Waarom stop je niet per direct, stapt als een wilde af, smijt agressief je fiets aan de kant, en loopt als een dolle op die vent af?quote:Op donderdag 5 april 2012 08:17 schreef MikeyMo het volgende:
Sinds een half jaar fiets ik elke dag een metertje of 500 van huis naar de trein door één straat heen. Omdat ik mijn fiets bij het station parkeer is het een oud crappy geval wat kan rijden en geen special features als licht heeft. Elke dag loopt er langs die route een seniore man met zijn herder en deze begon van de één op de andere dag commentaar te leveren wanneer ik langsreed. De eerste keer was het iets in de trant van "Je moet je licht aandoen!" en toen ik hem kort daarop weer tegenkwam was het al gelijk van "Ik hoop dat ze je een keer doodrijden". En zo gaat het sindsdien; geregeld als ik langs rijd krijg ik de woorden "klootzak", "ze moeten je doodrijden" en ander agressief gemompel naar mijn hoofd, zelfs vanochtend nog toen het al licht was...
En ik ben er wel een beetje klaar mee inmiddels.
Ik vraag me af of het dus zin heeft om aangifte te doen wanneer iemand je elke dag verbaal agressief benaderd want ik vraag me ook af of dit niet gaat escaleren een keer.
Dit dus. Briljant, iedere dag met een glanzende glimlach hem een fijne dag toewensen, zeggen dat hij er zo goed uit ziet, gewoon complimenteren.quote:Op donderdag 5 april 2012 08:26 schreef zatoichi het volgende:
Nee je moet juist als een baas hem iets goed toewensen; dan gaat hij zich helemaal slecht over zichzelf voelen!
Als je terug gaat schelden of whatever, is het hem duidelijk dat het je raakt en heeft hij gewonnen!
Dit is inderdaad meestal de oplossing.quote:Op donderdag 5 april 2012 08:30 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Dit dus. Briljant, iedere dag met een glanzende glimlach hem een fijne dag toewensen, zeggen dat hij er zo goed uit ziet, gewoon complimenteren.
Wedden dat hij het na een week niet meer trekt
Geheid dat je hiermee succes hebtquote:Op donderdag 5 april 2012 08:30 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Dit dus. Briljant, iedere dag met een glanzende glimlach hem een fijne dag toewensen, zeggen dat hij er zo goed uit ziet, gewoon complimenteren.
Klinkt als een goed plan, het zal die man ws. nog meer irriteren. Verder geen aandacht aan besteden want het is een ouwe zuurpruim die ruzie met het hele leven heeft denk ik,quote:Op donderdag 5 april 2012 08:30 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Ook mee eens!quote:Op donderdag 5 april 2012 08:30 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
elke dag weer hea... kan een eerste signaal zijn voor iets ernstigersquote:Op donderdag 5 april 2012 09:54 schreef SpecialK het volgende:
Aangifte doen omdat mensen je uitschelden
Doe eens normaal man. Het gaat hier duidelijk over een (licht) gestoord persoon. Laat 'm lekker zichzelf helemaal opvreten.
Dit inderdaad.quote:Op donderdag 5 april 2012 09:29 schreef IkWilbert het volgende:
Gewoon heel vriendelijk zeggen "u ook een hele goedemorgen!"
Preciesquote:Op donderdag 5 april 2012 10:12 schreef Mark het volgende:
Naar de politie stappen om te melden dat je iedere dag zonder licht rijdt
Desnoods 2x zodat ie goed plat is.quote:Op donderdag 5 april 2012 12:04 schreef RBWO het volgende:
Rijd over zijn hond heen TS. Dat zal hem leren!
Ben je niet wijs. Je gaat toch niet voor tuig omfietsen? Omgekeerde wereld effect!quote:
Tuig. Een dementerende oude man. Doe normaal.quote:Op donderdag 5 april 2012 12:59 schreef blomke het volgende:
[..]
Desnoods 2x zodat ie goed plat is.
[..]
Ben je niet wijs. Je gaat toch niet voor tuig omfietsen? Omgekeerde wereld effect!
Die mogen sowieso niet los rondlopen, imho.quote:Op donderdag 5 april 2012 13:01 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Tuig. Een dementerende oude man. Doe normaal.
Met een lasergun, zodat z'n netvlies wordt geperforeerd.quote:Op donderdag 5 april 2012 13:02 schreef CasB het volgende:
Voor de gein een keer een goede (zak)lamp meenemen en die vol in z'n gezicht schijnen.
Nee, want je zou er maar eens last van hebben. Opsluiten, die mensen.quote:Op donderdag 5 april 2012 13:02 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Die mogen sowieso niet los rondlopen, imho.
totdat hij een mes in zijn rug krijgt zekerquote:Op donderdag 5 april 2012 13:00 schreef HostiMeister het volgende:
Als je nou gewoon wat oordopjes met lekkere chill ass muziek indoet als je die 500 meter moet fietsen? Dan is het toch ook opgelost?
hoe weet je dat hij dementerend is?quote:Op donderdag 5 april 2012 13:01 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Tuig. Een dementerende oude man. Doe normaal.
Jij noemt iemand tuig om dat hij naar Ts roept om verlichting op zijn fiets te voeren?quote:Op donderdag 5 april 2012 12:59 schreef blomke het volgende:
[..]
Desnoods 2x zodat ie goed plat is.
[..]
Ben je niet wijs. Je gaat toch niet voor tuig omfietsen? Omgekeerde wereld effect!
haha prachtigquote:Op donderdag 5 april 2012 13:08 schreef GodZZila het volgende:
Er is maar 1 oplossing voor. En dat is onderstaande kopen. En monteren op je fiets.
En dan maar fietsen.
[TK] Grote 12V 100W accu zaklamp
kun je die nog kopen?quote:
Ja precies, ze weten zelf toch de helft van de tijd niet waar ze zijn. En herinneren doen ze ook niet, dus wat maakt t uit? Jij snapt tquote:Op donderdag 5 april 2012 13:04 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, want je zou er maar eens last van hebben. Opsluiten, die mensen.
Je hebt toch ogen in je kop? Knappe opa die mij te pakken krijgt als ik op mijn fiets zit.quote:Op donderdag 5 april 2012 13:08 schreef Cher- het volgende:
[..]
totdat hij een mes in zijn rug krijgt zeker
Ik zou het je bijna toewensen om je ongelijk te bewijzen dat het best kanquote:Op donderdag 5 april 2012 13:44 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Je hebt toch ogen in je kop? Knappe opa die mij te pakken krijgt als ik op mijn fiets zit.
quote:Op donderdag 5 april 2012 13:45 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik zou het je bijna toewensen om je ongelijk te bewijzen dat het best kan
En jij duidelijk niet. Gefeliciteerd. Ignorance is bliss.quote:Op donderdag 5 april 2012 13:44 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Ja precies, ze weten zelf toch de helft van de tijd niet waar ze zijn. En herinneren doen ze ook niet, dus wat maakt t uit? Jij snapt t
Ingorance is bliss?quote:Op donderdag 5 april 2012 13:47 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En jij duidelijk niet. Gefeliciteerd. Ignorance is bliss.
Oh, was het een lolletje? Sorry hoor.quote:Op donderdag 5 april 2012 13:50 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Ingorance is bliss?
Jij noemt iemand dement zonder te weten of het echt waar is en dan ben ik een lul omdat ik het een beetje escaleer? Kom nou
Met een kern van waarheid.quote:Op donderdag 5 april 2012 13:56 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Oh, was het een lolletje? Sorry hoor.
Neuken?quote:
Ik val niet op watjes, sorry.quote:
En dan iets moois voor hem snijden?quote:Op donderdag 5 april 2012 14:40 schreef fratsman het volgende:
Een stuk hout onder je snelbinders, afstappen en gewoon op de man af vragen wat zijn probleem nou eigenlijk is. Als ie agressief begint te worden, gewoon dat stuk hout pakken.
quote:Op donderdag 5 april 2012 09:30 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ook mee eens!
Verder: kan me goed voorstellen dat het je neus uitkomt. Lekker, zo op de vroege morgen.
quote:Op donderdag 5 april 2012 09:15 schreef Deetch het volgende:
[..]
Klinkt als een goed plan, het zal die man ws. nog meer irriteren. Verder geen aandacht aan besteden want het is een ouwe zuurpruim die ruzie met het hele leven heeft denk ik,
En ik zou zelf dan nog zo'n zak zijn, als ik TS mag geloven en het zou zomaar uit het niets zijn en alleen over het lampje. Om dit weken vol te houden, net zo lang dat de man een spoor van bloed, vanonder de nagels uiteraard, achterlaat bij elke stap dat hij zetquote:
Alhoewel, dit ook wel een geniale actie zou zijnquote:Op donderdag 5 april 2012 09:42 schreef blomke het volgende:
Tegenover hem staan en hem in de ogen kijken, heel lang...langer dan dat hij jou in de ogen kijkt....totdat ie zich omdraait en wegloopt . En dat dagelijks herhalen. Eventueel een beetje raar met je ogen draaien.....
Dan keer je om en ga je even een praatje maken met meneer. Dat ie niet zo achterbaks moet zijn en even moet herhalen wat ie tegen je schreeuwde alleen dan recht in je gezicht.quote:Op donderdag 5 april 2012 08:28 schreef MikeyMo het volgende:
De afgelopen weken was het trouwens wat rustiger van zijn kant. Ik wilde hem een keer filmen maar toevallig vanaf hetzelfde moment dat het licht was om 10 voor 7 begon hij met zijn rug naar me toe te staan als ik langsreed, en een enkele keer wanneer ik ruimschoots voorbij was hoorde ik hem weer wat achter mijn rug zeggen
Te duur... hij moet gewoon een nieuwe fietsquote:Op donderdag 5 april 2012 10:54 schreef BasEnAad het volgende:
Koop gewoon een lampje voor je fiets, kost 1 euro
quote:Op donderdag 5 april 2012 08:17 schreef MikeyMo het volgende:
Sinds een half jaar fiets ik elke dag een metertje of 500 van huis naar de trein door één straat heen. Omdat ik mijn fiets bij het station parkeer is het een oud crappy geval wat kan rijden en geen special features als licht heeft. Elke dag loopt er langs die route een seniore man met zijn herder en deze begon van de één op de andere dag commentaar te leveren wanneer ik langsreed. De eerste keer was het iets in de trant van "Je moet je licht aandoen!" en toen ik hem kort daarop weer tegenkwam was het al gelijk van "Ik hoop dat ze je een keer doodrijden". En zo gaat het sindsdien; geregeld als ik langs rijd krijg ik de woorden "klootzak", "ze moeten je doodrijden" en ander agressief gemompel naar mijn hoofd, zelfs vanochtend nog toen het al licht was...
En ik ben er wel een beetje klaar mee inmiddels.
Ik vraag me af of het dus zin heeft om aangifte te doen wanneer iemand je elke dag verbaal agressief benaderd want ik vraag me ook af of dit niet gaat escaleren een keer.
quote:Op vrijdag 6 april 2012 08:07 schreef MikeyMo het volgende:
Ik heb vanochtend heel vrolijk mijn hand in zwaaimodus gezet en op een opgewekte manier de beste man een héééle goede morgen gewenst. Tegelijkertijd zei hij "Je bent een lul"
Het gevaar voor fietsers komt voort uit auto's en de automobilisten. Er is nog nooit een automobilist gewond geraakt door een aanrijding met een fietser. Fietsers (en voetgangers) zijn het fysieke slachtoffers van auto's.quote:Op vrijdag 6 april 2012 03:32 schreef NotYou het volgende:
Verlichting op je fiets is geen "special feature", het is een wettelijke verplichting die je eigen zichtbaarheid in het verkeer en daarmee de verkeersveiligheid aanzienlijk bevordert.![]()
![]()
1-0!quote:Op vrijdag 6 april 2012 08:07 schreef MikeyMo het volgende:
Ik heb vanochtend heel vrolijk mijn hand in zwaaimodus gezet en op een opgewekte manier de beste man een héééle goede morgen gewenst. Tegelijkertijd zei hij "Je bent een lul"
Zullen we dan maar alle auto's en de automobilisten verbieden om op de weg te komen, krijgen de fietsers vrij spel om zonder licht te rijden, moeten ze nog wel opletten dat ze gezien worden door de motorrijdersquote:Op vrijdag 6 april 2012 08:48 schreef blomke het volgende:
[..]
Het gevaar voor fietsers komt voort uit auto's en de automobilisten. Er is nog nooit een automobilist gewond geraakt door een aanrijding met een fietser. Fietsers (en voetgangers) zijn het fysieke slachtoffers van auto's.
Omg. De moeite!quote:Op vrijdag 6 april 2012 03:32 schreef NotYou het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Je extreem schooierige vriendin kennende twijfel ik er na lezen van deze totaal wereldvreemde OP niet meer aan dat mocht jouw fietsen zonder licht ooit (mede) leiden tot een ongeval, je de schuld bij de andere weggebruiker zult proberen te leggen om er vervolgens onbeschaamd zoveel mogelijk (verzekerings)geld uit te slepen.![]()
Helemaal gezien je leeftijd vind ik het schandalig hoe jij hier trots pronkt met het feit dat je bewust onnodige verkeersrisico's creëert. Als zelfs je eigen welzijn je die paar euro voor een setje lampjes niet waard is, denk dan eens aan de gezondheid van andere verkeersdeelnemers die je hier - in eigen beleving kennelijk op ludieke wijze - ook mee op het spel zet.
De man/baas/verantwoordelijke & betrokken burger die je hier tevergeefs en tot in den treure op heeft proberen te wijzen heeft simpelweg gelijk en verdient wat mij betreft een lintje.
Verlichting op je fiets is geen "special feature", het is een wettelijke verplichting die je eigen zichtbaarheid in het verkeer en daarmee de verkeersveiligheid aanzienlijk bevordert.![]()
![]()
Dat maaktt geen ene bal uit Blomke...quote:Op vrijdag 6 april 2012 08:48 schreef blomke het volgende:
[..]
Het gevaar voor fietsers komt voort uit auto's en de automobilisten. Er is nog nooit een automobilist gewond geraakt door een aanrijding met een fietser. Fietsers (en voetgangers) zijn het fysieke slachtoffers van auto's.
1. Terecht draait de automobilist voor alle schade op. De auto is de bron van de gevaarzetting en dient daarom de schade te vergoeden.quote:Op vrijdag 6 april 2012 11:53 schreef klusfoobje het volgende:
1. Nee, dan maakt TS je helemala kapot, samen met justitie. JIj bent als automobilist namelijk vogelvrij bij fietsers en voetgangers. Per definitie is het jou schuld, tenzij je keihard kunt bewijzen dat het niet zo is en dan nog.... gaat het hooguit tot gedeelde schuld.
2. Als ik een fietser aanrijd zonder verlichting kijk ik eerst of iemand me gezien heeft, zo nee, dan mag de fietser het fijn zelf uitzoeken en bel ik anoniem wel een ambu.
Jij bent het.quote:Op vrijdag 6 april 2012 09:59 schreef Bayswater het volgende:
Ik durf te zweren dat die ouwe ook op Fok! zit.
allemaal leuk en aardig, maar ik wil jou wel eens zien als je gewoon keurig rond rijd met je auto, alles tip top in orde, je houd je aan de snelheid etc . Een auto is niet d ebron van het gevaar. Enige verschil is dat de kop van een fietser niet zo hard is als een auto ( alhoewel ik daar wel eens aan twijfel). De fietser zonder licht creëert het gevaar.quote:Op vrijdag 6 april 2012 12:07 schreef blomke het volgende:
[..]
1. Terecht draait de automobilist voor alle schade op. De auto is de bron van de gevaarzetting en dient daarom de schade te vergoeden.
2. Eigenlijk mogen mensen die zich zo opstellen als automobilist, geen rijbewijs houden. Doorrijden na een ongeval óf iemand in hulpeloze situatie achterlaten, is een misdrijf!
Nee door mensen die zich kapot schrokken door dat iemand zonder licht plots opdoemden voor hun autoquote:Op vrijdag 6 april 2012 13:34 schreef MikeyMo het volgende:
omg een fietslichtdiscussie
Ongetwijfeld gevoerd door mensen met een rijbewijs die vroeger ook gewoon met kapot licht naar school redenop den fietsch
ach meissie tochquote:Op vrijdag 6 april 2012 14:29 schreef exlurker het volgende:
[..]
Nee door mensen die zich kapot schrokken door dat iemand zonder licht plots opdoemden voor hun auto
Voortschrijdend inzicht noemt men zoiets ;-)quote:Op vrijdag 6 april 2012 13:34 schreef MikeyMo het volgende:
omg een fietslichtdiscussie
Ongetwijfeld gevoerd door mensen met een rijbewijs die vroeger ook gewoon met kapot licht naar school redenop den fietsch
Tuurlijk, pubers doen dat ook.quote:Op vrijdag 6 april 2012 15:16 schreef okiokinl het volgende:
ik zal wel raar zijn maar ik had hem de 1ste keer al toegeschreeuwd dat ie zn bek moet houden..
verder zou ie waarschijnlijk elke dag de middelvinger krijgen. met zn vieze poephond.
ik heb nooit licht op mn fiets.quote:Op vrijdag 6 april 2012 15:33 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Tuurlijk, pubers doen dat ook.
Het blijft echter een feit dat de degene zonder licht fout is. Dus dit hele topic slaat nergens op, in mijn ogen. Vooral niet dat de TS zelf aangifte wil gaan doen![]()
Die mensen moeten opnieuw naar het CBR en een afspraak maken met de oogarts.quote:Op vrijdag 6 april 2012 14:29 schreef exlurker het volgende:
[..]
Nee door mensen die zich kapot schrokken door dat iemand zonder licht plots opdoemden voor hun auto
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |