Dus ik kan elk 49 tands tandwiel erop zetten? Tevens ergens online winkels waar ze die prijs zijn?!quote:Op woensdag 18 april 2012 13:36 schreef eentwee het volgende:
Duur. Verschil tussen 48 en 49 is trouwens minimaal. 30¤ moet genoeg zijn..
Heb je ook nog een webshop in nl? Mijn duits is niet zo goed...quote:Op woensdag 18 april 2012 13:52 schreef eentwee het volgende:
Nee dat niet, het moet wel steek 130mm zijn en het is ook wel handig om een blad voor een singlespeed te gebruiken (dikker). Voorbeeldje http://www.cnc-bike.de/product_info.php?products_id=11579
Je vroeg om een goedkope, de Nederlandse webshops zijn vrijwel altijd duurderquote:Op woensdag 18 april 2012 14:03 schreef vault_tec het volgende:
[..]
Heb je ook nog een webshop in nl? Mijn duits is niet zo goed...
Ja afhankelijk van de afstelling kan dat nodig zijn. Bij Shimano en Campagnolo heb je meer dan twee standen (trimfunctie), zodat de ketting ook nog vrij van de kooi kan lopen als-ie schuin ligt. Als je nu alle verzetten goed kunt schakelen zou ik het gewoon zo laten..quote:Op maandag 23 april 2012 10:31 schreef DaYwALKuR het volgende:
Heb van het weekend, de versnelling laten afstellen bij de fietsenmaker![]()
Alleen nu moet ik nog steeds 2x schakelen (rem naar binnen) voor naar het grote blad te schakelen, is dit normaal? met 1 klik ga ik terug naar het kleine blad. (Het is een dubbel blad en geen triple)
Normaal verschijnsel?
Te groot dus?quote:Op dinsdag 24 april 2012 18:54 schreef vault_tec het volgende:
tand wiel is te klein voor mijn fiets... ben hem nu aan het bij schuren...
Maar een keer kijken kan geen kwaad nee. Wat kost een beetje knap vrouwenzadel?quote:de prijs die ik vraag is ook wat ik graag wil ontvangen voor de fiets.
50-60 euroquote:Op dinsdag 24 april 2012 21:38 schreef kanovinnie het volgende:
Had ik al gezien. Is hier vlak in de buurt.
Maar dit zinnetje hield me een beetje tegen:
[..]
Maar een keer kijken kan geen kwaad nee. Wat kost een beetje knap vrouwenzadel?
Hetzelfde als een goed mannenzadel.quote:Op dinsdag 24 april 2012 21:38 schreef kanovinnie het volgende:
Had ik al gezien. Is hier vlak in de buurt.
Maar dit zinnetje hield me een beetje tegen:
[..]
Maar een keer kijken kan geen kwaad nee. Wat kost een beetje knap vrouwenzadel?
Zelfde beenlengte als ik. Maar ze is vast niet >1.90? Vrouwenfiets is waarschijnlijk niet nodig maar wel goed opletten dat je een frame uitzoekt dat relatief kort is en met een voldoende lange balhoofdbuis.quote:Op dinsdag 24 april 2012 20:40 schreef kanovinnie het volgende:
Zuslief wil een racefiets kopen. Binnenbeenlengte is 93, dan kom je uit op framemaat 63 als ik me niet vergis.
Klopt dat een beetje? Moet ik dan nog gaan zoeken naar een vrouwenfiets, of kan ik beter op zoek gaan naar een herenfiets?
So hé, das wel een hele lange zus of is er iemand met de meetlat een beetje doorgeschoten?quote:Op dinsdag 24 april 2012 20:40 schreef kanovinnie het volgende:
Zuslief wil een racefiets kopen. Binnenbeenlengte is 93, dan kom je uit op framemaat 63 als ik me niet vergis.
Klopt dat een beetje? Moet ik dan nog gaan zoeken naar een vrouwenfiets, of kan ik beter op zoek gaan naar een herenfiets?
Endomondo is volgens mij een tracker, dus geen turn by turn navigatie.quote:Op woensdag 25 april 2012 17:19 schreef Ghostandor het volgende:
Heb wel weer zin om te gaan fietsen. Kun je in Endomondo een route downloaden en die dan 'genavigeerd' volgen? Dat wil zeggen, geeft ie tijdens het fietsen dan aan hoe je moet rijden?
Heb er al eens een en ander besteld. Gaat erg goed en snelquote:Op maandag 30 april 2012 22:24 schreef Slobeend het volgende:
Ik ben niet zo bekend met fietskleding sites, heeft iemand ervaring met http://www.bobshop.de? Ze hebben erg veel shirts in ieder geval.
Das een mooi tochtje ja! Waarom zo door die steden? Buiten de steden rijd het toch veel lekkerder?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 15:13 schreef DaYwALKuR het volgende:
Met Koninginnedag eerste keer meteen een flink stuk gefietst43km een hele prestatie voor mezelf
Met endomondo free ging alles perfect, had na 2,5uur nog steeds 70% accu.
Hier de route: http://www.endomondo.com/workouts/51814134
En dan heb je er ook nog waar zowel de bout als de moer van een imbus voorzien zijn.....quote:Op dinsdag 1 mei 2012 14:29 schreef ultra_ivo het volgende:
Ze zijn er iig in 3 lengtes, voor 1 blad, voor 2 bladen en voor de klassieke STronglight triples (3 bladen op 1 boutje)
Ik had de knooppunten gevolgd. Was de eerste keer in mijn eentjequote:Op dinsdag 1 mei 2012 18:41 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Das een mooi tochtje ja! Waarom zo door die steden? Buiten de steden rijd het toch veel lekkerder?
Gewoon voor 100 euro een oud fietsje van marktplaats plukken, helmpje, broek en shirt kopen en kijken of het bevalt. Als het echt bevalt kun je na de zomer, of volgend jaar een goeie fiets kopen.quote:Op zondag 6 mei 2012 20:59 schreef Mistle het volgende:
Hi!
Vandaag is het voetbalseizoen helaas ten einde gekomen, teleurstellende 6e plek, 4e klasse zondag amateurs, voor wat het waard is
Conditie kwam dit seizoen langzaam op gang, oorzaak daarvan zoek ik in het feit dat ik buiten de voetbal, niet veel aan sport doe. Hoogstens wat lichaamsbeweging in de zin van lopen/fietsen.
Nou heb ik al langer het idee om een wielrenfiets aan te schaffen, kan ik lekker touren in de mooie omgeving van Brabant. Nu heb ik alleen totaal geen ervaring met wielrenfietsen aanschaffen. En de accessoires die benodigd zijn (schoenen, helm etc).
Als iemand wat tips heeft zou ik dat erg op prijs stellen,
budget: zo goedkoop mogelijk.
(: alvast thanks
Heb je zelf nog helemaal geen idee? Voor dat budget met die criteria kun je zo tientallen goede fietsen gaan opnoemen. Ik zal A zeggen en de volgende B en dat zijn allemaal goede fietsen.quote:Op zondag 6 mei 2012 23:01 schreef skymaster10 het volgende:
Beste mensen!
Ik ben nu ongeveer 2.5 jaar bezig met wielrennen en ben nu druk bezig met wedstrijden bij de junioren. Ik rijd nu op een Cannondale caad 10 tiagra afgemonteerd en ik vind dat het tijd voor iets anders wordt.
Ik wil nu dus een nieuwe fiets gaan kopen en mijn budget ligt rond de 2500 euro, de fiets moet dan wel afgemonteerd zijn met Shimano Ultegra en niet een lagere groep.
Hebben jullie misschien goede ideeën en kunnen jullie op iets komen met dit budget.
Hartelijk dank!
Italianen maken die mooiste racefietsen vind ik zelf!! De geometrie dat zit ook goed hoor. Ik had zelf ook al wat onderzoek gedaan en kwam op deze fietsen uit. Ik vond deze qua looks ook erg mooi!quote:Op zondag 6 mei 2012 23:12 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Heb je zelf nog helemaal geen idee? Voor dat budget met die criteria kun je zo tientallen goede fietsen gaan opnoemen. Ik zal A zeggen en de volgende B en dat zijn allemaal goede fietsen.
Maar misschien hou je van Italiaans? Ligt een bepaalde geometrie je helemaal niet of juist helemaal wel. Alu of carbon? Etc
Bulls Harrier is een prima instapfiets. Wat je in ieder geval erbij kunt proberen te regelen zijn bidons + houder, fietscomputer, sokken. Een fietsenmaker geeft liever zoiets erbij dan dat die korting geeft op de fiets. Probeer ook wat korting op fietskleding mee te pikken als je dat wilt hebben.quote:Op donderdag 10 mei 2012 13:39 schreef Gesloten het volgende:
Ik heb de volgende fiets op het oog:
[ afbeelding ]
Bulls Harrier 2
Een dealer heeft deze staan over ¤850,-. Dit is de eerste keer dat ik een fiets ga kopen. Is het gebruikelijk om af te dingen of om extra`s te vragen? Zo ja, wat is realistisch?
En wat is een basic uitrusting naast de fiets? Weet nu: Fietsbroek, helm, shirt, schoenen, pedalen, bidons. Wat nog meer?
Afdingen kan vaak nog wel wat ja, al is dit al best een scherpe aanbieding. Een bekende "dozenschuiver" met Bulls fietsen biedt deze aan voor 799 ¤. Er is vast nog wel wat af te praten, maar meestal zullen ze niet verder gaan dan 10 % ofzo.quote:Op donderdag 10 mei 2012 13:39 schreef Gesloten het volgende:
Ik heb de volgende fiets op het oog:
[ afbeelding ]
Bulls Harrier 2
Een dealer heeft deze staan over ¤850,-. Dit is de eerste keer dat ik een fiets ga kopen. Is het gebruikelijk om af te dingen of om extra`s te vragen? Zo ja, wat is realistisch?
En wat is een basic uitrusting naast de fiets? Weet nu: Fietsbroek, helm, shirt, schoenen, pedalen, bidons. Wat nog meer?
quote:Op zaterdag 12 mei 2012 11:12 schreef Yankee het volgende:
Fietsen van Rose zijn prima. Ik zou gokken dat de fiets een jaartje of twee oud is. Wordt aangeboden door een particulier? Qua prijs: ergens tussen de 1000 en 1200 euro denk ik zo.
quote:Op zaterdag 12 mei 2012 10:41 schreef Remmelor het volgende:
Het is een Red Bull, door een bekende aangeboden. bouwjaar is?
Deze wordt inderdaad door een particulier aangeboden. Las ook al dat Red Bull fietsen tegenwoordig onder de Rose merknaam worden uitgebracht, is beide zelfde moederbedrijf. Zijn er nog specifieke kwaaltjes waar ik op moet letten bij deze fiets?quote:Op zaterdag 12 mei 2012 11:12 schreef Yankee het volgende:
Fietsen van Rose zijn prima. Ik zou gokken dat de fiets een jaartje of twee oud is. Wordt aangeboden door een particulier? Qua prijs: ergens tussen de 1000 en 1200 euro denk ik zo.
Ja, Red bull en Rose komen van hetzelfde bedrijf. Ik heb nog nooit iemand over kwaaltjes gehoord als het om fietsen van Rose gaat, dus dat zou ik niet weten.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 11:17 schreef Remmelor het volgende:
[..]
Deze wordt inderdaad door een particulier aangeboden. Las ook al dat Red Bull fietsen tegenwoordig onder de Rose merknaam worden uitgebracht, is beide zelfde moederbedrijf. Zijn er nog specifieke kwaaltjes waar ik op moet letten bij deze fiets?
Bedankt voor de info.quote:Op donderdag 24 mei 2012 20:28 schreef cafca het volgende:
Full Ultegra van een jaartje oud is prima.Frame is hooguit redelijk, maar als het goed past en niet te duur is, kan het een leuk beginnersfietsje zijn.
Lijkt me een mooie prijs.quote:Op donderdag 24 mei 2012 20:33 schreef 1299 het volgende:
[..]
Bedankt voor de info.
Hij vraagt er 675 euro voor inclusief SPD pedalen.
Het enige wat aan dat frame geschroefd is zijn de bovenkanten van de achterpadden. De rest is uitsluitend verlijmd met lijm van een kwaliteit van 30 jaar geleden. Daar moet je nu niet meer op willen rijden maar lekker gepoetst weghangen en af en toe eens verlekkerd naar kijken. LEVENSGEVAARLIJK Frame! Echt hoor, geen geintje, ik meen het.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 15:19 schreef Mr_Moon het volgende:
Mijn Alan schijnt te zijn geschroeft/geplakt. Het zal enkel zijn voor zondag toertochten zijn en in september een tochtje de Galibier op ten behoeve van astma onderzoek. (www.climbingforlife.be) ;-)
Op een goede stevige wielsetquote:Op maandag 28 mei 2012 21:08 schreef smile1970 het volgende:
Even een vraagje over de aanschaf van een instap-racefiets:
Waar moet de iets zwaardere fietser (80-85 kg) op letten?
Zijn er bepaalde merken/modellen extra geschikt?
En wat moet ik vermijden?
Klopt, al denk ik niet dat met heel veel problemen krijgt met 85 kg hoor. Maar als je zeker wilt zijn kan je gewoon een goed setje wielen kopen, bv een setje Fulcrum Racing 7's. Dat zijn hele degelijke wielenquote:Op maandag 28 mei 2012 21:23 schreef smile1970 het volgende:
En wat zijn de kenmerken van een stevige wielset?
Het aantal spaken heeft er zeker ook iets mee te maken?
http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/7.gif
Specsavers zegt dat het Shimano wielen zijn. Gezien de Tiagra shifters zal het wel één van de goedkopere types zijn. Niet dat daar ook maar iets mis mee is hoor. Tenslotte is een setje Fulcrum 7 ook niet al te duur.quote:Op maandag 28 mei 2012 21:37 schreef smile1970 het volgende:
Ik zie dat het Fulcrum achterwiel ook maar 24 spaken heeft.
Eigenlijk heb ik een Red Bull Rose fiets op het oog, maar doordat ik maar 20 spaken tel ben ik aan het twijfelen geraakt of deze wel geschikt is: http://link.marktplaats.nl/562810306.
Ik kan er niet uit opmaken welk merk wielen erop zit.
Dat zou ik helemaal niet doen. Die fiets wordt toch MET wielen verkocht? Andere wielen kan altijd nog. En ja, wat is zo'n fiets waard... ik weet het niet. Ik rij in een ander segment maar ik zou toch niet meer dan max 70% van de nieuwprijs betalen, ondanks dat er maar 2 x op gereden is. Het is tenslotte een 2e hands.quote:Op maandag 28 mei 2012 21:46 schreef smile1970 het volgende:
Niet slecht, die Specsavers.
Is de fiets de moeite waard om er een setje Fulcrum 7 te investeren?
105 is dan prima hoorquote:Op dinsdag 29 mei 2012 17:23 schreef IronTaksi het volgende:
Ben wat voor een fiets aan het kijken, maar hoe groot is nou werkelijk het verschil tussen tiagra en 105, of 105 en ultegra? En wat raden jullie aan voor iemand die net een fiets koopt, maar wel fanatiek gaat rijden, straks naast voetbal 1 á 2 x p/w
Het verschil is ongeveer 100-150 euro.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 17:23 schreef IronTaksi het volgende:
Ben wat voor een fiets aan het kijken, maar hoe groot is nou werkelijk het verschil tussen tiagra en 105, of 105 en ultegra? En wat raden jullie aan voor iemand die net een fiets koopt, maar wel fanatiek gaat rijden, straks naast voetbal 1 á 2 x p/w
Volgens mij heb ik wat jij bedoeld vooral als ik een te licht verzet heb voor het voorblad. Maar het maakt niet uit of ik achter een zwaarder verzet pak, hij blijft geluid maken.quote:Op woensdag 30 mei 2012 23:23 schreef Holenbeer het volgende:
kettinglijn te scheef?
Het kan zijn dat je ketting tegen de rand van je voor derailleur loopt. Die voor derailleur kan je vaak iets trimmen door met je shifter een klein beetje te bewegen, zodat je voor derailleur meebeweegt maar niet zover meebeweegt dat hij de ketting op een ander blad legt (hoop dat de uitleg een beetje duidelijk is)
Nee de fiets is een jaar oud. Heeft wel recent een nieuwe ketting en wat onderdelen gehad. Het voorblad is naar mijn weten nog niet vervangen geweest.quote:Op woensdag 30 mei 2012 23:30 schreef Holenbeer het volgende:
te scheve kettinglijn moet inderdaad verholpen zijn wanneer je achter op of af schakelt, dat probleem is het dus inderdaad niet.
is nieuw echt nieuw of tweedehands? is je binnenblad niet versleten dat je geschuif van de ketting hoort omdat de tandjes niet voldoende grip hebben?
Je weet overigens nog niet of schoonmaken de oplossing was en de vraag was of de methode goed was?
De vorige eigenaar gaf aan dat hij alleen met wind tegen op het middenblad reed. Ik kijk het even aan, bedankt voor het meedenken iigquote:Op woensdag 30 mei 2012 23:50 schreef Holenbeer het volgende:
1 jaar oud en 1 nieuwe ketting, dan zal je zeggen dat het middenblad ook nog wel goed is. Die overleven als het goed is meerdere kettingen en cassettes.
Een andere mogelijkheid waarom midden wel lawaai maakt en binnen en buiten blad niet weet ik niet. Ik zou rustig afwachten wat het schoonmaken voor effect heeft gehad
edit: misschien dat de vorige eigenaar alleen maar op het middenblad reed en dat de nieuwe ketting nog iets moet inslijten op dit blad (een aardig wilde gok van mij wat het mogelijk kan zijn)
Vond je het fijn fietsen met het zadel zo?quote:Op vrijdag 1 juni 2012 14:03 schreef tammepiet het volgende:
Deze week de tijd genomen op deze fiets op te knappen, het betreft een Batavus Champion met 12 versnellingen. Ik hou nogal van Retro dus dit is helemaal mijn smaak. Hier en daar een krasje maar ach moet kunnen.
[ afbeelding ]
Omdat ik nog nooit sneller gefietst heb heb ik wat vraagjes:
- Wat voor schoenen dien ik te dragen bij dergelijke trappers?
- Waar kan ik goedkoop een tenue (denk aan Rabo, Discovery etc) kopen?
- Is dit überhaupt een goede startersfiets of dien ik verder rond te kijken?
Ik denk dat zo'n DAF shirtje uit de tijd van Kuiper en Van der Poel nog het beste combineert met het frame, maar je kunt natuurlijk altijd nog zo'n heel retro shirt van Faema aantrekken. Wel met een Zoetemelk formaat broek er bij met van die ultra korte pijpen.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 14:51 schreef cafca het volgende:
Op zo'n fiets moet je idd een IJsboerke of TI Raleigh shirt aan. Wollen uiteraard. Met bijpassende broek
Hij doelt op die punt zo omhoog van dat zadel.. Dat kan nooit heel comfortabel zitten..quote:Op vrijdag 1 juni 2012 15:02 schreef tammepiet het volgende:
Hahha geweldige feedback.
Waarbij doel je op met het zadel? Staat ie te hoog ofzo?
Klem zal ik andersom zetten, had er nog niet opgefiets maar lijkt me veiliger.
Ach ja, ik wil eigenlijk sowieso een cannondale. Ik ga die caad 8 en 10 maar gewoon eens uit proberen (als ze beide hebben bij Bike2Build).quote:Op zondag 3 juni 2012 18:34 schreef eentwee het volgende:
Caad10 is top aluframe, caad8 is zwaarder en heeft een relaxtere geometrie. Relaxt als in: rechtop, meer geschikt voor beginners.
Rose is idd prijs/kwaliteit prima maar ik vind het persoonlijk helemaal niks. Qua naam/design/uitstraling/imago.
Hans Struijk Fietsen in The Globe achter station Hollands Spoorquote:Op zondag 3 juni 2012 18:26 schreef Doff het volgende:
Ik sta ook op het punt mijn eerste wielrenfiets aan te schaffen.
Is er een groot verschil tussen de Cannondale Caad 8 105 en Caad 10 105? Of maakt het nauwelijks uit? Ik denk dat ik voor de Caad 10 ga overigens, tenzij het eigenlijk kwalitatief nul verschil is.
Hoe zijn die Rose-fietsen? Zien er mooi uit en de prijs/kwaliteitverhouding lijkt ook in orde?
Verder vind ik die Boardmanfietsen erg mooi, maar ik begrijp dat die hier in Nederland nauwelijks verkrijgbaar zijn?
Ik woon overigens in Den Haag, dus als iemand nog tips heeft voor mooie wielerzaken hoor ik dat graag!
Ik heb bij die Cannondale's altijd het idee dat het enige verschil tussen de ene en de andere CAAD slechts het kleurtje en een jaartje is. Zeker die van de laatste jaren.quote:Op zondag 3 juni 2012 18:34 schreef eentwee het volgende:
Caad10 is top aluframe, caad8 is zwaarder en heeft een relaxtere geometrie. Relaxt als in: rechtop, meer geschikt voor beginners.
Rose is idd prijs/kwaliteit prima maar ik vind het persoonlijk helemaal niks. Qua naam/design/uitstraling/imago.
Weet niet wat het prijsverschil is maar klinkt verstandig. Een 10 is gewoon een heel goed frame waarop ook een DA/Record/Red groep niet misstaat. Terwijl de nieuwe caad8 (is niet hetzelfde als de voormalige caad8!) meer een instapfiets is die je veel ziet met spacertorens, dikbuiken en tiagra. Maar technisch gezien is er weinig mee mis hoorquote:Op zondag 3 juni 2012 18:37 schreef Doff het volgende:
[..]
Ach ja, ik wil eigenlijk sowieso een cannondale. Ik ga die caad 8 en 10 maar gewoon eens uit proberen (als ze beide hebben bij Bike2Build).
Op zich zou ik die caad 10 meer zien zitten. Waarschijnlijk ben ik daar minder snel op uitgekeken en kan ik 'm stap voor stap upgraden als dat nodig is.
Dat bedoelde ik ook. Een Cannondale van een paar jaar oud ziet er nog steeds goed uit. Alleen jammer dat ze altijd op diverse onderdelen besparen om de aanschafprijs te drukken waardoor je uiteindelijk toch weer een hele dure fiets hebt voordat die helemaal naar je zin is.quote:Op zondag 3 juni 2012 20:39 schreef eentwee het volgende:
Misschien ben ik niet objectief maar ik vind mijn caad5 na al die jaren nog steeds mooi en heerlijk rijden. Ik weet zeker dat ik al een andere fiets had gewild als ik destijds een Cube o.i.d. had gekocht.
Bianchi koop je altijd voor de looks, nooit voor de goede dealquote:Op maandag 4 juni 2012 18:44 schreef thijsvs84 het volgende:
[ afbeelding ]
hallo,
ik wil voor het eerst in mijn leven een racefiet kopen. Ik ben er wel achter dat ik minimaal met een 105 groep moet gaan starten. ik vind deze fiets qua looks erg mooi. hij wordt bij de FM aangeboden voor 1200 euro. is dat een goede deal?
graag jullie mening. de specificaties staan hieronder.
Frame:Hydroformed Aluminium
Fork:Bianchi FN11 Kvid Aluminium / Carbon B4P - 1.1/8"
Front Derailleur:Shimano 105 BlackRear
Derailleur:Shimano 105 Black 10 speedNumber of Gears:20
Shifters:Shimano 105 Black
Chainset:FSA Omega MegaExo
CompactChainrings:50 / 34 tooth
Cassette:Shimano 105 10 speed 12/25 tooth
Chain:KMC X10
Pedals:None SuppliedFront Brake:Reparto Corse RC-471 forged Alloy dual PivotRear Brake:Reparto Corse RC-471 forged Alloy dual PivotBrake
Levers:Integrated
Handlebars:Reparto Corse JD-RA37A.2 Compact alloy 2014
Stem:Reparto Corse DA-32 3D forged alloy Super Over
Headset:FSA ZS4-Custom
Grips:Velo VLT-001
Rims:Maddux RX 5.1 custom black colour, logo reparto corseFront
Tyre:Vittoria Zaffiro Slick 700x23Rear
Tyre:Vittoria Zaffiro Slick 700x23
Saddle:Selle San Marco Ponza PowerSeatpost:Reparto Corse SP-222 alloy 31,6mmExtra Features:Alloy cage black water bottle hanger
Weight:9.3kg
Voor de puristen inderdaad vloeken in de kerkquote:Op maandag 4 juni 2012 18:48 schreef Narcotical het volgende:
Een bianchi met shimano, is dat niet heel erg "not done". Verder qua onderdelen lijkt het me wel een redelijke fiets ja
Absoluut, lekker belangrijkquote:Op maandag 4 juni 2012 18:48 schreef Narcotical het volgende:
Een bianchi met shimano, is dat niet heel erg "not done". Verder qua onderdelen lijkt het me wel een redelijke fiets ja
Die 1000 Euro is inclusief kleding of ex?quote:Op dinsdag 5 juni 2012 11:30 schreef NienkeAD6 het volgende:
Allen,
Zojuist aangemeld voor dit forum omdat ik met nogal wat vragen zit.
Volgend jaar wil ik heel graag mee gaan doen met de Alpe d'HuZes, ik heb (helaas) heel wat motivatie gekregen om hier aan mee te doen doordat de ziekte kanker in mijn omgeving helaas heel veel aanwezig is.
Dat is dus mijn doel maar er is nogal wat nodig om dat doel te bereiken.
Nu ben ik (sinds kort, dat wel) actief aan het sporten in de sportschool om mijn lichaam klaar te stomen om volgend jaar deel te kunnen nemen.
Maar om hier aan deel te nemen heb ik uiteraard ook een fiets nodig. En ik zie werkelijk door de bomen de fiets niet meer. Mijn budget is +- ¤1000,- , het moet een nieuwe fiets gaan worden.
Ik ben me er bewust van dat er nogal wat extra kosten bij gaan komen (kleding, schoenen, helm, "computertje" en ik vergeet vast nog een aantal essentiële dingen die ook gekocht moeten worden), daarom wil ik me vast houden aan de ¤1000,-.
Ik heb zelf nog nooit op een racefiets gezeten dus het moet wel een fiets zijn waar een beginner aardig mee uit de voeten kan. Ik ben +- 1.75 en weeg zo rond de 57 kilo.
Wat zijn nu de belangrijke dingen waar ik op moet letten bij de aanschaf? Zijn er bepaalde merken die jullie aanraden? Andere handige tips?
Zoals jullie lezen ben ik nogal een leek in de hele racefiets/wielrenwereld maar daar wil ik graag verandering in brengen. Mijn doel is duidelijk en ik ga er alles aan doen om dat doel te halen (4x de Alpe d'Huez beklimmen zal mijn doel gaan worden).
Ik hoop over maximaal 2 maanden de fiets te gaan kopen, tot die tijd heb ik dus de tijd om mij te verdiepen in alle soorten en maten fietsen die er verkrijgbaar zijn.
Hopelijk kunnen/willen jullie mij een beetje opweg helpen :-).
Alvast bedankt!
Uiteindelijk is de Alpe d'Huez inderdaad mijn doel maar uiteraard moet ik voor die tijd en na die tijd ook lekker kunnen fietsen in ons alles behalve berachtige vlakke landje met af en toe een heuveltje ;-).quote:Op dinsdag 5 juni 2012 12:45 schreef ultra_ivo het volgende:
Met 1000 Euro kom je inderdaad ver genoeg. Zeker voor een triple kiezen als bergachtige tochten je doel zijn, laat je geen compact aansmeren. Gezien jouw lengte kun je zeker voor een herenmodel gaan, let dan alleen erop dat de bovenbuis kort genoeg is.
Qua training, je weegt al griezelig weinig voor je lengte. Ga ervan uit dat je zwaarder zult worden doordat je spieren opbouwt. Je gewicht willen houden bij spieren opbouwen is riskant als je zo weinig weegt.
Voor het verdere leuteren als je eenmaal je fiets hebt is er deze thread: Recreatief Wielrennen #155 met extra snelle levertijden
zat nog niet vast toen de foto was genomen ;-)quote:
Mooie fiets, veel plezier ermee!quote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:48 schreef Doff het volgende:
Bedankt voor de tips, ik heb 'm vandaag gekocht.
[ afbeelding ]
Als de kleur niet echt belangrijk is, moet je eens bij CycleCentre 5311 in Bruchem gaan kijken. (heb ik geen aandelen in hoor) Daar staan nogal wat overjarige dames racefietsen en ook wel van die één seizoen gebruikte dames wedstijdfietsen. Worden gewoon compleet geserviced en met garantie verkocht.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 11:30 schreef NienkeAD6 het volgende:
Allen,
Zojuist aangemeld voor dit forum omdat ik met nogal wat vragen zit.
Volgend jaar wil ik heel graag mee gaan doen met de Alpe d'HuZes, ik heb (helaas) heel wat motivatie gekregen om hier aan mee te doen doordat de ziekte kanker in mijn omgeving helaas heel veel aanwezig is.
Dat is dus mijn doel maar er is nogal wat nodig om dat doel te bereiken.
Nu ben ik (sinds kort, dat wel) actief aan het sporten in de sportschool om mijn lichaam klaar te stomen om volgend jaar deel te kunnen nemen.
Maar om hier aan deel te nemen heb ik uiteraard ook een fiets nodig. En ik zie werkelijk door de bomen de fiets niet meer. Mijn budget is +- ¤1000,- , het moet een nieuwe fiets gaan worden.
Ik ben me er bewust van dat er nogal wat extra kosten bij gaan komen (kleding, schoenen, helm, "computertje" en ik vergeet vast nog een aantal essentiële dingen die ook gekocht moeten worden), daarom wil ik me vast houden aan de ¤1000,-.
Ik heb zelf nog nooit op een racefiets gezeten dus het moet wel een fiets zijn waar een beginner aardig mee uit de voeten kan. Ik ben +- 1.75 en weeg zo rond de 57 kilo.
Wat zijn nu de belangrijke dingen waar ik op moet letten bij de aanschaf? Zijn er bepaalde merken die jullie aanraden? Andere handige tips?
Zoals jullie lezen ben ik nogal een leek in de hele racefiets/wielrenwereld maar daar wil ik graag verandering in brengen. Mijn doel is duidelijk en ik ga er alles aan doen om dat doel te halen (4x de Alpe d'Huez beklimmen zal mijn doel gaan worden).
Ik hoop over maximaal 2 maanden de fiets te gaan kopen, tot die tijd heb ik dus de tijd om mij te verdiepen in alle soorten en maten fietsen die er verkrijgbaar zijn.
Hopelijk kunnen/willen jullie mij een beetje opweg helpen :-).
Alvast bedankt!
Hij bedoeld dat je ook fietstassen mee kan nemen. Dat is een stuk comfortabeler en als je in de bergen gaat fietsen kun je die ook zo weer verwijderen.quote:Op woensdag 13 juni 2012 11:19 schreef Dada.onelesscar het volgende:
Wat is de rede dat je voor die afstand een racefiets afraad?
Een rugzak moet ik meenemen om kleding en boeken mee te nemen.
Enig idee waar in nl die audax fietsen te koop zijn, kan ik eens gaan kijken.
Het enige waar ik dan mee zit denk ik is dat je beperkter bent in de bergen, klopt dat?
Ook een stuk betere keus ja.quote:Op woensdag 13 juni 2012 11:30 schreef 1299 het volgende:
Om door wind en weer te fietsen naar je werk zou ik eerder een MTB nemen
Dat wat Knut zegt, het comfort. Je moet het iedere dag kunnen volhouden. Voor bagage zijn veel betere oplossingen te bedenken dan een rugzak. Even twee plaatjes.quote:Op woensdag 13 juni 2012 11:19 schreef Dada.onelesscar het volgende:
Wat is de rede dat je voor die afstand een racefiets afraad?
Een rugzak moet ik meenemen om kleding en boeken mee te nemen.
Enig idee waar in nl die audax fietsen te koop zijn, kan ik eens gaan kijken.
Het enige waar ik dan mee zit denk ik is dat je beperkter bent in de bergen, klopt dat?
http://www.bikerumor.com/(...)-but-will-they-work/quote:Op woensdag 13 juni 2012 14:47 schreef 1299 het volgende:
Goed verhaal, maar wat is er mis met schijfremmen? Behalve dat ze zwaarder zijn en de blokjes wat duurder zijn?
Ja, maar als ik zie hoe idioot klein die schijven soms zijnquote:Op woensdag 13 juni 2012 14:56 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
http://www.bikerumor.com/(...)-but-will-they-work/![]()
on a serious note: Inderdaad zwaarder en ik denk dat Ivo vooral doelt op het feit dat v-brakes makkelijker te fixen zijn door een lokale werkplaats als je in centraal Kazachstan met pech staatIn Nederland maakt dat op zich niet zo veel uit natuurlijk.
Dat is precies wat ik bedoelde met 'inbeschaafdere gebieden moet 't te doen zijn'. Hetzelfde argument geldt bij staal vs aluminium als framemateriaal. Zoals ik boven schreef, voor forenzen zijn schijfremmen waarschinlijk ideaal. V-Brakes zou ik trouwens ook niet nemen. Daar moet je teveel trucs uithalen om die passend te krijgen voor raceremgrepen. Daarnaast zijn cantilevers beter af te stemmen op het gebruiksdoel. Voor rijden zonder bagage zijn V-brakes simpelweg te sterk. Cantilevers kun je dan beter doseren. Bij pech onderweg (bijv. forse slag in het wiel) kun je met cantilevers nog enigsinds remmen, bij V-brakes moet je gelijk de hele rem loslaten.quote:Op woensdag 13 juni 2012 14:56 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
http://www.bikerumor.com/(...)-but-will-they-work/![]()
on a serious note: Inderdaad zwaarder en ik denk dat Ivo vooral doelt op het feit dat v-brakes makkelijker te fixen zijn door een lokale werkplaats als je in centraal Kazachstan met pech staatIn Nederland maakt dat op zich niet zo veel uit natuurlijk.
Volgens mij niet, heb er nog nooit van gehoord iig. Op wiki staat ook alleen disc of drum remmen..quote:Op woensdag 13 juni 2012 15:03 schreef 1299 het volgende:
[..]
Ja, maar als ik zie hoe idioot klein die schijven soms zijnJe wil dat toch gedimensioneerd hebben, maar je zal ergens consessies moeten doen. Je kan niet een schijf heel licht maken en toch heel veel energie laten opnemen. Het enige wat een schijf doet is energie omzetten in warmte, en met meer massa gaat dat een stuk langer
Toch werken schijven bv op crossmotoren verder ook prima. Maar heb je v-brakes geen last van fading eigenlijk?
Niet als je het juiste zadel gebruikt (ik kan dik 100 uur achter elkaar fietsen zonder zadelpijn).quote:Op woensdag 13 juni 2012 15:11 schreef 1299 het volgende:
Wel stoer zulke lange tochten op de fietsKrijg je dan niet alsnog een idioot harde reet na een paar uur?
Op een cyclocrossfiets kun je ook met straatbanden rijden. Ik heb goede ervaringen met Panaracer Pasela. 28mm is daar een bijna ideale combinatie van snelheid en comfort.quote:Op woensdag 13 juni 2012 19:20 schreef Dada.onelesscar het volgende:
Dank voor de vele tips!
Wat zal voor mij een juist framemaat zijn voor een cyclocross? Heb je die ook in dames variant, of maakt dat niet uit?
Al jullie tips zijn erg waardevol, en ik heb zeker nog geen keuze gemaakt.
Een mountainbike heb ik, maar mijn ervaring op lange vlakke wegen is dat door de wrijvingsweerstand van de dikke banden je lang niet zo'n hoge snelheid haalt, ook de verende voorvork geeft verlies.
Over die Fulcrums hoor je niets dan lof. Ik zou dan zelfs wat euro's besparen en voor de R7s gaan... Of natuurlijk wat bijleggen en voor de R3squote:Op woensdag 13 juni 2012 20:30 schreef cafca het volgende:
Als ik moet kiezen tussen fulcrum racing 5, shimano RS30 of Mavic Aksium, wat zouden jullie dan doen?
Makkelijke keus, sowieso de Fulcrums. R7 kan inderdaad ook, is bijna hetzelfde.quote:Op woensdag 13 juni 2012 20:30 schreef cafca het volgende:
Als ik moet kiezen tussen fulcrum racing 5, shimano RS30 of Mavic Aksium, wat zouden jullie dan doen?
Is het verschil tussen de R5 en R7 die paar tientjes niet waard?quote:Op donderdag 14 juni 2012 10:07 schreef eentwee het volgende:
[..]
Makkelijke keus, sowieso de Fulcrums. R7 kan inderdaad ook, is bijna hetzelfde.
Mwah, ligt een beetje aan je budget en het gebruik. Weet niet precies wat het prijsverschil is maar R7 was altijd 90-100¤ en R5 150¤. R5 is iets gelikter met de aerospaken maar niet stijver. Lagers, body en velgen zijn identiek.quote:Op donderdag 14 juni 2012 19:17 schreef cafca het volgende:
[..]
Is het verschil tussen de R5 en R7 die paar tientjes niet waard?
Niet als je kojak's of Big apple's om je velgen doetquote:Op woensdag 13 juni 2012 19:20 schreef Dada.onelesscar het volgende:
Dank voor de vele tips!
Wat zal voor mij een juist framemaat zijn voor een cyclocross? Heb je die ook in dames variant, of maakt dat niet uit?
Al jullie tips zijn erg waardevol, en ik heb zeker nog geen keuze gemaakt.
Een mountainbike heb ik, maar mijn ervaring op lange vlakke wegen is dat door de wrijvingsweerstand van de dikke banden je lang niet zo'n hoge snelheid haalt, ook de verende voorvork geeft verlies.
Maar is het zo dat ik met carbon zolen nodig heb, of zijn eigenlijk alle modellen wel goed?quote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:58 schreef cafca het volgende:
Sidi zijn volgens velen de beste schoenen, zoniet de enige die er zijn.
Wat een onzinquote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:58 schreef cafca het volgende:
Sidi zijn volgens velen de beste schoenen, zoniet de enige die er zijn.
Ik vind dit wel een aardig schoentje: http://www.bike-discount.(...)atallic.html?mfid=50quote:Op vrijdag 15 juni 2012 16:06 schreef Martinous het volgende:
[..]
Maar is het zo dat ik met carbon zolen nodig heb, of zijn eigenlijk alle modellen wel goed?
prijs is voor een keertje geen probleem ( lees: buitensporig moet het niet worden)
Dat is eigenlijk een beetje onzin. Er zijn genoeg merken die goede schoenen maken. Sidi Laser of Ergo hebben carbon zolen. Verder zou ik gaan voor een schoen met een buckle-sluiting.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:58 schreef cafca het volgende:
Sidi zijn volgens velen de beste schoenen, zoniet de enige die er zijn.
QFT! Tot een graad of 10 fiets ik met boterhanzakjes rond om m'n sokkenquote:Op zaterdag 16 juni 2012 10:02 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Die goedkope Shimano-schoenen zijn kut. Kwalitatief zijn ze meer dan oké, alleen zit er voor in de zool een enorm ventilatiegat. Met koud of nat weer wil je dat niet!
Maak het nu even zeg. Sidi's zijn voor smalle voetjes anders eindig je met een paar maten groter dan normaal. DMT, ook Italiaans design! Ik zweer er bij en heel veel profs ook die met allerlei merken moeten rondrijden maar dan wel door DMT op maat gemaakt zijn.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:58 schreef cafca het volgende:
Sidi zijn volgens velen de beste schoenen, zoniet de enige die er zijn.
Nou, ja, dat idee krijg ik altijd. Dat heel de wereld met Sidi's rondrijdt. Uiteraard smetteloos wit.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 12:40 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Maak het nu even zeg. Sidi's zijn voor smalle voetjes anders eindig je met een paar maten groter dan normaal. DMT, ook Italiaans design! Ik zweer er bij en heel veel profs ook die met allerlei merken moeten rondrijden maar dan wel door DMT op maat gemaakt zijn.
De betere fietsenmaker verkoopt doorgaans ook gewoon kleding en schoenenquote:Op zondag 17 juni 2012 11:22 schreef Martinous het volgende:
Waar koop je dan de schoenen? Ik wil ze namelijk ook graag passen!!
Bij de betere fietsenspeciaalzaak. Waar woon je ongeveer?quote:Op zondag 17 juni 2012 11:22 schreef Martinous het volgende:
Waar koop je dan de schoenen? Ik wil ze namelijk ook graag passen!!
Ik woon in leiden.. Heb je ideeen? Ik wil namelijk best even in de auto springen voor een zaak waar ze gewoon een goede service hebben!quote:Op zondag 17 juni 2012 11:25 schreef cafca het volgende:
[..]
Bij de betere fietsenspeciaalzaak. Waar woon je ongeveer?
Heb je SPD of SPD-SL? Dat is namelijk ook nog een verschil. En idd even rekening houden dat je wel de goede plaatjes onder de schoenen kunt schroevenquote:Op zondag 17 juni 2012 11:33 schreef Martinous het volgende:
Oja, ik heb ultegra spd pedalen.. Kunnen die plaatjes onder alle zolen?
Het zijn de SPD-SL.. Kan ik verwachten dat plaatjes al bij de schoenen zitten of moet je die nog los kopen?quote:Op zondag 17 juni 2012 12:15 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Heb je SPD of SPD-SL? Dat is namelijk ook nog een verschil. En idd even rekening houden dat je wel de goede plaatjes onder de schoenen kunt schroeven
Wat is je vraag?quote:Op vrijdag 22 juni 2012 08:40 schreef MagicPaddie het volgende:
Hallo mensen,
Ik heb een beetje hulp nodig. Ik wil graag beginnen met wielrennen (hoe kan het ook anders....
Ik vind 500 voor een oud 2e hands stalen frame veel te veel. 500 voor een nieuwe fiets is over het algemeen veel te weinig, en daar is die 2e fiets een goed voorbeeld van. Salden is wel goedkoop inderdaad, maar je zult er zelfs daar nog wel 200 bij moeten leggen om nieuw een beetje fatsoenlijke kwaliteit te kopen.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 08:40 schreef MagicPaddie het volgende:
Hallo mensen,
Ik heb een beetje hulp nodig. Ik wil graag beginnen met wielrennen (hoe kan het ook anders....). Ik ben bij een fietsenmaker geweest waar ze ook tweedehandsfietsen hebben. Hier is mij een Concorde (stalen) racefiets aangeboden. Hij heeft een Shimani 105 erop liggen. Ook krijg ik alle accessoires erbij die ik nodig heb. Dit hele grapje kost me ¤ 500,-.
Als ik verder kijk op internet kom ik dit soort dingen tegen:
http://www.salden.nl/default.asp?pid=53&fs=11851&catid=3594
Wat is nu wijsheid? Voor hetzelfde geld heb ik dus een gloednieuwe fiets.
Alle hulp is welkom! Alvast bedankt!
Met alleen die accesoires kun je ook best beginnen imoquote:Op vrijdag 22 juni 2012 09:20 schreef eentwee het volgende:
Tja we weten veel te weinig van de aangeboden waar om een goede inschatting te kunnen maken. Een stalen frame is waarschijnlijk oud maar dat hoeft niet alles te zeggen. Welke 105 groep is het? Wat is de rest van de afmontage (m.n. wielen)? Welke accessoires hebben we het over? Bij de meeste fietsenmakers ben je zo 500¤ kwijt als je pedalen, schoenen, broek, ondershirt, zomershirt, armstukken, beenstukken, helm en zonnebril aanschaft
Ja, daar zal jij natuurlijk een beter gevoel van hebben dan ik, vanachter m'n pctje. Maar alles bij elkaar.. Die concorde's komen voor 100 euro voorbij op marktplaats. Moet wel een redelijk nieuwe groep en uitzonderlijke staat zijn om dat bedrag te rechtvaardigen, zelfs met al die accessoires.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 09:30 schreef MagicPaddie het volgende:
Die krijg ik mee om aan de fiets te wennen. Zodra ik daar aan gewend ben, zet hij dat nieuwe kliksysteem erop.
Goed bedoeld van hem, mijns inziens......
wanneer je zelf weinig kennis van racefietsen hebt, weet ik niet of Vos Zwanenburg een geschikte winkel is. Als ik de verhalen mag geloven is enige kennis bij die winkel vereist en vindt Vos het interessanter om jou zo snel mogelijk een fiets te verkopen dan een goede service te leveren zodat jij vaker terug komt.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 15:32 schreef ikke-ikke-ikke het volgende:
Heb inmiddels wat nieuwe fietsen gezien;
In Almere
Batavus Criterium met Ultegra en 105, Mavic wielset van 1495,-- voor 999,-- (heb wel het idee dat dit een wat ouder model is)
Bij Vos Zwanenburg
Garnelli Luciano met 105, Mavic wielset van 1499,-- voor 999,--
Bianchi Via Nirona met tiagra van 1099,-- voor 875,--
Wilier Triestina met 105, Shimano wielset van 1595,-- voor 999,-- (upgrade Mavic wielset 75,--)
Rosaro met tiagra, Win (?) wielset van 1099,-- voor 675,-- (volgens nieuw Italiaans merk)
Wil zelf denk ik toch wel nieuw kopen, omdat ik te weinig kennis van racefietsen heb om ze via Marktplaats te kopen. Soms wordt er geschermd met 105 groepen, maar als ik het goed begrijp kunnen die gelijk zijn aan huidige sora als ze van jaren geleden zijn. Dan rijd ik liever nieuw met bijbehorende garantie.
Wat is jullie advies en wat vinden jullie van bovenstaande modellen en prijzen?
Een simpel fietsje om eens te kijken of het wat voor me is. Al wat kilometers gemaakt en aan het kijken wat ik kan verbeteren zonder veel geld uit te geven.quote:Peugeot Ventoux racefiets
PBS (Peugeot Direct Brazing system) - buizen frame zonder lugs gelast.
14 speed index
Shimano Exage 500EX groep (Biopace blad)
Mavic 192 wielen.
Frame is 57/58 cm hoog.
Geen persoonlijke ervaring, maar ik hoor meestal wel redelijk positieve verhalen over Mantell.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:56 schreef qwox het volgende:
ruim een week geleden een fietsje gekocht via marktplaats
[..]
Een simpel fietsje om eens te kijken of het wat voor me is. Al wat kilometers gemaakt en aan het kijken wat ik kan verbeteren zonder veel geld uit te geven.
Nu zoek ik eigenlijk een goede winkel in de buurt van Arnhem, iemand suggesties?
Ziet er wel uit als een prima fietsquote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:57 schreef ikke-ikke-ikke het volgende:
Uhm,
giant P-SL1 wiel set,
geheel carbon 8,08 kg.
compact set 30-50 geloof ik
cassette 12-30
voor, achter derailleurs ultegra
shifter, rem(hendels) ultegra
Bedoel je dat?
Dezehttp://www.giant-bicycles(...)omposite/9013/48850/ bedoel ik
liever fiets ik ook buiten, maar dat is best lastig in de winter, daarnaast betekend het dat ik in de winter niet hoef te gaan spinnen, wat mij weer behoorlijk wat geld bespaardquote:Op maandag 9 juli 2012 17:00 schreef the_critic het volgende:
t'is een hoop geld, voor iets dat bij de meeste mensen een paar keer gebruikt wordt en daarna in de schuur of op zolder beland. Ik zou eerst eens een gewone tacx proberen en kijken wat je er van vind. Vergt een heeeelehoop inzet en toewijding om je uurtjes te maken op die rollen.
Dankjewel!quote:Op maandag 9 juli 2012 20:10 schreef PipodeOoi het volgende:
@olle: mooie fiets!
@Ferdii: weet niet in hoeverre 't het echte werk benaderd, maar in essentie is Taxcen verschrikkelijk. Zoals eentwee zegt is het oke fietsen buiten zolang het droog blijft (ook bij temperaturen rond het vriespunt mits je goed gekleed bent). Nadeel is dat het savonds lastiger is om te fietsen. Ga zelf liever naar een sportschool dan op de Tacx (die ik ook in de schuur onder een dikke laag stof heb staan)
Een oude band die je al opgereden hebt op de weg kan ook wel. Maar op de tacx slijten je gewone banden wel harder ja.quote:Op maandag 9 juli 2012 20:53 schreef Ferdii het volgende:
Ik kan me voorstellen dat het fietsen op de tacx saaier is dan normaal fietsen, daarom lijkt de virtual trainer met diverse koersen op scherm en een multiplayer optie me wel wat. Heb je een soort van computergame terwijl je toch bezig bent met kilometers vreten
eentwee, Fiets je op de tacx met je eigen banden? Ik zag dat er speciale banden worden aangeraden die slijtage verminderen. Is dit zo erg of valt het mee?
Ik fiets niet graag met arm/been stukken of extra jas/andere kleding etc aan, zit alleen maar in de wegonder de 13/14 graden zonder zon zal je mij dan ook niet snel buiten zien fietsen
Vandaar dat mij dit ideaal lijkt
Hij deed het daarvoor wel?quote:Op maandag 9 juli 2012 20:56 schreef Olle. het volgende:
[..]
Dankjewel!
Overigens heb ik een probleem wat jullie wellicht kunnen oplossen?
Zojuist een stukje gefietst en toen heb ik mijn kilometer teller gereset.
Nu heb ik het volgende probleem, de kilometer stand blijft op 0 kilometer per uur staan...
En de tijd loopt ook niet, alle functies werken wel... maar hij geeft geen snelheid weer.
hij is al een keer gereset.
weten jullie wellicht het probleem?
ja zaterdag gewoon mee gefietst en kilometers gemaakt...quote:Op maandag 9 juli 2012 21:01 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Een oude band die je al opgereden hebt op de weg kan ook wel. Maar op de tacx slijten je gewone banden wel harder ja.
[..]
Hij deed het daarvoor wel?
Als je er de verkeerde bandmaat in zet dan moet hij wel gewoon afstand en snelheid weergeven, deze kloppen dan alleen niet. Heb je 'm van de "houder" af gehad? Wellicht dat hij er niet weer helemaal goed opzit waardoor hij slecht contact maakt ?quote:Op maandag 9 juli 2012 21:03 schreef Olle. het volgende:
[..]
ja zaterdag gewoon mee gefietst en kilometers gemaakt...
deze trip heb ik dus gereset
Ik vind het erg vreemd, wellicht heb ik de verkeerde bandenmaat er in gezet, maar deze heb ik van de band zelf afgelezen.
Maar dan zou hij alsnog wel iets moeten weergeven?
meerdere keren er afgehaald en er weer op gedaan...quote:Op maandag 9 juli 2012 21:11 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Als je er de verkeerde bandmaat in zet dan moet hij wel gewoon afstand en snelheid weergeven, deze kloppen dan alleen niet. Heb je 'm van de "houder" af gehad? Wellicht dat hij er niet weer helemaal goed opzit waardoor hij slecht contact maakt ?
Dan kun je niet veel buiten fietsen. Arm- en beenstukken gebruik ik elke maand van het jaar wel. Voor de tacx heb ik een oude stalen fiets en ook een apart achterwiel. Doe er altijd gewoon gebruikte buitenbanden op, gaat prima. Er komt wel bandengruis af dus je moet m niet naast een hagelwitte muur zetten. Extra slijtage merk ik niks van, ik zit namelijk nooit op de Tacxquote:Op maandag 9 juli 2012 20:53 schreef Ferdii het volgende:
Ik kan me voorstellen dat het fietsen op de tacx saaier is dan normaal fietsen, daarom lijkt de virtual trainer met diverse koersen op scherm en een multiplayer optie me wel wat. Heb je een soort van computergame terwijl je toch bezig bent met kilometers vreten
eentwee, Fiets je op de tacx met je eigen banden? Ik zag dat er speciale banden worden aangeraden die slijtage verminderen. Is dit zo erg of valt het mee?
Ik fiets niet graag met arm/been stukken of extra jas/andere kleding etc aan, zit alleen maar in de wegonder de 13/14 graden zonder zon zal je mij dan ook niet snel buiten zien fietsen
Vandaar dat mij dit ideaal lijkt
Is het magneetje/sensor niet verschoven? Welke computer is het?quote:Op maandag 9 juli 2012 21:12 schreef Olle. het volgende:
[..]
meerdere keren er afgehaald en er weer op gedaan...
Ik denk dat het een bug is ofzoiets want ik heb het boekje opnieuw doorgebladerd en het gehele ding gereset.
De winkel heb ik even gemaild wellicht dat hun het eerder zijn tegengekomen.
Mja het lijkt mij sterk heb er even aan gedraaid (magneetje aan de spaak) en weer terug gezet.quote:Op maandag 9 juli 2012 21:21 schreef eentwee het volgende:
[..]
Is het magneetje/sensor niet verschoven? Welke computer is het?
Je wiel er in de tussentijd uit gehad en verkeerd om in gedaan?quote:Op maandag 9 juli 2012 20:56 schreef Olle. het volgende:
[..]
Dankjewel!
Overigens heb ik een probleem wat jullie wellicht kunnen oplossen?
Zojuist een stukje gefietst en toen heb ik mijn kilometer teller gereset.
Nu heb ik het volgende probleem, de kilometer stand blijft op 0 kilometer per uur staan...
En de tijd loopt ook niet, alle functies werken wel... maar hij geeft geen snelheid weer.
hij is al een keer gereset.
weten jullie wellicht het probleem?
je hebt gelijkquote:Op maandag 9 juli 2012 22:57 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
Je wiel er in de tussentijd uit gehad en verkeerd om in gedaan?
Ik heb die stomme fout eens gemaakt, snelspanner zat aan de rechterkant ipv links, wat resulteert dat het spaakmagneetje ook aan de verkeerde kant zat. In het begin was ik ook gefrustreerd op alle knopjes op de computer aan het drukken
En de kilometers stonden nog steeds goed weergegeven?quote:Op maandag 9 juli 2012 23:01 schreef Holenbeer het volgende:
Bij een vriend die ik op moest pikken ging ik stapsgewijs alle mogelijkheden langs. Daar keek ik naar de mogelijke oorzaken die ik niet al fietsend kon controleren. Zag toen al vrij snel dat het wiel verkeerd zat
ik vind het van belang dat mijn kilometers die ik fiets niet 3 / 4 km afstaan van de werkelijkheid..quote:Op maandag 9 juli 2012 23:07 schreef Holenbeer het volgende:
nee, ik had toen niets aan instellingen gewist. Alleen triptotalen op 0 gezet en wat geswitcht tussen fiets A en fiets B. Volgens mij ook nog de teller eraf gehaald en dichter bij de sensor gehouden om 'signaal proberen op te vangen'![]()
Die vriend woont circa 3 km van mij, dus ik was al vrij snel bij hem vanwaar ik uit stilstand de overige opties checkte
De ingestelde bandenomtrek stond op 2094, dat getal staat ook in de handleiding. Misschien dat het paar millimeter afwijkt, maar dat is totaal niet interessant voor mij
edit: dat het een aantal milimeter afwijkt totaal niet interessant is even gepersonaliseerd, ik vind het namelijk totaal niet interessant, iemand anders misschien wel. Als je het echt belangrijk vindt moet je het even de omtrek van jouw band op de juiste spanning nameten.
Oke valt nog wel mee dus..quote:Op maandag 9 juli 2012 23:21 schreef Holenbeer het volgende:
als je aangevoerde bandomtrek 1 mm afwijkt, scheelt dat 1 kilometer positief/negatief op de 100 km die je fietst. Voor 3 a 4 km afwijking moet je dus aardige stukken rijden en wanneer je die stukken rijdt vind je die paar km ook niet meer zo interessant (lijkt mij).
Als je echt op de millimeter kijkt, kan je volgens mij je sensor ook beter op je achterwiel zetten dan op je voorwiel, omdat je achterwiel minder overbodige meters maakt door het constant corrigeren wat je met je stuur doet. (Dit heeft ook als voordeel dat je sensor altijd goed zit, omdat anders je cassette aan de linkerkant zit)
Wanneer je veel op de Taxc gaat trainen lijkt het me verstandig dit ofwel met oude versleten banden te doen ofwel met een speciale Taxc band (geen ervaring mee overigens). Nieuwe banden slijten echt als een idioot op zo'n ding en dat is zonde!quote:Op maandag 9 juli 2012 20:53 schreef Ferdii het volgende:
...
eentwee, Fiets je op de tacx met je eigen banden? Ik zag dat er speciale banden worden aangeraden die slijtage verminderen. Is dit zo erg of valt het mee?
...
Goede keus! Zo nauwkeurig kun je het toch niet even snel meten via een handmatige methode. Ik heb dezelfde bandmaat en gebruik 2096mm (zie http://www.wielersportinfo.nl/trapfrequentie.htm)quote:Op maandag 9 juli 2012 23:14 schreef Olle. het volgende:
[..]
ik vind het van belang dat mijn kilometers die ik fiets niet 3 / 4 km afstaan van de werkelijkheid..
Dat zou ik niet leuk vinden.
Maari k heb er weinig verstand van, dus heb ik de bandmaat opgegeven in mijn teller die op mijn band staar . 700 / 23
Ik ken brama in almelo niet, maar een zaak hoeft niet groot te zijn om goed te zijn. Daarnaast maakt het personeel en hun kennis het verschil. Bij brama in borne werd ik goed geholpen en volgens mij ook deskundig (heb er uiteindelijk niets gekocht)quote:Op dinsdag 10 juli 2012 04:26 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Leenders wilde ik gisteren (maandag) kijken, maar toen was die gesloten. Ga er vandaag wel even heen. Kijken wat ik ongeveer leuk vind. Brama zit ook in Almelo, maar daar niet zo heel groot.
Natuurlijk, daar heb je gelijk in. Brama in Borne kan ik ook even gaan kijken, net als bij Pleij. Ga zometeen eerst langs Leenders. Zit vlak bij mijn werk namelijk.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 10:31 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
Ik ken brama in almelo niet, maar een zaak hoeft niet groot te zijn om goed te zijn. Daarnaast maakt het personeel en hun kennis het verschil. Bij brama in borne werd ik goed geholpen en volgens mij ook deskundig (heb er uiteindelijk niets gekocht)
Een 2e hands fiets vinden blijft ook een kwestie van geluk of jouw maat aanwezig is
is het jouw maat?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 13:52 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Natuurlijk, daar heb je gelijk in. Brama in Borne kan ik ook even gaan kijken, net als bij Pleij. Ga zometeen eerst langs Leenders. Zit vlak bij mijn werk namelijk.
Ennuh, is dit iets?
http://fietsen-brommers.m(...)iets.html?fromAuth=1
Hoe bevalt de caad10? Ben zelf ook voorzicht aan het kijken naar een fiets en ben wel benieuwd hoe deze bevalt. En bij de proefrit tussen de 8 en de 10.... veel verschil?quote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:48 schreef Doff het volgende:
Bedankt voor de tips, ik heb 'm vandaag gekocht.
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 9 juli 2012 22:53 schreef Doff het volgende:
Voor wat het waard is, ik heb echt onwijs veel plezier met mijn paar weken geleden aangeschafte Cannondale Caad 10. Voor elke beginnende wielrenner echt een aanrader. Voldoende stijf frame, dat de vibraties van het wegdek ook redelijk opvangt (voor iemand die een mountainbike gewend is, is het sowieso wat wennen). Ook afmontage is voor zover ik na zo'n korte tijd kan beoordelen prima, al gaat mijn aandacht al uit naar een set mooie wielen.
Zeker een meer dan prima fiets dus.
Lezen... een vak apart. Wel weten te onthouden dat ik caad10 voorbij heb zien komen in dit topic en dan hier volledig over heen lezenquote:
Ik zou voor die Empella gaan. Is een nieuwere fiets en als die een beetje netjes onderhouden is, en het fietsen bevalt, dan heb je gelijk een leuke fiets om 's winters het bos mee in te gaan. Het afstellen van de remmen van zo'n crosser is wel een beetje precisie werk.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 21:58 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Kan deze twee fietsen ophalen. Welke zouden jullie doen?
http://fietsen-brommers.m(...)ontrager-velgen.html
Of
http://link.marktplaats.nl/576450453
De laatste link doet het niet meer!quote:Op dinsdag 10 juli 2012 21:58 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Kan deze twee fietsen ophalen. Welke zouden jullie doen?
http://fietsen-brommers.m(...)ontrager-velgen.html
Of
http://link.marktplaats.nl/576450453
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |