abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110760718
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 11:07 schreef Samsam74 het volgende:
een ander is juist heel trots op hoeveel geld hij neer kan leggen.
Dat is toch zielig? Net als mensen die in een MPV rijden om te laten zien hoe breed ze 't hebben?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  woensdag 25 april 2012 @ 11:23:05 #52
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_110760814
quote:
1s.gif Op woensdag 25 april 2012 11:14 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als je budget ¤ 5.000 is dan gaat het niet lukken daar een Italiaans design eiland in te plaatsen... zeker niet als de rest van de keuken ook nog een beetje bij het eiland moet passen.
Ik heb het niet over geld, maar over hoe mooi een keuken is, mijn kritiek was dat er vrijwel alleen maar over prijs gesproken werd.
Vind het jammer dat het niet gaat over creatieve oplossingen, zoals een koelkast in een muur plaatsen, een doorgeefluik of watervast stucwerk ipv tegels aan de muur.
Ik vind een discussie over prijs niet interessant maar wat je er van gemaakt hebt wel.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_110760829
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 11:20 schreef blomke het volgende:

[..]

Dat is toch zielig? Net als mensen die in een MPV rijden om te laten zien hoe breed ze 't hebben?
:') idd mensen lachen mij ook altijd uit wanneer ik voor auto van de zaak kan rijden en toch de zakelijke ibiza van mn partner verkies voor prive gebruik, nou jah meer ruimte is niet nodig denk ik dan.. Zelfde met keukens, mensen die status gericht zijn zullen sneller voor design kiezen ipv degelijke subsituten voor de helft van de prijs
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_110760893
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 11:14 schreef blomke het volgende:

[..]

Ikea keuken met Miele inbouwapparatuur. De perfecte combinatie.
Dank je wel :)
  woensdag 25 april 2012 @ 11:25:17 #55
45206 Pietverdriet
pi_110760894
quote:
2s.gif Op woensdag 25 april 2012 11:23 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

:') idd mensen lachen mij ook altijd uit wanneer ik voor auto van de zaak kan rijden en toch de zakelijke ibiza van mn partner verkies voor prive gebruik, nou jah meer ruimte is niet nodig denk ik dan.. Zelfde met keukens, mensen die status gericht zijn zullen sneller voor design kiezen ipv degelijke subsituten voor de helft van de prijs
Deze uitspraak zegt meer over jou
pi_110760920
quote:
1s.gif Op woensdag 25 april 2012 11:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik heb het niet over geld, maar over hoe mooi een keuken is, mijn kritiek was dat er vrijwel alleen maar over prijs gesproken werd.
Vind het jammer dat het niet gaat over creatieve oplossingen, zoals een koelkast in een muur plaatsen, een doorgeefluik of watervast stucwerk ipv tegels aan de muur.
Ik vind een discussie over prijs niet interessant maar wat je er van gemaakt hebt wel.
@piet, met alle respect maar jij bent absoluut niet objectief in deze en dat onderbouw ik door je eigen topic in Cul. Dat is net als iets vragen naar een degelijke auto in PTA.. Dat kan niet objectief..

Zelfde geldt voor hier in K&W iedereen hier zegt sikkens speciaalzaak etc terwijl de mensen uit Cul en PTA gewoon naar de gamma gaan..
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_110760958
quote:
1s.gif Op woensdag 25 april 2012 11:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Deze uitspraak zegt meer over jou
Ja ik ben een krent als je dat bedoelt.. Maar heb daardoor wel de mogelijkheid om elke week uit eten te gaan waardoor ik een keuken weer minder nodig heb :)
  woensdag 25 april 2012 @ 11:32:41 #58
45206 Pietverdriet
pi_110761123
quote:
2s.gif Op woensdag 25 april 2012 11:26 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

@piet, met alle respect maar jij bent absoluut niet objectief in deze en dat onderbouw ik door je eigen topic in Cul. Dat is net als iets vragen naar een degelijke auto in PTA.. Dat kan niet objectief..

Zelfde geldt voor hier in K&W iedereen hier zegt sikkens speciaalzaak etc terwijl de mensen uit Cul en PTA gewoon naar de gamma gaan..
En weer heb je het over geld
Zoals ik zei, ik vind het jammer dat het over geld gaat en niet over creatieve oplossingen, hoe je wat moois maakt, bv draadglas of glad schilderwerk ipv een tegelwand achter het werkblad, slimme oplossingen voor voldoende stroomaansluitingen, hoe hoog een werkblad moet zijn, etc etc
pi_110761184
quote:
1s.gif Op woensdag 25 april 2012 11:23 schreef Pietverdriet het volgende:
Ikea spullen (de keukens ken ik dan niet), zijn behoorijk creatief en praktisch ingedeeld. Verder ben je qua creativiteit behoorlijk beperkt door de bestaande ruimte waar de keuken in komt te staan. Onze ruimte heeft 4 deuren (oorspronkelijk 6); nou, dan is het schipperen om een flink stuk aanrecht te creëren; als je dat met creatief bedoelt, dat hangt niet van de prijs of het merk af, maar veel meer van de creativiteit van de koper/opsteller.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_110761263
quote:
1s.gif Op woensdag 25 april 2012 11:32 schreef Pietverdriet het volgende:

bv draadglas ............ ipv een tegelwand achter het werkblad,
Draadglas? Ik vind het armoedig staan. Doet me denken aan de kelderramen van vroeger in het sous-terrain van een flattenwijk (nu griebesbuurt). Daar zat draadglas in tegen breuk en inbraak.

Geef mij maar metrotegels zonder voegen.
pi_110761517
quote:
1s.gif Op woensdag 25 april 2012 11:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En weer heb je het over geld
Zoals ik zei, ik vind het jammer dat het over geld gaat en niet over creatieve oplossingen, hoe je wat moois maakt, bv draadglas of glad schilderwerk ipv een tegelwand achter het werkblad, slimme oplossingen voor voldoende stroomaansluitingen, hoe hoog een werkblad moet zijn, etc etc
Ben je van het padje af ofzo? nergens in de post die jij quote gaat het over geld.. Het gaat over behoeften! als behoeften gelijk zijn aan geld, dan is dat jouw interpretatie..

Kijk jij wil misschien 3 ovens, een wokbrander, een aanrechtblad op 1 meter omdat je uren in de keuken staat en veel moet snijden oid. Een ander is al gelukkig met een magnetron..

Als je van koken houdt dan heb je veel WCD's nodig, koop je elke dag kant en klaar dan heb je aan 2 WCD's genoeg, dus wederom, afhankelijk van de behoeften.. En zaken als draadglas, das een kwestie van smaak en daar heeft een ieder zijn eigen mening over...
pi_110761620
Ja nou, wij koken dus heel basic, maar we hebben wel 3 koffiezetapparaten op het aanrecht (don't ask...).
En laten we nou maar 2 stopcontacten hebben.

Tip: neem voldoende stopcontacten dus :P
pi_110761676
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 11:47 schreef lezzer het volgende:
Ja nou, wij koken dus heel basic, maar we hebben wel 3 koffiezetapparaten op het aanrecht (don't ask...).
En laten we nou maar 2 stopcontacten hebben.

Tip: neem voldoende stopcontacten dus :P
verlengsnoer :) Overigens heb ik 14 WCD's in de keuken, omdat het praktisch is voor mijn vrouw :7
pi_110761782
Ja maar ik wil dus niet zo'n stekkerdoos op het aanrecht hebben liggen...
pi_110762831
Neem 2 dubbele inbouwstopcontacten per aanrechtblad onder de bovenkastjes (hoe noem je die eigenlijk), dan slingert het snoer van je waterkoker e.d. ook niet over het aanrecht.
pi_110763195
Volgens mij had ik mijn budget al aangegeven, dus een Italiaans design keuken zit er niet in.

Wat ons stijl is is ongeveer dit, dit en dit kwa kastjes, dus witte met 'gefreesde' randjes, hoe noem je dat? :D
Maar het kan natuurlijk ook totaal de andere kant op, we moeten nog zien hoe we ons huis gaan inkleden.

Verder zag ik iemand schrijven over gas aansluiting, deze is er niet, komt er niet. We gaan inductie koken.
pi_110763285
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 12:37 schreef xaban06 het volgende:
hoe noem je dat? :D
Paneeldeurtjes.
  woensdag 25 april 2012 @ 12:42:36 #68
365227 Samsam74
druk met verbouwen
pi_110763358
wij hebben ook voor een landelijke keuken gekozen.
Be who you are and say what you feel.
Because those who mind don’t matter.
And those who matter don’t mind.
pi_110763433
Ik heb ook paneeldeurtjes, maar dat zijn stofnesten, dus ik ga gladde deurtjes er op zetten.
pi_110764416
Over praktische oplossingen: ik ben bijzonder gelukkig met een rolkast rechts van de kookplaat. Daarin staat/hangt zo ongeveer alles wat ik nodig heb bij het koken aan kruiden en keukengerei. Als ik ga koken gooi ik hem helemaal open en is alles voor het grijpen, als ik klaar ben weer dicht en dan is alles meteen uit het zicht. Stopcontacten zitten er ook in. Een kook(schier)eiland is heerlijk maar je wilt er geen zooi op en om nou voor elk dingetje de lade waar je voor staat open te trekken leek me onhandig, vandaar.
Plaatje ter verduidelijking:

“I don’t hate people. I just feel better when they’re not around.”
  woensdag 25 april 2012 @ 13:13:53 #71
365227 Samsam74
druk met verbouwen
pi_110764504
dat is ook zeker mooi! krijg je geen vetspetters en viezigheid er tussen, het is geen glad oppervlak?

ik ben heel blij met mijn meterkast achter een keukenkastje, heel mooi en ook nog wat extra ruimte.
pi_110766990
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 10:39 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

dat is dus onzin :P

je kan gewoon andere apparatuur in je IKEA keuken zetten, je kan het alleen niet bij IKEA zelf kopen dan ;)
Kijk, weer wat geleerd :). Dat wist ik dus niet... Mijn hoofdreden om het dan alsnog niet te doen is dat ik gewoon geen gezeur wil: alles van 1 leverancier voorkomt "ja, dan had u dat moeten aangeven" of "ja, dat ligt aan dit kastje (of aan dat apparaat)" en dat ik e.e.a. compleet geinstalleerd wil hebben.
pi_110767198
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 14:18 schreef Appeltje2010 het volgende:

[..]

Kijk, weer wat geleerd :). Dat wist ik dus niet... Mijn hoofdreden om het dan alsnog niet te doen is dat ik gewoon geen gezeur wil: alles van 1 leverancier voorkomt "ja, dan had u dat moeten aangeven" of "ja, dat ligt aan dit kastje (of aan dat apparaat)" en dat ik e.e.a. compleet geinstalleerd wil hebben.
Nou er is wel iets met de magnetron maten geloof ik.. maar ik weet niet meer wat... Volgens mij zijn die erg moeilijk te vinden
pi_110767232
Daar is wel een mouw aan te passen hoor, Gewoon ander kastje pakken. Eventueel met een passtukje.
  woensdag 25 april 2012 @ 14:24:45 #75
365227 Samsam74
druk met verbouwen
pi_110767254
ik heb wel een combi van een ander merk, was geen probleem.
pi_110769823
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 13:13 schreef Samsam74 het volgende:
dat is ook zeker mooi! krijg je geen vetspetters en viezigheid er tussen, het is geen glad oppervlak?

ik ben heel blij met mijn meterkast achter een keukenkastje, heel mooi en ook nog wat extra ruimte.
Nee geen last van viezigheid, het is aluminium met minieme spleetjes tussen de latten, het oppervlak voelt en oogt glad en strak. De keukenboer vond het niks (niet standaard, niet symmetrisch) maar soms moet je gewoon eigenwijs zijn. Er lopen volgens mij heel wat keukenadviseurs rond die zelf nooit een slag uitvoeren in een keuken.
“I don’t hate people. I just feel better when they’re not around.”
  woensdag 25 april 2012 @ 15:41:18 #77
365227 Samsam74
druk met verbouwen
pi_110770286
vind het erg mooi, en lijkt me ook heel praktisch.
pi_110773085
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 19:04 schreef xaban06 het volgende:
Ik had wel verwacht dat er een (algemene) keuken topic zou zijn, maar niet dus tot mijn verbazing :)

Wij gaan over een tijdje een keuken kopen, echter hebben hier 0,0 ervaring in.

- Hoe zijn de prijzen bijvoorbeeld in Duitsland of Belgie t.o.v. Nederland?
- Welke keukenboer moet je absoluut vermijden?
- Welk merk apparatuur absoluut niet kopen?
- Algemene tips waar je op moet letten?

Over de vorm zijn wij er ook nog niet uit, maar dat is meer persoonlijk, of hebben sommige vormen nadelen?
Wat wilt u eigenlijk doen in uw keuken? Hoe groot is de voorziene ruimte?

Er is een hemelsbreed verschil tussen een prestigieuze snobkeuken waarin nauwelijks gekookt wordt en een functionele keuken waarin wèl al eens iets in de pan gedraaid wordt.

Er is een groot verschil tussen een bescheiden keukentje waarin je met moeite een redelijke warme maaltijd kan bereiden en een keuken die toelaat om in alle comfort een vijfgangenmaal te bereiden.

Er is een groot verschil tussen een keuken waarin enkel gekookt wordt en een keuken waarin eventuele gasten hun aperitiefje drinken en ondertussen de kok van dienst wat helpen door wat peterselie te hakken of zo.

Er is een groot verschil tussen een keuken waarin enkel maaltijden bereid worden, uitgaande van aangekochte verse waar en een keuken waarin ook eigen groente, fruit, vlees, kruiden verwerkt wordt d.m.v. bvb. wecken, diepvriezen enz. En waar men zich ook nog eens bezighoudt met edele technieken zoals de bereiding van echt bruikbare vlees- of visfond, pesto... Als alternatief van de bagger die je in de winkel vindt.

De keuze tussen bovenstaande scenario's, en het beschikbare budget, bepalen uiteindelijk de keuken.

Als ik even uitga van mijn ervaringen als zowel regelmatige verbouwer, enthousiaste amateurkok en type met ervaring in keukenwerk in een nogal prestigieus restaurant, is er één noodzaak, wat een intensief gebruikte keuken betreft: ruimte, ruimte, ruimte!

Dat wil niet zeggen dat er een keuken moet zijn van 100m², maar wèl, dat de keuken doordacht moet uitgevoerd zijn, op zo'n wijze dat je nooit tijdens het koken geconfronteerd wordt met het feit dat "alles vol staat".
pi_110773788
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 16:37 schreef yvanlindekens het volgende:

[..]

Wat wilt u eigenlijk doen in uw keuken? Hoe groot is de voorziene ruimte?

Er is een hemelsbreed verschil tussen een prestigieuze snobkeuken waarin nauwelijks gekookt wordt en een functionele keuken waarin wèl al eens iets in de pan gedraaid wordt.

Er is een groot verschil tussen een bescheiden keukentje waarin je met moeite een redelijke warme maaltijd kan bereiden en een keuken die toelaat om in alle comfort een vijfgangenmaal te bereiden.

Er is een groot verschil tussen een keuken waarin enkel gekookt wordt en een keuken waarin eventuele gasten hun aperitiefje drinken en ondertussen de kok van dienst wat helpen door wat peterselie te hakken of zo.

Er is een groot verschil tussen een keuken waarin enkel maaltijden bereid worden, uitgaande van aangekochte verse waar en een keuken waarin ook eigen groente, fruit, vlees, kruiden verwerkt wordt d.m.v. bvb. wecken, diepvriezen enz. En waar men zich ook nog eens bezighoudt met edele technieken zoals de bereiding van echt bruikbare vlees- of visfond, pesto... Als alternatief van de bagger die je in de winkel vindt.

De keuze tussen bovenstaande scenario's, en het beschikbare budget, bepalen uiteindelijk de keuken.

Als ik even uitga van mijn ervaringen als zowel regelmatige verbouwer, enthousiaste amateurkok en type met ervaring in keukenwerk in een nogal prestigieus restaurant, is er één noodzaak, wat een intensief gebruikte keuken betreft: ruimte, ruimte, ruimte!

Dat wil niet zeggen dat er een keuken moet zijn van 100m², maar wèl, dat de keuken doordacht moet uitgevoerd zijn, op zo'n wijze dat je nooit tijdens het koken geconfronteerd wordt met het feit dat "alles vol staat".
Ruimte is belangrijk, vrouwtje wilt een groot keuken.

Zie plattegrond wat wij hebben aan ruimte: http://85.17.151.72/woning/plattegrond_2.jpg

Ik wil een rechte of een L keuken, vrouw wilt een U met een bar.
pi_110778647
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 16:37 schreef yvanlindekens het volgende:

Hier ga ik volledig in mee.

Ik zou ook voor de L- of rechte keuken gaan. Een bar is:
1. een "sta in de weg/loop" tussen keuken en kamer
2. een verzamelplaats voor zooi
3. nergens voor nodig.

Ik zie regelmatig woningen waar de restanten van de bar in de vorm van aangeheelde vloerdelen, nog te ontdekken zijn. Bewoners zijn blij van 't ding af te zijn, incl. de barkrukken en -stoelen.
pi_110787190
Een paar Ikea-keukentips:
- nooit de kraan in de rvs-rand van de wasbak zetten. Echt stevig is dat niet.Gewoon in het werkblad zelf doen.
- wij hebben een koelkast waarbij je alleen iets met de groentela kan doen als je het onderste boord/schap leegmaakt. Superonhandig en helemaal niet des Ikea's vind ik.
- Er is niets mis met de houten werkbladen. Wij waren wat huiverig maar dat blijkt nergens voor nodig. Regelmatig olieën (lang niet zo vaak als voorgeschreven trouwens) en je hebt nergens last van.
- apparatuur ergens anders kopen is geen enkel probleem. Er wordt zelfs speciaal gevraagd of het met of zonder apparatuur is. De kookplaat bijvoorbeeld hebben wij elders gekocht. We wilden perse op gas koken, met 4 pitten en die hebben ze niet naar onze smaak. Kan prima, want volgens mij is alles gestandaardiseerd en onderling inwisselbaar.
pi_110793783
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 12:42 schreef Samsam74 het volgende:
wij hebben ook voor een landelijke keuken gekozen.
[ afbeelding ]
Schitterende keuken.
wij hebben dezelfde deuren en handvaten, ander werkblad
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_110803349
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 16:53 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Ruimte is belangrijk, vrouwtje wilt een groot keuken.

Zie plattegrond wat wij hebben aan ruimte: http://85.17.151.72/woning/plattegrond_2.jpg

Ik wil een rechte of een L keuken, vrouw wilt een U met een bar.
Als vrouwtje een grote keuken wil zal je moeten verhuizen ;).
Maar inderdaad zoals al is aangegeven lijkt een L me in dit geval het beste... misschien zelfs alleen kastjes langs de lange muur... dat laatste geeft in ieder geval een wat ruimer aandoende woonkamer want echt heel groot is 37m2 inclusief keuken niet. Persoonlijk vind ik het huis een wat rare indeling hebben: 4 slaapkamers dus een soort van bedoelt voor 5 personen en dan zo'n kleine woonkamer.

Waar ga je je eettafel zetten?? Als dat "rechts onderin" op de plattegrond is (dus naast de keuken) , dan zou ik wel voor een L gaan. Een U of bar oid is echt geen goed idee.
  donderdag 26 april 2012 @ 09:15:15 #84
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_110803971
even snel aan het stoeien geweest met eventuele mogelijkheden. :P

Plaats van hoge kasten, spoelbakken en koken zijn natuurlijk indicatief.
pi_110804673
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 09:15 schreef ueberduitser het volgende:

[ afbeelding ]
linksonder: om het schiereiland heen lopen met een hete pan om af te kunnen gieten in een spoelbak is erg irritant ;)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_110804818
Goed bezig UberDuitser :)

Maar ik denk toch echt dat rechts boven de enige fatsoenlijke optie is.. Want de rest van de ruimte is 5 bij 4 en om daar dan nog een eettafel en zithoek en weet ik veel nog meer in te proppen, dan wordt het erg druk denk ik..

Elke cm is er 1 lijkt mij...
  donderdag 26 april 2012 @ 10:16:16 #87
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_110805393
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 09:43 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

linksonder: om het schiereiland heen lopen met een hete pan om af te kunnen gieten in een spoelbak is erg irritant ;)
koken had links op het schiereiland gemoeten ja, dat klopt. :Y

quote:
2s.gif Op donderdag 26 april 2012 09:51 schreef RanTheMan het volgende:

Maar ik denk toch echt dat rechts boven de enige fatsoenlijke optie is.. Want de rest van de ruimte is 5 bij 4 en om daar dan nog een eettafel en zithoek en weet ik veel nog meer in te proppen, dan wordt het erg druk denk ik..

De goede oplossing zit er nog niet bij volgens mij. Rechts boven vindt ik de standaard oplossing, en ik zocht eigenlijk naar een niet-standaard oplossing.
pi_110806569
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 10:16 schreef ueberduitser het volgende:

De goede oplossing zit er nog niet bij volgens mij. Rechts boven vindt ik de standaard oplossing, en ik zocht eigenlijk naar een niet-standaard oplossing.
Een weber/boretti buitenkeuken op het balkon :+
pi_110808490
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 09:15 schreef ueberduitser het volgende:

[ afbeelding ]
Hey gaaf!

Zelf wil ik rechtsboven, alleen zie ik dat je de muur hebt doorgetrokken, had ik niet aan gedacht, zal dat een must zijn?

Linksonder, maar dan echt een U zou mijn vrouw verkiezen denk ik :)

Waarmee heb je dit getekend/gemaakt?
pi_110808514
quote:
2s.gif Op donderdag 26 april 2012 09:51 schreef RanTheMan het volgende:

Helemaal geen 5 bij 4 :P
5.6 bij 4.7, dus bijna 6 bij 5 :)
pi_110808619
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 11:55 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Helemaal geen 5 bij 4 :P
5.6 bij 4.7, dus bijna 6 bij 5 :)
sorry :)

Maar neemt niet weg dat het een vierkante vorm blijft waardoor het lastiger wordt het leuk op te lossen.. Of praktisch.. Iets meer een "tunnel" vorm met dezelfde m2 had het iets makkelijekr inrichten gemaakt...

Of je laat je hobby kamer vallen en plaatst daar een eethoek en maak je een hobby van eten, heb je alsnog een hobby kamer :+
pi_110808704
quote:
2s.gif Op donderdag 26 april 2012 11:58 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

sorry :)

Maar neemt niet weg dat het een vierkante vorm blijft waardoor het lastiger wordt het leuk op te lossen.. Of praktisch.. Iets meer een "tunnel" vorm met dezelfde m2 had het iets makkelijekr inrichten gemaakt...

Of je laat je hobby kamer vallen en plaatst daar een eethoek en maak je daar een hobby van, heb je alsnog een hobby kamer :+
Haha nee, mijn hobby kamer blijft! :)
Daar komt de PC, xbox, loungebank etc :)

Kwa ruimte valt het wel mee vind ik, heel veel hoef je tenslotte niet kwijt in je woonkamer, toch?
Eethoek, tv+kast, bank, dressoir. Ik vind het persoonlijk kwa ruimte hartstikke meevallen :)
pi_110808936
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 12:00 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Haha nee, mijn hobby kamer blijft! :)
Daar komt de PC, xbox, loungebank etc :)

Kwa ruimte valt het wel mee vind ik, heel veel hoef je tenslotte niet kwijt in je woonkamer, toch?
Eethoek, tv+kast, bank, dressoir. Ik vind het persoonlijk kwa ruimte hartstikke meevallen :)
och jah dat is ook wel zo, het hangt er denk ik van af wat je gewend bent.. Heb je uberhaupt al nagedacht over de indeling?
pi_110808956
Ik zou bijvoorbeeld een dressoir tegen de linkermuur kunnen plaatsen (muur van slaapkamer 3).
Daarnaast de eettafel, daarnaast de bankstel richting de muur in het noorden op de tekening.

Dus dressoir + eettafel + bankstel moet naast elkaar op een ruimte van 5,6M passen.

Dressoir is 70-80cm diep? tafel is 90cm + 2x 45cm voor de stoelen = 180cm.

Zit je 80cm + 180 = 260cm. Hou je 300cm voor je bankstel.

Is even snel bedacht, uiteraard kan het ook op andere manieren :)
pi_110808985
quote:
2s.gif Op donderdag 26 april 2012 12:06 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

och jah dat is ook wel zo, het hangt er denk ik van af wat je gewend bent.. Heb je uberhaupt al nagedacht over de indeling?
Nee, ik vind het heel erg lastig zonder de woning te zien. Begin juni mogen we voor het eerst naar binnen :) maar dit begint zo wel op een ander topic te lijken :P
pi_110809041
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 12:07 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Nee, ik vind het heel erg lastig zonder de woning te zien. Begin juni mogen we voor het eerst naar binnen :) maar dit begint zo wel op een ander topic te lijken :P
haha nee hoor, als je nu floorplanner gebruikt, dan kun je het ook mooi in 3d zetten, krijg je meteen een beter indruk van hoe de KEUKEN in de ruimte lijkt :)
pi_110809176
Onze keuken komt van de keukenloods. Ze nemen de tijd om je te helpen, en de prijzen zijn ook okee.
  donderdag 26 april 2012 @ 12:52:58 #98
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_110810422
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 11:54 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Hey gaaf!

Zelf wil ik rechtsboven, alleen zie ik dat je de muur hebt doorgetrokken, had ik niet aan gedacht, zal dat een must zijn?

Linksonder, maar dan echt een U zou mijn vrouw verkiezen denk ik :)

Waarmee heb je dit getekend/gemaakt?
Muur heb ik doorgetrokken omdat je dan niet op het kookgedeelte kijkt. Wil je op de zijkant van een keuken kijken, of kijk je liever tegen een muur aan. Wij hebben voor dat laatste gekozen.

Ik heb dit met een cad programma getekend trouwens...
pi_110811307
Ik zou de muur zeker niet neerzetten en ook geen bovenkastjes plaatsen. Dan heb je een ruimere indruk.

Heb natuurlijk geen idee wat voor ruimte je gewend bent maar ik heb een huis gehad met een woonkamer van 5.4 x 4,25 en daarin stond GEEN eethoek en GEEN keuken. Verkijk je er niet op, het is echt niet zo groot. Op zich is dat geen probleem maar probeer het dan niet te vol te maken.

Mbt de tekeningen vind ik de opstelling in T echt super onhandig en de andere opstellingen laten qua loopruimte over: 2.13 - 1.20 = 93cm... dat wil je echt niet. De L lijkt me de enige echt goede optie. Is misschien saai, maar kan echt wel heel mooi zijn, ik heb dit bij de ouders van een vriend gezien, als je dan de rest van de kamer er goed bij betrekt, is het echt wel mooi.
pi_110814397
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 13:15 schreef Appeltje2010 het volgende:
Ik zou de muur zeker niet neerzetten en ook geen bovenkastjes plaatsen. Dan heb je een ruimere indruk.

Heb natuurlijk geen idee wat voor ruimte je gewend bent maar ik heb een huis gehad met een woonkamer van 5.4 x 4,25 en daarin stond GEEN eethoek en GEEN keuken. Verkijk je er niet op, het is echt niet zo groot. Op zich is dat geen probleem maar probeer het dan niet te vol te maken.

Mbt de tekeningen vind ik de opstelling in T echt super onhandig en de andere opstellingen laten qua loopruimte over: 2.13 - 1.20 = 93cm... dat wil je echt niet. De L lijkt me de enige echt goede optie. Is misschien saai, maar kan echt wel heel mooi zijn, ik heb dit bij de ouders van een vriend gezien, als je dan de rest van de kamer er goed bij betrekt, is het echt wel mooi.
De afmetingen die ik net gaf is dan ook de afmetingen zonder de keuken meegeteld :) Keuken meegeteld is het 7 bij 5.6m.

http://85.17.151.72/woning/plattegrond_2.jpg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')