abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110404833
quote:
7s.gif Op maandag 16 april 2012 18:23 schreef 99.999 het volgende:
Want? Dat hoeft absoluut niet ten koste te gaan van enige veiligheid, het kan zelfs een positieve invloed hebben wat dat betreft.
Heeft niks met veiligheid te maken, maar met gevoel/emotie. Maar daar moet je misschien Zeeuw voor zijn ;)
quote:
We leggen wat nieuwe natuur aan ter compensatie van de natuurwaarden die verloren gaan door het verdiepen van de vaargeul. Dat is een maatregel die een flinke invloed heeft waarbij compensatie volgens mij niet meer dan logisch is.
Niks mis met natuurcompensatie, maar wel met ontpolderen.
pi_110405086
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 18:25 schreef Piles het volgende:

[..]

Heeft niks met veiligheid te maken, maar met gevoel/emotie. Maar daar moet je misschien Zeeuw voor zijn ;)
Dat zal het zijn, ik zit hier net boven NAP ;).
quote:
[..]

Ontpolderen lijkt mij hier een vrij logische keuze omdat je dan juist het type natuur kan maken dat aangetast zal worden door de verdieping van de vaargeul. In 'ruil' daarvoor ergens een stuk bos aanleggen heeft volgens mij niet zo heel veel nut :P.
pi_110405164
quote:
11s.gif Op maandag 16 april 2012 18:31 schreef 99.999 het volgende:
Dat zal het zijn, ik zit hier net boven NAP ;).
Ik ken de verhalen, foto's en beelden van m'n (groot)ouderlijk huis wat onder water stond in 1953. Dus ik sta er iets anders in dan een buitenstaander zeg maar :P
quote:
Ontpolderen lijkt mij hier een vrij logische keuze omdat je dan juist het type natuur kan maken dat aangetast zal worden door de verdieping van de vaargeul. In 'ruil' daarvoor ergens een stuk bos aanleggen heeft volgens mij niet zo heel veel nut :P.
Ja, dat is op zich ook een goed argument, maar toch. Ik vind het lastig.
pi_110405439
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 18:34 schreef Piles het volgende:

[..]

Ik ken de verhalen, foto's en beelden van m'n (groot)ouderlijk huis wat onder water stond in 1953. Dus ik sta er iets anders in dan een buitenstaander zeg maar :P
Haha, dat geloof ik dan graag :P. Hier is de overstromingsoverlast meestal erg beperkt hoewel de koningin in 98 op bezoek kwam omdat er een paar straten onder stonden :P

[..]
quote:
Ja, dat is op zich ook een goed argument, maar toch. Ik vind het lastig.
Vanuit de emotie kan ik dat zeker begrijpen.
pi_110421957
quote:

[..]

[..]

Daarvoor moet je inderdaad dan een zeeuw zijn blijkbaar want ik snap de issue echt niet. Afspraak is gemaakt, even met een schep door die dijk heen en vol laten lopen maar.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_110429369
Paar km verderop ligt het Vlaamse dorp Doel te verpauperen. De Hedwigepolder is een uithoek. Het zou eerder worden geaccepteerd wanneer Antwerpen de haven wilde uitbreiden en de Hedwige wilde annexeren, denk ik.
Op vrijdag 19 november 2010 01:13 schreef Quarant het volgende:
88.888.888
pi_110430893
Ik vind sowieso dat compenseren allemaal een beetje vaag. Elk ding dat natuur "aantast" moet ergens anders weer worden teruggeven worden. Blijft een eeuwige cirkel dan van verbouwen en verplaatsen.

Zorg dan gewoon voor (extra) beschermde gebieden etc. Sommige dingen zijn eenmaal gewoon nodig.
AJAX AMSTERDAM!
pi_110431083
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2012 10:54 schreef bloodysunday het volgende:
Ik vind sowieso dat compenseren allemaal een beetje vaag. Elk ding dat natuur "aantast" moet ergens anders weer worden teruggeven worden. Blijft een eeuwige cirkel dan van verbouwen en verplaatsen.

Zorg dan gewoon voor (extra) beschermde gebieden etc. Sommige dingen zijn eenmaal gewoon nodig.
Het natuurbeleid in Nederland is sowieso onderhevig aan modeverschijnselen. Over een paar jaar is het beleid weer veranderd.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_110431187
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 11:00 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

Het natuurbeleid in Nederland is sowieso onderhevig aan modeverschijnselen. Over een paar jaar is het beleid weer veranderd.
dat blijft altijd zo, de regering wilt dit een of andere milieubeweging is sowieso altijd tegen een plan die een regering voorstelt. Procederen want dat kan jaren duren in NL en een andere regering heeft er dan geen geld voor.o
AJAX AMSTERDAM!
pi_110436513
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2012 11:03 schreef bloodysunday het volgende:

[..]

dat blijft altijd zo, de regering wilt dit een of andere milieubeweging is sowieso altijd tegen een plan die een regering voorstelt. Procederen want dat kan jaren duren in NL en een andere regering heeft er dan geen geld voor.o
Hierover was volgens mij gewoon overeenstemming tussen verschillende overheden en de milieubewegingen. Daarna besloot Nederland eenzijdig en op het laatste moment zich niet aan het verdrag te houden. Dat is de domme actie in deze, en dat gaat veel geld kosten.
pi_110436569
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 11:00 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

Dit is wel redelijk Europees ingestoken. Ik neem aan dat hier een milieueffectrapportage voor is gemaakt waaruit blijkt dat mitigerende maatregelen noodzakelijk zijn en die moeten voldoen aan Europese richtlijnen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 17 april 2012 @ 13:39:34 #112
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_110437382
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 10:03 schreef Quarant het volgende:
Paar km verderop ligt het Vlaamse dorp Doel te verpauperen. De Hedwigepolder is een uithoek. Het zou eerder worden geaccepteerd wanneer Antwerpen de haven wilde uitbreiden en de Hedwige wilde annexeren, denk ik.
De verwachting is ook wel dat de haven over een paar jaar zal doorgroeien tot aan het ontpolderde deel
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_110445832
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 00:24 schreef Telates het volgende:
Nederland moet volgens het verdrag uit 1839 ongehinderde toegang tot de Antwerpse haven via de Westerschelde toestaan. Helaas is toen niet vastgelegd wat ongehinderde toegang betekent, d.w.z. schepen zijn steeds groter geworden en om concurrerend te blijven wil Antwerpen ook de allergrootste containerschepen in de Antwerpse haven laten aanleggen. Om dat mogelijk te maken moet de Westerschelde continu uitgebaggerd worden.

Het is enigszins discutabel of Nederland moet meewerken aan het uitbaggeren van de Westerschelde zodat ook die allergrootste schepen naar Antwerpen kunnen. Wij hebben toen een verdrag met de Belgen getekend waarin dit werd vastgelegd in ruil voor de medewerking van de Belgen aan de Hoge Snelheidslijn. In eerste instantie had Belgie geen zin in een hogesnelheidslijn en zou de Thalys over normaal spoor door Belgie rijden, waardoor het hele HSL in Nederland eigenlijk geen zin had.

Tot zover het verdrag. Uit Europese richtlijnen volgde dat de verslechterde omstandigheden voor de natuur door het dieper uitbaggeren gecompenseerd moesten worden. Toen is afgesproken dat de Hedwigepolder in Nederland en de Prosperpolder in Belgie tot natuurgebied gemaakt zouden worden.

Belgie heeft zich netjes aan het verdrag gehouden wat hun polder en spoorlijn betreft, alleen Nederland probeert de boel nu te saboteren. Behoorlijk stom want we schaden onze reputatie in het buitenland voor wat weilandjes op de grens.
Dank voor de samenvatting. Maar Nederland heeft dan toch gewoon aan zijn verplichting richting België voldaan? De Westerschelde is toch uitgebaggerd?

Het conflict spitst zich volgens mij dan meer toe op de vraag waarom Nederland volgens Europese Richtlijnen de verloren gegane natuur moet compenseren. Heeft België ook natuur moeten compenseren toen die HSL werd aangelegd? Waarom is Europa zo bemoeiziek?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 17 april 2012 @ 16:57:51 #114
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_110446073
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 16:52 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dank voor de samenvatting. Maar Nederland heeft dan toch gewoon aan zijn verplichting richting België voldaan? De Westerschelde is toch uitgebaggerd?
JA

quote:
Het conflict spitst zich volgens mij dan meer toe op de vraag waarom Nederland volgens Europese Richtlijnen de verloren gegane natuur moet compenseren.
En die natuur wordt nog voor een groot deel in België gecompenseerd ook, en over het gehele project waren België en Nederland het eens.
quote:
Waarom is Europa zo bemoeiziek?
omdat wij die regeling met alle andere landen van de Europese Unie goed vinden en de controlle daarop bij de EU hebben neergelegd.
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_110446410
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 16:57 schreef rubbereend het volgende:

[..]

omdat wij die regeling met alle andere landen van de Europese Unie goed vinden en de controlle daarop bij de EU hebben neergelegd.
en dat heet het Gemeenschapsrecht, ook wel acquis communautaire genoemd
  dinsdag 17 april 2012 @ 18:00:33 #116
66825 Reya
Fier Wallon
pi_110448742
Al veel eerder is hier langsgekomen dat het niet louter om natuurbehoud gaat, maar ook om waterbeheersing. Maar goed, sowieso geldt: afspraak is afspraak.
  dinsdag 17 april 2012 @ 22:00:20 #117
182871 Telates
Heer van Thebe
pi_110461778
Is de Westerschelde inmiddels verdiept? Ik weet wel dat toen het hele gezeur begon Nederland de Belgen enorm op de kast heeft gekregen door juist niet te verdiepen want "er was nog geen natuur gecompenseerd, dus dan kon er ook niet verdiept worden".
pi_110462229
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 13:39 schreef rubbereend het volgende:

[..]

De verwachting is ook wel dat de haven over een paar jaar zal doorgroeien tot aan het ontpolderde deel
Dan zou het helemaal dom zijn om het te willen laten ontpolderen als er over 15 jaar een nieuw dok gepland zou staan.
Op vrijdag 19 november 2010 01:13 schreef Quarant het volgende:
88.888.888
  dinsdag 17 april 2012 @ 23:47:08 #119
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_110467895
De PVV wil een referendum.

Ik ben benieuwd hoe Rutte dit door hun strot gaat duwen
  dinsdag 17 april 2012 @ 23:52:48 #120
66825 Reya
Fier Wallon
pi_110468092
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 23:47 schreef Hexagon het volgende:
De PVV wil een referendum.

Ik ben benieuwd hoe Rutte dit door hun strot gaat duwen
Moet er nog een uitvoeringswet of iets in die trant worden aangenomen? Als het gehele traject al is doorlopen, kun je de PVV verder simpelweg negeren. Dat zullen ze zelf waarschijnlijk ook het prettigst vinden.
  dinsdag 17 april 2012 @ 23:56:11 #121
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_110468223
quote:

[..]

Ja fijn ratio inwisselen voor gevoel en emotie rondom een afgelegen grasveldje en daarom ruzie maken met Belgie en een onbetrouwbaar land zijn.
  dinsdag 17 april 2012 @ 23:58:17 #122
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_110468280
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 april 2012 23:52 schreef Reya het volgende:

[..]

Moet er nog een uitvoeringswet of iets in die trant worden aangenomen? Als het gehele traject al is doorlopen, kun je de PVV verder simpelweg negeren. Dat zullen ze zelf waarschijnlijk ook het prettigst vinden.
Als dat zou kunnen zou er denk ik niet zo'n rel nu zijn
  woensdag 18 april 2012 @ 00:03:42 #123
66825 Reya
Fier Wallon
pi_110468479
Zover ik nu overzicht heb zijn de ratificatiewetten echter al aangenomen, wat betekent dat er een wettelijke basis is voor ontpoldering. Het zou dan louter een kabinetsbesluit vergen; zo'n besluit kun je nemen zonder de PVV verder actief te betrekken, en dan zou die partij vervolgens maar met een motie moeten komen.
  woensdag 18 april 2012 @ 00:27:37 #124
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_110469297
De grootste verliezer is hier trouwens wel het CDA

Hebben zich in een positie gedraaid waar ze werkelijk niemand blij maken
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 18 april 2012 @ 02:28:12 #125
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_110471004
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 22:07 schreef Quarant het volgende:

[..]

Dan zou het helemaal dom zijn om het te willen laten ontpolderen als er over 15 jaar een nieuw dok gepland zou staan.
goed...... ik geloof niet dat je mn post gelezen hebt.... TOT AAN
DeLuna vindt me dik ;(
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 18 april 2012 @ 02:29:01 #126
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_110471007
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 00:27 schreef Hexagon het volgende:
De grootste verliezer is hier trouwens wel het CDA

Hebben zich in een positie gedraaid waar ze werkelijk niemand blij maken
zeg maar standaard CDA werk
DeLuna vindt me dik ;(
pi_110474078
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 16:57 schreef rubbereend het volgende:
... omdat wij die regeling met alle andere landen van de Europese Unie goed vinden en de controlle daarop bij de EU hebben neergelegd.
Wat mij betreft dan het zoveelste voorbeeld van doorgeslagen Europese bemoeizucht, al dan niet op ons eigen verzoek. Ik zou denken dat we nog steeds baas in eigen land zijn. Geldt ook in de discussie over gezinshereniging en andere immigratie-beperkende maatregelen. Kennelijk bepalen anderen voor ons voor wie we de grenzen openzetten.
pi_110474387
quote:
10s.gif Op woensdag 18 april 2012 02:29 schreef rubbereend het volgende:

[..]

zeg maar standaard CDA werk
Tsja het CDA heeft niet voor niks in twee van de drie gemeenten in Zeeuws-Vlaanderen zijn meerderheid aan de PVV verloren in de laatste landelijke verkiezingen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Stephen_Dedalus op 18-04-2012 11:25:55 ]
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  woensdag 18 april 2012 @ 10:19:09 #129
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_110474841
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 22:00 schreef Telates het volgende:
Is de Westerschelde inmiddels verdiept? Ik weet wel dat toen het hele gezeur begon Nederland de Belgen enorm op de kast heeft gekregen door juist niet te verdiepen want "er was nog geen natuur gecompenseerd, dus dan kon er ook niet verdiept worden".
Ja, de verdieping is uitgevoerd, in 2010 al.
pi_110476874
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 10:04 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Tsja het CDA heeft niet voor niks in twee van de drie gemeenten zijn meerderheid aan de PVV verloren in de laatste landelijke verkiezingen.
Het duurde even voordat ik begreep wat je bedoelde, maar doelt letterlijk op de drie gemeenten in die regio...
pi_110476998
quote:
7s.gif Op woensdag 18 april 2012 11:23 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het duurde even voordat ik begreep wat je bedoelde, maar doelt letterlijk op de drie gemeenten in die regio...
Even aangepast voor de duidelijkheid.
pi_110477537
PVV. Dé referendum partij van Nederland.

Wat is dit voor wereld geworden...
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  woensdag 18 april 2012 @ 11:46:17 #133
104871 remlof
Europees federalist
pi_110477651
Wat nou referendum? Het is al lang afgesproken met de Belgen, we moeten ons gewoon aan die afspraak houden.
  woensdag 18 april 2012 @ 13:06:20 #134
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_110480573
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 10:04 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

Tsja het CDA heeft niet voor niks in twee van de drie gemeenten in Zeeuws-Vlaanderen zijn meerderheid aan de PVV verloren in de laatste landelijke verkiezingen.
Eerlijk gezegd vind ik het effect niet al te overtuigend. Het CDA heeft flink verloren, maar dat hebben ze overal gedaan. Het CDA-verlies in Hulst & Terneuzen (om deze gemeenten gaat het hier) is gelijk of zelfs nog wat minder dan in de rest van Nederland.

Dat de PVV in 2 gemeenten in Zeeuws-Vlaanderen de grootste partij is geworden komt voor een belangrijk deel omdat er 4 partijen (VVD, PvdA, CDA en PVV) erg dicht bij elkaar liggen (3 procentpunten tussen nr 1 en nr 4 in Hulst, 4 procentpunten in Terneuzen).

De score voor de PVV (21% in Hulst, 19% Terneuzen) is ook nauwelijks hoger dan de LPF in 2002 in deze gemeenten haalde (als ik rekening houd met de gemeentelijke herindeling in deze periode, hoewel dat hier nauwelijks effect heeft).
pi_110481947
quote:
15s.gif Op woensdag 18 april 2012 09:53 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Wat mij betreft dan het zoveelste voorbeeld van doorgeslagen Europese bemoeizucht, al dan niet op ons eigen verzoek. Ik zou denken dat we nog steeds baas in eigen land zijn. Geldt ook in de discussie over gezinshereniging en andere immigratie-beperkende maatregelen. Kennelijk bepalen anderen voor ons voor wie we de grenzen openzetten.
dit heeft uberhaupt niets met europese bemoeizucht te maken. we maken een afspraak met de belgen, en we houden ons er niet aan. dát is het hele probleem.

natuurlijk, we hadden misschien geen natuur hoeven te compenseren als europa er niet was, maar geloof mij, hoewel dat met kabinet rutte veranderd weet ik zeker dat ten tijde van de afspraak met belgie natuurcompensatie gewoon ook van de Nederlandse regels had gemoeten.

het hele probleem is dus gewoon dat we een afspraak maken met belgie, en ons er niet aan houden.
pi_110486567
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 13:37 schreef Asphias het volgende:

[..]

dit heeft uberhaupt niets met europese bemoeizucht te maken. we maken een afspraak met de belgen, en we houden ons er niet aan. dát is het hele probleem.

natuurlijk, we hadden misschien geen natuur hoeven te compenseren als europa er niet was, maar geloof mij, hoewel dat met kabinet rutte veranderd weet ik zeker dat ten tijde van de afspraak met belgie natuurcompensatie gewoon ook van de Nederlandse regels had gemoeten.

het hele probleem is dus gewoon dat we een afspraak maken met belgie, en ons er niet aan houden.
Het hele probleem is dat bestuurders blind afspraken hebben gemaakt over een polder, met volledig voorbijgaan aan de belangen van de bewoners van die polders.
Een schandalige fout die de PVV, veel dichter bij die bewoners staand, terecht terug wil draaien.
  woensdag 18 april 2012 @ 16:04:45 #137
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_110489355
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 15:11 schreef Truffelvarken het volgende:

[..]

Het hele probleem is dat bestuurders blind afspraken hebben gemaakt over een polder, met volledig voorbijgaan aan de belangen van de bewoners van die polders.
Een schandalige fout die de PVV, veel dichter bij die bewoners staand, terecht terug wil draaien.
Dus voortaan moeten we ook maar over iedere snelweg en ieder industrieterrein een referendum gaan houden?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 18 april 2012 @ 16:21:13 #138
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_110490204
PVV _O- gistermiddag moest nog een grote meerderheid van de Zeeuwen voor zijn..... maar ik neem aan dat bij een referendum 50,1% al genoeg zal zijn :')
DeLuna vindt me dik ;(
pi_110490767
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 16:04 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dus voortaan moeten we ook maar over iedere snelweg en ieder industrieterrein een referendum gaan houden?
Maar dat referendum is dan wel alleen voor die mensen die vlak bij die weg of industrieterrein komen te wonen.(De PVV-logica volgend). Wat zullen er veel nieuwe wegen en industrieterreinen komen dan
pi_110498889
quote:

[..]

Dat is toch de D66-lijn?
pi_110508335
quote:

[..]

Ik vind een weg aanleggen wel iets anders dan een polder verzuipen. En dat dan nog om Brussel te plezieren ook.
Als er alleen een weg door die polder werd aangelegd, had dat het landelijke nieuws niet gehaald.
Ik denk dat uw schrijfsel hoofdzakelijk anti PVV gerelateerd is. Verder zonder echte standpunten. Flevoland met Almere ook maar weer onder water zetten?
pi_110512747
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 21:58 schreef Truffelvarken het volgende:

[..]

Ik vind een weg aanleggen wel iets anders dan een polder verzuipen.
Een snelweg is een stuk ingrijpender voor een groter gebied inderdaad.

quote:
En dat dan nog om Brussel te plezieren ook.
Neuh, het is ook gewoon Nederlands beleid. Hier is echt niets specifiek Europees aan op het grensoverschrijdende karakter na dan.
pi_110515292
Wat gaan de economische gevolgen zijn voor Nederland? Zit Rotterdam aan haar limiet m.b.t. grote containerschepen? Zo ja, wat zijn de uitbreidingsmogelijkheden van de Rotterdamse haven?
We moeten ons sowieso aan de afspraken houden maar ik ben benieuwd hoe dat precies zit.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_110515421
De tweede Maasvlakte wordt nu aangelegd, daarmee kan Rotterdam wel een paar jaar toe. De havens zullen zich wat meer moeten gaan richten op hun eigen sterke punten maar vooralsnog groeit het totale zeetransport nog flink door.
  donderdag 19 april 2012 @ 00:36:20 #145
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_110516634
quote:
6s.gif Op woensdag 18 april 2012 19:31 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat is toch de D66-lijn?
Nee, D66 is niet voor van bovenaf opgelegde referenda puur voor belangengroepen
  donderdag 19 april 2012 @ 00:40:01 #146
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_110516746
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 21:58 schreef Truffelvarken het volgende:

[..]

Ik vind een weg aanleggen wel iets anders dan een polder verzuipen. En dat dan nog om Brussel te plezieren ook.
Als er alleen een weg door die polder werd aangelegd, had dat het landelijke nieuws niet gehaald.
Ja hoor eens, Nederland zet zelf zijn handtekening onder zoiets. En verder heb jij het over een paar boeren die er wonen. Dat zijn er minder dan bij het gemiddelde industrieterrein.

quote:
Ik denk dat uw schrijfsel hoofdzakelijk anti PVV gerelateerd is. Verder zonder echte standpunten. Flevoland met Almere ook maar weer onder water zetten?
Mijn standpunt kun je eerder lezen. Gewoon afspraken nakomen en die polder onder laten lopen.

En waarom je Flevoland erbij haalt begrijp ik niet. PVV logica waarschijnlijk.
pi_110517373
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 23:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Wat gaan de economische gevolgen zijn voor Nederland? Zit Rotterdam aan haar limiet m.b.t. grote containerschepen? Zo ja, wat zijn de uitbreidingsmogelijkheden van de Rotterdamse haven?
We moeten ons sowieso aan de afspraken houden maar ik ben benieuwd hoe dat precies zit.
Qua diepgang zit Rotterdam niet aan het limiet voor grote containerschepen. Een groot containerschip (11000 tot 14000 TEU) steekt tussen de 14,5 en 15,5 meter diep. De grootste diepgang die Rotterdam kan ontvangen is echter 24,5 meter diep, er is dus nog zat ruimte onder de kiel om het voorzichtig uit te drukken. In de toekomst is de verwachting dat er nog grotere containerschepen komen, ontwerpen voor 18000 TEU containerschepen liggen al op de plank. Echter, de geometrie van containerschepen is dusdanig dat de benodigde extra diepgang afneemt naarmate de capaciteit van een containerschip toeneemt. Ook voor deze categorie containerschepen is de haven van Rotterdam dus zonder enkele beperking geschikt.

Op het gebied van containerterminalcapaciteit wordt er met de komst van Maasvlakte II flink uitgebreid, en wel dusdanig dat er denk ik eerder sprake is van forse overcapaciteit dan van ondercapaciteit. In dat opzicht heb je twee groepen terminals, de dedicated terminal van bijvoorbeeld een partij als Maersk, en de open terminals van bijvoorbeeld partijen als ECT en DP World. Voor de eerste groep terminals valt er wat beter met overcapaciteit om te springen dan voor partijen met open terminals omdat zij minder concurrentie ondervinden en omdat er andere kostenoptimalisatie plaats vindt.

Van de milieuafspraken/wetgeving weet ik eigenlijk niks, dus daar kan ik je niks over vertellen.
pi_110517430
quote:
7s.gif Op donderdag 19 april 2012 00:00 schreef 99.999 het volgende:
De havens zullen zich wat meer moeten gaan richten op hun eigen sterke punten maar vooralsnog groeit het totale zeetransport nog flink door.
Daar is weinig van te merken op dit moment. Er is een historisch grote overcapaciteit in het maritiem containervervoer.
pi_110517442
Dit stuk land ontpolderen is maar een klein onderdeel van het hele gerommel in de natuur dat opvallend hard is toegenomen sinds de eeuwwisseling. Dat gerommel is vooral verdwijnen van groen (kaalslag), onder water laten lopen is weer groen laten verdwijnen, valt precies in dit plaatje. Telkens onderwerpen die velen raken. Men is doorlopend bezig met veranderingen die een nadeel zijn. De groene partijen (die ook alleen maar bezig zijn met machtspolitiek) halen hierop weer zetels binnen.
Iemand zegt dit erover.

En wederom wordt natuur in Nederland "gemaakt".
De enige "natuur" hier bestaat uit gebieden waar geen winst valt te behalen. De rest is allemaal op de schop geweest en in cultuur gebracht om dit land te vormen tot wat het is. Straks moeten we nog terug ontwikkeld worden naar de kaart van 1653. Natuur is een goede zaak, maar ik zie hier geen winst.

bron http://www.rtl.nl/%28/act(...)olderplan-bleker.xml

Laatst ook al een plan voor een eiland in de Markerwaard, en een plan voor de afsluitdijk en een kunstmatig eiland voor de kust en een enorme berg, dan zijn er nog de maasvlakte en de noord-zuid lijn. Men is met van alles tegelijk bezig, vooral niet verbeteren, veel onzinnige plannen. Men veroorzaakt chaos en verkrijgt stemmen, want het volk wil al dit gerommel niet, wil juist oplossingen, zo werkt deze hele soap.
pi_110519589
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 01:02 schreef Synthercell het volgende:
Dit stuk land ontpolderen is maar een klein onderdeel van het hele gerommel in de natuur dat opvallend hard is toegenomen sinds de eeuwwisseling. Dat gerommel is vooral verdwijnen van groen (kaalslag), onder water laten lopen is weer groen laten verdwijnen, valt precies in dit plaatje.
het is landbouwgebied met weinig natuurwaarde en biodiversiteit dat plaats maakt voor een dynamischer gebied met veel meer natuurwaarde dus in die zin is het echt wel een positieve ontwikkeling.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')