abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 april 2012 @ 00:49:17 #226
241662 Jian
Well, well, well
pi_110660349
quote:
7s.gif Op maandag 23 april 2012 00:33 schreef remlof het volgende:

[..]

Nogmaals, referenda horen niet in een parlementaire democratie.
Wie bepaalt dat? Jij? Volgens mij kan dat gewoon in onze Parlementaire Democratie sinds 2001. Hebben we met z'n allen afgesproken. Dus respecteer dat zou ik zeggen!
Maar ik heb van jou altijd de indruk dat er vooral respect is voor de Parlementaire Democratie als het jou uitkomt. Beetje dezelfde mentaliteit als van je regenteske voorbeelden :{w
  maandag 23 april 2012 @ 00:51:35 #227
241662 Jian
Well, well, well
pi_110660417
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 00:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ontopic weer: Ik hoop dat zo'n populist als Wilders niet teveel stemmen krijgt bij de nieuwe verkiezingen, maar mocht dat wel gebeuren dan is dat toch echt de wens van het volk.
Hoe onnadenkend die stemmen ook geweest mochten zijn.
Eensch, eerlijk gezegd hoop ik gewoon op de mogelijkheid van een stevig Paars kabinet, maar ik heb er met dit zooitje partijpolitiek georiënteerde idioten weinig vertrouwen in -O-
  maandag 23 april 2012 @ 00:52:53 #228
104871 remlof
Europees federalist
pi_110660455
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 00:49 schreef Jian het volgende:

[..]

Wie bepaalt dat? Jij? Volgens mij kan dat gewoon in onze Parlementaire Democratie sinds 2001. Hebben we met z'n allen afgesproken. Dus respecteer dat zou ik zeggen!
Maar ik heb van jou altijd de indruk dat er vooral respect is voor de Parlementaire Democratie als het jou uitkomt. Beetje dezelfde mentaliteit als van je regenteske voorbeelden :{w
Nee, ik vind referenda gewoon beleidsondermijnend, omdat de uitslag vooral is gebaseerd op wat de Telegraaf de dag ervoor kopte.

De meeste mensen hebben geen idee van de consequenties van hun stem, daarom moeten we het overlaten aan mensen wiens dagtaak het is om zich in die aspecten te verdiepen, onze gekozen volksvertegenwoordigers.
pi_110660500
quote:
7s.gif Op maandag 23 april 2012 00:52 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee, ik vind referenda gewoon beleidsondermijnend, omdat de uitslag vooral is gebaseerd op wat de Telegraaf de dag ervoor kopte.

De meeste mensen hebben geen idee van de consequenties van hun stem, daarom moeten we het overlaten aan mensen wiens dagtaak het is om zich in die aspecten te verdiepen, onze gekozen volksvertegenwoordigers.
Ik geloof dat de politici ook niet echt met een neutrale bril kijken naar de materie, je ziet nu toch ook dat het fout aan het gaan is en het volk heeft achteraf gezien gewoon gelijk gehad dankzij de "telegraaf en de onderbuik".
  maandag 23 april 2012 @ 00:57:35 #230
241662 Jian
Well, well, well
pi_110660550
quote:

[..]

Als je denkt dat mensen niet voldoende bagage hebben om een gewogen oordeel te vellen, dan moet je ze beter informeren. En niet achter hun rug en tegen bij verkiezingen gemaakte afspraken en in strijd met toen gedane beloften besluiten nemen van het kaliber Euro en Europese grondwet.
pi_110660641
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 00:57 schreef Jian het volgende:

[..]

Als je denkt dat mensen niet voldoende bagage hebben om een gewogen oordeel te vellen, dan moet je ze beter informeren. En niet achter hun rug en tegen bij verkiezingen gemaakte afspraken en in strijd met toen gedane beloften besluiten nemen van het kaliber Euro en Europese grondwet.
Lol, _O- . Aan informatie was er geen gebruik tijdens het refendum over de EU. Jammer dat het alleen gesubsidieerde propaganda was, bedoeld om voor te stemmen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_110660684
Om vervolgens na een zeer duidelijke nee stem, toch de plannen erdoor te drukken. Wat een dikke middelvinger naar de democratie was dat zeg.
pi_110660710
Wat dat betreft heeft Remlof wel gelijk als hij vind dat democratie overrated is.
  maandag 23 april 2012 @ 01:04:21 #235
241662 Jian
Well, well, well
pi_110660734
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 01:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Lol, _O- . Aan informatie was er geen gebruik tijdens het refendum over de EU. Jammer dat het alleen gesubsidieerde propaganda was, bedoeld om voor te stemmen.
Volk weer besodemieterd dus, maar geen nood, want daar kun je ze dan later op afrekenen bij nieuwe verkiezingen volgens Remlof! En hoe waar is dat! Dat gedrag is toch onder meer één van de redenen dat Wilders zo groot is geworden of niet, neem het de mensen eens kwalijk ?!
  maandag 23 april 2012 @ 01:08:06 #236
181126 MouzurX
Misschien?
pi_110660820
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 01:04 schreef Jian het volgende:

[..]

Volk weer besodemieterd dus, maar geen nood, want daar kun je ze dan later op afrekenen bij nieuwe verkiezingen volgens Remlof! En hoe waar is dat! Dat gedrag is toch onder meer één van de redenen dat Wilders zo groot is geworden of niet, neem het de mensen eens kwalijk ?!
Dit is idd gewoon onzin want je kan niet voor 1 item/stelling voor een politicus kiezen.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_110660826
Nog zo'n leuk democratisch momentje om je dood over te schamen.
De gekozen burgemeester van Utrecht. Keuze uit de ene compleet onbekende Jan lul en de compleet incompetente, maar wat bekendere Aleid Wolffsen.

Probleempje:, ze waren allebei van de PvdA. Logisch dat er vervolgens geen hond komt opdagen. Tja, Aleid had van de 23 mensen die wel kwamen opdagen de meeste stemmen, dus hebben ze hem maar burgemeester gemaakt. Het resultaat is anno 2012 wel bekend. |:(
pi_110660858
En wat waren ze verbaasd in Utrecht dat er niemand kwam opdagen. En wat zijn ze anno 2012 daar verbaasd dat de kloof tussen de politiek en de kiezer zo groot is.
pi_110661083
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 01:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Om vervolgens na een zeer duidelijke nee stem, toch de plannen erdoor te drukken. Wat een dikke middelvinger naar de democratie was dat zeg.
Schandalig dat we dat zo gemakkelijk door onze strot hebben laten duwen. We mogen er nu de vruchten van plukken. Maar je ziet dat wanneer er geen draagvlak is in de samenleving dit ook later er niet zal komen ondanks het doordrukken van de plannetjes. Daar hebben ze zich goed op verkeken. Nog buiten het feit dat de gehele samenwording van de EU gigantische en zo goed als onoverkomelijke problemen opleverd.
pi_110661629
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 01:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Het deense 'nej' kan ik me nog goed herinneren. Daar deden ze het referendum gewoon overnieuw omdat de politici de uitslag niet beviel. Verdrag van Maastricht was dat geloof ik. http://en.wikipedia.org/wiki/Maastricht_Treaty

quote:
The process of ratifying the treaty was fraught with difficulties in three states. In Denmark, the first Danish Maastricht Treaty referendum was held on 2 June 1992 but a shortfall of fewer than 50,000 votes resulted in the treaty not being ratified. [5] After the failure, alterations were made to the treaty through the addition of the Edinburgh Agreement which lists four Danish exceptions. The treaty was eventually ratified the following year on 18 May 1993 after a second referendum was held in Denmark.
Shit, 20 jaar gelee alweer. Ik word oud :@
pi_110661689
quote:

[..]

zou leuk zijn als de volksvertegenwoordigers dan ook verantwoordelijk zijn voor wat ze uitvreten omdat ze eens in de 4 jaar een stem gekregen hebben. dat zou er misschien voor zorgen dat men niet op zon enorme schaal kiezersbedrog pleegt.

loopt daardoor een plan vast, of wil men daardoor niet meer in de politiek? mooizo! want dan was het vast een slecht idee / slechte politicus.
"Pools are perfect for holding water"
pi_110661705
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 01:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Nog zo'n leuk democratisch momentje om je dood over te schamen.
De gekozen burgemeester van Utrecht. Keuze uit de ene compleet onbekende Jan lul en de compleet incompetente, maar wat bekendere Aleid Wolffsen.

Probleempje:, ze waren allebei van de PvdA. Logisch dat er vervolgens geen hond komt opdagen. Tja, Aleid had van de 23 mensen die wel kwamen opdagen de meeste stemmen, dus hebben ze hem maar burgemeester gemaakt. Het resultaat is anno 2012 wel bekend. |:(
de burgemeester van utrecht is nooit gekozen door de mensen uit utrecht. waren te weinig stemmen, maar ze hebben m er toch maar neergezet.
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 23 april 2012 @ 02:02:52 #243
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_110661766
Tis een oplichterszooitje, we worden geregeerd door mensen die denken dat Jeltsin onderdak zou bieden aan Gadaffi en dat Nixon wel een goede spindoctor zou zijn voor Obama, om maar te zwijgen over Jael Jablabla....

maar het volk is dom :{w
  maandag 23 april 2012 @ 19:38:00 #244
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_110687463
Onbegrijpelijk dat er nog steeds heel veel mensen op de PVV zouden stemmen, nadat Wilders de onderhandelingen heeft afgebroken vanwege iets wat al jaren geldt. :{
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_110687769
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 20:11 schreef alpeko het volgende:

[..]

Westervoort?
Helaas wel.
quote:
2s.gif Op zondag 22 april 2012 20:48 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Kanniewaarzijn :+
De meneer boven mij wist het al.
pi_110687826
quote:
15s.gif Op maandag 23 april 2012 19:38 schreef Madame_Paon het volgende:
Onbegrijpelijk dat er nog steeds heel veel mensen op de PVV zouden stemmen, nadat Wilders de onderhandelingen heeft afgebroken vanwege iets wat al jaren geldt. :{
Hij wil dat de nederlandse bevolking niet opdraait voor alle bezuinigingen maar dat ook de overheid hervormd. Dat spreekt veel mensen aan. Ook is hij anti Europa en is kritisch op het asielbeleid. Allemaal punten die veel mensen aanspreken.
  maandag 23 april 2012 @ 19:49:08 #247
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_110688097
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 19:44 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Hij wil dat de nederlandse bevolking niet opdraait voor alle bezuinigingen maar dat ook de overheid hervormd. Dat spreekt veel mensen aan. Ook is hij anti Europa en is kritisch op het asielbeleid. Allemaal punten die veel mensen aanspreken.
Maar Wilders heeft de stekker eruit getrokken vanwege een punt waar hij notabene zelf voor heeft getekend.
En het stopzetten van de onderhandelingen kost elke dag ontzettend veel geld.
Wat hij heeft gedaan, is juist slecht voor de economie, maar dat lijken veel PVV-stemmers maar niet in te zien.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  maandag 23 april 2012 @ 19:57:58 #248
241662 Jian
Well, well, well
pi_110688564
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 19:49 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Maar Wilders heeft de stekker eruit getrokken vanwege een punt waar hij notabene zelf voor heeft getekend.
En het stopzetten van de onderhandelingen kost elke dag ontzettend veel geld.
Wat hij heeft gedaan, is juist slecht voor de economie, maar dat lijken veel PVV-stemmers maar niet in te zien.
Die PVV-stemmers toch ook .... :'(
pi_110689020
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 19:57 schreef Jian het volgende:

[..]

Die PVV-stemmers toch ook .... :'(
Tuig is het.. allemaal!! :')
  maandag 23 april 2012 @ 20:09:18 #250
13456 AchJa
Shut up!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties