Wie bepaalt dat? Jij? Volgens mij kan dat gewoon in onze Parlementaire Democratie sinds 2001. Hebben we met z'n allen afgesproken. Dus respecteer dat zou ik zeggen!quote:Op maandag 23 april 2012 00:33 schreef remlof het volgende:
[..]
Nogmaals, referenda horen niet in een parlementaire democratie.
Eensch, eerlijk gezegd hoop ik gewoon op de mogelijkheid van een stevig Paars kabinet, maar ik heb er met dit zooitje partijpolitiek georiënteerde idioten weinig vertrouwen inquote:Op maandag 23 april 2012 00:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ontopic weer: Ik hoop dat zo'n populist als Wilders niet teveel stemmen krijgt bij de nieuwe verkiezingen, maar mocht dat wel gebeuren dan is dat toch echt de wens van het volk.
Hoe onnadenkend die stemmen ook geweest mochten zijn.
Nee, ik vind referenda gewoon beleidsondermijnend, omdat de uitslag vooral is gebaseerd op wat de Telegraaf de dag ervoor kopte.quote:Op maandag 23 april 2012 00:49 schreef Jian het volgende:
[..]
Wie bepaalt dat? Jij? Volgens mij kan dat gewoon in onze Parlementaire Democratie sinds 2001. Hebben we met z'n allen afgesproken. Dus respecteer dat zou ik zeggen!
Maar ik heb van jou altijd de indruk dat er vooral respect is voor de Parlementaire Democratie als het jou uitkomt. Beetje dezelfde mentaliteit als van je regenteske voorbeelden
Ik geloof dat de politici ook niet echt met een neutrale bril kijken naar de materie, je ziet nu toch ook dat het fout aan het gaan is en het volk heeft achteraf gezien gewoon gelijk gehad dankzij de "telegraaf en de onderbuik".quote:Op maandag 23 april 2012 00:52 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, ik vind referenda gewoon beleidsondermijnend, omdat de uitslag vooral is gebaseerd op wat de Telegraaf de dag ervoor kopte.
De meeste mensen hebben geen idee van de consequenties van hun stem, daarom moeten we het overlaten aan mensen wiens dagtaak het is om zich in die aspecten te verdiepen, onze gekozen volksvertegenwoordigers.
Als je denkt dat mensen niet voldoende bagage hebben om een gewogen oordeel te vellen, dan moet je ze beter informeren. En niet achter hun rug en tegen bij verkiezingen gemaakte afspraken en in strijd met toen gedane beloften besluiten nemen van het kaliber Euro en Europese grondwet.quote:Op maandag 23 april 2012 00:52 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, ik vind referenda gewoon beleidsondermijnend, omdat de uitslag vooral is gebaseerd op wat de Telegraaf de dag ervoor kopte.
De meeste mensen hebben geen idee van de consequenties van hun stem, daarom moeten we het overlaten aan mensen wiens dagtaak het is om zich in die aspecten te verdiepen, onze gekozen volksvertegenwoordigers.
Lol,quote:Op maandag 23 april 2012 00:57 schreef Jian het volgende:
[..]
Als je denkt dat mensen niet voldoende bagage hebben om een gewogen oordeel te vellen, dan moet je ze beter informeren. En niet achter hun rug en tegen bij verkiezingen gemaakte afspraken en in strijd met toen gedane beloften besluiten nemen van het kaliber Euro en Europese grondwet.
Volk weer besodemieterd dus, maar geen nood, want daar kun je ze dan later op afrekenen bij nieuwe verkiezingen volgens Remlof! En hoe waar is dat! Dat gedrag is toch onder meer één van de redenen dat Wilders zo groot is geworden of niet, neem het de mensen eens kwalijk ?!quote:Op maandag 23 april 2012 01:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Lol,. Aan informatie was er geen gebruik tijdens het refendum over de EU. Jammer dat het alleen gesubsidieerde propaganda was, bedoeld om voor te stemmen.
Dit is idd gewoon onzin want je kan niet voor 1 item/stelling voor een politicus kiezen.quote:Op maandag 23 april 2012 01:04 schreef Jian het volgende:
[..]
Volk weer besodemieterd dus, maar geen nood, want daar kun je ze dan later op afrekenen bij nieuwe verkiezingen volgens Remlof! En hoe waar is dat! Dat gedrag is toch onder meer één van de redenen dat Wilders zo groot is geworden of niet, neem het de mensen eens kwalijk ?!
