Tja, dat neemt niet weg dat je de keuze hebt om je heil ergens anders te zoeken. Vele gingen je voor hoor.quote:Op woensdag 11 april 2012 23:19 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Ik woon hier alleen maar omdat ik hier toevallig geboren ben. Dat wil nog niet zeggen dat ik dingen graag anders had willen zien.

De mensen die er niets aan kunnen doen mogen op basis van solidariteit woning, voedsel en verzorging verwachten, de zogenaamde primaire levensbehoeften. De laatste keer dat ik het checkte viel een flatscreen tv, en al zeker een nieuwe, daar niet onder.quote:Op woensdag 11 april 2012 23:19 schreef betyar het volgende:
[..]
[..]
Omdat er ook mensen zijn die er niks aan kunnen doen. Niemand wil dat een uitzuiger die willens en wetens aan het infuus blijft hangen een tv krijgt.

Maar nogmaals, waarom moet sociaal zijn altijd van een kant komen?quote:Op woensdag 11 april 2012 23:21 schreef betyar het volgende:
[..]
Tja, dat neemt niet weg dat je de keuze hebt om je heil ergens anders te zoeken. Vele gingen je voor hoor.

Are you for real ?quote:De mensen die er niets aan kunnen doen mogen op basis van solidariteit woning, voedsel en verzorging verwachten, de zogenaamde primaire levensbehoeften.

Eens, wat dat betreft is het onzin dat de gemeente bijspringt.quote:Op woensdag 11 april 2012 23:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De mensen die er niets aan kunnen doen mogen op basis van solidariteit woning, voedsel en verzorging verwachten, de zogenaamde primaire levensbehoeften. De laatste keer dat ik het checkte viel een flatscreen tv, en al zeker een nieuwe, daar niet onder.

Je hebt het over mensen ? Ik ga er mee stoppen hier, want het menselijkheidsniveau is echt bedroevend.quote:Op woensdag 11 april 2012 23:23 schreef Klummie het volgende:
[..]
Ze heeft 100% gelijk. wat moeten ze nog meer hebben dan?

tja, als je zo denkt houdt het al vlug op.quote:Op woensdag 11 april 2012 23:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De mensen die er niets aan kunnen doen mogen op basis van solidariteit woning, voedsel en verzorging verwachten, de zogenaamde primaire levensbehoeften. De laatste keer dat ik het checkte viel een flatscreen tv, en al zeker een nieuwe, daar niet onder.

quote:Op woensdag 11 april 2012 22:50 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Mijn vriendin en ik hebben samen ruim 55 jaar gewerkt. De meest achterlijke baantje aangenomen en onafgebroken gewerkt. Al die jaren braaf premie afgedragen. Ploegendiensten waren ons ook niet te min. Door die jaren werken hebben we beiden lichamelijke 'ongemakken' gekregen.
Nu 'genieten' we een bijstandsuitkering'. We komen niet meer aan de bak op onze leeftijd. Wij vinden dat we voldoende gewerkt en afgedragen hebben. En wat is jouw 'advies'?

Wat een instelling zeg.
 Wat een instelling zeg.  

VVD-Wientjes-Pechtold geleuter. Iemand ontslaan als er een goede reden voor bestaat kost geen drol. Mensen lozen omdat hun gezicht je niet langer aanstaat of een andere kulsmoes kost inderdaad geld, een van de zegeningen van deze tijd en dit deel van de wereld.quote:Op woensdag 11 april 2012 23:03 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Voor een flexibelere arbeidsmarkt. Veel kleine ondernemers durven mensen niet aan te nemen, omdat ontslaan veel te duur is. Kortom: mensen worden ook weer sneller aangenomen en als iemand goed functioneert, is er eigenlijk geen reden voor ontslag.

Waar zou de sociale input anders vandaan moeten komen?quote:Op woensdag 11 april 2012 23:22 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Maar nogmaals, waarom moet sociaal zijn altijd van een kant komen?

Geeltje op marktplaats voor 2e handsje.quote:Op woensdag 11 april 2012 23:19 schreef betyar het volgende:
[..]
[..]
Omdat er ook mensen zijn die er niks aan kunnen doen. Niemand wil dat een uitzuiger die willens en wetens aan het infuus blijft hangen een tv krijgt.

Misschien moeten we ook maar bijzondere bijstand gaan verlenen op afwasmachines, bmw's en vakanties naar de Dominicaanse Republiek. Daar heb ik ook voor gewerkt, dus die kan ik ook betalen, en uit solidariteit moet ik die dan ook maar betalen voor mijn werkloze buurman! Die arme man kan daar toch ook niks aan doen!quote:Op woensdag 11 april 2012 23:24 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Je hebt het over mensen ? Ik ga er mee stoppen hier, want het menselijkheidsniveau is echt bedroevend.

Er zullen er ook ongetwijfeld op staan die gratis af te halen zijn.quote:Op woensdag 11 april 2012 23:25 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Geeltje op marktplaats voor 2e handsje.

Wat maakt dat uit? Men heeft altijd een stok nodig om mee te slaan. Ook al betreft het een nietszeggend lokaal politicus over een uitspraak van vier jaar geledenquote:Op woensdag 11 april 2012 23:26 schreef Specularium het volgende:
Geldt die flatscreenregeling eigenlijk nog? Die was uit 2008.

Begrijp je nu mischien wat ik bedoel met vrijheid? We moeten verplicht sociaal zijn met mensen die het moeilijk hebben ongeacht de reden. Ik ben voor solidariteit voor gehandicapten en andere mensen die om gezondheids redenen niet kunnen werken maar niet voor iemand die willens en wetens niet wil werken omdat het thuis lekker warm is. Overigens vind ik wel dat de huidige uitkeringstrekkers groot gelijk hebben want als je beter thuis kan zitten dan te gaan werken dan zouden ze wel achterlijk zijn om aan de slag te gaan.quote:Op woensdag 11 april 2012 23:25 schreef betyar het volgende:
[..]
Waar zou de sociale input anders vandaan moeten komen?

hier in ons studentenhuis staat ook een "gratis" tv. geschooierd van ouders die een nieuwe kregen. Naja, via MP zou die 20 euro kosten. Hiervoor hadden we er een die we gratis hebben afgehaald.quote:Op woensdag 11 april 2012 23:24 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Eens, wat dat betreft is het onzin dat de gemeente bijspringt.

quote:Op woensdag 11 april 2012 23:31 schreef Bankfurt het volgende:
De kunst is een uitkering te trekken en te behouden; wees creatief !
Beter 1 uitkering in de hand dan 10 onderbetaalde vacatures in de lucht.

Dat is het probleem ook met die positieve vrijheden. Daar weet de politiek vaak moeilijk grenzen aan te stellen.quote:Op woensdag 11 april 2012 23:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Misschien moeten we ook maar bijzondere bijstand gaan verlenen op afwasmachines, bmw's en vakanties naar de Dominicaanse Republiek. Daar heb ik ook voor gewerkt, dus die kan ik ook betalen, en uit solidariteit moet ik die dan ook maar betalen voor mijn werkloze buurman! Die arme man kan daar toch ook niks aan doen!

Nee dat snap ik niet, wat er nu gebeurt is (lees de TT eens voor de aardigheid) dat men uitkeringstrekker hetzelfde wegzet. Gelukkig hebben we een overheid die dat wel bepaald, dat de overheden het niet goed doen is een ander verhaal.quote:Op woensdag 11 april 2012 23:30 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Begrijp je nu mischien wat ik bedoel met vrijheid? We moeten verplicht sociaal zijn met mensen die het moeilijk hebben ongeacht de reden. Ik ben voor solidariteit voor gehandicapten en andere mensen die om gezondheids redenen niet kunnen werken maar niet voor iemand die willens en wetens niet wil werken omdat het thuis lekker warm is. Overigens vind ik wel dat de huidige uitkeringstrekkers groot gelijk hebben want als je beter thuis kan zitten dan te gaan werken dan zouden ze wel achterlijk zijn om aan de slag te gaan.

Eigenlijk gun ik iedereen een uitkering.quote:

De werkgever zal i.p.v. de twee man die het nu zo afkunnen er een derde man erbij zetten want het ontslagrecht is versoepeld.quote:Op woensdag 11 april 2012 23:34 schreef robin007bond het volgende:
Oh en betyar, morgen volgt wel een reactie, maar cijfers van het CPB tonen ook aan dat versoepeling van het ontslagrecht meer banen oplevert.

Voor mensen met deze lijfspreuk stel ik voor om de hier al eerder genoemde meldingsplicht op te krikken van 4 naar 6x per dag, en meldinglokaties op gepaste afstand van elkaar.quote:Op woensdag 11 april 2012 23:31 schreef Bankfurt het volgende:
De kunst is een uitkering te trekken en te behouden; wees creatief !
Beter 1 uitkering in de hand dan 10 vacatures in de lucht.

Waarom is dan uit onderzoeken van het CPB gebleken dat versoepeling meer banen oplevert?quote:Op woensdag 11 april 2012 23:25 schreef quo_ het volgende:
[..]
VVD-Wientjes-Pechtold geleuter. Iemand ontslaan als er een goede reden voor bestaat kost geen drol. Mensen lozen omdat hun gezicht je niet langer aanstaat of een andere kulsmoes kost inderdaad geld, een van de zegeningen van deze tijd en dit deel van de wereld.

zal wel mentaliteitsverschil zijn.quote:Op woensdag 11 april 2012 23:25 schreef nikky het volgende:
[..]
Wanneer ik met pensioen 'mag' ben ik 67 en heb ik 51 jaar fulltime gewerkt. Zo ziet het er uit voor het gros van de werkende mensen en jullie vinden dat je 27.5 jaar p.p. voldoende hebben bijgedragen?

Wat een instelling zeg.
Heb ook de achterlijkste baantjes gehad, ook lichamelijke ongemakken (rsi) opgelopen en altijd braaf mijn premies betaald. In totaal twee keer werkloos geweest voor een periode van 6 weken.
Verdien ik het nu ook om mijn handje op te mogen houden?
 ) zeiden ze dat ik dan maar moest werken.
) zeiden ze dat ik dan maar moest werken. 

Hoezo? Iedereen toont zich bereid te betalen voor mensen die echt niet kunnen. Zeer menselijk zou ik zeggen.quote:Op woensdag 11 april 2012 23:24 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Je hebt het over mensen ? Ik ga er mee stoppen hier, want het menselijkheidsniveau is echt bedroevend.

Ben het absoluut niet eens met de TT hoor laat ik dat voorop stellen. Ik vind alleen dat we een beetje erg doorgeslagen zijn met het sociale stelsel.quote:Op woensdag 11 april 2012 23:35 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee dat snap ik niet, wat er nu gebeurt is (lees de TT eens voor de aardigheid) dat men uitkeringstrekker hetzelfde wegzet. Gelukkig hebben we een overheid die dat wel bepaald, dat de overheden het niet goed doen is een ander verhaal.

Mijn advies is dat iemand jullie heel snel een schop onder de kont gaat geven met je "voldoende gewerkt en afgedragen...".quote:Op woensdag 11 april 2012 22:50 schreef Apuleius het volgende:
Mijn vriendin en ik hebben samen ruim 55 jaar gewerkt. De meest achterlijke baantje aangenomen en onafgebroken gewerkt. Al die jaren braaf premie afgedragen. Ploegendiensten waren ons ook niet te min. Door die jaren werken hebben we beiden lichamelijke 'ongemakken' gekregen.
Nu 'genieten' we een bijstandsuitkering'. We komen niet meer aan de bak op onze leeftijd. Wij vinden dat we voldoende gewerkt en afgedragen hebben. En wat is jouw 'advies'?

Eens, dat maakt bij 800.000 uitkeringen dus 24 miljoen stiptheids-controles per week; en al die administratie en beschikkingen eromheen niet te vergeten.quote:Op woensdag 11 april 2012 23:37 schreef quo_ het volgende:
[..]
Voor mensen met deze lijfspreuk stel ik voor om de hier al eerder genoemde meldingsplicht op te krikken van 4 naar 6x per dag, en meldinglokaties op gepaste afstand van elkaar.
En met "gepast" bedoel ik dat het wel haalbaar moet zijn. Stevig doortrappen is genoeg, het hoeft van mij geen wielerwedstrijd te worden.

Als ik de reactie van sommigen lees dan mogen ze blij zijn met aalmoezen en nog op de knieën gaan ook. Dat noem ik geen menselijkheid, sorry.quote:Op woensdag 11 april 2012 23:41 schreef Sachertorte2 het volgende:
[..]
Hoezo? Iedereen toont zich bereid te betalen voor mensen die echt niet kunnen. Zeer menselijk zou ik zeggen.

Stel dat een bedrijf een uitbreiding wil maar het niet geheel zeker is of het wel zo winstgevend zal zijn dan is het wel handig dat je mensen ook kan ontslaan als het tegen zit. Met deze regelingen die we nu hebben zie je dus dat werkgevers nauwlijks fatsoenlijke contracten willen geven en liever mensen via een uitzendbureau aannemen of jaarcontractjes aan te bieden omdat het risico nu eenmaal te groot is om mensen in vaste dienst aan te nemen.quote:Op woensdag 11 april 2012 23:44 schreef Life2.0 het volgende:
"Waarom is dan uit onderzoeken van het CPB gebleken dat versoepeling meer banen oplevert?"
Cijfertjes knutselen, als wij het aanbod niet meetellen kun je inderdaad stellen dat er meer vraag is. Objectief meer banen door mensen te ontslaan, dat truukje kennen we ook met fictief geld

Grappig, want ik kan zo 3 economische hoogleraren noemen die mijn mening delen.quote:Op woensdag 11 april 2012 23:37 schreef betyar het volgende:
[..]
De werkgever zal i.p.v. de twee man die het nu zo afkunnen er een derde man erbij zetten want het ontslagrecht is versoepeld.

Het antwoord zit al in de vraag opgesloten.quote:Op woensdag 11 april 2012 23:41 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Waarom is dan uit onderzoeken van het CPB gebleken dat versoepeling meer banen oplevert?

grote leegstaande fabriekshal/kantorenpand (moet er toch zijn in rotterdam/grote steden).quote:Op woensdag 11 april 2012 23:46 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Eens, dat maakt bij 800.000 uitkeringen dus 24 miljoen stiptheids-controles per week; en al die administratie en beschikkingen eromheen niet te vergeten.
zo houdt iedereen elkaar aan het werk, zonder dat het 1 ruk oplevert.
Uitkeringen zijn een zegen voor de mensheid, bij jouw voorstel.

quote:Op woensdag 11 april 2012 21:46 schreef DontGiveAFok het volgende:
[..]
Bizar?
Dat is normaal...en gebeurd al jaren gebrekkig, dat moet je echter wel de controleur verwijten...niet de mensen zelf...tenzij je het probleem wil laten voortduren

Ik heb een beter idee, we zetten ze allemaal op zo`n hometrainer fiets en die sluiten we aan op een dynamo. Mischien kun je dan wel een heel dorp van stroom voorzien.quote:Op woensdag 11 april 2012 23:50 schreef robdegroot het volgende:
[..]
grote leegstaande fabriekshal/kantorenpand (moet er toch zijn in rotterdam/grote steden).
ingangspoortjes met registratiekaart. met die kaart kun je eten halen en blijft je kosten betaald worden.
paar controleurs aan de poort en gaan.
hoeft relatief weinig te kosten.

juist de mensen die echt niet kunnen werken worden nu het hardst genaaid door die parasieten.quote:Op woensdag 11 april 2012 23:47 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Als ik de reactie van sommigen lees dan mogen ze blij zijn met aalmoezen en nog op de knieën gaan ook. Dat noem ik geen menselijkheid, sorry.

Voor het zover is zijn er al weer 25 jaar politieke discussies hierover verstreken ..quote:Op woensdag 11 april 2012 23:50 schreef robdegroot het volgende:
[..]
grote leegstaande fabriekshal/kantorenpand (moet er toch zijn in rotterdam/grote steden).
ingangspoortjes met registratiekaart. met die kaart kun je eten halen en blijft je kosten betaald worden.
hoeft relatief weinig te kosten.

En daar gaan ze op termijn dan ook op inzetten vermoed ik, mensen die prima kunnen die zullen vast en zeker ook gemotiveerd gaan worden. En terecht denk ik.quote:Op woensdag 11 april 2012 23:51 schreef robdegroot het volgende:
[..]
juist de mensen die echt niet kunnen werken worden nu het hardst genaaid door die parasieten.
Ik denk dat niemand van de belastingbetalers er problemen mee heeft dat de minder bedeelden wat meer luxe krijgen.

tja, hebben ze iig een dagbesteding en volgensmij kunnen ze ook wel wat gezonde lichaamsbeweging gebruiken.quote:Op woensdag 11 april 2012 23:51 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Ik heb een beter idee, we zetten ze allemaal op zo`n hometrainer fiets en die sluiten we aan op een dynamo. Mischien kun je dan wel een heel dorp van stroom voorzien.

Nee, het gelul van de eerste de beste fokker is vele malen betrouwbaarder...quote:Op woensdag 11 april 2012 23:50 schreef quo_ het volgende:
Onderzoeken zijn gedaan door een ambtenarenclubje met allemaal zelf een rechtspositie tot in het oneindige en doorgaans een bovengemiddelde opleiding, en dat alles op kosten van de belastingbetaler. En nog meer geblaat...

quote:Op woensdag 11 april 2012 23:52 schreef DS4 het volgende:
DIt bericht toont voor de zoveelste keer aan dat we te weinig eisen stellen. Heb je een uitkering en ben je arbeidsgeschikt dan zou je je gewoon iedere dag moeten melden op het gemeentehuis. Daarmee krijg je iig een ritme en wordt zwartwerken vanuit de uitkering zo goed als onmogelijk gemaakt.
En er zijn vast vaak genoeg wat klusjes die je dan kan opknappen.
Het is onder een steeds grotere groep mensen die in het geheel niet werken heel modern om te zeiken over topsalarissen (die ook al krijgen ze 100 mio per week nog steeds per gewerkt uur minder vangen dan iemand die geen werk heeft) en dat daar iets aan gedaan moet worden, maar men blijft maar vergeten dat er een hele grote groep mensen is die wel werkt voor de kost, geen donder meer overhoudt dan iemand in de bijstand, maar die wel een deel van dat geld af moet staan...
En dat valt alleen maar vol te houden als de groep die dat geld ontvangt gewoon de weinige verplichtingen die ze hebben nakomen.
Het moet, kortom, wel van twee kanten komen.

Zeg trolletje, niemand hapt...quote:Op woensdag 11 april 2012 23:51 schreef Bankfurt het volgende:
ik stel voor dat iedereen die een uitkering heeft beloond wordt omdat het goed is voor het milieu om uitkeringen te verstrekken.

of er komt een massale staking om nog zoveel belasting af te dragen.quote:Op woensdag 11 april 2012 23:52 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Voor het zover is zijn er al weer 25 jaar politieke discussies hierover verstreken ..

zijn al bestaande technieken voor.quote:Op woensdag 11 april 2012 23:54 schreef Life2.0 het volgende:
"grote leegstaande fabriekshal/kantorenpand (moet er toch zijn in rotterdam/grote steden).
hoeft relatief weinig te kosten. "
He das slim! Nu nog even een bedrijf vinden die het voor 2mil wilt ontwerpen, achteraf nog een rekeking toestuurt.. Is er toevallig nog een frans bedrijf beschikbaar?

mijn motto is:quote:Op woensdag 11 april 2012 23:55 schreef robdegroot het volgende:
[..]
of er komt een massale staking om nog zoveel belasting af te dragen.
of mensen gaan 4 dagen ipv 5 dagen werken omdat ze dan evenveel binnen krijgen.

quote:Op woensdag 11 april 2012 23:57 schreef Bankfurt het volgende:
mijn motto is:
Liever gezond in een uitkering, dan overspannen in de file naar je baas toe
quote:

op een hometrainer fiets verslijt je geen schoenen...quote:Op woensdag 11 april 2012 23:56 schreef Life2.0 het volgende:
"tja, hebben ze iig een dagbesteding en volgensmij kunnen ze ook wel wat gezonde lichaamsbeweging gebruiken.
het mooie van je voorstel is dat ze zelfs dan al meer bijdragen aan de samenleving dan dat ze nu doen. "
Maar dan moeten ze meer eten, vooral gezonder ook, schoenen slijten ook meer en evt sportkleding aanschaffen..
Hoe veel uur moeten ze dan rennen voor we een besparing zullen zien? En hoe veel na het rekening houden met verhoogt aantal blessures en gezondsheidklachten?

Welk moreel financieel probleem is dat ?quote:Op woensdag 11 april 2012 23:59 schreef Life2.0 het volgende:
Kunnen we onszelf er niet uit automatiseren..en lekker gaan genieten van het al zo korte leven vol verplichtingen die opgelegd zijn....
Ben ik wel voorstander van, hoe gaan we het moreel-financiele probleem oplossen, collectief?

Iemand erop wijzen dat niemand hapt is niet happen. Dat is als ik serieus in zou gaan op jouw "uitdagende teksten"...quote:

tja een mislukt systeem betekend dat alle systemen slecht zijn of niet verbeterd kunnen worden.quote:Op woensdag 11 april 2012 23:57 schreef Life2.0 het volgende:
joh
http://www.translink.nl/content.asp?languageID=NL&pageID=1

Wat een negativisme weer... Alsof werken iets negatiefs is.quote:Op woensdag 11 april 2012 23:59 schreef Piet_Piraat het volgende:
Een bijdrage aan de samenleving leveren dat houdt mensen echt bezig die als wegwerp werknemer tegen minimum loon gebruikt worden.

Wie zegt dat mijn teksten uitdagend zijn ...quote:Op donderdag 12 april 2012 00:00 schreef DS4 het volgende:
[..]
Iemand erop wijzen dat niemand hapt is niet happen. Dat is als ik serieus in zou gaan op jouw "uitdagende teksten"...

Dat levert heel veel op.quote:Op woensdag 11 april 2012 23:46 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Eens, dat maakt bij 800.000 uitkeringen dus 24 miljoen stiptheids-controles per week; en al die administratie en beschikkingen eromheen niet te vergeten.
zo houdt iedereen elkaar aan het werk, zonder dat het 1 ruk oplevert.
Uitkeringen zijn een zegen voor de mensheid, bij jouw voorstel.

Met zulke ideeën moet je niet meer in geld denken, dat is een fictieve currency, meer niet.quote:Op donderdag 12 april 2012 00:02 schreef Life2.0 het volgende:
Welk moreel financieel probleem is dat ?
Ik neem aan dat wij een consumpieeconomie blijven, vooral wanneer iedereen 40 uur meer tijd heeft per week; maar waar komt dat geld vandaan
1) collectieve uitkering, verdiende geld met robots moet verdeeld worden
2) indivuele robots nemen jouw werk over: maar dan kan jouw robot stuk gaan en verlies je inkomsten (dus robot blijft dus stuk, etc etc)

Je dacht dat je subtiel was ofzo?quote:Op donderdag 12 april 2012 00:02 schreef Bankfurt het volgende:
Wie zegt dat mijn teksten uitdagend zijn ...

Hoho, je moet van je hobby niet je werk maken, want dan heb je geen hobby meer...quote:Op donderdag 12 april 2012 00:03 schreef Life2.0 het volgende:
"Wat een negativisme weer... Alsof werken iets negatiefs is. "
Dat was een hobby schat

Nou mijn kennis is het niet, maar die die van Jaques Fresco en zijn Venus project.quote:Op donderdag 12 april 2012 00:05 schreef Life2.0 het volgende:
Met zulke ideeën moet je niet meer in geld denken, dat is een fictieve currency, meer niet.
Je wilt bezit weghalen of...? deel mij jouw kennis

Het zou ook eigenlijk geen keuze moeten zijn. Een uitkering moet echt alleen zijn voor de uiterste noodzaak.quote:Op donderdag 12 april 2012 00:05 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hoho, je moet van je hobby niet je werk maken, want dan heb je geen hobby meer...
Maar tsjonge... alles is beter dan het handje op moeten houden. Ik zou mij kapot schamen als ik daar voor zou kiezen. Maar dat is dan ook meteen een goede reden om er nooit voor te kiezen natuurlijk...

Ok, 1-0 voor jou.quote:Op donderdag 12 april 2012 00:03 schreef quo_ het volgende:
[..]
Dat levert heel veel op.
In de eerste plaats wel 10.000 banen.
Dit veroorzaakt extra files in de ochtendspits; geen goed idee dus; 1-2 voor mij.quote:En verder nog hele fitte uitkeringsgerechtigden die al helemaal in het ritme zitten want de eerste stempels worden vroeg in de ochtend gehaald. Ongeveer hetzelfde tijdstip als dat andere mensen ook naar hun werk gaan.
Door de extra files komen veel mensen veel te laat op hun werk, waardoor veel werk blijft liggen; en dit creeert dus weer extra vacatures.quote:Het moet al raar lopen als niet minimaal 10% besluit om dan toch maar aan het werk te gaan dus het verdient zich makkelijk terug.

Sorry, maar heb je hier langer dan twee seconden over nagedacht? Uit de OP begrijp ik dat dit alleen al in Rotterdam zou gelden voor 28.000 mensen. Die moeten zich volgens jou dus allemaal melden op het stadhuis? Wel persoonlijk natuurlijk, anders komt er eentje met de stempelkaarten van de hele straat. Dus ze moeten zich fysiek bij een ambtenaar melden en hun legitimatiebewijs tonen.quote:Op woensdag 11 april 2012 23:52 schreef DS4 het volgende:
DIt bericht toont voor de zoveelste keer aan dat we te weinig eisen stellen. Heb je een uitkering en ben je arbeidsgeschikt dan zou je je gewoon iedere dag moeten melden op het gemeentehuis. Daarmee krijg je iig een ritme en wordt zwartwerken vanuit de uitkering zo goed als onmogelijk gemaakt.

Als je maar vaak genoeg buitengeschopt wordt dan verandert de kijk op werken vanzelf.quote:Op donderdag 12 april 2012 00:00 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat een negativisme weer... Alsof werken iets negatiefs is.

O... niet weer, niet weer... Ik ga pottedimme naar het gezever van Lambiekje verlangen zo...quote:Op donderdag 12 april 2012 00:06 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Nou mijn kennis is het niet, maar die die van Jaques Fresco en zijn Venus project.

En die zitten niet in de bijstandquote:Op donderdag 12 april 2012 00:07 schreef Flow3r het volgende:
Het zal nog wat worden met al die nieuwe werklozen dankzij de crisis; faillissementen, dubbele woonlasten,schulden door dikke villa's, ik hou mijn hart vast

Nieuw beroep ontstaat: "dubbele woonlast consultant"quote:Op donderdag 12 april 2012 00:07 schreef Flow3r het volgende:
Het zal nog wat worden met al die nieuwe werklozen dankzij de crisis; faillissementen, dubbele woonlasten,schulden door dikke villa's, ik hou mijn hart vast

Wat hij zegt is mogelijk..dat wij zo dom zijn om ouderwets te blijven prima, maar dat zou mijn keuze niet zijn !!quote:Op donderdag 12 april 2012 00:08 schreef DS4 het volgende:
[..]
O... niet weer, niet weer... Ik ga pottedimme naar het gezever van Lambiekje verlangen zo...

Maar dankzij de crisis zijn er geen banen meer en dan komen ze wel in de bijstandquote:Op donderdag 12 april 2012 00:08 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
En die zitten niet in de bijstand

communisme2.0 zie communisme1.0 waarom het niet werkt.quote:Op donderdag 12 april 2012 00:06 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Nou mijn kennis is het niet, maar die die van Jaques Fresco en zijn Venus project.

Dan mogen ze hunzelf op de vingers tikken..quote:Op donderdag 12 april 2012 00:09 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Maar dankzij de crisis zijn er geen banen meer en dan komen ze wel in de bijstand

Jah, 'help mij, ik zit in de bijstand want ik krijg mijn 2 villa's niet verkocht 'quote:Op donderdag 12 april 2012 00:09 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Nieuw beroep ontstaat: "dubbele woonlast consultant"

Zijn manier is iets heel anders dan het tot nu toe gevormde communisme.quote:Op donderdag 12 april 2012 00:10 schreef robdegroot het volgende:
[..]
communisme2.0 zie communisme1.0 waarom het niet werkt.
en zie jij die uitkeringstrekkers al een samenleving ontwikkelen die gebasseerd is op een soort perpetum mobiel?
en die uitkeringstrekkers zouden nog te lui zijn voor onderhoud en reparatie of het systeem overbelasten door 20 kinderen te nemen

Niet lachen: ik ken mensen die er echt zo voor staan.quote:Op donderdag 12 april 2012 00:10 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Jah, 'help mij, ik zit in de bijstand want ik krijg mijn 2 villa's niet verkocht '

Een ZZP'er die het niet meer redt en geen baan kan vinden gaat rechtstreeks de bijstand in.quote:Op donderdag 12 april 2012 00:08 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
En die zitten niet in de bijstand

Grote steden kunnen daar servicepunten voor maken. En je kan het gewoon automatiseren hoor. Vingerafdrukscanners...quote:Op donderdag 12 april 2012 00:07 schreef k_man het volgende:
Sorry, maar heb je hier langer dan twee seconden over nagedacht? Uit de OP begrijp ik dat dit alleen al in Rotterdam zou gelden voor 28.000 mensen. Die moeten zich volgens jou dus allemaal melden op het stadhuis? Wel persoonlijk natuurlijk, anders komt er eentje met de stempelkaarten van de hele straat. Dus er ze moeten zich fysiek bij een ambtenaar melden en hun legitimatiebewijs tonen.
Laat dat nou eens een minuut per werkloze kosten. Dat zijn elke dag 28.000 minuten, oftewel ruim 466 uur, oftewel ruim 58 werkdagen van 8 uur. Rotterdam zou dus 58 extra ambtenaren moeten aannemen, met een fulltime baan, die de hele dag niks anders doen dan het afvinken van de werklozen die zich komen melden.
Als jij je meldt kun je een schoffel in de hand krijgen en meteen aan de slag gaan. Het lijkt mij dat daarmee zwartwerken wordt belemmerd (geheel voorkomen kan nooit).quote:En hoezo maakt het zwart werken onmogelijk? Wat houdt me tegen om me 's morgens te melden op het stadhuis om vervolgens s'middags en 's avonds zwart in de horeca te gaan werken?

en als die geen huis heeft ? zijn huisdier eerst opeten dan ? ...quote:Op donderdag 12 april 2012 00:11 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Een ZZP'er die het niet meer redt en geen baan kan vinden gaat rechtstreeks de bijstand in.
Uiteraard eerst huis opeten.

Ja, maar het is allemaal natuurlijk wel echt, en ook heel triest dat het gebeurd. Een geintje is leuk, maar er zijn echt mensen die het heel moeilijk hebben.quote:Op donderdag 12 april 2012 00:11 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Een ZZP'er die het niet meer redt en geen baan kan vinden gaat rechtstreeks de bijstand in.
Uiteraard eerst huis opeten.

Ik vind dat een mentaliteit van een zwakkeling. Een loser.quote:Op donderdag 12 april 2012 00:07 schreef Piet_Piraat het volgende:
Als je maar vaak genoeg buitengeschopt wordt dan verandert de kijk op werken vanzelf.
Ik zeg niet dat het goed is maar wel begrijpelijk.

dat dus en al zou je in eerste instantie 400 man als controleurs laten optreden.quote:Op donderdag 12 april 2012 00:12 schreef DS4 het volgende:
[..]
Grote steden kunnen daar servicepunten voor maken. En je kan het gewoon automatiseren hoor. Vingerafdrukscanners...
[..]
Als jij je meldt kun je een schoffel in de hand krijgen en meteen aan de slag gaan. Het lijkt mij dat daarmee zwartwerken wordt belemmerd (geheel voorkomen kan nooit).
En het mag van mij best geld kosten. Ik ben er nl. van overtuigd dat er ineens een forse groep is die het "abonnement" op gaat zeggen.

Alles groter dan een hond mag je eerst opeten inderdaad.quote:Op donderdag 12 april 2012 00:12 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
en als die geen huis heeft ? zijn huisdier eerst opeten dan ? ...

Kan ik teminste betaald "hobby-en"
 Kan ik teminste betaald "hobby-en"

Nee dat is het niet. Volgens mij heb ik je daar al eens op gewezen... maar misschien was het iemand anders.quote:Op donderdag 12 april 2012 00:09 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Wat hij zegt is mogelijk..dat wij zo dom zijn om ouderwets te blijven prima, maar dat zou mijn keuze niet zijn !!

Nee, ik vind zo iemand een winner, en ook heel creatief ....quote:Op donderdag 12 april 2012 00:13 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik vind dat een mentaliteit van een zwakkeling. Een loser.
het is helemaal geen tegenslagquote:Als ik toch eens bij iedere tegenslag ging zitten kniezen...

Jij bent dan ook een bovengemiddeld stoer iemand.quote:Op donderdag 12 april 2012 00:13 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik vind dat een mentaliteit van een zwakkeling. Een loser.
Als ik toch eens bij iedere tegenslag ging zitten kniezen...

Die servicepunten hoeven niet bemand te worden? Automatiseren wordt vast ook een daverend succes en kost niks.quote:Op donderdag 12 april 2012 00:12 schreef DS4 het volgende:
Grote steden kunnen daar servicepunten voor maken. En je kan het gewoon automatiseren hoor. Vingerafdrukscanners...

Nogmaals: denk je nou echt na voor je zoiets tikt? Gaan we in Rotterdam elke dag 28.000 mensen laten schoffelen? Wat gaan die mensen in godsnaam allemaal schoffelen?quote:Als jij je meldt kun je een schoffel in de hand krijgen en meteen aan de slag gaan. Het lijkt mij dat daarmee zwartwerken wordt belemmerd (geheel voorkomen kan nooit)..

Dat klopt. Communisme kon in theorie nl. werken. Alleen negeert communisme de mens. Dat doet die malloot waar jij achteraan hobbelt overigens ook...quote:Op donderdag 12 april 2012 00:10 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Zijn manier is iets heel anders dan het tot nu toe gevormde communisme.

Schijnbaar niet. En dat was ik ja. Het gaat om een vorm van productie waarbij er roulatie is in goederen en niet alles voor iedereen tegelijk ! Dat alleen is al besparend natuurlijk, veel efficienter !quote:Op donderdag 12 april 2012 00:14 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee dat is het niet. Volgens mij heb ik je daar al eens op gewezen... maar misschien was het iemand anders.
Het is iig onzin. Klinkklare nonsense. Het gaat nl. uit van het niet bestaan van schaarste en dat is nu net het eerste wat je leert bij economie... dat er schaarste is.

Wel grappig ook dat de helden van de vrijheid overal controleurs, toezichthouders en afvinkers willen inzetten ook. Iets zegt me dat ze de vrijheid helemaal niet lief hebben.quote:Op donderdag 12 april 2012 00:07 schreef k_man het volgende:
[..]
Sorry, maar heb je hier langer dan twee seconden over nagedacht? Uit de OP begrijp ik dat dit alleen al in Rotterdam zou gelden voor 28.000 mensen. Die moeten zich volgens jou dus allemaal melden op het stadhuis? Wel persoonlijk natuurlijk, anders komt er eentje met de stempelkaarten van de hele straat. Dus ze moeten zich fysiek bij een ambtenaar melden en hun legitimatiebewijs tonen.
Laat dat nou eens een minuut per werkloze kosten. Dat zijn elke dag 28.000 minuten, oftewel ruim 466 uur, oftewel ruim 58 werkdagen van 8 uur. Rotterdam zou dus 58 extra ambtenaren moeten aannemen, met een fulltime baan, die de hele dag niks anders doen dan het afvinken van de werklozen die zich komen melden.
En hoezo maakt het zwart werken onmogelijk? Wat houdt me tegen om me 's morgens te melden op het stadhuis om vervolgens 's middags en 's avonds zwart in de horeca te gaan werken?

7.00 melden anders geen ontbijt.quote:Op donderdag 12 april 2012 00:14 schreef Life2.0 het volgende:
Ha dan stop ik morgen met werken en neem ik een uitkeringKan ik teminste betaald "hobby-en"

Wat studeer jij in hemelsnaam? Kunstacademie of zo?quote:Op donderdag 12 april 2012 00:13 schreef robdegroot het volgende:
[..]
dat dus en al zou je in eerste instantie 400 man als controleurs laten optreden.
kun je nog 13.600 een schop onder hun reet geven.

Daar ben ik het niet mee eens, en dan is het nog aan de mensen om daar wel aan te denken, die man doet het belangenloos. Hij leeft nog een paar jaar en dan is de beste man er niet meer.quote:Op donderdag 12 april 2012 00:16 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat klopt. Communisme kon in theorie nl. werken. Alleen negeert communisme de mens. Dat doet die malloot waar jij achteraan hobbelt overigens ook...

Ik snap dat dat laatste niet prettig is, maar het is met name niet zo prettig dat binnen de groep die niet werken zovelen met de handen over elkaar zitten en gewoon vertikken om iets te doen.quote:Op donderdag 12 april 2012 00:11 schreef Life2.0 het volgende:
Ik snap ze wel hoor DS, ik werk alleen parttime voor mijn levensbehoeften, verder kan het mij gestolen worden; als ik het voor de lol zou moeten doen ging ik wel iets anders doen.. zoals een hobby
Niet dat die hobby alleen verrijking voor mijzelf zou zijn, ik ben een groot voorstander voor sociale ludieke acties maar geld levert dat gewoon niet op. Dat is realistisch zijn, niet iedereen heeft de kans (gekregen) om genoeg geld te verdienen zonder je kapot te moeten werken..
Mijn zuster bijvoorbeeld, die had gewoon geen mazzel met de genen is heeft met veel moeite haar mbo af kunnen maken; zit nu in de dienstverlening en doet nuttig werk maar daar moet ze wel veel uren draaien en is financiel altijd de lul (het bekende; niet werken levert meer op).

Kun je een goede babi pangang van maken...quote:Op donderdag 12 april 2012 00:12 schreef Bankfurt het volgende:
en als die geen huis heeft ? zijn huisdier eerst opeten dan ? ...

Ach, ik ben een nominalist hè.quote:Op donderdag 12 april 2012 00:17 schreef Life2.0 het volgende:
Nu mag je nog kiezen ryan, voor of tegen?

Had ik al gezegd dat niemand gaat happen?quote:Op donderdag 12 april 2012 00:14 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Nee, ik vind zo iemand een winner, en ook heel creatief ....
[..]
het is helemaal geen tegenslag
Het is juist een leuke uitdaging om een uitkering in de wacht te slepen.

Nee hoor, het merendeel van de Nederlanders laat gewoon de handjes wapperen. Ik ben bepaald niet bijzonder.quote:Op donderdag 12 april 2012 00:15 schreef Piet_Piraat het volgende:
Jij bent dan ook een bovengemiddeld stoer iemand.

doen eens simpel nadenken.quote:Op donderdag 12 april 2012 00:17 schreef k_man het volgende:
[..]
Wat studeer jij in hemelsnaam? Kunstacademie of zo?

Daar zijn al wel speciale controleurs voor, die komen na aanvraag van bijstand thuis kijken wat er eerst opgegeten kan worden.quote:Op donderdag 12 april 2012 00:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
Kun je een goede babi pangang van maken...

Ik had al iets gezegd over die extra kosten: geen probleem.quote:Op donderdag 12 april 2012 00:15 schreef k_man het volgende:
Die servicepunten hoeven niet bemand te worden? Automatiseren wordt vast ook een daverend succes en kost niks.
Het was een voorbeeld. Er is vast meer te doen en het hoeft ook niet iedere dag om een belemmering te zijn.quote:Nogmaals: denk je nou echt na voor je zoiets tikt? Gaan we in Rotterdam elke dag 28.000 mensen laten schoffelen? Wat gaan die mensen in godsnaam allemaal schoffelen?

En dat terwijl ik hartstikke rechts ben.quote:Op donderdag 12 april 2012 00:15 schreef Life2.0 het volgende:
Bankfurt heeft een punt.. uitkeringtrekker = evolutie

das dan heel simpel, de voordeeltjes, subsidies, etc van de parasieten naar de minimuminkomens verplaatsen...quote:Op donderdag 12 april 2012 00:22 schreef Life2.0 het volgende:
Punt is dat het korten van de uitkering (bestaanmin) gewoon niet helpt. Werken moet je aantrekkelijk maken. Simpel en makkelijk, maar je meot wel de ballen hebben om dit te regelen ipv zieltjes te kweken door met loze oneliners te komen over "hard aanpakken" "verantwoordelijkheid" "controles" "terugbetalen".
Aan de andere kant zie ik in mijn omgeving veel mensen die klaar zijn met hun opleiding (zowel hbo als wo) maar simpel niet verder komen dan schoonmaken, en dat dus al jaren lang.. Dat is een dubbel zwaard en neemt simpel werk weg voor simpele mensen en aan de andere kant werkt iemand voor niets voor toekosmt..

Nogmaals, volgens de OP gaat het alleen al in Rotterdam om 28.000 arbeidsgeschikte werklozen. Moet de gemeente Rotterdam aan 28.000 mensen maaltijden gaan verstrekken? Aan 28.000 mensen een zinnige dagbesteding geven? Waar laten we überhaupt elke dag die 28.000 mensen? Heb je enig idee hoeveel mensen dat zijn?quote:Op donderdag 12 april 2012 00:16 schreef robdegroot het volgende:
[..]
7.00 melden anders geen ontbijt.
van 7.00 tot 12.00 iets doen. en iets is ruim, van op de hometrainer tot schoffelen, je komt gewoon het terrein niet af of je verliest je uitkering.
12 uur maaltijd en dan weer een dagbesteding.
17.00 eten en dan mag je naar huis, uiteraard met de fiets, lopend of OV.
kun je savonds idd lekker hobbyen, als je dat tenminste kunt betalen

Ik heb het je uitgelegd en ik heb geloof ik ook nog een link gegeven waarin het e.e.a. uitgelegd staat.quote:Op donderdag 12 april 2012 00:16 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Schijnbaar niet. En dat was ik ja. Het gaat om een vorm van productie waarbij er roulatie is in goederen en niet alles voor iedereen tegelijk ! Dat alleen is al besparend natuurlijk, veel efficienter !

Vrijheid houdt wel ruim op voor "parasiteren".quote:Op donderdag 12 april 2012 00:16 schreef Ryan3 het volgende:
Wel grappig ook dat de helden van de vrijheid overal controleurs, toezichthouders en afvinkers willen inzetten ook. Iets zegt me dat ze de vrijheid helemaal niet lief hebben.

Het merendeel van mensen in de bijstand zit daar liever niet maar komen er simpelweg niet meer uit en verzanden in een treurig leeg bestaan.quote:Op donderdag 12 april 2012 00:21 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee hoor, het merendeel van de Nederlanders laat gewoon de handjes wapperen. Ik ben bepaald niet bijzonder.

Hij zal het met de beste bedoelingen doen... maar dat zegt natuurlijk niets over de kwaliteit.quote:Op donderdag 12 april 2012 00:17 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Daar ben ik het niet mee eens, en dan is het nog aan de mensen om daar wel aan te denken, die man doet het belangenloos. Hij leeft nog een paar jaar en dan is de beste man er niet meer.

Als je je pleidooi moet illustreren met voorbeelden die absoluut nergens op slaan, heb je een erg zwakke zaak.quote:

desnoods laat je ze in een weiland of een braakliggend terrein samenkomen.quote:Op donderdag 12 april 2012 00:24 schreef k_man het volgende:
[..]
Nogmaals, volgens de OP gaat het alleen al in Rotterdam om 28.000 arbeidsgeschikte werklozen. Moet de gemeente Rotterdam aan 28.000 mensen maaltijden gaan verstrekken? Aan 28.000 mensen een zinnige dagbesteding geven? Waar laten we überhaupt elke dag die 28.000 mensen? Heb je enig idee hoeveel mensen dat zijn?

Het gaat over het nemen van een bepaalde weg, ik weet zeker dat met de juiste intentie dat allemaal mogelijk zou zijn. Maar met de nu heersende gedachten is niets mogelijk, behalve ellende creeeren tot in de eeuwigheid.quote:Op donderdag 12 april 2012 00:25 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik heb het je uitgelegd en ik heb geloof ik ook nog een link gegeven waarin het e.e.a. uitgelegd staat.
Dat jij dat wil negeren... prima. Maar ga ajb eens het boek economie voor dummies doorakkeren, dan is het wel klaar denk ik.

Er wordt goed voor betaald.quote:Op donderdag 12 april 2012 00:20 schreef Flow3r het volgende:
Dat gezeik over die tekorten aan personeel in de zorg, betaal er dan goed voor

Nou ja, ik had wel verwacht dat je zou zeggen dat je helemaal niet een voorstander bent van toezichthouders, althans voor de financiële wereld, voor de hypotheekverstrekkers, de verzekeraars, de bankiers, de bonusverstrekkers... toch? Dat klopt toch? Alleen toezichthouders voor de kleine krabbelaars. Hun Gedanken sind nicht frei.quote:Op donderdag 12 april 2012 00:25 schreef DS4 het volgende:
[..]
Vrijheid houdt wel ruim op voor "parasiteren".

Overbodige managers schrappen.quote:Op donderdag 12 april 2012 00:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Er wordt goed voor betaald.
En wil je meer betalen? Prima. Vertel even waar je het geld vandaan wil halen...

als die parasieten gaan werken kan het uitgespaarde geld ook daar deels naartoe vloeien.quote:Op donderdag 12 april 2012 00:20 schreef Flow3r het volgende:
Goed geld zorgt dat iedereen wil werken, Polen reizen hele kilometers om hier 4 x hun maandsalaris te verdienen.
Dat gezeik over die tekorten aan personeel in de zorg, betaal er dan goed voor

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |