jij bent er zo 1 van 1 + 1 = 3 zeker. kusjequote:Op zondag 22 april 2012 15:23 schreef Matty___ het volgende:
[..]
maw je lult uit je nek omdat je ook je mening wilt geven.
Maar ben je nou jurist of wat?quote:Op zondag 22 april 2012 15:23 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
hoezo. na ongetwijfeld jarenlang gelukhebben als bumperklever komt je auto zo tot haar einde. is een moment om gevierd te worden.
ik wacht nog steeds op een onderbouwing van je fabeltje dat de meeste ongelukken op de weg op de linkerrijstrook gebeuren en door bumperkleven komenquote:Op zondag 22 april 2012 15:24 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
jij bent er zo 1 van 1 + 1 = 3 zeker. kusje
Ben je nou echt werkelijk zo dom?quote:Op zondag 22 april 2012 15:23 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
hoezo. na ongetwijfeld jarenlang gelukhebben als bumperklever komt je auto zo tot haar einde. is een moment om gevierd te worden.
Dat is de subjective perceptie niet de harde feitenquote:Op zondag 22 april 2012 15:26 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
http://www.om.nl/onderwerpen/verkeer/@153360/nieuwe_ergernis_top/
het om zegt het dus is het waar.
Dat is een ergernis top 10? Zijn meningen?quote:Op zondag 22 april 2012 15:26 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
http://www.om.nl/onderwerpen/verkeer/@153360/nieuwe_ergernis_top/
het om zegt het dus is het waar.
ow ja geen kwaad woord over bumperklevers maar iemand die hun confrontatiedag viert die is dom. kusje en een speelgoedbeer voor jouquote:Op zondag 22 april 2012 15:26 schreef H-D het volgende:
[..]
Ben je nou echt werkelijk zo dom?
Je bent alleen maar achterlijk aan het blaten hier en als je er op aangesproken wordt kom je met nog vager geneuzel over groter geheel aan.
nee dusquote:Op zondag 22 april 2012 15:25 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
niet relevant voor jou om te weten.
het om zegt zoveel en die cijfers zijn al weer verouderd.quote:Op zondag 22 april 2012 15:26 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
http://www.om.nl/onderwerpen/verkeer/@153360/nieuwe_ergernis_top/
het om zegt het dus is het waar.
Zelfs als je zonder reden remt (wat op zich strafbaar is), kan het nog zo zijn dat degene die achterop komt (een deel van) de schuld krijgt, omdat 'ie niet voldoende afstand heeft gehouden.quote:Op zondag 22 april 2012 15:24 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Reken maar dat als jij op een kaarsrecht stuk snelweg vol in de ankers gaat terwijl er niks aan de hand is er gehakt van je wordt gemaakt
Wie zegt dat ik geen kwaad woord over bumperklevers heb? En ja ik vind jouw posts dom geblaat jaquote:Op zondag 22 april 2012 15:27 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ow ja geen kwaad woord over bumperklevers maar iemand die hun confrontatiedag viert die is dom. kusje en een speelgoedbeer voor jou
Anders had ie ook wel een zinniger antwoord in wgr gegeven toch?quote:Op zondag 22 april 2012 15:27 schreef Yreal het volgende:
[..]
nee dus
[..]
het om zegt zoveel en die cijfers zijn al weer verouderd.
http://www.alletop10lijstjes.nl/top-10-ergernissen-op-de-weg/
Je kijkt toch verder dan alleen de auto voor je.quote:Op zondag 22 april 2012 15:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zelfs als je zonder reden remt (wat op zich strafbaar is), kan het nog zo zijn dat degene die achterop komt (een deel van) de schuld krijgt, omdat 'ie niet voldoende afstand heeft gehouden.
ik heb toch hinderquote:Op zondag 22 april 2012 15:29 schreef Tijn het volgende:
Sommige mensen kleven zelfs bij mensen die zich gewoon aan de maximum snelheid houden. Dat kun je natuurlijk niet afschuiven op "hinderlijk langzaam rijden", want harder mag niet.
waarschijnlijk omdat je er zelf 1 bent. ik bedenkt net dat mijn uitlating natuurlijk vooral bumperklevers aantrekt met een tegenreactie. zo leuk omringd worden door foute mensenquote:Op zondag 22 april 2012 15:28 schreef Matty___ het volgende:
4. Onnodig links rijden
5. Hinderlijk langzaam rijden
6. Langdurige inhaalmanoeuvres
Ik denk dat ik bumperkleven kan weg streken tegen deze 3.
ik troll net zo hard terug kusje je zusjequote:Op zondag 22 april 2012 15:29 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
waarschijnlijk omdat je er zelf 1 bent. ik bedenkt net dat mijn uitlating natuurlijk vooral bumperklevers aantrekt met een tegenreactie. zo leuk omringd worden door foute menseneven koffie drinken hoor ik kom nog terug. kusjes terug ford boy
Dat was een beetje waar ik heen wildequote:Op zondag 22 april 2012 15:28 schreef H-D het volgende:
[..]
Anders had ie ook wel een zinniger antwoord in wgr gegeven toch?
het is een trollnicht niet meer dan datquote:Op zondag 22 april 2012 15:31 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat was een beetje waar ik heen wilde![]()
Dat, en niet dat compleet onzinnige topic over de schadevergoeding voor die vis. En dan nog andere beschuldigen van geen kennis hebben van het recht
Ja hij vond dat ik nooit rechten gehad had. Dus rechten is blijkbaar ook een vak. Wist ik niet. Verder vond ie dat ik niks wist van het kooprecht. En dat je meteen maar moest ontbinden, want zo is het blijkbaar geregeld in titel 7.1quote:Op zondag 22 april 2012 15:31 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat was een beetje waar ik heen wilde![]()
Dat, en niet dat compleet onzinnige topic over de schadevergoeding voor die vis. En dan nog andere beschuldigen van geen kennis hebben van het recht
Wat een onzin conclusies. Alle moordenaars ademen zuurstof in. Als je adem haalt ben je een moordenaarquote:Op zondag 22 april 2012 15:34 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
http://www.autoblog.nl/meer-verkeersboetes-dan-ga-je-eerder-dood
je legt dingen geheel verkeerd uit. je mag van een auto die je bij een professioneel bedrijf koopt voor een bedrag boven de 5k en met garantie verwachten dat de koppeling gewoon goed is tijdens de koop, dat was het issue. ga niet zo lopen draaien het staat je niet.quote:Op zondag 22 april 2012 15:35 schreef H-D het volgende:
[..]
Ja hij vond dat ik nooit rechten gehad had. Dus rechten is blijkbaar ook een vak. Wist ik niet. Verder vond ie dat ik niks wist van het kooprecht. En dat je meteen maar moest ontbinden, want zo is het blijkbaar geregeld in titel 7.1
nee hoor, daar had je niet genoeg info over. Wat als het een auto was met een waarde in het economisch verkeer van 100.000?quote:Op zondag 22 april 2012 15:38 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
je legt dingen geheel verkeerd uit. je mag van een auto die je bij een professioneel bedrijf koopt voor een bedrag boven de 5k en met garantie verwachten dat de koppeling gewoon goed is tijdens de koop, dat was het issue. ga niet zo lopen draaien het staat je niet.
je praat poep en je weet het. ga je argumenten nog iets verder zoeken en je bevindt je op mars.quote:Op zondag 22 april 2012 15:43 schreef Yreal het volgende:
[..]
nee hoor, daar had je niet genoeg info over. Wat als het een auto was met een waarde in het economisch verkeer van 100.000?
Maar de doodsteek is wel dat topic met de vis
Drogreden.quote:Op zondag 22 april 2012 15:49 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
je praat poep en je weet het. ga je argumenten nog iets verder zoeken en je bevindt je op mars.
bewijs jij eerst maar dat er auto's in die categorie verkocht worden met bovag garantie. je zoekt argumenten, dat is nooit sterk.quote:
dit. +1quote:Op zondag 22 april 2012 15:58 schreef Anne het volgende:
Kunnen we weer terug naar de irritaties op de weg, in plaats van de irritaties op FOK! ?
quote:
Kul, dat kun je niet zo stellen. Zijn nog andere factoren van invloed. Maar daar ga ik allemaal niet meer op in.quote:Op zondag 22 april 2012 15:38 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
je legt dingen geheel verkeerd uit. je mag van een auto die je bij een professioneel bedrijf koopt voor een bedrag boven de 5k en met garantie verwachten dat de koppeling gewoon goed is tijdens de koop, dat was het issue. ga niet zo lopen draaien het staat je niet.
Gewoon zo.quote:Op maandag 23 april 2012 08:32 schreef Daeron het volgende:
Fietsers die geen voorrang verlenen als je van rechts komt
Vanochtend weer een groep fietsers die het niet in zag. Het is onderhand zowat elke dag raak. Hopen dat het morgen minder is, de hint zal iig duidelijk geweest zijn toen ik de auto er gewoon voor gooide.![]()
Afgelopen week gebeurde het zelfs met een auto die geen voorrang wilde verlenen, die moest toch ff uitwijken.
Zie ik hier in de stad (Groningen) ook regelmatig. Bus doet knipperlicht naar links uit, wil weer de baan op rijden, komt er opeens nog een auto aan die er langs wil. Beide vol op de rem, toeterenquote:Op vrijdag 27 april 2012 09:13 schreef MrKikker het volgende:
Niet persé een irritatie maar jezus wat ik vanochtend zag..
Reed in Purmerend in de bebouwde kom. Rijdt een Combo achter me die kort achter me hangt. Rijden in een treintje auto's, rijden langs een bus die al een tijdje bij de halte staat (en waarvan je dus weet dat deze elk moment kan wegrijden). Inderdaad, nadat de auto voor mij erlangs is gaat de richtingaanwijzer van de bus aan. Ik gooi hem snel in z'n 2 en knal erlangs, die Combo achter me heeft het te laat door en geeft ook maar gas.
In de bebouwde kom moet je echter bussen wel voorlaten, dus die bus kwakt hem gewoon de rijbaan op. Die combo probeert nog erlangs te komen door zich tussen de bus en het immer kleiner wordende gat te wringen maar dit lukt hem niet en hij word door de bus gewoon de berm in gereden
Je komt elke ochtend dezelfde groep fietsers tegen?quote:Op maandag 23 april 2012 08:32 schreef Daeron het volgende:
Fietsers die geen voorrang verlenen als je van rechts komt
Vanochtend weer een groep fietsers die het niet in zag. Het is onderhand zowat elke dag raak. Hopen dat het morgen minder is, de hint zal iig duidelijk geweest zijn toen ik de auto er gewoon voor gooide.![]()
Afgelopen week gebeurde het zelfs met een auto die geen voorrang wilde verlenen, die moest toch ff uitwijken.
klopt, buiten de bebouwde kom ben ik altijd wat voorzichtiger met voorrang nemen t.o.v een wegrijdende bus maar binnen de bebouwde kom weet ik dat ze hem er gewoon voor gooien dus neem ik geen risico'squote:Op vrijdag 27 april 2012 09:25 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ik zie bussen dit trouwens ook regelmatig doen buiten de bebouwde kom, terwijl ze daar geen voorrang hebben. Dat is dan wel weer jammer als ze die kolos opeens voor jouw auto gooien..
Een gemiste kans om dit topic van nieuwe input te voorzien.quote:Op vrijdag 27 april 2012 10:05 schreef Tijn het volgende:
Ik ga vandaag naar Luxemburg rijden. Maar om irritaties te voorkomen, ga ik mooi via Duitsland en mijd ik België
Onzin. Voorrang hoor je niet te nemen, maar te krijgen. Ook al zou de buschauffeur in dit geval voorrang hebben, wil dat nog niet zeggen dat hij willens en wetens een gevaarlijke situatie moet creëren.quote:Op vrijdag 27 april 2012 09:21 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik geef die busschauffeur groot gelijk. Als die bussen hun voorrang niet gewoon nemen, kunnen ze de hele dag staan wachten...
Als het goed is heb jij geleerd tijdens je rijles dat een bus binnen de bebouwde kom die zijn knipperlicht aanheeft om weg te rijden, dat je die altijd voorrang moet verlenen.quote:Op vrijdag 27 april 2012 12:15 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Onzin. Voorrang hoor je niet te nemen, maar te krijgen. Ook al zou de buschauffeur in dit geval voorrang hebben, wil dat nog niet zeggen dat hij willens en wetens een gevaarlijke situatie moet creëren.
Onzin man.quote:Op vrijdag 27 april 2012 09:21 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik geef die busschauffeur groot gelijk. Als die bussen hun voorrang niet gewoon nemen, kunnen ze de hele dag staan wachten...
Maar dat wil niet zeggen dat een buschauffeur als een lompe hork zonder te kijken die bus de rijbaan op mag smijten... Als het goed is heb jij tijdens je rijles ook geleerd om te anticiperen op de situatie. Als ik gewoon alles zou doen "zoals het hoort" en niet hoefde in te spelen op de fouten van anderen had ik al 25 auto's versleten...quote:Op vrijdag 27 april 2012 12:16 schreef lipjes het volgende:
gisteren weer een automobilist die met 60 invoegde op de snelweg, waar je 130 mag
[..]
Als het goed is heb jij geleerd tijdens je rijles dat een bus binnen de bebouwde kom die zijn knipperlicht aanheeft om weg te rijden, dat je die altijd voorrang moet verlenen.
Als het goed is heb jij geleerd tijdens je rijles dat je nooit voorrang mag nemen, maar het alleen ontvangt en verleent.quote:Op vrijdag 27 april 2012 12:16 schreef lipjes het volgende:
gisteren weer een automobilist die met 60 invoegde op de snelweg, waar je 130 mag
[..]
Als het goed is heb jij geleerd tijdens je rijles dat een bus binnen de bebouwde kom die zijn knipperlicht aanheeft om weg te rijden, dat je die altijd voorrang moet verlenen.
Inderdaad naast mn nummer 1 ergernis van Ford Ka's zijn Belgen toch wel ergernis twee.quote:Op vrijdag 27 april 2012 10:05 schreef Tijn het volgende:
Ik ga vandaag naar Luxemburg rijden. Maar om irritaties te voorkomen, ga ik mooi via Duitsland en mijd ik België
Vind het altijd wel ietwat komisch/ironisch dat soms als je zo'n duwend petje er langs laat het petje even later genadeloos naar rechts wordt geduwd door een of ander Audi/BMW figuurquote:Op vrijdag 27 april 2012 12:39 schreef huize het volgende:
[..]
Inderdaad naast mn nummer 1 ergernis van Ford Ka's zijn Belgen toch wel ergernis twee.
Tijd geleden voor mn werk naar een bedrijf vlak bij Brussel. Lekker in een auto van het werk. Rondom Brussel moest ik dus een paar keer banen oversteken op diverse knooppunten.....
Belgen geven zelden richting aan, gooien de auto er gewoon tussenin, spiegelen amai wa is da?
En aangezien ik een een auto van het werk zat, grijs kenteken met irritante bestickering op het achterraam en andere afmetingen qua auto dan gewend werd ik er een beetje nerveus van.
Uiteraard generaliseer ik nu even maar toch.
En dan nog een petje ergernis die gisteren achter me zat in zn seat leon. Rijdend als een golf petje, hangend in het midden, duwen terwijl ik 130 ging. Wil daarna rechts uitvoegen op ziet meneer een gaatje om me rechts in te halen op de uitvoegstrook. Als ik niet goed had opgelet had meneer in de berm gelegen en waren we naar alle waarschijnlijk alle 2 total loss.
Je kan en mag de hele eindigende linkerrijstrook gebruiken, maar het is niet de bedoeling dat je ook altijd echt tot het einde door rijdt. Heel vaak staat xxx meter voor de strook ophoudt een bord "ritsen vanaf hier". Dat betekent niet dat je per se op dat moment je auto naar rechts moet gooien, maar het betekent ook niet dat je dat per se op het allerlaatste moment moet doen.quote:Op maandag 23 april 2012 09:54 schreef NoBody122 het volgende:
Opgefokte BMW-'rijders' die je er niet tussen laten bij het ritsen, omdat iedereen, zij incluis, het asfalt van de eindigende linkerrijstrook volledig ombenut laten
Dit dus in tegenstelling tot ondergetekende.
Dus alles daartussen is goed, geen reden om slimmere mensen er dan niet tussen te willen laten.quote:Op vrijdag 27 april 2012 13:55 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Je kan en mag de hele eindigende linkerrijstrook gebruiken, maar het is niet de bedoeling dat je ook altijd echt tot het einde door rijdt. Heel vaak staat xxx meter voor de strook ophoudt een bord "ritsen vanaf hier". Dat betekent niet dat je per se op dat moment je auto naar rechts moet gooien, maar het betekent ook niet dat je dat per se op het allerlaatste moment moet doen.
Dat is echt vreselijk idd.quote:Op vrijdag 27 april 2012 14:09 schreef Pizza_Boom het volgende:
Sterker nog, bij verplicht ritsen MOET je mensen ertussen laten. I.t.t. normale bijzondere manoeuvres, is de aansprakelijkheid in dit geval wel voor degene die hem dichttrapt. Meestal trap ik niet door tot het einde, laatst toevallig wel gedaan. Kom ik daarmee meteen op de volgende ergernis: Busjes (uberhaupt mensen) die links hangen met 100-110 terwijl rechts bijna een km lang leeg is en je 120 mag. Ik reed op de 3e baan (A9, Wijckertunnel richting Alkmaar) en zag een groot gat voor het busje. Even doorgetrapt en net wel/net niet de witte lijn geschampt.
Klopt. De mensen de tijd geven te stoppen. Maar mensen stoppen niet. Of ze hebben kokervisie en zien die knipper niet, of het zijn van die asocialen die alleen aan zichzelf denken en schijt hebben aan anderen.quote:Op vrijdag 27 april 2012 12:20 schreef klaaskippegaas het volgende:
[..]
Onzin man.
Een bus moet mensen de gelegenheid geven om te stoppen.
Daarom hebben ze geen voorrang maar moeten anderen die voorrang verlenen.
Dat soort mensen zijn zoooo hatelijkquote:Op vrijdag 27 april 2012 16:53 schreef Descendent het volgende:
Even een quizzje voor de VW Slome stinkende @#&% diesel bestuurder op de A28 vanmiddag:
Als je met je slome bak de linkerbaan op wil om een vrachtwagen in te halen ga je dan:
a. Even spiegelen en kijken of er geen mensen op de linkerbaan zitten die voor jou in de rem moeten als je nu inhaalt (en dus even wachten wanneer dat wel zo is)....
b. Hem als een idiote kutjostie met 95 km voor de aanstormende auto (die minstens 35 km harder rijdt dan jij op dat moment) de linkerbaan op gooien?
je hebt hem toch wel duidelijke gemaakt wat je van zijn actie vond?quote:Op vrijdag 27 april 2012 16:53 schreef Descendent het volgende:
Even een quizzje voor de VW Slome stinkende @#&% diesel bestuurder op de A28 vanmiddag:
Als je met je slome bak de linkerbaan op wil om een vrachtwagen in te halen ga je dan:
a. Even spiegelen en kijken of er geen mensen op de linkerbaan zitten die voor jou in de rem moeten als je nu inhaalt (en dus even wachten wanneer dat wel zo is)....
b. Hem als een idiote kutjostie met 95 km voor de aanstormende auto (die minstens 35 km harder rijdt dan jij op dat moment) de linkerbaan op gooien?
B, want dat schijnt normaal te zijn. Gebeurt mij ook vaak genoeg.quote:Op vrijdag 27 april 2012 16:53 schreef Descendent het volgende:
Even een quizzje voor de VW Slome stinkende @#&% diesel bestuurder op de A28 vanmiddag:
Als je met je slome bak de linkerbaan op wil om een vrachtwagen in te halen ga je dan:
a. Even spiegelen en kijken of er geen mensen op de linkerbaan zitten die voor jou in de rem moeten als je nu inhaalt (en dus even wachten wanneer dat wel zo is)....
b. Hem als een idiote kutjostie met 95 km voor de aanstormende auto (die minstens 35 km harder rijdt dan jij op dat moment) de linkerbaan op gooien?
Ik gok zo dat de trucker ook vanaf de A13 kwam en meteen al het verkeer wat al op de A20 zat rechts inhaalde?quote:Op vrijdag 27 april 2012 17:30 schreef Ridocar het volgende:
Zondag, twee weken terug. Ik rij van de A13 naar A20 (ring Rotterdam Noord) oostelijke richting. De meest rechtse rijstrook gaat over in een afrit. Een of andere jostimevrouw in Tucsongeval wil die afslag nemen, vanuit rijstrook 2, de op een na linkse (!). maar zag een rode Daf XF met groene koeltrailer (hoe opvallend wil je 'm hebben) over het hoofd...
2 vraagjes aan de bestuurder:
Is het afsnijden van vrachtauto's een nieuwe verkeersregel?
Ben ik geslaagd voor de uitwijkproef?
Had er laatst eentje die flikte het 2x achter elkaar. Eerst bij mij en daarna zag ik het achter me nog een keer gebeuren bij een ander. Die moest ook vol in de ankers, het scheelde niet veel of ze hadden in elkaar gehangen.quote:Op vrijdag 27 april 2012 16:53 schreef Descendent het volgende:
Even een quizzje voor de VW Slome stinkende @#&% diesel bestuurder op de A28 vanmiddag:
Als je met je slome bak de linkerbaan op wil om een vrachtwagen in te halen ga je dan:
a. Even spiegelen en kijken of er geen mensen op de linkerbaan zitten die voor jou in de rem moeten als je nu inhaalt (en dus even wachten wanneer dat wel zo is)....
b. Hem als een idiote kutjostie met 95 km voor de aanstormende auto (die minstens 35 km harder rijdt dan jij op dat moment) de linkerbaan op gooien?
En als gevolg daarop nog een irritatie:quote:Op vrijdag 27 april 2012 17:45 schreef Daeron het volgende:
[..]
Had er laatst eentje die flikte het 2x achter elkaar. Eerst bij mij en daarna zag ik het achter me nog een keer gebeuren bij een ander. Die moest ook vol in de ankers, het scheelde niet veel of ze hadden in elkaar gehangen.
Dan stopt er vast weer een fokker om je te wijzen op de spelfouten.quote:Op vrijdag 27 april 2012 17:53 schreef Marco001 het volgende:
[..]
En als gevolg daarop nog een irritatie:
Stel ze zijn wel tegen elkaar geknald, lichte blikschade, gaan ze vervolgens op de vluchtstrook(terwijl 2 km verderop een afrit naar een p+r is) het schadeformulier invullen. Vervolgens heb je al die automobilisten die afremmen om te kijken wat er is gebeurd, waardoor je weer een kijkersfile rijd....
Heb wel eens de neiging om dan een bordje alla "move allong, nothing to see here" neer te zetten.
stem wilders die lost dit op~!quote:Op vrijdag 27 april 2012 21:14 schreef Mwanatabu het volgende:
Vandaag weer een interessante ervaring met een van woede spugende Mocro in een witte bestelbus. Zowel links als rechts zaten best vol, dus dan is het al bezopen dat je 140+ wilt rijden koste wat kost, rechts inhalend en al, maar mijn Allah, hoe kun je jezelf zo opfokken om kwart voor zeuven 's ochtends voor toevallig de eerste auto die je zo even niet langskomt?
Zit ie achter me te gebaren en schreeuwen zie ik in de spiegel, ik denk leuk te zijn en zwaai vriendelijk, zodra ik naar rechts kan en hem zijn zin geef komt ie naast me rijden om nog wat te schreeuwen en middelvingeren, ik doe kusje, hij nog bozer. Achteraf bezien doe ik dat maar niet meer, zo'n gek let dan helemaal niet meer op de weg of doet iets echt doms.
Ik deed trouwens niks raars of expres qua rijden, ik kon even niet opzij, dat ziet zo'n joch toch ook? Maar in plaats van gas los wilde hij er met vol gas rechts langs met een wilde slinger terwijl daar al een andere bus zat die hij had kunnen zien en moest hij dus nog wilder terug naar links.
dus de vrachtwagenchauffeur heeft het weer eens gedaan....quote:Op vrijdag 27 april 2012 17:44 schreef OEM het volgende:
[..]
Ik gok zo dat de trucker ook vanaf de A13 kwam en meteen al het verkeer wat al op de A20 zat rechts inhaalde?
Dat is ook weer waar.quote:Op vrijdag 27 april 2012 14:57 schreef gebrokenglas het volgende:
Klopt. De mensen de tijd geven te stoppen. Maar mensen stoppen niet. Of ze hebben kokervisie en zien die knipper niet, of het zijn van die asocialen die alleen aan zichzelf denken en schijt hebben aan anderen.
maar mijn Allahquote:Op vrijdag 27 april 2012 21:14 schreef Mwanatabu het volgende:
Vandaag weer een interessante ervaring met een van woede spugende Mocro in een witte bestelbus. Zowel links als rechts zaten best vol, dus dan is het al bezopen dat je 140+ wilt rijden koste wat kost, rechts inhalend en al, maar mijn Allah, hoe kun je jezelf zo opfokken om kwart voor zeuven 's ochtends voor toevallig de eerste auto die je zo even niet langskomt?
Zit ie achter me te gebaren en schreeuwen zie ik in de spiegel, ik denk leuk te zijn en zwaai vriendelijk, zodra ik naar rechts kan en hem zijn zin geef komt ie naast me rijden om nog wat te schreeuwen en middelvingeren, ik doe kusje, hij nog bozer. Achteraf bezien doe ik dat maar niet meer, zo'n gek let dan helemaal niet meer op de weg of doet iets echt doms.
Ik deed trouwens niks raars of expres qua rijden, ik kon even niet opzij, dat ziet zo'n joch toch ook? Maar in plaats van gas los wilde hij er met vol gas rechts langs met een wilde slinger terwijl daar al een andere bus zat die hij had kunnen zien en moest hij dus nog wilder terug naar links.
haha mooi. maar wat een mongoolquote:Op vrijdag 27 april 2012 21:14 schreef Mwanatabu het volgende:
Vandaag weer een interessante ervaring met een van woede spugende Mocro in een witte bestelbus. Zowel links als rechts zaten best vol, dus dan is het al bezopen dat je 140+ wilt rijden koste wat kost, rechts inhalend en al, maar mijn Allah, hoe kun je jezelf zo opfokken om kwart voor zeuven 's ochtends voor toevallig de eerste auto die je zo even niet langskomt?
Zit ie achter me te gebaren en schreeuwen zie ik in de spiegel, ik denk leuk te zijn en zwaai vriendelijk, zodra ik naar rechts kan en hem zijn zin geef komt ie naast me rijden om nog wat te schreeuwen en middelvingeren, ik doe kusje, hij nog bozer. Achteraf bezien doe ik dat maar niet meer, zo'n gek let dan helemaal niet meer op de weg of doet iets echt doms.
Ik deed trouwens niks raars of expres qua rijden, ik kon even niet opzij, dat ziet zo'n joch toch ook? Maar in plaats van gas los wilde hij er met vol gas rechts langs met een wilde slinger terwijl daar al een andere bus zat die hij had kunnen zien en moest hij dus nog wilder terug naar links.
Da's toch altijd zo?quote:Op zaterdag 28 april 2012 02:40 schreef Ridocar het volgende:
[..]
dus de vrachtwagenchauffeur heeft het weer eens gedaan....
is me werkelijk nog nooit opgevallen?quote:Op zondag 29 april 2012 13:29 schreef gebrokenglas het volgende:
Vrachtwagenchauffeurs rijden doorgaans met foute verlichting: alleen de stadslichtjes aan. Nu zijn die grote dingen natuurlijk zonder licht ook makkelijk te zien, maar correct is het niet.
En dat is een irritatie?quote:Op zondag 29 april 2012 13:29 schreef gebrokenglas het volgende:
Vrachtwagenchauffeurs rijden doorgaans met foute verlichting: alleen de stadslichtjes aan. Nu zijn die grote dingen natuurlijk zonder licht ook makkelijk te zien, maar correct is het niet.
Vrachtwagenchauffeurs rijden structureel te hard en negeren alle verkeersregels om maar zo hard mogelijk te kunnen rijden. Dat daarbij andere verkeersdeelnemers, die zich wel aan de regels houden, gehinderd worden interesseert ze niks: zij hebben haast en iedereen moet maar opletten.quote:Op zondag 29 april 2012 13:29 schreef gebrokenglas het volgende:
Vrachtwagenchauffeurs rijden doorgaans met foute verlichting: alleen de stadslichtjes aan. Nu zijn die grote dingen natuurlijk zonder licht ook makkelijk te zien, maar correct is het niet.
Alleen is het wel toegestaan in omstandigheden waarin andere verlichtingen niet verplicht zijn om alleen stadslicht te voeren.quote:Op zondag 29 april 2012 13:29 schreef gebrokenglas het volgende:
Vrachtwagenchauffeurs rijden doorgaans met foute verlichting: alleen de stadslichtjes aan. Nu zijn die grote dingen natuurlijk zonder licht ook makkelijk te zien, maar correct is het niet.
Oh?quote:Op zondag 29 april 2012 18:58 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Alleen is het wel toegestaan in omstandigheden waarin andere verlichtingen niet verplicht zijn om alleen stadslicht te voeren.
Nee, dat is het juist: alleen stadslichten voeren mag niet. Het is of geen verlichting, of dimlicht.quote:Op zondag 29 april 2012 18:58 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Alleen is het wel toegestaan in omstandigheden waarin andere verlichtingen niet verplicht zijn om alleen stadslicht te voeren.
Niet echt een goede bron hè, staat het ook niet echt expliciet in.quote:Op zondag 29 april 2012 19:13 schreef Sounddragon het volgende:
In situaties waarin het niet verplicht is om andere verlichtingen te voeren, is het gewoon toegestaan om stadslicht te voeren. (het is namelijk niet verboden)
klik
quote:Op zondag 29 april 2012 19:17 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Niet echt een goede bron hè, staat het ook niet echt expliciet in.
En dat is een uitspraak van een Agent, en tevens moderator van infopolitie. Wat wil je als bron? een uitspraak van Koos Spee?quote:Zoals MWB al aangeeft is er, omtrent het gebruik van 'stadslichten', voor wat het rijden betreft, niets verder geregeld. Deze verlichting is (als 'parkeerlicht') wel dwingend voorgeschreven op bijzondere locatie's, maar het gebruik van stadslichten wordt nergens expliciet verboden...
U mag dus probleemloos de hele dag met (uitsluitend) stadslichten rondrijden. Indien de weersomstandigheden daartoe nopen, moet men (daarnaast) dimlicht voeren...
RVV artikel 32 gaat over gebruik van verlichting tijdens het rijden:quote:Op zondag 29 april 2012 19:17 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Niet echt een goede bron hè, staat het ook niet echt expliciet in.
Niet verboden, dus toegestaan. Lid 3 impliceert zelfs dat stadslicht gewoon mag. (En itt mistlicht komt stadslicht verder niet meer voor in beperkende zin)quote:Artikel 32
1. Bestuurders van een motorvoertuig, een bromfiets, een snorfiets, niet zijnde een bromfiets als bedoeld in artikel 1, eerste lid, onderdeel e, subonderdeel d, van de wet, een gehandicaptenvoertuig dat is uitgerust met een verbrandingsmotor, of een gehandicaptenvoertuig dat is uitgerust met een elektromotor en voorzien van een gesloten carrosserie, voeren bij dag, indien het zicht ernstig wordt belemmerd, en bij nacht dimlicht. Bestuurders van een gehandicaptenvoertuig dat is uitgerust met een elektromotor en niet is voorzien van een gesloten carrosserie voeren alsdan de in artikel 5.18.43, eerste lid, van de Regeling voertuigen bedoelde lichten.
2. Het voeren van groot licht in plaats van dimlicht is toegestaan behoudens in de volgende gevallen:
a. bij dag;
b. bij het tegenkomen van een andere weggebruiker en
c. bij het op korte afstand volgen van een ander voertuig.
3. Achterlicht en de verlichting van de achterkentekenplaat moeten steeds gelijktijdig met groot licht, dimlicht, stadslicht of mistlicht branden.
Allemaal zeker?quote:Op zondag 29 april 2012 18:56 schreef OEM het volgende:
[..]
Vrachtwagenchauffeurs rijden structureel te hard en negeren alle verkeersregels om maar zo hard mogelijk te kunnen rijden. Dat daarbij andere verkeersdeelnemers, die zich wel aan de regels houden, gehinderd worden interesseert ze niks: zij hebben haast en iedereen moet maar opletten.
Ik neem aan dat je de vrachtwagenchauffeurs bedoelt?quote:Op zondag 29 april 2012 19:29 schreef kiwiko het volgende:
En dan heb je dus echt niks van autorijden begrepen!
nee, ik bedoelde dat kutje op de middelste baanquote:Op zondag 29 april 2012 19:35 schreef OEM het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je de vrachtwagenchauffeurs bedoelt?
Enig idee waarom de boete voor niet-links-inhalen een flink stuk duurder is dan de boete voor niet-rechts-houden?
Volledig eigen schuld van vrachtwagenchauffeur nr.3.
Dat vrouwtje lokt inderdaad gevaarlijk gedrag uit. Waarschijnlijk nog onbewust ook. Truckers gedragen zich echter bewust zeer gevaarlijk. Beetje jammer van de "professionals".quote:Op zondag 29 april 2012 19:38 schreef kiwiko het volgende:
[..]
nee, ik bedoelde dat kutje op de middelste baan![]()
Die heeft echt niks begrepen van het autorijden, naar mijn idee had ze OF gas moeten geven, OF op rechts moeten gaan rijden zodat de vrachtwagens haar links in konden halen..........
wat had die vrachtwagenchauffeur dan moeten doen? 2 rijstroken naar links om kutje in te halen?quote:Op zondag 29 april 2012 19:35 schreef OEM het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je de vrachtwagenchauffeurs bedoelt?
Enig idee waarom de boete voor niet-links-inhalen een flink stuk duurder is dan de boete voor niet-rechts-houden?
Volledig eigen schuld van vrachtwagenchauffeur nr.3.
Nee, dat mag ook niet. Alleen de twee rechterstroken mag een trucker gebruiken bij 3 of meer rijstroken.quote:Op zondag 29 april 2012 19:50 schreef Ridocar het volgende:
[..]
wat had die vrachtwagenchauffeur dan moeten doen? 2 rijstroken naar links om kutje in te halen?
90? braaf zoals het hoort?quote:Op zondag 29 april 2012 19:51 schreef kiwiko het volgende:
Nee hoor, die jongens reden gewoon hun 90......... braaf zoals het hoort op de grote weg.
Alles dat langer is dan 7 meter, maar je begrijpt m'n punt toch?quote:Op zondag 29 april 2012 19:52 schreef OEM het volgende:
[..]
Nee, dat mag ook niet. Alleen de twee rechterstroken mag een trucker gebruiken bij 3 of meer rijstroken.
Je weet dat de max nog steeds 80 is?quote:Op zondag 29 april 2012 19:54 schreef kiwiko het volgende:
ja braaf zoals het hoort100 op de teller, en dan heb ik het over MIJN niet geeikte teller in je pajero
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |