Ach, een oog ben je zo kwijt natuurlijk. En als je boven de 70 een heup breekt is het nog maar de vraag of je ooit uit een karretje komtquote:Op zaterdag 21 april 2012 21:50 schreef MaLo het volgende:
Ik had dit helemaal gemist door alle Catshuis-perikelen.
Wat ik me afvraag, hoe kun je nou ernstig gewond raken door zo'n treinongeluk? Botbreuken ok, maar veel meer kan je toch niet overkomen? Hopelijk komt iedereen er weer bovenop.
Ok dat is waarquote:Op zaterdag 21 april 2012 21:51 schreef Specularium het volgende:
[..]
Als je je botten kan breken kan je ook je hoofd breken.
Jij was eerderquote:
Er zijn geen gordels in treinen en er zijn waarschijnlijk ook veel mensen in trein waar ze moeten staan.quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:50 schreef MaLo het volgende:
Ik had dit helemaal gemist door alle Catshuis-perikelen.
Wat ik me afvraag, hoe kun je nou ernstig gewond raken door zo'n treinongeluk? Botbreuken ok, maar veel meer kan je toch niet overkomen? Hopelijk komt iedereen er weer bovenop.
Als je bijvoorbeeld uit je stoel gelanceerd wordt en tegenover je zit iemand met een enorme cactus op schoot. Of een kok die net z'n mes aan het slijpen is.quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:50 schreef MaLo het volgende:
Ik had dit helemaal gemist door alle Catshuis-perikelen.
Wat ik me afvraag, hoe kun je nou ernstig gewond raken door zo'n treinongeluk? Botbreuken ok, maar veel meer kan je toch niet overkomen? Hopelijk komt iedereen er weer bovenop.
Mensen die in de trein zaten melden via twitter dat de trein bomvol zat en dat de gangpaden al bezet werden mbt de druktequote:Op zaterdag 21 april 2012 21:55 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Er zijn geen gordels in treinen en er zijn waarschijnlijk ook veel mensen in trein waar ze moeten staan.
Trein is zelf behoorlijk zwaar en er komt veel energie vrij bij de botsing dan met auto op met zelfde snelheid.
In een trein?quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:57 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Als je bijvoorbeeld uit je stoel gelanceerd wordt en tegenover je zit iemand met een enorme cactus op schoot. Of een kok die net z'n mes aan het slijpen is.
Daarom zit ik altijd tegenover geyle studentes.quote:Als je bijvoorbeeld uit je stoel gelanceerd wordt en tegenover je zit iemand met een enorme cactus op schoot. Of een kok die net z'n mes aan het slijpen is.
Als je gelanceerd wordt dan zit je er meteen in.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:01 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Daarom zit ik altijd tegenover geyle studentes.
220 min.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:13 schreef ddx het volgende:
[ http://img545.imageshack.us/img545/7836/sloterdijkav.png (copy/paste deze link) ]
220 minutenquote:Op zaterdag 21 april 2012 22:13 schreef ddx het volgende:
[ http://img545.imageshack.us/img545/7836/sloterdijkav.png (copy/paste deze link) ]
Staat geen live meer rechtsboven inquote:Op zaterdag 21 april 2012 22:26 schreef ddx het volgende:
En at5 zit gewoon live beelden van 2 uur geleden te herhalen.
Nope. Voor zover bekend danquote:Op zaterdag 21 april 2012 22:29 schreef Anonymousz het volgende:
ik heb het nieuws weing gevolgd
er zijn geen dode gevallen?
RTL-4 zometeen meer nieuws, ook Hart van Nederland over 5 minuten.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:29 schreef Anonymousz het volgende:
ik heb het nieuws weing gevolgd
er zijn geen dode gevallen?
13 zeer zwaar gewonden, dus eerst maar even afwachten hoe die de nacht doorkomen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:29 schreef Anonymousz het volgende:
ik heb het nieuws weing gevolgd
er zijn geen dode gevallen?
quote:AMSTERDAM (AP) – Two busy passenger trains collided head-on near an Amsterdam park Saturday, injuring scores of people including more than 50 seriously, a police spokesman said.
National Police Corps spokesman Ed Kraszewski told Amsterdam local news network AT5 that some 70 people had minor injuries and 51 were "seriously or very seriously injured." He said the victims sustained broken bones and neck injuries.
Fleets of ambulances ferried injured away from the scene.
AT5 posted photos on its website showing two trains that appeared to have collided head-on. Both trains were still on the rails and the double-decker intercity train sustained damage near some doors close to the impact.
While the damage did not appear too severe from the outside, Kraszewski said the carriages on one of the trains were spacious and that may have led to injuries.
"We assume many people were thrown around the train by the crash; against walls, seats and other people," he said.
It was not immediately clear how the two trains could wind up traveling toward one another on the same track. Kraszewski said the cause of the crash would be investigated.
The crash caused chaotic train traffic around western Amsterdam and halted all trains between the city's Central Station and Schiphol Airport.
A spokeswoman for Dutch train operator NS did not return calls seeking more details.
quote:
quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:32 schreef plopkweker het volgende:
[..]
RTL-4 zometeen meer nieuws, ook Hart van Nederland over 5 minuten.
Tot nu toe is daar nog niks over gezegd, maar het zal vast wel gebeuren. Zoveel zwaar en ernstig zwaar gewonden...
thanksquote:Op zaterdag 21 april 2012 22:32 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
13 zeer zwaar gewonden, dus eerst maar even afwachten hoe die de nacht doorkomen.
Volgens nu.nlquote:Nu de treinen leeg zijn, kan het KLPD beginnen met het technisch onderzoek. Beide treinen staan nog op de rails. Volgens een voorzichtige verwachting kunnen ze aan het einde van de avond worden weggehaald.
iddquote:
Het klinkt grappig, maar al die passagiers, waaronder degene die nu in het ziekenhuis liggen, zullen het volledige dagtarief kwijt zijn. En nee, dat fixt de NS niet zelf, dan moet je dus de klantenservice gaan bellen om je geld terug te krijgen. Hoe harteloos wil je het hebben.quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:32 schreef GlenndeMan het volgende:
[..]
Waar kunnen de mensen nu uitchecken?
Mag ik aannemen dat jequote:
Moeten nog worden ge-update denk ik. Nu HvN op SBS-6quote:
Systeemfoutje. Komt wel goed.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:39 schreef twiFight het volgende:
[..]
Het klinkt grappig, maar al die passagiers, waaronder degene die nu in het ziekenhuis liggen, zullen het volledige dagtarief kwijt zijn. En nee, dat fixt de NS niet zelf, dan moet je dus de klantenservice gaan bellen om je geld terug te krijgen. Hoe harteloos wil je het hebben.
Wat valt er precies onder zwaargewond? Zwaargewond klinkt al ernstig vind ik.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:07 schreef plopkweker het volgende:
VIDEO UPDATE 21:41 UUR Door de treinbotsing in Amsterdam zijn ongeveer 125 gewonden gevallen. Onder hen zijn 56 zwaargewonden: 13 zijn zeer ernstig gewond en 43 ernstig. Nog eens circa 70 passagiers zijn lichtgewond geraakt. Alle gewonden zijn inmiddels uit de treinen gehaald.
Da's de laatste telling.quote:
En hoe moet de NS weten wie er precies in die treinen zat?quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:39 schreef twiFight het volgende:
Het klinkt grappig, maar al die passagiers, waaronder degene die nu in het ziekenhuis liggen, zullen het volledige dagtarief kwijt zijn. En nee, dat fixt de NS niet zelf, dan moet je dus de klantenservice gaan bellen om je geld terug te krijgen. Hoe harteloos wil je het hebben.
Zwaargewond botbreuken e.d. medische zorg in ziekenhuis dringend noodzakelijk.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:40 schreef Ziba het volgende:
[..]
Wat valt er precies onder zwaargewond? Zwaargewond klinkt al ernstig vind ik.
Botbreuken, intern letsel E.D.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:40 schreef Ziba het volgende:
[..]
Wat valt er precies onder zwaargewond? Zwaargewond klinkt al ernstig vind ik.
Staan genoeg in het vorige topic.quote:
nu.nl staan er 14 enquote:
quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:44 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Staan genoeg in het vorige topic.
Da's vrij kut idd.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:41 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
En hoe moet de NS weten wie er precies in die treinen zat?
Ja dus? Als iemand in Amersfoort ingecheckt is, dan in Amsterdam is overgestapt naar de sprinter naar Uitgeest, dan kan de NS dus nooit weten dat hij in die trein zat.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:46 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
tegenwoordig moet je inloggen ofzo toch
pasjes op naam
zwartrijders hebben pech gehad
Als je op Amsterdam incheckt weet NS toch niet waar je heenreist en wanneer/welke trein.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:46 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
tegenwoordig moet je inloggen ofzo toch
pasjes op naam
zwartrijders hebben pech gehad
Je weet toch dat ik altijd optimistisch probeer te blijvenquote:Op zaterdag 21 april 2012 22:48 schreef iBenny het volgende:
[..]
Ik denk neit dat het aan het eind van de avond weg zal zijn
Je checkt in op een station, niet op een trein. Er is pas bij het uitchecken te achterhalen hoe je (deels) hebt gereistquote:Op zaterdag 21 april 2012 22:46 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
tegenwoordig moet je inloggen ofzo toch
pasjes op naam
zwartrijders hebben pech gehad
ow ok dacht dat je bij de trein inlogde ofzo. weet ik veel.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:48 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ja dus? Als iemand in Amersfoort ingecheckt is, dan in Amsterdam is overgestapt naar de sprinter naar Uitgeest, dan kan de NS dus nooit weten dat hij in die trein zat.
Ja leuk, discriminatie.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:46 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik pleit voor irisscanners bij de entree van de perrons.
En dat.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:48 schreef Aether het volgende:
Als je op Amsterdam incheckt weet NS toch niet waar je heenreist en wanneer/welke trein.
pssst als je een papieren kaartje koopt, ben je nooit het volledige dagtarief van de ov-shipkaart kwijt he?quote:Én je kunt gewoon een papieren kaartje kopen.
Onder welke steen heb jij geleefd?quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:49 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ow ok dacht dat je bij de trein inlogde ofzo. weet ik veel.
Hoeft niet perse sein te zijn, kan ook een verkeerde wisselstand zijn geweest. Als de treinen idd 50 k/u reden had de ATB denk ik in werking moeten treden.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:47 schreef Jovatov het volgende:
Sjonge zeg, het is te hopen dat alle ernstig gewonden het halen![]()
Maar bovenal vind ik het echt ongelooflijk dat dit kan gebeuren. Voor mijn gevoel is het spoornetwerk redelijk veilig wat betreft (frontale) aanrijdingen met al die seinen. Of een machinist moet die genegeerd hebben natuurlijk...
ik ga toch niet met de trein reizen gekquote:Op zaterdag 21 april 2012 22:50 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Onder welke steen heb jij geleefd?
Dan nog is er genoeg over het systeem in de media geweest. Anyway, back OT.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:50 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ik ga toch niet met de trein reizen gek
Basmati rijst?quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:49 schreef iBenny het volgende:
[..]
Je checkt in op een station, niet op een trein. Er is pas bij het uitchecken te achterhalen hoe je (deels) hebt gerijst
Natuurlijk heeft dit geen consequenties.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:51 schreef Ziba het volgende:
Ik vraag me ook af hoe dit ongeluk heeft kunnen gebeuren en of het consequenties gaat hebben voor NS zelf.
Als het een sein of wisselstoring was dan is het denk ik prorail die de consequenties zal moeten dragen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:51 schreef Ziba het volgende:
Ik vraag me ook af hoe dit ongeluk heeft kunnen gebeuren en of het consequenties gaat hebben voor NS zelf.
Ligt eraan of de NS schuld heeft. De schuld kan ook bij ProRail liggen bv.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:51 schreef Ziba het volgende:
Ik vraag me ook af hoe dit ongeluk heeft kunnen gebeuren en of het consequenties gaat hebben voor NS zelf.
Kan misschien nog een leuke Seconds from Disaster wordenquote:Op zaterdag 21 april 2012 22:51 schreef Ziba het volgende:
Ik vraag me ook af hoe dit ongeluk heeft kunnen gebeuren en of het consequenties gaat hebben voor NS zelf.
Als een wissel verkeerd ligt, blijft je sein op rood. Spoorbeveiliging is redelijk robuust en failsafe uitgevoerd.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:50 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Hoeft niet perse sein te zijn, kan ook een verkeerde wisselstand zijn geweest. Als de treinen idd 50 k/u reden had de ATB denk ik in werking moeten treden.
ik sla niet-boeiende nieuwsitems over.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:51 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dan nog is er genoeg over het systeem in de media geweest. Anyway, back OT.
En had dus bij de waarschijnlijke snelheid van 50 k/u de ATB in werking moeten treden. Tenzij seinstoring. Afwachten maar wat het onderzoek gaat uitwijzen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:54 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Als een wissel verkeerd ligt, blijft je sein op rood. Spoorbeveiliging is redelijk robuust en failsafe uitgevoerd.
Ik denk dat dat op zaterdagmiddag/avond heel erg anders zal zijn.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:52 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik denk dat de NS op basis van de reishistorie toch wel een aardige voorspelling zou kunnen doen welke vaste reizigers er in een bepaalde trein zitten.
Ik denk dat de vertraging van 220 minuten gewoon doorgeteld is vanaf het moment dat de trein had moeten vertrekken. Maar zou best kunnen dat de trein vertraging had. Ik weet niet precies op de minuut wanneer het ongeluk gebeurde.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:56 schreef spijkerbroek het volgende:
Had die sprinter trouwens vertraging?
Ik zag dat screenshotje langskomen waarop de trein naar Uitgeest van 18:26 op Sloterdijk een vertraging had van 220 minuten.
Op radio 1 was een vrouw te horen die met een vriendin treintjes aan het kijken was () en de botsing zagen. Die vrouw belde 112 om 18:26, zei ze (zag ze op haar telefoon).
Dat blijktquote:Op zaterdag 21 april 2012 22:54 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Als een wissel verkeerd ligt, blijft je sein op rood. Spoorbeveiliging is redelijk robuust en failsafe uitgevoerd.
18:26 dusquote:Op zaterdag 21 april 2012 22:58 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ik denk dat de vertraging van 220 minuten gewoon doorgeteld is vanaf het moment dat de trein had moeten vertrekken. Maar zou best kunnen dat de trein vertraging had. Ik weet niet precies op de minuut wanneer het ongeluk gebeurde.
quote:
Ja duh, het gaat me niet om die 220 minuten.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:58 schreef MaryMouse het volgende:
Ik denk dat de vertraging van 220 minuten gewoon doorgeteld is vanaf het moment dat de trein had moeten vertrekken. Maar zou best kunnen dat de trein vertraging had. Ik weet niet precies op de minuut wanneer het ongeluk gebeurde.
Ik zie nooit wat gebeuren, ik ben altijd op de verkeerde tijd op de verkeerde plaats.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:56 schreef spijkerbroek het volgende:
Had die sprinter trouwens vertraging bij vertrek uit Amsterdam CS?
Ik zag dat screenshotje langskomen waarop de trein naar Uitgeest van 18:26 op Sloterdijk een vertraging had van 220 minuten.
Op radio 1 was een vrouw te horen die met een vriendin treintjes aan het kijken was () en de botsing zagen. Die vrouw belde 112 om 18:26, zei ze (zag ze op haar telefoon).
Een reiziger op radio 1 zei dat ze een minuutje of 3 aan het rijden waren. De plaats is ook niet ver van Amsterdam CS (Zaanstraat).quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:59 schreef ddx het volgende:
En trein vertrok om 18:17 uit Amsterdam CS.
Dan heeft hij best lang gedaan over dat stukje van 1 km tussen CS en ongelukssite. Mogelijk dus dat het traject voor hem nog niet leeg was en dat hij heeft moeten wachten achter de droogbak.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:59 schreef ddx het volgende:
En trein vertrok om 18:17 uit Amsterdam CS.
Dat dan weer wel ja. Op een zaterdag zullen het vast ook veel passagiers zijn van dagtripjes.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:56 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Ik denk dat dat op zaterdagmiddag/avond heel erg anders zal zijn.
Die lost alles op.quote:
En zo niet, dan sturen we de FOK! knokploegquote:
Iddquote:
Die is al in Den Haag denk ik.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:04 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
En zo niet, dan sturen we de FOK! knokploeg
14.gifquote:Op zaterdag 21 april 2012 23:04 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
En zo niet, dan sturen we de FOK! knokploeg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |