op je vallen. Misschien is dat ook de manier waarop de meeste gewond zijn geraaktquote:Op zaterdag 21 april 2012 23:22 schreef plopkweker het volgende:
[..]
Ik denk wel meer gevaar, uitstekende draaipunten, trappetjes die naar beneden lopen met glas erachter, trappetjes die maar boven lopen met ijzeren randjes etc. Ik denk dat je achterin he beste zat op dit moment
een voorwerp dat met een behoorlijke klap op je afkomt is ook niet echt fijn zeg maar.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:24 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Klopt, en ook het beste achteruit kan zitten. Dan krijg je hooguit je vooruit zittende passagier op je schoot, maar wordt jezelf in je stoel gedrukt door de klap.
Grappig, dit zijn de eerste foto's die ik zie die vanaf de park kant gemaakt zijn.quote:
Ik zit overigens het liefste midden in een trein.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:24 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Klopt, en ook het beste achteruit kan zitten. Dan krijg je hooguit je vooruit zittende passagier op je schoot, maar wordt jezelf in je stoel gedrukt door de klap.
Meest gevaarlijke voorwerp wat de gemiddelde passagier tegenover mij in zijn handen heeft is een telefoon of tablet.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:25 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
een voorwerp dat met een behoorlijke klap op je afkomt is ook niet echt fijn zeg maar.
Goed dat er zoveel technologische ontwikkeling is. Tien jaar geleden was het nog een desktop geweest.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:26 schreef Miendientje het volgende:
Je zult maar precies de laptop van je overbuurman tegen je voorhoofd aankrijgen
Als het een Macbook Air zou zijn, zou de klap wel meevallen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:26 schreef Miendientje het volgende:
Je zult maar precies de laptop van je overbuurman tegen je voorhoofd aankrijgen
Denk het ook ja. Wat ook aardig gevaarlijk is, zijn onderaan die trappetjes nog zo een ophoginkje, ik denk om de draden oid weg te werken, maar dat is ook erg scherp als je het mij vraagdquote:Op zaterdag 21 april 2012 23:25 schreef KopieerMachine het volgende:
[..]
Dat glas is misschien wel hard, maar het is wel staalglas. dat valt in die mooie perfecte vierkante blokjes. Het is niet geheel prettig inderdaad, maar dodelijk of zwaargewond kan je er ook niet mee raken. Ik denk dat het gevaarlijkste toch dat je onderaan de trap valt en dat er 5 mede passagiers boven op je vallen. Misschien is dat ook de manier waarop de meeste gewond zijn geraakt
De meest ongelukken gebeuren thuis hequote:Op zaterdag 21 april 2012 23:26 schreef Strani het volgende:
Als we nou ineens allemaal gaan incalculeren waar en hoe we het best kunnen gaan zitten in de trein, kunnen we net zo goed gewoon thuisblijven. In een kamer zonder meubilair en andere voorwerpen.
Zie me 2na laatste postquote:Op zaterdag 21 april 2012 23:26 schreef Strani het volgende:
Als we nou ineens allemaal gaan incalculeren waar en hoe we het best kunnen gaan zitten in de trein, kunnen we net zo goed gewoon thuisblijven. In een kamer zonder meubilair en andere voorwerpen.
daar brengen veel mensen ook de meeste tijd door.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:29 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
De meest ongelukken gebeuren thuis he
Vandaar zonder meubilair en andere voorwerpenquote:Op zaterdag 21 april 2012 23:29 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
De meest ongelukken gebeuren thuis he
Oh ja. Ik loop altijd naar het deel van de trein dat het verst weg is want daar is het meestal rustiger. Een beetje lopen heb ik er dan wel voor over.quote:
Ik heb een keer een ongeluk gehad in een tourbus in Oostenrijk, jaren geleden. Ik zat achterin en plakte na de klap ongeveer tegen de voorruit.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:31 schreef Strani het volgende:
[..]
Oh ja. Ik loop altijd naar het deel van de trein dat het verst weg is want daar is het meestal rustiger. Een beetje lopen heb ik er dan wel voor over.
Ja, de hulpdiensten Amsterdam oefenen gemiddeld een keer per jaar.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:29 schreef Biogarde het volgende:
Heb veel fotoseries zitten bekijken. Moet wel zeggen dat het er qua hulpdiensten georganiseerd uitziet. Tenten, afgezet met hekken, zouden ze dit geoefend hebben?
Wow, heftig.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:32 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ik heb een keer een ongeluk gehad in een tourbus in Oostenrijk, jaren geleden. Ik zat achterin en plakte na de klap ongeveer tegen de voorruit.
Gelukkig heb ik de littekens nog.
gr gr
met je rug in de rijrichting waarbij je uitkijkt op een muur, middelste treinstel.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:32 schreef plopkweker het volgende:
Zoals strani zegt, laten we incalculeren waar en hoe je het beste kan zitten in een trein
Vaker tochquote:Op zaterdag 21 april 2012 23:32 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ja, de hulpdiensten Amsterdam oefenen gemiddeld een keer per jaar.
