Kan ook een leuke hobby zijn, je ergeren aan iets wat niets met jou te maken heeft.quote:Op zaterdag 7 april 2012 10:59 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Het stoort me, hoe triest die mensen zijn.
quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:00 schreef Fruscayerdrix het volgende:
Als je hier al last van hebt, gaat het bij jezelf ook ergens mis.
Je hoeft niet direct altijd overal erg veel (over)last van te hebben om iets irritant te vinden hoor.quote:
Jawel, het doet pijn aan de ogen.quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:02 schreef Ritmo het volgende:
[..]
[..]
Je hoeft niet direct altijd overal erg veel (over)last van te hebben om iets irritant te vinden hoor.
Er zijn hier mensen die klagen over mensen die 'ik vindt' schrijven. Daar heb je toch zelf ook geen last van?
quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:04 schreef Zenato het volgende:
Iets zegt me dat jij geen vrienden hebt...
Zo jij hebt egt vantasie enzo en orginieteid enzo wordt jij soms filmmaker of sgrijver?quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:04 schreef Zenato het volgende:
En ze moeten allemaal wel gewoon voldoen aan jouw verwachting natuurlijk. Wat zullen we nou krijgen.quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:04 schreef Ritmo het volgende:
Overigens heb ik er wel degelijk last van (gehad). Soms zit je met zulke figuren opgescheept d.m.v. je werk, projectgroep op school etc. En dan moet je noodgedwongen met ze omgaan.
Met normale mensen neem je dan maandag ff je weekend door, maar zij hebben gewoon nooit wat te vertellen.
Echt hé, het zijn ook altijd ''nerds'' die ze aandoen naar school..quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:04 schreef SpikedPsych het volgende:
Niks mis met bergschoenen, als je ze maar tijdens een bergwandeling gebruikt
Kap eens met dat achterlijke gekaats.quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:04 schreef Zenato het volgende:
Trolololquote:Op zaterdag 7 april 2012 11:05 schreef Paxcon het volgende:
ja ts je kan nou wel interessant doen maar ik heb gewoon via internet vrienden (denk aan bijvoorbeeld world of warcraft) alleen die wonen niet in de buurt
En jij word zeker taalkundige ?quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:05 schreef 3M1N3M het volgende:
[..]
Zo jij hebt egt vantasie enzo en orginieteid enzo wordt jij soms filmmaker of sgrijver?
Helemaal niet. Integendeel... juist leuk als ze nou net iets vertellen wat ik niet verwacht, iets leuks.quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:05 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
En ze moeten allemaal wel gewoon voldoen aan jouw verwachting natuurlijk. Wat zullen we nou krijgen.
TS is steen.quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:07 schreef plopkweker het volgende:
Vraagje aan TS, Haat jij ook wel eens niet?
Mensen die hele dagen voor tentamens leren...
Just Shoot Me
Avondmensen willen uitslaaprecht
Computernerds
Nederlandse Marine
Dat is een kleine greep uit jouw topics. alleen maar haten, haten en nog eens haten. waarom?
Is geen gekaats. Gewoon een behoorlijk realistische constatering. Ik denk ook dat jij een vriendloze gozert bent die op internet zichzelf veel stoerder voor doet dan hij werkelijk is.quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:06 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Kap eens met dat achterlijke gekaats.Je lijkt wel een kleuter. "Wat je zegt ben je zelluuff".
Omdat TS eigenlijk dit is:quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:07 schreef plopkweker het volgende:
[...]
Dat is een kleine greep uit jouw topics. alleen maar haten, haten en nog eens haten. waarom?
Goede reactie. Het zijn ook per definitie vervelende en chagerijnige mensen vaak.quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:06 schreef xSanjay het volgende:
Je kunt geen vrienden maken als je niet tevreden bent met jezelf. Want hoe kunnen anderen je leuk vinden als jij jezelf niet leuk vind?
Oftewel, probleem zit bij zelfwaardering van je eigen ik. Het is dan wel heel kortzichtig om te zeggen dat het kei makkelijk is om vrienden te maken
quote:
Die comments boven mijquote:Op zaterdag 7 april 2012 11:08 schreef Nilscollection het volgende:
[..]
Omdat TS eigenlijk dit is:
[ afbeelding ]
Ik ben heel liefdevolquote:Op zaterdag 7 april 2012 11:07 schreef plopkweker het volgende:
Just Shoot Me
Computernerds
Nederlandse Marine
Hoor wie het zegtquote:Op zaterdag 7 april 2012 11:08 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Het zijn ook per definitie vervelende en chagerijnige mensen vaak.
Dan zoek ik ff verderquote:
Nou en? Dan is het lekker altijd zo. Ben jij lekker blij dat jij hun niet bent, met je mega-interessante leven vol spannende belevenissen waar je uitgebreid over kunt verhalen tegen iedereen die het maar horen wil of niet snel genoeg weg kon komen.quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:08 schreef Ritmo het volgende:
Helemaal niet. Integendeel... juist leuk als ze nou net iets vertellen wat ik niet verwacht, iets leuks.
Alleen dan is het "mwoah ja.. niks gedaan.. beetje gehangen"
En dat is niet erg, maar het is altijd zo.
Nee.quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:08 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Is geen gekaats. Gewoon een behoorlijk realistische constatering. Ik denk ook dat jij een vriendloze gozert bent die op internet zichzelf veel stoerder voor doet dan hij werkelijk is.
Of niet, natuurlijk. Er hoeft geen uitgekiend plan achter te zitten.quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:10 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Nee.
Dan zou ik me hier wel bij de slowchat-clubjes voegen en me populair willen maken he?
Nja opzich is het ook een best interessante fenomeen. Want je hebt wel vrienden nodig in je leven (mensen kunnen zelfs sterven door eenzaamheid).quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:08 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Goede reactie. Het zijn ook per definitie vervelende en chagerijnige mensen vaak.
Dus dat klopt wel denk ik.
Ja, sure.quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:10 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Of niet, natuurlijk. Er hoeft geen uitgekiend plan achter te zitten.
Omdat ie niet goed bij zijn hoofd is.quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:07 schreef plopkweker het volgende:
Just Shoot Me
Computernerds
Nederlandse Marine
Klopt. En toch doen ze hier alsof het heel normaal en gezond is om volledig eenzaam te leven...quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:12 schreef xSanjay het volgende:
[..]
Nja opzich is het ook een best interessante fenomeen. Want je hebt wel vrienden nodig in je leven (mensen kunnen zelfs sterven door eenzaamheid).
Assertief niet echt, vaak ben ik iets te aardig (al zou je dat niet geloven aan de hand van m'n postsquote:Ligt ook aan je temperament e.d. Zelf ben ik vrij assertief en extravert, dan maak je ook wat sneller vrienden. Ik gok dat bij jou dit ook het geval is
Totaal niet. Maar je bent gewoon niet zo stoer als je je probeert voor te doen, denk ik. En dat spreek ik uit. Wat jij verder van vriendloze mensen vindt zal me een zorg zijn, ik beticht jou van pot verwijt de ketel. Vriendloze.quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:12 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ja, sure.Zo ken ik er ook nog wel een paar.
Graag even ophouden over mij, en ingaan op de klacht.
Of voelen jullie je aangesproken en ga je in de aanval?
Dan heb je de verkeerde vrienden, als je dat als 'verplichtingen' ziet.quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:12 schreef Pharkus het volgende:
Lekker rustig lijkt me dat. Ieder weekend hier zit vol met nutteloze sociale verplichtingen
oneens met ongedwongen zijn als je zin heb om te chillen gewoon ff pingen, je moet niet sociale dingen gaan plannen want mss heb je een hele drukke week gehad en heb je ff toe aan een dag rust zonder gedoequote:Op zaterdag 7 april 2012 11:16 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Dan heb je de verkeerde vrienden, als je dat als 'verplichtingen' ziet.
Werk , school en de belastingopgave dat zijn (soms) vervelende verplichtingen. Iets met vrienden doen niet.
Haha zegt onze maagdelijke computerkneus die thuis aan z'n pctje loopt te sleutelen of te fokken op koninginnedag, met kerst en alle andere feestdagen.quote:
Okquote:Op zaterdag 7 april 2012 11:17 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Haha zegt onze maagdelijke computerkneus die thuis aan z'n pctje loopt te sleutelen of te fokken op koninginnedag, met kerst en alle andere feestdagen.
Haha assertief hoeft niet altijd negatief te zijn :p, wordt vaak wel zo geassocieerd. Maar in een ideale wereld zou iedereen assertief zijn.quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:15 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Klopt. En toch doen ze hier alsof het heel normaal en gezond is om volledig eenzaam te leven...
[..]
Assertief niet echt, vaak ben ik iets te aardig (al zou je dat niet geloven aan de hand van m'n posts) maar idd wel redelijk extravert.
Maar dat hoeft niet iedereen te zijn.. je kunt ook introvert en normaal/sociaal zijn waardoor je vrienden hebt.
Ja dat kan een keer, en dan zeg je toch gewoon voor dat weekend alles af?quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:17 schreef Gulmez het volgende:
[..]
oneens met ongedwongen zijn als je zin heb om te chillen gewoon ff pingen, je moet niet sociale dingen gaan plannen want mss heb je een hele drukke week gehad en heb je ff toe aan een dag rust zonder gedoe
Reageer is ff. waarom zoveel haat?quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:19 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ja dat kan een keer, en dan zeg je toch gewoon voor dat weekend alles af?
Wat ik ook een beetje onzin/aanstellerij vindt. Wat wil je dan doen?
Ja, echt opvallend hoe iedereen hier direct in de aanval schiet bij zo'n onderwerp.quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:18 schreef Cracka-ass het volgende:
Confronterend topic voor veel FOK!kers zo te zien.
Omdat ik alleenmaar haattopics van je voorbij zie komen. ga wat anders doen ofzo.quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:19 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ja, echt opvallend hoe iedereen hier direct in de aanval schiet bij zo'n onderwerp.
En het is niet dat er een goede discussie komt of dat ze het toegeven, maar dan gaan ze oude topics van me zoeken. Wtf heeft dat ermee te maken?
Dat hoeft niet.quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:16 schreef plopkweker het volgende:
-shitload of links-
Moet ik nog doorgaan?
Nee assertief is juist goed.quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:18 schreef xSanjay het volgende:
[..]
Haha assertief hoeft niet altijd negatief te zijn :p, wordt vaak wel zo geassocieerd. Maar in een ideale wereld zou iedereen assertief zijn.
En je hoeft idd niet extravert te zijn, maar meestal gaat het dan wel wat makkelijker (hoewel je dan meestal wel wat meer oppervlakkige vriendschappen heb).
okquote:
Dat zie je nóóit in KLB.quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:19 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ja, echt opvallend hoe iedereen hier direct in de aanval schiet bij zo'n onderwerp.
roflquote:
Je zou maar vrienden zijn met deze stakker. Wordt een gezellig avondje uitquote:Op zaterdag 7 april 2012 11:16 schreef plopkweker het volgende:
Mensen met aids uitmoorden
'Condooms helpen niet tegen AIDS'
Windows tijdbalken zijn bagger
AVI's bewerken
Haten op socialmedia
See you dance?
Haten op comedycentral
Hans v.d. Togt naar Comedy Central
Haten op koppels
'HOAX!'
Haten op DWDD
Willem van Middelkoop
Nog een keer op DWDD
Matthijs Van Nieuwkerk
Haten op gang van zaken RaboBank
Pinpas Rabobank
Haten tegen mensen die anders zijn
Mensen zie zich verzetten tegen alles wat populair/in is...
Haten op Kelly Clarkson
Kelly Clarkson
Haten op mensen die hun muziek willen laten horen
Mensen die vinden dat je al hun favo bandjes moet kennen
Haten op pindakaas
'Nederlander is calvinistisch'
Moet ik nog doorgaan?
Dat is geen haat. Zoals Jan Mulder in DWDD z'n 10 ergernissen heeft, heb ik mijn KLB-topics.quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:19 schreef plopkweker het volgende:
[..]
Reageer is ff. waarom zoveel haat?
Eerst zien dan gelovenquote:Op zaterdag 7 april 2012 11:21 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Dat is geen haat. Zoals Jan Mulder in DWDD z'n 10 ergernissen heeft, heb ik mijn KLB-topics.
Daarnaast ben ik dan weer heel liefdevol, zoals ik al zei.
Precies, maar dat noemen we dan ook over-assertief of agressief-assertief (schijn assertiviteit)quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:20 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Nee assertief is juist goed.hoewel je niet moet doorslaan.
Idd. Duffe mensen...quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:22 schreef Glijdt_licht het volgende:
naja, je hebt wel dat je na werk of na college even samen een pintje wil drinken. Het zijn ook altijd dezelfde personen die ontbreken. Meestal "Geen zin", "Ik moet naar huis van mijn vrouw/moeder", "WoW wacht niet" etc etc
quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:23 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Maar dat zegt toch wel wat over een deel van de mensen hier.
Kom op zeg, als je topics opent over nerds, ICT'ers, gamers, vriendloze mensen dan krijg je het halve topic over je heen. Als je een klaag-topic opent over voetbal of mensen die uitgaan dan is iedereen het met je eens.quote:
Waarom zit je hier dan zo veel?quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:26 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Kom op zeg, als je topics opent over nerds, ICT'ers, gamers, vriendloze mensen dan krijg je het halve topic over je heen. Als je een klaag-topic opent over voetbal of mensen die uitgaan dan is iedereen het met je eens.Wat zegt dat over het volk hier?
Ik ben eigenlijk wel 3 van de 4.. ben alleen niet vriendloosquote:Op zaterdag 7 april 2012 11:26 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Kom op zeg, als je topics opent over nerds, ICT'ers, gamers, vriendloze mensen
Nou ja, ik klaag wel veel, dat klopt. Maar idd: vaak probeer ik een prikkelende discussie te starten en dan ga ik er even hard in. Niets mis mee toch? Houdt de boel hier een beetje levendig...quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:25 schreef xSanjay het volgende:
En voor de mensen die haten op TS, hij probeert gewoon veel kritiek te leveren. En in mijn ogen is het goed om kritisch te zijn;), maar om gelijk te roepen dat TS vol haat zit en geen leven heeft
Niet m'n vraag beantwoorden met een wedervraagquote:Op zaterdag 7 april 2012 11:27 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Waarom zit je hier dan zo veel?
Kijk zn pohi... zal je nog verbazenquote:Op zaterdag 7 april 2012 11:25 schreef xSanjay het volgende:
En voor de mensen die haten op TS, hij probeert gewoon veel kritiek te leveren. En in mijn ogen is het goed om kritisch te zijn;), maar om gelijk te roepen dat TS vol haat zit en geen leven heeft
dat jij niet op FOK thuishoord misschien?quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:26 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Kom op zeg, als je topics opent over nerds, ICT'ers, gamers, vriendloze mensen dan krijg je het halve topic over je heen. Als je een klaag-topic opent over voetbal of mensen die uitgaan dan is iedereen het met je eens.Wat zegt dat over het volk hier?
thuishoordquote:Op zaterdag 7 april 2012 11:28 schreef plopkweker het volgende:
[..]
dat jij niet op FOK thuishoord misschien?
Dus je geeft hier gewoon toe dat hier nou eenmaal veel kansloos volk zit?quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:28 schreef plopkweker het volgende:
[..]
Nou is gewoon een vraag, als jij het niveau hier zo matigjes vindt, waarom dan nog de moeite doen of de energie erin steken? Hele valide vraag imho.quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:28 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Niet m'n vraag beantwoorden met een wedervraag
Euhm, ja?! Dat moet je inmiddels toch wel weten.quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:29 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Dus je geeft hier gewoon toe dat hier nou eenmaal veel kansloos volk zit?
Zoals ik al zei stoort me dat aan de ogen. Het doet pijn!quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:29 schreef Ritmo het volgende:
[..]
En hier stoor je je wel aan, zoiets kleins?
Nee, dat jij kansloos bent dat jij nog hier zit als je zo denkt over onsquote:Op zaterdag 7 april 2012 11:29 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Dus je geeft hier gewoon toe dat hier nou eenmaal veel kansloos volk zit?
sorry, ben net wakkerquote:
Omdat niet iedereen hier zo isquote:Op zaterdag 7 april 2012 11:29 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Nou is gewoon een vraag, als jij het niveau hier zo matigjes vindt, waarom dan nog de moeite doen of de energie erin steken? Hele valide vraag imho.
Haha, nja ik ben het niet helemaal eens met TS. In mijn ogen is hij wat kortzichtig en naļefquote:Op zaterdag 7 april 2012 11:28 schreef plopkweker het volgende:
[..]
Kijk zn pohi... zal je nog verbazen
Terecht, maar jij moet toch ook weten dat van alle subfora KLB het grootste mongool gehalte heeft.quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:31 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Omdat niet iedereen hier zo isbovendien daag ik dergelijk volk graag een beetje uit, wellicht om de boel een beetje wakker te houden.
Als dat je al stoort kan je beter zelfmoord plegen, en je bent zelf triest als je op zulke dingen let, dus je stoort je aan jezelf, en dan komen we terug bij zelfmoord plegen dan.quote:Op zaterdag 7 april 2012 10:59 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Het stoort me, hoe triest die mensen zijn.
Dit.quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:32 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Terecht, maar jij moet toch ook weten dat van alle subfora KLB het grootste mongool gehalte heeft.
LOLquote:Op zaterdag 7 april 2012 11:32 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Terecht, maar jij moet toch ook weten dat van alle subfora KLB het grootste mongool gehalte heeft.
OUD.quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:32 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Lees voor de grap het DWDD-topic eensquote:Op zaterdag 7 april 2012 11:33 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Als dat je al stoort kan je beter zelfmoord plegen, en je bent zelf triest als je op zulke dingen let, dus je stoort je aan jezelf, en dan komen we terug bij zelfmoord plegen dan.
Dat klopt helemaalquote:Op zaterdag 7 april 2012 11:32 schreef xSanjay het volgende:
[..]
Haha, nja ik ben het niet helemaal eens met TS. In mijn ogen is hij wat kortzichtig en naļef
Maar ik vind dat er altijd ruimte moet zijn voor discussie. En dan is het makkelijk om gelijk op de persoonlijke aanval te gaan
Dit. Één van de grootse mongolen van FOK! inderdaad.quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:33 schreef Plastic_zak het volgende:
TS wat een achterlijk stuk stront ben je toch.
Dat is een andere vorm van mongool-zijn. Hier is het mongool zijn om het mongool zijn, daar weten ze niet beter.quote:
Snap ik. Shit die hier voorbij komt durf ik niet eens met mijn maten te bespreken omdat het vaak zo triest is dat ik me er voor schaamquote:Op zaterdag 7 april 2012 11:34 schreef Ritmo het volgende:
[..]
LOLMaar daarom zoek ik het juist op misschien. Als ik op straat, op werk of op school of binnen m'n vriendenkring of sportclub mensen dit zeg dan is 100 % het met me eens. Dus dan heeft het niet eens zin om het aan te kaarten.
Dus dan voel jij je lekker verheven boven die sneue vriendloze KLB'ers, als jij ze op hun tekortkomingen wijst.quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:34 schreef Ritmo het volgende:
LOLMaar daarom zoek ik het juist op misschien. Als ik op straat, op werk of op school of binnen m'n vriendenkring of sportclub mensen dit zeg dan is 100 % het met me eens. Dus dan heeft het niet eens zin om het aan te kaarten.
Omdat hij meent een sociaal leven te hebben?quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:28 schreef plopkweker het volgende:
[..]
Af en toe ook lekker als je hossel bij een of andere chick niet helemaal lekker gaat.quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:36 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Dus dan voel jij je lekker verheven boven die sneue vriendloze KLB'ers, als jij ze op hun tekortkomingen wijst.
Voor de grap? Ik zie de grap er niet van inquote:Op zaterdag 7 april 2012 11:35 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Lees voor de grap het DWDD-topic eensmensen die zich storen aan hoe Mathijs z'n haar zit.
Dįt is kansloos. Je storen aan sociaal contact gestoorde idioten is toch wel wat anders.
Hoezo is dat verschillend? Zijn toch beide zaken die prima te negeren zijn.quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:35 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Lees voor de grap het DWDD-topic eensmensen die zich storen aan hoe Mathijs z'n haar zit.
Dįt is kansloos. Je storen aan sociaal contact gestoorde idioten is toch wel wat anders.
Oh ja, want we leven in een postmoderne samenleving. Dus wat voor jou werkt is goedquote:Op zaterdag 7 april 2012 11:37 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Voor de grap? Ik zie de grap er niet van in
Zo lang jij een mooiboy bent dan toch, boeiend of de anderen ongelukkig zijn en geen vrienden hebben
Dit klopt wel helemaal.quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:36 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Dat is een andere vorm van mongool-zijn. Hier is het mongool zijn om het mongool zijn, daar weten ze niet beter.
Ik snap het probleem niet... Als jij zelf zo'n uitgebreid sociaal leven hebt, waarom zou je dan überhaupt zo graag een sociale conversatie met deze mensen, waar je om zakelijke redenen verplicht mee opgescheept zit, willen hebben? Wil je die vergaderingen dan niet gewoon zo snel mogelijk achter de rug hebben zodat je meer tijd overhoudt om wat met je vrienden te doen?quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:04 schreef Ritmo het volgende:
Overigens heb ik er wel degelijk last van (gehad). Soms zit je met zulke figuren opgescheept d.m.v. je werk, projectgroep op school etc. En dan moet je noodgedwongen met ze omgaan.
Met normale mensen neem je dan maandag ff je weekend door, maar zij hebben gewoon nooit wat te vertellen.
Iedereen heeft de behoefte aan privacy en alleen te zijn op zijn tijd:)quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:40 schreef Jahr00n het volgende:
Gewoon lekker alleen zijn. Wat is hier nou mis mee. Ik vind het gewoon lekker om een boek te lezen op zaterdagavond.
Zijn haar is wel het laatste waar ik me aan stoor bij hem.quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:35 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ik vind alleen zijn gewoon fijner als met mensen. Ik kan gewoon doen en laten wat ik wil als ik alleen ben. Niks mis mee.quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:42 schreef xSanjay het volgende:
[..]
Iedereen heeft de behoefte san privacy en alleen te zijn op zijn tijd:)
Maar er is duidelijk een verschil tussen alleen willen zijn en alleen zijn.
Sommige mensen, zoals veel collega's, heb ik ook gewoon bijzonder weinig te melden op sociaal vlak. Tegen hen maak ik me er graag lekker makkelijk af als ze vragen of ik nog iets leuks heb gedaan in het weekend.quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:42 schreef xSanjay het volgende:
[..]
Iedereen heeft de behoefte aan privacy en alleen te zijn op zijn tijd:)
Maar er is duidelijk een verschil tussen alleen willen zijn en alleen zijn.
Nee, maar das dan ook fijn:)quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:42 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Ik vind alleen zijn gewoon fijner als met mensen. Ik kan gewoon doen en laten wat ik wil als ik alleen ben. Niks mis mee.
Nee, dat doen ze helemįįl niet. Het is in dit land helemaal niet gemakkelijk om vrienden te maken. Oppervlakkig contact met andere mensen is iets makkelijker, maar dat betekent niet dat ze automatisch je vrienden worden/zijn. Collega's, medestudenten, clubgenoten enz. zijn niet automatisch je vrienden omdat je toevallig iets met ze doet en je ze vaker ziet.quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:15 schreef Ritmo het volgende:
Klopt. En toch doen ze hier alsof het heel normaal en gezond is om volledig eenzaam te leven...
En de eenlingen zonder vrienden zijn géén mongolen?quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:35 schreef Zenato het volgende:
[..]
Dit. Één van de grootse mongolen van FOK! inderdaad.
Haha dat laatste is echt zo waar.quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:36 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Dat is een andere vorm van mongool-zijn. Hier is het mongool zijn om het mongool zijn, daar weten ze niet beter.
[..]
Snap ik. Shit die hier voorbij komt durf ik niet eens met mijn maten te bespreken omdat het vaak zo triest is dat ik me er voor schaam
Dit bedoel ik dus. Waarom voel je je zo verheven?quote:Op zaterdag 7 april 2012 12:01 schreef Ritmo het volgende:
[..]
En de eenlingen zonder vrienden zijn géén mongolen?
Als je echt autistisch ofzo bent, is dat idd gewoon wel zielig en kun je ze dat niet kwalijk nemen.quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:36 schreef feyenoordfan92 het volgende:
Klassiek Ritmo topic.
Maar ken ook een aantal die allerlei verwoede pogingen doen om vrienden te maken, maar het lukt nooit. Maarjah, die zijn ook echt serieus autistisch, want die voelen niet aan dat je niet na elkaar 2x gesproken te hebben, een nummer uit een lijst kunt pikken om vervolgens te sms'en of je iets met ze wilt gaan doen. Geforceerd over-socializen kan ook erg irritant en afstotend zijn.
Verder denk ik ook dat je aan een aantal basiskenmerken moet voldoen. Een minimale standaard aan uiterlijke verzorging (kleding en haardracht vooral), een bepaalde, soepele manier van communiceren (bijvoorbeeld ben je bij stotteren al in het nadeel) en een basis aan gespreksstof (meestal voetbal, hoeft echter niet, muziek, vrouwen). Maar ook mensen bij wie het aan bovenstaande ontbeert, kunnen meestal wel een of meerdere mensen om zich heen krijgen.
Als ik me echt verheven voelde, ging ik hier niet zitten. Bovendien: die mensen zou ik (in het echt) eerder een helpende hand bieden (voor zover ik kon) dan ze pesten ofzo. Zo gemeen ben ik niet. Alleen ik zou ze wel uitdagen/prikkelen/confronteren.quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:36 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Dus dan voel jij je lekker verheven boven die sneue vriendloze KLB'ers, als jij ze op hun tekortkomingen wijst.
Voel je je aangesproken? Je reageert zo aggresief.quote:Op zaterdag 7 april 2012 12:03 schreef Zenato het volgende:
[..]
Dit bedoel ik dus. Waarom voel je je zo verheven?
Dus je pest ze niet maar scheldt ze wel uit voor mongool? Goh, wat liev!quote:Op zaterdag 7 april 2012 12:06 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Als ik me echt verheven voelde, ging ik hier niet zitten. Bovendien: die mensen zou ik (in het echt) eerder een helpende hand bieden (voor zover ik kon) dan ze pesten ofzo. Zo gemeen ben ik niet. Alleen ik zou ze wel uitdagen/prikkelen/confronteren.
Het lukt nog niet echt met je foutieve aannames. Je zult toch beter je best moeten doen.quote:Op zaterdag 7 april 2012 12:06 schreef Ritmo het volgende:
Alleen ik zou ze wel uitdagen/prikkelen/confronteren.
quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:37 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Voor de grap? Ik zie de grap er niet van in
Zo lang jij een mooiboy bent dan toch, boeiend of de anderen ongelukkig zijn en geen vrienden hebben
quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:07 schreef plopkweker het volgende:
Just Shoot Me
Computernerds
Nederlandse Marine
Ritmo man, wat ben jij verzuurd zegquote:Op zaterdag 7 april 2012 11:16 schreef plopkweker het volgende:
Mensen met aids uitmoorden
'Condooms helpen niet tegen AIDS'
Windows tijdbalken zijn bagger
AVI's bewerken
Haten op socialmedia
See you dance?
Haten op comedycentral
Hans v.d. Togt naar Comedy Central
Haten op koppels
'HOAX!'
Haten op DWDD
Willem van Middelkoop
Nog een keer op DWDD
Matthijs Van Nieuwkerk
Haten op gang van zaken RaboBank
Pinpas Rabobank
Haten tegen mensen die anders zijn
Mensen zie zich verzetten tegen alles wat populair/in is...
Haten op Kelly Clarkson
Kelly Clarkson
Haten op mensen die hun muziek willen laten horen
Mensen die vinden dat je al hun favo bandjes moet kennen
Haten op pindakaas
'Nederlander is calvinistisch'
Moet ik nog doorgaan?
quote:Op zaterdag 7 april 2012 12:07 schreef Nilscollection het volgende:
[..]
Dus je pest ze niet maar scheldt ze wel uit voor mongool? Goh, wat liev!
Veel einzelgängers willen gewoon echt alleen zijn. Waarom gun je hun dat plezier nu niet gewoon?quote:Op zaterdag 7 april 2012 12:10 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Als ik het echt slecht met ze voor had, zei ik: "joh, tis heel normaal dat je geen contacten wil en dat je liever je weekenden op WoW doorbrengt". Maar das toch zielig?
Hoezo is het in dit land lastig om vrienden te maken?quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:47 schreef Comp_Lex het volgende:
Zo, het is tijd om dit topic de nek om te draaien.
[..]
Nee, dat doen ze helemįįl niet. Het is in dit land helemaal niet gemakkelijk om vrienden te maken. Oppervlakkig contact met andere mensen is iets makkelijker, maar dat betekent niet dat ze automatisch je vrienden worden/zijn. Collega's, medestudenten, clubgenoten enz. zijn niet automatisch je vrienden omdat je toevallig iets met ze doet en je ze vaker ziet.
Eenzame, introverte mensen zoals ik komen misschien "chagrijnig" (en hoogstens neutraal) over, maar dat komt omdat ze door de eenzaamheid niet lekker in hun vel zitten. Ze maken door hun eenzaamheid ook niets mee. Ze hebben geen nieuws, want dat hebben ze thuis als ze in hun eentje op hun kamer zitten ook niet.
Dat heeft hij een keer letterlijk gezegd.quote:Op zaterdag 7 april 2012 12:10 schreef Nilscollection het volgende:
[..]
Veel einzelgängers willen gewoon echt alleen zijn. Waarom gun je hun dat plezier nu niet gewoon?
Of ben je zo intolerant dat je alles wat vreemd is liefst wil uitroeien?
Niemand wil écht alleen zijn.quote:Op zaterdag 7 april 2012 12:10 schreef Nilscollection het volgende:
[..]
Veel einzelgängers willen gewoon echt alleen zijn. Waarom gun je hun dat plezier nu niet gewoon?
Of ben je zo intolerant dat je alles wat vreemd is liefst wil uitroeien?
Dan ligt het dus aan TS en niet aan de einzelgängers.quote:Op zaterdag 7 april 2012 12:12 schreef Plastic_zak het volgende:
[..]
Dat heeft hij een keer letterlijk gezegd.
En hoe weet onze mensenexpert dat?quote:Op zaterdag 7 april 2012 12:13 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Niemand wil écht alleen zijn.
En ja, eenzaamheid zou ik graag uitroeien.
Daarvoor moet je geen mensenexpert zijn.quote:Op zaterdag 7 april 2012 12:13 schreef Nilscollection het volgende:
[..]
En hoe weet onze mensenexpert dat?
Alleen zijn is niet gelijk aan kanker hebben.quote:Op zaterdag 7 april 2012 12:14 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Daarvoor moet je geen mensenexpert zijn.
Moet je ook een arts te zijn om te weten dat niemand kanker hebben leuk vindt?
Vastquote:Op zaterdag 7 april 2012 12:13 schreef Nilscollection het volgende:
[..]
En hoe weet onze mensenexpert dat?
Ik neem niet aan dat jij Humane Wetenschappen doet en Gedragswetenschappen als hoofdvak krijgt? Nou? Ik wel.
Qua lijden kan het even erg zijn.quote:Op zaterdag 7 april 2012 12:14 schreef Nilscollection het volgende:
[..]
Alleen zijn is niet gelijk aan kanker hebben.
Ja echtquote:
Jij doet allerlei aannames maar je onderbouwt er geen één. Zou je geloofwaardigheid wel ten goede komen.quote:Op zaterdag 7 april 2012 12:16 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Qua lijden kan het even erg zijn.
Niet voor niets dat eenzamere oudere mensen liever dood gaan dan verder hoeven te leven.
Aannames?quote:Op zaterdag 7 april 2012 12:17 schreef Nilscollection het volgende:
[..]
Ja echt
[..]
Jij doet allerlei aannames maar je onderbouwt er geen één. Zou je geloofwaardigheid wel ten goede komen.
Nogmaals: hoe weet je dat precies? Kun jij in ieders hoofd kijken ofwat?quote:Op zaterdag 7 april 2012 12:19 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Aannames?![]()
Gast, geen gezond persoon wil écht eenzaam zijn.
De ene persoon heeft meer behoefte aan veel mensen om zich heen dan de ander, maar niemand wil écht liefdeloos, familieloos en vriendloos door het leven.
En over die ouderen: dat is geen aanname maar een feit. Er zijn honderden tot duizenden gezonde mensen die euthenasie aanvragen omdat ze niet meer eenzaam willen zijn.
Helemaal niet. Maar ik heb inmiddels al een shitload aan topics als deze langs zien komen, 1 keer is toch wel genoeg lijkt me?quote:Op zaterdag 7 april 2012 12:07 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Voel je je aangesproken? Je reageert zo aggresief.
Hoe weet jij dat iedereen moet eten om niet dood te gaan? snij je mensen open of wat?quote:Op zaterdag 7 april 2012 12:20 schreef Nilscollection het volgende:
[..]
Nogmaals: hoe weet je dat precies? Kun jij in ieders hoofd kijken ofwat?
Precies. En dan moeten ze niet gaan doen alsof ze superieur zijn ofzo en ervoor kiezen.quote:Op zaterdag 7 april 2012 12:20 schreef Zenato het volgende:
Daarnaast: Eenzame mensen zijn vaak zo omdat ze zichzelf niet kunnen accepteren.
Nu valt alles op zijn plaats! TS wordt gekleineerd door einzelgängers en is daardoor gefrustreerd.quote:Op zaterdag 7 april 2012 12:21 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Precies. En dan moeten ze niet gaan doen alsof ze superieur zijn ofzo en ervoor kiezen.
Ze doen zo omdat ze onzeker zijn. Dat is menselijk, een soort afweermechanisme.quote:Op zaterdag 7 april 2012 12:21 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Precies. En dan moeten ze niet gaan doen alsof ze superieur zijn ofzo en ervoor kiezen.
Mwah, er zijn ook genoeg mensen die blijven zitten, in een andere stad gaan studeren of wat dan ook en hier ineens wel een sociaal netwerk opbouwen.quote:Op zaterdag 7 april 2012 12:35 schreef Zenato het volgende:
[..]
Ze doen zo omdat ze onzeker zijn. Dat is menselijk, een soort afweermechanisme.
Als jij elke dag op een kamertje zat, zou jij je dan niet kut voelen? Onzekerheid kan ook veel stoppen...
Verder vind ik je erg gefrustreerd over komen.
Mee eens, dat zijn mensen met zelfvertrouwen, die kunnen dat. Ieder mens is anders en daar ligt het probleem.quote:Op zaterdag 7 april 2012 12:38 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Mwah, er zijn ook genoeg mensen die blijven zitten, in een andere stad gaan studeren of wat dan ook en hier ineens wel een sociaal netwerk opbouwen.
Ik denk dat je in Afrika en in het Verre Oosten (landen zoals Tibet en Mongoliė) makkelijker vrienden kan maken. Je moet de film Economics Of Happiness maar eens een keer bekijken. Daarin wordt het duidelijk gemaakt dat mensen die in hechte stammen leven veel beter met elkaar om kunnen gaan. Die mensen zijn bijvoorbeeld ook niet bekend met zaken als economische schuld en werkloosheid. Ze doen dingen samen en ze zeggen dat ze gewoon veel vrije tijd hebben. Ze zijn verder ook compleet zelfvoorzienend.quote:Op zaterdag 7 april 2012 12:12 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Hoezo is het in dit land lastig om vrienden te maken?Welk land is het wel makkelijk dan?
Daarbij ben ik het sowieso niet met je eens, overal kun je vrienden maken. Je noemt zelf al een heleboel opties op, overal lopen wel wat mensen rond om vrienden mee te worden.
quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:42 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik snap het probleem niet... Als jij zelf zo'n uitgebreid sociaal leven hebt, waarom zou je dan überhaupt zo graag een sociale conversatie met deze mensen, waar je om zakelijke redenen verplicht mee opgescheept zit, willen hebben? Wil je die vergaderingen dan niet gewoon zo snel mogelijk achter de rug hebben zodat je meer tijd overhoudt om wat met je vrienden te doen?
Of is je leven toch niet zo sociaal en moet je het juist van de mensen in projectgroepen e.d. hebben?
Hier de post waar ik het eerder over had. TS is gewoon een ongelofelijke mongool.quote:Op zaterdag 3 september 2011 18:04 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Iedereen heeft toch vrienden? Mensen die het niet hebben, zouden een spuitje moeten krijgen.
Het is erg met hem gesteld zie ik nu. Jammer dat dit soort mensen nog rondlopen op deze aarbol.quote:Op zaterdag 7 april 2012 13:44 schreef Plastic_zak het volgende:
[..]
Hier de post waar ik het eerder over had. TS is gewoon een ongelofelijke mongool.
Met een ex die een gangbang wilt ja.quote:Op zaterdag 7 april 2012 13:47 schreef Gulmez het volgende:
[ afbeelding ]
Als je gewoon stijl hebt zoals mij dan heb je sowieso genoeg matties
quote:Op zaterdag 7 april 2012 13:47 schreef Gulmez het volgende:
[ afbeelding ]
Als je gewoon stijl hebt zoals mij dan heb je sowieso genoeg matties
Je hebt gelijk. De discussie was toen al afgelopen. Verdorie, ik had eerder mijn pannenkoeken kunnen opeten.quote:Op zaterdag 7 april 2012 13:44 schreef Plastic_zak het volgende:
[..]
Hier de post waar ik het eerder over had. TS is gewoon een ongelofelijke mongool.
Ritmo is een luldebehanger die enkel en alleen zeiktopics kan openen.quote:Op zaterdag 7 april 2012 13:46 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Als je een foto van Ritmo hebt gezien dan weet je genoeg.
Een psychopaat zo iemand, opsluiten achter slot en grendel.quote:Op zaterdag 7 april 2012 13:49 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. De discussie was toen al afgelopen. Verdorie, ik had eerder mijn pannenkoeken kunnen opeten.
Moedig dat debieltje nou niet aan...quote:Op zaterdag 7 april 2012 13:57 schreef ryan_gosling het volgende:
Het werd inderdaad hoogtijd dat hier eens een topic over geopend werd.
Goed dat je dit soort praktijken aan de kaak stelt Ritmo.
Haha, leg uit.quote:Op zaterdag 7 april 2012 13:46 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Als je een foto van Ritmo hebt gezien dan weet je genoeg.
quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:04 schreef SpikedPsych het volgende:
Niks mis met bergschoenen, als je ze maar tijdens een bergwandeling gebruikt
Droeg je ook bergschoenen?quote:Op zaterdag 7 april 2012 14:15 schreef woerdjes het volgende:
Ik heb zelf geen vrienden Ik heb deze niet nodig Ik heb Computer!
Om grappig te zijn is dit dan grappig >>>
Mijn fiets was wel elke week een keer kapot
Ik werd uitgescholden voor mongool excetra
Ik ben op de lagere school vaak in elkaar geslagen zonder dat die domme docenten wel niet wisten wat er aan de hand was!
Ik kon vanwege maagklachten en spanningen niet meer op school komen.
Ik ben 2 keer naar het t'riagg geweest de 1ste keer hield niets uit en de 2th keer ben ik veel verder gekomen en werd uiteindelijk een diagnose gesteld.
Maar ik probeer nu alles te verwerken door alles wat ik mij herinner op te schrijven zodat ik alles goed kan plaatsten en dat ik het verleden af kan sluiten!
Ik slik nu medicatie van de dokter en Computer veel zodat ik me goed voel.
Die computer is wel erg belangrijk als 'ie met een hoofdletter 'C' moet worden geschreven, of niet?quote:Op zaterdag 7 april 2012 14:15 schreef woerdjes het volgende:
Ik heb zelf geen vrienden Ik heb deze niet nodig Ik heb Computer!
Om grappig te zijn is dit dan grappig >>>
Mijn fiets was wel elke week een keer kapot
Ik werd uitgescholden voor mongool excetra
Ik ben op de lagere school vaak in elkaar geslagen zonder dat die domme docenten wel niet wisten wat er aan de hand was!
Ik kon vanwege maagklachten en spanningen niet meer op school komen.
Ik ben 2 keer naar het t'riagg geweest de 1ste keer hield niets uit en de 2th keer ben ik veel verder gekomen en werd uiteindelijk een diagnose gesteld.
Maar ik probeer nu alles te verwerken door alles wat ik mij herinner op te schrijven zodat ik alles goed kan plaatsten en dat ik het verleden af kan sluiten!
Ik slik nu medicatie van de dokter en Computer veel zodat ik me goed voel.
Ik wel. Ik ben bij voorkeur alleen, maar nooit eenzaam; ik kan eerlijk zeggen dat ik me na m'n 20ste ofzo nooit ook maar een moment eenzaam heb gevoeld. Ik voel me prima, geef 't leven een dikke vette 10 en ben super tevreden over mezelf, op het arrogante af. Een van m'n weinige irritaties is als mensen me thuis opbellen of nog erger, langskomen. Gelukkig komt dat laatste zelden voor, aangezien de meeste mensen in mijn omgeving 't wel accepteren. Ik doe vaak wel mee met sociale dingen als die rechtstreeks op m'n pad komen, in de pauze op 't werk ofzo klets ik mee en als we een enkele keer uit gaan (bijvoorbeeld 1x per jaar een weekendje weg) dan doe ik overal aan mee en vind 't heel gezellig -maar daar heb ik dus genoeg aan. Dat half-uurtje per dag is leuk, dan wil ik de avond voor mezelf hebben. Dat ene weekend in 't jaar is leuk, maar de andere 51 ga ik liever gamen, lezen, rondje hardlopen in 't bos, enzovoort. In de winter werk ik een aantal maanden niet (seizoenswerk), en dan spreek ik nauwelijks iemand. Heerlijk!!!!quote:Op zaterdag 7 april 2012 12:13 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Niemand wil écht alleen zijn.
En ja, eenzaamheid zou ik graag uitroeien.
quote:Introversion is not seen as being identical to shy or to being a social outcast. Introverts prefer solitary activities over social ones, whereas shy people (who may be extraverts at heart) avoid social encounters out of fear,[10] and the social outcast has little choice in the matter of his or her solitude.
Mensen deden vroeger hun best om zo asociaal mogelijk richting mij te zijn.quote:Op zaterdag 7 april 2012 14:23 schreef Twiitch het volgende:
Ik kan niet begrijpen hoe iemand zonder vrienden kan zitten, dat moet je echt heel erg je best doen om zo antisociaal mogelijk te zijn.
Precies dit.quote:Op zaterdag 7 april 2012 14:31 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Er zijn maar weinig mensen die genoeg de moeite waard zijn om mee om te gaan
Als dit echt serieus is: praat jezelf die onzin niet aan man. Je was sowieso gelukkiger geweest met 1 of 2 goede vrienden waar je terecht had gekund. En dat je voor je lol vrijgezel bent, geloof ik ook niet. Je hebt alleen (misschien omdat je je zo afsluit) blijkbaar nog niet iemand ontmoet waar je een relatie mee zou willen. En dat zal zo blijven, zolang je je zo afzondert. Zo zonde...quote:Op zaterdag 7 april 2012 14:24 schreef Sheriam het volgende:
[..]
Ik wel. Ik ben bij voorkeur alleen, maar nooit eenzaam; ik kan eerlijk zeggen dat ik me na m'n 20ste ofzo nooit ook maar een moment eenzaam heb gevoeld. Ik voel me prima, geef 't leven een dikke vette 10 en ben super tevreden over mezelf, op het arrogante af. Een van m'n weinige irritaties is als mensen me thuis opbellen of nog erger, langskomen. Gelukkig komt dat laatste zelden voor, aangezien de meeste mensen in mijn omgeving 't wel accepteren. Ik doe vaak wel mee met sociale dingen als die rechtstreeks op m'n pad komen, in de pauze op 't werk ofzo klets ik mee en als we een enkele keer uit gaan (bijvoorbeeld 1x per jaar een weekendje weg) dan doe ik overal aan mee en vind 't heel gezellig -maar daar heb ik dus genoeg aan. Dat half-uurtje per dag is leuk, dan wil ik de avond voor mezelf hebben. Dat ene weekend in 't jaar is leuk, maar de andere 51 ga ik liever gamen, lezen, rondje hardlopen in 't bos, enzovoort. In de winter werk ik een aantal maanden niet (seizoenswerk), en dan spreek ik nauwelijks iemand. Heerlijk!!!!![]()
![]()
![]()
Bang voor een eenzame oude dag ben ik ook niet; het enige waar ik me soms ongerust over maak is dat er goedwillende/ongelovige mensen zoals TS allerlei bezoekjes en/of aktiviteiten gaan organiseren als ik er zelf niet meer toe in staat ben dat af te houden. Nu gaat dat prima, ik ben best assertiefmaar als ik op een gegeven moment echt oud wordt, dan wil ik niet op uitstapjes meegesleept worden, of zelfs maar dagelijks naar de koffiekamer gerold worden. Brrrrr!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Als jij alleen sjacherijnige eenlingen kent, dan heb je gewoon pech, maar misschien waren die mensen ook wel sjacherijnig geweest als ze vaker uitgingen en een teamsport speelden enzovoort. Sommige mensen hebben nou eenmaal altijd wat te klagen. Mensen zijn nu eenmaal niet altijd hetzelfde, er zijn wel (grote) lijnen te trekken, en (grote) meerderheden, en natuurlijk ook mensen die niet eerlijk zijn en zich beter/anders voordoen dan ze zich eigenlijk voelen, maar dat betekend niet dat *iedereen* dat doet.
-een heel tevreden eenling.
Ja, maar dat is heel wat anders dan wat ik bedoel. De ene wil idd in een drukke stad met overal en altijd lawaai en mensen om zich heen, en de andere wil rustig in een dorp wonen. Maar die laatste groep hoeft niet direct vriendloos en eenzaam te zijn. Introverte mensen kunnen ook gewoon een paar supergoede vrienden hebben. Ik doel nu op mensen die denken dat ze helemaal niemand nodig hebben.. geen vrienden, vriend(in), geen familie...quote:Op zaterdag 7 april 2012 14:27 schreef Nikmans het volgende:
Sowieso heeft TS blijkbaar nog nooit van introversie gehoord, ongeveer 25% van de wereldbevolking heeft liever minder mensen om zich heen dan meer.
Is dat goed/slecht? Wie zal het zeggen, ik kan het me om eerlijk te zijn niet echt laten boeien
LOL, no way. Ik was als tiener wel vaak onzeker, maar vooral omdat ik mezelf precies zulke dingen liet aanpraten, dacht dat er iets mis was met me, en dan steeds maar weer eens een poging deed meer 'gezelligheid' op te zoeken dan waar ik eigenlijk behoefte aan had. Vanaf 't moment dat ik me realiseerde dat ik gewoon anders was en op m'n eigen manier ben gaan leven, ben ik super tevreden. Maar als je me niet gelooft, dan niet. Ik heb 't niet nodig dat iedereen 't met me eens is.quote:Op zaterdag 7 april 2012 14:45 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Als dit echt serieus is: praat jezelf die onzin niet aan man. Je was sowieso gelukkiger geweest met 1 of 2 goede vrienden waar je terecht had gekund.
Dat laatste hoeft ook niet. Maar je voldoet echt aan het cliché-beeld van: onzeker/gepest en daardoor eerst té hard proberen aan te haken, en door schieten naar het andere uiterste toen dat niet goed ging. Je kunt best 'anders' of introvert zijn en nog steeds 2 hele goede vrienden hebben, of een vriendin. Wie vangt je nu op, als je ooit moeilijke tijden hebt? Vrienden (al is het er maar 1) maken dan echt het verschil tussen compleet instorten en de tijd goed doorkomen.quote:Op zaterdag 7 april 2012 14:51 schreef Sheriam het volgende:
[..]
LOL, no way. Ik was als tiener wel vaak onzeker, maar vooral omdat ik mezelf precies zulke dingen liet aanpraten, dacht dat er iets mis was met me, en dan steeds maar weer eens een poging deed meer 'gezelligheid' op te zoeken dan waar ik eigenlijk behoefte aan had. Vanaf 't moment dat ik me realiseerde dat ik gewoon anders was en op m'n eigen manier ben gaan leven, ben ik super tevreden. Maar als je me niet gelooft, dan niet. Ik heb 't niet nodig dat iedereen 't met me eens is.
Sorry, was niet bewust genegeerd. Je hebt een punt, maar toch vind ik het jammer.quote:
Ik hoef niet de hele dag leuke mensen om mij heen te hebben. Een uurtje in het weekend vind ik al prettig genoeg.quote:Op zaterdag 7 april 2012 14:57 schreef Ritmo het volgende:
Sorry, was niet bewust genegeerd. Je hebt een punt, maar toch vind ik het jammer.
Het liefst heb je toch de hele dag een beetje leuke mensen om je heen?
En niet van die sufkutten waar je het 5 uur lang alleen maar over je schoolopdracht hebt, of over je werk? En daarbij vind ik het voor die mensen zelf zonde. Ga eens leven man!
(Over 'door schieten naar het andere uiterste toen dat niet goed ging' zie de edit van m'n eerdere postje, het ging dus helemaal niet niet goed, 't ging prima maar ik vond er gewoon niks aan).quote:Op zaterdag 7 april 2012 14:54 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Wie vangt je nu op, als je ooit moeilijke tijden hebt? Vrienden (al is het er maar 1) maken dan echt het verschil tussen compleet instorten en de tijd goed doorkomen.
Dat bedoel ik toch ook niet?quote:Op zaterdag 7 april 2012 15:00 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik hoef niet de hele dag leuke mensen om mij heen te hebben. Een uurtje in het weekend vind ik al prettig genoeg.
Toch hoop ik dat je van gedachten veranderd. Je bent nog steeds onzeker zeg je, dus het gaat helemaal niet perfect met je...quote:Op zaterdag 7 april 2012 15:01 schreef Sheriam het volgende:
[..]
Ik ben zo onzeker dat ik me daar geen enkele zorg om maak. Ik red me wel, maar dank je voor je bezorgdheid![]()
Ik ben "sociaal dom" dus je zult even moeten uitleggen wat je bedoelt.quote:
Ik doe ook geen ict studie , gewoon economie.quote:Op zaterdag 7 april 2012 15:02 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Ik heb geen vriend(in)en, maar ik ben niet afzichtelijk, stink niet etc...
Dat was sarcastisch bedoeld. Zo onzeker dat ik me er geen enkele zorg over maak = dus totaal niet onzeker. Had je dat nu echt niet door?quote:Op zaterdag 7 april 2012 15:03 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Toch hoop ik dat je van gedachten veranderd. Je bent nog steeds onzeker zeg je, dus het gaat helemaal niet perfect met je...
Dat heb ik al een paar keer gezegd. Loop je me nou te trollen of wat?quote:Op zaterdag 7 april 2012 15:04 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik ben "sociaal dom" dus je zal even moeten uitleggen wat je bedoelt.
Je was vroeger erg onzeker zei je, dus niet zo gek dat ik die zin voor waar aannam, hoewel ik hem al wat vreemd vond.quote:Op zaterdag 7 april 2012 15:06 schreef Sheriam het volgende:
[..]
Dat was sarcastisch bedoeld. Zo onzeker dat ik me er geen enkele zorg over maak = dus totaal niet onzeker. Had je dat nu echt niet door?
Ja, tot 'm 20ste ofzo, daarna totaal niet meer. Ben nu 43, een heel end verderquote:Op zaterdag 7 april 2012 15:08 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Je was vroeger erg onzeker zei je, dus niet zo gek dat ik die zin voor waar aannam, hoewel ik hem al wat vreemd vond.
Ik leid een compleet eenzaam leven. Volgens jou moet ik dus euthanasie plegen, maar daar heb ik eigenlijk even geen zin aan. Ik doe nu een paar dingen en ik wil even kijken hoe dat afloopt.quote:Op zaterdag 7 april 2012 15:06 schreef Ritmo het volgende:
Dat heb ik al een paar keer gezegd. Loop je me nou te trollen of wat?Wat meer op jezelf zijn is wat anders dan compleet eenzaam leven. Je kunt op jezelf zijn en nog steeds vrienden hebben. Ene weekend lekker alleen thuis, andere weekend lang weekendje Berlijn met de vrienden (om maar even voorbeeldje te noemen).
Ja sorry, zoveel reacties hier soms.quote:Op zaterdag 7 april 2012 15:11 schreef Sheriam het volgende:
[..]
Ja, tot 'm 20ste ofzo, daarna totaal niet meer. Ben nu 43, een heel end verder(zie de edits boven, ik edit'te m'n postje toen ik zag dat jij de jouwe had aangevuld, maar 't draadje gaat zo snel dat er alweer postjes onder stonden, misschien heb de aanvullingen niet gezien)
Huh?quote:Op zaterdag 7 april 2012 15:13 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik leid een compleet eenzaam leven. Volgens jou moet ik dus euthanasie plegen, maar daar heb ik eigenlijk even geen zin aan. Ik doe nu een paar dingen en ik wil even kijken hoe dat afloopt.
Jij moet je even voorstellen dat iedereen vrienden kan krijgen, ook jij. Ook een vriendin, volgens mij bestaan er geen mensen die op 80-jarige leeftijd als maagd sterven. Misschien een stuk moeilijker voor jou met je sociale achterstand, maar die zijn er wel meer. Echter, alleen waar een wil is een weg.quote:Op zaterdag 7 april 2012 15:13 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik leid een compleet eenzaam leven. Volgens jou moet ik dus euthanasie plegen, maar daar heb ik eigenlijk even geen zin aan. Ik doe nu een paar dingen en ik wil even kijken hoe dat afloopt.
Niet sinds ik op m'n 20ste ben gestopt met mensen me dat soort dingen te laten aanpratenquote:Op zaterdag 7 april 2012 15:14 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ja sorry, zoveel reacties hier soms.
Maar toch.. 43, damn. Nooit gedacht om te gaan daten of wat dan ook?
Dit dus.quote:Op zaterdag 7 april 2012 15:16 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Jij moet je even voorstellen dat iedereen vrienden kan krijgen, ook jij. Ook een vriendin, volgens mij bestaan er geen mensen die op 80-jarige leeftijd als maagd sterven. Misschien een stuk moeilijker voor jou met je sociale achterstand, maar die zijn er wel meer. Echter, alleen waar een wil is een weg.
Je moet het toch ook niet doen omdat anderen het zeggen?quote:Op zaterdag 7 april 2012 15:16 schreef Sheriam het volgende:
[..]
Niet sinds ik op m'n 20ste ben gestopt met mensen me dat soort dingen te laten aanpraten
Tesla stierf als maagd, en hij was 86.quote:Op zaterdag 7 april 2012 15:16 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Jij moet je even voorstellen dat iedereen vrienden kan krijgen, ook jij. Ook een vriendin, volgens mij bestaan er geen mensen die op 80-jarige leeftijd als maagd sterven. Misschien een stuk moeilijker voor jou met je sociale achterstand, maar die zijn er wel meer. Echter, alleen waar een wil is een weg.
Dat begrijpt ze ook.quote:Op zaterdag 7 april 2012 15:17 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Je moet het toch ook niet doen omdat anderen het zeggen?Het gaat om jou.
Blijkbaar niet. Omdat vroeger mensen haar aan het daten wilden helpen, doet ze nu het tegenovergestelde. Dus nog steeds laat ze zich beinvloeden door anderen (alleen dan andersom).quote:
Er zijn ook geen mensen die zich helemaal niet laten beļnvloeden of zich ooit hebben laten beļnvloeden door mensen.quote:Op zaterdag 7 april 2012 15:20 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Blijkbaar niet. Omdat vroeger mensen haar aan het daten wilden helpen, doet ze nu het tegenovergestelde. Dus nog steeds laat ze zich beinvloeden door anderen (alleen dan andersom).
Ze zegt net zelf dat ze dat eerst deed toch?quote:Op zaterdag 7 april 2012 15:21 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Er zijn ook geen mensen die zich helemaal niet laten beļnvloeden of zich ooit hebben laten beļnvloeden door mensen.
Ja. Dus is ze iemand die het ooit heeft laten doen, zoals velen.quote:Op zaterdag 7 april 2012 15:22 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ze zegt net zelf dat ze dat eerst deed toch?
Nee, want bijna overal zijn wel mensen te vinden met dezelfde interesse's.quote:Op zaterdag 7 april 2012 15:21 schreef Anonyappelmous het volgende:
Als je niet de mensen kunt vinden met de zelfde interesses en dergelijke, dan kiezen sommige mensen liever ervoor het in hun eentje te doen in plaats van het zoeken in iemand waarbij zij zich niet eens prettig voelen of enige affiniteit mee hebben. Logisch en begrijpbaar.
En nu doet ze het (indirect) nog steeds, want uit d'r posts lijkt het van: "ik ga niet daten, nooit! want dat willen anderen van me!!"quote:Op zaterdag 7 april 2012 15:23 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ja. Dus is ze iemand die het ooit heeft laten doen, zoals velen.
quote:Op zaterdag 7 april 2012 15:16 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ik zeg helemaal niet dat eenzame mensen euthanasie moeten plegen.
quote:Op zaterdag 3 september 2011 18:04 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Iedereen heeft toch vrienden? Mensen die het niet hebben, zouden een spuitje moeten krijgen.
Als je niet geleerd hebt of niet in staat bent door allerlei omstandigheden de juiste mensen te vinden, dan kun je hun dat toch niet kwalijk nemen? Dat is gewoon een gebrek aan kennis over dit onderwerp.quote:Op zaterdag 7 april 2012 15:23 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Nee, want bijna overal zijn wel mensen te vinden met dezelfde interesse's.
Zelfs Anders Breivik en Robert M hadden clubjes mensen met wie ze hun gedachtes deelde.![]()
Dus wanneer je dat niet kan, zou je dus nog ziekere ideeen of interesse's dan die 2, en dat is niet mogelijk.
Klopt vollledig. Maar dan moeten ze niet roepen dat ze alle kennis hebben.quote:Op zaterdag 7 april 2012 15:26 schreef Anonyappelmous het volgende:
[..]
Als je niet geleerd hebt of niet in staat bent door allerlei omstandigheden de juiste mensen te vinden, dan kun je hun dat toch niet kwalijk nemen? Dat is gewoon een gebrek aan kennis over dit onderwerp.
Hoe kunnen ze van zichzelf weten dat ze niet alle kennis hebben, als ze de kennis die ze missen niet kunnen weten omdat ze daarvoor niet de kennis hebben?quote:Op zaterdag 7 april 2012 15:28 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Klopt vollledig. Maar dan moeten ze niet roepen dat ze alle kennis hebben.
Uiteraard is het opeens een grapje.quote:Op zaterdag 7 april 2012 15:27 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ok, dat was een grapje.natuurlijk vind ik niet dat die mensen dood moeten.
Hehequote:Op zaterdag 7 april 2012 15:28 schreef Anonyappelmous het volgende:
[..]
Hoe kunnen ze weten dat ze niet alle kennis hebben, als ze de kennis die ze missen niet kunnen weten omdat ze daarvoor niet de kennis hebben?
Kom op zeg... er zijn heel weinig mensen die ik dood wil hebben. En zeker geen mensen die in principe geen kwaad doen.quote:Op zaterdag 7 april 2012 15:30 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Uiteraard is het opeens een grapje.
Dus waarom klaag je dan zo? denk je echt dat ze daar beter van worden?quote:Op zaterdag 7 april 2012 15:32 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Kom op zeg... er zijn heel weinig mensen die ik dood wil hebben. En zeker geen mensen die in principe geen kwaad doen.
Dit is niet triest wil je zeggen.quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:33 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Als dat je al stoort kan je beter zelfmoord plegen, en je bent zelf triest als je op zulke dingen let, dus je stoort je aan jezelf, en dan komen we terug bij zelfmoord plegen dan.
Misschien wel ja. Maar bovenal omdat ik het gewoon achterlijk vind dat mensen zo geestelijk ongezond leven en zich isoleren.quote:Op zaterdag 7 april 2012 15:33 schreef Plastic_zak het volgende:
[..]
Dus waarom klaag je dan zo? denk je echt dat ze daar beter van worden?
Dat slaat helemaal nergens op. Als ze niet over de kwaliteiten beschikken om in te zien hoe ze het kunnen verbeteren, dan kun je dat toch ook niet van hun verwachten! Wat kortzichtig ben jij zeg.quote:Op zaterdag 7 april 2012 15:31 schreef Ritmo het volgende:
[..]
HeheZelfs eens nadenken over dingen, bijvoorbeeld naar aanleiding van ene Ritmo die steeds topics over ze opent.
Nee helemaal niet, vroeger was ik ook zo'n `autist´ die nooit iets deed met vrienden en ik ergerde me kapot aan mensen zoals jij.quote:Op zaterdag 7 april 2012 15:34 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Misschien wel ja. Maar bovenal omdat ik het gewoon achterlijk vind dat mensen zo geestelijk ongezond leven en zich isoleren.
Uh.. even opnieuw. Ik zeg dat mensen minder kortzichtig moeten zijn, en daarom ben ik kortzichtig?quote:Op zaterdag 7 april 2012 15:34 schreef Anonyappelmous het volgende:
[..]
Dat slaat helemaal nergens op. Als ze niet over de kwaliteiten beschikken om in te zien hoe ze het kunnen verbeteren, dan kun je dat toch ook niet van hun verwachten! Wat kortzichtig ben jij zeg.
Het feit dat mensen zich eenzaam kunnen voelen is inderdaad achterlijk. Ik ben door de omgeving zelf geļsoleerd geraakt en je kunt je daar aan storen, maar dat is helaas niet constructief. Ik vind het wel aardig van je dat je op je eigen manier aandacht aan me geeft, waarvoor dankquote:Op zaterdag 7 april 2012 15:34 schreef Ritmo het volgende:
Misschien wel ja. Maar bovenal omdat ik het gewoon achterlijk vind dat mensen zo geestelijk ongezond leven en zich isoleren.
Maar uiteindelijk had ik gewoon gelijk he?quote:Op zaterdag 7 april 2012 15:34 schreef Plastic_zak het volgende:
[..]
Nee helemaal niet, vroeger was ik ook zo'n `autist´ die nooit iets deed met vrienden en ik ergerde me kapot aan mensen zoals jij.
Jij hebt aan je posts te lezen gewoon kut-ervaringen gehad, waardoor je denkt dat iedereen zo is als de mensen die jou zo verkloot hebben.quote:Op zaterdag 7 april 2012 15:38 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Het feit dat mensen zich eenzaam kunnen voelen is inderdaad achterlijk. Ik ben door de omgeving zelf geļsoleerd geraakt en je kunt je daar aan storen, maar dat is helaas niet constructief. Ik vind het wel aardig van je dat je op je eigen manier aandacht aan me geeft, waarvoor dank
Ik weet niet hoe andere mensen zijn, want ik kom die mensen nooit tegenquote:Op zaterdag 7 april 2012 15:39 schreef Ritmo het volgende:
Jij hebt aan je posts te lezen gewoon kut-ervaringen gehad, waardoor je denkt dat iedereen zo is als de mensen die jou zo verkloot hebben.
Precies. Geef dat eens een kans. Mensen zijn niet zo erg als jij denkt. Je wilt toch niet als eenzame oude maagd eindigen die op een dag na 3 weken dood in z'n huis gevonden wordt?quote:Op zaterdag 7 april 2012 15:43 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe andere mensen zijn, want ik kom die mensen nooit tegen
Vertel mij eens wat vriendloos zijn te maken heeft met kortzichtig zijn? Dat jij van hun verwacht dat ze zomaar even aanleren hoe dat allemaal in z'n werk gaat is daarentegen wel weer kortzichtig.quote:Op zaterdag 7 april 2012 15:38 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Uh.. even opnieuw. Ik zeg dat mensen minder kortzichtig moeten zijn, en daarom ben ik kortzichtig?
Ik verwacht helemaal niet dat ze dat 'zomaar even aanleren'. Als je al 15 jaar zo leeft, verander je niet zomaar. Maar erkennen dat je problemen hebt, zou al heel wat zijn. Dan kun je naar b.v. een psycholoog (wanneer je angsten hebt) of op een andere manier er aan werken. Wat overigens jaren kan duren.quote:Op zaterdag 7 april 2012 15:44 schreef Anonyappelmous het volgende:
[..]
Vertel mij eens wat vriendloos zijn te maken heeft met kortzichtig zijn? Dat jij van hun verwacht dat ze zomaar even aanleren hoe dat allemaal in z'n werk gaat is daarentegen wel weer kortzichtig.
Luister naar deze ex-autist. Hij is genezen, dus weet waar ie over praat.quote:Op zaterdag 7 april 2012 15:46 schreef Plastic_zak het volgende:
Comp_Lex, als ik jou was zou ik vanavond naar de kroeg/club gaan en je helemaal lam zuipen.
Nee dat wil ik inderdaad niet.quote:Op zaterdag 7 april 2012 15:44 schreef Ritmo het volgende:
Precies. Geef dat eens een kans. Mensen zijn niet zo erg als jij denkt. Je wilt toch niet als eenzame oude maagd eindigen die op een dag na 3 weken dood in z'n huis gevonden wordt?
Hier precies hetzelfde. Bijna niemand heeft meer dan 4 a 5 écht goede vrienden. Maar met 'zuipmaten' is ook niets mis, integendeel.quote:Op zaterdag 7 april 2012 15:46 schreef ZuidGrens het volgende:
Gelukkig zit ik in een vriendengroep met pakweg vijftien man, en heb ik daarbuiten ook wat vrienden die ik ken via school, werk en sport. Wel moet ik zeggen dat ik slechts vier a vijf vrienden heb die ik écht als vriend beschouw, dus waar ik ook naartoe ga als ik ergens mee zit bijvoorbeeld. Ik heb ook een hoop vrienden die eigenlijk meer 'zuipmaten' zijn, die ik alleen in het weekend zie om te stappen of voetbal te kijken.
En wat schiet ik daarmee op als ik vragen mag?quote:Op zaterdag 7 april 2012 15:46 schreef Plastic_zak het volgende:
Comp_Lex, als ik jou was zou ik vanavond naar de kroeg/club gaan en je helemaal lam zuipen.
QFT, je hebt ook mensen nodig waarbij het gewoon bij slap ouwehoeren, voetbal en drank blijft.quote:Op zaterdag 7 april 2012 15:47 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Hier precies hetzelfde. Bijna niemand heeft meer dan 4 a 5 écht goede vrienden. Maar met 'zuipmaten' is ook niets mis, integendeel.
De kans is groot dat je naar nieuwe mensen ontmoet.quote:Op zaterdag 7 april 2012 15:47 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
En wat schiet ik daarmee op als ik vragen mag?
Precies.quote:Op zaterdag 7 april 2012 15:48 schreef Lastpost het volgende:
[..]
QFT, je hebt ook mensen nodig waarbij het gewoon bij slap ouwehoeren, voetbal en drank blijft.
Ik vind dat wel een hele extreme actie voor iemand die van zo ver moet komenquote:Op zaterdag 7 april 2012 15:48 schreef Plastic_zak het volgende:
[..]
De kans is groot dat je naar nieuwe mensen ontmoet.
Oké, maar vervolgens moet je niet een beetje in hun nek gaan zitten hijgen, alsof dat helpt. Geef dan positief advies in plaats van het neerhalen van die mensen die gewoon door bepaalde redenen geen initiatief nemen.quote:Op zaterdag 7 april 2012 15:46 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ik verwacht helemaal niet dat ze dat 'zomaar even aanleren'. Als je al 15 jaar zo leeft, verander je niet zomaar. Maar erkennen dat je problemen hebt, zou al heel wat zijn. Dan kun je naar b.v. een psycholoog (wanneer je angsten hebt) of op een andere manier er aan werken. Wat overigens jaren kan duren.
Misschien eerst andere studie/werk zoeken waar mensen zijn waar hij beter mee kan opschieten. Toen ik een paar jaar geleden in een klas zat met allemaal mensen die ik niet echt mocht had ik ook niet de behoefte om contact met ze te maken. Daardoor kwam ik ook in een isolement terecht.quote:Op zaterdag 7 april 2012 15:50 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ik vind dat wel een hele extreme actie voor iemand die van zo ver moet komen![]()
Niet doen dus. Daar ben je nog niet klaar voor
Same here. Zijn ook vrienden die ik al ken vanaf de basisschool en mij door en door kennen.quote:Op zaterdag 7 april 2012 15:46 schreef ZuidGrens het volgende:
Gelukkig zit ik in een vriendengroep met pakweg vijftien man, en heb ik daarbuiten ook wat vrienden die ik ken via school, werk en sport. Wel moet ik zeggen dat ik slechts vier a vijf vrienden heb die ik écht als vriend beschouw, dus waar ik ook naartoe ga als ik ergens mee zit bijvoorbeeld. Ik heb ook een hoop vrienden die eigenlijk meer 'zuipmaten' zijn, die ik alleen in het weekend zie om te stappen of voetbal te kijken.
Dan heb je er niets van begrepen.quote:Op zaterdag 7 april 2012 15:24 schreef Ritmo het volgende:
[..]
En nu doet ze het (indirect) nog steeds, want uit d'r posts lijkt het van: "ik ga niet daten, nooit! want dat willen anderen van me!!"
Ik kom op straat ook wel mensen tegen. Ik ga pas ergens naartoe als ik van te voren weet dat ik daar niet alleen ben/kom. Ik ben zelfs een keer met een vriendengroep van mijn zusje mee geweest (quote:Op zaterdag 7 april 2012 15:48 schreef Plastic_zak het volgende:
[..]
De kans is groot dat je naar nieuwe mensen ontmoet.
Ik vind het slap. Je bent iemand die 1 of 2 keer valt, en daarna maar nooit meer gaat lopen.quote:Op zaterdag 7 april 2012 15:53 schreef Sheriam het volgende:
[..]
Dan heb je er niets van begrepen.Ik ga niet (meer) daten of meer sociale contacten onderhouden omdat ik 't geprobeerd heb en het niet leuk vond. Ik zeg nergens dat ik 't niet doe omdat anderen het van me willen, zo is 'me iets niet meer laten aanpraten' absoluut niet bedoeld. Ik heb het op aanmoediging van anderen geprobeerd (meer dan eens, met succes wat betreft de aantallen, maar vond er gewoon geen klap aan), en heb toen zelf besloten dat dat niks voor mij is. Sindsdien laat ik me logischerwijs niet meer overhalen tot nieuwe pogingen, waarom zou ik? Jij denkt dat ik ergens -diep van binnen- toch ongelukkig ben, maar als dat zo is heb ik er de afgelopen 20+ jaar niks van gemerkt. Je legt me ook veel meer defensieviteit in de mond, ik zit hier achterover, relax'd te tikken.
Nou ja we zullen 't niet eens worden, ik ga wat anders doen, en dan boodschappen voor een heerlijk alleen-maar-niet-eenzaam Paasweekend, lekker het hele weekend gamen, kijk er naar uit. Of je me nu gelooft of niet.
Dat die mensen niet tegen jou praten, kwam waarschijnlijk door je houding.quote:Op zaterdag 7 april 2012 15:53 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik kom op straat ook wel mensen tegen. Ik ga pas ergens naartoe als ik van te voren weet dat ik daar niet alleen ben/kom. Ik ben zelfs een keer met een vriendengroep van mijn zusje mee geweest (ja ik weet het) en ik ben toen na een half uur vertrokken omdat er niet echt met mij gepraat werd. Kijk van mij moet je niets verwachten. Ik heb geen nieuws. Dat heb ik thuis ook niet.
Moeilijk te zien hoe je er meer naast kan zitten. Ik ben ontzettend vasthoudend als ik iets wil maar 't me niet lukt. Alleen als ik iets niet *leuk vind* dan besluit ik 't gewoon niet meer te doen, als ik 't kan vermijden. Logisch toch, wie gaat er nu tegen z'n zin dingen doen?quote:Op zaterdag 7 april 2012 15:55 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ik vind het slap. Je bent iemand die 1 of 2 keer valt, en daarna maar nooit meer gaat lopen.
Ik hoop dat je 'leven' ooit minder triest dan dit zal worden, en dat meen ik.
Je bent verslaafd, zelfs ķk doe dat niet. Ik meen het serieus.quote:Op zaterdag 7 april 2012 15:53 schreef Sheriam het volgende:
lekker het hele weekend gamen, kijk er naar uit.
Mensen ontmoeten is niet hetzelfde als een paar tennislessen nemen, en dan beslissen dat je tennis toch niet leuk vindt. Of een auto op proef nemen, er 2 dagen in rijden en hem weer terugdoen...quote:Op zaterdag 7 april 2012 15:57 schreef Sheriam het volgende:
[..]
Moeilijk te zien hoe je er meer naast kan zitten. Ik ben ontzettend vasthoudend als ik iets wil maar 't me niet lukt. Alleen als ik iets niet *leuk vind* dan besluit ik 't gewoon niet meer te doen, als ik 't kan vermijden. Logisch toch, wie gaat er nu tegen z'n zin dingen doen?
Ik doe al watquote:Op zaterdag 7 april 2012 15:56 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Dat die mensen niet tegen jou praten, kwam waarschijnlijk door je houding.
En zorg dan dat je nieuws hebt?Ga een reis maken (dat is dus iets wat wél prima in je eentje kan). Doe IETS.
Het geeft wel aan dat hier op Fok heel veel hopeloze gevallen zitten.quote:Op zaterdag 7 april 2012 15:59 schreef trekeennummertje het volgende:
Dif topic verdient te veel reacties. Wat 'n bullshit onderwerp.
Wat dan?quote:Op zaterdag 7 april 2012 16:01 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik doe al wat
Ik moet eerst even kijken hoe dat gaat lopen.
Kijk, ik ga bijvoorbeeld dus niet in mijn eentje op reis. Dat is voor mij gewoon te gek.
quote:Op zaterdag 7 april 2012 16:00 schreef Meloewa het volgende:
Hou je bek , alleen shine ik meer dan jij met je vriendengroep ritmo.
Jij bent nog maagd. Het is maar waar je voor kiest.quote:Op zaterdag 7 april 2012 16:00 schreef Meloewa het volgende:
Klinkt precies als mijn situatie.quote:Op zaterdag 7 april 2012 15:46 schreef ZuidGrens het volgende:
Je shined met je elfje in WoW?quote:Op zaterdag 7 april 2012 16:00 schreef Meloewa het volgende:
Geen vrienden hebben en doen alsof je vrienden hebt op een forum.quote:Op zaterdag 7 april 2012 16:03 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Je shined met je elfje in WoW?
Geen vrienden hebben![]()
Daar trots op zijn![]()
![]()
Ik volg nu een opleiding waar ik bijna klaar mee ben en verder heb ik nog 3 hobbies, waarvan één hobby een toevoeging is voor de maatschappij, één hobby voor ontspanning en één hobby als poging om meer onder de mensen te komen.quote:
Waarom zou ik dat doen?quote:Op zaterdag 7 april 2012 16:04 schreef Ziba het volgende:
[..]
Geen vrienden hebben en doen alsof je vrienden hebt op een forum.![]()
![]()
![]()
Waarom zou het een troll zijn? Je ziet hier nu toch dat er echt zulke mensen bestaan als waar ik over klaag?quote:Ik vraag me trouwens af of dit topic echt is of een troll?
Nou, dan zijn dat al een aantal dingen waar je mensen kan ontmoeten en waar je over kan praten toch?quote:Op zaterdag 7 april 2012 16:04 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik volg nu een opleiding waar ik bijna klaar mee ben en verder heb ik nog 3 hobbies, waarvan één hobby een toevoeging is voor de maatschappij, één hobby voor ontspanning en één hobby als poging om meer onder de mensen te komen.
quote:Op zaterdag 7 april 2012 15:51 schreef Anonyappelmous het volgende:
[..]
Oké, maar vervolgens moet je niet een beetje in hun nek gaan zitten hijgen, alsof dat helpt. Geef dan positief advies in plaats van het neerhalen van die mensen die gewoon door bepaalde redenen geen initiatief nemen.
Ja dat klopt inderdaad, maar dat loopt allemaal nog maar net. Dan heb je over mij verder toch niets te klagen? Ik zou het persoonlijk wel asociaal vinden als je mij nu nog ziet als een bron van irritatie.quote:Op zaterdag 7 april 2012 16:06 schreef Ritmo het volgende:
Nou, dan zijn dat al een aantal dingen waar je mensen kan ontmoeten en waar je over kan praten toch?
Vraag dat jezelf eens af. Ik weet het niet.quote:Op zaterdag 7 april 2012 16:05 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Waarom zou ik dat doen?
[..]
Waarom zou het een troll zijn? Je ziet hier nu toch dat er echt zulke mensen bestaan als waar ik over klaag?
Je moet het niet te persoonlijk opvatten, het is heus niet dat ik me aan jou als persoon irriteer ofzo.quote:Op zaterdag 7 april 2012 16:08 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ja dat klopt inderdaad, maar dat loopt allemaal nog maar net. Dan heb je over mij verder toch niets te klagen? Ik zou het persoonlijk wel asociaal vinden als je mij nu nog ziet als een bron van irritatie.
ik lach jouw vriendengroep in mijn eentje uitquote:Op zaterdag 7 april 2012 16:03 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Je shined met je elfje in WoW?
Geen vrienden hebben![]()
Daar trots op zijn![]()
![]()
Ik vind die mensen niet interessant, ik vind het verschijnsel interessant. Hoe kan iemand zo leven?quote:Op zaterdag 7 april 2012 16:10 schreef Ziba het volgende:
[..]
Vraag dat jezelf eens af. Ik weet het niet.
Ik snap niet waar je je zo druk over maakt. Serieus. Ik ken ook nerd-mensen die geen sociaal leven hebben en waar ik dan mee moet samenwerken tijdens projecten. Hebben soms inderdaad niet veel te vertellen maar dan ga je gewoon lekker ondervragen want die mensen met geen leven zijn vaak ook vrij vreemd. Ik vraag dan dingen over 't verleden en soms komen d'r mooie verhalen uit. En dat maakt ze voor mij wel weer interessant.
Jij vindt die mensen ook interessant trouwens, je bent nu al de hele dag aan het discussiėren met zulke mensen. Onterechte klacht dus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |