Thanks voor de uitgebreide post!quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:14 schreef blomke het volgende:
Wat vind je belangrijk? Topkwaliteit of bodemprijs. Bedenk, dat er keukenzaken zijn (Houtsma) die troep verkopen tegen topprijzen. De overige zaken met die blèrreclames zou ik ook mijden.
Verder kwalitatief goede keukens tegen gunstige prijzen bij Hornbach en IKEA. Zelf heb ik goede ervaringen met granieten aanrechtbladen; via Marktplaats bij een handelaar gekocht die ook de openingen zaagde. Nu zo wat iedereen een vaatwasser heeft, ontgaat het nut van een dubbele spoelbak me. Mengkraan: grohe.
Qua apparatuur zou ik zeker voor de koelkast en de (combi)oven, een Miele nemen; de oven zo breed mogelijk. Vaatwasser een klasse lager (eventueel Whirlpool omdat ie fantastisch afwast als ie 't doet). Gasplaat of inductieplaat met 5 pitten is ideaal.
Dat soort onzin wordt je waarschijnlijk in die zaken van die blèrreclames verteld? Een kwalitatief goed en 5 cm dik granieten blad kost circa ¤ 200,- per meter, incl. de uitsparingen. Dus als jij een 10 m. lang aanrechtblad beneemt, dan klopt je berekening wel.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:21 schreef xaban06 het volgende:
Voor een granietblad betaal je volgens mij direct al EUR 2000,- extra?
Dat was bij Bruynzeel, op een L-keuken van 4m bij 2m. Nou ja, met ruim bedoel ik, 1 zonder vrieskast. Vriezer komt namelijk in de berging.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:29 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat soort onzin word je waarschijnlijk in die zaken van die blèrreclames verteld? Een kwalitatief goed en 5 cm dik granieten blad kost circa ¤ 200,- per meter, incl. de uitsparingen. Dus als jij een 10 m. lang aanrechtblad beneemt, dan klopt je berekening wel.
Verder, en ik zal wel weer een zooi shit over me heen krijgen, is keukenhandel = windhandel.
als je een ruime koelkast neemt, kijk dan of de vakken in diepte en hoogte verstelbaar zijn. Op den duur kies je een bepaalde plaats voor je verschillende producten; als je je koelkast kan aanpassen aan je wekelijkse boodschappen, is dat reuze praktisch.
Slim. Wij hebben de vriezer in de kelder, grenzend aan de keuken. Werkt perfect.quote:
En? Huis vol Ikea staan en je dan generen dat de keuken er vandaan komt?quote:Op zondag 22 april 2012 13:12 schreef DonJames het volgende:
Kijk ook eens bij Kvik. Ikea is op zich prima, maar iedereen herkent het ook meteen als een Ikea-keuken.
Juist de apparatuur is goed te doen als je onderhandeld. Wij hebben recent een keuken gekocht en veruit de meeste waarde zit hem in de apparatuur. De kastjes en eventueel het blad zijn de kosten niet, dat valt reuze mee op het totaalbedrag (afhankelijk van je apparatuur natuurlijk).quote:Op zondag 22 april 2012 13:12 schreef DonJames het volgende:
Kijk ook eens bij Kvik. Ikea is op zich prima, maar iedereen herkent het ook meteen als een Ikea-keuken. Kvik is net ietsje mooier (wat mij betreft) en kost eigenlijk niet veel meer. Het is ook zelfbouw (al kan je het laten monteren), ze hanteren vaste prijzen (dus geen "80% korting!") en je hoeft niet het werkblad en de apparatuur daar te kopen, die kan je dus mooi goedkoop via internet bestellen.
Tip: blijf weg bij alle grote keukenzaken, tenzij je extreem goed kan afdingen.
Ligt er natuurlijk wel aan wat voor een blad je neemt.quote:Op zondag 22 april 2012 14:42 schreef RobinJB het volgende:
[..]
Juist de apparatuur is goed te doen als je onderhandeld. Wij hebben recent een keuken gekocht en veruit de meeste waarde zit hem in de apparatuur. De kastjes en eventueel het blad zijn de kosten niet, dat valt reuze mee op het totaalbedrag (afhankelijk van je apparatuur natuurlijk).
Helemaal waar, wij zijn voor Caesarstone gegaan. Wil je graniet dan loopt het snel op.quote:Op zondag 22 april 2012 14:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ligt er natuurlijk wel aan wat voor een blad je neemt.
Wij hebben prachtig edelstaal, kost een paar knaken, maar dan heb je ook watquote:Op zondag 22 april 2012 14:52 schreef RobinJB het volgende:
[..]
Helemaal waar, wij zijn voor Caesarstone gegaan. Wil je graniet dan loopt het snel op.
Toen ik bij de Bruynzeel aangaf niet direct te willen tekenen, omdat ik nog rond wil kijken, kreeg ik niet eens de offerte mee, verkoper leek daarom wel 'boos' te zijn.quote:Op zondag 22 april 2012 15:38 schreef Resistor het volgende:
Tip bij het onderhandelen: zeg niet wat je budget is.
Stel gewoon een keuken samen waarvan je verwacht dat het binnen je budget komt, en vervang de te dure dingen door goedkopere als de keuken te duur is (of betere als het goedkoper is, zo heb ik halogeenverlichting ingewisseld voor LED)
En maak van tevoren een tekening van wat je waar wilt hebben, dan is het uitzoeken gewoon beperkt tot wat voor blad, frontjes en apparatuur je wilt.
En schaam je er niet voor om rond te shoppen met de offerte van de eerste keukenboer, zo kwam ik met de offerte van de ene een redelijke duit goedkoper + betere apparatuur uit bij een andere.
Wat een gelul van de bovenste plank.. Vertel mij maar eens hoe je in vredes naam een ikea keuken van een andere keukenboer kan onderscheiden (tenzij je de irritante plaatjes aan de binnenkant bedoelt..quote:Op zondag 22 april 2012 13:12 schreef DonJames het volgende:
Ikea is op zich prima, maar iedereen herkent het ook meteen als een Ikea-keuken.
Prijzen: België is het duurst, daarna Nederland en Duitsland het goedkoopst. Let alleen wel op het vervoer. Net over de grens leveren ze vaak nog wel, maar als je verder van de grens af woont moet je het vervoer vaak zelf regelen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:04 schreef xaban06 het volgende:
- Hoe zijn de prijzen bijvoorbeeld in Duitsland of Belgie t.o.v. Nederland?
hebben wij ook, werkt super...nadeel is wel dat je de lades bij je ouders met een rotgang dichtgooit en de hele familie je aan staat te kijkenquote:Op zondag 22 april 2012 13:35 schreef blomke het volgende:
Recent heb ik bij iemand een keuken met soft-close lades gezien. Werkt veel rustiger.
heel herkenbaar idd.. Ik schrik me iedere keer een hoedje.. Overigens geldt hetzelfde voor softclose toiletten.. Iedere keer denk ik dat ik iemands plee kapot maak, tsja gewenning hequote:Op maandag 23 april 2012 12:37 schreef dribbel79 het volgende:
[..]
hebben wij ook, werkt super...nadeel is wel dat je de lades bij je ouders met een rotgang dichtgooit en de hele familie je aan staat te kijken
Op vervoer hoef je niet te letten, vanuit Duitsland gezien niet in ieder geval. Ik heb drie buurmannen bij een keukenzaak in Nordhorn werken die alle drie dagelijks keukens monteren in de kuststreken van NL. Ma+di een keuken, woe+do een keuken en vrijdag servicedag.quote:Op maandag 23 april 2012 12:25 schreef TwinkleStar001 het volgende:
[..]
Prijzen: België is het duurst, daarna Nederland en Duitsland het goedkoopst. Let alleen wel op het vervoer. Net over de grens leveren ze vaak nog wel, maar als je verder van de grens af woont moet je het vervoer vaak zelf regelen.
Omdat ze maar een paar modellen hebben en iedereen die altijd ziet als ze hun maandelijkse uitje naar de blauwgele winkel maken. Echt, ik zie het meteen, en ik kom er zo weinig mogelijk. Zegt verder niks over kwaliteit o.i.d.quote:Op maandag 23 april 2012 12:13 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
Wat een gelul van de bovenste plank.. Vertel mij maar eens hoe je in vredes naam een ikea keuken van een andere keukenboer kan onderscheiden (tenzij je de irritante plaatjes aan de binnenkant bedoelt..
Staat jouw gaskookplaat op plinthoogte? Heb je 2 afvoeren, één precies onder de gootsteen en één precies bij de vaatwasser? En waterleidingen? Oftewel: het kan wel degelijk vervelend zijn om heel weinig ruimte te hebben, want meestal moet er wel wat aan leidingen worden omgelegd.quote:Over de leidingen bij een ikeakeuken. Het klopt dat je minder ruimte achter de kastjes hebt (lees geen) maar wat is daarvan het probleem? Ze kunnen toch prima onder de kastjes door?
tsja nou jah bedankt, ik heb nog niemand in mn huis gehad die zei, goh wat een herkenbare ikea keukenquote:Op dinsdag 24 april 2012 12:01 schreef DonJames het volgende:
[..]
Omdat ze maar een paar modellen hebben en iedereen die altijd ziet als ze hun maandelijkse uitje naar de blauwgele winkel maken. Echt, ik zie het meteen, en ik kom er zo weinig mogelijk. Zegt verder niks over kwaliteit o.i.d.
[..]
Staat jouw gaskookplaat op plinthoogte? Heb je 2 afvoeren, één precies onder de gootsteen en één precies bij de vaatwasser? En waterleidingen? Oftewel: het kan wel degelijk vervelend zijn om heel weinig ruimte te hebben, want meestal moet er wel wat aan leidingen worden omgelegd.
Bij mij loopt de gasleiding gewoon in de hoek van een kastje. Ook zo makkelijk dat ik daar ook nog eens het gas kan afsluiten.quote:[b]Op dinsdag 24 april 2012 12:01 schreef DonJames
Staat jouw gaskookplaat op plinthoogte? Heb je 2 afvoeren, één precies onder de gootsteen en één precies bij de vaatwasser? En waterleidingen? Oftewel: het kan wel degelijk vervelend zijn om heel weinig ruimte te hebben, want meestal moet er wel wat aan leidingen worden omgelegd.
Hele goede tipquote:Op dinsdag 24 april 2012 12:26 schreef Leipo666 het volgende:
bij een kookplaat met wokbrander: de wokbrander aan 1 van de zijkanten werkt handiger dan een wokbrander in het midden: in het midden kun je zo goed als geen andere pannen meer op de omliggende pitten zetten
Perfecte aanpak. laat al die blèrende keukenboeren maar in de shit zakken met hun topkortingen tot wel 50%. Je betaalt nog steeds te veel. Mijd in elk geval Houtsma keukens.quote:Op dinsdag 24 april 2012 13:22 schreef Knutknuttsson het volgende:
Heb afgelopen zomer een keuken bij Ikea gekocht. ............Afwerking zelf gedaan (handvaten en lijstjes) en voilá; een nieuwe keuken voor een prikkie.
Onzin. Ik vind mijn Ikea keuken vooral heel mooi. We zijn ook wel bij de keukenboeren geweest, maar vielen voor een bepaalde stijl keuken die bij toevallig bij Ikea stond. Waarom zou ik dan niet daar kopen? Ieder zijn ding. Een italiaanse designkeuken klinkt mij dan persoonlijk weer afschuwelijk in de oren.quote:Op dinsdag 24 april 2012 22:41 schreef Pietverdriet het volgende:
Jammer dat jullie het vooral over hoe goedkoop je een keuken hebt, niet over hoe mooi.
Heb een italiaanse designkeuken besteld, met een zwevend kookeiland, en een koelkast verzonken in een muur, natuursteen vloer. We plannen hem met een stucco veneziano spiegel boven het RVS werkblad. Werkblad staat op 1 meter.
Ik zeg niet dat een Ikea keuken lelijk is, ik had het er over dat iedereen het er over had hoe goedkoop zijn keuken was.quote:Op dinsdag 24 april 2012 22:52 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Onzin. Ik vind mijn Ikea keuken vooral heel mooi. We zijn ook wel bij de keukenboeren geweest, maar vielen voor een bepaalde stijl keuken die bij toevallig bij Ikea stond. Waarom zou ik dan niet daar kopen? Ieder zijn ding. Een italiaanse designkeuken klinkt mij dan persoonlijk weer afschuwelijk in de oren.
dat is dus onzinquote:Op woensdag 25 april 2012 10:34 schreef Appeltje2010 het volgende:
gebonden te zijn aan bepaalde inbouwappparatuur. Maar ik heb me er nooit in verdiept dus misschien is dit wel onzin.
En weer een ander kan niet lezenquote:Op woensdag 25 april 2012 11:07 schreef Samsam74 het volgende:
tja Piet, de een is blij dat ze voor weinig een mooie keuken hebben, een ander is juist heel trots op hoeveel geld hij neer kan leggen.
Kunnen en willen zijn twee heel verschillende dingen.quote:Op woensdag 25 april 2012 11:07 schreef Samsam74 het volgende:
tja Piet, de een is blij dat ze voor weinig een mooie keuken hebben, een ander is juist heel trots op hoeveel geld hij neer kan leggen.
Als je budget ¤ 5.000 is dan gaat het niet lukken daar een Italiaans design eiland in te plaatsen... zeker niet als de rest van de keuken ook nog een beetje bij het eiland moet passen.quote:Op woensdag 25 april 2012 11:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En weer een ander kan niet lezen
Ikea keuken met Miele inbouwapparatuur. De perfecte combinatie.quote:Op woensdag 25 april 2012 10:39 schreef Leipo666 het volgende:
dat is dus onzin
je kan gewoon andere apparatuur in je IKEA keuken zetten, je kan het alleen niet bij IKEA zelf kopen dan
Dat is toch zielig? Net als mensen die in een MPV rijden om te laten zien hoe breed ze 't hebben?quote:Op woensdag 25 april 2012 11:07 schreef Samsam74 het volgende:
een ander is juist heel trots op hoeveel geld hij neer kan leggen.
Ik heb het niet over geld, maar over hoe mooi een keuken is, mijn kritiek was dat er vrijwel alleen maar over prijs gesproken werd.quote:Op woensdag 25 april 2012 11:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je budget ¤ 5.000 is dan gaat het niet lukken daar een Italiaans design eiland in te plaatsen... zeker niet als de rest van de keuken ook nog een beetje bij het eiland moet passen.
quote:Op woensdag 25 april 2012 11:20 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat is toch zielig? Net als mensen die in een MPV rijden om te laten zien hoe breed ze 't hebben?
Dank je welquote:Op woensdag 25 april 2012 11:14 schreef blomke het volgende:
[..]
Ikea keuken met Miele inbouwapparatuur. De perfecte combinatie.
Deze uitspraak zegt meer over jouquote:Op woensdag 25 april 2012 11:23 schreef RanTheMan het volgende:
[..]idd mensen lachen mij ook altijd uit wanneer ik voor auto van de zaak kan rijden en toch de zakelijke ibiza van mn partner verkies voor prive gebruik, nou jah meer ruimte is niet nodig denk ik dan.. Zelfde met keukens, mensen die status gericht zijn zullen sneller voor design kiezen ipv degelijke subsituten voor de helft van de prijs
@piet, met alle respect maar jij bent absoluut niet objectief in deze en dat onderbouw ik door je eigen topic in Cul. Dat is net als iets vragen naar een degelijke auto in PTA.. Dat kan niet objectief..quote:Op woensdag 25 april 2012 11:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik heb het niet over geld, maar over hoe mooi een keuken is, mijn kritiek was dat er vrijwel alleen maar over prijs gesproken werd.
Vind het jammer dat het niet gaat over creatieve oplossingen, zoals een koelkast in een muur plaatsen, een doorgeefluik of watervast stucwerk ipv tegels aan de muur.
Ik vind een discussie over prijs niet interessant maar wat je er van gemaakt hebt wel.
Ja ik ben een krent als je dat bedoelt.. Maar heb daardoor wel de mogelijkheid om elke week uit eten te gaan waardoor ik een keuken weer minder nodig hebquote:Op woensdag 25 april 2012 11:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Deze uitspraak zegt meer over jou
En weer heb je het over geldquote:Op woensdag 25 april 2012 11:26 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
@piet, met alle respect maar jij bent absoluut niet objectief in deze en dat onderbouw ik door je eigen topic in Cul. Dat is net als iets vragen naar een degelijke auto in PTA.. Dat kan niet objectief..
Zelfde geldt voor hier in K&W iedereen hier zegt sikkens speciaalzaak etc terwijl de mensen uit Cul en PTA gewoon naar de gamma gaan..
Ikea spullen (de keukens ken ik dan niet), zijn behoorijk creatief en praktisch ingedeeld. Verder ben je qua creativiteit behoorlijk beperkt door de bestaande ruimte waar de keuken in komt te staan. Onze ruimte heeft 4 deuren (oorspronkelijk 6); nou, dan is het schipperen om een flink stuk aanrecht te creëren; als je dat met creatief bedoelt, dat hangt niet van de prijs of het merk af, maar veel meer van de creativiteit van de koper/opsteller.quote:Op woensdag 25 april 2012 11:23 schreef Pietverdriet het volgende:
Vind het jammer dat het niet gaat over creatieve oplossingen, zoals een koelkast in een muur plaatsen, een doorgeefluik of watervast stucwerk ipv tegels aan de muur.
Ik vind een discussie over prijs niet interessant maar wat je er van gemaakt hebt wel.
Draadglas? Ik vind het armoedig staan. Doet me denken aan de kelderramen van vroeger in het sous-terrain van een flattenwijk (nu griebesbuurt). Daar zat draadglas in tegen breuk en inbraak.quote:Op woensdag 25 april 2012 11:32 schreef Pietverdriet het volgende:
bv draadglas ............ ipv een tegelwand achter het werkblad,
Ben je van het padje af ofzo? nergens in de post die jij quote gaat het over geld.. Het gaat over behoeften! als behoeften gelijk zijn aan geld, dan is dat jouw interpretatie..quote:Op woensdag 25 april 2012 11:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En weer heb je het over geld
Zoals ik zei, ik vind het jammer dat het over geld gaat en niet over creatieve oplossingen, hoe je wat moois maakt, bv draadglas of glad schilderwerk ipv een tegelwand achter het werkblad, slimme oplossingen voor voldoende stroomaansluitingen, hoe hoog een werkblad moet zijn, etc etc
verlengsnoerquote:Op woensdag 25 april 2012 11:47 schreef lezzer het volgende:
Ja nou, wij koken dus heel basic, maar we hebben wel 3 koffiezetapparaten op het aanrecht (don't ask...).
En laten we nou maar 2 stopcontacten hebben.
Tip: neem voldoende stopcontacten dus
Kijk, weer wat geleerdquote:Op woensdag 25 april 2012 10:39 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
dat is dus onzin
je kan gewoon andere apparatuur in je IKEA keuken zetten, je kan het alleen niet bij IKEA zelf kopen dan
Nou er is wel iets met de magnetron maten geloof ik.. maar ik weet niet meer wat... Volgens mij zijn die erg moeilijk te vindenquote:Op woensdag 25 april 2012 14:18 schreef Appeltje2010 het volgende:
[..]
Kijk, weer wat geleerd. Dat wist ik dus niet... Mijn hoofdreden om het dan alsnog niet te doen is dat ik gewoon geen gezeur wil: alles van 1 leverancier voorkomt "ja, dan had u dat moeten aangeven" of "ja, dat ligt aan dit kastje (of aan dat apparaat)" en dat ik e.e.a. compleet geinstalleerd wil hebben.
Nee geen last van viezigheid, het is aluminium met minieme spleetjes tussen de latten, het oppervlak voelt en oogt glad en strak. De keukenboer vond het niks (niet standaard, niet symmetrisch) maar soms moet je gewoon eigenwijs zijn. Er lopen volgens mij heel wat keukenadviseurs rond die zelf nooit een slag uitvoeren in een keuken.quote:Op woensdag 25 april 2012 13:13 schreef Samsam74 het volgende:
dat is ook zeker mooi! krijg je geen vetspetters en viezigheid er tussen, het is geen glad oppervlak?
ik ben heel blij met mijn meterkast achter een keukenkastje, heel mooi en ook nog wat extra ruimte.
Wat wilt u eigenlijk doen in uw keuken? Hoe groot is de voorziene ruimte?quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:04 schreef xaban06 het volgende:
Ik had wel verwacht dat er een (algemene) keuken topic zou zijn, maar niet dus tot mijn verbazing
Wij gaan over een tijdje een keuken kopen, echter hebben hier 0,0 ervaring in.
- Hoe zijn de prijzen bijvoorbeeld in Duitsland of Belgie t.o.v. Nederland?
- Welke keukenboer moet je absoluut vermijden?
- Welk merk apparatuur absoluut niet kopen?
- Algemene tips waar je op moet letten?
Over de vorm zijn wij er ook nog niet uit, maar dat is meer persoonlijk, of hebben sommige vormen nadelen?
Ruimte is belangrijk, vrouwtje wilt een groot keuken.quote:Op woensdag 25 april 2012 16:37 schreef yvanlindekens het volgende:
[..]
Wat wilt u eigenlijk doen in uw keuken? Hoe groot is de voorziene ruimte?
Er is een hemelsbreed verschil tussen een prestigieuze snobkeuken waarin nauwelijks gekookt wordt en een functionele keuken waarin wèl al eens iets in de pan gedraaid wordt.
Er is een groot verschil tussen een bescheiden keukentje waarin je met moeite een redelijke warme maaltijd kan bereiden en een keuken die toelaat om in alle comfort een vijfgangenmaal te bereiden.
Er is een groot verschil tussen een keuken waarin enkel gekookt wordt en een keuken waarin eventuele gasten hun aperitiefje drinken en ondertussen de kok van dienst wat helpen door wat peterselie te hakken of zo.
Er is een groot verschil tussen een keuken waarin enkel maaltijden bereid worden, uitgaande van aangekochte verse waar en een keuken waarin ook eigen groente, fruit, vlees, kruiden verwerkt wordt d.m.v. bvb. wecken, diepvriezen enz. En waar men zich ook nog eens bezighoudt met edele technieken zoals de bereiding van echt bruikbare vlees- of visfond, pesto... Als alternatief van de bagger die je in de winkel vindt.
De keuze tussen bovenstaande scenario's, en het beschikbare budget, bepalen uiteindelijk de keuken.
Als ik even uitga van mijn ervaringen als zowel regelmatige verbouwer, enthousiaste amateurkok en type met ervaring in keukenwerk in een nogal prestigieus restaurant, is er één noodzaak, wat een intensief gebruikte keuken betreft: ruimte, ruimte, ruimte!
Dat wil niet zeggen dat er een keuken moet zijn van 100m², maar wèl, dat de keuken doordacht moet uitgevoerd zijn, op zo'n wijze dat je nooit tijdens het koken geconfronteerd wordt met het feit dat "alles vol staat".
Hier ga ik volledig in mee.quote:Op woensdag 25 april 2012 16:37 schreef yvanlindekens het volgende:
Dat wil niet zeggen dat er een keuken moet zijn van 100m², maar wèl, dat de keuken doordacht moet uitgevoerd zijn, op zo'n wijze dat je nooit tijdens het koken geconfronteerd wordt met het feit dat "alles vol staat".
Schitterende keuken.quote:Op woensdag 25 april 2012 12:42 schreef Samsam74 het volgende:
wij hebben ook voor een landelijke keuken gekozen.
[ afbeelding ]
Als vrouwtje een grote keuken wil zal je moeten verhuizenquote:Op woensdag 25 april 2012 16:53 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ruimte is belangrijk, vrouwtje wilt een groot keuken.
Zie plattegrond wat wij hebben aan ruimte: http://85.17.151.72/woning/plattegrond_2.jpg
Ik wil een rechte of een L keuken, vrouw wilt een U met een bar.
linksonder: om het schiereiland heen lopen met een hete pan om af te kunnen gieten in een spoelbak is erg irritantquote:Op donderdag 26 april 2012 09:15 schreef ueberduitser het volgende:
even snel aan het stoeien geweest met eventuele mogelijkheden.![]()
Plaats van hoge kasten, spoelbakken en koken zijn natuurlijk indicatief.
[ afbeelding ]
koken had links op het schiereiland gemoeten ja, dat klopt.quote:Op donderdag 26 april 2012 09:43 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
linksonder: om het schiereiland heen lopen met een hete pan om af te kunnen gieten in een spoelbak is erg irritant
De goede oplossing zit er nog niet bij volgens mij. Rechts boven vindt ik de standaard oplossing, en ik zocht eigenlijk naar een niet-standaard oplossing.quote:Op donderdag 26 april 2012 09:51 schreef RanTheMan het volgende:
Goed bezig UberDuitser
Maar ik denk toch echt dat rechts boven de enige fatsoenlijke optie is.. Want de rest van de ruimte is 5 bij 4 en om daar dan nog een eettafel en zithoek en weet ik veel nog meer in te proppen, dan wordt het erg druk denk ik..
Elke cm is er 1 lijkt mij...
Een weber/boretti buitenkeuken op het balkonquote:Op donderdag 26 april 2012 10:16 schreef ueberduitser het volgende:
De goede oplossing zit er nog niet bij volgens mij. Rechts boven vindt ik de standaard oplossing, en ik zocht eigenlijk naar een niet-standaard oplossing.
Hey gaaf!quote:Op donderdag 26 april 2012 09:15 schreef ueberduitser het volgende:
even snel aan het stoeien geweest met eventuele mogelijkheden.![]()
Plaats van hoge kasten, spoelbakken en koken zijn natuurlijk indicatief.
[ afbeelding ]
Helemaal geen 5 bij 4quote:Op donderdag 26 april 2012 09:51 schreef RanTheMan het volgende:
Goed bezig UberDuitser
Maar ik denk toch echt dat rechts boven de enige fatsoenlijke optie is.. Want de rest van de ruimte is 5 bij 4 en om daar dan nog een eettafel en zithoek en weet ik veel nog meer in te proppen, dan wordt het erg druk denk ik..
Elke cm is er 1 lijkt mij...
sorryquote:Op donderdag 26 april 2012 11:55 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Helemaal geen 5 bij 4
5.6 bij 4.7, dus bijna 6 bij 5
Haha nee, mijn hobby kamer blijft!quote:Op donderdag 26 april 2012 11:58 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
sorry
Maar neemt niet weg dat het een vierkante vorm blijft waardoor het lastiger wordt het leuk op te lossen.. Of praktisch.. Iets meer een "tunnel" vorm met dezelfde m2 had het iets makkelijekr inrichten gemaakt...
Of je laat je hobby kamer vallen en plaatst daar een eethoek en maak je daar een hobby van, heb je alsnog een hobby kamer![]()
och jah dat is ook wel zo, het hangt er denk ik van af wat je gewend bent.. Heb je uberhaupt al nagedacht over de indeling?quote:Op donderdag 26 april 2012 12:00 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Haha nee, mijn hobby kamer blijft!
Daar komt de PC, xbox, loungebank etc
Kwa ruimte valt het wel mee vind ik, heel veel hoef je tenslotte niet kwijt in je woonkamer, toch?
Eethoek, tv+kast, bank, dressoir. Ik vind het persoonlijk kwa ruimte hartstikke meevallen
Nee, ik vind het heel erg lastig zonder de woning te zien. Begin juni mogen we voor het eerst naar binnenquote:Op donderdag 26 april 2012 12:06 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
och jah dat is ook wel zo, het hangt er denk ik van af wat je gewend bent.. Heb je uberhaupt al nagedacht over de indeling?
haha nee hoor, als je nu floorplanner gebruikt, dan kun je het ook mooi in 3d zetten, krijg je meteen een beter indruk van hoe de KEUKEN in de ruimte lijktquote:Op donderdag 26 april 2012 12:07 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Nee, ik vind het heel erg lastig zonder de woning te zien. Begin juni mogen we voor het eerst naar binnenmaar dit begint zo wel op een ander topic te lijken
Muur heb ik doorgetrokken omdat je dan niet op het kookgedeelte kijkt. Wil je op de zijkant van een keuken kijken, of kijk je liever tegen een muur aan. Wij hebben voor dat laatste gekozen.quote:Op donderdag 26 april 2012 11:54 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Hey gaaf!
Zelf wil ik rechtsboven, alleen zie ik dat je de muur hebt doorgetrokken, had ik niet aan gedacht, zal dat een must zijn?
Linksonder, maar dan echt een U zou mijn vrouw verkiezen denk ik
Waarmee heb je dit getekend/gemaakt?
De afmetingen die ik net gaf is dan ook de afmetingen zonder de keuken meegeteldquote:Op donderdag 26 april 2012 13:15 schreef Appeltje2010 het volgende:
Ik zou de muur zeker niet neerzetten en ook geen bovenkastjes plaatsen. Dan heb je een ruimere indruk.
Heb natuurlijk geen idee wat voor ruimte je gewend bent maar ik heb een huis gehad met een woonkamer van 5.4 x 4,25 en daarin stond GEEN eethoek en GEEN keuken. Verkijk je er niet op, het is echt niet zo groot. Op zich is dat geen probleem maar probeer het dan niet te vol te maken.
Mbt de tekeningen vind ik de opstelling in T echt super onhandig en de andere opstellingen laten qua loopruimte over: 2.13 - 1.20 = 93cm... dat wil je echt niet. De L lijkt me de enige echt goede optie. Is misschien saai, maar kan echt wel heel mooi zijn, ik heb dit bij de ouders van een vriend gezien, als je dan de rest van de kamer er goed bij betrekt, is het echt wel mooi.
Lage of laagste?quote:Op donderdag 26 april 2012 21:34 schreef Rio het volgende:
Apparatuur bij Keukenloods kopen. Geweldig bedrijf met lage prijzen en topservice! Ze hebben ons fantastisch geholpen.
Waarom kies je voor inductie?quote:Op donderdag 26 april 2012 22:28 schreef djamoro het volgende:
tekening 1,maar wel met inductie en water op het eiland vaatwasser eronder.
Alle kastjes wegwerken in de achterwand en er een combi oven in laten wegwerken.
Houd wel 1 meter tussenruimte tussen eiland en wand.
Dan word het zeer overzichtelijk en ruimtelijk.
Ik heb het een korte tijd gehad, er uit gemikt en gas laten aanleggenquote:Op donderdag 26 april 2012 22:34 schreef djamoro het volgende:
schoonmaak gemak en ik moet eerlijk zeggen dat je er wel aan moet wennen.
Het gaat gewoon sneller dan gas.
Wij hebben ook op gas gekookt,maar vanwege het gemak toch voor inductie gegaan
Klopt, en het is wel gemakkelijk schoonmakenquote:Op donderdag 26 april 2012 22:46 schreef djamoro het volgende:
Zo heeft iedereen zijn voorkeur en dat moet ook anders hadden we allemaal dezelfde keuken met dezelfde inbouw apparatuur
Ik zou zeggen laagste. Die package deal die ik bij hen sloot had nergens voordeliger gekund.quote:
Hoewel niet aan mij gesteld, toch mijn antwoordquote:Op donderdag 26 april 2012 22:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom kies je voor inductie?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |