Weer met je eens.quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:03 schreef paddy het volgende:
[..]
Moet ik er wel bij zeggen dat ik niet tegen ontwikkelingsgeld op zich ben. Maar dan wel naar landen die er beroerd voor staan en hulp nodig hebben. Niet naar landen waar we het geld eigenlijk alleen als handel gebruiken zoals nu het geval is. 46% van het geld komt nu maar bij landen die het nodig heeft.
Maar ik zou dus echt niet wetn waar ik nu op zou moeten stemmen.
[..]
Er zijn tussen a.o.w-ers ook mensen die het nettoloon hadden en nooit een huis konden kopen of met 55 met pensioen konden hoor. Meer dan je denkt
quote:Op zaterdag 21 april 2012 17:54 schreef SeLang het volgende:
Nou, in elk geval kan vanaf vandaag niemand meer ontkennen dat de PVV een linkse partij is.
Hulde! Misschien geeft dit nog een beetje een drang om wat hervormingen door te voeren in het volgende kabinet. Men blijft toch uitstellen todat het verkeerd gaat.quote:'Nederland verliest triple A-status'
Eerst maar eens zien hè, paniekvoetballersquote:Op zaterdag 21 april 2012 18:10 schreef Ulx het volgende:
Wie Triple-A zegt moet ook ooit een keer B zeggen.
quote:
Hopelijk zien de AOW'ers dit ook zo.quote:De voormalig PVV'er Hero Brinkman schrijft in een tweet: 'Wilders maakt zich druk over AOW'ers. Heeft hij 2 jaar nauwelijks gedaan. PVV levert hardwerkende burger over aan links. Dure Duikpolitiek.'
Roemer heeft ook een flinke onderbuik.quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:07 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Idd, ik dacht even dat Roemer zijn haar blond geverfd had.
Je snapt toch wel dat het grote deel van Nederland gewoon werkmieren zijn? En dat veel mensen niet de hersenen hebben gekregen om werk te krijgen die boven dat nettoloon uitkomen? Voor sommigen zou het wel eens goed zijn met de beide benen op de grond te komen zoals een familielid dit door een operatie heeft ervaren. Nu gun ik niemand levenslang dit vechten om toch weer pas op de plaats te moeten maken, maar gewoon voor twee jaar niet meer alles kunnen begrijpen maar wel je best doen. Voor bepaalde mensen zou dit dus wel eens goed zijn dit te ervaren.quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:05 schreef Tware het volgende:
[..]
Ja natuurlijk zijn die er, maar om daar nou je beleid op te bouwen. Beter richten ze zich op de jongeren en opleidingen en in plaats van mensen die hun hele leven alle kansen hebben gehad met een economische groei die ongekend was
Wat ze niet zijn!quote:Op zaterdag 21 april 2012 17:54 schreef SeLang het volgende:
Nou, in elk geval kan vanaf vandaag niemand meer ontkennen dat de PVV een linkse partij is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Nee. De helft is al zo dement of achterlijk dat ze zo meegaan in de demagogie van Wilders.quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:11 schreef eight het volgende:
[..]
[..]
Hopelijk zien de AOW'ers dit ook zo.
Wil jij uit je rug bloeden voor 3% dan?quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:12 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Nee. De helft is al zo dement of achterlijk dat ze zo meegaan in de demagogie van Wilders.
Blancoquote:Op zaterdag 21 april 2012 18:12 schreef Eenskijken het volgende:
pff ik weet gewoon echt niet op wie ik moet stemmen, het is allemaal KUT!
Ach, je hebt nog een half jaar de tijd om hierover te denkenquote:Op zaterdag 21 april 2012 18:12 schreef Eenskijken het volgende:
pff ik weet gewoon echt niet op wie ik moet stemmen, het is allemaal KUT!
Nee ik wil liever dat ze nu eigenlijk niet bezuinigen en dat ik en mijn generatie genoten straks de torenhoge schulden+ torenhoge rentes mogen gaan terug betalen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:12 schreef Specularium het volgende:
[..]
Wil jij uit je rug bloeden voor 3% dan?
Voor de gemeenteraadsverkiezingen stem ik bijna altijd blanco... maar tot nu toe heeft dat ook weinig opgeleverdquote:
Gelukkig gaat het met de overige landen in Europe en de wereld (uitgezonderd de BRIC landen) wel uitmuntendquote:Op zaterdag 21 april 2012 18:16 schreef SwaPore het volgende:
Verkiezingen, NU!
Rechts is al 10 jaar aan de macht en het gaat STEEDS slechter met NL
Die verrekte rechtse PvdA ook.quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:16 schreef SwaPore het volgende:
Verkiezingen, NU!
Rechts is al 10 jaar aan de macht en het gaat STEEDS slechter met NL
Hopelijk worden er volgende week in de 2e kamer wel alvast wat beslissingen genomen anders gaat het ook een dure zomer worden.quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:16 schreef JellieVrolijk het volgende:
Verkiezingen in september/oktober. Dus de komende zomer zal het alleen maar beter met Nederland gaan.
Ik heb de vlag uit hoor.
Daarom D66. Het beste uit 2 werelden.quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die verrekte rechtse PvdA ook.
De enige overeenkomst tussen rechts en links op dit moment is het gebrek aan bereidheid om concessies te doen en aan het gebrek aan bereidheid om het landsbelang boven partijbelang te stellen.
Wat maar weer eens bewijst dat de gemiddelde idioot geen stemrecht zou moeten hebben.quote:
Jongen, je wordt af en toe zo moe van die rechts/links blaters, alsof het allemaal echt wat uitmaakt met die compromis-cultuur hierquote:Op zaterdag 21 april 2012 18:17 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Gelukkig gaat het met de overige landen in Europe en de wereld (uitgezonderd de BRIC landen) wel uitmuntend
Zal je ook zien dat Oranje de poulefase niet doorkomt, dat is helemaal dramatisch voor de economie.quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:19 schreef eight het volgende:
[..]
Hopelijk worden er volgende week in de 2e kamer wel alvast wat beslissingen genomen anders gaat het ook een dure zomer worden.
quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:12 schreef foxtrotcharlybravo het volgende:
""Mompelt wat met rechte rug en zo""
AOW: In 2015 naar 66.
Zorg: Eigen bijdrage 9 euro recept-regel, awbz maatregel 600 miljoen.
Btw: Het lage btw-tarief van 6 naar 7 procent. Het hoge tarief van 19 naar 21 procent. Dat zou 4,7 miljard opbrengen.
Woningmarkt: De hypotheekrenteaftrek zou voor nieuwe aflossingsvrije hypotheken niet meer gelden. De huren zouden marktconform worden.
Omroepbezuinigingen: Het eerste jaar 25 miljoen, het tweede jaar 50 miljoen.
WW-duur niet korten. Ontslagrecht niet weg.
Bevriezen salarissen: 4 miljard (voor iedereen in NL salarissen bevroren worden, behalve voor de AOW'ers).
Om koopkracht repareren, zou in 2014 en 2015 verlaging inkomenstenbelasting verlagen met 4,7 miljard ter compensatie BTW.
Studiefinanciering: helemaal leenstelsel.
Resultaten:
Begrotingstekort zou naar 2,8 procent in 2013 gaan. Totaalbedrag van de bezuinigingen: 14,2 miljard.
Wilders
Wilders kreeg bereidheid om te praten tot opt-out immigratie Terugkeerverklaring voor asielzoekers.
RTL Nieuws.nl
Ik zou zo'n maatregel kunnen snappen, maar zie niet in hoe deze maatregel 4 miljard moet opbrengen. Kan je mij dat uitleggen?quote:Bevriezen salarissen: 4 miljard (voor iedereen in NL salarissen bevroren worden, behalve voor de AOW'ers).
De PVDA is rechts noch links, en werd in Paars nogal beheersd door de VVD. Dus dat kan je rechts noemen ja.quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die verrekte rechtse PvdA ook.
De enige overeenkomst tussen rechts en links op dit moment is het gebrek aan bereidheid om concessies te doen en aan het gebrek aan bereidheid om het landsbelang boven partijbelang te stellen.
Nou het is voor mij sowieso een dure zomer, vooral vanaf 1 juli wanneer ik tweemaal ziektenkostenpremie mag gaan betalen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:19 schreef eight het volgende:
[..]
Hopelijk worden er volgende week in de 2e kamer wel alvast wat beslissingen genomen anders gaat het ook een dure zomer worden.
Fixedquote:Op zaterdag 21 april 2012 18:20 schreef Selestha het volgende:
[..]
De PVDA is rechts nog noch links, en werd in Paars nogal beheersd door de VVD. Dus dat kan je rechts noemen ja.
Als we pech mazzel hebben zitten we straks weer met Paars.
Idd, het is nu goed om de PvdA in het kabinet te hebben. Dan zijn hervormingen makkelijker te verkopen aan kiezers. Minder links-rechts argumentatie/populisme.quote:Fixed
De lastenverzwaring zal in ieder geval beter verdeeld zijn en niet alleen mensen treffen die het toch al niet breed hebben.quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:24 schreef LoggedIn het volgende:
Waarom zouden we blij moeten zijn met nieuwe verkiezingen? Alsof we beter af zijn met lastenverzwaringen ingevoerd door links ipv een rechtse partij
Omdat dit de onvermijdelijke hervormingen dichterbij brengt. Het huidige kabinet had nul daadkracht.quote:Waarom zouden we blij moeten zijn met nieuwe verkiezingen? Alsof we beter af zijn met lastenverzwaringen ingevoerd door links ipv een rechtse partij
Ok met deze maatregelen hoeven VVD en CDA ook niet te gaan leuren binnen de Kamer. Die halen het nergens. Een laffe HRA bezuiniging en een keiharde BTW verhoging. Weer totaal niets hervormends. Destructief en niet constructief. Ik ben nu toch wel enigszins blij dat dit van de baan is.quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:12 schreef foxtrotcharlybravo het volgende:
""Mompelt wat met rechte rug en zo""
AOW: In 2015 naar 66.
Zorg: Eigen bijdrage 9 euro recept-regel, awbz maatregel 600 miljoen.
Btw: Het lage btw-tarief van 6 naar 7 procent. Het hoge tarief van 19 naar 21 procent. Dat zou 4,7 miljard opbrengen.
Woningmarkt: De hypotheekrenteaftrek zou voor nieuwe aflossingsvrije hypotheken niet meer gelden. De huren zouden marktconform worden.
Omroepbezuinigingen: Het eerste jaar 25 miljoen, het tweede jaar 50 miljoen.
WW-duur niet korten. Ontslagrecht niet weg.
Bevriezen salarissen: 4 miljard (voor iedereen in NL salarissen bevroren worden, behalve voor de AOW'ers).
Om koopkracht repareren, zou in 2014 en 2015 verlaging inkomenstenbelasting verlagen met 4,7 miljard ter compensatie BTW.
Studiefinanciering: helemaal leenstelsel.
Resultaten:
Begrotingstekort zou naar 2,8 procent in 2013 gaan. Totaalbedrag van de bezuinigingen: 14,2 miljard.
Wilders
Wilders kreeg bereidheid om te praten tot opt-out immigratie Terugkeerverklaring voor asielzoekers.
RTL Nieuws.nl
quote:Premier Mark Rutte gaf vandaag aan enkele maatregelen al vóór de verkiezingen aan de Kamer te willen voorleggen. De economen verwachten echter niet dat die voorstellen veel opleveren. 'De bezuinigingen die nodig zijn om volgend jaar het tekort onder de 3 procent te krijgen gaan we daarmee niet halen', zei Eijffinger. 'En voor de noodzakelijke grote hervormingen is een missionair kabinet nodig.'
slappe hap idd.quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:26 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ok met deze maatregelen hoeven VVD en CDA ook niet te gaan leuren binnen de Kamer. Die halen het nergens. Een laffe HRA bezuiniging en een keiharde BTW verhoging. Weer totaal niets hervormends.
Als er een compromiscultuur zou zijn hadden we nu een noodplan gehad.quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:20 schreef Jian het volgende:
[..]
Jongen, je wordt af en toe zo moe van die rechts/links blaters, alsof het allemaal echt wat uitmaakt met die compromis-cultuur hier
idd, als die verkiezingen er komen (dat is natuurlijk nog maar de vraag), dan begint het geklaag gewoon weer opnieuw hoor. mensen klagen over dit kabinet, maar als links straks aan de macht komt, dan kun je ervan op aan dat het afgelopen is met dit land.quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:24 schreef LoggedIn het volgende:
Waarom zouden we blij moeten zijn met nieuwe verkiezingen? Alsof we beter af zijn met lastenverzwaringen ingevoerd door links ipv een rechtse partij
Juist niet, de werkende mens en mensen die ervoor kiezen om met de auto naar hun werk te gaan zullen door links alleen nog maar harder genaaid worden. En ik zie de PvdA ook geen verstandige beslissing nemen tov de HRAquote:Op zaterdag 21 april 2012 18:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
De lastenverzwaring zal in ieder geval beter verdeeld zijn en niet alleen mensen treffen die het toch al niet breed hebben.
Ach, ik vond het wel prima gaan in de jaren negentig.quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:20 schreef Selestha het volgende:
[..]
De PVDA is rechts noch links, en werd in Paars nogal beheersd door de VVD. Dus dat kan je rechts noemen ja.
Als we pech hebben zitten we straks weer met Paars.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |