abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112931920
Vorige week bij rose de Rose Pro sl-3000 besteld.
Ultegra afgemonteerd met ultegra pedaaltjes erbij :) Helemaal in de wolken( in gedachten dan ;) )

Heb er een selle italia flite gel flow ti316 op laten zetten.. Hopen dat dit lekker zit!

Over 3 weken ophalen in duitsland! Ik ben benieuwd!

Ik moet er ook schoenen bij hebben. Ik zit te kijken naar sidi. Heeft iemand ervaring daarmee?
pi_112932334
Sidi zijn volgens velen de beste schoenen, zoniet de enige die er zijn.
pi_112932717
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 15:58 schreef cafca het volgende:
Maar is het zo dat ik met carbon zolen nodig heb, of zijn eigenlijk alle modellen wel goed?
prijs is voor een keertje geen probleem ( lees: buitensporig moet het niet worden)
pi_112933078
quote:
Wat een onzin :P
pi_112933178
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 16:06 schreef Martinous het volgende:

[..]

Maar is het zo dat ik met carbon zolen nodig heb, of zijn eigenlijk alle modellen wel goed?
prijs is voor een keertje geen probleem ( lees: buitensporig moet het niet worden)
Ik vind dit wel een aardig schoentje: http://www.bike-discount.(...)atallic.html?mfid=50

Goed getest, carbon zool, prijs nog te doen en ziet er ook nog eens tof uit (smaken verschillen uiteraard ;) ) Is er ook in het wit.

Overigens fiets ik alweer bijna 1.5 jaar op de allergoedkoopste schoenen van shimano en die doen het ook nog steeds ^O^ Voetbalschoenen doe ik 2 tot 3 paar per seizoen :{w
pi_112961384
hoe stijver de zool, hoe minder energie verlies en "doorhangen" je krijgt van de zool. Maar, de prijsverschillen van plastic tov carbon zijn natuurlijk ook overduidelijk. Als je geen wedstrijden rijd (en dus na iedere bocht uit zadel, op de trappers moet staan) voldoet een stijve plastic zool prima.

- en als ik het zelf mag zeggen.. zwarte schoenen is niet heel erg soignee in mijn ogen. Mooi Wit, witte lage sokjes erbij.. :9~
everyone's a critic...
even you ! !
pi_112961668
quote:
Dat is eigenlijk een beetje onzin. Er zijn genoeg merken die goede schoenen maken. Sidi Laser of Ergo hebben carbon zolen. Verder zou ik gaan voor een schoen met een buckle-sluiting.

Sidi's zijn vrij smal. Heb je bredere voeten, dan zou ik voor Specialized gaan. Die hebben ook meerdere modellen met carbon zool en mooie sluitsystemen. Je hebt bijvoorbeeld de Specialized Elite, die heeft een kunstof zool, maar is toch vrij stijf en niet duur. Heb je echt brede poten, dan zou ik voor Northwave gaan.

Die goedkope Shimano-schoenen zijn kut. Kwalitatief zijn ze meer dan oké, alleen zit er voor in de zool een enorm ventilatiegat. Met koud of nat weer wil je dat niet!
pi_112961792
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 10:02 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Die goedkope Shimano-schoenen zijn kut. Kwalitatief zijn ze meer dan oké, alleen zit er voor in de zool een enorm ventilatiegat. Met koud of nat weer wil je dat niet!
QFT! Tot een graad of 10 fiets ik met boterhanzakjes rond om m'n sokken :')

Toch, voor 50 euro vind ik de kwaliteit absoluut niet tegen vallen!
pi_112962240
Die gaten plakte ik inderdaad ook altijd dicht. De pasvorm is het belangrijkst. Welke maat heb je ongeveer Martinus?
pi_112963924
Mijn ervaring is dat fietsschoenen bij normaal gebruik nauwelijks slijten. Bij wedstrijden waarschijnlijk meer, maar als recreant kan je in principe jaren met een paar schoenen doen. Hoogstens de plaatjes op den duur even vervangen. Lopen op de schoenen is dan wel minimaal

Ik zou dan ook niet al te veel bezuinigen op schoenen, al hoeft het niet heel duur te worden. Volgens mij heb je tot 120 euro al heel veel keus bij schoenen die makkelijk jaren mee gaan op recreatief niveau. Kijk goed naar de pasvorm en bepaal welke sluiting je wilt (alleen klittenband, zo'n buckle of een boa sluiting (heet dat zo?)) Mocht de schoen niet helemaal goed zitten zou ik eerder paar tientjes erbij neerleggen om wel goede schoenen te kopen dan daarop besparen.

Ik heb zelf alleen nog maar schoenen met een buckle gehad, en dat bevalt mij prima. Onderwerg moet ik ze af en toe wel even wat strakker zetten wat erg makkelijk gaat daarmee. Alleen klittenband zou niet zo snel een optie zijn voor mij. Een boa sluiting heb ik geen ervaring mee, maar volgens mij is het voordeel dat je het gelijkmatiger vaster kan zetten, ipv alleen het deel van de buckle.

edit: dat mijn schoenen zo lang mee gaan is ook wel een nadeel. Ik had achteraf liever witte schoenen gehad ipv zwart, maar heb nu geen goede reden om nieuwe te kopen
  zaterdag 16 juni 2012 @ 12:40:14 #186
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_112964837
quote:
Maak het nu even zeg. Sidi's zijn voor smalle voetjes anders eindig je met een paar maten groter dan normaal. DMT, ook Italiaans design! Ik zweer er bij en heel veel profs ook die met allerlei merken moeten rondrijden maar dan wel door DMT op maat gemaakt zijn.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_112965596
Bij Probikekit.com zijn de DMTs al tijdenlang in de aanbieding. Jammer genoeg zijn de courante maten inmiddels uitverkocht. Als ik niet onlangs nieuwe Northwaves had gekocht had ik de Prisma's voor 100 pond genomen.
pi_112977434
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 12:40 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Maak het nu even zeg. Sidi's zijn voor smalle voetjes anders eindig je met een paar maten groter dan normaal. DMT, ook Italiaans design! Ik zweer er bij en heel veel profs ook die met allerlei merken moeten rondrijden maar dan wel door DMT op maat gemaakt zijn.
Nou, ja, dat idee krijg ik altijd. Dat heel de wereld met Sidi's rondrijdt. Uiteraard smetteloos wit.

Ik heb overigens zelf schoenen van Gaerne (ook Italiaans design), die bevallen prima, zolang het boven de 10 graden is. Bij lagere temperaturen waait het er zo doorheen, zodat je heel snel koude voeten krijgt. Maar ik ben dan ook een watjje....
pi_112996640
Gaerne heeft wel mooie schoenen :) Hoewel ze dit jaar wel erg druk zijn. Deze vond ik erg mooi (uiteraard smetteloos wit):
pi_112997063
Ik heb die Gaerne in het zilver. Heerlijke schoenen.
pi_112997693
Waar koop je dan de schoenen? Ik wil ze namelijk ook graag passen!!
pi_112997761
Ook wel voor de smallere voeten, Gaerne.

En als ongesoigneerde pummel heb ik ze natuurlijk in het zwart, want dat kleurt beter bij mijn beenhaar ;)
pi_112997776
In een winkel ;)

Haha grapje, heb ze van een vriend van me gekocht.
  zondag 17 juni 2012 @ 11:25:43 #194
308981 Narcotical
Best in the World
pi_112997788
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 11:22 schreef Martinous het volgende:
De betere fietsenmaker verkoopt doorgaans ook gewoon kleding en schoenen
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
pi_112997789
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 11:22 schreef Martinous het volgende:
Bij de betere fietsenspeciaalzaak. Waar woon je ongeveer?

En passen is idd wel heel verstandig, ja
pi_112997839
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2012 11:25 schreef cafca het volgende:

[..]

Bij de betere fietsenspeciaalzaak. Waar woon je ongeveer?
Ik woon in leiden.. Heb je ideeen? Ik wil namelijk best even in de auto springen voor een zaak waar ze gewoon een goede service hebben!
pi_112998002
Oja, ik heb ultegra spd pedalen.. Kunnen die plaatjes onder alle zolen?
pi_112998580
Geen idee wat Leiden betreft, maar er zitten hier wel mensen uit die buurt.

je moet bij de aanschaf van schoenen wel rekening houden welke plaatjes eronder moeten, maar dat kunnen ze je in de winkel wel uitleggen.
  zondag 17 juni 2012 @ 12:15:03 #199
308981 Narcotical
Best in the World
pi_112998973
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 11:33 schreef Martinous het volgende:
Oja, ik heb ultegra spd pedalen.. Kunnen die plaatjes onder alle zolen?
Heb je SPD of SPD-SL? Dat is namelijk ook nog een verschil. En idd even rekening houden dat je wel de goede plaatjes onder de schoenen kunt schroeven
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
pi_112999254
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2012 12:15 schreef Narcotical het volgende:

[..]

Heb je SPD of SPD-SL? Dat is namelijk ook nog een verschil. En idd even rekening houden dat je wel de goede plaatjes onder de schoenen kunt schroeven
Het zijn de SPD-SL.. Kan ik verwachten dat plaatjes al bij de schoenen zitten of moet je die nog los kopen?

Verder een kilometerteller: ik wil graag draadloos, ik rij zonder hartslagmeter. Cadans lijkt me een leuke toevoeging, maargeen pre.. Is iemand zeer te spreken over zijn eigen model? Laat het me weten!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')