abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 april 2012 @ 23:21:21 #151
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_110211052
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 23:19 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Ik woon hier alleen maar omdat ik hier toevallig geboren ben. Dat wil nog niet zeggen dat ik dingen graag anders had willen zien.
Tja, dat neemt niet weg dat je de keuze hebt om je heil ergens anders te zoeken. Vele gingen je voor hoor.
  woensdag 11 april 2012 @ 23:21:39 #152
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_110211069
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 23:19 schreef betyar het volgende:

[..]

[..]

Omdat er ook mensen zijn die er niks aan kunnen doen. Niemand wil dat een uitzuiger die willens en wetens aan het infuus blijft hangen een tv krijgt.
De mensen die er niets aan kunnen doen mogen op basis van solidariteit woning, voedsel en verzorging verwachten, de zogenaamde primaire levensbehoeften. De laatste keer dat ik het checkte viel een flatscreen tv, en al zeker een nieuwe, daar niet onder.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_110211104
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 23:21 schreef betyar het volgende:

[..]

Tja, dat neemt niet weg dat je de keuze hebt om je heil ergens anders te zoeken. Vele gingen je voor hoor.
Maar nogmaals, waarom moet sociaal zijn altijd van een kant komen?
pi_110211114
quote:
De mensen die er niets aan kunnen doen mogen op basis van solidariteit woning, voedsel en verzorging verwachten, de zogenaamde primaire levensbehoeften.
Are you for real ?
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
  woensdag 11 april 2012 @ 23:23:38 #155
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_110211162
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 23:22 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Are you for real ?
Ze heeft 100% gelijk. wat moeten ze nog meer hebben dan?
  woensdag 11 april 2012 @ 23:23:53 #156
346939 Janneke141
pi_110211175
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 23:22 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Are you for real ?
Ehm, ja?
pi_110211184
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 23:21 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De mensen die er niets aan kunnen doen mogen op basis van solidariteit woning, voedsel en verzorging verwachten, de zogenaamde primaire levensbehoeften. De laatste keer dat ik het checkte viel een flatscreen tv, en al zeker een nieuwe, daar niet onder.
Eens, wat dat betreft is het onzin dat de gemeente bijspringt.
pi_110211221
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 23:23 schreef Klummie het volgende:

[..]

Ze heeft 100% gelijk. wat moeten ze nog meer hebben dan?
Je hebt het over mensen ? Ik ga er mee stoppen hier, want het menselijkheidsniveau is echt bedroevend.
  woensdag 11 april 2012 @ 23:24:42 #159
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_110211223
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 23:21 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

tja, als je zo denkt houdt het al vlug op.
  Milf woensdag 11 april 2012 @ 23:25:00 #160
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_110211240
quote:
7s.gif Op woensdag 11 april 2012 22:50 schreef Apuleius het volgende:

[..]

Mijn vriendin en ik hebben samen ruim 55 jaar gewerkt. De meest achterlijke baantje aangenomen en onafgebroken gewerkt. Al die jaren braaf premie afgedragen. Ploegendiensten waren ons ook niet te min. Door die jaren werken hebben we beiden lichamelijke 'ongemakken' gekregen.

Nu 'genieten' we een bijstandsuitkering'. We komen niet meer aan de bak op onze leeftijd. Wij vinden dat we voldoende gewerkt en afgedragen hebben. En wat is jouw 'advies'?
:{

Wanneer ik met pensioen 'mag' ben ik 67 en heb ik 51 jaar fulltime gewerkt. Zo ziet het er uit voor het gros van de werkende mensen en jullie vinden dat je 27.5 jaar p.p. voldoende hebben bijgedragen? :') ;( :D :'( Wat een instelling zeg.

Heb ook de achterlijkste baantjes gehad, ook lichamelijke ongemakken (rsi) opgelopen en altijd braaf mijn premies betaald. In totaal twee keer werkloos geweest voor een periode van 6 weken.
Verdien ik het nu ook om mijn handje op te mogen houden?
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_110211248
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 23:03 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Voor een flexibelere arbeidsmarkt. Veel kleine ondernemers durven mensen niet aan te nemen, omdat ontslaan veel te duur is. Kortom: mensen worden ook weer sneller aangenomen en als iemand goed functioneert, is er eigenlijk geen reden voor ontslag.
VVD-Wientjes-Pechtold geleuter. Iemand ontslaan als er een goede reden voor bestaat kost geen drol. Mensen lozen omdat hun gezicht je niet langer aanstaat of een andere kulsmoes kost inderdaad geld, een van de zegeningen van deze tijd en dit deel van de wereld.
-
  woensdag 11 april 2012 @ 23:25:21 #162
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_110211252
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 23:22 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Maar nogmaals, waarom moet sociaal zijn altijd van een kant komen?
Waar zou de sociale input anders vandaan moeten komen?
pi_110211264
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 23:19 schreef betyar het volgende:

[..]

[..]

Omdat er ook mensen zijn die er niks aan kunnen doen. Niemand wil dat een uitzuiger die willens en wetens aan het infuus blijft hangen een tv krijgt.
Geeltje op marktplaats voor 2e handsje.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  woensdag 11 april 2012 @ 23:26:10 #164
346939 Janneke141
pi_110211282
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 23:24 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Je hebt het over mensen ? Ik ga er mee stoppen hier, want het menselijkheidsniveau is echt bedroevend.
Misschien moeten we ook maar bijzondere bijstand gaan verlenen op afwasmachines, bmw's en vakanties naar de Dominicaanse Republiek. Daar heb ik ook voor gewerkt, dus die kan ik ook betalen, en uit solidariteit moet ik die dan ook maar betalen voor mijn werkloze buurman! Die arme man kan daar toch ook niks aan doen!
pi_110211285
Geldt die flatscreenregeling eigenlijk nog? Die was uit 2008.
  woensdag 11 april 2012 @ 23:27:45 #166
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_110211346
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2012 23:25 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Geeltje op marktplaats voor 2e handsje.
Er zullen er ook ongetwijfeld op staan die gratis af te halen zijn.
pi_110211349
quote:
9s.gif Op woensdag 11 april 2012 23:26 schreef Specularium het volgende:
Geldt die flatscreenregeling eigenlijk nog? Die was uit 2008.
Wat maakt dat uit? Men heeft altijd een stok nodig om mee te slaan. Ook al betreft het een nietszeggend lokaal politicus over een uitspraak van vier jaar geleden
"When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed"
pi_110211461
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 23:25 schreef betyar het volgende:

[..]

Waar zou de sociale input anders vandaan moeten komen?
Begrijp je nu mischien wat ik bedoel met vrijheid? We moeten verplicht sociaal zijn met mensen die het moeilijk hebben ongeacht de reden. Ik ben voor solidariteit voor gehandicapten en andere mensen die om gezondheids redenen niet kunnen werken maar niet voor iemand die willens en wetens niet wil werken omdat het thuis lekker warm is. Overigens vind ik wel dat de huidige uitkeringstrekkers groot gelijk hebben want als je beter thuis kan zitten dan te gaan werken dan zouden ze wel achterlijk zijn om aan de slag te gaan.
pi_110211489
De kunst is een uitkering te trekken en te behouden; wees creatief !

Beter 1 uitkering in de hand dan 10 vacatures in de lucht. :)
pi_110211517
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 23:24 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Eens, wat dat betreft is het onzin dat de gemeente bijspringt.
hier in ons studentenhuis staat ook een "gratis" tv. geschooierd van ouders die een nieuwe kregen. Naja, via MP zou die 20 euro kosten. Hiervoor hadden we er een die we gratis hebben afgehaald.
werkt allemaal perfect.
ik heb jaren gewerkt op een afgedankte desktop. als ik die programma's zie met uitkeringstrekkers dan zie ik toch vrij dure apparatuur.
Ik kan erg goedkoop rondkomen. Koop kleding van H&M en WE. shirtjes voor 5 euro waar ik zeker een jaar mee doe.
Ik als student moet naast mijn studie erbij werken om leuke dingen te kunnen doen/betalen.
doordeweek werk ik van 8 tot 5 (afstuderen), soms langer. vrijdagavond en zaterdag werk ik. koopzondagen en vakanties werk ik voor een buffer.

Zondag is de enige dag dat ik kan uitslapen en lambakken in een goedkope kamer met weinig spullen.
Ik vind het een fijne gedachte dat er lui zijn die te lui zijn om te werken waar ik later voor zou moeten betalen.

en dan kom ik sochtends rond half 8 de schoonmakers tegen die al even aan de gang zijn die voor een rotloontje moeten werken. Die wel gaan werken!
en de uitkeringstrekker ligt op zijn bed om wakker te worden als de normale man en vrouw al uren arbeid erop heeft zitten.

:r
pi_110211521
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 23:31 schreef Bankfurt het volgende:

Beter 1 uitkering in de hand dan 10 onderbetaalde vacatures in de lucht. :)
^O^
pi_110211616
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 23:26 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Misschien moeten we ook maar bijzondere bijstand gaan verlenen op afwasmachines, bmw's en vakanties naar de Dominicaanse Republiek. Daar heb ik ook voor gewerkt, dus die kan ik ook betalen, en uit solidariteit moet ik die dan ook maar betalen voor mijn werkloze buurman! Die arme man kan daar toch ook niks aan doen!
Dat is het probleem ook met die positieve vrijheden. Daar weet de politiek vaak moeilijk grenzen aan te stellen.

Oh en betyar, morgen volgt wel een reactie, maar cijfers van het CPB tonen ook aan dat versoepeling van het ontslagrecht meer banen oplevert.
  woensdag 11 april 2012 @ 23:35:31 #173
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_110211654
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 23:30 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Begrijp je nu mischien wat ik bedoel met vrijheid? We moeten verplicht sociaal zijn met mensen die het moeilijk hebben ongeacht de reden. Ik ben voor solidariteit voor gehandicapten en andere mensen die om gezondheids redenen niet kunnen werken maar niet voor iemand die willens en wetens niet wil werken omdat het thuis lekker warm is. Overigens vind ik wel dat de huidige uitkeringstrekkers groot gelijk hebben want als je beter thuis kan zitten dan te gaan werken dan zouden ze wel achterlijk zijn om aan de slag te gaan.
Nee dat snap ik niet, wat er nu gebeurt is (lees de TT eens voor de aardigheid) dat men uitkeringstrekker hetzelfde wegzet. Gelukkig hebben we een overheid die dat wel bepaald, dat de overheden het niet goed doen is een ander verhaal.
pi_110211675
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 23:32 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

^O^
Eigenlijk gun ik iedereen een uitkering. :)

Best leuk leven; lekker lang uitslapen, geen files, geen auto nodig; geen stress; en dus goed voor het milieu en de volksgezondheid !!
  woensdag 11 april 2012 @ 23:37:24 #175
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_110211732
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2012 23:34 schreef robin007bond het volgende:
Oh en betyar, morgen volgt wel een reactie, maar cijfers van het CPB tonen ook aan dat versoepeling van het ontslagrecht meer banen oplevert.
De werkgever zal i.p.v. de twee man die het nu zo afkunnen er een derde man erbij zetten want het ontslagrecht is versoepeld. |:( |:(
pi_110211757
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 23:31 schreef Bankfurt het volgende:

Beter 1 uitkering in de hand dan 10 vacatures in de lucht. :)
Voor mensen met deze lijfspreuk stel ik voor om de hier al eerder genoemde meldingsplicht op te krikken van 4 naar 6x per dag, en meldinglokaties op gepaste afstand van elkaar.
En met "gepast" bedoel ik dat het wel haalbaar moet zijn. Stevig doortrappen is genoeg, het hoeft van mij geen wielerwedstrijd te worden.
-
  woensdag 11 april 2012 @ 23:38:32 #177
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_110211795
jeez wat is ts een pareltje, dat ie weer snel mag vertrekken..
pi_110211924
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 23:25 schreef quo_ het volgende:

[..]

VVD-Wientjes-Pechtold geleuter. Iemand ontslaan als er een goede reden voor bestaat kost geen drol. Mensen lozen omdat hun gezicht je niet langer aanstaat of een andere kulsmoes kost inderdaad geld, een van de zegeningen van deze tijd en dit deel van de wereld.
Waarom is dan uit onderzoeken van het CPB gebleken dat versoepeling meer banen oplevert?

Zo lang van waarde bent voor een werkgever zal hij je niet zo snel ontslaan. Daarnaast kun je met een soepeler ontslagrecht ook sneller doorstromen naar een andere baan.
pi_110211926
quote:
13s.gif Op woensdag 11 april 2012 23:25 schreef nikky het volgende:

[..]

:{

Wanneer ik met pensioen 'mag' ben ik 67 en heb ik 51 jaar fulltime gewerkt. Zo ziet het er uit voor het gros van de werkende mensen en jullie vinden dat je 27.5 jaar p.p. voldoende hebben bijgedragen? :') ;( :D :'( Wat een instelling zeg.

Heb ook de achterlijkste baantjes gehad, ook lichamelijke ongemakken (rsi) opgelopen en altijd braaf mijn premies betaald. In totaal twee keer werkloos geweest voor een periode van 6 weken.
Verdien ik het nu ook om mijn handje op te mogen houden?
zal wel mentaliteitsverschil zijn.
Mijn ouders zorgden voor kleding, gezond voedsel en sport.
toen ik echter in de puberfase kwam en dure merkkleding wou hebben, een dure gsm (swing ;)) zeiden ze dat ik dan maar moest werken.
Toen ik nog te jong was ging ik kastanjes, eikels, beukennootjes verzamelen en verkopen aan boeren.
De buurt in met heitje voor karweitje. Later in kassen met 40 a 50 graden beugelen en slepen.
later in de supermarkt, horeca en supermarkt, uitzendwerk gedaan en soms klusjes als helpen verhuizen (lees te zwaar tillen voor te weinig).
Soms kwam ik thuis met mijn loon om savonds keihard te gaan zuipen. Kwam alleen soms niet verder dan de bank omdat ik daar in slaap viel.

En zo was dat overal wel in mijn vriendenkring en omgeving. Wat opviel is dat juist de kinderen van parasiterende uitkeringstrekkers super verwende kutkinderen waren.

En ik ken ook gezinnen waarvan een vader of moeder echt arbeidsongeschikt was maar de ander de grootste rotbaantjes aannam om maar rond te komen en wat eigenwaarde te behouden.

En dan lees je dit soort berichten, wat misselijkmakend.
pi_110211938
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 23:24 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Hoezo? Iedereen toont zich bereid te betalen voor mensen die echt niet kunnen. Zeer menselijk zou ik zeggen.
pi_110211960
Onze stroom betrekken we uiteraard van de lokale lantaarnpaal. Douchen in de dichtsbijzijnde hotelketen, dit alles gratis uiteraard.

9:30 duiven voeren op het plein, krantje meepikken op het station, om vervolgens gratis koffie te drinken in de Ah.

Zo tegen twaalven even een boterhammetje en weer het centrum in voor de nodige bezienswaardigheden.

Dan...
pi_110212025
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 23:35 schreef betyar het volgende:

[..]

Nee dat snap ik niet, wat er nu gebeurt is (lees de TT eens voor de aardigheid) dat men uitkeringstrekker hetzelfde wegzet. Gelukkig hebben we een overheid die dat wel bepaald, dat de overheden het niet goed doen is een ander verhaal.
Ben het absoluut niet eens met de TT hoor laat ik dat voorop stellen. Ik vind alleen dat we een beetje erg doorgeslagen zijn met het sociale stelsel.
Ik ben er voor om de inkomstenbelastingen te verlagen of het liefst helemaal af te schaffen zodat werken gewoon weer loont en wij zelf mogen beslissen wat wij met onze centen gaan doen. Ik vind het vreselijk en word er ook serieus chagerijnig van dat de belasting een groot deel van je loon afpakt om vervolgens het weer aan andere mensen te geven zonder dat ik daar enige inspraak over heb.
De enigste oplossing moeten we toch echt zoeken bij het belastingsstelsel waardoor we echt eens van onze vrijheid kunnen genieten en de uitkeringstrekkers hebben dan direct een echt motief om aan de slag te gaan.
  woensdag 11 april 2012 @ 23:44:24 #183
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_110212070
"Waarom is dan uit onderzoeken van het CPB gebleken dat versoepeling meer banen oplevert?"