Maar als je frontaal van achteren word geraakt ( niet doordenkenquote:Op zaterdag 21 april 2012 23:31 schreef Strani het volgende:
[..]
Oh ja. Ik loop altijd naar het deel van de trein dat het verst weg is want daar is het meestal rustiger. Een beetje lopen heb ik er dan wel voor over.
Dat zijn geen oefeningenquote:
Jaaaa maar de machinist zit als het goed is aan de andere kantquote:Op zaterdag 21 april 2012 23:33 schreef plopkweker het volgende:
[..]
Maar als je frontaal van achteren word geraakt ( niet doordenken) heb je ook zo de machinist die jouw stoel kopt
Daarom moet je ook niet in het midden van de achterbank gaan zitten, daar heb je een grote vrije doorgang naar de voorruit.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:32 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ik heb een keer een ongeluk gehad in een tourbus in Oostenrijk, jaren geleden. Ik zat achterin en plakte na de klap ongeveer tegen de voorruit.
Gelukkig heb ik de littekens nog.
gr gr
Een grotere ramp, waarbij echt alle diensten en 'slachtoffers' betrokken zijn bedoel ikquote:
Ja, want met het grootste litteken kan ik ook plassen. Vertel ze dan vaak ook over die ritssluiting op m'n buik. Mooie verhalen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:33 schreef Strani het volgende:
[..]
Wow, heftig.
Maar krijg je zeker wel veel meisjes mee, met die littekens?
Ik had een bank voor me, maar ging er overheen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:34 schreef Light het volgende:
[..]
Daarom moet je ook niet in het midden van de achterbank gaan zitten, daar heb je een grote vrije doorgang naar de voorruit.
En dan (in geval van een dubbeldekker waar ik altijd inzit) boven of onder? Ik zou boven zeggen, omdat er bij een trein een stootblok oid uitsteekt, die aan de onderkant zit...quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:33 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
met je rug in de rijrichting waarbij je uitkijkt op een muur, middelste treinstel.
pics?quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:35 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ja, want met het grootste litteken kan ik ook plassen. Vertel ze dan vaak ook over die ritssluiting op m'n buik. Mooie verhalen.
Het is dat ik hetero ben man, het is dat ik hetero ben.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:35 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ja, want met het grootste litteken kan ik ook plassen. Vertel ze dan vaak ook over die ritssluiting op m'n buik. Mooie verhalen.
ik zou zeggen onder, omdat het daar waarschijnlijk steviger is en bij een ernstig ongeluk je op het dak terecht zou kunnen komen waardoor je wat platter wordt.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:35 schreef plopkweker het volgende:
[..]
En dan (in geval van een dubbeldekker waar ik altijd inzit) boven of onder? Ik zou boven zeggen, omdat er bij een trein een stootblok oid uitsteekt, die aan de onderkant zit...
Ohw ja, op die fiets...quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:34 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Een grotere ramp, waarbij echt alle diensten en 'slachtoffers' betrokken zijn bedoel ik
Laatste was begin deze maand in de Piet Heijn tunnel als ik mij goed herinner.
Ik heb vaak genoeg gezien dat de machinist en de condocteur (soms wel 2) gewoon slap lopen te ouwehoeren in de cockpit(weet niet hoe dat in een trein heetquote:Op zaterdag 21 april 2012 23:34 schreef Strani het volgende:
[..]
Jaaaa maar de machinist zit als het goed is aan de andere kant
je hebt veiligere en minder veilige plekken in een trein. true story.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:39 schreef Biogarde het volgende:
Er komen zoveel factoren bij kijken, dat is haast niet te 'berekenen'.
Hoe zwaar is een persoon, wat is de houding van die persoon? Voorwerpen? Snelheid en ik geloof dat er ook een beetje mazzel bij komt kijken. Vooral mazzel.
Je kan frontaal in een auto op een brugpijler klappen en het overleven, maar je kan ook overlijden. Niet door de klap, maar omdat er een stuk beton in je schedel klapt nadat je de airbag overleefde.
Uitproberenquote:Op zaterdag 21 april 2012 23:36 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ik zou zeggen onder, omdat het daar waarschijnlijk steviger is en bij een ernstig ongeluk je op het dak terecht zou kunnen komen waardoor je wat platter wordt.
Ik denk dat je in dit geval (ondanks dat sommigen vinden dat aan de hand van de fotos de schade aan de treinen nog wel meevalt) best van een geluk mag spreken dat er (nog) geen dodelijke slachtoffers zijn gevallen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:39 schreef Biogarde het volgende:
Er komen zoveel factoren bij kijken, dat is haast niet te 'berekenen'.
Hoe zwaar is een persoon, wat is de houding van die persoon? Voorwerpen? Snelheid en ik geloof dat er ook een beetje mazzel bij komt kijken. Vooral mazzel.
Je kan frontaal in een auto op een brugpijler klappen en het overleven, maar je kan ook overlijden. Niet door de klap, maar omdat er een stuk beton in je schedel klapt nadat je de airbag overleefde.
ik gok dat ze eerst de families willen inlichten. 13 zwaar gewond klinkt toch alsof er wel een paar doden moeten zijn imo.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:40 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ik denk dat je in dit geval (ondanks dat sommigen vinden dat aan de hand van de fotos de schade aan de treinen nog wel meevalt) best van een geluk mag spreken dat er (nog) geen dodelijke slachtoffers zijn gevallen.
En ze hadden het plan om aankomende nacht te oefenen :quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:32 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ja, de hulpdiensten Amsterdam oefenen gemiddeld een keer per jaar.
Waar en wanneer is de eerstvolgende meet waar ik je aan kan raken en aanbidden?quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:32 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ik heb een keer een ongeluk gehad in een tourbus in Oostenrijk, jaren geleden. Ik zat achterin en plakte na de klap ongeveer tegen de voorruit.
Gelukkig heb ik de littekens nog.
gr gr
En dan nog. Je kan voorin zitten en een korte vliegweg hebben richting iets wat pijn gaat doen. Of achterin zitten en 30 meter superman spelen en je nek breken onderweg.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:40 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
je hebt veiligere en minder veilige plekken in een trein. true story.
Maar tot in hoeverre wil je dat gaan vergelijken? En is dat wel betrouwbaar na bijv. 1970?quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:40 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
kan. of onderzoek doen naar ongevallen uit het verleden.
Oefening geslaagdquote:Op zaterdag 21 april 2012 23:42 schreef ddx het volgende:
[..]
En ze hadden het plan om aankomende nacht te oefenen :
http://www.dichtbij.nl/za(...)en-in-hemtunnel.aspx
treinen zijn treinen. zo heel veel spannends is er niet veranderd. misschien zijn ze wat minder stevig geworden maar echt structurele zaken als kreukelzones ed heb je nauwelijks mee van doen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:42 schreef plopkweker het volgende:
[..]
Maar tot in hoeverre wil je dat gaan vergelijken? En is dat wel betrouwbaar na bijv. 1970?
Extra nos journaal op NL1 nu
Pffff.... treinongeluk was al opgeschaald naar GRID2 dus de hulpdiensten Zaanstreek-Waterland zullen ook wel naar de botsing zijn geroepen. Wrang als je ipv een oefening zo de realiteit mag 'oefenen'quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:42 schreef ddx het volgende:
[..]
En ze hadden het plan om aankomende nacht te oefenen :
http://www.dichtbij.nl/za(...)en-in-hemtunnel.aspx
Maar hoe hard het ook klinkt...een betere 'oefening' is er nietquote:Op zaterdag 21 april 2012 23:44 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Pffff.... treinongeluk was al opgeschaald naar GRID2 dus de hulpdiensten Zaanstreek-Waterland zullen ook wel naar de botsing zijn geroepen. Wrang als je ipv een oefening zo de realiteit mag 'oefenen'
Prima zo toch? En ik moet zeggen dat het er op foto allemaal heel goed uitziet.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:45 schreef iBenny het volgende:
[..]
Maar hoe hard het ook klinkt...een betere 'oefening' is er niet
Ben ik het mee eens hoor. Maar dat weten de Amsterdamse Hulpdiensten maar wat te goed, na de Casa Rossa brand en de Bijlmerramp hoor.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:45 schreef iBenny het volgende:
[..]
Maar hoe hard het ook klinkt...een betere 'oefening' is er niet
niets wrang. mooi dat ze mensen kunnen helpen. klaar. tegelijk extra ervaring, of je dat nou bij een oefening op doet of in het echt boeit niet zoveel.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:44 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Pffff.... treinongeluk was al opgeschaald naar GRID2 dus de hulpdiensten Zaanstreek-Waterland zullen ook wel naar de botsing zijn geroepen. Wrang als je ipv een oefening zo de realiteit mag 'oefenen'
Helemaal waarquote:Op zaterdag 21 april 2012 23:44 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
treinen zijn treinen. zo heel veel spannends is er niet veranderd. misschien zijn ze wat minder stevig geworden maar echt structurele zaken als kreukelzones ed heb je nauwelijks mee van doen.
Wrang omdat je als hulpverlener donders goed weet dat je met een oefening bezig bent, en nu ipv een oefening de realiteit krijgt. Dat hakt er ook bij hulpverleners best in.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:47 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
niets wrang. mooi dat ze mensen kunnen helpen. klaar. tegelijk extra ervaring, of je dat nou bij een oefening op doet of in het echt boeit niet zoveel.
Een insiderquote:Op zaterdag 21 april 2012 23:46 schreef plopkweker het volgende:
Een insider zegt nu dat de trein wel begon te sputteren na sloterdijk.
Is dat het automatisch rem systeem bij gevaar?
En een van de machinisten is zwaar gewond, de andere zodanig dat ze daar nog niks over kunnen zeggen. De eerste onbevestigde (toekomstig) dode van het ongeluk?
Meer om 12 uur zometeen op NL1
Casa Rossa brand?quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:46 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ben ik het mee eens hoor. Maar dat weten de Amsterdamse Hulpdiensten maar wat te goed, na de Casa Rossa brand en de Bijlmerramp hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |