Da's toch altijd zo?quote:Op zaterdag 28 april 2012 02:40 schreef Ridocar het volgende:
[..]
dus de vrachtwagenchauffeur heeft het weer eens gedaan....
is me werkelijk nog nooit opgevallen?quote:Op zondag 29 april 2012 13:29 schreef gebrokenglas het volgende:
Vrachtwagenchauffeurs rijden doorgaans met foute verlichting: alleen de stadslichtjes aan. Nu zijn die grote dingen natuurlijk zonder licht ook makkelijk te zien, maar correct is het niet.
En dat is een irritatie?quote:Op zondag 29 april 2012 13:29 schreef gebrokenglas het volgende:
Vrachtwagenchauffeurs rijden doorgaans met foute verlichting: alleen de stadslichtjes aan. Nu zijn die grote dingen natuurlijk zonder licht ook makkelijk te zien, maar correct is het niet.
Vrachtwagenchauffeurs rijden structureel te hard en negeren alle verkeersregels om maar zo hard mogelijk te kunnen rijden. Dat daarbij andere verkeersdeelnemers, die zich wel aan de regels houden, gehinderd worden interesseert ze niks: zij hebben haast en iedereen moet maar opletten.quote:Op zondag 29 april 2012 13:29 schreef gebrokenglas het volgende:
Vrachtwagenchauffeurs rijden doorgaans met foute verlichting: alleen de stadslichtjes aan. Nu zijn die grote dingen natuurlijk zonder licht ook makkelijk te zien, maar correct is het niet.
Alleen is het wel toegestaan in omstandigheden waarin andere verlichtingen niet verplicht zijn om alleen stadslicht te voeren.quote:Op zondag 29 april 2012 13:29 schreef gebrokenglas het volgende:
Vrachtwagenchauffeurs rijden doorgaans met foute verlichting: alleen de stadslichtjes aan. Nu zijn die grote dingen natuurlijk zonder licht ook makkelijk te zien, maar correct is het niet.
Oh?quote:Op zondag 29 april 2012 18:58 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Alleen is het wel toegestaan in omstandigheden waarin andere verlichtingen niet verplicht zijn om alleen stadslicht te voeren.
Nee, dat is het juist: alleen stadslichten voeren mag niet. Het is of geen verlichting, of dimlicht.quote:Op zondag 29 april 2012 18:58 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Alleen is het wel toegestaan in omstandigheden waarin andere verlichtingen niet verplicht zijn om alleen stadslicht te voeren.
Niet echt een goede bron hè, staat het ook niet echt expliciet in.quote:Op zondag 29 april 2012 19:13 schreef Sounddragon het volgende:
In situaties waarin het niet verplicht is om andere verlichtingen te voeren, is het gewoon toegestaan om stadslicht te voeren. (het is namelijk niet verboden)
klik
quote:Op zondag 29 april 2012 19:17 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Niet echt een goede bron hè, staat het ook niet echt expliciet in.
En dat is een uitspraak van een Agent, en tevens moderator van infopolitie. Wat wil je als bron? een uitspraak van Koos Spee?quote:Zoals MWB al aangeeft is er, omtrent het gebruik van 'stadslichten', voor wat het rijden betreft, niets verder geregeld. Deze verlichting is (als 'parkeerlicht') wel dwingend voorgeschreven op bijzondere locatie's, maar het gebruik van stadslichten wordt nergens expliciet verboden...
U mag dus probleemloos de hele dag met (uitsluitend) stadslichten rondrijden. Indien de weersomstandigheden daartoe nopen, moet men (daarnaast) dimlicht voeren...
RVV artikel 32 gaat over gebruik van verlichting tijdens het rijden:quote:Op zondag 29 april 2012 19:17 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Niet echt een goede bron hè, staat het ook niet echt expliciet in.
Niet verboden, dus toegestaan. Lid 3 impliceert zelfs dat stadslicht gewoon mag. (En itt mistlicht komt stadslicht verder niet meer voor in beperkende zin)quote:Artikel 32
1. Bestuurders van een motorvoertuig, een bromfiets, een snorfiets, niet zijnde een bromfiets als bedoeld in artikel 1, eerste lid, onderdeel e, subonderdeel d, van de wet, een gehandicaptenvoertuig dat is uitgerust met een verbrandingsmotor, of een gehandicaptenvoertuig dat is uitgerust met een elektromotor en voorzien van een gesloten carrosserie, voeren bij dag, indien het zicht ernstig wordt belemmerd, en bij nacht dimlicht. Bestuurders van een gehandicaptenvoertuig dat is uitgerust met een elektromotor en niet is voorzien van een gesloten carrosserie voeren alsdan de in artikel 5.18.43, eerste lid, van de Regeling voertuigen bedoelde lichten.
2. Het voeren van groot licht in plaats van dimlicht is toegestaan behoudens in de volgende gevallen:
a. bij dag;
b. bij het tegenkomen van een andere weggebruiker en
c. bij het op korte afstand volgen van een ander voertuig.
3. Achterlicht en de verlichting van de achterkentekenplaat moeten steeds gelijktijdig met groot licht, dimlicht, stadslicht of mistlicht branden.
Allemaal zeker?quote:Op zondag 29 april 2012 18:56 schreef OEM het volgende:
[..]
Vrachtwagenchauffeurs rijden structureel te hard en negeren alle verkeersregels om maar zo hard mogelijk te kunnen rijden. Dat daarbij andere verkeersdeelnemers, die zich wel aan de regels houden, gehinderd worden interesseert ze niks: zij hebben haast en iedereen moet maar opletten.
Ik neem aan dat je de vrachtwagenchauffeurs bedoelt?quote:Op zondag 29 april 2012 19:29 schreef kiwiko het volgende:
En dan heb je dus echt niks van autorijden begrepen!
nee, ik bedoelde dat kutje op de middelste baanquote:Op zondag 29 april 2012 19:35 schreef OEM het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je de vrachtwagenchauffeurs bedoelt?
Enig idee waarom de boete voor niet-links-inhalen een flink stuk duurder is dan de boete voor niet-rechts-houden?
Volledig eigen schuld van vrachtwagenchauffeur nr.3.
Dat vrouwtje lokt inderdaad gevaarlijk gedrag uit. Waarschijnlijk nog onbewust ook. Truckers gedragen zich echter bewust zeer gevaarlijk. Beetje jammer van de "professionals".quote:Op zondag 29 april 2012 19:38 schreef kiwiko het volgende:
[..]
nee, ik bedoelde dat kutje op de middelste baan![]()
Die heeft echt niks begrepen van het autorijden, naar mijn idee had ze OF gas moeten geven, OF op rechts moeten gaan rijden zodat de vrachtwagens haar links in konden halen..........
wat had die vrachtwagenchauffeur dan moeten doen? 2 rijstroken naar links om kutje in te halen?quote:Op zondag 29 april 2012 19:35 schreef OEM het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je de vrachtwagenchauffeurs bedoelt?
Enig idee waarom de boete voor niet-links-inhalen een flink stuk duurder is dan de boete voor niet-rechts-houden?
Volledig eigen schuld van vrachtwagenchauffeur nr.3.
Nee, dat mag ook niet. Alleen de twee rechterstroken mag een trucker gebruiken bij 3 of meer rijstroken.quote:Op zondag 29 april 2012 19:50 schreef Ridocar het volgende:
[..]
wat had die vrachtwagenchauffeur dan moeten doen? 2 rijstroken naar links om kutje in te halen?
90? braaf zoals het hoort?quote:Op zondag 29 april 2012 19:51 schreef kiwiko het volgende:
Nee hoor, die jongens reden gewoon hun 90......... braaf zoals het hoort op de grote weg.
Alles dat langer is dan 7 meter, maar je begrijpt m'n punt toch?quote:Op zondag 29 april 2012 19:52 schreef OEM het volgende:
[..]
Nee, dat mag ook niet. Alleen de twee rechterstroken mag een trucker gebruiken bij 3 of meer rijstroken.
Je weet dat de max nog steeds 80 is?quote:Op zondag 29 april 2012 19:54 schreef kiwiko het volgende:
ja braaf zoals het hoort100 op de teller, en dan heb ik het over MIJN niet geeikte teller in je pajero
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |