abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110760718
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 11:07 schreef Samsam74 het volgende:
een ander is juist heel trots op hoeveel geld hij neer kan leggen.
Dat is toch zielig? Net als mensen die in een MPV rijden om te laten zien hoe breed ze 't hebben?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  woensdag 25 april 2012 @ 11:23:05 #52
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_110760814
quote:
1s.gif Op woensdag 25 april 2012 11:14 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als je budget ¤ 5.000 is dan gaat het niet lukken daar een Italiaans design eiland in te plaatsen... zeker niet als de rest van de keuken ook nog een beetje bij het eiland moet passen.
Ik heb het niet over geld, maar over hoe mooi een keuken is, mijn kritiek was dat er vrijwel alleen maar over prijs gesproken werd.
Vind het jammer dat het niet gaat over creatieve oplossingen, zoals een koelkast in een muur plaatsen, een doorgeefluik of watervast stucwerk ipv tegels aan de muur.
Ik vind een discussie over prijs niet interessant maar wat je er van gemaakt hebt wel.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_110760829
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 11:20 schreef blomke het volgende:

[..]

Dat is toch zielig? Net als mensen die in een MPV rijden om te laten zien hoe breed ze 't hebben?
:') idd mensen lachen mij ook altijd uit wanneer ik voor auto van de zaak kan rijden en toch de zakelijke ibiza van mn partner verkies voor prive gebruik, nou jah meer ruimte is niet nodig denk ik dan.. Zelfde met keukens, mensen die status gericht zijn zullen sneller voor design kiezen ipv degelijke subsituten voor de helft van de prijs
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_110760893
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 11:14 schreef blomke het volgende:

[..]

Ikea keuken met Miele inbouwapparatuur. De perfecte combinatie.
Dank je wel :)
  woensdag 25 april 2012 @ 11:25:17 #55
45206 Pietverdriet
pi_110760894
quote:
2s.gif Op woensdag 25 april 2012 11:23 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

:') idd mensen lachen mij ook altijd uit wanneer ik voor auto van de zaak kan rijden en toch de zakelijke ibiza van mn partner verkies voor prive gebruik, nou jah meer ruimte is niet nodig denk ik dan.. Zelfde met keukens, mensen die status gericht zijn zullen sneller voor design kiezen ipv degelijke subsituten voor de helft van de prijs
Deze uitspraak zegt meer over jou
pi_110760920
quote:
1s.gif Op woensdag 25 april 2012 11:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik heb het niet over geld, maar over hoe mooi een keuken is, mijn kritiek was dat er vrijwel alleen maar over prijs gesproken werd.
Vind het jammer dat het niet gaat over creatieve oplossingen, zoals een koelkast in een muur plaatsen, een doorgeefluik of watervast stucwerk ipv tegels aan de muur.
Ik vind een discussie over prijs niet interessant maar wat je er van gemaakt hebt wel.
@piet, met alle respect maar jij bent absoluut niet objectief in deze en dat onderbouw ik door je eigen topic in Cul. Dat is net als iets vragen naar een degelijke auto in PTA.. Dat kan niet objectief..

Zelfde geldt voor hier in K&W iedereen hier zegt sikkens speciaalzaak etc terwijl de mensen uit Cul en PTA gewoon naar de gamma gaan..
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_110760958
quote:
1s.gif Op woensdag 25 april 2012 11:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Deze uitspraak zegt meer over jou
Ja ik ben een krent als je dat bedoelt.. Maar heb daardoor wel de mogelijkheid om elke week uit eten te gaan waardoor ik een keuken weer minder nodig heb :)
  woensdag 25 april 2012 @ 11:32:41 #58
45206 Pietverdriet
pi_110761123
quote:
2s.gif Op woensdag 25 april 2012 11:26 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

@piet, met alle respect maar jij bent absoluut niet objectief in deze en dat onderbouw ik door je eigen topic in Cul. Dat is net als iets vragen naar een degelijke auto in PTA.. Dat kan niet objectief..

Zelfde geldt voor hier in K&W iedereen hier zegt sikkens speciaalzaak etc terwijl de mensen uit Cul en PTA gewoon naar de gamma gaan..
En weer heb je het over geld
Zoals ik zei, ik vind het jammer dat het over geld gaat en niet over creatieve oplossingen, hoe je wat moois maakt, bv draadglas of glad schilderwerk ipv een tegelwand achter het werkblad, slimme oplossingen voor voldoende stroomaansluitingen, hoe hoog een werkblad moet zijn, etc etc
pi_110761184
quote:
1s.gif Op woensdag 25 april 2012 11:23 schreef Pietverdriet het volgende:
Ikea spullen (de keukens ken ik dan niet), zijn behoorijk creatief en praktisch ingedeeld. Verder ben je qua creativiteit behoorlijk beperkt door de bestaande ruimte waar de keuken in komt te staan. Onze ruimte heeft 4 deuren (oorspronkelijk 6); nou, dan is het schipperen om een flink stuk aanrecht te creëren; als je dat met creatief bedoelt, dat hangt niet van de prijs of het merk af, maar veel meer van de creativiteit van de koper/opsteller.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_110761263
quote:
1s.gif Op woensdag 25 april 2012 11:32 schreef Pietverdriet het volgende:

bv draadglas ............ ipv een tegelwand achter het werkblad,
Draadglas? Ik vind het armoedig staan. Doet me denken aan de kelderramen van vroeger in het sous-terrain van een flattenwijk (nu griebesbuurt). Daar zat draadglas in tegen breuk en inbraak.

Geef mij maar metrotegels zonder voegen.
pi_110761517
quote:
1s.gif Op woensdag 25 april 2012 11:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En weer heb je het over geld
Zoals ik zei, ik vind het jammer dat het over geld gaat en niet over creatieve oplossingen, hoe je wat moois maakt, bv draadglas of glad schilderwerk ipv een tegelwand achter het werkblad, slimme oplossingen voor voldoende stroomaansluitingen, hoe hoog een werkblad moet zijn, etc etc
Ben je van het padje af ofzo? nergens in de post die jij quote gaat het over geld.. Het gaat over behoeften! als behoeften gelijk zijn aan geld, dan is dat jouw interpretatie..

Kijk jij wil misschien 3 ovens, een wokbrander, een aanrechtblad op 1 meter omdat je uren in de keuken staat en veel moet snijden oid. Een ander is al gelukkig met een magnetron..

Als je van koken houdt dan heb je veel WCD's nodig, koop je elke dag kant en klaar dan heb je aan 2 WCD's genoeg, dus wederom, afhankelijk van de behoeften.. En zaken als draadglas, das een kwestie van smaak en daar heeft een ieder zijn eigen mening over...
pi_110761620
Ja nou, wij koken dus heel basic, maar we hebben wel 3 koffiezetapparaten op het aanrecht (don't ask...).
En laten we nou maar 2 stopcontacten hebben.

Tip: neem voldoende stopcontacten dus :P
pi_110761676
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 11:47 schreef lezzer het volgende:
Ja nou, wij koken dus heel basic, maar we hebben wel 3 koffiezetapparaten op het aanrecht (don't ask...).
En laten we nou maar 2 stopcontacten hebben.

Tip: neem voldoende stopcontacten dus :P
verlengsnoer :) Overigens heb ik 14 WCD's in de keuken, omdat het praktisch is voor mijn vrouw :7
pi_110761782
Ja maar ik wil dus niet zo'n stekkerdoos op het aanrecht hebben liggen...
pi_110762831
Neem 2 dubbele inbouwstopcontacten per aanrechtblad onder de bovenkastjes (hoe noem je die eigenlijk), dan slingert het snoer van je waterkoker e.d. ook niet over het aanrecht.
pi_110763195
Volgens mij had ik mijn budget al aangegeven, dus een Italiaans design keuken zit er niet in.

Wat ons stijl is is ongeveer dit, dit en dit kwa kastjes, dus witte met 'gefreesde' randjes, hoe noem je dat? :D
Maar het kan natuurlijk ook totaal de andere kant op, we moeten nog zien hoe we ons huis gaan inkleden.

Verder zag ik iemand schrijven over gas aansluiting, deze is er niet, komt er niet. We gaan inductie koken.
pi_110763285
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 12:37 schreef xaban06 het volgende:
hoe noem je dat? :D
Paneeldeurtjes.
  woensdag 25 april 2012 @ 12:42:36 #68
365227 Samsam74
druk met verbouwen
pi_110763358
wij hebben ook voor een landelijke keuken gekozen.
Be who you are and say what you feel.
Because those who mind don’t matter.
And those who matter don’t mind.
pi_110763433
Ik heb ook paneeldeurtjes, maar dat zijn stofnesten, dus ik ga gladde deurtjes er op zetten.
pi_110764416
Over praktische oplossingen: ik ben bijzonder gelukkig met een rolkast rechts van de kookplaat. Daarin staat/hangt zo ongeveer alles wat ik nodig heb bij het koken aan kruiden en keukengerei. Als ik ga koken gooi ik hem helemaal open en is alles voor het grijpen, als ik klaar ben weer dicht en dan is alles meteen uit het zicht. Stopcontacten zitten er ook in. Een kook(schier)eiland is heerlijk maar je wilt er geen zooi op en om nou voor elk dingetje de lade waar je voor staat open te trekken leek me onhandig, vandaar.
Plaatje ter verduidelijking:

“I don’t hate people. I just feel better when they’re not around.”
  woensdag 25 april 2012 @ 13:13:53 #71
365227 Samsam74
druk met verbouwen
pi_110764504
dat is ook zeker mooi! krijg je geen vetspetters en viezigheid er tussen, het is geen glad oppervlak?

ik ben heel blij met mijn meterkast achter een keukenkastje, heel mooi en ook nog wat extra ruimte.
pi_110766990
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 10:39 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

dat is dus onzin :P

je kan gewoon andere apparatuur in je IKEA keuken zetten, je kan het alleen niet bij IKEA zelf kopen dan ;)
Kijk, weer wat geleerd :). Dat wist ik dus niet... Mijn hoofdreden om het dan alsnog niet te doen is dat ik gewoon geen gezeur wil: alles van 1 leverancier voorkomt "ja, dan had u dat moeten aangeven" of "ja, dat ligt aan dit kastje (of aan dat apparaat)" en dat ik e.e.a. compleet geinstalleerd wil hebben.
pi_110767198
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 14:18 schreef Appeltje2010 het volgende:

[..]

Kijk, weer wat geleerd :). Dat wist ik dus niet... Mijn hoofdreden om het dan alsnog niet te doen is dat ik gewoon geen gezeur wil: alles van 1 leverancier voorkomt "ja, dan had u dat moeten aangeven" of "ja, dat ligt aan dit kastje (of aan dat apparaat)" en dat ik e.e.a. compleet geinstalleerd wil hebben.
Nou er is wel iets met de magnetron maten geloof ik.. maar ik weet niet meer wat... Volgens mij zijn die erg moeilijk te vinden
pi_110767232
Daar is wel een mouw aan te passen hoor, Gewoon ander kastje pakken. Eventueel met een passtukje.
  woensdag 25 april 2012 @ 14:24:45 #75
365227 Samsam74
druk met verbouwen
pi_110767254
ik heb wel een combi van een ander merk, was geen probleem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')