Schandalig dat we dat zo gemakkelijk door onze strot hebben laten duwen. We mogen er nu de vruchten van plukken. Maar je ziet dat wanneer er geen draagvlak is in de samenleving dit ook later er niet zal komen ondanks het doordrukken van de plannetjes. Daar hebben ze zich goed op verkeken. Nog buiten het feit dat de gehele samenwording van de EU gigantische en zo goed als onoverkomelijke problemen opleverd.quote:Op maandag 23 april 2012 01:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Om vervolgens na een zeer duidelijke nee stem, toch de plannen erdoor te drukken. Wat een dikke middelvinger naar de democratie was dat zeg.
Het deense 'nej' kan ik me nog goed herinneren. Daar deden ze het referendum gewoon overnieuw omdat de politici de uitslag niet beviel. Verdrag van Maastricht was dat geloof ik. http://en.wikipedia.org/wiki/Maastricht_Treatyquote:Op maandag 23 april 2012 01:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Om vervolgens na een zeer duidelijke nee stem, toch de plannen erdoor te drukken. Wat een dikke middelvinger naar de democratie was dat zeg.
Shit, 20 jaar gelee alweer. Ik word oudquote:The process of ratifying the treaty was fraught with difficulties in three states. In Denmark, the first Danish Maastricht Treaty referendum was held on 2 June 1992 but a shortfall of fewer than 50,000 votes resulted in the treaty not being ratified. [5] After the failure, alterations were made to the treaty through the addition of the Edinburgh Agreement which lists four Danish exceptions. The treaty was eventually ratified the following year on 18 May 1993 after a second referendum was held in Denmark.
zou leuk zijn als de volksvertegenwoordigers dan ook verantwoordelijk zijn voor wat ze uitvreten omdat ze eens in de 4 jaar een stem gekregen hebben. dat zou er misschien voor zorgen dat men niet op zon enorme schaal kiezersbedrog pleegt.quote:Op maandag 23 april 2012 00:52 schreef remlof het volgende:
[..]
de burgemeester van utrecht is nooit gekozen door de mensen uit utrecht. waren te weinig stemmen, maar ze hebben m er toch maar neergezet.quote:Op maandag 23 april 2012 01:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Nog zo'n leuk democratisch momentje om je dood over te schamen.
De gekozen burgemeester van Utrecht. Keuze uit de ene compleet onbekende Jan lul en de compleet incompetente, maar wat bekendere Aleid Wolffsen.
Probleempje:, ze waren allebei van de PvdA. Logisch dat er vervolgens geen hond komt opdagen. Tja, Aleid had van de 23 mensen die wel kwamen opdagen de meeste stemmen, dus hebben ze hem maar burgemeester gemaakt. Het resultaat is anno 2012 wel bekend.
Hij wil dat de nederlandse bevolking niet opdraait voor alle bezuinigingen maar dat ook de overheid hervormd. Dat spreekt veel mensen aan. Ook is hij anti Europa en is kritisch op het asielbeleid. Allemaal punten die veel mensen aanspreken.quote:Op maandag 23 april 2012 19:38 schreef Madame_Paon het volgende:
Onbegrijpelijk dat er nog steeds heel veel mensen op de PVV zouden stemmen, nadat Wilders de onderhandelingen heeft afgebroken vanwege iets wat al jaren geldt.
Maar Wilders heeft de stekker eruit getrokken vanwege een punt waar hij notabene zelf voor heeft getekend.quote:Op maandag 23 april 2012 19:44 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Hij wil dat de nederlandse bevolking niet opdraait voor alle bezuinigingen maar dat ook de overheid hervormd. Dat spreekt veel mensen aan. Ook is hij anti Europa en is kritisch op het asielbeleid. Allemaal punten die veel mensen aanspreken.
Die PVV-stemmers toch ook ....quote:Op maandag 23 april 2012 19:49 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Maar Wilders heeft de stekker eruit getrokken vanwege een punt waar hij notabene zelf voor heeft getekend.
En het stopzetten van de onderhandelingen kost elke dag ontzettend veel geld.
Wat hij heeft gedaan, is juist slecht voor de economie, maar dat lijken veel PVV-stemmers maar niet in te zien.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |