Wat is je vraag?quote:Op vrijdag 22 juni 2012 08:40 schreef MagicPaddie het volgende:
Hallo mensen,
Ik heb een beetje hulp nodig. Ik wil graag beginnen met wielrennen (hoe kan het ook anders....
Ik vind 500 voor een oud 2e hands stalen frame veel te veel. 500 voor een nieuwe fiets is over het algemeen veel te weinig, en daar is die 2e fiets een goed voorbeeld van. Salden is wel goedkoop inderdaad, maar je zult er zelfs daar nog wel 200 bij moeten leggen om nieuw een beetje fatsoenlijke kwaliteit te kopen.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 08:40 schreef MagicPaddie het volgende:
Hallo mensen,
Ik heb een beetje hulp nodig. Ik wil graag beginnen met wielrennen (hoe kan het ook anders....). Ik ben bij een fietsenmaker geweest waar ze ook tweedehandsfietsen hebben. Hier is mij een Concorde (stalen) racefiets aangeboden. Hij heeft een Shimani 105 erop liggen. Ook krijg ik alle accessoires erbij die ik nodig heb. Dit hele grapje kost me ¤ 500,-.
Als ik verder kijk op internet kom ik dit soort dingen tegen:
http://www.salden.nl/default.asp?pid=53&fs=11851&catid=3594
Wat is nu wijsheid? Voor hetzelfde geld heb ik dus een gloednieuwe fiets.
Alle hulp is welkom! Alvast bedankt!
Met alleen die accesoires kun je ook best beginnen imoquote:Op vrijdag 22 juni 2012 09:20 schreef eentwee het volgende:
Tja we weten veel te weinig van de aangeboden waar om een goede inschatting te kunnen maken. Een stalen frame is waarschijnlijk oud maar dat hoeft niet alles te zeggen. Welke 105 groep is het? Wat is de rest van de afmontage (m.n. wielen)? Welke accessoires hebben we het over? Bij de meeste fietsenmakers ben je zo 500¤ kwijt als je pedalen, schoenen, broek, ondershirt, zomershirt, armstukken, beenstukken, helm en zonnebril aanschaft
Ja, daar zal jij natuurlijk een beter gevoel van hebben dan ik, vanachter m'n pctje. Maar alles bij elkaar.. Die concorde's komen voor 100 euro voorbij op marktplaats. Moet wel een redelijk nieuwe groep en uitzonderlijke staat zijn om dat bedrag te rechtvaardigen, zelfs met al die accessoires.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 09:30 schreef MagicPaddie het volgende:
Die krijg ik mee om aan de fiets te wennen. Zodra ik daar aan gewend ben, zet hij dat nieuwe kliksysteem erop.
Goed bedoeld van hem, mijns inziens......
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |