abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110814578
Ok, heb ik idd verkeerd gekeken maar feit blijft dat het niet heel veel is als je er ook nog ergens een eetkamertafel kwijt wilt EN de keuken erin moet...
Maar het zijn tips dus neem mee wat je wilt :)
  donderdag 26 april 2012 @ 21:34:10 #102
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_110835836
Apparatuur bij Keukenloods kopen. Geweldig bedrijf met lage prijzen en topservice! Ze hebben ons fantastisch geholpen.
Ik heb al een boek.
pi_110838540
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 21:34 schreef Rio het volgende:
Apparatuur bij Keukenloods kopen. Geweldig bedrijf met lage prijzen en topservice! Ze hebben ons fantastisch geholpen.
Lage of laagste?
pi_110840238
tekening 1,maar wel met inductie en water op het eiland vaatwasser eronder.
Alle kastjes wegwerken in de achterwand en er een combi oven in laten wegwerken.
Houd wel 1 meter tussenruimte tussen eiland en wand.
Dan word het zeer overzichtelijk en ruimtelijk.
  donderdag 26 april 2012 @ 22:30:46 #105
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_110840367
quote:
14s.gif Op donderdag 26 april 2012 22:28 schreef djamoro het volgende:
tekening 1,maar wel met inductie en water op het eiland vaatwasser eronder.
Alle kastjes wegwerken in de achterwand en er een combi oven in laten wegwerken.
Houd wel 1 meter tussenruimte tussen eiland en wand.
Dan word het zeer overzichtelijk en ruimtelijk.
Waarom kies je voor inductie?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_110840651
schoonmaak gemak en ik moet eerlijk zeggen dat je er wel aan moet wennen.
Het gaat gewoon sneller dan gas.
Wij hebben ook op gas gekookt,maar vanwege het gemak toch voor inductie gegaan
  donderdag 26 april 2012 @ 22:37:35 #107
45206 Pietverdriet
pi_110840865
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 22:34 schreef djamoro het volgende:
schoonmaak gemak en ik moet eerlijk zeggen dat je er wel aan moet wennen.
Het gaat gewoon sneller dan gas.
Wij hebben ook op gas gekookt,maar vanwege het gemak toch voor inductie gegaan
Ik heb het een korte tijd gehad, er uit gemikt en gas laten aanleggen
pi_110841507
Zo heeft iedereen zijn voorkeur en dat moet ook anders hadden we allemaal dezelfde keuken met dezelfde inbouw apparatuur
  donderdag 26 april 2012 @ 22:47:18 #109
45206 Pietverdriet
pi_110841595
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 22:46 schreef djamoro het volgende:
Zo heeft iedereen zijn voorkeur en dat moet ook anders hadden we allemaal dezelfde keuken met dezelfde inbouw apparatuur
Klopt, en het is wel gemakkelijk schoonmaken
  vrijdag 27 april 2012 @ 13:43:02 #110
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_110860140
quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2012 22:08 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Lage of laagste?
Ik zou zeggen laagste. Die package deal die ik bij hen sloot had nergens voordeliger gekund.
Vervolgens ook nog perfect door ze geholpen toen bleek dat ik zelf een verkeerd Boretti had gekocht. Echt 100 punten voor dit bedrijf.
Ik heb al een boek.
pi_110866163
quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2012 22:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom kies je voor inductie?
Hoewel niet aan mij gesteld, toch mijn antwoord :) :
Ik kies voor inductie omdat het strakker staat, gemakkelijk schoon te maken is, en ook nog eens sneller dan gas. Daarbij ook veiliger als het gaat om brand of verbrandende handen.

Nadelen van inductie: kosten aanschaf en gebruik en kookgroep benodigd.
pi_110872463
Sowieso zit ik vast aan inductie, want geen gas. Gaat wokken een beetje met inductie?
pi_110880683
ligt aan je wokpan.toen we nog op gas kookte hadden we een grote wok,die konden we niet gebruiken op inductie dus die gebruiken we nu voor buiten en ook had die een ronde bodem,dus zowieso niet geschikt voor inductie.
Nu hebben we een kleinere wok met platte bodem en dat werkt perfect.
pi_110954253
Hallo allemaal,

Om het maar even in het algemeen keuken topic te houden, hierbij mijn bijdrage.
Wij zijn momenteel bezig ons hele huis te renoveren en een deel daarvan is natuurlijk ook onze keuken. We hebben nu een open keuken gecreëerd doormiddel van het weghalen van een tussenmuur.

Nu staan wij voor de keuze tussen de onderstaande keukenopstellingen, we komen er echter niet uit. Tips, adviezen, voorkeuren, alles is welkom.

1. Gaan we voor een "saaie" L-keuken die naar onze wens is ingericht.
2 & 3. Kiezen we voor een modernere keuken met kookschiereiland en creëren zo meer interactie met de leefruimte.

Wat betreft de afzuiging hoeven we ons geen probleem te maken. We hebben een ATAG inbouw afzuigkap liggen van 150cm breed met externe motor. Deze kap wordt in het plafond ingebouwd op de door ons aan te wijzen plaats, afhankelijk van de keuze voor de keuken. Wij willen de wasbak én de kookplaat graag bij het raam hebben om zo ook de interactie naar buiten toe te behouden. "Interactie" tussen keuken, buiten en leefruimte is voor ons dus heel belangrijk. ;)

Zoals al gezegd, graag tips, kritiek, etc.
pi_110983848
Waar komen toch die ontzettende sta-in-de-weg oplossingen vandaan? Waarom zou je zo'n puist bouwen waar je elke keer omheen moet lopen? Voor een eiland en zelfs een schiereiland, is de keuken gewoon te klein, dat wordt super gekunsteld en ook super onhandig. Er is nauwelijks werkruimte naast de spoelbak en dat is nou juist de plaats waar je dat hebben wilt.

In mijn opinie gewoon gaan voor de (misschien saaie) L... begrijp ik het goed dat er nog een stukje muur staat? Das wel jammer anders had je desnoods een klein stukje verder kunnen gaan met de kast. Mijn keuken is 3.27x2,73 en ik heb een L gekozen en daarbij een losse kast aan de overkant van de lange muur maar dat gaat hier natuurlijk niet, jij hebt daarentegen hoge kasten zie ik, dan heb je toch ruimte.

Vaatwasser / lades
De vaatwasser is het handigst dichtbij de spoelbak, de plaats nu is toch al niet dichtbij de spoelbak en ik denk dat je daar weinig keus hebt. Geen idee of het mogelijk is, maar dan zou ik als ik jou was eens kijken of je de vaatwasser onder de oven kunt plaatsen. Dan kun je namelijk op de andere zijde, gaan voor 2x brede lades met middenop de kookplaat.

Loze ruimte
Als ik het op het plaatje goed zie, en een beetje reken, dan hebben jullie naast de koelkast nog 23 cm ruimte over. Als je je blad nu dieper dan standaard maakt, dan doet dat gelijk groter aan. Heb zelf ervaring met 70cm, dat is mooi, 80 is misschien net teveel van het goede hoewel het er dan wel voor zorgt dat je je afzuigkap niet zo ongeveer tegen het raam hoeft te hangen.

Kookplaat
Ik begrijp je verhaal over de interactie met buiten (wij hebben ook van die nieuwsgierige buren ;) ) maar ik denk wel dat jij of je vrouw spijt gaat krijgen van een kookplaat voor het raam. Denk dan vooral aan vetspettertjes... een doekje erlangs en het wordt alleen erger en om nu telkens de ramen te zemen lijkt me niks. Ik zou dus als ik jou was nog eens goed nadenken of die interactie er dan wel op die manier moet zijn :).

Als je echt een eiland(je) wilt...
Als je echt een eiland(je) wil, zou je ook een U kunnen maken door een schiereiland rechts onderin te maken met daarin de kookplaat maar ik heb geen idee of daar een deur oid zit. Je vet/raam probleem is dan wel opgelost. Tevens heb je nog interactie naar buiten want je staat dan in ieder geval wel net naast het raam zo ongeveer. Je werkruimte kun je maken tussen de hoek en de wasbak. Op die plaats van de werkruimte past mooi de vaatwasser die dan ook handig zit. Daarnaast spoelkast van 80 met twee deurtjes. Onder de kookplaat in je schiereiland nog een ladeblok dat minstens 20-30 cm groter is dan je kookplaat zodat je er niks afloopt (of een ander/een kind). En verder gewoon afmaken zoals op de eerste tekening. Zou wel 2 hoge kasten houden, dat trappetje op tekening 3 ziet er raar en bij mekaar geraapt uit :).

Tot zover mijn ideetjes!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')