Cijfertjes knutselen, als wij het aanbod niet meetellen kun je inderdaad stellen dat er meer vraag is. Objectief meer banen door mensen te ontslaan, dat truukje kennen we ook met fictief geld :')
pi_110212098
quote:
7s.gif Op woensdag 11 april 2012 22:50 schreef Apuleius het volgende:

Mijn vriendin en ik hebben samen ruim 55 jaar gewerkt. De meest achterlijke baantje aangenomen en onafgebroken gewerkt. Al die jaren braaf premie afgedragen. Ploegendiensten waren ons ook niet te min. Door die jaren werken hebben we beiden lichamelijke 'ongemakken' gekregen.

Nu 'genieten' we een bijstandsuitkering'. We komen niet meer aan de bak op onze leeftijd. Wij vinden dat we voldoende gewerkt en afgedragen hebben. En wat is jouw 'advies'?
Mijn advies is dat iemand jullie heel snel een schop onder de kont gaat geven met je "voldoende gewerkt en afgedragen...".

Gewoon inzet blijven tonen. Niet zeuren. Als je recht wil hebben op niets doen... dat heb je... gewoon de uitkering stop laten zetten. Heb je ook geen verplichting meer om te solliciteren.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_110212144
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 23:37 schreef quo_ het volgende:

[..]

Voor mensen met deze lijfspreuk stel ik voor om de hier al eerder genoemde meldingsplicht op te krikken van 4 naar 6x per dag, en meldinglokaties op gepaste afstand van elkaar.
En met "gepast" bedoel ik dat het wel haalbaar moet zijn. Stevig doortrappen is genoeg, het hoeft van mij geen wielerwedstrijd te worden.
Eens, dat maakt bij 800.000 uitkeringen dus 24 miljoen stiptheids-controles per week; en al die administratie en beschikkingen eromheen niet te vergeten.

zo houdt iedereen elkaar aan het werk, zonder dat het 1 ruk oplevert.

Uitkeringen zijn een zegen voor de mensheid, bij jouw voorstel. ^O^
  woensdag 11 april 2012 @ 23:46:30 #186
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_110212159
Wat maakt die plicht om werk te zoeken nou uit als je toch al weer dat niemand je wilt hebben?
pi_110212219
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2012 23:41 schreef Sachertorte2 het volgende:

[..]

Hoezo? Iedereen toont zich bereid te betalen voor mensen die echt niet kunnen. Zeer menselijk zou ik zeggen.
Als ik de reactie van sommigen lees dan mogen ze blij zijn met aalmoezen en nog op de knieën gaan ook. Dat noem ik geen menselijkheid, sorry.
pi_110212271
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 23:44 schreef Life2.0 het volgende:
"Waarom is dan uit onderzoeken van het CPB gebleken dat versoepeling meer banen oplevert?"

Cijfertjes knutselen, als wij het aanbod niet meetellen kun je inderdaad stellen dat er meer vraag is. Objectief meer banen door mensen te ontslaan, dat truukje kennen we ook met fictief geld :')
Stel dat een bedrijf een uitbreiding wil maar het niet geheel zeker is of het wel zo winstgevend zal zijn dan is het wel handig dat je mensen ook kan ontslaan als het tegen zit. Met deze regelingen die we nu hebben zie je dus dat werkgevers nauwlijks fatsoenlijke contracten willen geven en liever mensen via een uitzendbureau aannemen of jaarcontractjes aan te bieden omdat het risico nu eenmaal te groot is om mensen in vaste dienst aan te nemen.
pi_110212308
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 23:37 schreef betyar het volgende:

[..]

De werkgever zal i.p.v. de twee man die het nu zo afkunnen er een derde man erbij zetten want het ontslagrecht is versoepeld. |:( |:(
Grappig, want ik kan zo 3 economische hoogleraren noemen die mijn mening delen.
pi_110212351
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2012 23:41 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Waarom is dan uit onderzoeken van het CPB gebleken dat versoepeling meer banen oplevert?

Het antwoord zit al in de vraag opgesloten.
Onderzoeken zijn gedaan door een ambtenarenclubje met allemaal zelf een rechtspositie tot in het oneindige en doorgaans een bovengemiddelde opleiding, en dat alles op kosten van de belastingbetaler.
Vervolgens wordt er geadviseerd aan andere ambtenaren en politici die in datzelfde luxe schuitje zitten.
Een hele club figuren die los van de werkelijkheid van normale banen in het bedrijfsleven staat zal wel even vertellen wat goed is voor jan modaal.
Vervolgens duikt daar een hele kudde werkgevers op die het ideale aziatische model "voor jou 10 anderen" haalbaar ziet worden.

En ondertussen zit iedereen zich te verbazen dat de nederlandse consument geen stuiver meer uitgeeft vanwege al die bangmakerij. De nederlandse werknemer=consument=gangmaker van de economie! Dat zijn al die rechtese bral apen totaal vergeten.
-
pi_110212354
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 23:46 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Eens, dat maakt bij 800.000 uitkeringen dus 24 miljoen stiptheids-controles per week; en al die administratie en beschikkingen eromheen niet te vergeten.

grote leegstaande fabriekshal/kantorenpand (moet er toch zijn in rotterdam/grote steden).
ingangspoortjes met registratiekaart. met die kaart kun je eten halen en blijft je kosten betaald worden.
paar controleurs aan de poort en gaan.

hoeft relatief weinig te kosten.
pi_110212381
ik stel voor dat iedereen die een uitkering heeft beloond wordt omdat het goed is voor het milieu om uitkeringen te verstrekken.
pi_110212382
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 21:46 schreef DontGiveAFok het volgende:

[..]

Bizar?

Dat is normaal...en gebeurd al jaren gebrekkig, dat moet je echter wel de controleur verwijten...niet de mensen zelf...tenzij je het probleem wil laten voortduren ;)
:')

dus het is de schuld van de politie als criminelen meerdere malen een geweldadige overval plegen, want niet (eerder) opgepakt?
"Pools are perfect for holding water"
pi_110212407
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 23:50 schreef robdegroot het volgende:

[..]

grote leegstaande fabriekshal/kantorenpand (moet er toch zijn in rotterdam/grote steden).
ingangspoortjes met registratiekaart. met die kaart kun je eten halen en blijft je kosten betaald worden.

Ik heb een beter idee, we zetten ze allemaal op zo`n hometrainer fiets en die sluiten we aan op een dynamo. Mischien kun je dan wel een heel dorp van stroom voorzien. :D
pi_110212418
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 23:47 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Als ik de reactie van sommigen lees dan mogen ze blij zijn met aalmoezen en nog op de knieën gaan ook. Dat noem ik geen menselijkheid, sorry.
juist de mensen die echt niet kunnen werken worden nu het hardst genaaid door die parasieten.
Ik denk dat niemand van de belastingbetalers er problemen mee heeft dat de minder bedeelden wat meer luxe krijgen.
pi_110212436
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 23:50 schreef robdegroot het volgende:

[..]

Voor het zover is zijn er al weer 25 jaar politieke discussies hierover verstreken .. :')
  woensdag 11 april 2012 @ 23:52:36 #197
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_110212442
"liever mensen via een uitzendbureau aannemen of "

Nou wat is het probleem dan? Dat bedrijven niet zomaar idiote investeringen doen die niets op gaan leveren maar eens na moeten denken? Anders ga je weer richting tijdelijke contracten ed.
De stelling dat het meer banen oplevert is gewoon een hoax.
pi_110212452
DIt bericht toont voor de zoveelste keer aan dat we te weinig eisen stellen. Heb je een uitkering en ben je arbeidsgeschikt dan zou je je gewoon iedere dag moeten melden op het gemeentehuis. Daarmee krijg je iig een ritme en wordt zwartwerken vanuit de uitkering zo goed als onmogelijk gemaakt.

En er zijn vast vaak genoeg wat klusjes die je dan kan opknappen.

Het is onder een steeds grotere groep mensen die in het geheel niet werken heel modern om te zeiken over topsalarissen (die ook al krijgen ze 100 mio per week nog steeds per gewerkt uur minder vangen dan iemand die geen werk heeft) en dat daar iets aan gedaan moet worden, maar men blijft maar vergeten dat er een hele grote groep mensen is die wel werkt voor de kost, geen donder meer overhoudt dan iemand in de bijstand, maar die wel een deel van dat geld af moet staan...

En dat valt alleen maar vol te houden als de groep die dat geld ontvangt gewoon de weinige verplichtingen die ze hebben nakomen.

Het moet, kortom, wel van twee kanten komen.
pi_110212463
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 23:51 schreef robdegroot het volgende:

[..]

juist de mensen die echt niet kunnen werken worden nu het hardst genaaid door die parasieten.
Ik denk dat niemand van de belastingbetalers er problemen mee heeft dat de minder bedeelden wat meer luxe krijgen.
En daar gaan ze op termijn dan ook op inzetten vermoed ik, mensen die prima kunnen die zullen vast en zeker ook gemotiveerd gaan worden. En terecht denk ik.
pi_110212471
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 23:51 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Ik heb een beter idee, we zetten ze allemaal op zo`n hometrainer fiets en die sluiten we aan op een dynamo. Mischien kun je dan wel een heel dorp van stroom voorzien. :D
tja, hebben ze iig een dagbesteding en volgensmij kunnen ze ook wel wat gezonde lichaamsbeweging gebruiken.
het mooie van je voorstel is dat ze zelfs dan al meer bijdragen aan de samenleving dan dat ze nu doen.
  woensdag 11 april 2012 @ 23:54:09 #201
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_110212502
"grote leegstaande fabriekshal/kantorenpand (moet er toch zijn in rotterdam/grote steden).

hoeft relatief weinig te kosten. "

He das slim! Nu nog even een bedrijf vinden die het voor 2mil wilt ontwerpen, achteraf nog een rekeking toestuurt.. Is er toevallig nog een frans bedrijf beschikbaar? :D
pi_110212504
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 23:50 schreef quo_ het volgende:

Onderzoeken zijn gedaan door een ambtenarenclubje met allemaal zelf een rechtspositie tot in het oneindige en doorgaans een bovengemiddelde opleiding, en dat alles op kosten van de belastingbetaler. En nog meer geblaat...
Nee, het gelul van de eerste de beste fokker is vele malen betrouwbaarder...
pi_110212509
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 23:52 schreef DS4 het volgende:
DIt bericht toont voor de zoveelste keer aan dat we te weinig eisen stellen. Heb je een uitkering en ben je arbeidsgeschikt dan zou je je gewoon iedere dag moeten melden op het gemeentehuis. Daarmee krijg je iig een ritme en wordt zwartwerken vanuit de uitkering zo goed als onmogelijk gemaakt.

En er zijn vast vaak genoeg wat klusjes die je dan kan opknappen.

Het is onder een steeds grotere groep mensen die in het geheel niet werken heel modern om te zeiken over topsalarissen (die ook al krijgen ze 100 mio per week nog steeds per gewerkt uur minder vangen dan iemand die geen werk heeft) en dat daar iets aan gedaan moet worden, maar men blijft maar vergeten dat er een hele grote groep mensen is die wel werkt voor de kost, geen donder meer overhoudt dan iemand in de bijstand, maar die wel een deel van dat geld af moet staan...

En dat valt alleen maar vol te houden als de groep die dat geld ontvangt gewoon de weinige verplichtingen die ze hebben nakomen.

Het moet, kortom, wel van twee kanten komen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_110212536
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 23:51 schreef Bankfurt het volgende:
ik stel voor dat iedereen die een uitkering heeft beloond wordt omdat het goed is voor het milieu om uitkeringen te verstrekken.
Zeg trolletje, niemand hapt...
pi_110212545
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 23:52 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Voor het zover is zijn er al weer 25 jaar politieke discussies hierover verstreken .. :')
of er komt een massale staking om nog zoveel belasting af te dragen.
of mensen gaan 4 dagen ipv 5 dagen werken omdat ze dan evenveel binnen krijgen.
  woensdag 11 april 2012 @ 23:56:01 #206
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_110212585
"tja, hebben ze iig een dagbesteding en volgensmij kunnen ze ook wel wat gezonde lichaamsbeweging gebruiken.
het mooie van je voorstel is dat ze zelfs dan al meer bijdragen aan de samenleving dan dat ze nu doen. "

Maar dan moeten ze meer eten, vooral gezonder ook, schoenen slijten ook meer en evt sportkleding aanschaffen..

Hoe veel uur moeten ze dan rennen voor we een besparing zullen zien? En hoe veel na het rekening houden met verhoogt aantal blessures en gezondsheidklachten?
pi_110212617
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 23:54 schreef Life2.0 het volgende:
"grote leegstaande fabriekshal/kantorenpand (moet er toch zijn in rotterdam/grote steden).

hoeft relatief weinig te kosten. "

He das slim! Nu nog even een bedrijf vinden die het voor 2mil wilt ontwerpen, achteraf nog een rekeking toestuurt.. Is er toevallig nog een frans bedrijf beschikbaar? :D
zijn al bestaande technieken voor.
maak er een groot afstudeerproject van of iets.
pi_110212628
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 23:55 schreef robdegroot het volgende:

[..]

of er komt een massale staking om nog zoveel belasting af te dragen.
of mensen gaan 4 dagen ipv 5 dagen werken omdat ze dan evenveel binnen krijgen.
mijn motto is:

Liever gezond in een uitkering, dan overspannen in de file naar je baas toe :)
pi_110212637
Kunnen we onszelf er niet uit automatiseren..en lekker gaan genieten van het al zo korte leven vol verplichtingen die opgelegd zijn....
pi_110212651
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 23:57 schreef Bankfurt het volgende:

mijn motto is:

Liever gezond in een uitkering, dan overspannen in de file naar je baas toe :)
quote:
10s.gif Op woensdag 11 april 2012 23:54 schreef DS4 het volgende:

Zeg trolletje, niemand hapt...
  woensdag 11 april 2012 @ 23:57:49 #211
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_110212685
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 23:57 schreef DS4 het volgende:

[..]

[..]

Maar jij wel....
pi_110212688
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 23:56 schreef Life2.0 het volgende:
"tja, hebben ze iig een dagbesteding en volgensmij kunnen ze ook wel wat gezonde lichaamsbeweging gebruiken.
het mooie van je voorstel is dat ze zelfs dan al meer bijdragen aan de samenleving dan dat ze nu doen. "

Maar dan moeten ze meer eten, vooral gezonder ook, schoenen slijten ook meer en evt sportkleding aanschaffen..

Hoe veel uur moeten ze dan rennen voor we een besparing zullen zien? En hoe veel na het rekening houden met verhoogt aantal blessures en gezondsheidklachten?
op een hometrainer fiets verslijt je geen schoenen...
  woensdag 11 april 2012 @ 23:59:16 #214
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_110212723
Kunnen we onszelf er niet uit automatiseren..en lekker gaan genieten van het al zo korte leven vol verplichtingen die opgelegd zijn....

Ben ik wel voorstander van, hoe gaan we het moreel-financiele probleem oplossen, collectief?
pi_110212743
Een bijdrage aan de samenleving leveren dat houdt mensen echt bezig die als wegwerp werknemer tegen minimum loon gebruikt worden.
pi_110212747
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 23:59 schreef Life2.0 het volgende:

Ben ik wel voorstander van, hoe gaan we het moreel-financiele probleem oplossen, collectief?
Welk moreel financieel probleem is dat ?
pi_110212765
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 23:58 schreef Bankfurt het volgende:

Maar jij wel....
Iemand erop wijzen dat niemand hapt is niet happen. Dat is als ik serieus in zou gaan op jouw "uitdagende teksten"... :')
  donderdag 12 april 2012 @ 00:00:29 #218
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_110212775
op een hometrainer fiets verslijt je geen schoenen...

Maar op de buitenluchtfiets wel..

pi_110212792
quote:
tja een mislukt systeem betekend dat alle systemen slecht zijn of niet verbeterd kunnen worden.
Maar als uitkeringstrekkers tijd en moeite stoppen in het leren hacken van dergelijke systemen dan zijn we al een heel eind :')
pi_110212798
quote:
3s.gif Op woensdag 11 april 2012 23:59 schreef Piet_Piraat het volgende:
Een bijdrage aan de samenleving leveren dat houdt mensen echt bezig die als wegwerp werknemer tegen minimum loon gebruikt worden.
Wat een negativisme weer... Alsof werken iets negatiefs is.
pi_110212818
Haha.. _O-
pi_110212871
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 00:00 schreef DS4 het volgende:

[..]

Iemand erop wijzen dat niemand hapt is niet happen. Dat is als ik serieus in zou gaan op jouw "uitdagende teksten"... :')
Wie zegt dat mijn teksten uitdagend zijn ... :D
  donderdag 12 april 2012 @ 00:02:41 #223
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_110212874

Ik neem aan dat wij een consumpieeconomie blijven, vooral wanneer iedereen 40 uur meer tijd heeft per week; maar waar komt dat geld vandaan
1) collectieve uitkering, verdiende geld met robots moet verdeeld worden
2) indivuele robots nemen jouw werk over: maar dan kan jouw robot stuk gaan en verlies je inkomsten (dus robot blijft dus stuk, etc etc)
pi_110212897
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 23:46 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Dat levert heel veel op.
In de eerste plaats wel 10.000 banen. En verder nog hele fitte uitkeringsgerechtigden die al helemaal in het ritme zitten want de eerste stempels worden vroeg in de ochtend gehaald. Ongeveer hetzelfde tijdstip als dat andere mensen ook naar hun werk gaan.
Het moet al raar lopen als niet minimaal 10% besluit om dan toch maar aan het werk te gaan dus het verdient zich makkelijk terug.
-
  donderdag 12 april 2012 @ 00:03:37 #225
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_110212913
"Wat een negativisme weer... Alsof werken iets negatiefs is. "

Dat was een hobby schat :*
pi_110212914
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 00:02 schreef Life2.0 het volgende:

Ik neem aan dat wij een consumpieeconomie blijven, vooral wanneer iedereen 40 uur meer tijd heeft per week; maar waar komt dat geld vandaan
1) collectieve uitkering, verdiende geld met robots moet verdeeld worden
2) indivuele robots nemen jouw werk over: maar dan kan jouw robot stuk gaan en verlies je inkomsten (dus robot blijft dus stuk, etc etc)
Met zulke ideeën moet je niet meer in geld denken, dat is een fictieve currency, meer niet.
Dan ga je praten over mogelijkheden creeëren die de mens kunnen onlasten in plaats van belasten !
pi_110212925
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 00:02 schreef Bankfurt het volgende:

Wie zegt dat mijn teksten uitdagend zijn ... :D
Je dacht dat je subtiel was ofzo?
  donderdag 12 april 2012 @ 00:05:11 #228
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_110212976
Met zulke ideeën moet je niet meer in geld denken, dat is een fictieve currency, meer niet.

Je wilt bezit weghalen of...? deel mij jouw kennis :Y
pi_110213001
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 00:03 schreef Life2.0 het volgende:
"Wat een negativisme weer... Alsof werken iets negatiefs is. "

Dat was een hobby schat :*
Hoho, je moet van je hobby niet je werk maken, want dan heb je geen hobby meer...

Maar tsjonge... alles is beter dan het handje op moeten houden. Ik zou mij kapot schamen als ik daar voor zou kiezen. Maar dat is dan ook meteen een goede reden om er nooit voor te kiezen natuurlijk...
pi_110213007
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 00:05 schreef Life2.0 het volgende:

Je wilt bezit weghalen of...? deel mij jouw kennis :Y
Nou mijn kennis is het niet, maar die die van Jaques Fresco en zijn Venus project.
pi_110213044
en als dat luie tuig nu zelf gaat werken zouden we ook meer geld hebben waardoor we ook niet hoeven te bezuinigen op zaken als ontwikkelingshulp, waardoor dus minder mensen zouden sterven.
pi_110213079
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 00:05 schreef DS4 het volgende:

[..]

Hoho, je moet van je hobby niet je werk maken, want dan heb je geen hobby meer...

Maar tsjonge... alles is beter dan het handje op moeten houden. Ik zou mij kapot schamen als ik daar voor zou kiezen. Maar dat is dan ook meteen een goede reden om er nooit voor te kiezen natuurlijk...
Het zou ook eigenlijk geen keuze moeten zijn. Een uitkering moet echt alleen zijn voor de uiterste noodzaak.
Daarom loonbelastingen omlaag en er is weer een serieuze prikkel om aan de slag te gaan.
pi_110213097
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 00:03 schreef quo_ het volgende:

[..]

Dat levert heel veel op.
In de eerste plaats wel 10.000 banen.
Ok, 1-0 voor jou.

quote:
En verder nog hele fitte uitkeringsgerechtigden die al helemaal in het ritme zitten want de eerste stempels worden vroeg in de ochtend gehaald. Ongeveer hetzelfde tijdstip als dat andere mensen ook naar hun werk gaan.

Dit veroorzaakt extra files in de ochtendspits; geen goed idee dus; 1-2 voor mij.

quote:
Het moet al raar lopen als niet minimaal 10% besluit om dan toch maar aan het werk te gaan dus het verdient zich makkelijk terug.
Door de extra files komen veel mensen veel te laat op hun werk, waardoor veel werk blijft liggen; en dit creeert dus weer extra vacatures.

Ok, je hebt gelijk jouw aanpak is zo gek nog niet. :)
  donderdag 12 april 2012 @ 00:07:45 #234
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_110213110
Het zal nog wat worden met al die nieuwe werklozen dankzij de crisis; faillissementen, dubbele woonlasten,schulden door dikke villa's, ik hou mijn hart vast :o
pi_110213113
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 23:52 schreef DS4 het volgende:
Sorry, maar heb je hier langer dan twee seconden over nagedacht? Uit de OP begrijp ik dat dit alleen al in Rotterdam zou gelden voor 28.000 mensen. Die moeten zich volgens jou dus allemaal melden op het stadhuis? Wel persoonlijk natuurlijk, anders komt er eentje met de stempelkaarten van de hele straat. Dus ze moeten zich fysiek bij een ambtenaar melden en hun legitimatiebewijs tonen.

Laat dat nou eens een minuut per werkloze kosten. Dat zijn elke dag 28.000 minuten, oftewel ruim 466 uur, oftewel ruim 58 werkdagen van 8 uur. Rotterdam zou dus 58 extra ambtenaren moeten aannemen, met een fulltime baan, die de hele dag niks anders doen dan het afvinken van de werklozen die zich komen melden.

En hoezo maakt het zwart werken onmogelijk? Wat houdt me tegen om me 's morgens te melden op het stadhuis om vervolgens 's middags en 's avonds zwart in de horeca te gaan werken?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2012 00:10:13 ]
pi_110213118
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 00:00 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wat een negativisme weer... Alsof werken iets negatiefs is.
Als je maar vaak genoeg buitengeschopt wordt dan verandert de kijk op werken vanzelf.
Ik zeg niet dat het goed is maar wel begrijpelijk.
pi_110213122
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 00:06 schreef Gertje-Plongers het volgende:

Nou mijn kennis is het niet, maar die die van Jaques Fresco en zijn Venus project.
O... niet weer, niet weer... Ik ga pottedimme naar het gezever van Lambiekje verlangen zo...
pi_110213136
quote:
2s.gif Op donderdag 12 april 2012 00:07 schreef Flow3r het volgende:
Het zal nog wat worden met al die nieuwe werklozen dankzij de crisis; faillissementen, dubbele woonlasten,schulden door dikke villa's, ik hou mijn hart vast :o
En die zitten niet in de bijstand :P
pi_110213167
quote:
2s.gif Op donderdag 12 april 2012 00:07 schreef Flow3r het volgende:
Nieuw beroep ontstaat: "dubbele woonlast consultant"
pi_110213170
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 00:08 schreef DS4 het volgende:

[..]

O... niet weer, niet weer... Ik ga pottedimme naar het gezever van Lambiekje verlangen zo...
Wat hij zegt is mogelijk..dat wij zo dom zijn om ouderwets te blijven prima, maar dat zou mijn keuze niet zijn !!
  donderdag 12 april 2012 @ 00:09:43 #241
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_110213194
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 00:08 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Maar dankzij de crisis zijn er geen banen meer en dan komen ze wel in de bijstand :D
pi_110213218
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 00:06 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

communisme2.0 zie communisme1.0 waarom het niet werkt.

en zie jij die uitkeringstrekkers al een samenleving ontwikkelen die gebasseerd is op een soort perpetum mobiel?

en die uitkeringstrekkers zouden nog te lui zijn voor onderhoud en reparatie of het systeem overbelasten door 20 kinderen te nemen :')
pi_110213219
quote:
2s.gif Op donderdag 12 april 2012 00:09 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Maar dankzij de crisis zijn er geen banen meer en dan komen ze wel in de bijstand :D
Dan mogen ze hunzelf op de vingers tikken.. :P
  donderdag 12 april 2012 @ 00:10:40 #244
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_110213240
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 00:09 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Nieuw beroep ontstaat: "dubbele woonlast consultant"
Jah, 'help mij, ik zit in de bijstand want ik krijg mijn 2 villa's niet verkocht ' :'(
pi_110213248
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 00:10 schreef robdegroot het volgende:

[..]

communisme2.0 zie communisme1.0 waarom het niet werkt.

en zie jij die uitkeringstrekkers al een samenleving ontwikkelen die gebasseerd is op een soort perpetum mobiel?

en die uitkeringstrekkers zouden nog te lui zijn voor onderhoud en reparatie of het systeem overbelasten door 20 kinderen te nemen :')
Zijn manier is iets heel anders dan het tot nu toe gevormde communisme.
pi_110213266
quote:
2s.gif Op donderdag 12 april 2012 00:10 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Jah, 'help mij, ik zit in de bijstand want ik krijg mijn 2 villa's niet verkocht ' :'(
Niet lachen: ik ken mensen die er echt zo voor staan.
  donderdag 12 april 2012 @ 00:11:20 #247
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_110213267
Ik snap ze wel hoor DS, ik werk alleen parttime voor mijn levensbehoeften, verder kan het mij gestolen worden; als ik het voor de lol zou moeten doen ging ik wel iets anders doen.. zoals een hobby _O-
Niet dat die hobby alleen verrijking voor mijzelf zou zijn, ik ben een groot voorstander voor sociale ludieke acties maar geld levert dat gewoon niet op. Dat is realistisch zijn, niet iedereen heeft de kans (gekregen) om genoeg geld te verdienen zonder je kapot te moeten werken..

Mijn zuster bijvoorbeeld, die had gewoon geen mazzel met de genen is heeft met veel moeite haar mbo af kunnen maken; zit nu in de dienstverlening en doet nuttig werk maar daar moet ze wel veel uren draaien en is financiel altijd de lul (het bekende; niet werken levert meer op).
pi_110213283
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 00:08 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Een ZZP'er die het niet meer redt en geen baan kan vinden gaat rechtstreeks de bijstand in.
Uiteraard eerst huis opeten.
pi_110213291
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 00:07 schreef k_man het volgende:

Sorry, maar heb je hier langer dan twee seconden over nagedacht? Uit de OP begrijp ik dat dit alleen al in Rotterdam zou gelden voor 28.000 mensen. Die moeten zich volgens jou dus allemaal melden op het stadhuis? Wel persoonlijk natuurlijk, anders komt er eentje met de stempelkaarten van de hele straat. Dus er ze moeten zich fysiek bij een ambtenaar melden en hun legitimatiebewijs tonen.

Laat dat nou eens een minuut per werkloze kosten. Dat zijn elke dag 28.000 minuten, oftewel ruim 466 uur, oftewel ruim 58 werkdagen van 8 uur. Rotterdam zou dus 58 extra ambtenaren moeten aannemen, met een fulltime baan, die de hele dag niks anders doen dan het afvinken van de werklozen die zich komen melden.
Grote steden kunnen daar servicepunten voor maken. En je kan het gewoon automatiseren hoor. Vingerafdrukscanners...

quote:
En hoezo maakt het zwart werken onmogelijk? Wat houdt me tegen om me 's morgens te melden op het stadhuis om vervolgens s'middags en 's avonds zwart in de horeca te gaan werken?
Als jij je meldt kun je een schoffel in de hand krijgen en meteen aan de slag gaan. Het lijkt mij dat daarmee zwartwerken wordt belemmerd (geheel voorkomen kan nooit).

En het mag van mij best geld kosten. Ik ben er nl. van overtuigd dat er ineens een forse groep is die het "abonnement" op gaat zeggen.
pi_110213318
quote:
3s.gif Op donderdag 12 april 2012 00:11 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Een ZZP'er die het niet meer redt en geen baan kan vinden gaat rechtstreeks de bijstand in.
en als die geen huis heeft ? zijn huisdier eerst opeten dan ? ...
pi_110213328
quote:
3s.gif Op donderdag 12 april 2012 00:11 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ja, maar het is allemaal natuurlijk wel echt, en ook heel triest dat het gebeurd. Een geintje is leuk, maar er zijn echt mensen die het heel moeilijk hebben.
pi_110213335
quote:
2s.gif Op donderdag 12 april 2012 00:07 schreef Piet_Piraat het volgende:

Als je maar vaak genoeg buitengeschopt wordt dan verandert de kijk op werken vanzelf.
Ik zeg niet dat het goed is maar wel begrijpelijk.
Ik vind dat een mentaliteit van een zwakkeling. Een loser.

Als ik toch eens bij iedere tegenslag ging zitten kniezen...
pi_110213357
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 00:12 schreef DS4 het volgende:

[..]

Grote steden kunnen daar servicepunten voor maken. En je kan het gewoon automatiseren hoor. Vingerafdrukscanners...

[..]

Als jij je meldt kun je een schoffel in de hand krijgen en meteen aan de slag gaan. Het lijkt mij dat daarmee zwartwerken wordt belemmerd (geheel voorkomen kan nooit).

En het mag van mij best geld kosten. Ik ben er nl. van overtuigd dat er ineens een forse groep is die het "abonnement" op gaat zeggen.
dat dus en al zou je in eerste instantie 400 man als controleurs laten optreden.
kun je nog 13.600 een schop onder hun reet geven.
pi_110213364
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 00:12 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Alles groter dan een hond mag je eerst opeten inderdaad.
  donderdag 12 april 2012 @ 00:14:10 #255
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_110213373

Ha dan stop ik morgen met werken en neem ik een uitkering _O- Kan ik teminste betaald "hobby-en"
  donderdag 12 april 2012 @ 00:14:44 #256
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_110213391
Alles groter dan een hond mag je eerst opeten inderdaad.

En konijnen/fazanten? Schijnen nog wel te eten te zijn..
pi_110213400
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 00:09 schreef Gertje-Plongers het volgende:

Wat hij zegt is mogelijk..dat wij zo dom zijn om ouderwets te blijven prima, maar dat zou mijn keuze niet zijn !!
Nee dat is het niet. Volgens mij heb ik je daar al eens op gewezen... maar misschien was het iemand anders.

Het is iig onzin. Klinkklare nonsense. Het gaat nl. uit van het niet bestaan van schaarste en dat is nu net het eerste wat je leert bij economie... dat er schaarste is.
pi_110213405
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 00:13 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, ik vind zo iemand een winner, en ook heel creatief ....

quote:
het is helemaal geen tegenslag

Het is juist een leuke uitdaging om een uitkering in de wacht te slepen. :)
pi_110213431
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 00:13 schreef DS4 het volgende:

[..]

Jij bent dan ook een bovengemiddeld stoer iemand.
pi_110213446
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 00:12 schreef DS4 het volgende:
Die servicepunten hoeven niet bemand te worden? Automatiseren wordt vast ook een daverend succes en kost niks. :P

quote:
Als jij je meldt kun je een schoffel in de hand krijgen en meteen aan de slag gaan. Het lijkt mij dat daarmee zwartwerken wordt belemmerd (geheel voorkomen kan nooit)..
Nogmaals: denk je nou echt na voor je zoiets tikt? Gaan we in Rotterdam elke dag 28.000 mensen laten schoffelen? Wat gaan die mensen in godsnaam allemaal schoffelen? :D
  donderdag 12 april 2012 @ 00:15:59 #261
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_110213454
Bankfurt heeft een punt.. uitkeringtrekker = evolutie :D
pi_110213457
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 00:10 schreef Gertje-Plongers het volgende:

Zijn manier is iets heel anders dan het tot nu toe gevormde communisme.
Dat klopt. Communisme kon in theorie nl. werken. Alleen negeert communisme de mens. Dat doet die malloot waar jij achteraan hobbelt overigens ook...
pi_110213462
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 00:14 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee dat is het niet. Volgens mij heb ik je daar al eens op gewezen... maar misschien was het iemand anders.

Het is iig onzin. Klinkklare nonsense. Het gaat nl. uit van het niet bestaan van schaarste en dat is nu net het eerste wat je leert bij economie... dat er schaarste is.
Schijnbaar niet. En dat was ik ja. Het gaat om een vorm van productie waarbij er roulatie is in goederen en niet alles voor iedereen tegelijk ! Dat alleen is al besparend natuurlijk, veel efficienter !
  donderdag 12 april 2012 @ 00:16:33 #264
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_110213471
start at the beginning.. and when you come to the end, stop!
pi_110213472
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 00:07 schreef k_man het volgende:

[..]

Sorry, maar heb je hier langer dan twee seconden over nagedacht? Uit de OP begrijp ik dat dit alleen al in Rotterdam zou gelden voor 28.000 mensen. Die moeten zich volgens jou dus allemaal melden op het stadhuis? Wel persoonlijk natuurlijk, anders komt er eentje met de stempelkaarten van de hele straat. Dus ze moeten zich fysiek bij een ambtenaar melden en hun legitimatiebewijs tonen.

En hoezo maakt het zwart werken onmogelijk? Wat houdt me tegen om me 's morgens te melden op het stadhuis om vervolgens 's middags en 's avonds zwart in de horeca te gaan werken?
Wel grappig ook dat de helden van de vrijheid overal controleurs, toezichthouders en afvinkers willen inzetten ook. Iets zegt me dat ze de vrijheid helemaal niet lief hebben.
I´m back.
pi_110213475
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 00:14 schreef Life2.0 het volgende:

Ha dan stop ik morgen met werken en neem ik een uitkering _O- Kan ik teminste betaald "hobby-en"
7.00 melden anders geen ontbijt.
van 7.00 tot 12.00 iets doen. en iets is ruim, van op de hometrainer tot schoffelen, je komt gewoon het terrein niet af of je verliest je uitkering.
12 uur maaltijd en dan weer een dagbesteding.
17.00 eten en dan mag je naar huis, uiteraard met de fiets, lopend of OV.

kun je savonds idd lekker hobbyen, als je dat tenminste kunt betalen
  donderdag 12 april 2012 @ 00:17:04 #267
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_110213491
Nu mag je nog kiezen ryan, voor of tegen? :7
pi_110213499
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 00:13 schreef robdegroot het volgende:

[..]

dat dus en al zou je in eerste instantie 400 man als controleurs laten optreden.
kun je nog 13.600 een schop onder hun reet geven.
Wat studeer jij in hemelsnaam? Kunstacademie of zo? :D
pi_110213511
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 00:16 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat klopt. Communisme kon in theorie nl. werken. Alleen negeert communisme de mens. Dat doet die malloot waar jij achteraan hobbelt overigens ook...
Daar ben ik het niet mee eens, en dan is het nog aan de mensen om daar wel aan te denken, die man doet het belangenloos. Hij leeft nog een paar jaar en dan is de beste man er niet meer.
  donderdag 12 april 2012 @ 00:17:56 #270
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_110213522
Volgens dat vingerafdrukkensysteem ben ik binnen en werk ik heel hard :Y hobbies zijn leuk ;)
pi_110213551
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 00:11 schreef Life2.0 het volgende:
Ik snap ze wel hoor DS, ik werk alleen parttime voor mijn levensbehoeften, verder kan het mij gestolen worden; als ik het voor de lol zou moeten doen ging ik wel iets anders doen.. zoals een hobby _O-
Niet dat die hobby alleen verrijking voor mijzelf zou zijn, ik ben een groot voorstander voor sociale ludieke acties maar geld levert dat gewoon niet op. Dat is realistisch zijn, niet iedereen heeft de kans (gekregen) om genoeg geld te verdienen zonder je kapot te moeten werken..

Mijn zuster bijvoorbeeld, die had gewoon geen mazzel met de genen is heeft met veel moeite haar mbo af kunnen maken; zit nu in de dienstverlening en doet nuttig werk maar daar moet ze wel veel uren draaien en is financiel altijd de lul (het bekende; niet werken levert meer op).
Ik snap dat dat laatste niet prettig is, maar het is met name niet zo prettig dat binnen de groep die niet werken zovelen met de handen over elkaar zitten en gewoon vertikken om iets te doen.

Kijk eens in een kleine groep mensen. Geef die een opdracht. Kan iemand niet meedoen omdat hij fysieke ongemakken heeft pikt iedereen het dat hij rustig gaat zitten toekijken. Gooit iemand met de pet ernaar dan keert de groep zich tegen hem.

En terecht natuurlijk.
pi_110213575
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 00:12 schreef Bankfurt het volgende:

Kun je een goede babi pangang van maken...
  donderdag 12 april 2012 @ 00:20:25 #273
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_110213616
Goed geld zorgt dat iedereen wil werken, Polen reizen hele kilometers om hier 4 x hun maandsalaris te verdienen.
Dat gezeik over die tekorten aan personeel in de zorg, betaal er dan goed voor >:)
pi_110213641
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 00:17 schreef Life2.0 het volgende:
Nu mag je nog kiezen ryan, voor of tegen? :7
Ach, ik ben een nominalist hè.
I´m back.
pi_110213651
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 00:14 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Nee, ik vind zo iemand een winner, en ook heel creatief ....

[..]

het is helemaal geen tegenslag

Het is juist een leuke uitdaging om een uitkering in de wacht te slepen. :)
Had ik al gezegd dat niemand gaat happen?
pi_110213681
quote:
3s.gif Op donderdag 12 april 2012 00:15 schreef Piet_Piraat het volgende:

Jij bent dan ook een bovengemiddeld stoer iemand.
Nee hoor, het merendeel van de Nederlanders laat gewoon de handjes wapperen. Ik ben bepaald niet bijzonder.
pi_110213698
quote:
10s.gif Op donderdag 12 april 2012 00:17 schreef k_man het volgende:

[..]

Wat studeer jij in hemelsnaam? Kunstacademie of zo? :D
doen eens simpel nadenken.
14.000 uitkeringstrekkers voorzien van voedsel dmv gaarkeukens=massaproductie=goedkoper

400 man geeft loon wat een paar honderd euro meer is dan de uitkering

13.600 uitvreters maak je het leven zuur zodat ze op den duur gaan werken=minder uitkeringen.

te moeilijk?
  donderdag 12 april 2012 @ 00:22:57 #278
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_110213730
Punt is dat het korten van de uitkering (bestaanmin) gewoon niet helpt. Werken moet je aantrekkelijk maken. Simpel en makkelijk, maar je meot wel de ballen hebben om dit te regelen ipv zieltjes te kweken door met loze oneliners te komen over "hard aanpakken" "verantwoordelijkheid" "controles" "terugbetalen".

Aan de andere kant zie ik in mijn omgeving veel mensen die klaar zijn met hun opleiding (zowel hbo als wo) maar simpel niet verder komen dan schoonmaken, en dat dus al jaren lang.. Dat is een dubbel zwaard en neemt simpel werk weg voor simpele mensen en aan de andere kant werkt iemand voor niets voor toekosmt..
pi_110213744
quote:
10s.gif Op donderdag 12 april 2012 00:19 schreef DS4 het volgende:

[..]

Kun je een goede babi pangang van maken...
Daar zijn al wel speciale controleurs voor, die komen na aanvraag van bijstand thuis kijken wat er eerst opgegeten kan worden.
pi_110213764
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 00:15 schreef k_man het volgende:

Die servicepunten hoeven niet bemand te worden? Automatiseren wordt vast ook een daverend succes en kost niks. :P

Ik had al iets gezegd over die extra kosten: geen probleem.

quote:
Nogmaals: denk je nou echt na voor je zoiets tikt? Gaan we in Rotterdam elke dag 28.000 mensen laten schoffelen? Wat gaan die mensen in godsnaam allemaal schoffelen? :D
Het was een voorbeeld. Er is vast meer te doen en het hoeft ook niet iedere dag om een belemmering te zijn.

Als je jezelf als klusjesman verhuurt heb je toch een probleem als je de persoon die een dag vrij heeft genomen zodat jij de boel kan schilderen op het laatste moment moet bellen dat je toch niet komt.
pi_110213774
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 00:15 schreef Life2.0 het volgende:
Bankfurt heeft een punt.. uitkeringtrekker = evolutie :D
En dat terwijl ik hartstikke rechts ben.

Ik sta op de politieke ladder zelfs iets rechtser dan Mussolini of Wilders. :)
pi_110213777
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 00:22 schreef Life2.0 het volgende:
Punt is dat het korten van de uitkering (bestaanmin) gewoon niet helpt. Werken moet je aantrekkelijk maken. Simpel en makkelijk, maar je meot wel de ballen hebben om dit te regelen ipv zieltjes te kweken door met loze oneliners te komen over "hard aanpakken" "verantwoordelijkheid" "controles" "terugbetalen".

Aan de andere kant zie ik in mijn omgeving veel mensen die klaar zijn met hun opleiding (zowel hbo als wo) maar simpel niet verder komen dan schoonmaken, en dat dus al jaren lang.. Dat is een dubbel zwaard en neemt simpel werk weg voor simpele mensen en aan de andere kant werkt iemand voor niets voor toekosmt..
das dan heel simpel, de voordeeltjes, subsidies, etc van de parasieten naar de minimuminkomens verplaatsen...
pi_110213796
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 00:16 schreef robdegroot het volgende:

[..]

7.00 melden anders geen ontbijt.
van 7.00 tot 12.00 iets doen. en iets is ruim, van op de hometrainer tot schoffelen, je komt gewoon het terrein niet af of je verliest je uitkering.
12 uur maaltijd en dan weer een dagbesteding.
17.00 eten en dan mag je naar huis, uiteraard met de fiets, lopend of OV.

kun je savonds idd lekker hobbyen, als je dat tenminste kunt betalen
Nogmaals, volgens de OP gaat het alleen al in Rotterdam om 28.000 arbeidsgeschikte werklozen. Moet de gemeente Rotterdam aan 28.000 mensen maaltijden gaan verstrekken? Aan 28.000 mensen een zinnige dagbesteding geven? Waar laten we überhaupt elke dag die 28.000 mensen? Heb je enig idee hoeveel mensen dat zijn?
pi_110213827
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 00:16 schreef Gertje-Plongers het volgende:

Schijnbaar niet. En dat was ik ja. Het gaat om een vorm van productie waarbij er roulatie is in goederen en niet alles voor iedereen tegelijk ! Dat alleen is al besparend natuurlijk, veel efficienter !
Ik heb het je uitgelegd en ik heb geloof ik ook nog een link gegeven waarin het e.e.a. uitgelegd staat.

Dat jij dat wil negeren... prima. Maar ga ajb eens het boek economie voor dummies doorakkeren, dan is het wel klaar denk ik.
pi_110213852
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 00:16 schreef Ryan3 het volgende:

Wel grappig ook dat de helden van de vrijheid overal controleurs, toezichthouders en afvinkers willen inzetten ook. Iets zegt me dat ze de vrijheid helemaal niet lief hebben.
Vrijheid houdt wel ruim op voor "parasiteren".
  donderdag 12 april 2012 @ 00:25:56 #286
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_110213859
Ik voorzie 28.000 mensen met psychische problemen varierend van overspannen tot depressies :o
pi_110213869
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 00:21 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee hoor, het merendeel van de Nederlanders laat gewoon de handjes wapperen. Ik ben bepaald niet bijzonder.
Het merendeel van mensen in de bijstand zit daar liever niet maar komen er simpelweg niet meer uit en verzanden in een treurig leeg bestaan.
  donderdag 12 april 2012 @ 00:26:34 #288
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_110213876
das dan heel simpel, de voordeeltjes, subsidies, etc van de parasieten naar de minimuminkomens verplaatsen...

Dan zitten ze weer onder bestaansmin, ooit hebben we besloten dat dta niet netjes is
pi_110213877
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 00:17 schreef Gertje-Plongers het volgende:

Daar ben ik het niet mee eens, en dan is het nog aan de mensen om daar wel aan te denken, die man doet het belangenloos. Hij leeft nog een paar jaar en dan is de beste man er niet meer.
Hij zal het met de beste bedoelingen doen... maar dat zegt natuurlijk niets over de kwaliteit.
pi_110213881
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 00:23 schreef DS4 het volgende:
Het was een voorbeeld.
Als je je pleidooi moet illustreren met voorbeelden die absoluut nergens op slaan, heb je een erg zwakke zaak.
  donderdag 12 april 2012 @ 00:27:05 #291
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_110213895
wilders is niet rechts trouwens..
pi_110213896
quote:
10s.gif Op donderdag 12 april 2012 00:24 schreef k_man het volgende:

[..]

Nogmaals, volgens de OP gaat het alleen al in Rotterdam om 28.000 arbeidsgeschikte werklozen. Moet de gemeente Rotterdam aan 28.000 mensen maaltijden gaan verstrekken? Aan 28.000 mensen een zinnige dagbesteding geven? Waar laten we überhaupt elke dag die 28.000 mensen? Heb je enig idee hoeveel mensen dat zijn?
desnoods laat je ze in een weiland of een braakliggend terrein samenkomen.
desnoods vouwt de een wasknijpers, de ander haalt ze uit elkaar.
schijnbaar vinden ze uitkering trekken makkelijk en leuk, dan moet je het ze zo vervelend mogelijk maken.
en de gaarkeukens word uiteraard gefinancieerd door lagere uitkeringen te geven.
pi_110213902
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 00:25 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik heb het je uitgelegd en ik heb geloof ik ook nog een link gegeven waarin het e.e.a. uitgelegd staat.

Dat jij dat wil negeren... prima. Maar ga ajb eens het boek economie voor dummies doorakkeren, dan is het wel klaar denk ik.
Het gaat over het nemen van een bepaalde weg, ik weet zeker dat met de juiste intentie dat allemaal mogelijk zou zijn. Maar met de nu heersende gedachten is niets mogelijk, behalve ellende creeeren tot in de eeuwigheid.
pi_110213916
quote:
2s.gif Op donderdag 12 april 2012 00:20 schreef Flow3r het volgende:

Dat gezeik over die tekorten aan personeel in de zorg, betaal er dan goed voor >:)
Er wordt goed voor betaald.

En wil je meer betalen? Prima. Vertel even waar je het geld vandaan wil halen...
  donderdag 12 april 2012 @ 00:27:42 #295
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_110213919
Als je je pleidooi moet illustreren met voorbeelden die absoluut nergens op slaan, heb je een erg zwakke zaak.

Hij werkt toch ook voor de overheid :D :'( :D
pi_110213938
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 00:25 schreef DS4 het volgende:

[..]

Vrijheid houdt wel ruim op voor "parasiteren".
Nou ja, ik had wel verwacht dat je zou zeggen dat je helemaal niet een voorstander bent van toezichthouders, althans voor de financiële wereld, voor de hypotheekverstrekkers, de verzekeraars, de bankiers, de bonusverstrekkers... toch? Dat klopt toch? Alleen toezichthouders voor de kleine krabbelaars. Hun Gedanken sind nicht frei.
I´m back.
  donderdag 12 april 2012 @ 00:29:28 #297
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_110213984
Nu ben ik niet bekend in de zorg, maar als je zon pubermeisje nog geen tientje wilt geven en aan de andere kant wel 40+ vraagt om verzorgt te worden.. Dan gaat het om 4-500% winst per uur.. Noem mij een socialist maar daar klopt iets niet..
pi_110213994
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 00:27 schreef DS4 het volgende:

[..]

Er wordt goed voor betaald.

En wil je meer betalen? Prima. Vertel even waar je het geld vandaan wil halen...
Overbodige managers schrappen.
pi_110214000
Het voordeel van een uitkering in de bijstand is dat je niet failliet kan gaan.
pi_110214004
quote:
2s.gif Op donderdag 12 april 2012 00:20 schreef Flow3r het volgende:
Goed geld zorgt dat iedereen wil werken, Polen reizen hele kilometers om hier 4 x hun maandsalaris te verdienen.
als die parasieten gaan werken kan het uitgespaarde geld ook daar deels naartoe vloeien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')